Monday, April 16, 2012

Demo PTPTN: Ketua Mahasewel Berpelukan Dengan Perempuan Ketika Rakan-Rakanya Sedang Solat

Lihat gambar lelaki yang memakai baju kuning. Nama lelaki itu Khalid Mohd Ismath, pelajar Tahun 1, Jurusan Undang-Undang, UiTM Shah Alam yang bersama-sama dengan Adam Adli menurunkan bendera yang mempunyai potret PM DS Najib Tun Razak, di PWTC satu ketika dahulu. 

Dia adalah salah seorang kepala dalam demo mahasewel-mahasewel di Kuala Lumpur petang sabtu. 

Bersama anak puaka dan Tian Chua di depan Sogo


Berarak dari Sogo ke Dataran Merdeka


Sampai di Dataran Merdeka

Ketika rakan-rakannya sedang bersolat asar dia pula berpelukan dengan perempuan
Yang dipeluknya itu mungkin muhrim atau mungkin juga bukan muhrimnya. Yang penting orang begitu layak ke nak jadi pemimpin pelajar ?

Kenapa dia tidak sembahyang bersama rakan-rakannya yang lain ?

Jawapannya ada di sini

54 comments:

Anonymous said...

Dia period bro!

Maklumlah, anak anak setan ni sebab bapaknya ialah BABI dan setan jugak,mana ada solat... lepas berdemo, berjubor.

Apa ada heran!

Anonymous said...

Memang muka pun macam haram jadah elok dah berkawan dengan Adam beruk dajjal tu

PAPA GOMO said...

aku minat dia ni, muka cam monkey

Anonymous said...

Yg si sundal tu pulak kenapa biarkan diri dipeluk? Itu namanya SUNDAL JALANG.
Tapi tak pe dia PR kan? Nik Aziz kata apa?

Anonymous said...

JANTAN SIAL TU TAK SOLAT BERSAMA RAKAN SEBAB DIA UZUR DATANG BULAN.

BETINA YANG DI PELUK NYA PULAK BETINA BESAR PUNYA MAKSIAT.

Anonymous said...

Kerajaan sepatutnya sediakan senarai nama blacklist student2 monyet ni dr apply keje gomen...mereka nk sgt bpolitik...biarkn...nk sgt kbebasan berdemo...biarkn...tp jgn ambik keje gomen...masuk gomen pon nk sabo gomen jer nanti...nk mls2 keje...sibuk nk bpolitik...culas nk byr ptptn pown..bek keje swasta biar depa MENGHARGAI MASA DAN XDE MASA NK BDEMO LG...

Anonymous said...

RBF..dia belum mand wajid lg..bRu lpas bjuburi..sbb 2 diax solat asar..bdk2 ni bukan nk bjuang pasal ptptn..tp nk bersundal..apsl mak bpk diorng x jaga ank2 mereka..tah2 beromen dlm khemah...aduhhh.anwar yahudi

Anonymous said...

apa pandangan kaum lain,umat islam semangat sangat,solat atasjalanraya

anakbangsa said...

tu isteri diakan?

Anonymous said...

sebenarnya ptptn menetapkan ijazah kelas pertama sebagai sasaran menukar daripada pinjaman kepada biasiswa adalah untuk melahirkan siswa yang mantap dari segi akademik dan berjaya dalam aktiviti luar yang lain. INI AMAT DISEDARI OLIH BANGSA CINA. hasilnya hampir 9,000 pelajar cina diberi kelepasan pembayaran balik dari sejumlah 12,000 pelajar yang mendapat pelepasan dan ini tidak difahami olih bangsa melayu, jadilah mereka seperti anjing menyalak bukit kerana tidak memahami matlamat sebenar ptptn. inilah bodoh dan bengongnya melayu dan cerdik dan pintarnya cina mengambil segala kesempatan yang kerajaan berikan. inilah yang sepatutnya diwar-warkan olih kerajaan bagi melawan fitnah pembangkang dan mahasewel tahap gaban ini. biarkan luncai terjun dengan labu-labunya.

Anonymous said...

meletak tgn di bahu isteri yang sah,dipanggil jalang dan mcm2 lagi..

Masya Allah..mohon RBF remove sahaja tread ini.ada membuka ruang utk sahabat2 anda yg lain terus mengfitnah...

dkt dunia ini,mcm2 org ada..kadangkala jgn diiikut sgt rentak org...org sana dok fitnah,kita pun ikut fitnah...tapi
azabnya???bersedia nak tanggung saudara RBF??

sesama menasihati... :)

-Warga Shah Alam-

Mad Saburit said...

