Tuesday, April 24, 2012

SPR Dijadikan Kambing Hitam Untuk Menutup Kebodohan Mereka


Keputusan pilihanraya ke 12 pada tahun 2008 menunjukkan 49 % rakyat Malaysia menolak BN dan 51 % memilih BN. 

Hasilnya BN hilang 2/3 di Dewan Rakyat dan tewas di empat negeri. Pada masa itu BN berada dalam keadaan tidak keruan dan parti Pas, DAP dan PKR terus mendapat tempat di hati rakyat. 

Rakyat percaya pakatan pembangkang dan rakyat pilih mereka. Tetapi sayangnya mereka tidak menggunakan sebaik mungkin kesempatan yang rakyat berikan untuk menunjuk dan membuktikan kepada rakyat bahawa mereka lebih baik dari BN.

Sejak hari pertama mereka mentadbir negeri-negeri yang dirampas daripada BN atau sejak hari pertama mereka menjadi wakil rakyat sehinggalah ke hari ini, mereka lebih banyak buat kerja-kerja bodoh yang tidak disukai atau bertentangan dengan budaya rakyat Malaysia.  Akibat kebodohan mereka itu dan kecerdikan BN melakukan pelbagai transformasi menjadikan situasi kini kembali memihak kepada BN. 

Di negeri-negeri yang mereka bentuk kerajaan, walaupun telah menjadi kerajaan tetapi otak mereka masih lagi otak kelas E. Tidak menunjukkan sikap sebagai sebuah kerajaan. Masih lagi mengamalkan cara atau budaya politik bodoh. 

Contoh, apabila timbul kes rasuah di Selangor dan siasatan dilakukan oleh SPRM. Khalid Ibrahim sebagai seorang ketua kerajaan, sepatutnya menunjukkan sikap yang profesional dan contoh yang baik sebagai ketua dengan memberi kerjasama kepada SPRM. Tetapi apa yang berlaku sebaliknya. Dia juga terikut-ikut dengan cara pencacai-pencacai PKR membuat tuduhan-tuduhan yang tidak baik kepada SPRM dan menghalang SPRM untuk melakukan siasatan. 

Jangan ingat rakyat tak nampak semua itu, rakyat nampak. Mereka perhatikan dan mereka buat perbandingan bagaimana sikap pemimpin-pemimpin BN apabila orang mereka disasat atau didakwa oleh SPRM. Kemudian orang akan bercakap dan lama kelamaan ianya tersebar secara meluas. 

Satu lagi contoh, isu demonstrasi air di Masjid Negara pada hujung 2010. Orang ramai pun pelik melihat apabila seorang MB yang mengetuai sebuah kerajaan boleh menganjurkan satu perhimpunan haram dan nak berarak di KL.

Begitu juga dengan perhimpunan-perhimpunan haram yang lain sebelum ini. Kita boleh lihat bagaimana mereka yang ada jawatan dalam kerajaan mereka turut terlibat. 

Itu belum dikira lagi dengan fatwa karut marut oleh Nik Aziz dan kebodohan-kebodohan lain yang Pas lakukan.  Semua itu antara yang menjadi punca mereka semakin ditolak sekarang ini.
 
Orang ramai nampak semua itu dan mereka boleh buat penilaian. Jangan ingat apabila anda mendapat sokongan 10-20 ribu orang pengikut anda, maka anda terus membuat tafsiran semua rakyat Malaysia bersama anda. Ingat....berjuta lagi yang kamu tak nampak. Pengundi terbesar bukan ahli Umno, MCA, MIC, PAS, PKR , DAP atau lain-lain parti. Pengundi terbesar adalah rakyat yang tidak berparti atau tidak berpolitik. Yang memenuhi demonstrasi atau ceramah-ceramah majoritinya adalah mereka yang ahli parti yang undi mereka sudah dijamin tidak akan hilang.

Terus teranglah saya katakan, seandainya sejak 2008 hingga ke hari ini pakatan pembangkang betul-betul gunakan kepercayaan yang rakyat berikan kepada mereka dan buktikan mereka lebih baik dari BN, maka tidak mustahillah BN akan tumbang dalam PRU akan datang.

