Wednesday, May 30, 2012

Isu Nombor Kenderaan: Mari Sini Saya Jawab


Sehari dua ni dok kalut pasal isu pembelian nombor kenderaan.

Semuanya berpunca dari wakil rakyat Pas yang putus wayar di Perak...

Setiap orang yang nak beli nombor kenderaan , tak kira siapa, Agung, Sultan, Raja Muda, Permaisuri, Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, Menteri, Menteri Besar, Exco, Ketua Pembangkang, Mursyidul Am Pas , hatta kita sendiri pun, semuanya kena beli JPJ.

JPJ pula adalah sebuah agensi dibawah Kementerian Pengangkutan.

Kementerian Pengangkutan adalah sebuah kementerian dibawah Kerajaan Persekutuan.

Setiap sen yang dibayar kepada JPJ akan menjadi duit kerajaan. Duit kerajaan pula dibelanjakan untuk rakyat dan negara.

Jadi apa masalahnya kalau orang nak beli nombor kenderaan sampai berjuta sekali pun kalau dia sanggup nak bayar atau nak bagi duitnya kepada kerajaan ?

Lagi ramai atau lagi mahal seseorang itu beli nombor kenderaannya lagi bagus kerana lagi banyak duit yang kerajaan dapat.

Sebab itu selama ini tidak pernah ada orang-orang BN pertikai pun apabila pemimpin-pemimpin pembangkang beli nombor kenderaan. Kenapa kita perlu pertikai kerana mereka nak beri duit kepada kerajaan.

Tetapi apabila Sultan Johor beri wangnya RM 520 ribu kepada kerajaan untuk dapat nombor WWW 1, ada pula manusia bingai yang nak mempertikaikannya. Katanya itu membazir. Baginda nak beri wangnya kepada kerajaan, membazirkah ?

Sepatutnya rakyat Malaysia perlu ucap terima kasih kepada Baginda kerana sanggup tawar dengan harga yang tinggi kepada kerajaan untuk mendapatkan nombor berkenaan. Bertambah hasil kerajaan dan rakyat boleh dapat BR1M pula sekali lagi.....

Terima kasih Tuanku.....

Daulat Tuanku !

Daulat Tuanku !

Daulat Tuanku !

Kalau pemimpin-pemimpin Umno dan BN nak pertikai, dah lama mereka boleh pertikai satu persatu nombor-nombor kenderaan seperti dibawah.

Menteri Besar Kelantan - Nombor ini dapat free ke ?

Menteri Besar Kelantan - DAT 55 & DAB 55 - Nombor ini dapat free kah ? Ulama pun percaya nombor juga ke ?
Yang ini pun Kelantan juga - Nombor ini dapat free ke ?
Menteri Besar Kedah - Berapa harga nombor ini ?
Anak Musryidul Am Pas - Dapat free ke nombor itu ?
Bekas MB Perak yang putus wayar - tidak membazirkah itu ?
AAF 26 - Abdul Arif Fahmi 26 tahun - dapat free ke nombor ini ?
Cuba campur-campur semua harga nombor diatas cukup atau tidak untuk buat rawatan sambung balik wayar kepala otak Nizar yang putus ?

56 comments:

AKMAL_ALIF said...

Orang putus wayar memang macam itu, bro... keh keh keh...

Anonymous said...

dia org ni mmg bangang, depa ingat makan duit free aja, depa bukan fikir dunia sekarang orang bukan saja rakyat bawahan atau mat indon atau minah indon malah tahap pemimpin pun buat bisnes, bukan mcm orang PAS goyang kaki harap derma dan singlap duit ahli je. Tok Niki Ajis pun buat bisnes, nak harap gaji MB atau PM mana cukup cukup makan. Kalau kat europe ka, US kaa boleh laa goyang kaki mcm Anuwar GAY, asyik tibai duit yahudi masuk kocek bank dia, sejak dua menjak ni Anuwar Gay ni pakai long sleeve lak, kadang tee-shirt, awat Bang Anuwar Gay, takut tersasul pakai Short sleeve masa nak main dgn chinadoll ke ...

