Thursday, April 12, 2012

DIKEMASKINI: Pas Kalah Di Tenang Kerana Umno Lepaskan Air Dari Empangan-Hj Hadi


Kemaskini@5.58pm: Lebih kurang 30 minit selepas saya menyiarkan tulisan asal seperti dibawah, saya telah menerima satu panggilan dari seorang rakan yang menyatakan harakahdaily  telah memadamkan kenyataan Haji Hadi yang mengatakan Umno melepaskan air empangan sehingga menyebabkan mereka kalah dalam PRK Dun Tenang 2011. Lihat di sini

Setelah diperiksa kembali memang benar. Saya merasa agak ralat kerana tidak sempat buat print screen kenyataan tersebut kerana pada waktu itu saya berada diluar dan menulis dengan menggunakan komputer tablet. 

Bagaimanapun nasib tetap menyebelahi kita kerana ada seorang pembaca yang menghantar komen dan menyertakan bersama link sebuah blog penyokong Pas yang disalin dari harakahdaily dan disiarkan di blognya.

Nampaknya harakahdaily yang selama ini digambarkan sebagai sebuah media yang bebas, telus, mulus dan sebagainya adalah bohong semata-mata. Kalau telus kenapa padamkan tulisan asal ? 

Selama ini kata taat kepada pemimpin dan ajak orang ramai hormati ulama serta tok guru Pas yang penuh dengan keramat dan bertaraf wali, tapi padamkan apa yang tok guru cakap. Kalau kamu sendiri tak hormat pemimpin dan tok guru kamu, bagaimana nak ajak orang lain supaya hormat mereka ?

Kalau hormat dan sayang tok guru serta ulama-ulama, siarkanlah sepenuhnya apa yang dia cakap. Jangan main padam-padam pula...




Tulisan asal saya @ 2.01pm

Memang sah lah Pas parti ajaran sesat.

Bagaimana tak sesat jika ketentuan Qada dan Qadar pun mereka tak boleh terima.

Yang tak percaya kepada Qada dan Qadar itu bukannya pengikut-pengikut hingusan Pas,tetapi oleh orang yang Pas angkat sebagai ulama dan gelarkan tok guru.

Haji Hadi dalam satu kenyataan yang disiarkan harakahdaily hari berkata Pas boleh menang prk Tenang sekiranya Umno tak lepaskan air dari empangan hingga berlaku banjir.

Bodoh kan ?

Takpe, bodoh dia bakal menguntungkan kita.

Tak pula dia cakap hujan lebat di Tenang itu Umno yang lepaskan dari langit.


Laporan asal harakahdaily sepertimana yang disalin dan disiarkan di blog orang mereka.

(wawancara wartawan Harakahdaily dengan Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang)

KUALA LUMPUR, 12 April: PAS sebenarnya boleh mencapai kemenangan dalam pilihan raya kecil Tenang, Johor sebelum ini jika Umno tidak main kotor.

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, dalam pilihan raya itu, Umno telah bermain kotor dengan melepaskan air di empangan dan menyebabkan banjir berlaku dengan segera dan menghalang pengundi.

Abdul Hadi berkata demikian dalam wawancara khas dengan Harakahdaily baru-baru ini.

"Yang terkini, maklumat baru yang kita terima, sepatutnya pilihan raya kecil Tenang kita menang.

"Umno main kotor dengan lepas air di empangan menyebabkan banjir berlaku dengan segera dan menghalang pengundi.

"Mereka pula membuat persiapan awal untuk mengangkut pengundi-pengundi mereka. Ini satu penipuan yang sangat kotor dan tidak demokratik," kata Abdul Hadi.

Sehubungan itu, kata beliau, apa yang berlaku di Tenang menunjukkan PAS boleh menang di kawasan Felda, "menandakan perubahan boleh berlaku dan kita boleh menang."

Atas dasar itu, kata Abdul Hadi, beliau yakin perubahan di kawasan-kawasan lain juga boleh berlaku sebagaimana berlakunya dalam pilihan raya 2008, di mana PAS menang dua kerusi di Johor yang dianggap kubu Umno dan Barisan Nasional.