Dalam soal berpolitik pakatan pembangkang sebenarnya tak cerdik. Dalam soal fitnah dan propaganda, YA. Bab itu mereka memang cekap.

Majoriti rakyat Malaysia tidak suka kepada perhimpunan yang mengganggu kehidupan seharian mereka atau kekecohan. Tapi itulah yang mereka pilih. Apabila tidak dapat sokongan rakyat, mulalah buat tuduhan kerajaan dan SPR menipu. 

Seperti yang saya kata diatas, mereka ingat apabila mereka dapat sokongan 20-30 ribu pengikut mereka, maka seluruh rakyat Malaysia menyokong mereka. 

Contoh kebodohan mereka berpolitik. Kes flat Kg Kerinchi. Disana ada 477 keluarga yang diminta berpindah bagi memberi laluan kepada pembinaan rumah baru untuk mereka. Rumah ganti sementara dan segala urusan pemindahan ditanggung beres. Apabila rumah baru siap mereka akan kembali ke tempat itu dengan rumah yang lebih selesa dan bernilai lebih tinggi. 

Seramai 433 orang gembira dan setuju dengan tawaran yang diberikan kerajaan. Datang pembangkang hasut 34 orang supaya jangan berpindah dan lawan kerajaan. BN dapat sokongan 433 orang, PKR pula dapat sokongan 34 orang. Jadi, siapakah yang lebih cerdik ? Jika ditakdirkan dalam 433 orang itu ada 100 orang penyokong pembangkang, mereka pun akan jadi benci kepada pembangkang kerana tindakan-tindakan bodoh itu.   Bila kalah pilihanraya, SPR yang disalahkan. Padahal mereka yang bodoh.

Begitu juga dalam hal penyenaraian Felda. Disaat ribuan peneroka-peneroka Felda bersetuju dan gembira dengan langkah yang diambil kerajaan untuk menyenaraikan Felda , pembangkang pula cari sokongan 8 orang peneroka Felda pergi fail injuksi untuk halang mesyuarat. Sudah tentu yang ribuan orang lagi akan marah. Apabila datang pilihanraya nanti dan mereka kalah, SPR lagi yang menjadi mangsa. 

Beberapa kerat pemimjam-pemimjam PTPTN yang enggan bayar hutang, itu mereka pertahankan. Dengan anggota polis yang ratusan ribu orang mereka bergaduh. Apabila kalah undi Pos, SPR juga yang disalahkan. 

Penjenayah seperti Kugan, mereka pertahankan sampai ke lubang kubur. Orang yang menjadi mangsa jenayah sudah tentu akan marah. Apabila orang tolak mereka dalam pilihanraya, SPR juga yang disalahkan.

Hassan Ali orang yang mendapat sokongan orang-orang melayu di Selangor mereka pecat. Khalid Samad yang dibenci orang-orang melayu di Selangor mereka julang. Apabila kalah pilihanraya, SPR juga yang kena. 

Menjelang pilihanraya yang tidak berapa lama lagi dan mereka sedar yang mereka semakin ditolak oleh rakyat, maka mereka akan gerakan satu perhimpunan Sabtu ini kononnya nak protes sistem pilihanraya yang dikatakan tidak betul. Semuanya untuk mengabui mata rakyat bagi menutup kesalahan sendiri dan membuat tuduhan jahat kepada kerajaan.

Teruskanlah perhimpunan Sabtu ini dan kalau boleh beraraklah keliling KL. Ada maklumat yang mengatakan mereka nak duduk di Dataran Merdeka sehingga 1 Mei. Duduklah sampai pilihanraya pun tak mengapa. Lagi kamu buat bodoh lagi kami sokong kerana kebodohan kamu menguntungkan kami.

26 comments:

Anonymous said...

rbf,betul apa yg ko kata.mereka tak bijak berpolitik.tapi hidup dgn fitnah

Reverse Gear said...

Apa punya jahil la pembangkang. bertuankan nafsu, berkiblatkan khianat, berpaksikan dendam. macam mana rakyat majoriti nak ikut?

mohon linkkanblog, tq!
http://reversebaikpunya.blogspot.com/

Anonymous said...