Anonymous said...

MOHON JPJ DEDAH HARGA NOMBOR2 PLAT PEMIMPIN PEMBANGKANG NIE/BANYAK SGT BUNYI...

Brahim Nyior said...

Lepas ni senyap le deme. . Tak gheti nak jawab.
Terrbaeekk bro..

Brahim Nyior said...

Lepas ni senyap le deme. . Tak gheti nak jawab.
Terrbaeekk bro..

Anonymous said...

Nizar tu dah meroyan, buang duit dan membazir je bagi elaun wakil rakyat padanya. Bukan membela rakyat pun, asyek dok bengkak kat orang lain je macam tak berpelajaran. Buang lah title ir. tu. Kalau pusingan ekonomi pun tak tau macam mana nak jadi MB.

Anonymous said...

PARTI AJARAN SESAT/SYAITAN kita dh tahu diorg ni sesat jgn dilayan sangat.

Anonymous said...

Nak tanya skit...dh lama musykil ni!
Kalau UMNO tu - United Malays National Organisation
BN tu - Barisan Nasional
PR tu - Pakatan Rakyat
abis tu PAS tu apa? Kata parti islam semalaysia? mana datangnya P-A-S?
Nape x de "I" untuk Islam dalam singkatan tu?
Tolong terangkan kpd saya sbb nak tau bebenor ni!!

Far Lungeng said...

Mengikut cerita Tok Nenek dulu-dulu..diaorang mulanya nak buboh P.I.S. Tapi takut pula orang salah faham klau maksudnya macam 'kencing' jer dlm Bahasa Inggeris, walaupun ada dikalangangan mereka suka kencing. Itulah diaorang guna P.A.S plak. Tapi klau diaorang tau akan kena panggil Parti Ajaran Sesat...mampuih diaorang tak guna nama tu.

Anonymous said...

OK LA TU BERBELANJA DLM NEGARA..

RAMAI LAGI YANG KAYA RAYA BERJOLI KAT LUAR NEGARA APEHAL? TAK NAK KOMEN DORANG MEMBAZIR KE? SAPE MAMAT YANG SELALU BERULANGALIK KE LUAR NEGARA TU YE? ALAAAA...YANG SAKIT BELAKANG TU..KEH KEH KEH

Anonymous said...

kalau hati dah penuh sifat dengki, busuk hati dan suka bersangka buruk..camtu le jadinya. smp golongan bangsawan pun dituduh yg bukan2..
so aku takkan undi pakatan rakyat lagi. nampak sgt kalau depa memerintah, golongan bangsawan pun depa nak jatuhkan..

Anonymous said...

Aku pun naik hairan lah.

Ada jugak malaun yang bodoh yang tak tau JPJ tu adalah agensi Kerajaan yang mana segala pendapatan dimasukkan kedalam Perbendaharaan Negara.

Tang situ le baru dpt duit untuk belanja mengurus dan operasi.

Apa kebodoh sangat Nizar tu.

bekas pengundi pas said...

Nama pas tu ikut sebutan jawi.Pa alif sin bunyinya pas.Gitu ceritanya.

Diorang ni memang anti sultan dan anggap semua sultan mengabihkan boreh yo.Diorang ingat sultan johor makan gaji buta macam diorang menghabiskan duit rakyat,siang malam asyik sibuk berceramah politaik.

Yang diorang tak tahu kesultanan johor tak ambik duit kerajaan.Elaun2 semua masuk tabung/yayasan serah balik pd rakyat.

Duit setengah juta jadi hasil kerajaan untuk pembangunan negara.Pun dengki jugak.Perasan bagus nizar ni tapi tak sedar hati busuk macam bangkai.

Anonymous said...

nizar tu dah gila

RashidAli said...

Bravo RBF...jangan dengar cakap orang gila, nnt kita lagiii gila. Cm ner ni, kalu dia jd PM jeles pulak dengan Sultan Brunei or Raja Arab Saudi...kereta semua xde plet atau tarok plet apa saja ikut suka depa... dasaaaar bengxxx!

