Wednesday, March 21, 2012

Kerajaan Kebajikan Halau Rakyat Keluar Dari Rumah


Khalid Ibrahim kata kerajaan pimpinannya cipta sejarah kerana berjaya meningkatkan simpanan tunai kepada RM 1.9 bilion.

Tapi nak tolong rakyat yang susah tak boleh, hinggakan nak halau rakyat dari rumah yang mereka tinggal.

Selanjutnya sila klik di sini

25 comments:

Anonymous said...

RBF....

mmg perlu dijalankan siasatan..ini bukan isu perikemanusiaan atau tidak...

6 bulan x bayar sewa?seronoknya...tp dlm rumah ada LCD tv,home theatre set,ASTRO beyond,PS3...fuh,menarik...

dah jadi darah daging kes2 liat nk bayar sewa nih...padahal ada org lain yg lebih layak utk duduk rumah PPR ni...

mcm kes di KL baru2 ini,keluarga india merempat di tepi jalan,mohon rumah PPR x pernah dpt...

cuba jenguk rumah PPR ni,kereta canggih2..moto besar2 pun ada.layak menduduki..

pendapat RBF??


-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

ABAI = ASAL BUKAN ANWAR IBRAHIM

RBF Online said...

warga shah alam,

saya tahu semua itu, tapi saya nak suruh org2 pkr dan org pas seperti anda tahu bagaimana peritnya menjadi kerajaan dan bagaimana peritnya bila kita dituduh zalim, kejam dan zionis.

cuba anda bayangkan sekiranya BN yang memerintah Selangor hari ini dan melakukan tindakan seperti yang mana kerajaan selangor hendak lakukan hari ini ?

sudah tentukan bn akan dituduh zalim ,kejam, zionis dan sebagainya.

adakah anda masih ingat kes pemindahan dan perobohan setinggan semasa zaman BN ?

apa tuduhan yang PKR dan PAS tak lemparkan kpd BN masa itu ?

masih ingatkah anda peristiwa kg berembang ? sampaikan BN dituduh zionis.

sedangkan setiap setinggan yang rumah mereka dirobohkan diberi rumah baru yang lebih selesa dan siap dengan pampasan lagi. Tiada seorang pun yang tidak diberi rumah ganti atau terpaksa tinggal di kaki lima. melainkan mereka yang pilih tolak rumah yg diberikan dan nak tinggal dlm khemah.

hari ini bila anda memerintah barulah anda semua tahu bagaimana susahnya menjadi kerajaan yang memerintah.

PKR , Pas dan DAP masuk perintah selangor dalam keadaan yang semuanya sudah tersedia dan terbentang depan mata.

Berbeza dengan BN yang mengambil alih negara dan negeri drp penjajah 50-60 tahun lampau dlm keadaan tiada apa2.

sekarang anda boleh lihat hasilnya.

saya nak tanya pendapat warga shah alam, apakah benar BN tidak ada apa2 sumbangan terhadap negara ini dan nak membangkrapkan negara sepertimana yang selalu pas,pkr dan dap tuduh ?

jawab dengan ikhlas....

Anonymous said...

RBF...

bila merujuk petikan akhbar tersebut,penduduk akan diusir sekiranya tidak membuat pembayaran selama 6 bulan.penduduk juga diseru dtg ke MBPJ utk buat rundingan dan bayaran secara ansuran juga dibenarkan>>>ada toleransi di situ.

kita nak mereka yg benar2 layak menduduki rumah PPR ini.kategori miskin bandar cukup ramai di sini.bagi mereka2 yg mampu,tp gagal bayar sewa,kategori apa mereka ini???kufur nikmat...

kerajaan negeri terengganu sendiri menyita rumah2 yg gagal membayar cukai pintu,inikan pula sewa rumah!!???

isu rumah setinggan satu masa dahulu menjadi panas atas pelbagai faktor...saya rasa x perlu kita ulaskan lebih panjang.

cuma pendirian saya jelas,kerajaan negeri sendiri memberi ruang dan peluang utk penduduk mengatasi tunggakan pembayaran ini.jangan jadi org yg tidak bersyukur,itu yg penting.

