Monday, April 30, 2012

Luahan Hati Seorang Anak Polis Yang Boleh Membuatkan Kita Menitis Air Mata


Sbg salah sorang anak kpd anggota polis sy ingin bersuara bagi pihak rakan2 sy...

Mmg negara ini negara demokrasi tapi xbermakna sikap puak pembangkang esp Bersih berhak memaki hamun sehingga mnjatohkn maruah serta harga diri pihak polis...anda menggelarkan Anggota polis sebg ANJING kerajaan...jadi siapakah kami anak2 POLIS ini...adakah kami anak2 ANJING?

Tuduhan cacian yg xtrbatas seolah2 semua anggota Polis kaki rasuah, xbole di percayai n sehingga xsgp sy menulis disini...

Berlinangan airmata sy bila melihat ada diantara anggota polis di pukul , di terajang seolah mrk xpunya sanak saudara n anak2 yg menanti kepulangan mrk dari bertugas...

Saban hari bila2 waktu yg kritikal spt bersih ini, sy sering trfikir apakah ini lambaian dan ciuman ayah utk kali terakhir krn ayah akan berhadapan dgn makhlok2 yg begitu bencikan tugas ayah...

Apakah tugas anggota Polis itu terlalu hina dimata puak pembangkang? Apakah selama ini rezeki yg ayah dan anggota polis dapat selama ini utk menyara hidup anak isteri mereka adalah rezeki yg tidak halal semata2 mrk bekrja utk kjaan yg dipilih oleh rakyat?

Apa yg sy tahu setiap kali sblm ayah pergi bekerja ayah kami adikbradik bersama ibu akan brsalam n mncium tangan ayah, dan setiap kali itu juga pesanan ayah akan diulangi...JANGAN LAWAN IBU, DGR CAKAP IBU, JGN BIADAP DGN ORG LAIN, HORMATI HAK ORG LAIN n YG PALING2 TRGURIS DIHATI SY IALAH AYAH AKAN BRKATA JGN SESEKALI TINGGAL SOLAT KRN ITU ADALAH TIANG AGAMA KITE...

Sedangkn di luar sana , ayah dan rakan2 dicerca , dimaki , di ludah dan di pukul semata2 utk menjaga keamanan negara...anda yg brkelakuan demikian fikirla, dgn penghinaan yg sedemikian xkn kami anak2 anggota polis akan berdiam , mmbiarkan org tersayang dalam hidup kami di perlakukn spt haiwan, sedang tingkah laku saudara2 pendemo itu lah yg kelihatan AMAT KEJI, seolah2 negara kite tiada undang2,, seolah2 anda semua tiada AGAMA, sehingga sgp mnghinam memukul, menerajang dgn niat kalo polis itu mati adalah kejayaan anda...

Inikah yg di katakn perjuangan menegakkn keadilan sedangkn keadilan dipihak kami, pihak ayah dan rakan2 nya , pihak org2 yg cintakn keamanan anda ketepikan?

Maaf ..Bersih 3.0 ini menutup pintu hati kebanyakkan kami thdp perjuangan puak anda krn kami telah melihat betapa rakus dan liarnya perbuatan pendemo2 itu...negara akan hancur seandainya jatoh ketangan puak YANG TAK PUNYA PERI KEMANUSIAAN ini...

Kpd ayah dan rakan2 polis ayah, sy amat berbangga dan kagum melihat kesabaran dan dedikasi anda semua dlm melaksanakn tugas mnjaga keamanan negara...InsyaAllah ayah, sy akan belajar rajin2 supaya menjadi insan ygg berguna thdp agama, bangsa dan negara , menyara hidup keluarga agar ayah xperlu mngharongi lagi episod duka n hina ini....

Sy tetap berbangga dgn tugas ayah sbg anggota polis, yg sgp menggadai nyawa demi keselamatan negara.AYAH KAU LA WIRA KU....

Amin...

232 comments:

1 – 200 of 232   Newer›   Newest»
Anonymous said...

betul2 menyentap perasaan.tak pelik 1 hari nanti tkde org nak jd polis.

Anonymous said...

pelikkan cara pakaian tak mencerminkan akhlak mereka begitu juga bahasa yang digunakan,anjing.bangsatdan macam2 lagi macam polis2 tu takde perasaan

Aku Sayang Tun Mahathir said...

..YA ALLAH.....

begitu murni hati adik. sekurang-kurangnya pakcik masih ada sekelumit kepercayaan kepada generasi Y...

terima kasih.

Demi ALLAH, air mata pakcik bergenang membaca tulisan adik. Tahniah kepada ayah dan ibu adik yang mampu memberi didikan sempurna kepada anak-anaknya....

adik seorang yang bertuah....
Salam sejahtera untuk kalian sekeluarga.

Anonymous said...

ANWAR DAN AZMIN ALI MEMANG TIDAK ADA HATI PERUT.
MEREKA BINATANG GANAS YANG TIDAK BOLIH KEKANG NAFSU.
MEREKA GANAS HENDAK BERKUASA TANPA KIRA NASIB ORANG LAIN.
BINATANG BINATANG BINATANG.
ITU LAH AZMIN DAN ANWAR AKA SONGSANG.

Anonymous said...

Bapak Aku Polis, Kakak Ipar Aku Polis, Bapa Saudara Aku Polis, Sepupu Aku Polis. Aku hidup senang ni hasil gaji Bapak Aku Polis.Bapak Aku bukan pangkat besar, hanya Konstabel, tapi hasil titik peluh dia lah yang membesarkan kami dan berjaya dan senang dalam hidup.Tabik untuk semua Anggota Polis. Saya sokong PDRM hingga akhir hayat.....

Anonymous said...

Mana pergi Pemuda UMNO, Perkasa & ahli2 Persatuan Silat Gayung? Mereka yang seharusnya menjadi BENTENG di antara pihak Polis dgn babi2 dan anjing2 kuning itu!

Anonymous said...

Pelik kan dunia nii... waktu aman dia nak huruhara... dah huruhara cari Polis pulok terpekik terlolong minta tolong..so !!! Kita banyak-banyak bersabar dan beristfar. Allah itu Maha adil lagi Maha Bijaksana.

Anonymous said...

Luahan isi hati anak anggota polis yang akan membuat sesiapa pun yang waras menjadi TERHARU, tersentuh, sedih dan simpati.
Kalau saya sendiri merasa amat marah dengan perlakuan diluar kewarasan dan peradaban manusia normal, apa lagi dengan ibu bapa, anak isteri dan adik beradik anggota keselamatan terutamanya anggota polis apabila orang yang mereka sayang dan sedang menjalaanakan tugas dalam situasi cemas, dihina dengan maki hamun, cacian dan lebih malang di keroyok sehingga ada yang cedera.
Perbuatan syaitan2 itu akan menerima balasan yang setimpal dengan perbuatan mereka. Insya-Allah mereka akan menerima balasan dalam bentuk yang mereka sendiri tidak pernah menjangkannya.
Kepada anggota2 polis, ibu bapa, isteri dan anak2 mereka saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih dan tahniah kerana berjaya mengharungi apa yang berlaku dengan tabah dan sabar.
Kepada pemimpin2 pembangkang, anda semua adalah binatang. Perbuatan kamu semua mengundang kebencian yang amat sangat. Jangan kamu harap kamu akan terlepas dari tanggung jawap dari perbuatan jijik kamu. Setiap tindakan kamu mengundang tindakbalas. Apa yang kamu lakukan pada BERSIH 3.0 sudah TIDAK boleh diterima lagi. Tunggulah saat KEHANCURAN kamu.

Anonymous said...

Apabila pembangkang memerentah, mereka pun perlukan pulis. Tak cukup dengan pulis, meraka buat pasukan mereka sendiri, UNIT AMAL. Tu pun dah tunjuk kuasa jahat mereka. Syabas pada semua anggota pulis. Pada KDN jangan lah letak General Duty pulis untuk mengawal tunjuk perasaan. tak ke bangang. Patut lah senang di rempuh.

Anonymous said...

JANGAN BIMBANG ADIK, MASIH RAMAI LAGI INSAN YANG BERHATI MULIA DAN MASIH MENYAYANGI PDRM..BUKAN 1,000 ATAU 10,000 MALAHAN BERJUTA JUTA TETAP BERSAMA PDRM. KUATKAN SEMANGAT SEBAB KAMI SENTIASA TABIK PADA PDRM TERMASUK AYAH ADIK..WASALLAM

Jawajohor said...

BERHATI HATI KALIAN SEMUA.
SEKARANG SUDAH TIMBUL "SYAITAN
BERJUBAH". PURA PURA JADI ULAMAK.
BELIAU SESAT DAN AKAN MENYESATKAN.
AL DAJJAL LA TU.

Anonymous said...

saya sarankan kalau ada demo lagi..pihak polis kena bawa anjing bersama.. lepaskan saja anjing tu..biar para demo tau mana satu anjing dan mana satu polis.

Sudir said...

Punca kenapa jadi macam ni adalah Ketua diaorang.. tak perlu aku sebut siapa..

Dia lah yang membenarkan dan memulakan penghinaan terhadap polis..

Anonymous said...

Apa kat kita jalankan kempen...kempen sokong PDRM..kempen Terima kasih PDRM...dll mana yang kawan2 leh tolong fikirkan....
Kalau kita trend PR..ni tradisi dia membela penjenayah..dan PDRM dikambing hitamkan...mari2 kawan..kita lancarkan kempen sokongan pada PDRM seluruh negara!!!!

Anonymous said...

ADIK KERJA AYAH KAMU MULIA MEREKALAH JUGA PERNAH MENJAGA KESELAMATAN BARUA ANWAR IBRAHIM SEMASA BELIAU MENJADI TPM.POLIS PILION RIDER JUGALAH YANG MEMUDAHKAN PERJALANAN SEWAKTU MENJADI TPM UNTUK KE HULU HILIR NAK LARI DARI TRAFFIC. ANAK TULISAN MU MEMBUAT SAYA MENGALIRKAN AIR MATA.SAYA DAN KELUARGA SENANTIASA BERDOA SETIAP TITISAN AIR MATA KITA ...MEREKA YANG BERTANGGUNGJAWAB ATAS PERBUATAN YANG KEJI DN JIJIK INSYALLAH AKAN MENDAPAT BALASAN YANG SETIMPAL.BALASAN YANG PALING DEKAT PRU 13.SEBELUM ANAK MENULIS ARTICLE INI PUN WALAUPUN KELUARGA SAYA TAK ADA JADI POLIS TAPI RAMAI SAHABAT HANDAI YANG DALAM JAWATAN TERSEBUT.PALING MENYAT HATI SAYA BILA MELIHAT BANGSAKU SENDERI MEMBELASAH UMAT SEAGAMA.SEBENARNYA PERUSUH 2 ITULAH ANJING GILA...MAD DOGS...BAPAK ANJING BABI=BAPAK ANWAR BIN IBRAHIM.....PENGHIANAT AGAMA,BANGSA DAN NEGARA.

Anonymous said...

Adik, kami menghargai jasa polis. Hanya manusia yang buta hati dan perasaan saja yang sanggup melontarkan penghinaan begitu. Saya sendiri tertutup pintu hati untuk menyokong puak tersebut dan yang sewaktu dengannya setelah beberapa kali peristiwa tak bertamadun ini berlaku. Mereka kehilangan sekurang-kurangnya 5 undi dari saya sekeluarga.

Anonymous said...

Sedeh, sabar dik. Allah kata orang2 yg sabar akan beroleh kejayaan. Sy pun anak polis yg telah mengharung berbagai cemuhan dan hinaan sebelum pun demo bersih diadakan. Tuduhan rasuah dan anjing dah jadi mainan pada kami.

Sy dah lihat dalam hidup ni orang2 keliling yang mencemuh dan merendahkan kami anak2 polis, sudah pun menerima balasan dari tuhan. Anak mereka menghisap dadah, ponteng sekolah, lari ikut jantan dan macam2 hal. Yang peliknya, bila mereka susah, mereka cari polis yang mereka benci dan hina juga.

Jangan sedeh, dengar kata ibubapa dan belajar hingga adik boleh jadi polis yg berpangkat tinggi. Sy doakan.

Anonymous said...

ALANG2 MEREKA PANGGIL ANJING SAYA SOKONG PENUH LAIN KALI BAWA ANJING GILA DAN LEPASKAN PADA PENDEMO2.

NO WONDER EX IGP BAGI SEBIJI DEKAT MATA ANWAR...ELOKNYA DUA2 SEKALI.
SEBAB MULUT BADAN BINASA.

TAHNIAH DAN KAMI SENANTIASA MENYOKONG PDRM. PRU 13 WILL CERTAINLY PAY PAKATAN NOT IN KIND BUT OUR VOTES WILL BE FOR DULU KNI DAN SELAMANYA UMNO/BN. BERSIH JIJIK 3 IS YOUR BENCHMARK....CANT WAIT TO VOTE.

Anonymous said...

JANGAN BIMBANG ADIK..

RAMAI LAGI YANG SOKONG POLIS.
RAMAI LAGI YANG MASIH MENARUH KEPERCAYAAN PADA POLIS.