Anonymous said...

Dia suka bercakap tanpa berfikir. Tahap IQ saja tinggi sebab ada title IR, tapi bila cakap... kosong. Betul kata Sultan Johor, siasat dulu sebelum buat kenyataan.

Anonymous said...

aku rasa x cukup...byk sgt wayar yg putus. kos mesti mahal.

Anonymous said...

Nizar kalah masa bidaan hri tu. tu yang gila meroyan dia datang tu.

Man said...

marilah kita, mari mengundi,undilah Barisan Nasional,aku dlu pernah tergelincir jap,2008 aku ngundi pas,aku dh tersilap masa tu,lg pun masa tu mkin aku byk baca harakah kot,jd otak aku pun dh jd biul sb byk sgt membaca maki hamun org2 pas dlm harakah tu,jd termakanlah aku kata2 org2 pas ni,pada hal sebelum ni aku memang x suka sgt dgn perangai pas ni sb suka sgt mengumpat,jd skrg aku dh haramkan sama sekali harakah ni masuk ke dlm rumah aku,syukur ya Allah aku dh insaf skrg,PRU 13 pasti aku pangkah umno/bn parti politik yg mmg membela agama,bangsa n negara,semoga Allah selamatkan bumi Malaysia ni dr dijajah oleh pembangkang

Meow Bergaya said...

IQ Nizar Lambai terlalu tinggi sampai tak boleh diukur, itu sebabnya jadi macam tu (spt tahap org kena serang darah tinggi, dan bila2 masa boleh dapat stroke).

P.A.S. pada si Nizar Lambai bermaksud Pemimpin Anti Sultan.
P.A.S. pada Mat Sabu bermaksud Pemimpin Anasir Subversif (Komunis).
P.A.S. pada ramai pemimpinnya membawa maksud Pendokong Anwarinas Sesat.
DAN, P.A.S. bagi Nik Aziz memberi maksud PEMIMPIN ASUHAN SETAN.

Anonymous said...

operate otak nizar? xleh la derr... da total lost..

Anonymous said...

PAS patut tukar nama kepada Parti Untuk Kebajikan Insan...atau nama ringkasnya PUKI

Anonymous said...

TQ bro... Kalau tuanku beli no tu dengan harga rm30 juta lagi elok kerana lebih banyak duit kerajaan dapat...

Anonymous said...

Bagi saya segala yang dilakukan oleh pembangkang hari ini melambangkan kebodohan mereka didalam mencipta isu. Perkara yang tidak patut dijadikan isu mereka jadikan isu. Akhirnya isu2 tersebut memakan diri mereka dan menyerlahkan kebodohan mereka.

Jika Nizar ada kemampuan untuk berfikir secara waras sudah pasti dia tidak akan terburu2 menjadikan 'WWW1' sebagai gimik untuk mencari populariti dirinya yang semakin terhimpit menjelang PRU13. Nizar tidak tahu pun apa yang dicakapnya. Nizar bercakap mengikut suka hati dia sendiri.
Ini juga secara langsung memudahkan rakyat menilai betapa rendahnya tahap pemikiran Nizar khasnya dan pembangkang amnya.

Mereka melakukansegala2nya diatas pemikiran politik sempit yang akhirnya memalukan diri mereka sendiri.

mtk

Anonymous said...

Far Lungeng said...

Mengikut cerita Tok Nenek dulu-dulu..diaorang mulanya nak buboh P.I.S. Tapi takut pula orang salah faham klau maksudnya macam 'kencing' jer dlm Bahasa Inggeris, walaupun ada dikalangangan mereka suka kencing. Itulah diaorang guna P.A.S plak. Tapi klau diaorang tau akan kena panggil Parti Ajaran Sesat...mampuih diaorang tak guna nama tu.

May 30, 2012 12:05 PM

Kelakar la tuan punya komen!

Mari kita cuba lihat dalam masa terdekat ini sbb JPJ Pulau Pinang akan buka tender no pendaftaran PKR..Siapa yg membida PKR 1, PKR 2 dan seterusnya..

