Friday, March 23, 2012

Ini Perangai Sebenar Mereka Yang Duduk Temberang Siang dan Malam

Kita nak bela rakyat 

Kita berjuang untuk rakyat.....

Kita membawa suara rakyat.....

Kita memperjuangkan rakyat-rakyat yang ditindas Umno dan BN....

Podah chitttttt.....

Semua itu temberang ja lebih

Lihat gambar di bawah....

Sidang Dun yang berlangsung enam bulan sekali pun tak boleh nak beri komitmen, lagi nak bercakap lebih...

Sidang Dun November 2011
Adun Kota Anggerik (PKR) merangkap Exco , zzzz....zzzz....zzzz ketika dewan sedang bersidang

Sidang Dun November 2011
Adun Sri Andalas (PKR) merangkap Exco, baik punya zzz....zzz....zzz....ketika dewan bersidang

Sidang Dun Mac 2012
Adun Subang Jaya, Hannah Yeoh (DAP) sedang melayan facebook ketika dewan bersidang

28 comments:

Anonymous said...

itulah kelebihan pakatan..menabur fitnah sana sini..buat keja habuk pn tak ada

Anonymous said...

Aku ingatkan anak badwi jer tido.. ghupernya juak2 nie pun sama... umur xlah tua cam anak badwi.. tp tido kuat... main kuat kot diorng nie..tue yg penat tue... sama jer ngan pok nicky najis kat kelate tue...wahahahaha sory rbf sebut kelate...hihi

pemuda cheh said...

Siang hidup Melayu, malam jual tanah Melayu inilah yang selayak dilebelkan kepada pemimpin Umno. Oleh kerana sudah tersepit dengan sokongan rakyat di negara ini maka ada satu modal lagi yang perlu dimainkan oleh Umno iaitu perkauman dan agama.

Terbaru apabila pemimpin Umno menuduh kerajaan Kelantan menggadai tanah Melayu di Kelantan. Maka ia telah menjadi bahan ketawa, tidak ubah seperti pencuri menjerit pencuri.

Semua dunia maklum pemimpin Umno adalah juara broker tanah Melayu selama ini. Apabila Umno membangkitkan tanah rizab Melayu seolah-olah Umno mengusik sarang tebuan dan bola tanggung kepada PAS dan Pakatan Rakyat.

Rekod membuktikan bagaimana pengkhianatan Umno terhadap tanah rizab Melayu.

Sejahat-jahat penjajah lebih baik daripada Umno sehingga mewartakan seluas 3 juta hektar tanah rizab Melayu pada tahun 1957, namun selepas merdeka, pada tahun 1995 tanah rizab Melayu hilang seluas 1.7 juta hektar.

Sekarang mungkin tanah rizab Melayu sudah tergadai hampir 2 juta hektar. Persoalannya siapa punya angkara?

Buktinya 200 ekar tanah rizab Melayu untuk kilang simen tergadai kepada Yeoh Tiong Lay. (YTL.).

Sewaktu Umno berkuasa, 9 ribu hektar tanah rizab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rizab Melayu, yang diganti cuma 3 ribu hektar.

Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rizab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah rizab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2.

Seluas 26,000 hektar tanah rizab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.

Seluas 300 ekar tanah rizab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vicent Tan untuk projek perlancongan.

Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah rizab Melayu di Kerpan Kedah untuk projek kolam udang.

Seluas 273 ekar tanah Melayu Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur diambil untuk projek mega.

Tanah rizab Melayu seluas 94 ekar terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.

Daripada fakta di atas bolehlah dirumuskan Umno lah pengkhianat dan menggadai tanah orang Melayu. Bukan PAS, bukan PKR dan bukan DAP.

Mohd Aziz Pazle Rahman said...

MELAYU DENGAN MELAYU GADUH...UNTUNGNYA CINA...ABIS DAH MELAYU KENA JUAL...WAKAKAKAKAKAKA.....

Mohd Aziz Pazle Rahman said...

melayu sama melayu gaduh...utungnya cina...abis dah melayu kena jual....wakakakakakaka

Anonymous said...

kepada pemuda cheh.
Lain kali baca dulu topik, baru komen tak lari dari topik,,,,,
ataupun pemuda cheehhhhhhh.... tak faham, cuba nak cerita tanah rizab, pula itu[pun fakta tak ada, cuma suka-suka tulis saa..... orang macam kau (kena cucuk hidung) yang percaya.......
sampahhhhhhhh

Subang bestari team

Anonymous said...

