Monday, April 23, 2012

Occupy Dataran:Pas Sudah Terasa Bebannya

Pada 19 April lepas Pas telah mengerahkan unit amal mereka untuk menjaga mahasewel-mahasewel yang sedang berkampung di Dataran Merdeka selepas insiden mereka diserang.
Unit Amal akan kawal siswa hingga 28 April

PAS akan mengerahkan anggota Unit Amal bagi mengawal keselamatan mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka sejak Sabtu bagi menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Setiausaha Dewan Pemuda PAS, Khairul Faizi Ahmad Kamil (kiri) berkata, bermula malam ini, 30 anggota pasukan itu akan ditempatkan di situ dan bilangannya akan ditambah jika terdapat keperluan.

"Saya datang pagi ini untuk dapatkan maklumat daripada mereka. Dan kita akan minta Unit Amal untuk jaga keselamatan di sini supaya tak ada gangguan macam semalam.

"Saya sangat dukacita dengan kejadian pagi tadi. Melihat kejadian macam ni, saya boleh katakan yang negara kita yang demokrasi kini dah tak selamat ," katanya.

Sumber:malaysiakini
 Tetapi selepas sehari bertugas disana, lain pula ceritanya

Ada Unit Amal yang tersinggung dgn Layanan Mahasiswa
Pemerhatian semalam agak tidak menyenangkan dimana suasana perhimpunan agak "happening" dan ini di antara faktor sesetengah Unit Amal sendiri yang berterabur akibat tidak dapat nak syncronise diantara coganakat mereka "BERAMAL KERANA ALLAH" dengan suasana agak sosial golongan mahasiswa tersebut. Biarlah aku yang menongkah arus demi untuk memberi mesej kesedaran dikalangan mahasiswa yang ralik dengan himpunan kemah mereka yang akhirnya aku melihat mereka sendiri tenggelam dengan Self- Centric.
Apa yang aku perati, aku dapati ada sedikit rasa tersinggung di kalangan Unit Amal dimana mereka agak terasa bila Pimpinan Pemuda mereka di perlekeh begitu sahaja oleh Mahasiswa yang hanya tahu idealist tapi kurang mahir tentang protokol dan berkomunikasi.
Malahan Unit Amal seolah di ucap-ucap seolah kena jadi kuli depa dan ditunjuk-tunjuk untuk buat begitu dan begini..

Mungkin inilah sebab beberapa sahabat Unit Amal kecil hati dan pulang ke rumah menjelang tengah malam
Harus diingat wahai mahasiswa, pada awalnya kamu yang memberi amaran agar AMK dan Dewan Pemuda agar jangan masuk campur urusan himpunan kamu.
Selama ini kita ingat kita saja yang mengutuk tindakan-tindakan bodoh mahasewel tersebut. Rupa-rupanya orang Pas pun dah tersedar. Lihat komen-komen di ruangan bawah artikel berkenaan. Klik di sini....


Pas dah terasa beb.....mereka dah terasa tindakan mereka menyokong mahasewel-mahasewel tersebut memakan diri mereka sendiri.




Kalau boleh biarkan mereka lagi lama disana lagi bagus. Ianya akan membawa keuntungan kepada kita kerana orang ramai pun dah mula menyampah dengan mereka. Suruhlah pemimpin-pemimpin Pas, PKR dan DAP turun lagi ramai ke sana untuk berjumpa dengan mereka. 




22 comments:

Adi Kencana said...

Satu nak sosial & liberal.. Satu nak Islam... Macam mana tuuu?

PENDUDUK KERINCHI MASIH MENANTI PERMOHONAN MAAF NURUL IZZAH. Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

apa apa hal pun kita wajib tolak UMNO/BN di PRU akan datang.

Anonymous said...

biarkan kita tengok sampai bila dia nak berkampung di situ

Anonymous said...

Dulu PR menang pun sebab rakyat nak tunjuk protes, tapi ternyata PR lebih mangkuk hayun. Mana boleh rakyat pilih PR lagi,,, bungkuslah beb.. Bau busuk sudah terbit...

Anonymous said...

Dulu PR menang pun sebab rakyat nak tunjuk protes, tapi ternyata PR lebih mangkuk hayun. Mana boleh rakyat pilih PR lagi,,, bungkuslah beb.. Bau busuk sudah terbit...