Apa yg RBF tulis ini adalah realiti yg terjadi kpd pempangkang. Mereka langsung tak ambil kisah untuk memperlihatkan kpd rakyat bahawa mereka adalah pilihan yg LEBIH BAIK dari BN, malah mereka melakukan sebaliknya.

Disinilah KEBODOHAN dan KEBEBALAN PR yg sangat nyata kpd majoriti rakyat. Berslogan bersih, cekap, amanah dan telus tidak akan dapat bertahan lama dimata rakyat kalau pelaksanaannya tidak langsung nampak dan dibuktikan.

Dan seperti yg RBF sebutkan SPR lah yg menjadi kambing-hitam untuk menutup segala kelemahan.

PR belum lagi berupaya untuk jadi pemerintah, mereka hanya layak menjadi pembangkang yg tugasnya hanya untuk merosakkan, segala2nya ...

Anonymous said...

Pembangkang memang bodoh

Anonymous said...

aku mengharapkan pembangkang yg berkualiti...barulah rakyat untung.haii rugi dapat pembangkang low class mcm ni...

Anonymous said...

aku sentiasa berdoa agar umno kalah agar negara malaysia yg tercinta ini selamat dan sejahtera.

Anonymous said...

Asalkan Bukan Umno..ABU

Ular Menyusur Akar said...

Oiii, dia orang nak berkhemah kat dataran hingga 1 Mei? Besst...hari-hari boleh baca berita....

Anonymous said...

memang benar artikel ini..saya setuju sebab saya pun di antara berjuta2 pengundi tidak berparti. pilihanraya lalu saya protes BN kerana nampak terlalu lemah dan lembap. saya undi PKR dengan harapan pakatan rakyat akan menjamin keselesaan rakyat.
tetapi, sampai ke hari ini, yang saya nampak adalah kumpulan pembangkang yang amat tidak berkualiti.
Insya Allah, saya dan keluarga tidak akan mengundi pakatan rakyat lagi selepas ini. cukuplah sekali kami tersilap.

Anonymous said...

Tu sebab aku suka baca blog RBF ni...first blog aku buka tiap2 hari untuk baca pasal politik malaysia (Y)

Anonymous said...

Anon2 April 24, 2012 2:27 PM dan 2:38 PM adalah 2 contoh dari golongan MINORITI rakyat yg terlalu mengharapkan PR menang PRU13 nanti, besar kemungkinan kerana ada kepentingan peribadi utk memegang jawatan2 tertentu dlm parti dan mendapat habuan2 tertentu.

Golongan MAJORITI rakyat biasa yg tidak berkepentingan peribadi, sama ada BN atau PR memerintah sama saja, lebih mahukan keamanan terjamin, keselesaan rakyat diutamakan, dapat mencari rezeki dgn tenang tanpa gangguan (tanpa demo disana sini) dan sebagainya.

Mereka tiada pilihan lain selain mengundi BN, kerana mereka memandang dlm senario politik masakini hanya BN sajalah yg berupaya menjamin Malaysia terus aman dan makmur utk seluruh rakyatnya.

Adi Kencana said...

Harap rakyat terus sedar...

NURUL IZZAH TERDESAK!! CUBA SABOTAJ PENGUNDI BN LEMBAH PANTAI!! Baca di sini..

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Pada saya PR bukan takat tidak layak menjadi pemerintah, pembangkang pun tak layak. Mereka hanya layak menjadi "anjing salakan" je. Mintak maaf, ayat kasar sikit. Tapi itulah hakikatnya. Pembangkang mesti membangkang dengan berhemah dan dapat mengemukan kaedah alternatif yang lebih baik.

PR membangkang segala2nya tidak kira benda baik atau tidak.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

kupasan yang menarik oleh RBF Online.

28 April 2012 diorang anjurkan bersih, polis2 pakat tak boleh cuti kena keja, ada kenduri kendara sanak saudara pun tak boleh nak hadiri..bodohnya PR ni

Anonymous said...