Melalui lawatan beliau ke negeri Johor juga, Abdul Hadi berkata, sambutan ceramah yang sangat menarik dengan jumlah yang mencecah ribuan manusia yang kebanyakannya di kalangan muda.

"Sekurang-kurangnya ini menunjukkan masa depan yang baik bagi PAS. Seboleh-bolehnya perubahan untuk pilihan raya yang ke 13," katanya.

Dalam temubual itu, Abdul Hadi memberitahu, beliau telah selesai pusingan pertama menjelajah seluruh negara melalui konvoi Lajnah Penerangan PAS Pusat

Di samping itu, beliau telah selesai melawat tiga negeri melalui lawatan yang diuruskan oleh Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat iaitu Johor, Terengganu dan Pahang.

"Persiapan awal telah dibuat oleh semua peringkat parti..kursus peringkat dun dan parlimen," beritahu beliau hasil lawatan beliau itu.

Menurutnya, PAS bukan sahaja menyediakan jentera pilihan raya bahkan ada negeri yang sudah siap jentera untuk hari pilihanraya.

Pengundi muda

Menurut beliau, pengundi muda akan menjadi penentu dalam pilihan raya akan datang ini dengan 30 peratus dari pengundi adalah yang berumur antara 21 hingga 40 tahun.

"Pengundi muda jadi undi penentu, mungkin sebab itu BN teragak-agak untuk tentukan tarikh pilihan raya walaupun projek bagi duit dah jalan. Ia beri kesan kepada pengundi tua sahaja.

"Bagi pengundi muda, mereka belum yakin di samping hal-hal ekonomi dan lain-lain," katanya. -Hrkh

42 comments:

Anonymous said...

susahnya nak fikirkan makin tua patutnya makin berisi ni tak makin tua makin tong kosong jadinya..cakap bunyi keletung keletang jer..hujan lebat yang turunnya dari langit bukan kerja umno ni semua kehendak ALLAH,bila hujan dak lebat, air banyak empangan tak boleh nak tampung air, jadi pihak berwajib terpaksa la lepaskan air empangan untuk mengelakkan empangan pecah, empangan pecah lebih buruk akibatnya dari empangan yang dibuka kuncinya untuk melepaskan air! bila..bercakap macam takdak tuhan lak presiden pas ni...semuanya nak salahkan umno...macam tu puak pas angkat jadi ulama? jadi presiden?

Anonymous said...

itu lah ulamak PASamdul ... makin berisi semakin buncit ... makan kuat, kencing kuat, berak kuat, pukul bini kuat, kuat makan ubat kuat .... dll semua PASamdul kuat ..yg tak kuat nya pendirian jer ...

Anonymous said...

AKU HENSEM

Giler kentang!
Bang bagi link
Nk wat modal debate

Anonymous said...

UALA LUMPUR, 12 April: PAS sebenarnya boleh mencapai kemenangan dalam pilihan raya kecil Tenang, Johor sebelum ini jika Umno tidak main kotor.

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, dalam pilihan raya itu, Umno telah bermain kotor dengan melepaskan air di empangan dan menyebabkan banjir berlaku dengan segera dan menghalang pengundi.

Abdul Hadi berkata demikian dalam wawancara khas dengan Harakahdaily baru-baru ini.

"Yang terkini, maklumat baru yang kita terima, sepatutnya pilihan raya kecil Tenang kita menang.

"Umno main kotor dengan lepas air di empangan menyebabkan banjir berlaku dengan segera dan menghalang pengundi.

"Mereka pula membuat persiapan awal untuk mengangkut pengundi-pengundi mereka. Ini satu penipuan yang sangat kotor dan tidak demokratik," kata Abdul Hadi.

Sehubungan itu, kata beliau, apa yang berlaku di Tenang menunjukkan PAS boleh menang di kawasan Felda, "menandakan perubahan boleh berlaku dan kita boleh menang."

Atas dasar itu, kata Abdul Hadi, beliau yakin perubahan di kawasan-kawasan lain juga boleh berlaku sebagaimana berlakunya dalam pilihan raya 2008, di mana PAS menang dua kerusi di Johor yang dianggap kubu Umno dan Barisan Nasional.

