Wednesday, March 28, 2012

Nik Aziz Jangan Cakap Banyak,Pinda Dulu Undang-Undang Tubuh Kelantan

Sinar Harian hari ini melaporkan kenyataan Nik Aziz yang kecewa dengan sikap segelintir masyarakat yang masih mengagungkan bangsa.

Ini bukan kali pertama Nik Aziz mengeluarkan kenyataan sedemikian.

Sebelum ini dia pernah kata tak bangga dengan melayu, apa ada dengan melayu dan beberapa lagi kenyataannya yang tidak menunjukan rasa bangganya sebagai orang melayu.

Nabi pun bangga dengan bangsanya sendiri. Orang yang mengaku dirinya sebagai ulama pewaris Nabi tidak bangga dengan bangsanya.

Nik Aziz jangan cakap banyak,kalau rasa tidak bangga dengan bangsa sendiri dan merasakan tidak ada apa-apa dengan bangsa, dia patut pinda undang-undang tubuh negeri Kelantan.

Hari ini di Kelantan Pas menguasai lebih dari 2/3 Dun Kelantan.

Nik Aziz panggil satu sidang khas DUN Kelantan dan bentangkan pindaan untuk meminda undang-undang tubuh Kelantan bagi membolehkan undang-undang sedia ada yang menetapkan MB mestilah melayu ditukar.

Buat dan buktikan yang itu dulu.
Ada berani ?

22 comments:

Anonymous said...

Setuju. Minta Nik Aziz hapuskan undang undang negeri yang menyatakan hanya bangsa Melayu Kelantan sahaja boleh beli tanah Simpanan Melayu Kelantan jika dia BENAR BENAR ikhlas dalam mengatakan bahawa bangsa TIDAK PENTING.

Anonymous said...

http://www.kelabchedet.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4055&postdays=0&postorder=asc&start=15

whan said...

Ada brani?

Anonymous said...

Bukan sia-sia Allah menciptakan manusia ni berbangsa-bangsa. Ianya untuk kita saling kenal mengenal. Tidak suka kepada bangsa sama le tak suka ciptaan Allah....

Anonymous said...

mintak wakil umno usulkan ...nak tgk adun2 pas nak sahut tak cabaran nik ajis pondan ni

tambah lg...cina yg buleh jadi mb tu mestilah islee atau bukan islee tak kisah

'Menyampah Tengok Orang Membangga Diri Sendiri' said...

Sebelum kita berbicara apa2, mari kita cuba renung sejenak apa yg dimaksudkan oleh Nik Aziz tentang bangsa ni, mengapa 'bangsa' tidak ada nilai pada dirinya.

Nik Aziz walaupun ramai yg kata dah nyanyuk, tapi bab bangsa ni nampaknya dia telah jauh memecut kedepan dari orang lain kerana 'tidak bangga dgn bangsa' tu adalah perancangan terperincinya jangka panjang dan akan digunakan balik sebaik-baiknya apabila telah dapat merampas pucuk pimpinan negara di Putrajaya.

'Sekiranya' impiannya utk bertahta di Putrajaya menjadi kenyataan (khayalan!) dia akan merelakan sesiapa saja termasuk pemimpin DAP atau sesiapa saja menjadi PM, walaupun Karpal Singh atau LKS atau LGE. Dia kan kita dah tau mana ada buah pelir nak membangkang apatah lagi nak melawan. Jadi tak bolehlah rakyat nak menyalahkan dia kerana dia dah lama memberitahu 'apa ada dgn bangsa'. Tengok! licik tak?

Itulah dia kelicikan Nik Aziz yg ramai orang tidak dapat membaca fikirannya. HA, apa macam?

Anonymous said...

Aku nak tanya satu saja ...

kenapa orang Melayu/Islam dari Kelantan boleh beli tanah di Selangor tanpa ada banyak halangan. TETAPI orang Melayu/Islam dari Selangor nak beli tanah di Kelantan tu boleh kata 99% tak boleh. Ada saja halangan dan kerenahnya. Kenapa?

Aku bukan anti orang Kelantan. Member aku pun ramai orang sana. Aku tak kisah pun kalau tanah di Kelantan tu hanya orang Kelantan saja boleh beli.

Tapi aku tak puas hati la bila ada orang macam Nik Aziz ni yg cakap double standard mcm bagus sangat. Ini macam tak bagus la. Bagi hati panasss saja.

Ikhlas

To Live Again said...

Semata2 nk undi Cina, statement bodoh lg bangang mcm ni pon blh sebut..

Tak der ape yg kita blh hormat lg pd org tua ni..Sedangkan Nabi s.a.w yg mulia pon dia hina kata masa bayi Baginda Nabi sm jer mcm MAMAT MAMAT YG LAIN DI KAMPUNG, setakat hina bgsa sndiri 2 celah gigi jer bg org mcm dia ni..

Anonymous said...

hangat blog warungbangnan

Anonymous said...

Orang tua ni kan belajar kat india dulu sebab tu ler dia cakap berbelit-belit mcm india juga. Hari ni cakap lain, esok lusa cakap lain. Lepas tu tuduh semua ni putar belit orang bn/umno. Dia ni memang dah nyanyok teruk tapi masih ada hati lagi nak jadi MB Kelantan. Orang PAS semua main angguk aje dengan ngan dia takut tak masuk sorga nanti. Anwar tipu dia pun dia kata takpa, sebab geng dia. Ini lah makhluk ciptaan Allah yang tak pernah bersyukur dengan pemberiannya

azman said...

