Monday, April 30, 2012

Anwar-Azmin:Dalam Masa dan Dalam Majlis Yang Sama Pun Masih Nak Kelentong

Mengikut wartawan-wartawan yang membuat liputan sidang media pasangan Anwar-Azmin hari ini mereka dikatakan puas bersilat menjawab soalan-soalan wartawan berhubung arahan merempuh sekatan untuk menceroboh masuk ke Dataran Merdeka.

Agendadaily.com ada menceritakan perkara tersebut. Klik di sini

Itu satu bab, ini ada lagi satu bab yang menarik perhatian seperti yang dilaporkan oleh lidah rasmi Parti Ajaran Sesat.


 Kata Anwar Ibrahim
Ahli Parlimen Permatang Pauh itu seterusnya menafikan sekeras-kerasnya bahawa beliau dan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali memberi arahan kepada peserta himpunan agar merempuh kawat berduri yang dipasang di sekeliling Dataran Merdeka.

Beliau sebaliknya menjelaskan, arahan dikeluarkan agar peserta bergerak ke kanan iaitu ke Jalan Tuanku Abdul Rahman (TAR), bukan ke Dataran Merdeka seperti yang ditulis dalam blog-blog pro Umno.

"Saya sebut dan merayu kepada peserta, tolong bergerak ke kanan, kanan makna ke arah Jalan Tuanku Abdul Rahman.

"Tapi saya tidak menyalahkan peserta yang bergerak ke arah Dataran Merdeka kerana mereka datang bukan kerana Anwar, bukan kerana (Datuk S) Ambiga tapi kerana menuntut pilihan raya yang bersih dan mahu berhimpun secara aman di Dataran.

"Nak kata kita hilang kawalan, memang tidak benar," katanya yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen.

 Kata Azmin Ali pula
Azmin pula menjelaskan, isyarat tangan kepada Anwar bukan bermaksud beliau mahu peserta merempuh Dataran Merdeka sebaliknya menunjukkan bahawa beliau mahu berunding dengan polis.

"Saya bertemu dengan polis di hadapan halangan polis. Saya memberi isyarat kepada Anwar bahawa saya berbincang dengan polis dan bukannya menghasut penyokong untuk merempuh masuk ke Dataran Merdeka.

"Namun, seorang anggota polis memberitahu saya bahawa dia belum mendapat sebarang arahan. Selepas itu, saya arahkan semua penyokong supaya duduk dan bertenang," jelasnya.
Anwar kata isyarat tangan dia dengan Azmin minta perusuh bergerak ke Dataran Merdeka....

Azmin pula kata isyarat tangan dia menunjuk dia mahu berunding dengan polis dan arahkan perusuh duduk dan bertenang.

Kan dah nampak pembohongan itu ? 

Cerita tak sama dan tak selari.....

Dalam masa yang sama dan dalam sidang media yang sama pun mereka masih lagi nak kelentong. Langsung mereka tak takut atau bimbang. Semuanya kerana pembohongan sudah menjadi makanan harian mereka. Jadi apa yang mereka nak takut dengan bohong. 

29 comments:

Mesin Taip Buruk said...

Depa kena berbohong baru org percaya. Kalau cakap betul org tak percaya... sbb selalu sgt berbohong!

Anonymous said...

orang macam ni.. lama lama pembohongan mereka sendiri, mereka akan percaya...

Anonymous said...

Dah terang2 ada isyarat dan perbuatan melampau dalam video pun masih nak bohong lagi. Sama macam video seks china doll. Tak pernah aku jumpa orang jenis ni dalam dunia. Kenapalah Allah turunkan manusia macam ni di Malaysia??

Anonymous said...

Kalau dua ekor DAJJAL berbohong, penyokong Fuckatan akan percaya je.....

DAJJAL bro... memang pandai berkata-kata, apatah lagi bila berbohong....

Anonymous said...

siakap, senohong,gelama dan ikan duri
bercakap bohong..lama2 mencuri...

Anonymous said...

tak apa pembohongan itu tak berdosa kerana pork nick akan ampunkan dosa mereka. penganut ajaran syiah (pas) pun bolih berbohong macam mat sabu ketika bersih terdahulu dikatanya kenderaan polis langgar dia, tetapi vidio menunjukan sebaliknya - dia jatuh sendiri. haji adi cover - vidio tak leh jadi saksi. haji adi berbohong kata umno lepaskan air empangan untuk menang pr tenang. disiar dalam tvpas tetapi pembohongan itu disamarkan dengan menjadikan suara tang berbohong itu tak jelas. pkr - pakat kelentong ramai2. pas - pauk auta saja.

Anonymous said...

Sebenarnya semua salah..yang sebetulnya isyarat tangan anwar dengan azmin tu bermaksud..anwar bertanya azmin, shamsidar ada rumah ke tak..dia nak menutuh puki dan burit shamsidar..azmin cakap ada..tapi shamsidar period. so anwar balas..kalau macam tu...i tala lubang jubur u je la..azmin jawab ok...itu yang azmin jumpa polis minta eskot balik ke hotel..itu cerita sebenarnya

Anonymous said...

kesian kak wan, diheret ke sana ke mari untuk tutup kemaluan suami yg dah nazak tertekan

Anonymous said...

takde wartawan tanya kat azmin ke sape lelaki dlm gambar yg tersebar dlm blog2 baru2 ni? alaaaaa...yg dlm tandas tu..

Anonymous said...

Berunding dengan pihak polis tengkorak apa lak nih ??? kan ke mahkamah sudah declare bahawa kawasan Dataran Merdeka tuh kawasan LARANGAN untuk para peserta Bersih ... tak faham2 lagi ke ???? bodoh sangat ke si Ass-min tuh ???

Anonymous said...