Melalui lawatan beliau ke negeri Johor juga, Abdul Hadi berkata, sambutan ceramah yang sangat menarik dengan jumlah yang mencecah ribuan manusia yang kebanyakannya di kalangan muda.

"Sekurang-kurangnya ini menunjukkan masa depan yang baik bagi PAS. Seboleh-bolehnya perubahan untuk pilihan raya yang ke 13," katanya.

Dalam temubual itu, Abdul Hadi memberitahu, beliau telah selesai pusingan pertama menjelajah seluruh negara melalui konvoi Lajnah Penerangan PAS Pusat

Di samping itu, beliau telah selesai melawat tiga negeri melalui lawatan yang diuruskan oleh Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat iaitu Johor, Terengganu dan Pahang.

"Persiapan awal telah dibuat oleh semua peringkat parti..kursus peringkat dun dan parlimen," beritahu beliau hasil lawatan beliau itu.

Menurutnya, PAS bukan sahaja menyediakan jentera pilihan raya bahkan ada negeri yang sudah siap jentera untuk hari pilihanraya.


Pengundi muda

Menurut beliau, pengundi muda akan menjadi penentu dalam pilihan raya akan datang ini dengan 30 peratus dari pengundi adalah yang berumur antara 21 hingga 40 tahun.

"Pengundi muda jadi undi penentu, mungkin sebab itu BN teragak-agak untuk tentukan tarikh pilihan raya walaupun projek bagi duit dah jalan. Ia beri kesan kepada pengundi tua sahaja.

"Bagi pengundi muda, mereka belum yakin di samping hal-hal ekonomi dan lain-lain," katanya. -Hrkh

-------------------------------------

Ini aku ambik sebijik dari pencacai parti karat hijau
http://muslimeen-united.blogspot.com/2012/04/pas-sepatutnya-menang-dalam-prk-tenang.html
dan sumber dari blog muslimeen-united itu adalah berdasarkan artikel dari harukahkahkah daily (tanoa edit aaa...).

Tapi... jika kita lihat dari harukahkahkahkah daily pula, bahagian yang aku boldkan telah diedit oleh pihak harukahkahkahkah daily. Takut apa yang dibaca oleh pencacai karat hijau dan rakyat Malaysia TERKANTOI nanti....

Kah kah kah kah... bodoh punye pemimpin hamPAS, cakap gune kepala lutut. Bukti ape yang UMNO lepaskan air empangan pun benar ke tidak.....!!!!!!

Anonymous said...

LEPASKAN AIR EMPANGAN? GILA KE APA?
ADA BUKTI? KALAU TAKDE BUKTI TU FITNAH HJ HADI OOOOI...

LEPAS AIR EMPANGAN OK LAGI KOT...
TU LEPAS AIR 'DUIT' KAT AMOI CINA TU AWAT HANG SOKONG???

Anonymous said...

Kalau di Tenang banjir, di Galas tempoh hari kenapa kalah pulak, banjir jugak kah? Cakap macam orang tidak ada otak....

Anonymous said...

Berita yang baru diterima.
Dalam PRU 13 nanti UMNO bukan sahaja melepaskan semua air empangan seperti empangan klang gate, bakun, sungai selangor, temenggor dan banyak lagi empangan malah akan mengurung pengundi PAS/PKR/DAP di kandang2 kambing, lembu, ayam dan babi bagi menyekat kemenangan PR.
Selain itu rumah penyokong PR akan dikunci agar mereka tidak boleh keluar mengundi dan kenderaan2 mereka akan disita secara besar2an maklumlah UMNO kan boleh gunakan harta kerajaan.

Anonymous said...

Semuanya harta kerajaan UMNO beb, kecuali lubang bontot Azmin dan Shamsidar, tu kepunyaan Al-Juburi seorang......

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

ekkk.... boleh Hj Hadi bagitau tak dengan lebih tepat, sape orang UMNO yang lepaskan air kat empangan tu?? Setakat cakap-cakap kosong lebih baik tak payah cerita ye Hadi Boroi....