To Live Again said...

anon April 23, 2012 11:03 AM

SYABAS anon..Konsep ABU dh meresap masuk ke dlm tubuh ko..Asalkan umno jatuh ko dh BOLEH MATI DENGAN AMAN kan..

Soal negara nk lingkup dgn aliran sosiolisme ker jgn kira.Jnji JATUHKAN UMNO kn.

Yahudi boleh bertepuk tangan bangga dgn produk yg lahir spt ko ni.

Anonymous said...

yang aku hairan, apasal unit amal makan hati, merajuk dan balik rumah camtu je? apasal tak tarbiah terus bebudak sewel tu? laaa...selemah2 iman juga rupanye ye? dulu kemain lagi kata iman seteguh Thariq..

Anonymous said...

pas tak tau ke yg puak occupy dataran tu adalah pejuang kebebasan mutlak tanpa batasan dan tidak berpandukan hukum hakam agama,,,,pejuang sex bebas

Anonymous said...

Padan ngan muka PAS!!!

Dulu gunakan agama Allah untuk dapatkan undi.
Pangkah PAS masok syurga konon...22 taon Nikki Ajiz dok kencingkan oang Klate kata: PAH tuh Isle.

La nih, Allah tunjukkan balik satu persatu tembelang PAS menjual Islam "demi keuntungan dunia yang sedikit"...bermula ngan "bantuan syaitan pon PAH terimo..."

Anonymous said...

ya betul kita mesti kalahkan umno dan BN

Anonymous said...

Wahahha..

Nak kecik ati mende lak.. bukan tu ke stended orang PAH.

Tukang cacai, tukang jaga parking, tukang jaga khemah budak bodo, tukang cuci taik

Pastu nak terasa lak..mende le ore PAH bengong ni

Anonymous said...

kadang-kadang aku terfikir. alangkah seronoknya kalau aku sokong PR. tak payah susah-susah pikir pasal masa depan agama bangsa negara anak cucu dan memacam lagi la. cukup dengan dengar cakap pemimpin-pemimpin yang belum terbukti mampu untuk memimpin negara. bab fitnah jangan cita la. macam makan nasi. yang jahat tolak kat pemerintah. yang baik semua dorang. tujuan cuma satu. nak memerintah bagi pemimpin. asal menang bagi penyokong

Anonymous said...

Penghinaan Terhadap Anwar Tidak Memberi Bekas

Malam tadi telah dilancar secara rasmi sebuah Ngo yang bertujuan khusus untuk menyerang peribadi Anwar Ibrahim. Perlancaran itu dilakukan oleh presiden Perkasa(m), .. lupa nama. Ngo ini entah yang ke berapa dalam urutan Ngo di Malaysia yang seracunya dan juga disertai oleh muka-muka masam dan 'komoh' yang sama. Di Malaysia ini jangan pelik kalau seseorang individu itu menyertai lebih dari 10 buah Ngo yang berlainan jenama atau pun yang anggotanya suami isteri saja.

Gaya baru mempersonakan penonton.
Malang sedikit mereka tidak pernah menukar wajah atau mengenakan topeng setiap kali menyertai Ngo. Itulah menyebabkan orang mudah mengenali mereka. Mereka juga tidak pernah mengikis atau memotong lidah mereka menyebabkan orang gampang kena mereka menerusi suara percakapan mereka. Suara mereka sumbang dan telor bila membaca Hadith.

Anonymous said...

takde kewajiban untuk menolak UMNO/BN di PRU akan datang. Rakyat Malaysia akan kerugian besar jika terus menyokong PR di PRU akan datang. Ingat sebelum parah, fikir dulu sebelum undi. setiap undi menyokong PR samalah anda membunuh masa depan anak cucu cicit kita di masa hadapan

Anonymous said...

tapi kenapa ya, mana2 aku jumpa, yg islamis, yg cerdik pandai, yg baik2 semua menyokong selain dari umno/BN?

TIBAI SI CELAKA ITU BERNAMAKAN ANWAR IBRAHIM said...

tapi kenapa ya ada orang BODOH DAN BAHALOL yang masih berkata "tapi kenapa ya, mana2 aku jumpa, yg islamis, yg cerdik pandai, yg baik2 semua menyokong selain dari umno/BN?", SEBAB yang sebenar2nya yang bodoh bahalol, yang islamis pada nama sahaja, yang jahat2, yang nak menghancurkan negaralah yang menyokong selain umno/BN.