-Warga Shah Alam-

RBF Online said...

warga shah alam

awak tak jawab soalan saya

awak kata tolenrasi , apakah tindakan tindakan bn beri rumah ganti dan beri pampasan bukan tolenrasi sehingga mereka dipanggil zionis ?


jawab dulu soalan saya bro...kalau nak bincang secara realiti kita bincang secara realiti.

saya terbuka dan awak juga kena terbuka.

freemalaysiakini said...

layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA www.freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

RBF,

banyak isu semasa hal2 setinggan dirobohkan sedikit masa dahulu..

antaranya 'tiada jaminan penempatan' seperti yang berlaku di abdullah hukum,kuala lumpur.

bertahun2 setinggan diroboh,tetapi mereka masih tidak mendapat rumah sehingga tahun lepas kalau tidak salah dan disiarkan di buletin utama.

majoriti penduduk setinggan mahukan rumah siap dahulu,baru setinggan boleh diroboh..


saya tidak menentang tindakan meroboh setinggan ini...itu pendirian saya.kerana ada baiknya stingguners ini mendapat suasana kediaman yg lebih baik.

isu zionis,kejam dll itu x perlu saya ulas.kerana tindakan meroboh setinggan ini hanya boleh dilakukan sekiranya rakyat ketika itu diberi penerangan dan alternatif tempat tinggal,bukan meroboh rumah mereka dgn segala isi rumah masih ada di dalam.itu pendapat saya.

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

anon di atas, tau juga suruh org bersyukur, tp bila org lain diajak bersyukur atas nikmat yg diberi, x tau pula nak bersyukur, yg dia tau itu hak aku, itu hak rakyat...

orang awam said...

bagi aku RBF berkias tetapi membawa maksud yang jelas..

apa perasan jadi kerajaan yang dituduh secara semberono oleh pihak lawan walaupun yang dilakukan oleh kerajaan itu betul..

sudah bertahun pembangkang menuduh kerajaan dgn penghinaan yang melampau.. tetapi apabila dipulangkan paku buah keras, ada yang panas punggung pula..jika anda fikir apa yang RBF katakan adalah silap, maka apa yang pembangkang lakukan selama ini juga silap. itu saja. sekian

Anonymous said...

SAYA SOKONG KENYATAAN RBF, BUKAN SENANG NAK JADA PEMERINTAH, JANGAN SUKA MEMBANGKANG MACAM TAK DER SATU PUN BN WAT YANG BETUL. WARGA SHAH ALAM JANGAN JADI MAT JENIN.

Anonymous said...

anon 10.38

saya sering juga menyokong kenyataan2 RBF..bukan menyokong secara melulu..

ingat apa yg terjadi pada setinggan kampung berembang??

siapa membela nasib mereka yang tertindas bertahun2??

bukit botak??

ingat,sokong bukan membuta tuli..tp nilai sama mana yg baik,mana yang buruk...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

WARGA SHAH ALAM,

UTK KG BEREMBANG, MEREKA SEMUA DITAWARKAN RUMAH PPR MUHIBBAH DI PUCHONG, TP ADA YANG TAK MAU PINDAH SBB KATA JAUH, SAYA ORANG KERAMAT SAYA TAU LA....

SAYA MEMANG TAK SUKA PAKATAN RAKYAT APA YANG KERAJAAN SEMUA NYER MEREKA BANGKANG, BAGI IDEA UNTUK IMPROVE TAK PULAK.

Anonymous said...

kepada org keramat..

penduduk di sini dijanjikan Pangsapuri Berembang Indah oleh bekas MB khir toyo dulu...

lokasi pangsapuri tersebut di ampang,bukan puchong...tapi sayang terbengkalai bertahun2...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Kepada warga shah alam ... sila ke Bikit botak hari ini dan tengok apa terjadi disitu .... singkap kembali sejarah lama dari zaman BN hingga ke zaman pkr sekarang .... saya x nak cerita .... tapi pergilah dan lihat sendiri ... dan bertanyalah pada tuan punya tanah/ rumah

Sudah terlanjur ke sana apa kata teruskan lagi perjalanan dan lihat pula bukit bukau di Empangan Batu Hulu Yam ... x perlu kata apa-apa cuma lihat dan hadamlah pemandangan mata anda ...

Kalau rasa x puas hati juga patah balik ke belakang dan teruskan perjalanan menuju bandar tasik puteri ... saya x pasti masih adakah lagi sign board ''HUTAN SIMPAN KEKAL''

Anonymous said...

Warga Shah Alam,

Penempatan di PPR Muhibbah adalah untuk sementara sahaja, memang ada Pangsapuri dibuat tetapi terbengkalai. Oleh itu kerajaan selangor skrg sepatutnya bertanggung jawab menyiapkan nya. Tp dah 4 tahun pun tak siap2 lagi. Masa nak roboh dulu bkn main lagi Pakatan Rakyat mengapi-apikan penduduk berembang supaya menentang kerajaan BN.