Anonymous said...

Salam Faisal, Kampung Nyior, Kuala Dipang dekat Kampar, Perak semalam pun tiba-tiba banjir dinaiki air. Takde ribut, takde taufan cuma hujan lebat je. Kalau ikut kata Hadi ini mesti kerja UMNO lepaskan air kat empangan juga..... Aku yakin, mesti punye...hehe

Anonymous said...

Hehe.... Hadi bodoh dan harukahkahkahdaily sudah KANTOI....!!!!

Anonymous said...

Haprakkah daily - TEPAT DARI SUMBER FITNAH....

Adi Kencana said...

Sumber akhbar HARAMKAH memang haram dipercayai...

KERAJAAN PAKATAN SELANGOR HALAU MELAYU KELUAR BANDAR! IKTIBAR BUAT PENDUDUK KG BHARU. Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

AKU CABAR PAS AKAN HAKIKAT INI

BN PATUT MENANG LEBIH BYK JIKA PAS TAK MAIN KOTOR BUKAK AIR EMPANGAN..

BN BOLEH DPT 2/3 jika anwar tak main kotor tabur cek kosong merata2

Anonymous said...

BODOH PUNYA PEMIMPIN FUCKATAN !!!!

Anonymous said...

Woi HadiNGOK..!!!! Kalau dah kalah tu buat cara dah kalah, tak payah nak bagi alasan macam budak-budak tadika pulak. Mungkin fikiran HadiNGOK ni dah merosot kot, baik tukar je jawatan Presiden ko dengan ulama Mat Sapu bini orang tu. Nak cari talian hayat sebelum PRU ke??

Dhanyaraam said...

Admin ,Minta linkkan blog saya : www.dhanyaraam.blogspot.com Terima kasih

Anonymous said...

Semuanya salah UMNO Haji Hadi terkentut pun salah UMNO....HA...HA...HA

Fenomena said...

alahahai orang tua nyanyuk ne tak habis2 nak salahkan UMNO... kata ulamak tapi buat fitnah... memang sah penyakit n.ajis da melarat kat hadi ne.... kesian......

Anonymous said...

Nape takde sorang pun pencacai kahak hijau komen kat sini??? MALU ke wei???!!!!

timun said...

wartawan harakah daily dah seperti " orang gigit anjing".halal, halal, halal...kata "TUAN JURU" fitnah..

anti bohmau said...

rbf,

kesian sgt dgn hadi yg tak redho dgn qada' & qadar Allah SWT. hujan ribut datangnya dari Allah SWT. bukan ka pas selalu kata hujan tu rahmat kalu turun semasa pemimpin2 mrk berceramah @ turun padang..bahkan banjir pun rahmat jika pemimpin2 mrk datang melawat bawa biskut ngn ikan kering...tp bila huan turun semasa pemimpin2 BN berucap @ turun padang dah jadi bala pulak!! banjir pun jadi malapetaka kalu pemimpin2 BN hulurkan bantuan!! inilah sikap[ haprak, munafik & double standard puak2 pr terutamanya pas!!

Anonymous said...

senang ye jadi pembangkang ni, bila buat salah je tuding jari pada kerajaan.. tak payah nak buat brainstorming langsung..

save 1 malaysia said...

kakaka..kantoi harakah penipu buat fitnah...tutup lah blog u tu...blog kencing...

save 1 malaysia said...

kakaka..kantoi harakah penipu buat fitnah...tutup lah blog u tu...blog kencing...

save 1 malaysia said...

kakaka..kantoi harakah penipu buat fitnah...tutup lah blog u tu...blog kencing...

Anonymous said...

Wartawan haramkah pun terpaksa edit semula artikel mereka sebab TERLALU RAGU dengan apa yang pemimpin hamPAS cakapkan....

Anonymous said...

Patutnya masa tu Hj Hadi segera arahkan PAS bawak Nik Aziz ke Tenang utk berdoa supaya air empangan yg melimpah tu surut tanpa meninggalkan bekas setitik air pun kat bumi, barulah betul. Tahap "nabi" tu, boleh kalahkan mukjizat Nabi Musa a.s.