Anonymous said...

Jika anda tahu dihadapan jalan ada beberap ekor serigala yang tiketuai olih serigala jantan yang hodoh dan kelaparan menunggu untuk membaham sesiapa yang melalui jalan tersebut anda berkewajipan untuk menghebahkan apa yang anda ketahui supaya orang ramai mengelak melalui jalan tersebut.Dalam ertikata lain BERDOSA jika anda mendiamkan perkara tersebut

Inilah yang dilakukan olih TIBAI ,MAUFAKAT dan banyak lagi pertubuhan2 lain
Mereka ini telah beberapa tahun berada dalam kem Anwar bersama2 DAP dan tahu dengan mendalam apa perancangan jangkamasa panjang Anwar.Bahkan mereka amat arif dengan peribadi buruk Anwar.Jadi pengomen diatas yang saya percaya baru setahun dua berada dalam kem gerombolan serigala ini,entah2 sebagai tukang buat demo jalanan tak payahlah mempertikaikan seolah2 anda tahu semua perkara



Banyakkan buat research dan anda akan tahu Anwar ni serigala jadian yang macam mana

Anonymous said...

Al-Kulaini adalah tokoh syiah, dia mengadakan satu bab bertajuk : “Para Imam mengetahui perkara yang lalu dan yang akan datang dan tidak tersembunyi daripada pengetahuan mereka sesuatu pun”. Di dalam bab ini beliau mengemukakan satu riwayat dari Ja‟afar as-Sadiq bahawa beliau berkata : Sesungguhnya aku mengetahui apa yang ada di langit dan di bumi. Aku mengetahui apa yang ada di syurga dan di neraka. Aku mengetahui perkara yang berlalu dan perkara yang akan datang.” Di dalam kitab yang sama menyebut bahawa para Imam boleh menghalalkan dan mengharamkan apa yang mereka kehendaki. mereka pernah mengharamkan perbuatan nwar berahi meliwat apabila dijaja olih mat sabu walaupun tanpa 4 saksi dan mereka pernah menghalalkan perbuatan nwar berahi meliwat walaupun kaedah qarinah bolih digunakan untuk membuktikan memang nwar berahi meliwat saipul, alasan mereka tiada saksi. ada ulamak pas telah menghalalkan untuk bersahabat dengan iblis demi mengalahkan umno sedangkan Allah telah mengharamkan manusia dari bersahabat dengan iblis. renung-renungkanlah.

Anonymous said...

selepas membaca komen2 di atas terutama dari penyokong umno, ikhlas aku kata, hanya allah yang dapat selamatkan mereka.aku yg atas pagar ni telah membuat keputusan, tidak akan memberi undi kepada umno lagi walaupun aku bukan gemar sangat dengan politik ni.

Anonymous said...

April 24, 2012 11:24 AM

mungkin anda seorang yang arif tentang ugama sehingga anda menganggap penyokong UMNO adalah orang-orang yang sesat. betulkah anda seorang yang di atas pagar. sebab pernah terjadi kafir mengkafir antara sesama islam hanya akibat dari fahaman politik yang berbeza. hanya allah yang mengetahui sama ada anda berbohong atau tidak. semoga anda berkata benar

Anonymous said...

Pok Nik pun entah-entah ke neraka,lebih awal kerana terlalu banyak memesong kan Islam.Bebudak unit Amal tu tak usah risau buat je keraj yg Pas suruh,di akhirat nanti tuntut je apa yg kurang dari ularmak Pas,Hj Hadi,Nik Aziz,dll.biar mereka bankrup pahala,kerana terlalu banyak menyesatkan pengikut.

Wirawati said...

Aku sokong UMNO sebab dia UMNO bukan kerana pemimpin yang silih berganti..setiap pemimpin ada wadah perjuangannya..UMNO 100% Melayu yang lain entahlah PAS mempergunakan ugama ...nyata dan tak payah bersuluh lagi...PKR bercampur aduk..lelain buka pure melayu..aku sokong UMNO demi tanah air, raja dan ugama..salah laku pemimpin UMNO Allah yang maha tahu..saat ini hanya UMNO ku sandarkan harapan..andai kata UMNO tergelincir dari landasan perjuangan aku orang yang pertama bersuara memperbetulkan...UMNO itu Melayu..Melayu itu ISLAM pegangannya..