Apa punya BANGANG HANGPA NIE,HANGPA XTAU KE BIDANGKUASA KERAJAAN PUSAT NGN KERAJAAN NEGERI.DALAM KES NAK MANSUKKAN TOL TURUN HARGA MINYAK,PENGURANGAN TARIF LETRIK/AIR PENGHAPUSAN PTPTN ITU BIDANG KUASA KERAJAAN PUSAT .KALAU HANGPA BAGI DEPA TU PEGANG KERAJAAN PUSAT DAN XBUAT APA YG DEPA CAKAPKAN BARULAH HANGPA TIBAI!!!TAPI XPA ASAL UMNO/BN WALAUPUN TAHAP PROFESOR CAM ZAINAL KELING TETAP BANGANG CAM LEMBU NFC.

DinKelang said...

Kepada tuan blogger RBF, ulasan tuan cukup berisi namun ada kelemahannya iaitu "CAI-CAI FUCKATAN NI BUKAN RETI BAHASA PON, AKAL DAH BINGAI, BERKIBLATKAN POLITIK MEMBENCI"

Ko kupas isu jelas-jelas, ko bagi bukti depan mata, ko jawap segala tuduhan, ko suluh bende yg dah terang, hati cai fuckatan ni dah TERTUTUP nak terima ape yg ko usahakan..

Wa bukan nak kate ape bro rbf, wa dah berdebat byk isu, cai fuckatan selambe corner bab lain, ade je bende nak belit same cam idola ANUgerah tuhan diorg. Alasan menimpa2, alik2 isu basi jugak diorg tembak kat wa. Buang mase wa, namun wa amek semangat blogger pro-k yg walopon sedar diorg ni bebal namun tetap berjuang. WA RESPEK LU BRO.

bak kate imam shafie, "aku bisa menang berhujah dgn 10 ilmuan namun aku kalah dgn 1 oRANG BODOH"

basikal_buruk said...

Dalam banyak2 blog BN, blog RBF je yang saya suka baca.. tak mengarut, isi semua ada..

Saya akui memang saya penyokong kuat PR pada PRU 12.. Bila saya dapat tau BN tumbang di Selangor dan negeri-negeri lain, memang saya cukup gembira. Habis saya hentam BN dalam forum-forum online PR.

tapi, perasaan gembira saya tak lama, saya selalu baca blog-blog dan forum bukan berbahasa melayu, saya tengok bagaimana penyokong PR bukan Islam (khususnya DAP) menghentam agama dan bangsa kita dalam ruangan komen mereka. Manakala dalam forum PAS (TKO) pula, rata2 dari penyokong mereka mengatakan DAP sudah dapat menerima Islam. Jadi yang mana satu betul? Keliru pula saya..

Bila tengok keadaan semasa seperti
Isu arak, isu nama jalan dalam jawi, isu nama Allah, isu murtad nampak sangat pihak PR lebih mementingkan perasaan penyokong bukan Islam dari orang Islam sendiri. Macam-macam alasan yang dicipta. Bila hal ni dibangkitkan pada penyokong PR yg Islam, terus dicop sebagai orang Umno lah, munafik lah..

Lama-lama saya dah fedup.. Saya ambil keputusan untuk buat undi protes pada PR pula dan saya HARAMKAN diri saya untuk undi PR selagi PR tak bersungguh-sungguh dalam menegakkan Islam (ayat ni bukan bermakna saya sokong BN ye..)

Anonymous said...

Sebelum pr2008,saya memihak kerajaan BN.Tapi pd PRU 2008 saya,keluarga dan kawan percaya peluang harus diberikan pada pakatan rakyat utk memerintah,kalau x mencuba belum tahu.Mungkin PR lebih baik dari BN tapi nampak gaya sampai skrng tiada apa yg boleh dibanggakan di Selangor ini malah x melepasi pun kualiti pemerintah terdahulu.Nampak gaya PR akan kehilangan undi dari pengundi atas pagar macam saya.....

Fenomena said...

A.B.U = ANWAR BABI UTAN... INGAT TU !!

Anonymous said...

jadi pakatan boleh ke jaga kesejahteraan dan keselamatan negara ne?? 4 negeri yang dorang tadbir pun da tunggang langgang.. ini kan pula nak urus tadbir negara?? kahkahkah mimpi laa woii !!