Pala butuh dia memeleh ayiaq mazi .. selepas gesel dgn minah tu dan nurul puaka ... apa nak kisah ...n.ajis janji surga ...

Abu Garcia said...

Jom kita buat data base utk kumpulkan gambar, nama, ic, alamat dan "U" mana geng mangkok ayon yg kaki protes mcm ni .... mudah-mudahan boleh jadi rujukan utk syarikat2 dan agensi kerajaan bila memilih pekerja nanti.

Budak U ketagih PTPTN said...

Kalau hapus PTPTN .... tak dapatlah aku beli iphone,ipad,laptop, motor dan belanja awek tengok wayang ....
takkan nak kena kerja part time kot ?

Anonymous said...

Abu Garcia...

rezeki Allah ada dimana2,itu janji Allah...kadang2 kenyataan kita itu,menyerlahkan dimana kedudukan kita disisi Allah..

selamat beramal...Insya Allah

-Warga Shah Alam-

Adam Adli said...

Aku sokong mansuh PTPTN ... sebab tak payah la aku bayar hutang tu ... lagi pun aku ni kaki rambu dan malas masuk kuliah ... gerenti tak score dan dpt result cukup (tak cukup) makan.

Lantak la budak-budak yg baru nak apply ... korang miskin ...ada aku kesahhhh!

Abu Garcia said...

Halo bro .... rezeki tak datang bergolek .... apapun kena berusaha, berdoa dan bertawakal ... bukannya asyik sibuk cari salah orang lain dan berdemo tak tentu pasal. Dah lupa konsep redho ka?

Milo Suam said...

Puak2 fuckatan melalak tanpa bukti.isteri dia?apa buktinya?yg aku tau bini dia tak pakai tudung.

RBF Online said...

warga shah alam...

dalam tulisan saya langsung saya tidak nyatakan samada dia peluk jalang atau sebagainya.

malah saya tulis lagi yang dipeluknya mungkin muhrimnya atau mungkin bukan. sekiranya itu isterinya, itu tidak menjadi masalah.

apa yang kita nak tunjukkan adalah sikapnya. dia sebagai leader kepada demo itu, sepatutnya dia turut sama berjemaah bersama pengikut-pengikutnya dan bukannya duduk berpelukan dengan perempuan ketika pengikutnya sedang sembahyang.

soal pembaca nak komen disini itu hak mereka. saya dah nyatakan terang-terang di ruangan komen ini sebarang komen menjadi tanggungjawab penghantar.

begitu juga di malaysiakini. komen2 di sana lebih teruk lagi memaki hamun najib dan rosmah. apa pun saya ucapkan terima kasih kepada ingatan yang diberikan anda. cuma saya ingin mencadangkan kepada anda agar anda juga dapat turut berdakwah di ruangan komen malaysiakini.

minta juga anda berdakwah kpd geng2 mahasewel yang letak kalungan bunga mengikut kepercayaan hindu kepada gambar pm dan menteri.

jangan pula bila orang anda buat maka anda senyap. bila kita buat sikit anda nak berdakwah pula.

Anonymous said...

AIR MANI ANUGAY DLM JUBOQ DIA, TUE DIA TAK DAPAT SEMBAHYANG...

Anonymous said...

Warga Shah Alam,

Awak tak dengar pegi ceramah pakatan ker? Apa yang awak akan dengar? Bukan ker maki hamun & mengutuk BN/Umno jer. Seblm bagi komen cermin dulu muka awak...

Anonymous said...

RBF...

cuma nasihat...terpulang pada anda.komen2 dari sahabat2 di sini ada yg melampau kerana jalan sudah dibuka di sini..panggilan sundal,jalang dari forumer lain agak melampau..

saya mengannggap anda sebagai sahabat...sbb itu saya senang berhujah di blog ini.

