Friday, March 16, 2012

Setpol MB Selangor Yang Terlebih Mengada-Ngada Bakal Dipecat ?

Dipetik dari : Jinggo Fotopages

Semalam semasa menghadiri sidang media oleh Ronnie Liew, saya telah diberitahu oleh kenalan saya di  Pejabat MB bahawa Biro Politik PKR yang bermesyuarat minggu sudah dengan sebulat suara telah meluluskan usul untuk meminta Menteri Besar Selangor menamatkan khidmat Cik Faekah sebagai Setiausaha Politik.
Alasan yang diberitahu kepada saya ialah Cik Faekah ini terlalu gemar mencampuri segala urusan yang tiada kena mengena dengan tugasan beliau sebagai Setiausaha Politik. Semenjak beliau menjawat jawatan tersebut pelbagai pihak telah 'dipaksa' tunduk dan menurut arahan beliau. Antaranya pengurusan TV Selangor sehingga menyebabkan pengurusan kanan berhenti dan membawa keluar hampir sepertiga kakitangan nya keluar. Badrul Amin yang diminta memberi perincian segala perbelanjaan aktiviti beliau sebagai Ketua Penerangan Kerajaan Negeri Selangor sehingga menyebabkan Badrul 'menyentap' dan menyepikan diri seberapa ketika. Semua ini dilakukan diluar bidang tugasan beliau. Beliau dianggap terlebih sudu dari kuah.
Tapi yang panas sekali ialah Penasihat Ekonomi kepada Kerajaan Selangor yang terpaksa melaporkan segala perbelanjaan pejabat Penasihat kepada Faekah. Bajet semua mesti mendapat kelulusan melalui Faekah.
Semasa mesyuarat Biro Politik saya difahamkan bahawa Kak Wan keberatan hendak meluluskan usul tersebut tetapi akur setelah didesak oleh Anwar yang begitu imosional sehingga mengeluarkan hamburan ayat yang tidak berapa enak kepada Faekah. 
Apakah perjalanan pengurusan Pejabat Menteri Besar akan bertambah cekap dan effisien setelah Faekah dipecat? Adakah ini komplot untuk mengasingkan dan menghakiskan terus kuasa Khalid sebagai Menteri Besar? Banyak persoalan yang bermain difikiran saya setelah mendapat berita ini.
Apa yang anda semua terfikirkan??
 
Jinggo, sesungguhnya aku amat-amat gembira menerima perkhabaran ini dan aku  berharap khabar itu akan jadi kenyataan. Aku nak buat pulut kuning apabila sah Faekah dipecat sebagai setpol MB Selangor.

Dalam sejarah setiausaha politik yang ada di Malaysia , Faekah satu-satunya setpol yang paling gila yang ada dalam Malaysia.

Sampaikan orang-orang PKR sendiri pun tak sukakan dia....

Bukan setakat orang PKR yang tak sukakan dia, kakitangan-kakitangan kerajaan negeri pun tak sukakan dia kerana perangainya yang terlebih sudu dari kuah. 

Tunggu pulut kuning dari rbf online......

11 comments:

jinggo.fotopages said...

Jangan lupa rendang ayam sekali bersama pulut kuning... ko tau ke cam mana nak kontek aku?

Anonymous said...

bila beruk dapat bunga..inilah jadinya bukan bertambah baik..hancur lunyai... sebetulnya bukan si faekah jer yang patut kena pecat!!! pecat semua sekali mereka yang kata pandai memerintah tu, si khalid gagap, si punaisihat ekonomi singgit dan Osstad badigool tu sekali!!!

Anonymous said...

cantik brooo

mbj said...

i'm very sure it just a rumors

Anonymous said...

sampai ati abg rbf buat mcm tu.. jgn la.. lepas ni pekah diam2 jer.. pekah nk dekat gan abg lid.. plss..

kesian aku tgk gambar die.. mmg eeii.. tak sanggup aku nk sebut... mmg eeeiiii...

Anonymous said...

Kalau bangau betina ni duduk lagi lama kat pej MB Selangor kan lagi bagus.?

Biar dia palit habis najis bangau kat segala kakitangan kerajaan Selangor serta juak2 PKR tuu..

Janga berenti, Fekah..! Teruskan laa buat perangai hang tu...

Cayaaaang Fekah...!

USOP said...

Aku rasa Faekah ni dah stim kot sbb dia kan ANDARTU...sapa la nk kawin dgn betina sial mcm ni...suka menyebok hal org lain.

Anak Lenggong said...

Kah kah kah..minah belum berkahwin ni nak dipecat..???..elok sangat la tu sebab dia nie serupa beruk dapat bunga jee..tak tau sampai tahap mana kuasa dia..tapi ada gak elok nya pabila dia dok kacau perbelanjaan penusihat ekonomi selangor tu ek..tak pe fekah..lepas ni leh laa tukar jadil melayudoll pulak..kote bengkok nuar mungkin nak rasa penangan pompuan yang dah lama dok simpan perasaan geramm..mau sakit jantung nuar dibuatnya..

Anonymous said...

setahu aku orang2 tertentu aje yg ada jawatan dlm K'jaan,Penjawat Dewan yg boleh pakai uniform ni..siFaekah ni belum bergelar Dato, bukan penjawat yg berhak pakai uniform.SU Politik tak berhak pakai uniform..Memang muka berminyak ni berangan aje..dia ni giler uniform..

Anonymous said...

gambar tu bukan ker modified punya ker letak muka dia ....

Anonymous said...

anon 1.15 TQ for the remarks.. kalau gitu dara dan biji kelen*i* si Faekah ni pun boleh ke di superimpose supaya masih ketat dan dara walaupun aku tahu dia ni dara terlajak...