Anonymous said...

Menteri KDN lembab, polis jadi mangsa. Mulut je besar tapi penakut.

Anonymous said...

Tah aku pun tersangatlah pelik rasanya...dinegara luar perusuh yang kena pelekung oleh polis tapi di negara kita jadi terbalik, polis yang kena pelengkung oleh perusuh,..menteri kdn ada otak ke??? nak suruh polis sabar dan jangam bertindak hingga nyawa melayang dulu ke???

Anonymous said...

menteri KDN usah try2 la nk intai jadi TPM or PM kalau slow camni

Anonymous said...

sokong polis. jangan rendah diri kerana kata-kata golongan tak sedar diri. sesungguhnya mereka berkorban untuk masyarakat, melakukan tugas mulia menjaga keamanan.

Anonymous said...

AKU SANGAT SIMPATI TERHADAP POLIS DAN KELUARGANYA, KHUSUSNYA ADIK YANG MENCURAH RASA DALAM TULISAN DI ATAS.
AKU LEBIH SAKIT HATI APABILA POLIS YANG BERKAWAL DIBULI OLEH SEORANG CINA DGN MELETAKAN BUNGA2 KERTAS PADA BAJU2 ANGGOTA SEOLAH2 MEREKA INI PATUNG KE APA!!!
DAN LEBIH MERUNTUN HATI AKU APABILA KITA LIHAT ORANG2 MELAYU PENDEMO BANGSAT, TELAH MELANYAK KERETA POLIS DGN PEMANDUNYA MASIH LAGI DIDALAM KENDERAAN......
MEMANG PENDEMO2 MELAYU CELAKA TIDAK SEDAR DIRI SANGGUP JADI BARUA KEPADA PARTI2 POLITIK YANG SEDANG MENGGILA KUASA SEHINGGA SANGGUP BERBUAT TINDAKAN YANG TIDAK BERMORAL LANGSUNG AKIBAT SGT TERPENGARUH OLEH KELAKUAN IDOLANYA YANG MEMANG BANGSAT!!!!!

Anonymous said...

bila kawasan saya kurang aman, saya minta bantuan polis, bukan ambiga.

Shila said...

Saudara mara pendemo2 tu mesti ada yang kerja polis..panggil polis anjing..samalah panggil saudara mara mereka anjing jugak..bodoh...bagus hantar diaorng ni kat negara2 bergolak..baru hargai nikmat keamanan.

Anonymous said...

Saya terbaca tapi tak ingat blog yg mana...masa sedang berlaku rusuhan seorang isteri polis yg terlibat mencegah rusuhan berdoa lebih kurang begini....Ya Allah selamatkan suamiku dan semua anggota PDRM yg sedang bertugas mencegah rusuhan waktu ini...beri lah peluang bayi perutku ini sempat menatap wajah ayahnya ..ya allah pelihara lah suamiku...amin..! lalu airmata saya yg baca terus minitis ! tak ingat blog mana tapi memang ada.

Anonymous said...

Assalamualaikum adik, kita mesti berbangga mempunyai ayah yang bertugas sebagai polis demi menjaga sebuah negara yang bernama Malaysia. Saya juga anak seorang polis, ibu tidak bekerja. Ibubapa saya bergolok-gadai membesarkan kami lima beradik sehingga semuanya mencapai kejayaan dalam hidup. Walaupu gaji sedikit tetapi ayah seorang yang cekal.
Kejadian ini baru sedikit saja kalau dibandingkan dengan kejadian 13 Mei, saya sebagai mangsa yang terlibat sama jelas melihat bagaimana orang Melayu disembelih tapi bangsa lain berpakat sama-sama untuk menjahanamkan Malaysia masa itu. Sedih lihat orang Melayu tidak bersatu, Islam sebagai ungkapan saja, kita tidak bersedia. Ingat kaum lain sentiasa bersedia, mereka menunggu masa sahaj.

Anonymous said...

Saya pun terharu membaca tulisan sebab ayah saya seorang anggota Polis mencari rezeki untuk menampung sekolah dan keluarga saya. Saya tak mahu kehilangan ayah saya di sebabkan oleh Bersih 3

Anak Polis said...

Oleh kerana bangsat bangsat Bersih 3.0 (yang sepatutnya dipanggil Kotor 3.0) memanggil polis yang bertugas menyabung nyawa menjaga keamanan agar rakyat sentiasa selamat sebagai anjing,kami mewakili Persatuan Anak Anak Polis akan menghukum kesemua calon Pakatan Rakyat terutama syaitan utama mereka Anwar Ibrahim pada PRU13. Kami akan menghukum Anwar Ibrahim dengan sewajarnya di Parlimen Permatang Pauh.

Bukan kami sahaja , bahkan seluruh keluarga polis Malaysia akan menghukum Pakatan Rakyat.

Saya percaya anggota pasukan keselamatan lain saperti Tentera dan RELA juga akan turut menghukum Pakatan Rakyat di PRU13.

Anonymous said...

Tiada dalam keluarga tersekat saya yang menjadi anggota polis. Tapi ini tidak menghalang saya dari menghargai khidmat mereka. Pernah satu ketika saya berbual dengan seorang anggota polis. Dia mencurahkan luahan hati apabila dihina, disorak, dicerca; tapi mereka terpaksa menahan sabar demi tugas walaupun terasa amat pedoh di dalam hati.

azmir said...

Aku anak polis. Aku bsedih smlm. Dan pada hari aku mnangis blinang air mata mnenangkn epik cacian makian. Bkan cuma anjing tp ditambah dgn babi. Apa ksudahan slepas ini. Ya allah ya tuhan ku. Ampunilah sgala dosa ayah ku adik ku dan sluroh angota polis yg sgup mgadai nyawa smata utk kselamatan jenerasi anak ku

azmir said...

Aku anak polis. Aku bsedih smlm. Dan pada hari aku mnangis blinang air mata mnenangkn epik cacian makian. Bkan cuma anjing tp ditambah dgn babi. Apa ksudahan slepas ini. Ya allah ya tuhan ku. Ampunilah sgala dosa ayah ku adik ku dan sluroh angota polis yg sgup mgadai nyawa smata utk kselamatan jenerasi anak ku

Anonymous said...

aku nak tunggu luahan hati seorang askar pulak...

azmir said...

Aku anak polis. Aku bsedih smlm. Dan pada hari aku mnangis blinang air mata mnenangkn epik cacian makian. Bkan cuma anjing tp ditambah dgn babi. Apa ksudahan slepas ini. Ya allah ya tuhan ku. Ampunilah sgala dosa ayah ku adik ku dan sluroh angota polis yg sgup mgadai nyawa smata utk kselamatan jenerasi anak ku

Anonymous said...

Pembangkang @ Bersih mereka bukannya manusia, tetapi adalah syaitan dan dajjal yang dilaknati Allah. Mereka menganggap mereka terlalu bersih, terutama Ambiga, Anuar, Azmin, Hadi Awang dan Nik Aziz digelarkan ustaz, tetapi ingatlah dikalangan ustaz-ustaz itu sama perangai seperti iblis laknatullah. Allah nampak segala apa mereka lakukan. Semoga turunkan bala keatas mereka.

Anonymous said...

azmir,
apa hal pun serulah keluarga, kawan, kenalan dan siapa saja. tunjukkan rasa hati kita melalui peti undi nanti. mana yang belum daftar mengundi pergilah daftar. kita ajarlah mereka dengan cara yang bertamadun.

Anonymous said...

ya allah, muliakanlah perisai-perisai negara. jahanamkanlah penghancur-penghancur negara... tunjukkanlah kekuasaaanmu ya allah. amin ya rabbalalamin.. tak kira siapa kita, kita semua manusia biasa dan bersaudara sesama islam.. cubalah hidup seperti manusia yang seimbang mengejar dunia dan akhirat.

Anonymous said...

Penganjur Bersih/pembangkang tidak berhati perut berperangai seperti syaitan. Mereka menggunakan anak-anak muda yang telah dirasuk oleh syaitan dengan memberikan wang ringgit untuk menyertai perhimpunan tersebut. Mereka menganggap Pegawai Keselamatan sebagai anjing, tetapi yang sebenarnya merekalah yang anjing dan syaitan serta anak-anak haramjadah.

lin said...

Assalamualaikum,

Tersentuh hati saya baca coretan ini...Baru sebentar tadi ada orang mengutuk pasal polis & saya pertahankan tugas mereka sampai rasa nak menangis sebab mereka yang mengutuk polis ni ibarat mereka mengutuk mak abah & suami saya yang bekerja sebagai anggota polis.Bersyukur lah polis di negara kita ni tak sekejam polis luar negara..bersabar lah wahai warga PDRM,apa2 pun saya tetap dengan PDRM =)

Anonymous said...

I shared the feelings. Mungkin yg bukan keluarga polis tak tau bahawa dilencana mereka tertera Allah & Muhammad. Ia bukan saja di lencana topi, tapi juga dibutang baju.

Anonymous said...

Moga khidmat bakti dan pengorbanan polis mendapat redha dan ganjaran dari Allah. Akan perbuatan golongan perosak itu kita serahkan kepada Allah. Insya-Allah mereka akan menerima balasan yang setimpal. Apabila hati telah rosak, jiwa mereka tidak akan pernah damai.

Anonymous said...

<3 Ya allah..tersentuh hati ini..memahami apa yang awak rase sebb kitepon anak poliss.. ya allah, lindungila ayah2, abang2 dan saudara2 kiter yg "BERKHIDMAT UNTUK NEGARA" xkira apa situasipon.. tabik!!!! <3

Anonymous said...

Sokong!!kempen seprti ni seharusnya Di jalankan dan pihak rakan cops dan kelab anti jenayah harus main peranan!

Anonymous said...

Luaskanlah kempen ini....kepada keluarga polis, tentera, rela, wataniah, kakitangan awam. Sanggupkah kita dihina berterusan begini? Tolak mereka dalam PRU. Dalam PRU lalu undi saya berbahagi, satu untuk BN, satu untuk Pakatan, kerana ingin memberi pengajaran. Sekarang undi saya haram untuk Pakatan.

Anonymous said...

Saya tabik dengan tugas polis yang bekerja tak kira siang malam menjaga keamanan negara. Tak kira di dalam panas terik dan berhujan untuk mendapatkan rezeki yang halal. Pertingkatkanlah Keimanan dan profesionalisma serta jauhi rasuah kerana ramai yang suka berburuk sangka.

Jasa Polis tidak boleh dibandingkan dengan perusuh2 ganas yang tak ada duit dan dibayar pula dgn megah oleh nik aziz untuk membuat kerosakkan.

Anonymous said...

Aku sebak. Air mata jatuh ke dalam. Apa gunanya dahulu aku mengundi Pakatan kalau akhirnya untuk menghina bangsa sendiri. Ya Allah, engkau maha pengampun. Ke pangkuan engkau aku memohon. Selamatkanlah bangsaku, anak-anakku, generasi selepasku. Amin.

Anonymous said...

Salam,ayah aku anggota dari seremban,sebelum ni bertugas di bukit aman,nombor badan RF107xxx,daripada peristiwa mula mula riot kami yang tinggal di kuarters brickfield(skarang dah roboh) hanya berdoa,tengok berita,dengar radio,masa tu aku berumur 12 tahun,merah mata mak alu merisaukan kerja ayah aku,dia anggota yang berpakaian preman,menangkap mereka2 yang buat rusuhan,tahun demi tahun,rusuhan masih ada,last masa ayah aku masih bertugas semasa warga asing bergaduh di nilai pada tahun lepas,kini pada tahun ni dengan masalah yang di buat oleh ambiga dan anwar celaka tu,ayah aku dah tak ada,dia dah meninggalkan kami,jikalau arwah masih ada msti dia pun akan prgi untuk standby,kini dia dah tiada,Allah lagi sayangkan dia drpada kami,hanya anak anak polis dan mereka yang ada kaitan dengan keluarga polis akan faham perasaan orang yang kami sayang di layan sedemikian rupa,sejujurnya ada dendam dan benci dalam diri kami trhadap pihak pmbangkang di Malaysia,anda memporak peranda kan negara,anda menghina pelindung negara ,anda sakiti mereka,aku berdoa kepada Allah supaya di lindungi negara ni daripada celaka celaka parti pembangkang Malaysia,lindungilah kami daripada perang saudara,lindungilah kami dari berbunuh dengan mereka yang seagama dan mereka yang sama kerakyatan dengan kami,berilah kami kemenangan pada pru seterusnya,dengan menteri di dalam kabinet yang lebih tegas dan jitu,insyallah

Anonymous said...

Anon 4:37,

Di depan komputer, dengan mata bergenang saya tumpang mengaminkan doa saudara.