-Warga Shah Alam-

RBF Online said...

warga shah alam

terima kasih kerana ingatkan saya seorang sahabat. saya juga ingatkan anda juga sebagai seorang sahabat. sebab itu saya minta anda turut sama berdakwah di ruangan komen malaysiakini. sahabat minta tolong sahabat. boleh kan ?

soal apa yang mereka nak komen disini biarlah mereka fikirkan sendiri. lagi pun mereka semua dah besar panjang dan masing2 ada akal masing2.

saya dah pesan, terpulang kepada mereka untuk komen.

pesanan saya kepada pengomen

Sebarang komen yang tersiar adalah menjadi tanggungjawab penghantar. Pemilik blog tidak bertanggungjawab terhadapnya. Sekiranya ada sebarang komen dihantar dan tersiar yang bertentangan dengan undang-undang negara , pemilik blog ini akan memberi kerjasama penuh kepada pihak berkuasa yang berkenaan untuk tujuan siasatan dan tindakan.

Anonymous said...

Warga Shah Alam ...

Apa yang kau merepek ni?

pakwadin said...

kepada semua adik2 and anak2 sekelian memang rezeki ketentuan Allah-Tawakkal pun tawakkal juga-tawakkal tampa usaha dimurkai Allah-Tapi kalau yang dok ada kita nak musnahkan dek kerana cita2 songsang itu dinamakan pengkhianat bangsa-pengkhianat wajib ditetang-Jodolnya sekarang siapa pengkhianat bangsa-Kerajaan yang telah lama memberi khidmat kepada kita sejak dari kita berumur 3 bulan didalam kandungan atau Si petualang bangsa dan negara yang sanggup memperlekeh negara sendiri,bangsa sendiri malah sanggup Agama sendiri di pedajalkan-Orang inikah yang kita inginkan menjadi Ketua kita.Fikir2lah adik2 dan anak2 bangsaku.

Kama Irahsa said...

setahu aku dia dh kawin. kemungkinan bsr itu isterinya. yg pntgnya, khalid ismath ni dh menzahirkn dia seorg yg berakidah syiah. itu lebih pntg. dia wajib ditolak ats dasar akidahnya itu.

Kama Irahsa said...

sbb dia xjoin skali soalt jemaah tu mgkin berkaitan yg akidahnya xsama dgn ahli sunnah wal jamaah. syiah dan ahli sunnah mana bole cmpur.. mcmana blogger pro-kerajaan bole terlps pndg benda ni..

Anonymous said...

Salam,

Tentang dia letak tangan tu kalau betul minah tu wife dia takpelah..

Tapi alasan yg diberi PR utk mansuhkan PTPTN ni trlalu lemah dan 'kajian' yang dicanang tu mcm kajian budak sekolah menengah duduk depan internet main terjah je info tanpa penyelidikan lebih mendalam.

Budak2 Melayu ni kena berubah, asik nak salahkan orang, padahal org cina kata melayu ni dah mcm2 subsidi dpt tp still merempat dan MALAS! Itu kenyataan yg Melayu kena terima sbb mmg ramai kita yg malas dan buat kerja dan belajar sambil lewa je, sbb dah lama sgt dlm comfort zone.
Tgk la budak UiTM S.Alam tu mostly bukannya nak belajar!

Anonymous said...

ini namanya menunjuk nunjuk melakukan ibadah....masjid negara dan masjid jamek dekat je...ada air sembahyang ke ?Teringat penyokong PAS solat dijalan berdepan bangunan DAP

Anonymous said...

alah diaorang buat apa pun lagi ada orang kesah ke??...

Tak jadi balaci terima elaun,..mak bapak puak pakatan....tak pun kena hasut dengan kawan...kesian buadak-budak kita....orang lain sibuk belajar...dia sibuk pulak jadi balaci.

Anonymous said...

Anonymous said...

meletak tgn di bahu isteri yang sah,dipanggil jalang dan mcm2 lagi..

Masya Allah..mohon RBF remove sahaja tread ini.ada membuka ruang utk sahabat2 anda yg lain terus mengfitnah...

dkt dunia ini,mcm2 org ada..kadangkala jgn diiikut sgt rentak org...org sana dok fitnah,kita pun ikut fitnah...tapi
azabnya???bersedia nak tanggung saudara RBF??

sesama menasihati... :)

-Warga Shah Alam-
April 15, 2012 11:03 PM
________________________________
gambar tak leh jadi bukti yg barua ni peluk bini ker tak???

ada ko dengar ka pompuan tu memekik bagitau yg monyet tu laki dia???

warga shah alam,
lu meme sial la...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Adam Adli said...