kepada pemuda cheh.
Lain kali baca dulu topik, baru komen tak lari dari topik,,,,,
ataupun pemuda cheehhhhhhh.... tak faham, cuba nak cerita tanah rizab, pula itu[pun fakta tak ada, cuma suka-suka tulis saa..... orang macam kau (kena cucuk hidung) yang percaya.......
sampahhhhhhhh

Subang bestari team

Anonymous said...

kepada pemuda cheh.
Lain kali baca dulu topik, baru komen tak lari dari topik,,,,,
ataupun pemuda cheehhhhhhh.... tak faham, cuba nak cerita tanah rizab, pula itu[pun fakta tak ada, cuma suka-suka tulis saa..... orang macam kau (kena cucuk hidung) yang percaya.......
sampahhhhhhhh

Subang bestari team

Anonymous said...

nak dakwa bagi bukti la.. stakat nk buat dakwaan mcm ni, budak darjah 3 pun boleh buat.. bagikan dia kalkulator ngan pc je, dah selesai.. entah ye entah tidak la tidak rizab melayu. asal atas tanah tu ada cina, ko belasah umno jual rizab melayu.. yang nizar bagi cina tanah 999 tahun pada cina kat perak tu tak plak ko pertikaikan.. tu baru sekejap jadi menteri besar. klu lama lagi alamatnya perak tu jadi mini China la agaknya..

Reverse Gear said...

Pergh!! hebat betul wakil rakyat PR! makan gaji bute sambil membute..HEBAT!!

mohon sesama share link. TQ!
http://reversebaikpunya.blogspot.com/

Anonymous said...

tidur sebab malam ni nak kempen.

apa lah mereka ni tidur dalam dewan tak selesa...tidur hotel bajet yang bersepah tu kan lebih baik...

Anonymous said...

gajissssssssss butaaaaaaaaaa kuat rasuahhhhhhhhhh curiiiiiiiii harta kerajaaaaaaaaannnnnn

Anonymous said...

rbf...

lebih cantik jika shoot2 gambar tersebut merangkumi keseluruhan sidang...

nampak jugak siapa yg sedang berbahas...siapa yg tido...siapa yang ponteng sidang..

mcm terjadi beberapa tahun lepas..menggelupur sebelah pihak tu di dewan rakyat...nasib baik lulus bajet pada tahun tersebut..

sama2 renung diri...ada silap,ada kurang,ada kelemahan...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Tulis panjang-panjang macam hebat otaknya. Marah sangat dgn UMNO. Entah entah pergi sekolah tinggi pun kerana UMNO. Sakit hati dgn UMNO kerana memang perangai jujur atau sakit hati kerana tak dapat habuan!. Kau ni sperti cerita seekor anjing, gara-gara tak dapat makan kerana sakit gigi, lembu-laembu yg lalu lalang kawasan kau pun kau salak tak bagi lembu-lembu tu makan rumput. Alahai Melayu "sour grapaes" gagal melihat musuhnya yg sebenar!

ark said...

Malam tengok video Anwar Irahim dgn. China Doll, ulang tayang sampai pagi sebab itu tak dapat tidur cukup. Punaisihat dapat sedap, pecacai2 Anwar dapat habuan duit buta. Rakyat kena tipu....

Anonymous said...

patut lah selangor dah penuh sampah rupanya YB kerajaan tidozzzz dan sibuk main fesbukkk.,

Anonymous said...

ANON March 23, 2012 3:08 PM,

KITA SERUPA!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

kau tak tangkap gambor si Warno Dogol masa tu....sure lagi gempak

Anonymous said...

ape sumbangan kepada agama,bangsa dan negara....kutuk org je watpe...tegur la,sesama ingat mengingati...halal dan haram.baik dan buruk.bela dan aniaya. renung renungkan

Anonymous said...

pemuda cheh merupakan sampah yang telah tidak dikutip oleh PBT pakatan Haram negeri Selangor ni..Wahai YB tolong segerakan proses pengutipan sampah sarap. Dah banyak sangat dah.. tak tahan. Meleleh tulisan dengan berbagai angka yang kononnya fakta benar.. Hakikatnya semua yang menyapu tanah rizab Melayu tetap bangsa keturunan komunis DAP tu juga.. Mereka ini tidak kira pakai baju warna apa pun tetap setiakawan dalam soal survival kaum racist mereka.

Anak Lenggong said...

Pemuda cheh perangai sama saperti pemimpin pakatan rakyat jugak pandai buat cerita kat tepi longkang tapi takde bukti..sama saperti kes LNAS tu..menyalak bukan main hebat tapi pabila nak diujudkan suruhanjaya untuk membuktikan kebenarannya ..buat bising tak nak pulak..Sinuar hebuh kata tak meliwat dan bantai cinadol tapi pabila suruh bersumpah ataupun menyaman orang yang membuat dakwaan tu tak berani pulak.