Anonymous said...

assalam...arwah ayah sya polis dan kini sya adalah polis...sya faham sgt sgt perasaan ini...hancur luluh segalanya bila melihat kerakusan mereka ke atas kami...namun sbagai org islam agama islam hidup mati ku adalah kerana ISLAM...sya percaya janji ALLAH..,kerana ALLAH sentiasa bersma hambanya yg mengingatinya...kami terima segalnya kerana nasib kami x dak sape yg bela tapi mereka lupa di SANA nanti terbelakah nasib mereka...ini tugas kami...kami menerima dn menggu arahan utk setiap tindakan walaupun nyawa kami di tngan mereka kerana kami ni boneka utk mereka...utk keluarga PDRM jgn gentar jgn putus asa kerna kita pasukan bermaruah...tanda lekat di lengan...polis dengan preman...polis sedia berkhidmat...utk negeri dan rakyat...

Anonymous said...

Saya tidak memerlukan semua kekacauan dan huru hara ini untuk meghargai jasa anggota keselamatan yang menjaga keselamatan negara kita.. Kepada penyokong dan peserta bersih yang kurang menggunakan akal fikiran, anda adalah orang yang 'buta' dalam 'celik'.. Teruskan apa yang anda percaya tapi JANGAN MENYESAL JIKA SUDAH TERLAMBAT...

Anonymous said...

Aku nak pg bantai budak2 bersih ni sampai separuh mati...pukimak dorang ni... aku nak potong jari dorang... bantai sehabis mungkin tapi bg idop la...AKU NAK TGK MAK BAPAK DORANG NAK REPOT POLIS KE X...

Anonymous said...

kahkahkahkahkah x sedih pun hahahahahahahaha

Anonymous said...

jgn berdiam diri..kalau diorg buat lagi demo..kita pulak turun tenang mereka, ketitisan darah terakhir

Anonymous said...

semoga tiada kekalutan di dalam penguasaan yang baik... amin...

Anonymous said...

betul2....sk2 ht je nk kt polis ni anjing,geram sngt..

Anonymous said...

Bangga kan?

Attention whore

Anonymous said...

naper polis ngan askar x ngam ah..?? aku ader terbaca blog2 dari internet mengatakan askar malaysia adalah penerima gaji paling kecik di dunia, sedih pulak aku, korang..?? warga2 polis sedih x dgn komen aku nih..?? aku raser korang x sedih kot, aku sedih tau... kesian warga2 tentera lebih2 lg tentera darat yg menjaga perbatasan negara sampai 4-5 bulan dlm hutan, tinggal anak bini, kalo kt hutan ada line tepon x pew gak, blh tepon anak bini hari2, on FACEBOOK ke, KORANG KESIAN X..????

Anonymous said...

Aku seorang anggota Rela pun menitis air mata....bila operasi menangkap PATI (pendatang asing tanpa izin) punyerla rasa bersyukur dan berbangga mempunyai negara makmur,aman dan bebas merdeka...dalam kesenangan dan kenikmatan yang dikecapai ini, ader segelintir manusia berhati haiwan dan binatang membuat durjana dan angkara....tak tak nk kata aper....Saya doakan anggota keluarga pasukan keselematan tabah membenarkan ahli keluarga menjalankan tugas demi negara.

Anonymous said...

sebak bila baca luahan adik nie....
tidakkah mereka terfikir polis bergadai nyawa demi mereka...bila susah polis juga yang di cari...bila senang maki hamun polis...cubalah fikir....pendemo bersenang lenang buat angkara...tapi polis terpaksa buat kawalan...berjaga2 24jam sebelum hari tersebut....tinggalkan anak bini demi kebaikan negara....adakah negara ni adil...???? patutkah polis terima semua tu....pendemo diberi kebebasan buat hal..bila polis buat hal sikit dah jadi hal besar......mana keadilan untuk polis...??????

Anonymous said...

RBF,
Tersentuh saya baca.
Kita semua ni mmg banyak "take for granted" jasa2 polis dan askar. Kita pi shopping, santai sini sana, tanpa kerisauan. Tapi kita tak pernah berfikir siapakah yg menjaga keamanan kita.
Sebelum Bersih3 ni, kita tengok budak2 bodoh berkhemah kat dataran. Dbkl masuk, mcm2 sumpah seranah, kata nista yg mereka lemparkan. "anjing", ada video pun mereka menghina pegawai dbkl dgn mengejek "dia angkat sampah je". Aduh, sedap nya. Orang angkat sampah ke, apa ke, tapi tetap kerja halal dan lebih mulia dari berbaring di tengah kota.

Rbf, apa kata klu luahan anak polis ni, di hantar ke media perdana -- utusan, sinar harian dll.

Anonymous said...

Salam sdr SeIslam ku, sedarlah, janganlah bergaduh sesama seIslam kita ini.
Kita sepatut bersatu hati jatuhkan pengkhianat Anwar Ibrahim/Ambiga/Azmin - PKR/DAPig-LimKS/LimGE.
Hancurkan mereka ini!!
Mencaci/menghina pihak Polis, ini semua datang dari ketua Anwar Ibrahim yg paling keji punya manusia.
Menghasut/memecah belahkan Melayu/umat Islam atas kepentingan dirinya.
Bersatulah kita utk menetang mereka habis-babisan.
Chong Abdullah

Anonymous said...

harapan aku...jangan bangsa ku tergadai oleh mereka yang bertopengkan syaitan.... POLIS sudah melaksanakjan tugas dengan baik... suatu masa nanti... mereka akan tersedar dari kesilapan mereka...

Anonymous said...

harapan aku...jangan bangsa ku tergadai oleh mereka yang bertopengkan syaitan.... POLIS sudah melaksanakjan tugas dengan baik... suatu masa nanti... mereka akan tersedar dari kesilapan mereka...

Anonymous said...

mule2 sedih.

tapi tersentap sekejap bila baca komen2 yang kasar dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap pihak yang dipersalahkan.

bukankah sama saja taraf kalian?

bahasa melambangkan bangsa.

Anonymous said...

Bagaimana pula dengan Polis yg pukul peserta BERSIH, cuba tengok dalam Youtube, pikirlah sendiri. Saya hanya hormat Polis yang berhati perut. Saudara saya pun ada yang jadi Polis. Janganlah ikut perintah orang yg zalim. Cuba tengok gambar SB yang kantoi, mula2 tendang Motor Polis Trafik lepas tu pakai vest tangkap peserta Bersih pula. Perlu ke respect polis macam tu. Arahan siapakah itu.

Anonymous said...

ya allah...sebak...terima kasih krna anda mmhami tugas kami

Anonymous said...

Salam kpd Pihak Polis,
Syabas atas tanggungjawab menjaga keselamatan di Dataran Merdeka dari diserang babi/anjing gila DAPig/PKR/PAS/Bersih.

Doa2 Allah SWT sentiasa memberi perlindungan kpd setiap ahli Polis semasa menjalankan tugas harian mereka yg penuh dgn resiko.
Amin
Chong Abdullah

aliffnajmi said...

Dikesempatan ni aku nak ucapkan takziah pd keluarga arwah sjn zaini zawawi yg telah dipanggil Ilahi ketika bertugas menjaga keselamatan kita dari penjahat2 & samseng BERSIH kelmarin. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan mereka yg beriman dan sentiara dicucuri rahmat Allah, insyaallah. Aminn.

Anonymous said...

saya faham...saya rasa apu yg awak rasa....hanya kita sahaja yang faham apa yang anak2 polis rasa....hanya kita yang tahu siapa ayah kita..... ayah kita seorang polis...dicerca masyarakat..tp bagi kita dialah segala2nya..kerana dia..kita berjaya hingga kini...ayah selalu pesan..jaga diri..jaga adab..jaga maruah....jangan buat orang..biar org buat kita...biar kita susah...asal orang lain senang...jangan benci orang.. jaga anak2 yatim...jaga agama...jaga solat...jaga penagih dadah..jaga pesakit HIV...jagalah hati....jangan buat orang kecik hati..senyum pada semua orang.... ayah xpernah ajar yg negatif... sebab ayah jadik polis.. mak besarkan kami sorang2... kami jarang jumpa ayah...ayah tido..kami g sekolah...ayah g kerja...kami pula baru balek sekolah..hanya ciuman tangan tanda rindu kami....kami beraya di rumah tapi ayah beraya di balai...kadang2 mak tarik muncung..sebab ayah xamek cuti raya..ayah rela suruh kawan2 lain cuti..ayah suruh budak2 bujang cuti....sebab ayah kata....kerja ayah POLIS.....harap faham.... kadang2 air mata menitis sebab tgk ayah kuar malam2 pakai uniform...takot jadik apa2 kt ayah..takot xdapat jumpa lagi....tapi demi keamanan..ayah tinggalkan kami...demi nak orang laen tenang tido..ayah rela biarkan kami satu keluarga xtenang tido...kadang2 kami xrelakan ayah pergi..tapi ayah pergi juga dan cakap..TOLONG FAHAM..AYAH KAMU NI POLIS.... kamu jaga diri kamu...jaga mak kamu..jaga adik2 kamu.... KENAPA AYAH SENDIRi TAk JAGA KAMI??? JAWABNYA...ayahkan POLIS....tolong faham. ayah disahkan bankrap sebab tolong jamin seorang orang kampung dan orang itu salahgunakan vannya untuk menyeludup..dan telah meninggal... ayah dipinta oleh bank untuk bayar hutang si arwah... disebabkan bankrap..nama ayah juga telah disenarai hitamkan untuk ke luar negara dan ayah mendapat panggilan dari pihak bank..:
bank: encik tidak boleh KE MAKKAH untuk tunaikan haji
balas ayah: owh...sampai macam tu sekali? xpalah..nanti saya mati..saya suruh anak saya buat upah haji untuk saya.terima kaseh encik.
saya yg mendengar luahan ayah...sedih perit..tp mesti lagi perit bagi si penanggung....
ayah hanya mampu senyum dan berkata...BIARLAH kakak...biar kita susah..jangan orang laen susah...

adakah insan seperti ini digelar anjing? adakah anak insan ini adalah anak anjing? adakah isteri insan ini juga adalah bini anjing??? kesimpulannya, hanya kami yang kenal ayah kami...ayah menjadi polis kerana demi suapkan nasi ke mulut kami...ayah kami hanya jalankan tugas...andai beliau tidak bertugas..apa nasib kami???????

fikirlah teman2..KAMI SENTIASA MENUNGGU AYAH2 KAMI PULANG SAMBIL TERSENYUM KE ARAH KAMI...KAMI MAHU..MACAM MANA KEADAANNYA SEMASA TINGGALKAN KAMI...MACAM ITULAH JUGA DIA PULANG KEPADA KAMI...moga ALLAH merahmati kalian...

cifut said...

Anon 6:15... gmbr SB tendang polis tu dah dibuktikan kantoi. Tu cuma propaganda fitnah murahan PR. Tolong la keluar dr tempurung....malu klu bagi komen bangang mcm ko tu...nampak sgt kebodohan pencacai:2 PR

Anonymous said...

PERBUATAN BERSHIT 3.0 DAN PENJILAT JUBOQ SIBISEKSUAL BABI TU MEMBELASAH POLIS MEMBUATKAN AKU ANAK SEORANG POLIS SEMAKIN MEMBENCI DAN AKAN TERUS MEMBENCI LAHANAT2 NIE....

kaplay said...

kepada penulis...

terima kasih berkongsi perasaan bersama jutaan rakyat yg prihatin. sata juga sedih bila lihat perilaku biadap si baju2 kuning itu.

kalau tak boleh hormat seorang polis pun, hormatilah mereka sebagai manusia, yg ada maruah.

Anonymous said...

Wlupun telah lama mengikuti blog politik..buat pertama kali terpanggil untuk mencoret komen .. Artikel yg begitu menyentuh perasaan..sedih..tergumam..

Anonymous said...

Salam. terima kasih PDRM. sy sgt menghargai jasa kalian.

sy juga sgt tersentuh menyaksikan video org menjerit memaki polis sebagai anjing. sedangkan konon2nya puak pembangkang menggelar diri terbaik. nak membetulkan keadaan. sorry to say, tak nampak nilai murni pun yg di tonjolkan. sepatutnya yg lebih arif hal agama ni patut taula dlm islam kita kena panggil org dgn gelaran yg disukainya.. apatah lagi dgn gelaran menghina & mengaibkan?

sebelum sibuk nak betulkan sila cermin diri dulu!

terbaru tersebarnya gambar konon2 nya polis membuat kecoh di Bersih 3.0

link nya di sini..

http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/9962-kantoi-lelaki-ini-kejap-jadi-peserta-kejap-jadi-polis#.T51ZJuaD77l.facebook

puas sy belek. dah tunggang terbalik laptop ni. sy tak nampak pun mana yang sama nye?

tak taula siape yang takde kerja sangat buat mcm ni. kalau tak betul sudah jatuh dosa fitnah. rasa lah habuannya di akhirat kelak...

tapi kalau video anuar yg dah terang2 muka dia tu. boleh plak kata tak sama kan?

-cik prihatin

Anonymous said...

jgn slhkan ahli silat,patriot,perkasa & ngo2 yg lain sbb mereka tidak dibnrkn utk pergi sbb takut perkara yg lbh buruk lg akan berlaku....tp klu skali lg pembangkang cube buat mcm ni....kemungkinan mereka tidak teragak2 utk pergi...perkara camni xbleh terjadi lg....