No terkini JPJ P.Pinang adalah PKQ..
sumber dr JPJ:

Perak AHX6152
Selangor BLS1308
Pahang CDA7123
Kelantan DCB1752
Johor JNQ3482
Kedah KDF3915
Langkawi KV1923D
Labuan LD2159
Melaka MCE8345
N Sembilan NCR3991
Pulau Pinang PKQ774
Kuching QAA6306B
Sri Aman QBB2571
K Samarahan QCC3967
Limbang QLA6223
Miri QMT1415
Kapit QP7015
Sarikei QRG4485
Sibu QSW5370
Bintulu QTJ6395
Perlis RK1403
Kota Kinabalu SAB8002J
Beaufort SB5239B
Lahad Datu SD8795H
Kudat SK1795A
Sandakan SS3526R
Tawau ST5540R
Keningau SU6950B
Terengganu TBG1289
Kuala Lumpur WWU8943

Anonymous said...

heh.. mana komen caicai PR,, nak tgk gak apa komen diorg,, selalu penuh jer wall komen ni,, komen diorg... ke x online dah kot,,, heh...typical PR supporter,, xde idea la tu,, nak backing nizar weng tuh!!,, google la lagi cari apa, lagiu yg x puas hati ngan kerajaan,, xcukup kerajaan ,, institusi diraja pun nak kacau,, apa la yg korang pk kan selama ni,,

Anonymous said...

Sendiri makan pengat, sendirik mau hengat larr...

Camna orang celupar macam nih boleh jadi MB..

Tak faham aku..

Kalau dah ketuanya sengal macam nih...bayangkan ahli2nya...

Anonymous said...

nizar nak perli mb kelantan tu

mungkin kereta terbaru ada PLATE KETA = MBK 2030. kot?

tu pasal dia mengumpat kot?

Anonymous said...

Orang semua tahulah kalau asal usul perkataan PAS tu adalah dari huruf jawi, Pa Alif Sim - persoalannya skang, mereka gunakan tulisan rumi, Parti Islam Se Malaysia - PIS - bukanya P.A.S.. kalau dia orang nak gunakan singkatan PAS - tulis singkatan tersebut dalam huruf Jawi.. jangan guna rumi.. tak kena.. Kalau ikut rumi - PAS tu PIS !!

Anonymous said...

haha..tuan rbf..macam emo sikit entry tuan...jgn mara2 tuan...tak elok kita sakit kepla pasai puak2 mgkuk ni...kuikuikui

Anonymous said...

memang terbaik punya akronim

RashidAli said...

PAS jawi ke rumi sama je...fa ya sin bukan fa alif sin kalau Parti Islam Se Malaya. PAS tu maksudnya kaki pass, takleh skor gol pas kat orang, semua kerja main passss kat orang terutama yang buruk2 dan jelek2 selalu UMNO yg jadi mangsa yang baik2 masuk kat kocek sendiri... agree sgt dgn asuhan syaitan tu... tarak guna sekupang pon...kahkahkah

Anonymous said...

agaknya siapa yg sesuai guna plet PUK 1 & PUK 1001, untuk penduduk Pulau Pinang?

Anonymous said...

Tuhan tunjuk satu per satu, perangai buruk puak pakatan

Anonymous said...

Parti Untuk Kebajikan Insan?

Ha ha ha ...aku stuju sangat tu.

CANTIIIIIIIIIIK.

TAKBIIIIIIIIIIR.

Anonymous said...

apa nak hiran meliwat pun da halal tp bagi ahli umno ianya haram..

sulaiman aklaken said...

Apa kata lepas nih..plat nombo kereta guna nombo I.C je...hehe..agaknya takde la org putus wayar signal dia hehe..

Anonymous said...

nizar tu dibayar untuk jadi bodoh, yang pengikut2 nya bodoh FREE...kehkehkeh

Anonymous said...

Kasi nizar comment sket pasal agung beli no. Keter mahal.

Biar terbeliak semua org.