Aku sokong mansuh PTPTN ... sebab tak payah la aku bayar hutang tu ... lagi pun aku ni kaki rambu dan malas masuk kuliah ... gerenti tak score dan dpt result cukup (tak cukup) makan.

Lantak la budak-budak yg baru nak apply ... korang miskin ...ada aku kesahhhh!

April 15, 2012 11:15 PM
______________________________
semangat mcm ni yg puak pas suka...
jatuhkan islam yg sebenar...
meme patut nama ko Adam Adli...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Konon berjemaah tunjuk kat orang Islamic sangatlah tu!

Anonymous said...

Duit tambang Dan makan kat dataran tu guna duit PTPTN.. Logik ke nak suruh hapuskan..

Anonymous said...

Perghhh hebatnya student melayu sekarang. demo la syiah la. tapi sayang la dlm pelajaran bangsa lain lg hebat. korang bebal.


warga shah alam

malaysiakini perlukan org mcm kau. pegi nasihat kat sana. moga2 boleh ubah sikit ayat2 jahanam memaki org..

Anonymous said...

ini adalah anak-anak setan. aku doakan kau orang lingkum dalam pelajaran dan dalam hidup kau orang. jangan lah sebab taksub dengan pemimpin-pemimpin gila kau tu. jahanam, sial hidup kau orang. mak bapak kau orang ini tak ajar tau kau orang ini memang anak-anak pelesit gampang?

Anonymous said...

Abu Garcia...

mmg rezeki tidak datang bergolek.tapi anda smpai nak tutup pintu rezeki org,biarlah Allah yg menentukan...

Pejuang Hamas...
sila buat sedikit research sebelum membuat komen...

sekali lagi dijelaskan dkt sini..mmg isu syiah sama skali saya tidak bersama puak2 ini...

tapi tolong la...rasanya dah terbukti itu isteri dia,halal bagi dia...tidak perlu la anda2 disini menyebut soal jalang,sundal dan sebagainya...lain la isterinya tidak bertudung,memakai perhiasan2 yg mengaibkan.

ingat,saya menasihati..terpulang utk sama2 kita merenung.jgn sampai anak isteri kita pula di panggil dgn perkataan yg hina...

terima kasih

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

aku sokong anda saudara rbf,

penyokong2 pakatan ni..jika terkena batang hidung depa, terus tunjuk baik, bagi nasihat, keluar fatwa, bentang hadis bla bla bla..

tp dlm blog2 atau medium2 yang pro kepada pakatan, puuuunyalah ganas punya maki hamun smp tak ingat Tuhan...depa buat tak tahu je..

apa maknanya itu? tak lain tak bukan ciri2 nyata seorang MUNAFIK. tu je..

Al-Bunya said...

Dah la bodoh... sombong lak tu... Sorry ah.. I don't buy your bullshit stunt by praying tepi jalan cam ni.. Ape la korang nak tunjuk.. buat malu orang Islam yang waras macam aku je tengok perangai pelajar2 setahun jagung macam hangpa ni.. berarak ke Sogo boleh....Menyalak kat gambar Najib sambil kalung bunga(gua ketawa berdekah-dekah jatuh dari kerusi beb...)TAPI... smayang Asar kat tepi jalan...hmmm... Masjid Jamek dah dekat tu, Masjid Negara pon... dah penat jalan ker?? Yang si Adam Adli tu nak kena tumbuk kat mata lagi ker?? Hahahahaha.... i spit at youse face!! Wei... CGPA berapa sem nie??

graduan profesional said...

aku pun bekas mahasiswa jugak..ambik kursus profesional. kitorang tak demo2 camni..
masuk waktu solat, kita cari tempat yang baik utk bersolat walaupun lepas buat aktiviti..
secara logik, sbg bekas mahasiswa, dah ada masjid dekat tu,aku akan pilih pegi masjid bersolat. bukan kat tempat camtu..
ingatlah...walau secubit pun rasa riak dan ujub, maka pahala solat itu dicampak spt kain buruk!

Anonymous said...

Khalid Ismath yang merupakan penyokong kuat Syiah ini bakal melangsungkan perkahwinannya dengan Nurul Jannah Aziz pada 21 April.. belum kahwin lagi dah peluk2..

Anonymous said...

patutnye adam adli jadi imamnye..tp dalam jemaah pun takde time sembahyang -- tgk link foto jiggo..aku tak pasan si gay adli ni smyg..

kah kah kah!

Anonymous said...