Anonymous said...

setuju bro...anjing yg giginya paling tajam n beracun..bukan nak gigit saje bagi takut..haha

Anonymous said...

yess...dia mulakan pada tahun 1998..REFORMAASI..inilah pembaharuan yg dia bawa...kotorkan KUALA LUMPUR dengan sampah..rosakkan harta benda awam..dia rekrut kaki2nya...dan salah sorgnya Am..B..Ga...pastu semut2nya yg sya rasa tak tau ujung pangkal..yg main ikut je...yg menyedihkan dorg ni..orang kita...Melayu...sedih..malu..bangsa lain dok gelakkan kita..

Anonymous said...

amin...sya doakan sama...mulia tugas menjaga keamanan negara dan ketenteraman masyarakat..
Polis sibuk memikirkan pelbagai strategi supaya negara kita sentiasa aman...komuniti hidup dlm keadaan tenteram....tapi segelintir puak ni dok merosakkannya...menghancurkan usaha murni yg dibuat...memburukkan POLIS...

Anonymous said...

yg penting...undi kita menentukan...adakah kita nak org spt DSAI atau sekutu2nya menjadi PM...kalau bukan dia pun yg jadi...saya percaya lembu yg akan dicucuk hidung olehnya akan menjadi PM..tengoklah..

Anonymous said...

mohon share

Anonymous said...

Jgnla dok tunggu ada kalangan polis yg mati dihujung KON polis sendiri..keras 2 KON 3 segi tu kalau dihentak ke kepala...

Anonymous said...

Yaa...nasibaik pemandu tu masih waras n ada perikemanusiaan/PERIKEBINATANGAN...kalau dia dah ilang akal time tu..rodok je mangkuk2..opss...monyet2 yg melompat2 ats n depan kreta tu...biar dia makan tayar..batang eksos bawah waja tu..bukannya susah dia nak buat..tekan minyak je..kreta auto...TAPI DIA XSAMPAI HATI SEBAB DIA TENGOK MONYET2 YG MELOMPAT2 TU JUGA MAKLUK..BUKAN ....?????

Anonymous said...

mereka dah melampau.. mereka dah lupa.. dan mereka dah di kuasai nafsu....
semakin suka pihak yg menaja mereka... bertepuk tangan.. berdendang melihat bangsa sendiri yang cuba merosakkan negera mereka... melihat bangsa sendiri ingin mengubah perjanjian raja2 melayu.. melihat bangsa sendiri mendidik anak bangsa yang lain menjadi kurang ajar... MEREKA BERPESTA melihat bersih 3 di rakam sebegitu..KERANA MEREKA tidak perlu memikirkan cara untuk menguasai dan memperhambakan bangsa itu.

farah said...

serius saya pun terasa bila mereka hina anggota polis seperti itu kerana dalam kalangan keluarga saya sendiri ada anggota Polis..Mereka asyik nampak yang salah..Cuba mereka fikir kebaikan dan pengorbanan yang anggota polis sudah buat. Bila nafsu sudah menguasai akal begitulah jadinya. Perwatakan dan percakapan seperti orang yang tidak ada iman. Buat adik ini semoga tabah dan sentiasa ingat bahawa Allah tidak akan menzalimi hambanya hanya hambanya sahaja yang suka menzalimi orang lain. Apepun kita harus bangga dengan kerjaya seorang polis dan wajar berterima kasih dengan mereka kerana banyak berkorban.

Anonymous said...

alhamdulilah..komen2 yg positif..menguat..mengukuhkan semangat kami warga PDRM...terima kasih banyak2..tidak terungkap dengan kata2...membaca komen2 anda saudaraku sekalian...saya sendiri pernah dihamun sebagai anjing kerajaan(kejadian tahun 2009)...sedangkan kami btugas untuk mengawal keadaan..menjadikan keadaan aman..tenteram..kami bangun seawal pagi..tinggal anak bini..mlupakan penat lelah hari sebelumnya yg mana kami balik ke rumah lewat malam..tugas murni kami dibalas dengan panggilan sehina itu...tetapi kami PROFESIONAL..bukan nak puji diri..tetpi penghinaan sedemikian kami tangani secara berhemah..kalau ikutkan hati manusia biasa...bukan setakat org tu makan penerajang...silap2 pistol dipinggang saya keluarkan..harap kejadian yg berlaku dlm KOTOR 3 tak berulang....kita pun xnak sesama kita islam melayu bergaduh bkelahi..bangsa lain dok tengok saja..usaha PDRM menjadikan negara sentiasa aman n tenteram..kehidupan masyarakat menjadi keutamaan dalam moto sambutan hari polis ke205...KOMUNITI SEJAHTERA KOMITMEN KAMI..suatu usaha murni dibalas dengan penerajang penghinaan dan cacian..seolah2 polis tiada jasa kepada masyarakat..apa sdh jadi...dimana kerasionalan fikiran kita...adakah tertutup dengan kopiah yg dipakai? atau dorg ni dah ilang akal disebabkan hasutan sesetengah ahli politik yg tkenal dengan RETORIK (apa dia cakap pasti org ikut/percaya)mari sama2 kita kembalikan kesejahteraan keamanan kedamaian negara kita..jgn jdi macam sesetengah negara Timur Tengah yg dah musnah...

Anonymous said...

Adakah sejarah bkt kepong berulang kembali renungkanlah wahai anak bangsa ku Malaysia cuba PDRM rehat sejam apakan jd dgn negara ini..kpd editor media massa tlg siarkan artikel ini ke dada2 akhbar..please

nhzntq said...

hahaha.. ko mmg lucu la bro..

Anonymous said...

polis ade sumpah setianya...xkan berpaling tadah pada kerajaan y sedang memrintah..same juga angktan tentera...mereka hanya lakukan tugas mereka..hanya untuk menyara hidup mereka..setiap kali nmpak polis..aku anggap mereka macam kawan..melakukan tugas demi untuk hidup..mereka bukan lah orang y hina...

Anonymous said...

Adik,
Perbanyakan bersabar kerana Allah sentiasa bersama orang yang sabar.Hanya Allah yang maha mengetahui niat suci anggota polis yang mengerjakan ibadah menjalankan tugas menjaga keamanan negara demi kesejahteraan rakyat amnya.
Sebenarnya mereka yang mengelarkan anggota polis anjing, merekalah anjing yang bertopengkan manusia. sikap liar mereka serupa anjing kurap,yang liar dan kebuluran makanan.

Cik Mendezz said...

Luahan saudara mewakili luahan saya juga..
anak anggota polis..cucu pesara tentera..
di mana tugas mereka sama2 mempertahankan negara..
tp masyarakat yg berfikiran negatif dan perorientasikan politikal sempit telah menghukum tuhas mereka sewenang2nya tanpa berfikir panjang..
urmmm...

Anonymous said...

Ko jgn nak jadi batu api la. Nampak sgt ko ni puak Penipu Rakyat. Nak divert isu. Konon2 nak kasihan kat askar lak. Niat hati ko yg busuk tu org boleh hidu la. Kalau askar yg kawal demo Bershit tempoh hari, mesti ko kesian kat tentera laut/udara lak, pastu ckp naper askar tak ngam dgn tentera laut/udara. Bila rakyat yang cintakan keamanan menyatakan sokongan kpd PDRM, dan puak2 Bershit tak boleh nak komen balas (sbb yg puak2 Bershit ni tau cuma mencarut, memaki je), tetibe ko dtg ckp merapu camni nak divert isu. tak payah la ko nak buat2 kasihan. bila masa pulak puak Bershit ni ada perasaan kasihan.

Anonymous said...

ni puak2 Penipu Rakyat. Kata la "mule2 sedih". Sbnrnya kau tak boleh post komen mencarut, kan? sbb kali ni adalah luahan hati seorang anak polis yang dihina, dicaci, dimaki oleh puak2 Penipu Rakyat, penjahanam & pengkhianat Negara

eija davidson said...

Tersenetuh sangat bile baca....
Semoga Allah membalas jasa mereka....
Aminnn....

eija davidson said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Ala, puak2 Penipu Rakyat ni nak kata dia pun ada saudara mara polis gak, hormat polis yg berhati perut je. Tak payah laa. Kalau ko ada saudara mara polis, ko tau apa tanggungjawab polis. Takda nye nak maki hamun, belasah polis.
Apa yang "peserta" (ko igt ni pertandingan ke) Bershit buat kat anggota polis? Ko percaya pulak video yg puak ko edit ye. Video yg menunjukkan kebenaran ko tak percaya, besi la, apa la. Dasar Penipu Rakyat!
tanggungjawab anggota polis ialah mnjaga keamanan negara daripada puak2 perosak mcm ko. Kata duduk bantah, yg ko berarak siap ada yg bw kayu, tutup muka tu apa? Perhimpunan aman ke mcm tu?
"arahan siapakah itu?". Arahan ketua ko yang gila nak jadi PM tu ko ikut ye? Dia suruh rempuh halangan polis, ko pun rempuh. Bila polis bertindak, ko salahkan polis.

Anonymous said...

Bersih 1...Malay vs Malay
Bersih 2...Malay vs Malay
Bersih 3...Malay vs Malay
ade kaum yang hepi menda ni terjadi...
bila menda ni terus terjadi... akan berlaku kekecohan besar...
kekecohan besar sure punye akan disusuli dengan darurat dimana undang2 tentera akan dilaksanakan... bila undang2 tentera dilaksanakan... Malay vs Malay x kan berlaku dah... Sebaliknya mungkin Pihak yang sgt gembira dengan Malay vs Malay akan menangis... Jadi harap sgt golongan yang Suke Malay vs Malay ni jangan suke sgt lah... pasal 40 tahun dulu dah tercalit peristiwa hitam kat tanah tercinta ni... pasal kalau tercalit sekali lagi kesan dy kepada kaum yg suke Malay vs Malay sgt lah buruk... sgt buruk... jadi marilah kita belajar dari sejarah...

MOKHTAR said...

Tk. Di atas ke prihatinan d kalangan anda yg bersimpati dgn polis. Syukur alhamdulillah, sesungguhnya kami tidak minta di hormati, cukuplah sekadar tidak mencederakn anggota polis. Polis hadir demi menjaga keamanan dan kesejahteraan semua.Tidak prlu disanjung, diberi bunga dan di hormati cukuplah sekadar tk dan tidak mencederakan polis kami.
Kami dtg dari ceruk rantau

Anonymous said...

Kalau balai polis tutup untuk 24jam, cuba bayangkan apa yg akan terjadi pada rakyat malaysia.? Adakah negara akan aman? Fikirlah sebelum melepas perkataan kepada polis. !,,,,,polis u are the best ever, ,,,,,,

Anonymous said...

puak laknat PAS gan PKR ni dah sgt melampau... aku warning satu je... jangan sampai geng yang turun time 13 mei dulu turun lain kali... jangan sampai aje...kami memerhatikan dengan dekat...sgt dekat...jangan x percaya menda tu pernah berlaku... Rasanya cukup bukti Allah swt tunjukkan dah kat korang semua... tapi korang ni ialah kaum yang suke berpaling dr kebenaran... mcm kaum zaman dulu yang nak tgk Allah muncul depan mata walaupon bukti segalanya dah jelas... Jangan sampai geng2 yg turun 13 mei dulu turun tunjukkan korang jalan yg lurus... teruskan membuat kerosakan... insyaallah sampai masa korang taw yang keamanan lepas 13 Mei dulu kita dapat dengan darah yg byk tumpah...

Anonymous said...

kepala laknat puak PAS gan PKR ni byk melayu dan islam yang x belajar mcm mane kerajaan islam dulu2 jatuh ke tangan asing... x bace sejarah... teknik yg dorang guna sama aje mcm sekarang ni tapi apa yang korang bley x nampak lagi??? buta mata hati..

Anonymous said...

ak sedih lh dgr luahan hati ini..x smua polis 2 jaht..korg x tgok ke polis yg pukul peserta bersih???2 pe cite plak??kalu ye pun jgn lah berat sebelah..tgok 2 2 pihak..berfikir sebelum bercakap..lapangkan dada.cari bukti.bkn skadar tgok seblah pihak n trus wat assumption.Tuhan bg akal swuh pikir..

Anonymous said...

larangan berdemo telah dikeluarkn...klu xde demo tu xde nye nk blaku bnd2 buruk tu jd pokok pangkalnya yg patut kita tgk...org2 itu senag2 ja menggunakan rakyat untuk dapatkn kuasa tp rakyat susah payah bermandi peluh bermandi darah...terlalu taksub gilakn kuasa...cari lar pengundi banyak2 suh undi kasi menang wtpa cr pngundi suh berdemo....

Dek Deng said...

Menitik air mata membace entry ni.

wira bukit kepong said...

Polis dah byk bersabar. Dar hari sebelum mnghadapi cacian kutukkan dihadapam muka dgn sabar. Cuba kita letak peserta bersih dlm keadaan polis. Tahan x die dgn cacian tu? Anwar pon dlm sidang akhbar pasal bersih pon halau org klua bile ada org tnya kekejaman peserta bersih. Tahan x anwar hadapi cacian macam polis hadapi? Renung2 kan lah wahai rakyat malaysia yg bijaksana.dan jgnlah jd rakyat malaysia bijaksana tp tp xleh brfikir.