Disamping tu Nik Aziz boleh doakan pecah perut orang yg bukak empangan tu.

Utk itu pun Hj Hadi lambat berfikir, macamana nak uruskan sorga PAS nanti, presiden PAS tu!

Anonymous said...

Cikgu"S"said:
Pak Haji ni bukan tahu hal2 yang berkaitan dengan Ilmu Alam (istlah orang dulu2) Ilmu agama pun bukan ade sangat.Harapkan serban aje yang lebih.Kalau orang berilmu agama akan tahu " Tidak akan ade apa pun yang bergerak di muka bumi ini tanpa izin Allah" Pak haji ni tahu ke tu?
Kalau dah kalah tu janganlah nak but macam2 alasan.Dah orang tak suka,nak buat macam mana? Cari aje kerja lain Pak Aji oi!

Anonymous said...

tag line pru13.......semua salah umno

Anonymous said...

Bukti nyata betapa cetek, dangkal dan bebalnya seorang pemimpin tertinggi Pas. Kalau presidennya mempunyai otak sebegitu rupa maka tidak hairanlah jika pemimpin2 bawahannya berfikiran lebih teruk dari itu.
Itu sebabnya Pas selesa menjadi kuda tunggangan DAP. Hadi sendiri yang mengakuinya. Ini disebabkan Hadi sedar dia dan Pas tidak mampu berfikir dengan rational lagi dan yakin survival Pas terletak ditangan DAP. Teruska kebodohan anda wahai Hadi Awang.
MTK

Anonymous said...

Boleh click kat sini..macam asal yang sebelum dibuang

http://www.pas.org.my/index.php?option=com_content&view=article&id=880:pas-sepatutnya-menang-dalam-prk-tenang-&catid=59:kenyataan-media-presiden-pas-sesi-2011-2013&Itemid=461

Anonymous said...

Ini yg. dikatakan baling batu sembunyi tangan! Harakah Daily segera delete artikel tersebut kerana bimbang kena saman...sebab buat kenyataan yg.jelas bersifat fitnah...Satu lagi mereka delete kerana mudah nak buat penafian apabila cerita ni meletup....lepas tu mereka pun buat cerita konon itu semua rekaan UMNO...ya la hadi tu ulammak ...tak kan nak buat cerita bodoh cam tu....ayat ni pasti membuat org pas meroyan marahkan UMNO....

Anonymous said...

Manusia-manusia keparat kat haprakah daily pun tak percaya cakap tok gundu mereka sendiri... kah kah kah kah kah kah

Only1Choice said...

Bro

dekat website rasmi parti PAS masih belum edit

http://www.pas.org.my/index.php?option=com_content&view=article&id=880:pas-sepatutnya-menang-dalam-prk-tenang-&catid=59:kenyataan-media-presiden-pas-sesi-2011-2013&Itemid=461

kalau nak print screen, print sekarang

Anonymous said...

Pemimpin tak guna otak, pencacai tak guna akal. Sesuai sangat....

Anonymous said...

IQ tahap chimpanzee

TEROPONGBUKITPENINJAU said...

Haji Hadi sekarang jauh berbeda dgn Hj.Hadi 10 tahun dulu. Patutlah rakyat Trg tolak kepimpinan Hj.Hadi dlm PRU tahun 2004 dulu. Rakyat negeri lain Hadi boleh klentong tapi rakyat Trg dia tak boleh klentong.

Anonymous said...

aji adi ni mmg dr dulu lagi x berapa btul dah...masa jadi menteri besar terengganu dulu x betul dah...gila kuasa,sebelum jadi MB bukan main cakap macam ni macam tu,lepas dah jadi hampas pun de...gua sebagai rakyat terengganu dah tau sangat perangai dia..

Anonymous said...

masa pas perintah terengganu tahun dulu,hanya ceramah je banyak...program utk rakyat kurang

Anonymous said...

Kantoi....

Anonymous said...

Tak solat tu hak asasi dia lah bro...