Anonymous said...

anon 1.43pm...

projek pangsapuri berembang dimulakan zaman bila?brapa lama terbengkalai..siapa yg sudahkan projek berkenaan?

anon 11.28am..

isu bukit botak,kerajaan negeri selangor kini dlm proses menyiapkan hampir seribu buah rumah utk bekas2 peneroka bukit botak...

siapa yg jahanamkan projek ini??
hingga mencecah berbelas2 tahun x siap...bertukar2 MB pun x setel2 lagik....kontraktor yg dilantik pun tidak amanah...

projek berjalan lancar kini...doakan yg terbaik utk penduduk bukit botak dan kampung berembang...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

WARGA SHAH ALAM NIE MEMANG PENYOKONG TOTOK PAKATAN RAKYAT, NASIB LA KAU LABU-LABU

Anonymous said...

anon 9.14pm..

semasa PRU12,saya ada bersama2 UMNO..

tp kecewa dgn corak umno..

seperti yg saya maklumkan kepada RBF sebelum ini,ada sebab kecewa dgn pimpinan UMNO s.alam...

antaranya,mereka terlampau melebihkan hiburan...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Warga Shah Alam,

Ok, teruskanlah sokongan ada, Good luck yer!!!!

Orang Keramat

Anonymous said...

Warga Shah Alam

Saya: anon 11.28

Maaf apa yang ada tulis adalah apa yang di fahamkan kepada anda ... realitinya pergilah sendiri bertanya dan lihat (jika masih ada lagi)

Saya tinggal di selayang baru hingga disember 2011 ... saya menyesal memberikan undi kepada PR!!

TERLAJAK KERETA BOLEH REVERSE ... TERSALAH UNDI INILAH AKIBATNYA!!

Anonymous said...

buat anon 11.28..

saya bertanyakan kepada anda..

pembangunan bukit botak bermula dari tahun bila?

siapa yg sepatutnya bertanggungjawab menyelesaikan masalah rakayt ini,yang di gantung x bertali dan ditindas?

jawab dahulu dua persoalan di atas ini...saya pasti ramai yg mahukan JAWAPAN TEPAT dari anda selaku bekas penduduk selayang..

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Kalau dah tau terbengkalai atau tak selesai, cepat la siapkan. Dah nak masuk 4 tahun dah...ish....ish .. kesian

Anonymous said...

anon 12.27am...

projek bukit botak terbengkalai selama 20 tahun.

bukit berembang 6 tahun tergantung..

Alhamdulillah,progress di bawah kerajaan PR nampak berjalan lebih lancar...

isu rumah terbengkalai cukup banyak satu ketika dahulu.rakyat jadi mangsa.
saya juga berharap sangat agar hospital shah alam dapat disiapkan secepat mungkin.pelbagai sangat masalah bila duit menjadi punca kerakusan puak2 tertentu..

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Warga shah alam

saya anon 11.28

maaf saya hanya buka blog bila lapang ... skarang baru saya nampak soalan anda ...


hahahahahaaaaaa .... asalnya semasa membaca komen anda saya senyum ... dah habis baca saya pecah gelak ... sory

Beginilah ...
Sebenarnya bila saya masuk beri komen sebab saya tertarik dengan cara anda meluahkan pandangan anda ada emosi sedih, kecewa dan anda ada benda untuk di bincangkan ... saya cuma mahu anda bergerak lebih jauh lagi agar anda dapat melihat dari sudut lain pula ... saya berpendapat anda sedikit lain daripada pengkomen PR yang hanya tahu memaki hamun ... itu saja.

Saya beri panduan untuk anda berjalan makan angin sikit ... bukannya jauh sangat dari shah alam ke hulu yam dan berpusing balik ke bandar tasik puteri lepas tu boleh lah meneruskan perjalanan ke tanjung karang makan ikan bakar dan balik ke shah alam melalui kelang .... cuti makan angin...

Tapi bila anda membalas cadangan saya dengan soalan .... saya terpecah gelak sebab anda pun mempunyai minda yang sama seperti pengkomen PR yang lain .... membalas candangan / pertanyaan dengan soalan.

Maaf saya malas melayan orang yang hanya tahu "MENGANGA UNTUK DISUAP"

SELAMAT MAJU JAYA

Anonymous said...

anon 11.28am...

anda yg bukak isu bukit botak.tapi kini anda tidak mahu menjelaskan pada saya siapa,apa,mengapa,kenapa rakyat di situ dipermainkan selama berpuluh tahun..

tolong jelaskan isu bukit botak pada saya.jika saya terkurang paham.

harap maklum...

-Warga Shah Alam-