Anonymous said...

Btl2...org selalu slh sngka nan polis..bkn semua polis tu Jaat n Bkn semua polis mkn rasuah..semuanya terletak pada hati..walaupun ayah sy juga polis tp sy respek ayah..walaupun xde masa..tp abah ttp ade dihati Kami

Anonymous said...

Nak di diamkan ke lihat mamat cina tu dok perli polis dengan melekatkan bunga kat uniform keramat diorang? ingat polis dah mati ka?
aku harap budak mentah yang tendang polis trafik yang jatuh motor tu lihat balik gambat dia kat akhbar dan renungkan apa yang telah dia buat, kebaikan atau keburukan? poli tu pun melayu, polis tu pun Islam, polis tu pun ada anak bini sedang menunggu dia di rumah, bayangkan ayah budak tu kena tendang semasa bertugas oleh budah mentah dan bagsat seperti dia... sanggup ke kita lihat anak bangsa jadi begini. sedarlah, jangan jadi lembu kepada orang yang gila kuasa yang sanggup menggadai agama dan bangsa serta maruah hanya nak tawan Putrajaya. selepas itu akan hilanglah melayu, Islam dan sultan melayu.. percayalah mereka ini akan buat kita mengemis di bumi sendiri..

Anonymous said...

Rasa pelik Nauzubillah, sekiranya kerajaan PR memerintah negara adakah POLIS masih dipanggil anjing oleh puak2 PR ni? Cuba tanya soalan ni kat puak2 PR ni apa jawapan mereka...

Anonymous said...

wallahualam..

sy tidak berpihak pada mana2 parti sama ada gov. mahupun pembangkang.saya masih muda dan sudah wajib mengundi tp xtau mane 1 yang harus diundi.melihat pd parti pas,mmg bagus,sbb tuntut hudud and all that but the thing is...sy cukup xsuke tgk org2 pas yang konon alim,jihad kerana allah,tapi apa yang mereka buat tidak menunjukkan apa yang dituntut islam.cth= mengata org gov itu ini,rasuah and all shit, dont they know not everyone of the gov yg terlibat dgn bribe n bile die cakap macam tu,sy rasa die seolah2 memfitnah pekerja gov yg xbuat semua tu.i bet they know hukum memfitnah is..die cakap psl agame,tp bile benda yang ajran islam larang like,jgn membahayakan diri n org di sekelilng, why the hell is he nyalakan lighter dkat gas yg bocor di studio kami?i was like,lari lintang pukang takut bengkel meletup!die ketawakan segala jasa2 gov,but he still use the baucher buku, ironinya......despite all that, i believe with this quote

"Pemimpin itu asalnya adalah seorang RAKYAT. Zalimnya seorang PEMIMPIN disebabkan zalimnya seorang RAKYAT, begitu juga sebaliknya."
''wake up project''

Anonymous said...

As salam. terima kasih kpd PDRM krn bertungku lumus dalam menjagakan keamanan negara. saya juga tersentuh dengan apa yang adik tulis. saya tidak pernah salahkan ayah adik atau kawan2 ayah adik. tapi, pada saya yang bersalah dalam hal ini (bersih 3.0) adalah pihak yang menguasai PDRM itu sendiri (agak2 siapa la yer!!!) kerana 'orang itu' pihak polis yang tidak bersalah itu menjadi mangsa. apa yang berlaku pada BERSIH 3.0, pihak polis yang memulakan dulu serangan. tanpa serangan pihak polis, peserta bersih tidak akan bertindak liar dan kejadian itu tidak akan tercetus. kerana pengaruh kuat 'orang itu'lah yang menyebabkan keadaan menjadi huru hara.jika difikir secara logik dan diteliti pada semua video-video yang tersebar, siapa sebenarnya yang harus dipersalahkan? pihak pembangkang, peserta bersih, polis atau pihak kerajaan. tepuk dada tanya iman. utk dapatkan kepastian. cuba adik risik dengan ayah adik siapa sebenarnya yang menguasai PDRM? pasti ayah adik ada jawapannya(hehehe). kalau boleh kongsi la kat sini (sharing is caring~ gurau jaa)

Anonymous said...

Anon 5:06 sepatutnya ketawa kau berbunyi kong! kong! kong! sebab kau adalah anjing yang tak da perasaan...

Anonymous said...

aku letak dalam wall fb menyatakan sokongan penuh dan doa2 supaya anggota2 polis yang bertugas dalam keadaan aman dan sejahtera juga terima cacian dan maki hamun dari peserta2 bersih ni....

Anonymous said...

Amin ya allah....tunjukkanlah kebenaran kepada kami semua....buka la pintu hati kami utk menghargai keamanan yg dinikmati kini....jauhkan la kami dr kehancuran kerana kata2 fitnah sesama kami....

wanieo mushie said...
This comment has been removed by the author.
wanieo mushie said...
This comment has been removed by the author.
tiesha said...

saya pon salah seorg isteri anggota POLIs, sedih mengenangkan nasib suami, yg da berusaha untuk memberikan yg terbaik untuk masyarakat, xp ape yg dibalas kejian dan makian... andai kata sesuatu hal berlaku pada kuarga mereka dan memerlukan khidmat POLis, xmalukah mereka????????//

Anonymous said...

orang2 macam ni xtau apa yang keluarga polis rasa. memang betul tak semua polis baik, tapi perlu ingat tak semua polis jahat. jadi, tak perlu la nak panggil polis anjing, babi dan bermacam-macam kata kesat yang lain.

sy anak polis dan sy tahu apa yang penulis ni rasa. 21 tahun sy hidup sebagai anak polis, dah macam2 benda sy korbankan. kalau org lain, waktu malam ayah mereka mesti dah ada kat rumah. masa cuti mesti mereka dapat luangkan rasa bersama-sama ayah mereka. tapi sy?tak merasa semua tue. ayah keluar pagi, maghrib baru balik. lepas tue malam keluar balik sampai nak dekat subuh baru balik. hari-hari cuti pun terpaksa bekerja. sampaikan kadang2 sy rasa mcm kurang kasih syg daripada seorang ayah. hubungan sy dengan ayah tak serapat hubungan kwn2 sy dengan ayah mereka. tapi sy terima semua tue sebab sy tahu ayah ada tanggungjawab yg lebih besar kepada negara.

walaupun apa org nak kata tentang polis, tapi sy tetap bangga jadi anak polis !

Anonymous said...

Anon 6:15... Ko tau ke SB tu ape & siapa mereka tu..? Main sebut je.. Dah ready ke nk kne statement & KAWAD CAM??? Klu xkenal, jgn main sebut je..! BONGOK....!

Anonymous said...

yg dok berposak, MELAYU... Yg dok bergasak, MELAYU... Yg dok terlentang sesak nafas, MELAYU... Yg dok maki hamun guna bhs kesat, MELAYU... Last2 nnt yg dok mghancurkn negara pun, MELAYU...!!! Rasenye kite leh tau kot MELAYU mana yg slalu EMOSI LEBIH bile brkumpul ramai2????

Anonymous said...

Suke sgt ati ni ble dpt khabaran bhw senarai peserta BERSHIT 3.0 yg serang polis telah dpt dikenal pasti.. Terutamanya peserta wanita yg menjerit 1,2,3..!!! sambil merakam kereta polis diterbalikkn... Syukur ALHAMDULILLAH.....

Anonymous said...

yg pukul banduan sampai mati apsal ko tak bising??
yg bogelkan banduan tu ko tak bising??
yg tembak aminulrashid tu ko tak bising??
ko nak salahkan bersih.. tapi ko tak sedar.. di kalangan polis yg makan rasuah.. bangan.. pukul org sampai separuh mati.. ko tak nampak??
ko ingat yg pois belasah tu takde anak bini?? ko ingat yg polis belasah tu tak sayang family??
tak salah ko buat statement.. tapi jangan la ko nampak sebelah mata je... paham??

Anonymous said...

UNTUK MAKLUMAN SEMUA...!!! Jiran aku bersama 2 org anak bujangnye, smp la ni x berani blk rmh, SEBAB...? Muke dah terpampang dlm YouTube, tgh membaling kenderaan polis sebelum terbabas..! Tpanjat boboiiii......!

Anonymous said...

Jgn la emosi x brtempat...! Yg ko gi bela nasib banduan tu pasai pa..? Dh tentu la depa tu banduan, mmg patut la kena tibai..! Tp yg hang cerdik pandai ni pi tibai polis tu pasai apa plak..? Polis tu turut arahan mahkamah, kawal demo, tp kena rempuh gak, psni aku nk tgk hang pi rempuh plak dinding mahkamah nu..! Brani kaaa....?

Anonymous said...

saya berasa sedeh dengan luahan anak polis, saya rasa pihak kerajaan tidak perlu berlembut lagi kalau ada mana pihak yang nak buat demonstrasi yang mengabaikan keselamatan. bagi saya mereka mereka ini perlu diberi pengajaran yang pahit agar tidak lupa akibat tindakan mereka, kalau kekerasan digunakan maka ada baik nya dengan kekerasan juga diberi. jangan terlalu berlembut dengan pihak yang cuba mengganggu ketenteraman negara. ingat ingat lah JANGAN MELAYU MUDAH LUPA, hidup serumpun perlu harmoni baru aman sejahtera negara.

Anonymous said...

bpk mertua aku bekas polis..tp bini aku segan nk bg tau org lain yg bpk nye polis..sbb perangai segelintir polis yg mcm haramm hahaha

Anonymous said...

sudah 30 tahun polis diperkudakan oleh pihak yg berkepentingan dlm kerajaan sehingga pdrm tidak dihormati oleh masyarakat. laporan suruhanjaya diraja penambahbaikan polis pn dicampak dlm tong sampah je oleh kerajaan. insya Allah polis akan dimartabatkan bila pakatan memerintah nanti dan pd masa tu tiada lg org yg akan panggil polis anjing...

Anonymous said...

adk. Adik x prlu sdih klu ayh adk mlakukn krjanya dgn jjur srta amanah dmi agama & rakyat.Prlu kita igt dlm mlakukn apa sja krja kita prlu brfkiran waras tnpa mgikut kta hati yg sdg amarah. Apa2 prhimpunan jka tiada yg bt onak xkn ada prtmpahan darah. Ahli BERSIH pn x nk ada prgaduhan tp ia trjd jg sbb ada c pngacau. Tugas polis mnjga kamanan bkn utk tnjuk kuasa & kekuatan.Dlm kes BERSIH bkn polis je kna pukul tp ahli bersih jg kena pukul. Kalau diikutkan, ahli bersih jauh lbh ramai dr anggota polis yg brtugas & kalau diorg nk brtindak ganas mgkin ramai polis yg trkorban tp tp itu x brlaku sbb x dk dlm agnda BERSIH. Hakikatnya POLIS yg dipukul adalh mereka yg brtugas mgikut perasan & pstinya dr PARTI BN krna polis2 yg mnyokong pembangkang xkn brtindk sedemikian.

Anonymous said...

Semua orang dikeliling Anwar dan kuncu=kuncu adalah wali dan selayaknya masuk syurga. Punya hati yang suci dan murni. Orang lain semuanya pengotor dan pembohong. Tapi jangan taksub sangat saudara Anwar, ini hari anda, anda mungkin boleh senyum bergembira dengan apa yang berlaku didepan mata.Doa semua anggota polis boleh mengubah segalanya.Tunggu dan lihat.....

Anonymous said...

Boleh jadi juga yg dinamakan DAJAL diakhir zaman itu Anwar Ibrahim

Anonymous said...

sangat2 tersentuh hati.... coz aku pun polis..parents pun polis...ibu bapa aku besarkan aku melalui hasil titik peluh dan pengorbanan dlm berkhidmat dengan PDRM..alhamdulillah aku meneruskn generasi ini..dan up skit sebab aku mempunyai kelulusan lebih tinggi. setiap perkataan yang diluahkan dapat aku rasa... bile dilihat gelagat manusia yang mengatakan diri mereka kononya BERSIH tetapi hakikinya KOTOR...berperangai seperti manusia yg xbertamadun disusuli pula dengan cacian dan hinaan kepada PDRM, membuatkan aku berasa sangat2 benci dengang semua manusia yang menggelarkan diri mereka BeRSIH...kami yang ditugaskan di dalam PDRM hanya melaksanakan arahan berdasarkan undang2... bagi aku semua pengikut BERSih ni u xlayak digelar sebagai warganegara Malaysia..un

Anonymous said...

yg pukul banduan sampai mati apsal ko tak bising??
yg bogelkan banduan tu ko tak bising??
yg tembak aminulrashid tu ko tak bising??
ko nak salahkan bersih.. tapi ko tak sedar.. di kalangan polis yg makan rasuah.. bangan.. pukul org sampai separuh mati.. ko tak nampak??
ko ingat yg pois belasah tu takde anak bini?? ko ingat yg polis belasah tu tak sayang family??
tak salah ko buat statement.. tapi jangan la ko nampak sebelah mata je... paham??


awk:banduan 2 penjenayah..knpa banduan 2 dibogelkan kerana xnk drg bwk mAsuk benda2 terlarang dalam lokap..cth:dadah,tembakau...da name pon banduan mksdnye org jahat..org yg rogol ahli keluarga,atau samun,pecah rumah,bunuh, itulah org2 yg de dalam penjara....drg nie sanggup wat pe je nk lepaskan diri..okla lau cm 2 minta lepaskan semua banduan so lau jd pape awk bertanggungjawab la...drg yg masuk penjara nie kdg2 da berpenyakit so ble die mati lam lokap/penjara org akan wat kenyataan polis bunuh..gila ke???tau x lau banduan demam je polis da bwk g hospital... sebab xnk ape2 terjadi bila banduan lam lokap...
pasal amirul 2....bkn saje suka2 nk men tembak..lau polis nie sje2 nk guna senjata tembak org da abis pendemo2 polis tembak..senang.

untuk adik plak..tq sebab pertahankan polis

Anonymous said...