Sebiji perangai bapak BABI kan? Kecoh-kecoh pastu dia duduk belakang..sama arrr mcm BABI tu..

Darah aku Menyirap...TANGKAP LA PLEASEE...

Kasi masuk mcm ISA...
Kasi cuci otak budak2 sial ni...

Anonymous said...

dia dah kawin bro..

Anonymous said...

eleh...gambar video anwaq pun lembu pr ni tak caya...apa yang fitnahnya

Anonymous said...

meletak tgn di bahu isteri yang sah,dipanggil jalang dan mcm2 lagi..

Masya Allah..mohon RBF remove sahaja tread ini.ada membuka ruang utk sahabat2 anda yg lain terus mengfitnah...

dkt dunia ini,mcm2 org ada..kadangkala jgn diiikut sgt rentak org...org sana dok fitnah,kita pun ikut fitnah...tapi azabnya???bersedia nak tanggung saudara RBF??

sesama menasihati... :)

-Warga Shah Alam-

.......

ko tak nak cakap ke ...''kita kenal sgt mamat dia.. dia memang dah berkahwin la bro.. '...'' haiya lu ...lu suda lupaaa..haiya...gaji motong aaaa

Anonymous said...

yelah itu isteri dia...aku pun da tgk sijil nikah dia..ko ada tgk tak?

Anonymous said...

graduan profesional Apr 15, 2012 06:44 PM

aku pun bekas mahasiswa jugak..ambik kursus profesional. kitorang tak demo2 camni.. masuk waktu solat, kita cari tempat yang baik utk bersolat walaupun lepas buat aktiviti.. secara logik, sbg bekas mahasiswa, dah ada masjid dekat tu,aku akan pilih pegi masjid bersolat. bukan kat tempat camtu.. ingatlah...walau secubit pun rasa riak dan ujub, maka pahala solat itu dicampak spt kain buruk!

.....
SETUJU GAK..UJUB DAN RIAK..SOLAT TEMPAT TEEBUKA LEBIH BESAR RISIKO DR PAHALA BERDEMO..ADA ULAMAK MENGKLASSKAN SBG SYIRIK KECIL...

....INILAH AKIBAT AUKU DIHAPUSKAN...MUDAHNYA JADI ALAT PEMBANGKANG DGN UMUR YG AMAT MUDA..TAK TAHU ASAM.GARAM KEHIDUPAN SEBENAR LG..

Anonymous said...

apa Pakatan susah2 nak jawab..KATAKAN GAMABAR ITU BESI... HABIH CRITAAA.

Anonymous said...

RBF....MINTAAK ULAS OR POST pasal.gambar ada kubah

http://4.bp.blogspot.com/-oMQMbV8sueY/T4m-GT7YwJI/AAAAAAAAGBc/XDwNx50hRUk/s1600/MJ2_9032+copy.jpg

gambar blog ni jelas belakang NYA ada 3-4 kubah . jika masjid kenapa tak solat kat dalam ja..

penjual ubat said...

semalam gua dah check ngan gang2 gua di p klang ,awek tu memang bini dia,dan sari dua ni dia tak ada dah kat dataran pi h moon. dia tu anak bekas ydp Pas Kaw Klang.
baik pakat2 mohon Istighfar,

Anonymous said...

Pompuan tu bini dialah, selidik dulu sblm komen, jgn jadi mcm papagomo

Anonymous said...

baca la ayat RBF semula...
RBF tak kata pn perempuan tu bukan bini dia..apa yg RBF nak citer...mamat tu tak smbahyang diwaktu org lain sedang sembahyang...
yang dok highlight ppuan tu bini ke bukan bini apa hal?

tu semua akai nak spin isu la tu...
mmg dasar FUCKatan

Anonymous said...

Mengkoma pergi berdemo nie nak buat apa.....sependa pun mak bapak yang tolong belikan. Pelajar sepatutnya menggunakan akal sebelum bertindak, bukannya bertindak atas hasutan orang lain. Entah ler.....teman dulu belajor dengan duit hasil dari titik peluh sendiri....maka teman tauler susah ker senangnya untuk mencari rezeki.
Kepada yang dah banyak sangat duit tu....cuba-cubalah melawat negara luar....lepas tu, buatlah perbandingan.
Entahlah.....dari pengalaman teman.....TEMAN RASA BESYUKUR DILAHIRKAN DAN MENJADI ANAK MALAYSIA.