Walaupun perbuatannya secara terang-terangan sudah dirakam, 2 ekor makhluk ini masih tetap berada diatas dan mampu mengatasi undang-undang... hebat tul si tua terkutuk Al-juburi nih...

Anonymous said...

Tgk muka al juburi dah x de seri lagi...muka org penipu.

Anonymous said...

WACAYALU PAKSHEIKH...YES YES YES...WACAYALU...LU PUNYA KELENTONG SEMUA WACAYA PUNYA...PAKSHEIKH...LU MEMANG HEBATLAH PAKSHEIKH...LU PUNYA SPIN MEMANG HEBAT...WACAYALU...SAPA TAK KENAI SAMA LU...PAKSHEIKH AL JOOB JOOB PUKUI KELILENG...KEHKEHKEH

SyedAbuSayyaf said...

Mai la jenguk-jengok kat blog ni jugak...sempoi punya dok ada...

http://syed-abu-sayyaf.blogspot.com/

RBF Online said...

Anon 9.49pm,

Isteri saya seorang yang tak pernah ambil tahu pasal politik dan tak tahu dunia politik.

Kalau tanya dia siapa presiden pas pun dia tak tahu.

Semalam ketika kami sama-sama baca akhbar. Saya baca mingguan dan dia baca sinar harian.

Apabila dia melihat gambar anwar dalam perhimpunan bersih yang disiarkan akhbar sinar,tiba-tiba dia berbunyi "saya rasa dah naik benci lihat muka anwar".

Terkejut juga saya dibuatnya kerana selama ini dia tak pernah berbunyi atau ambil tahu, tiba-tiba dia boleh bersuara begitu.

Sebelum ini sewaktu kisah video anwar tersebar pun dia tak ambil tahu dan dia pula boleh tanya saya pula "betul ke anwar tu" ? Jenuh juga saya nak meyakinkannya...

Sekarang tiba-tiba dia dengan sendiri bersuara meluahkan rasa benci melihat muka anwar.

Maknanya orang yang tak minat atau tak ambil tahu pasal politik pun dah naik menyampah dengan Anwar terutamanya selepas perhimpunan bersih sabtu lepas. Dan saya berkeyakinan ramai lagi orang diluar sana yang berperasaan sedemikian sekarang.

Anonymous said...

pembesar suara kiri kanan anwar, bakpe yg nk kai isyarat tangan suh orang bersurai. pkai la hailer.. bodoh. bakal PM konon.

Anonymous said...

Walau apa pun majoriti rakyat telah menghukum anuar.


Biarkan apa dia nak kata...kata laaaah.

Tanyalah pada "men on the street"(rakyat biasa)....semuanya marah.

Sudir said...

Dua ekor baboon ni memang pandai baha isyarat ekk.. Macam mana pulak isyarat untuk 'Can I fuck you today' agaknya..

Polis Mabuk said...

Hang tolong tengok pulak video nie!... http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=K-Jb9k_iNOE

Anonymous said...

anwar kata dia suruh org bersurai...(pergi kne kanan)

tp azmin salah dengar..amin ingat anwar soroh dia jumpa polis mintak permit..

magsabun pun mengesahkan kekeliruan itu.. '' dlm keadaan kelam kabut..kita boleh terkeliru...''

bzz said...

anwar n azmin tak selari... yg selari anwar ngan bini azmin...

Anonymous said...

Orang macam ini punya kelakuan nak dijadikan PM.....sahlah memang puak2 Pakatan ni tidak ada pertimbangan yang rasional dan profesional langsung!!!
Kalau nak dijadikan bapak ayam sesuai kot!!!???

Anonymous said...

BUTOH LU ANWAR AND AZMIN...HARAM JADAH PUNYA MANUSIA..HAMPA JANGAN SERONOK SANGAT....

Unknown said...

Tubuh kan balik (ISA) sumbat anu war n azmin ali biar dia tahu

Anonymous said...

Jaga puak-puak bersih ni macam jaga KAMBING.. Patut pun polis bantai ja kalau dah tak dengaq cakap.. baguih la kena SEMBUR dengan air ....BERKELIARAN lari macam kambing kena air...AKU INGAT SEKALI LAGI KITA LEPAS SAJA KAMBING-KAMBING NI ... JAGA PUN BUAT PENAT JA...LAMA=LAMA BINATANG NI BERSELERAK..KUTIP LA APA YANG ADA KAT JALAN LEPAIH TU BERAK MERATA. KALAU LALU DEPAN AKU ...AKU TERAJANG CUKUP-CUKUP..

anti bohmau said...

Tuan RBF,

berbohong, menipu, membelit, menuduh umno, memuji2 diri bagus & memperkecil2kan orang lain semuanya bodoh adalah MAKANAN RUJI PEMIMPIN2 PKR terutamanya nwar sesumpah!

Insyaallah, jika dianjangkan umur masing2, kita pakat2 tunggu & tengok bgmn manusia bernama anwar ibrahim ni nak mati? cerita 'tanah kubur' selalu tunjuk dari kisah2 benar apa jadi kpd mrk yg banyak buat kemungkaran sblm mayat mrk dikuburkan!!! Nauzubillah...

Anonymous said...

saya selalu ternampak-nampak anwar kena sambar petir!!

Anonymous said...

hoi aku org pas malulahhhh....

Anonymous said...

KAT BELAKANG DIA TU ADA ORANG PEGAING HAILER...APSAL TAK GUNA? GUNA ISYARAT?
PENIPU HARAMJADAH PUNYA MAMAT YANG NAK JADI PM!
KALAU TAK CAYA, ADA VIDEO KAT MYMASSA BLOGSPOT. TENGOK CAMNE MAMAT INDIA TU TUNGGU ARAHAN UTK BUAT ONAR!