Sebab itu la orang kata POLIS adalah pasukan keselamatan yang dibenci tapi diperlukan. Cuma bukan semua orang sempurna. Mana ada gading gajah yang tiada retaknya.

Apa yang menjadikan POLIS dibenci ialah, pasukan ini dilihat sebagai menerima dan melaksanakan arahan yang bertentangan dgn tugas asal pasukan yang dipercayai oleh masyarakat awam.

Saya ada ahli keluarga yg masuk pasukan ini. Apa yang saya boleh nasihatkan kepada dia ialah, jalankan tugas dan tanggungjawab dengan jujur dan amanah. Apa yang kita buat sekarang akan dinilai di akhirat nanti TIDAK kira siapa pun kita ulama' ka, imam masjidil haram ka, polis ka, rakyat biasa ka, menteri ka atau yang lain...

Anonymous said...

haah..ble time2 mcm nie hine polis la..mcm2..pastu kne ragut ke kne rompak ke o ble nyawa korg dlm bhy..cr polis yg korg hina tu jgak..bullshit sgt!!

Anonymous said...

kepada saudara or saudari yang komen polis ni mcm2... sedar la skit.. ko tu pernah ker berkhidmat dalam PDRM?.. ko tau ker ape beban tugas PDRM?? Jangan hanya kerana isu minoriti, ko nak salahkan semua warga PDRM?.. pasal isu lokap pun nak timbulkan. Ko tau ker peraturan lokap? Kalo x tau xyah la nak komen.. belajar sampai khatam..salam...

Anonymous said...

Saya sedih melihat kejadian yg tidak dikehendaki berlaku di negara kita yg dicintai ini.. Siapa yg tak mahu hidup aman dan damai?? Tapi yg ada sudah yg tak betul keamanan itu tetap bertukar... Jangan tutup mata sebelah saja! Cuba tengok di YouTube keganasan polis memukul dan mengerjakan seorang rakyat negara kita sendiri.. Masing2 mengerjakan seorang rakyat malaysia yg tidak melawan... Dipukul bertubi-tubi, ditendang habis-habisan..20 orang polis pukul seorang rakyat yg tidak bersenjata.. Tidak melawan... Apa sudah jadi dgn negara yg kita cintai ini??????? Mengapa polis dianggapan sebagai pengaman menjadi ganas... Anggap lah orang yg dikerjakan polis itu ayah kamu, abang kamu atau adik ataupun pakcik kamu.. Macam mana perasaan kamu.. Saya hormati polis dan tanggungjawab yg tinggi tapi bila melihat di belakang tabir... Rupa2nya keganasan dan kekejaman memang wujud... Mana sudah disiplin polis sehingga bertindak liar?? Saya sudah hilang kepercayaan saya!!!!

belia cinta negara said...

negara tak akan aman jika dipegang oleh pembangkang yang tak ada pandangan baik buruknya tindakan mereka menghasut rakyat..atau lebih2 belia yang senang dipengaruhi....taksedar ke mereka polis ni menjaga keselamatan benci polis yang tak memihak kepada sesiapa..harus diingat...kepada pendemo...lawyer ke sapa ke takdapat nak selamatkan pendemo jika terjadinya darurat....semua undang2 tolak tepi....dari itu kita sama2 terus memupuk harmoninya negara kita ini....adik jangan risau abah adik adalah seorang berani.....dan pandai jaga diri.....mereka dah dilatih....

Anonymous said...

Kerana Anwar pernah kena pukul dengan polis, sekarang dia ajak seluruh rakyat pergi pukul polis pulak. Dahlah bendera PKR tu kononnya mata lebam (padahal one eyed -satu mata -Dajjal) yang dikibar2kan dimerata tempat. Kasihan anggota2 polis, anak-baranak, saudara -mara. Jangan patah semangat. Saya suka Polis. Penjenayah, Perusuh, Peliwat je tak suka Polis...

Anonymous said...

Yang mengomen kat sini pun dok kata anjing, babi dan sebagainya.. Apa beza korang ngan puak tu? Apa nk heran, semua kerja ada risiko.. Jd teima je la.. Ingat agensi lain x kena kutuk? Tak kena maki?

Anonymous said...

-polis sedia berkhidmat, dengan negeri dan rakyat
-tanda lekap di lengan, polis dengan preman
-tangan bersalaman, alamat persahabatan
-hidup berbahagia, aman sentosa.
-polis sedia berkhidmat.

Anonymous said...

Tidak guna menunding jari kepada mana-mana pihak. Kaji balik di mana salah-silapnya, baik di pihak pemerintah mahupun pembangkang. Pemerintah tidak selalunya betul...bila ada teguran yang mana silap...perbaiki dengan cara yang berhemah.Kalau ketua keluarga tidak betul arah dan tujuannya..sama-sama kita muhasabah diri. Mungkin dengan cara berdemo begini boleh menzahirkan kepada pemerintah tentang ketidakpuasan hati semua pihak. Justeru, bagi ruang sedikit untuk pihak-pihak ini. Pelik tapi benar...dalam menjalankan negara berdemokrasi ni...sebenarnya banyak yang tidak demokarasi..kebebasan bersuara, kebebasan akhbar terbatas...mujurlah ada internet untuk sebahagian dari kita menimba ilmu dan mencari apa keajaiban-keajaiban yang berlaku luar sana. Jua terima kasih kepada pihak pemerintah yang menyediakan semua ini...maklumlah nak menjadi negara maju...kalau tidak mana boleh malaysia diiktiraf sebagai negara maju. Kepada pihak polis..terima kasih kerana menjaga negara yang tercinta...namun berilah hujah yang bernas kepada pihak pemerintah jangan hanya menjadi saya yang menurut perintah.

Anonymous said...

yg pukul banduan sampai mati apsal ko tak bising??yg bogelkan banduan tu ko tak bising?? yg tembak aminulrashid tu ko tak bising??ko nak salahkan bersih.. tapi ko tak sedar.. di kalangan polis yg makan rasuah.. bangan.. pukul org sampai separuh mati.. ko tak nampak?? ko ingat yg pois belasah tu takde anak bini?? ko ingat yg polis belasah tu tak sayang family?? tak salah ko buat statement.. tapi jangan la ko nampak sebelah mata je... paham??
Yang BAGI KOMEN ni...HATI KO MEMANG DAH HITAM...memang dah tak leh cuci dah...KO KURANG2 KAN LAH MAIN BUNTUT..

JunAina said...

Hanya yang merasa tahu mcm mana peritnya. Mereka berjihad menjaga keselamatan negara begitu juga isteri mereka berjihad demi keluarga. Mereka melakukan tanggungjawab mereka sebaik mungkin. Bukankah setiap satunya akan disoal diakhirat kelak. Sempurnakah kita menjalankan tanggungjawab yang di beri kepada kita.

Anonymous said...

1998 salah seorang bapa saudara saya juga bersikap demikian....joint puak reformasi....paggil polis dengan pelbagai gelaran...dia membebel bebel...lalu jarak usia saya yang jauh bbeza dengannya pun bertanya...pakcik bukankah arwah datuk pun seorang angota polis masa zaman darurat....so atuk pun anjing ke......air mata bapa saudara saya belinang dan menanggis......

Anonymous said...

Saya merasakan sekelompok melayu di dalam Bersih 3.0 sudah tidak lagi bersih. Fikiran, hati dan tindak balas mereka sebenarnya kotor. Apa sangat yang dibanggakan untuk menyertai pendemo kalau dah tahu memang akan berlaku ganas, kata mengata, caci-mencaci dan akhirnya merosakkan harta dan jiwa manusia lain. Saya nampak agenda jahat sudah berjaya menguasai jiwa penganut Bersih 3.0 ini, sama ada mereka sedar atau tidak sedar.. inilah tapak permulaan malaysia akan jadi seperti singapura yang yang mengubahnya adalah orang melayu sendiri..orang cina dibelakang akan jadi penyokong yang mereka semestinya sudah tahu keuntungannya nanti akan berpihak kepada mereka dan keturunan-keturunan selepas mereka. Orang melayu apa yang tinggal nanti...saya sangat yakin tentang itu...

Anak polis. said...

Memang ada polis yg jadi pak turut 100%. Kalau yg dah memukul orang tak tentu pasal, itu yg orang panggil anjing. Polis yg bagus macam arwah ayah aku, itu yg orang respek.
Harap korang sedarlah yg isu sebenar akhirnya ialah menteri2 yg dok makan duit berjumlah billions. Yang kalau PR memerintah, insyaAllah boleh dipakai untuk banyak benda berfaedah lagi.
Jangan lah kerana salah yg beberapa kerat penyokong bersih, korang nak menyalahkan semua. Dan, betul juga, jangan kerna perangai beberapa kerat polis jahat korang salahkan satu PDRM.

Anonymous said...

Ramai pendemo itu kebanyakannya adalah kakitangan kerajaan tetapi mengisi barisan belakang dan baling batu sembunyi tangan. Mereka adalah kelompok yang banyak menerima bantuan dan sumbangan kerajaan terutamanya bantuan pendidikan anak-anak bersekolah sama ada di peringkat rendah mahupun hingga ke menara gading. Tidak pernah lahir rasa syukur..anak-anak diberikan bantuan biasiswa untuk melanjutkan pelajaran sama ada di dalam negeri atau luar negara tetapi pada masa yang sama masih mahu menghentam kerajaan. Memang dasar tak mengenang budi. Saya sangat percaya dan yakin bahawa suasana ehsan dan belas yang diterima kini akan berubah menjadi satu desakan yang patut terima bila paksi pembangkang menguasai tompok pemerintahan. Ketika itu barulah anda berasa begitu tersilap kerana tindakan anda sekarang....fikir, sebelum nasi jadi bubur, laluan kencing dikatakan jubur.

Akif Hafiy said...

setuju

Anonymous said...

Antara salah satu bezanya beza seekor anjing dan polis.

contoh .anjing kalau jumpa mayat bayi yang dibuang digongongnya

Polis dengan rasa hiba dan sedih dalam hati diangkatnya mayat itu tadi.

andai kata terjumpa mayat .contoh mayat penyokong bersih yang dah berulat di tepi semak siapa yang akan angkat mayat kamu....anjing atau polis

Anonymous said...

Salam dik....sabar... ayah adik dan rakan2 setugas nye dah sebati dengan kata-kata cacian tersebut...mereka dah lali dek perangai mereka itu... mereka hanya menjalankan tugas dan kewajipan kepada negara dan demi menyara kehidupan keluarga tersayang... ayah adik dan rakan2 setugas telah di latih dan terlatih untuk menghadapi perkara2 seperti itu....ape yang mereka perlukan ialah dorongan dan semangat dari adik dan keluarga.... ini politik semata-mata dik.... abg nasihatkan adik dan keluarga sentiasa sanjung dan hargai ape yang ayah dan rakan2 setugas nye buat selama nie... jangan hilang semangat dek kerana mereka yang tamak kan kuasa dan hanya menyusahkan orang lain.... KALAU LA PEMBANGKANG JADI PEMERINTAH SATU HARI NANTI,,,,,,ADAKAH MEREKA TAK PERLUKAN AYAH ADIK DAN RAKAN2 SETUGASNYE??????? APE MEREKA BOLEH BUAT TANPA AYAH ADIK DAN RAKAN2 SETUGASNYE.......... SABAR DIK K,,,,SALAM...

Mona Gersang said...

Paling bebulu aku tengok video klip Bersih 3.0 ni masa ada satu cina pergi sematkan bunga pada baju anggota2 polis kat Dataran Merdeka itu hari. Yang melayu kat belakang tu bukan main lagi bersorak dan bertepuk tangan. Anggota polis tu semuanya melayu belaka. Aku rasa cukup terbakar hati... tak ada kah apa2 perasaan terutamanya pendemo bengap melayu kat situ bila bangsanya diperleceh dan dihina begitu rupa. Jika itupun tak boleh nak fikir...aku yakin sangat kelompok ini memang rela dijajah, dikongkong, dicucuk hidung dan dijadikan pecacai seumur hidup bila yang jadi ketuanya nanti bukan dari keturunan dia. Nauzubillah!!!