Anonymous said...

ingat lagi kes nijar beli camry yg berpuluh bijik tu? semua no flat camry tu dasat2. aku rasa cecah rm3 juta bidaan no tu. cuba korek2 sikit.

camrynijar-

Imam Politik said...

Nizar mewakili lidah Komunis DAP, cubaan merosakan Raja berpelembagaan dan sistem2 yg lain semakin all out.Drp isu rampas masjid hingga ke isu terbaru ianya makin menyerlahkan isi hati sebenar YB Nizar

lambai said...

Dia ni jadi makin sasau sebab kereta terbalik depan bangunan Umno dulu ni kot..

suhaimi7figures said...

Baru bid rm500k dah kecoh2 la kata mcm2, siap minta usul bidaan ini dikaji oleh majlis fatwa.
meh buke mata tgok ape yg berlaku 2 hari lepas kat sebuah negara islam juga d middle East;
http://gulfnews.com/news/gulf/uae/traffic-transport/number-plate-auction-raises-dh27m-1.1029367

sampai 27juta duit masuk ke Road Transport Authority nye...rilex je. Aku x nmpk ada org demo ke pertikai bagai ke kat sini..

~expat at Dubai~

Adi Kencana said...

Solid lah ulasan ni..

HOT! BUKTI NURUL IZZAH SENGAJA CETUS KEKACAUAN DI PANTAI PERMAI! Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Bobbypian said...

Salam RBF,

menarik, londeh semua!

Anonymous said...

aku tak kisah laa sapa pun nak beli....dh dorang ade duit...lantak la...tp yang paling aku bangga org kite MELAYU di tangga teratas

Anonymous said...

Kalau Baginda nak beli pun duit baginda, bukannya Baginda nakkan nombor WWW 1 tu percuma. Bodoh punya nizar.

Anonymous said...

i do love you tulisan :D

Puterakahaku said...

hahaha..aku suka nama Parti Untuk Kebajikan Insan tuh..

PUKI!!

kalu Pas - Takbir!!
kalu Puki - Jilat!!

Anonymous said...

Relaks ckit

No penfaftaran JPJ yg gigil nak tender

1. BAB1
2. MAK1
3. MAT1
4. PUK1(18SX)
5. CIB41

Ada lagi ke der?

Anonymous said...

Pencacai-pencacai FUCKATAN tengah pening kepala pasal kes rasuah Anwar/Azmin/Shamsidar. Nizar dah gila. Lim Guan Eng nak rasuah RM50K. Nik Aziz minta derma RM1.8B dari rakyat nak bina lebuhraya. Rafizi lembu dengan kes korek akaun orang kat bank dah kena saman. Khalid gagap pening pasai sampah/air/tipu rakyat Selangor. Dato Azizan nak roboh Surau. alamak mcm2 lagi susah nak fikir. Jadi pencacai semua mati puuk tak masuk gelanggang buat masa ni.

Anonymous said...

HARAP JPJ KELUARKAN SEMUA SENARAI HARGA TENDER BAGI PLAT NO YG DILARAM OLEH PUAK PAKATAN TERUTAMA YG BERSTATUS PEMIMPIN2 DAN AHLI KELUARGA MEREKA.

JANGAN SATU PIHAK SAJA BERGENDANG MENGUTUK DAN MEMFITNAH DENGAN TANGAN PENUH TAIK TAPI SOROK DALAM BAJU. SEBAR SUPAYA TERANG DAN JELAS.

PutraRocker said...

thisisbestbero

Anonymous said...

Kalau nizar jadi menteri
Semua tender no plate akan dihenti
Sebab nanti raayat rugi,
Lebeh baik dibagi FREE!

Nizar takan pakai Kereta CAMERY
dia akan beli NISSAN SUNNY
Model lama yang nizar gilai!
Sejak dari luar negeri!

Mungkin dia ta ambil gaji,
jauh sekali nak pergi berjoli,
Sebab nak jimat duit negeri,
Itulah kononnya Pemimpin sejati.

Anonymous said...

NAJ 15 takder

Salman said...

Terbaik bro RBF..