Saturday, March 24, 2012

Farewell Khalid Ibrahim


Kata orang tua-tua kalau seseorang yang nak meninggal dunia, 40 hari terakhir perangai atau perwatakan seseorang itu akan berubah. 

Ada satu kes yang terjadi dalam keluarga saya, si suami setiap hari sebelum pergi kerja dia akan ucapkan terima kasih kepada isterinya kerana menjaga dia dan anak-anak dengan baik. Isterinya naik pelik kerana sebelum itu dia tidak pernah bersikap sedemikian. Tetapi isterinya tidak mengesyaki sesuatu yang buruk. 

Suatu hari , lebih kurang 1-2 minggu selepas perubahan perangai suaminya , ketika pulang dari kerja si suami terlibat dalam satu kemalangan dan meninggal dunia. Selepas itu barulah isterinya teringatkan perubahan perangai suaminya sebelum itu. 

Apabila melihat bunting-bunting yang memaparkan wajah Khalid Ibrahim yang senyumnya bercampur sayu diiringi dengan ucapan TERIMA KASIH  DIATAS KEPERCAYAAN ANDA, yang sedang rancak digantung di seluruh negeri Selangor sekarang ini, menunjukkan seolah-olah Khalid tahu sampai untuknya telah tiba. Maksud saya masa untuknya meninggalkan pentadbiran Selangor. 

Sepatutnya bunting-bunting seperti diatas digantung selepas beliau mula-mula diangkat menerajui pemerintahan Selangor, bukannya di hujung-hujung penggal.

Oleh kerana Khalid tahu yang dia tidak akan menjadi Menteri Besar Selangor lagi selepas PRU 13 kelak. Sebab itulah dia minta bunting-buntingnya digantung di seluruh Selangor untuk mengucapkan terima kasih kepada rakyat Selangor diatas kepercayaan yang diberikan kepadanya untuk menjadi MB.

Farewell Tan Sri......All the best........Rust in peace

14 comments:

Abang Sayang said...

Kuasa Ketiga Akan Tawan Putrajaya - Tawaran Hebat Untuk Generasi Muda Dan Generasi Baru
1~http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=33042
2~http://forum.mykmu.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=65608
3~http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28173.html


Transformasi Palsu - Generasi Muda Terengganu Generasi Terbodoh Sepanjang Zaman( Sumpah Aku Takkan Undi BN Walaupun Aku Ahli UMNO )
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155



Mahasiswa2 Malaysia Bodoh2 Dan Tolol2 ( Kejam Dan Teraniaya ).. Bodohnya Aku Kalau Aku Terus Berjuang Untuk UMNO
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=31913&postdays=0&postorder=asc&start=0
2 ~ http://forum.mykmu.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=65445
3 ~ http://mforum.cari.com.my/viewthread.php?tid=639811
4 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22139#486542
5 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28011.html
6 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3151
7 ~ http://www.ehoza.com/v4/forum/forumdisplay.php?270-Isu-Semasa-2011&s=63a289413c17d2b7384748ad617318aa

Anonymous said...

He..he...Selangor Ku....Selangor Khalid punya beb....

Anonymous said...

adatak korang nampak org2 pro bn letak video utube sana sini..

korang desperado ke..
aduhai... air muka kalid beri tanda kuat.. berakhirnya dinasti kali ni dgn kehendak Allah jua..

semoga Allah beri ganti pas dan pkr share di kedah..negeri kedah asal usul pas (umno/bn johor)

korang berdua jagalah kedah baik2.. mat sabu pung paham..dia risau betui tak dpt line clear. mb kedah da tutup pintu.. yele mat sabu..mb pun layak gak...badanbbesao.tak tua sgt..just nice pe..

korang paham tak.. tula pasal kecoh..tu..pkr ada dua choice kedah or n.9... tp chnce tinggi kat kedah sket..anua risau ..mat sabu risau

Anonymous said...

Gambar bersongkok nak psycho orang melayu lah tu. Kalau tidak dia lah penyokong tegar teresa kok.

Anonymous said...

''TERIMA KASIH ORG MELAYU KRN TELAH MENAIKKAN PARTI DAP PARTI LAKHANAT CAUVINIST YG TETAP LUPA NAK BALIK CHINA BILA NEGERI YG DIKUNJUNGI MERDEKA..

Anonymous said...

Orang Melayu Penang pun dah menyesal tak sudah.... Kononnya nak perubahan..... Try dulu sepenggal nanti tukar balik.... Kat Selangor pun sama, sekarang dah terlampau banyak kerosakan kepada khazanah negeri, agama dan bangsa. Tapi masih ada diantara kita masih terhijab kerana ketaksuban....

Anonymous said...

orang melayu penang patutnya bersyukur...dengan tindakan mereka menukar kerajaan BN kepada PR telah membuatkan rakyat penang menerima limpahan kekayaan kerajaan negeri..orang tua dapat rm100 setahun...kampung2 banyak yang dirobohkan dan dibina perumahan elit yang berharga lebih dari kemampuan orang melayu golongan bawah ni nak beli..eh takpe sekurangnya melayu penang dapat berbangga kan penang skang ni dah ada banyak perumahan yang elit yang harga beratus ribu...ok la kan...kerajaan negeri kan amat prihatin dengan peniaga melayu di sana.....bila berniaga tepi pantai atas pokok di robohkan....bila berniaga di tepi jalan tempat parking kena sita barang niaga...tapi kalau bangsa dia orang dia meniagala camna pun ok...go on..ha kan bagus dapat kerajaan negeri baru....sekali dah terlepas susah nak dapat balik.....hanya ALLAH sahajalah yang dapat membantu...kerana semua yang berlaku ni adalah ketentuannya....

Anonymous said...

.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.

Anonymous said...

.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.

Anonymous said...

.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.
.
























































































.

Anonymous said...

biaqpikatdialaa tengah ada kuasa nak perabi duit negeri pasai tu buat banner pasai tu jugak la yang azmin hangin satu badan patut muka dia wohahahah

Anonymous said...

biaqpikatdialaa tengah ada kuasa nak perabi duit negeri pasai tu buat banner pasai tu jugak la yang azmin hangin satu badan patut muka dia wohahahah

Anak Lenggong said...

1. Senyum panjang Si Gagap mengucapka terima kasih kepada rakyat S'gor kerana bagi dia test perintah negeri S'gor..cukup laa sudah dia ..kroni dan keluarga menyebat hasil ekonomi S'gor..

2. Guan Eng pun dok tersenyum lebar sebab dapat melebarkan hasrat Lee Kuan Yew untuk melakukan apa yang dibuatnya dahulu sama saperti S'pore iaitu menghalau orang melayu dan India daripada bumi Penang..

3. Cuma Azizan yang pening kepala kat Kedah disebabkan pak lobai2..yang berjubah dan mengaku pejuang islam tetapi pabila dapat sebuah negeri..ketayap diatas kepala dibuang kerana masing2 berebut nak memperkayakan diri..melayu PAS sama saperti juga diKelantan..cuma tau mengkritik orang tetapi pabila dibagi negeri tak reti nak memerintah pulak..yang diagong2kan cuma menghina dan menjatuhkan maruah orang sahaja..

Anonymous said...

Sokong...mmg nk psycho org mlayu ngan songkok tu...caittt..