Anonymous said...

kesimpulan: sesape yg ade niat nak keja polis x payah ler....bila dah keja kena la ikut arahan orang atasan. Kengkadang arahan tu suruh wat benda yg x baik contoh buat provokasi ler, benrtindak kasar ler. Ni yg orang pandang rendah n mengibaratkan macam anjing

Kemut Keliling said...

Bersih 1.0, Bersih 2.0, Bersih 3.0 banyak berlaku pertentangan antara sesama melayu. Apa kata kalau Bersih 4.0 pulak nanti medan Melayu vs Bukan Melayu... Apa pandangan anda?

Anonymous said...

jgn le hine polis..aku ni membesar dgn duit polis le..sbb bapak aku polis..xkan la aku yg anak bekas polis ni dikategorikan anak bekas anjing plak..nyentap juga aku dengar..pas ni kalo ade jenayah jgn panggil polis kalo dok hine polis sgt..pgl tok kadi ke bomba ke suh tgkap org jht 2...

Anonymous said...

eh..ko nmpk polis ditendang,dicaci,dimaki..cenna plak polis yg tendang,pukul ngn cotar,tumbuk perserta bersih tuh?adil sgt polis tuh kan...tangkap sorang belasah ramai2,adil ker?dont bias..kalu ye pon bapak ko polis xsemestinya semua polis baek....jgn judge sumtin'based on emosi..see both side..

epalejau said...

epal pun setuju! :)

Anonymous said...

Secara hipotesis, kalau PR menang, rakyat boleh turun kat jalan untuk pukul polislah? Boleh sorak2!! Belum menang lagi dah bakar semangat rakyat langgar undang-undang, hentak polis, vandalisme, hooliganisme, ludah orang, baling batu, selipar, kon, mineral water, burger, biskut dan tah apa2 lagi. Kalaulah terkorban, mati katak je la. PR nak tanggung mak ayah, bini dan anak2 kau ke? Takde punyalah. Masa depan terjamin konon, masa depan dia sendiri, anak beranak dia pun tak tentu hala lagi nak janji masa depan baik untuk orang.. Orang politik ni pasal nak rebut kerusi, rakyat marhaen yang naya... hampeh.. Bila sape2 naik pun, nasib2 kita ni sama je bro, perbetulkan apa yang tak betul ajelah, no need to reinvent the wheel.. tak payahlah nak bawa budaya terpekik terlolong tengah jalan ni, kalau hang pekik, maki hamun, ludah kat depan rumah nenek umur 80 tahun pun dia hambat hang dengan penyapu, tak pun dia siram air, ini kan pulak polis...

epalejau said...

epal bukak link tu, sekali imbas pun tak nampak langsung muka orang tu sama. apa lagi kalau tengok berimbas-imbas.. apa ke bangang nak tipu punnn..

Anonymous said...

menitis airmata melihat pembayar cukai dibelasah beramai-ramai oleh pasukan polis.

Anonymous said...

Adesss...yg ramai2 berdemo tu betol2 ke RAMAI yg mnjadi pembayar cukai?...takat bayar tax kat kfc , starbuck jer xlah la bising2 sgt ye..

Kjaan dah tawarkan stadium utk berdemo Bershit, nape nak wat kat jraya?...kalo xsalah pois polis xkan saja2 nak pukul ?

Negara kite ada undang2, n polis pon terikat dgn undang2...cube ko tgk rusuhan kat luarnegara...lagi terok polis depa kerjakn..siap guna ANJING yg BETOL2 utk mmberkas perusoh...

Lepas ini kalo ada lagi BENGONG2 Bershit nak wat rusohan, PDRM gunakn la ANJING ye...HNY ANJING SESUAI MELAWAN ANJING...

Anonymous said...

saudara sedarkah saudara ayah saudara di perkudakan oleh pemerintah dan pihak atasan polis? atas sebab itu lah saudara sekeluarga harus memilih pakatan rakyat supaya ayah saudara tidak di pandang hina oleh masyarakat!

Anonymous said...

... Terpapar di lencana mereka Allah...

jay said...

Sokong...PDRM bawa anjing lak ke tmpt demostrasi tu lain kali...lepaskn anjing bila perlu, baru padan muka depa.

Anonymous said...

Setuju sangat2

Anonymous said...

Komen Ayahanda Tun brkenaan Bersih begitu sinis dan sadis...

Pendemo Bershit tlh menunjukkan contoh kjaan yg bakal mrk bentok nnt..semasa demo mrk memecahkn cermin, mnterbalikkn keter, memukul, menendang polis dgn niat mmbunoh, menimbulkan banyak keganasan MAKA ITU LA KERAJAAN PR...kah kah kah...Sanggup kah kite nanti hidup spt spt itu?

Adik,coretanmu betol2 mgharukan hati ini yg trkadang terlupa akan jasa PDRM..thanks adik..Thanks PDRM..

Syukur kehadrat Ilahi krn selama ini kami hidup aman di negara tercinta dgn izinMu Ya Allah...

anon 7 said...

Saya juga anak polis. Kepada yg post artikel ni tolong la sabar. Setiap manusia akan menerima balasan atas perbuatan mereka sendiri. Tak kira BN ke PAS ke PKR. Yang penting bangsa dan agama kena kita pertahankan. Jangan sampai kita nak kuar rumah pun tak boleh nanti. Aku risau perkara 13 mei berulang lagi. Perlembagaan pun kena ubah nanti kalau bagi DAP Perintah. Kita akan jadi Singapura. Anwar Ibarhim jadi boneka DAP. Tak pecaya korang tengok lah nanti. Insaflah bangsa melayu. Kita masih belum diuji Allah.

Anonymous said...

Ni lg satu konon2 sedih. Pastu salahkan polis gak. Puak Bershit Penipu Rakyat, tak payah la ko nk pura2 sedih. Tak habis2 mempertikaikan nape polis pukul pendemo Bershit ni. Ko ingat polis tiba2 nk pukul ke klu korang Bershit ni tak mulakan dulu. Abis? nak biar diri sendiri jd punching bag biar korang ramai2 belasah smp nk mati? Yang korang Bershit ni terajang, terlompat2, pecahkan cermin, rosakkan kereta polis, baling batu, objek, kon kat kereta polis, nak tanya apa polis tu buat kt kau dulu? Sikit2.. jgn tgk sblh pihak je. Korang puak Bershit yg tgk sblh pihak je. Video/gambar edit puak korang, ko percaya nk mampos. Bila datang kebenaran, ko butakan mata, pekakkan telinga. Jangan la nk pura2 sedih, bila korang sendiri mcm binatang buas bila pukul polis.

Anonymous said...

ALL COPS ARE BRAVE - ACAB

we are the ACAB
we are fight for our country
we are fight for our harmony
we are fight for our reality
we are fight for our right...

PDRM welldone.......

*sejujurnya dari anak abah bernama*
# ALiFF #

juruteknik ayam said...

SALAM,SAYA JUGA SALAH SEORANG DARI ANAK BEKAS ANGGOTA POLIS DAN ARWAH AYAH PERNAH BERKHIDMAT DIDALAM CAWANGAN POLIS HUTAN,GENERAL DEPARTMENT DAN TERAKHIR DALAM FRU,MEMANG KAMI SEBAGAI ANAK ANGGOTA
AMAT TERSINGGUNG DENGAN PERBUATAN PARA PENYOKONG BERSIH,MEREKA MEMAKI SESUKA HATI SEPERTI ORANG YANG TIDAK BERFIKIRAN,CUBA BAYANGKAN ORANG YANG MEREKA KATA ANJING ITU ADALAH BAPA ATAU SAUDARA MEREKA,BERMAKNA MEREKA JUGA ADALAH DARI KETURUNAN ANJING,
DSAI,MAT SABU,LIM GUAN ENG MALAHAN TOK GURU SEKALI KALAU PERNAH MENGELAR POLIS SEBAGAI ANJING,KALAULAH BAPA MEREKA BEKERJA SEBAGAI POLIS TERGAMAKKAH MEREKA MENGELAR BAPA MEREKA ANJING DAN KALU BAPA MEREKA ANJING BUKANKAH MEREKA JUGA DARI KETURUNAN ANJING,CUBA KITA FIKIRKAN BERSAMA
KEPADA PASUKAN POLIS SEMUA,KAMI ANAK ANK POLIS TETAP BERSAMA KAMU SEHINGGA KE TITISAN DARAH YANG TERAKHIR TERUS BERJUANG

Anonymous said...

Polis kalau nak bertugas, anak akan salam ayahnya, isteri akan salam dan mendoakan keselamatan suaminya, mengharapkan ayah/suami selamat pulang dari menjalankan tugas. Pemergian mereka untuk menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka kepada keluarga dan negara diiringi doa. Noat di hati untuk berbakti kepada agama, bangsa dan negara.
Manakala engkau puak Bersih Penipu Rakyat, nak pergi demo Bershit bersorak bagai. Niat di hati nak buat huru haru, bersatu dgn golongan laknatullah pendokong LGBT, penyokong yahudi nak jatuhkan pemerintah yg dipimpin oleh org Islam yg dipilih oleh rakyat.
Kalau engkau kata pendemo Bershit pun ada keluarga, sayang anak isteri, sepatutnya dah boleh berfikir, kalau aku pergi, apa yang aku dapat? arahan mahkamah dah keluar, kalau aku pergi nanti kena tangkap, macam mana isteri dan anak2 aku? kalau aku masuk hospital siapa nak jaga anak isteri aku? aku ni lah sumber pendapatan mereka. dan kalau aku mati pula siapa yang akan menjaga dan menyara keluarga aku? Pemimpin PR boleh ke tolong tengok2 kan keluarga aku?
Apa hal tiba2 engkau kasihan kat banduan pulak? Yg bogelkan banduan? Logik akal la, kenapa dia jadi banduan? Lepas ni kalau ada pencuri, penyamun, perompak yg pecah masuk rumah engkau, yg curi kereta engkau, yg culik ahli keluarga engkau, ada org (bukan polis) belasah engkau smp nak mati, yg langgar kereta engkau lps tu lari, anak engkau kena buli/belasah kat sekolah, jangan la engkau buat police report. Tak payah buat police report tau. Sebab nanti mesti ko kasihan kat diorg kalau diorg kena tangkap, mesti polis belasah, suruh bogel.

Anonymous said...

Ini lagi satu puak bershit Penipu Rakyat. Dah tak boleh mencarut kat ruangan ni. Takde cara nak spin, nk carut, nk auta, kata la bapa mertua polis la, ayah bini dia polis la, saudara polis la, pastu kata malu dgn perangai polis. Engkau tu yg patut malu dgn perangai engkau tu. Malu betul ada menantu macam ni.

Anonymous said...

Engkau yang diperkudakan oleh org berkepentingan politik yg gila nk jadi PM, ko tak sedar ye? Yg tak hormat polis puak bershit Penipu Rakyat engkau tu aje. Rakyat Malaysia hormat kat polis, sbb tau tugas dan tanggungjawab polis. Pakatan Penipu Rakyat nk martabatkan polis? Pakatan Penipu Rakyat lah yang menjatuhkan martabat polis. Lps pakatan Penipu Rakyat memerintah (minta dijauhkan) polis tak akan dipanggil anjing? Kenapa tidak dari sekarang? Perlu ke nak panggil orang lain anjing? Apa layak/taraf engkau nak panggil orang lain anjing? Manusia ciptaan Allah, boleh pula engkau panggil anjing? Ada time frame pulak tu bila dah perintah tak panggil anjing. Kalau orang panggil engkau bodoh bahlul pun engkau dah marah, kan? Kalau orang panggil engkau anjing kat muka engkau, apa rasa engkau?

Anonymous said...

Ayat tak boleh blah. Buat2 kesian. Salahkan org lain. Diri sendiri tak nak tgk. Nak juga salahkan org lain. Adik kat atas ni meluahkan apa yg dia rasa sbb ayahnya dihina, dimaki, dicaci oleh puak engkau, bershit Penipu Rakyat. Nak kata juga puak ko pun kena pukul. Takde dlm agenda bershit? Agak2 la klu nk menipu. Dlm kertas boleh la ko tulis DUDUK BANTAH. Agenda pemimpin2 ko sbnrnye mmg nk buat kacau, huru hara. klu duduk bantah, stadium ada dh bg, duduk la. Tak nk pulak duduk bantah dlm stadium. Ada yg berarak tutup muka bw kayu semua tu apa cerita? ada pula pemimpin Penipu Rakyat yg ckp klau mati, mati syahid. dr sini dh boleh nmpk yg tersirat, kata duduk bantah konon. klu ko duduk, xde nye org nk pukul ko. Dah la tu, siap bagi signal suruh rempuh halangan polis.

Anonymous said...

sedih sangat2 bila baca luahan hati anak, bercucuran airmata...ingat, Allah sentiasa bersama orang-orang yang teraniaya...amin

Sumandak Kinabalu said...

sedih aku baca luahan hati budak ni. ada kenalan aku, sangat bencikan PDRM. mmg anti sangat. Yg buat aku pelik, bapak kenalan aku ni bertugas under polis marin. kira polis lah jugak kan? tapi anaknya maki polis mcm tak ingt kiamat dh. pdahal makan minum dia dari kecik tuh hasil titik peluh bapaknya yg bertugas sebagai polis! kalau bapaknya baca status2 budak tu kat fb nya, mmg boleh sakit jantung terus kot.. kesian kat bapak kenalan aku ni sebab dapat anak tak reti bersyukur/lupa diri.