Assalamualaikum RBF

Ape yang fobia sangat tu?...jom kite setiap lepas solat, berdoa supaye Allah menunjuk jalan pulang kepade Nik Aziz...aminnnn.

azman said...

Assalamualaikum RBF

Ape yang fobia sangat tu?...jom kite setiap lepas solat, berdoa supaye Allah menunjuk jalan pulang kepade Nik Aziz...aminnnn.

Anonymous said...

Nik Aziz kan ke MB Kelantan merangkap Mursyidul Am PAS (Putar Alam SeMalaysia)?

Apa nak heran? Apa ada hal pada dia?

Anonymous said...

try rujuk blog anak pompuan nik aziz...nik amalina, ala bini bekas ceo tu...dia kata dia bangga dilahirkan dari keturunan NIk yg kononnya asal usul dari keturunan darah diraja.. budak tu siap pertikai lagi jabatan pendaftaran ..so apa tandanya tu??

Azlansyah said...

4 buah negara daripada keseluruhan anggota Liga Arab (Arab League) menggunakan perkataan "Arab" pada negara mereka, iaitu:

Kingdom of Saudi Arabia
Syrian Arab Republic
United Arab Emirates
Arab Republic of Egypt

Bukankah ini menunjukkan bahawa orang Arab yang majoritinya beragama Islam pun bangga pada bangsa sendiri?
Liga Arab (Arab League) juga menunjukkan kesatuan bangsa Arab.

Anti Penipu Agama said...

Wahai Nick Ajis, bertaubatlah kamu. Siapa kamu hendak mempertikaikan ciptaan Tuhan yg menjadikan manusia berbilang-bilang bangsa dan kaum. Tujuan Tuhan ialah hendak menunjukkan KekuasaanNya menciptakan manusia agar kita berkenalan antara satu sama lain.

Adakah kamu tidak membaca Al-Quran atau lupa? Semangat bangsa dan kaum tidak salah selagi mereka tidak menganiayai bangsa dan kaum lain.

Ingatlah kamu akan Al-Quran di mana Tuhan telah berfirman:-

"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku kaum, supaya kamu berkenal-kenalan . Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya." - [surah Al-Hujurat, ayat 13]

Orang Arab pun taksub dengan semangat bangsa Arabnya, apa salahnya kita sebagai bangsa Melayu utk berbuat perkara yg sama?

Anonymous said...

seterror2 Nik Aziz ramai org tak tahu

dia cukup pantang dengar perkataan

'' BERSIH....''

Kalu dia dengar jeeeee siap la dia tempah tiket kapal terbang ajak kengkawan dia pegi melawat
makam kubuq...

opsss sebelum dia belah.. dia kluar fatwa dulu... sapa2 mati bererti mati syahid...

ZZZ.SSSS. KORANG AHLUL PAS ENGGAK NAMPAK KELEBIHAN MAKAM TERTINGGI NI...''

akulah ahli pas yg paling lama memerintahhhhh hahahahaaa
Kah kah kah umno pecah perut hahahaha ante mau jd mb??? kim salam la...hahahaha. itu kambing jampari nak jd mb????? hahaha mu pi belawan lagi.. nu parlemennnnu....mu kalu kalah..syahidddd syurgaaaaa kakakakahh

(aku bergurau jes sketsa ini bukan nik aziz so jgn lah percaya plak.. ok...)


g



.

Anonymous said...

Apa ada pada bangsa???
Hehehehe..cakap tak serupa bikin org tua ni...

Tu la...lain kali nak mengaji pergi belajar di Negara yg datangnya agama islam itu sendiri.
Bukan belajar di India.

Belajar di India kalau setakat nak bela kambing Jampari boleh la.

Sekarang mulalah melalut yg bukan2.
Rosak org tua nih. Akibat terlalu lama jadi MB mengalahkan Perdana Menteri. Dulu duk sibuk marahkan Mahathir yg lama memerintah, ni bila kena atas kepala tahi sendiri tak reti nak berundur.

Ko tu dah nyanyuk dah,bersara jer la...

Lebai Malang said...

..jadi kau ni bangsa apa wahai Nik Aziz. Sedangkan nabi tidak pernah rasa kesal kerana dilahirkan sebagai bangsa Arab...

Kalau tidak kerana kau bangsa Melayu, kau tidak akan dapat jadi MB Kelantan. Inilah akibatnya bila banyak sangat main politik yg memperalatkan agama.

PAS Sesat Akidah said...

Dalam sorga PAS mana ada bangsa. Siapa saja yg sokong PAS akan diberi tiket percuma untuk jadi penghuninya.

Jadi apa perlu pada bangsa ....

Anonymous said...

sapa kata dia xbangga pasal bangsa

bangsa cina

diabmesti bangga ..
cuba reporter tanya direct ngan

kalau tok guru lahir sbg bangsa cina..adakah tok garu. akan berasa banggaa

MARILAH KITA SAMA TUNGGU JWP DIA... OR MINTA RBF KLUAR POST BARU

Anonymous said...

sebenarnya inilah ulama politik bukan ulama agama..kalau ulama agama dia akan mengikut alquran dan sunah nabi tapi nabi pun bagi dia ibarat macam mamat mamat kat kampung macam mana dia nak ikut sunah..insyaalah allah maha mengetahui apa yg nik aziz buat kat umat islam dimalaysia ni...akan ada kesudahan pada ulama politik ini nanti..