Anonymous said...

tiada apa yang membanggakan parti PR hampas adalah yang depa tahu buat demo tu jelah lepas PRU 12 sampai nak PRU 13 masih tang tu juga demo...demo...

Anonymous said...

Dari awal hingga hari dan Insya-Allah sehingga saya mati, Saya akan tetap menyokong UMNO/BN selagi mereka tidak membawa 'kesesatan' dan kehancuran kepada Malaysia. UMNO/BN telah membuktikan kewibawaan mereka dengan kematngan dalam berpolitik yang menghasilkan apa yang rakyat Malaysia kecapi hari ini sedangkan pembangkang ternyata mahu menghancurkan segala2nya.
Benar, UMNO/BN ada melakukan kesilapan tetapi mereka berani mengakui kesilapan dan seterusnya cuba sebaik mungkin untuk memperbetulkan kesilapan. Bewrbeza dengan Pembangkang yang bacul kerana meletakan kesalahan yang mereka lakukan kepada orang lain. Ini menunjukan mereka tidak ada kewibawaan untuk menjadi pentadbir yang baik. Pembangkang berpolitik siang dan malam dan mengabaikan amanah yang rakyat beri kepada mereka. Akhirnya rakyat muak dan mual dengan kerenah mereka. Terlalu banyak kelemahan pembangkang sehingga rakyat akar umbi pun dapat menilai dengan mudah.
Hari ini pemimpin2 pembangkang amat sedar kedudukan mereka amat lemah menjelang PRU13. Mungkin ada diantara mereka yang sedang bersiap2 untuk meninggalkan Malaysiasebaik tamat PRU 13 kelak.
MTK

Anonymous said...

Apa punya BANGANG HANGPA NIE,HANGPA XTAU KE BIDANGKUASA KERAJAAN PUSAT NGN KERAJAAN NEGERI.DALAM KES NAK MANSUKKAN TOL TURUN HARGA MINYAK,PENGURANGAN TARIF LETRIK/AIR PENGHAPUSAN PTPTN ITU BIDANG KUASA KERAJAAN PUSAT .KALAU HANGPA BAGI DEPA TU PEGANG KERAJAAN PUSAT DAN XBUAT APA YG DEPA CAKAPKAN BARULAH HANGPA TIBAI!!!TAPI XPA ASAL UMNO/BN WALAUPUN TAHAP PROFESOR CAM ZAINAL KELING TETAP BANGANG CAM LEMBU NFC.
__________________________________
jgn sebuk hal bidang kuasa kerajaan pusat....janji2 kt selangor bawah bidang kuasa negeri pn xtunai kan...udah2 la menipu...

Anonymous said...

Apa punya BANGANG HANGPA NIE,HANGPA XTAU KE BIDANGKUASA KERAJAAN PUSAT NGN KERAJAAN NEGERI.DALAM KES NAK MANSUKKAN TOL TURUN HARGA MINYAK,PENGURANGAN TARIF LETRIK/AIR PENGHAPUSAN PTPTN ITU BIDANG KUASA KERAJAAN PUSAT .KALAU HANGPA BAGI DEPA TU PEGANG KERAJAAN PUSAT DAN XBUAT APA YG DEPA CAKAPKAN BARULAH HANGPA TIBAI!!!TAPI XPA ASAL UMNO/BN WALAUPUN TAHAP PROFESOR CAM ZAINAL KELING TETAP BANGANG CAM LEMBU NFC.

April 24, 2012 7:56 PM

WOOOOI..MAMAT BAGHAL! JANJI2 KERAJAAN NEGERI TAK TUNAI PUN, KUASA DAH ADA...DOK ASYIK BERI ALASAN BODOH DAN TUDUH ORG LAIN APEHAL??? ADA HATI NAK KUASA KERAJAAN PUSAT? PHHUIIIIH!!!!

poyo said...

ok!ok! memang spr kambing hitam umno.dulu,kini,selamanya..

konan said...

oi bahlol..ko orang ni memang balaci umno.orang melayu pun nak tindas..!!!kalau umno memerintah 10 thn lg, gerenti melayu pupus jd pendatang haram..