Anonymous said...

Asyik2 nk salahkan polis. Tugas polis menjaga keamanan negara, melindungi masyarakat dari dari ancaman, kekacauan yg ditimbulkan oleh orang2 yg cuba menggugat kestabilan, keharmonian dan keamanan negara mcm puak2 bershit Penipu Rakyat ni. Melindungi masyarakat mcm aku ni antara rakyat majoriti yg cintakan negara, sygkan negara, yg nk hidup aman dr puak2 minoriti perosak mcm ko. Ko tgk video edit masa polis tindak BALAS balik bila kena serang dgn puak2 ko. Apa yg terjadi kat polis sblm berlaku kejadian tu ko x nk tgk pulak, aku rasa ko x nk ambil tau, x nk ambil peduli pun knp polis trpaksa bertindak balas sedemikian. Polis disiplin dlm menjalankan tugas. puak2 ko yg jadi liar, dan polis bertindak krn perangai2 dan tindakan2 liar puak2 ko tu. Ko sudah hilang kepercayaan? Klu rumah ko kena rompak, ko kena samun, kena langgar, jgn buat repot kt polis, sbb ko dh ilang percaya kt polis kan. sila repot kt unit amal puak ko.
Aku tak hilang kepercayaan kat Anwar dan sekutu2 Penipu Rakyat. Sebab apa? Sbb aku TAK PERNAH PERCAYA pun dgn pejuang2 lgbt, penyokong murtad, pengkhianat negara, penyokong yahudi, pemberi syurga, pengkafir umat, perosak dan penjahanam negara.

Anonymous said...

hurmm memang rase tercabar bile,, berdepan sata getir mcm nie,, kadang2 aku terfikir kenapa meraka terlalu membenci pdrm,,adakah kerana sedikit latar belakang anggota yg pernah merosakan imej dan nama polis membuatkan seluruh anggota polis di benci??,, untuk demontarasi kali ini,, pegawai/komandan yg terlibat telah memberi arahan supaya jgan sesekali mengguankan senjata api.. tp anda semua lihatlah ape yg terjadi... sedangkan jika mengikut undang2 anggota polis berhak menggunaknnya untuk mempertahankan diri,, atau untk masa2 akan datang anda mahu ASKAR untk mengambilalih tugas??

Anonymous said...

Ala..ko mmg kaki carut, hina org, kutuk org, nak kata org2 yg bagi komen kt atas sama je sbb panggil anjing. Aku baca takde pun yg komen kata puak2 bershit ko tu anjing ke, apa ke. yg aku tgk klu ade pun yg komen panggil mcm tu ialah puak2 bershit yg tak sedar diuntung je.

Anonymous said...

yg menurut perintah ialah puak2 ko Penipu Rakyat, pendemo bershit. suruh rempuh halangan polis ko rempuh. suruh baring atas jalan ko pun baring.
Rumah ada internet? Kerajaan sediakan kemudahan untuk jadi negara maju? Laa..Kerajaan buat tu semua nak menjadikan negara maju rupanya. Aku ingat kan Kerajaan buat semua tu sbb zalim dan menindas rakyat.
Semua yang kerajaan buat untuk menaikkan nama Malaysia ke peringkat antarabangsa dengan pelbagai prasarana dan kemudahan, rupa2nya nak jadikan Malaysia negara maju. Oh, begitu rupanya. Mati2 aku ingat kerajaan Malaysia buat semua tu sbb zalim dan nak menindas rakyat. Baru ku tau. Nnt ku kabor kt org kg aku, ko ckp kerajaan sediakan semua tu untuk jadi negara maju. Kiranya nak bg kehidupan selesa kt rakyat la ni. Ok. Noted.

Anonymous said...

nak menyamar anak polis pulak. dasar bershit Penipu Rakyat.

Anonymous said...

tapi bla awak ada masalah jan nak pandi2 g mengadu kat POLIS pula yer...salam..

Anonymous said...

awaklah mcm anjing x tau guna otak..ni pakai lutut..klu ada mslah baik awak jangan nak mengadu kat POLIS...banyak sial...

Anonymous said...

pandai lah awak ckp yer...
awak yang di pandang hina kerana hanya tahu merosakkan bangsa sendiri..sedar..

Anonymous said...

Orang yg nak minta kerja jadi anggota polis niat nya nak bekhidmat dan berbakti kepada agama, bangsa dan negara. Mengikut arahan tu mmg dah lumrah mana2 kerja ikut arahan ketua.
Pada aku pulak..
Kesimpulannya: sape2 yg ada niat nak buat demonstrasi, huru hara, belasah polis, cetus kekacauan dlm negara, x payah ler. Ikut arahan org gila yg nk jd PM, dia suruh buat buat provokasi kat polis, ko pun buat, hina polis lah, panggil polis anjing lah. dia suruh rempuh halangan polis, ko pun rempuh bertindak liar dan kasar. Org2 camni la majoriti rakyat tgk menyampah je, mcm tak bertamadun, bila pandang dan tgk tahap puak2 perosak ni lebih hina dan rendah dari binatang yg ko panggil namanya pada anggota polis.

Anonymous said...

jikalau mcm tu..baik ASKAR yang ambilalih tugas lgpun ASKAR x ada tugas juga...Itulh mungkin mereka nakkan sebenarnya..saya setuju dengan pendapat tersebut..

Anonymous said...

Ko yg berat sblh. Cara ko ckp pun dh nmpk emosi menerajui akal. Dah tau arahan mahkamah dh dikeluarkan. Yg nk pegi jugak tu knp? aku dgn ahli keluarga aku dok kat rumah tak kena pukul pun dgn polis. Siap boleh pergi shopping luar KL lg. Bebas gerak, keluar makan shopping sana sini. xde pun yg nk tahan, pukul aku dan keluarga aku. Lagi satu, kalau ko DUDUK bantah (tagline bershit 3), rasa2 ada tak polis nak gi pukul tak pasal2. Dah mencetuskan kekacauan huru hara, padan la polis bertindak.
Video edit puak Penipu Rakyat, ko percaya bulat2. Jgn ko kata ko tgk video dua2 belah pihak. Cuba ko tgk full video apa pendemo2 bershit buat sbnrnya.

Anonymous said...

brp kerat je yg byr cukai antara pendemo2 bershit tu. aku lg sedih dan kesal sbb kami yg ramai2 bayar cukai ni, tgk habis duit pembayar cukai dibazirkan oleh golongan mahasiswa yg ditanggung perbelanjaan pengajian buat kerja sia2, suruh pegi belajar, pegi demo, habis duit pembayar cukai nak tanggung kerosakan harta benda awam yg dirosakkan oleh pendemo bershit. Sbg pembayar cukai lagi aku sedih dan kesal seorang anggota polis dihina, dicaci, dimaki, dibelasah beramai-ramai sehingga berdarah oleh pendemo2 bershit yg kebanyakannya duit perbelanjaan pengajian ditanggung oleh kami pembayar cukai dan yg tak nak bayar balik pastu minta mansuh.

Anonymous said...

macammane plak orang yg ditendang n ditumbuk oleh polis..diorang xde famili ke yg tggu dirumah..byk kali ditahan polis tp yg diminta hanyalah duit kopi..tapi xsemua polis yg sedemikian..bile segelintir polis yg berbuat demikian,busuklah name pasukan polis..bak kate pepatah "kerana nila setitik rosak susu sebelanga..fikir2kan la..1 jari kite menuding jari ke orang lain,4 jari lg kearah kite balik..

Anonymous said...

Puih la bersih...

Anonymous said...

Dah diberi amaran..x dgr jgk.org suh balik,balik jelah..dum provoke ape lg.bg bontot baru tau.hahahha

Anonymous said...

polis mmg bleh hidup senang sbb byk makan duit orang..

Anonymous said...

betul ke org kate klu betol2 dh xde pilihan lain tok kerje..masuklah polis..

Anonymous said...

Idop POLIS...
Kepada sesiapa yg cube sakitkn ati polis atau bpk aku time diorg tugas,xdpt cara kasar,halus pn blh...ni amaran bkn kosong k

Anonymous said...

tu jari engkau la. 4 jari tunjuk kt ko balik. engkau yg kata bukan aku.

Anonymous said...

Tak habis2 polis pukul pendemo2 bershit. Ko dtg sini aku nak ketuk kepala ko sekali, ludah muka ko sekali, panggil ko anjing, dan ko jangan balas balik, duduk diam2 kena pukul, kena ludah, kena maki. pastu ko jgn gerak sbb aku nak panggil kwn2 aku belasah ko smp kepala ko berdarah. boleh?
dh kata jgn demo, ko demo jugak, suruh balik x nak pastu rempuh halangan polis, belasah polis, lg mau salahkan polis.
dlm kertas, bunting sebagai, suruh duduk bantah. kalau rasa2 tak boleh DUDUK bantah, baik ko DUDUK RUMAH, bersihkan rumah, cuci bilik air, etc.

Anonymous said...

Polis mana yg senang byk mkn duit org tu? Ko jgn ckp sedap mulut je. Org yg biasa dan suka mkn duit org ni yg suka makan duit org sbnrnya, sbb nk tutup perbuatan sendiri. Mcm yg kwn ko kt atas ni ckp, 1 jari kite menuding jari ke org lain. 4 jari lg ke arah kite balik.

Anonymous said...

Itu ko yg kata, bukan org kata. Tak payah la ko nak merepek menunjukkan kelemahan mentaliti ko tu. Latihan nk jd polis bukan senang. seseorang tu mesti sihat, mempunyai ketahanan mental dan fizikal yg kuat.

Anonymous said...

Bn yg jadikan polis di anjingkan sebab terlalu lemah ikut apa ngo pkatan ckpkan. Undang2 kini semakin layu. Bila penjenayah kini byk hak org ramai akan salahkan polis juga, last kerajaan akan tersungkur seperti era paklah,,sebab polis ada saudara mara anak menantu kawan2 , sah kami anak polis akan berdiri atas pagar,no undi 4 BN n Pakatan khasnya PKR

Anonymous said...

SeLEMBAB n seBODOH BN org Melayu masih memegang kuasa pemerintahan...nak bersolat ke apa2 brkaitan dgn Islam xpernah di halang di negara kite ini, macamtu gak utk agama lain..syiar Islam berkembang dgn gahnya diMalaysia...

Tapi kalo PAS yg korang pilih brmakna korang memilih DAP/PKR...PAS mana ada suara dlm pakatan weeeiii...wlpon PAS mmrintah di 2 buah negeri tapi keputusan muktamad terletak di bwh kuasa DAP..

Yang paling sadisnya di 2 negeri lagi PAS cume melukut ditepi gantang,,,kat Selangor PAS cume layak jaga adat dan soSIAL aje..hu hu hu..kat PP jadi jadi pencacai angkat najis DAP saje...waa haaaa...

Mcmana PAS nak terap Islam dlm pemerintahan kalo pakatan brkuasa...krn takotkn OVER MY DEAD BODY , PAS gugurkn prjuangan negara Islam, tukar kpd negara kebajikan dgn alasan negara Islam xde dlm AlQuran..laaa ..abis org kat Memali mati sia2 aje sbb dulu kate perjuangan nak menegakkn negara Islam..

Dulu PAS kata UMNO kafir krn kerjasama dgn kafir (MCA/MIC) tapi la nih PAS dok tidor sebantal dgn DAP yg terang2 menolak ISLAM...

So,..kalo xngundi lak, lagi rugi kalo2 kuasa pemerintahan jatoh kat tangan puak AL KAFIRUN..padan muke kite semua org Melayu...

Nak xnak ..rakyat kene bangkit memaksa kjaan UMNO/BN bertegas thdp segala keganasan yg trcetus ini...JANGAN LEMBEK N LEMBUT ...sblm org ramai bosan...

Anonymous said...

Terharu membaca rintihan anak anggota polis.

Mulai hari ini, puak pakatan yg pemimpinnya peliwat tua telah diharamkan buat lapuran polis atau memohon perlindungan drp polis.

Biar mereka cedera atau terseksa atau menjadi mangsa. Namun jangan sesekali minta pertolongan drp polis.

Anonymous said...

So makna nya kalu polis sorang,kena pukul dengan ramai2 maka adil lah?Maka untuk pertahankan diri polis dan akta anti rusuhan x boleh pakai lah?

Kau mmg banggang,bodoh dan bahalol,kalu ko rasa ko banyak yang betul,apa kata kau masuk pulapol,sarung baju polis,tamatkan latihan,masuk unit FRU,

Kalau kau mmg dasar sentiasa betulapa kata kau berdiri di belakang pihak FRU masa rusuhan tu berlaku?Apa kau goyang lutut atau kau berdiri kaku?

Cakap pandai la,padahal otak setaraf manusia bangsat

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 232   Newer› Newest»