Anak Lenggong said...

Pemuda cheh perangai sama saperti pemimpin pakatan rakyat jugak pandai buat cerita kat tepi longkang tapi takde bukti..sama saperti kes LNAS tu..menyalak bukan main hebat tapi pabila nak diujudkan suruhanjaya untuk membuktikan kebenarannya ..buat bising tak nak pulak..Sinuar hebuh kata tak meliwat dan bantai cinadol tapi pabila suruh bersumpah ataupun menyaman orang yang membuat dakwaan tu tak berani pulak.

Anonymous said...

SALAH 'TANGAN' SALAH 'PANGKAH'
SALAH 'PERJUDIAN' KAMPONG DAH 'KENA' GADAI
PENGARAN DARI 'KESILAPAN' TAPI KES SALAH PILIH/PANGKAH CALON BUKAN BOLIH CUBA2,,,,LIHAT
TEMPAT 'DIA' ''MEMBUTA'' PUN SALAH PATUT ATAS KATIL NI ATAS BANGKU
MANGKOK 'TANDAS' YG TIDOK NI TAK SALAH TEMPAT TAPI KAMU SALAH '[PILIH/NAK MINTA CERAI TUNGGU 4/5 TAHUN}

Anonymous said...

fuuuuhhh....wakil rakyat main FB waktu bekerja ie bersidang..
itulah dia pemimpin pakatan..memang haram jadah!!!

Anonymous said...

aku rasa ko terlebih kuah dari sudu...kesemua keburukan dap dah jadi baik... buat2-lupa plak... dap tu musuh org melayu..musuh org islam la.. apa gila nye korang ni.. ada dap offer 3 kabnet dr pas ...1 krusi pun takdak.. dah takde maruah ke

Anonymous said...

Pemuda cheh..

PAS Kel jual Laut dan Pantai dari Pantai Geting sepanjang sampai laut di tumpat, 1000 hek dengan harga RM1000/1 hek. Jual kpd sykt Cina, pd tahun 2011.

Balak di kelantan habis, ada rezab hutan negeri. xblh keluar lesen balak sebab tanah rizab, PAS keluar lesen melombong, sebanyak 63 lesen dikeluarkan. nk buka lombong, kena tebang pokok kayu dalam hutan.. dapat jual balak lagi.

Ladang rakyat tak tau siapa 'rakyat' yang dapat duit imbuhan hasil ladang tu. Yang tahu PAS buka ladang tu sebab nk tebang balak.. buka banyak, ladang yg ditanam? alahai..

Tahun 1990, nik aziz kata tanah hutan kalau rakyat teroka, boleh jadi hak mereka. 20 tahun kemudian, nik aziz ambil tanah tadi dari rakyat. Yang dah dibayar premium pun nik aziz ambil.

Tanah KB Mall, orang melayu nk beli tanah tu pada harga tinggi sekaki persegi, tak dapat. CIna the store beli murah - dapat... sebabnya The Store beli dan siap nk bagi petak niaga lagi. dapat RM + Ruang Niaga. The Store bijak, dia nilai ruang niaga dengan tinggi, jadi bayar rendah la. Siaplah KB Mall untuk The Store dan KB Baazar utk PAS Kelantan... apa jadi? KB Mall untung tinggi, sewa tingkat 3 sahaja RM6000. KB Baazar banyak yang kosong walau sewa diturunkan kepada RM450.

Bazar Tok Guru? lagi bijak. Masa petak seluas 12' X 8' harga murah. Tapi bila dikecilkan seluas lubang kubor, jadi RM 90,000. Tanah bazar tok guru tu, kerajaan persekutuan minta sambung pajak kepada PDRM, pok nik tak bagi, sikit dapat sewa tahun2an. Polis pindah ke Pkln Chepa. Dari dapat pajak dari PDRM tahun2.. PAS Kel rugi hampir RM50 juta.. hahaha. Dapat sikit dari PDRM tak nak..rugi banyak yg datang, haha.

Tanah tapak muzium baru, BN Kel dulu tarun utk bina bangunan kraftangan dan muzium. Dapat kpd PAS, jual kpd SBJ.

Tanah yang selamat di Kelantan dari dijual & dipajak oleh PAS ialah tanah rizab yang atas nama Persekutuan macam tanah milik MARA, Tentera, wat dan pelbagai lagi. Tanah laut, bekas hutan dan paya bakau, PAS jual dan naikklah rumah kos rendah paling murah berharga RM250,000 sebuah. dan juga tanah milik Istana.

abe mail tumpat

Anonymous said...

Hidup Poo Kee Rrrr...

Anonymous said...

Mati la korang Poo Kee Rrrr..