Monday, May 21, 2012

Nizar Antara Pelakon Filem Terbaru Mamat Khalid

Pemegang watak utama

Video yang dipaparkan dibawah ini telah ditonton oleh lebih 200 ribu pengguna internet sejak 3 hari lepas.

Saya sendiri pun sejak 3 hari lepas dah berbelas kali menontonnya....

Anak-anak saya pun sama. Cuti sekolah hujung minggu mereka diisi dengan menonton video tersebut puluhan kali.

Sebab apa video itu menjadi perhatian ramai termasuklah kanak-kanak ?

Sebab watak-watak yang dalam video itu semuanya melucukan...

Orang Malaysia atau rakyat Perak khususnya sudah lama tidak dihidangkan dengan filem-filem baru Mamat Khalid yang bercirikan Perak. Tiba-tiba bila dapat video seperti dibawah, berebut-rebut pakat menontonnya. Apa yang dipaparkan dalam video tersebut sebiji seperti filem-filem yang diarahkan Mamat Khalid, Man Laksa,Hantu Kak Limah  dan yang lain-lain.

Sempena Tahun Melawat Perak tahun ini, adalah baik kiranya Kerajaan Perak dapat masukkan pelakon-pelakon dalam video dibawah ini sebagai maskot, ikon atau apa-apa sahaja yang boleh menjadi tarikan pelancong.

Jom kita tonton....

Kuaci ? pop corn ? coke ? pepsi ?

Semuanya dah ada ya ? Ok....1...2...3....layannnnnnnn.....


Dah habis ?

Rilek...rilek....rilek....tarik nafas dulu......

Sekarang dengarlah penjelasan MB Perak tentang watak-watak dalam video tersebut....

38 comments:

dzimba said...

salam bro..mohon pautan disini utk www.pantausblog.blogspot.com

saya rasa pautan lama dah terputus sbb sudah lama bercuti.. haa haa

Anonymous said...

AKU HENSEM

SECOND

KICK ASS ZAMHURI

Anonymous said...

kerana kepentingan peribadi gak rupanya...

Anonymous said...

kan sebelum ni dah kata banyak kali, org2 mcm ni lebih baik keluar sebab jenis org cam dia ni lah yg rosakkan nama parti. join parti sebab nak projek. tak dapat, terus blah sambil buruk2kan parti..

jay said...

saya dah berjuang dgn UMNO 40 tahun..x penah dpt satu projek pun tp x bising...dan smpai la ni msih pegang jwtn dlm umno bhg lg... mungkin dianggap bodoh oleh setngh org..bagi saya bukan rezki saya..

jay said...

saya dah berjuang dgn UMNO 40 tahun..x penah dpt satu projek pun tp x bising...dan smpai la ni msih pegang jwtn dlm umno bhg lg... mungkin dianggap bodoh oleh setngh org..bagi saya bukan rezki saya..

Anonymous said...

kesian aku pada penyokong kuat Pakatan Rakyat...yang kerja kuat...sokong kuat tak tersenarai jadi calon untuk PRU 13....tapi yang terpilih....orang luar parti yang meninggalkan parti asal sebab masa dalam UMNO orang ini tak ada tempat...so senang cerita sokong PAS DAP atau PKR terus tersenarai.....yang terpekik terlolong sokong abuk pun tak dapat

Anonymous said...

get lost lah mamat niiii jadi hampeh je dalam umno...baguslah dia nak berambussssssssss hahahhaha...

Anonymous said...

ini semua wayang PAS dan DAP!

Anonymous said...

pondan tua ni N48 anggota kerajaan camana kaki tangan kerajaan ni dapat projek.... SPRM tolong siasat...semua terikat pada pekeliling kjaan

Anonymous said...

Sebenarnya apa yg di luahkan oleh Shamuri,berlaku di mana-mana di Jabatan Kerajaan dan juga di pihak swasta,semuanya bermula dari gejala rasuah.Apa yg berlaku bukan salah Umno tapi salah kakitangan kerajaan di jabatan berkaitan.Saya sendiri memang skeptikal dan terlalu malas malahan benci utk berurus dgn pegawai kerajaan,terutama kalau hal-hal yg memerlukan kelulusan permohonan.

Namun bagi saya ,saya tidak menyalahkan Umno dlm soal ini,tapi saya marahkan kpd kakitangan berkaitan yg mejoritinya Melayu,malahan ramai juga penyokong Pakatan yg berperangai begitu.Tak mungkin kerja kakitangan pej tanah pun Umno nak ambil tahu,ketua jabatan berkenaan lah kena bertindak dan berkerja dgn jujur.Sebagai peniaga saya kerap kali mengalami perkara begini,ianyamemang mengeciwakan.

Anonymous said...

Org politik macam Tok Najib,tak tido malam,bersyarah sana sini..Perosak UMNO sebenarnya Orang2 Kerajaan..kaut apa yang dapat..Last2 UMNO yang tanggung..

Anonymous said...

ate.. ngape ni yob,, mike idok dapat projek ker? kulor Bn sokong pakatan sebab xdpt projek,, em,, berape % nye kalau mike masuk sana kompom boleh dapat pojek,, hehehe xde nya yob.. cer bekerja dgn ikhlas,,, idok dapat mende yang nak trus nak merajok, teman pon ahli dalam parti jugok.. xde nya nak harap projek,, kalau ade ade la, xde, dah bukan rezekei teman.. lepai tu,, camne mike keje gomen boleh dapat pojek nih,, musykil...??

Adi Kencana said...

Baguslah sampah2 mcm ni dikumpul dlm PAS.

KRONOLOGI ISU ISTIJUARA SDN BHD – RAJA NONG CHIK BAGI KONTRAK PADA ANAK SENDIRI? Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Ades... tak berusik pop kon aku hahahahahah

Anonymous said...

HIDUP BN!!!

Saya Amir said...

Siapa panggil nama saya? Patutlah seminggu ni rasa nak demam je... Nak keluar, keluarle oiii, demmm!!!

Anonymous said...

Salam..

Betul kata Zamhuri tu..Pejabat Tanah Daerah Kampar ini memang teruk..Bukan salah UMNO.Parti ni terbabit sebab dia parti kerajaan..

Kampung aku dlm Parlimen Kampar..memang dah tahu masalah Pejabat Tanah Kampar ini..Nak jumpa pun susah.Gazet pelan utk tapak perumahan...15 tahun kertas geran pun xnampak..Tapak kampung aku pun belum dapat geran tanah lagi..dah 40 tahun dah pun..asyik2 ukur tanah..ukur tanah..

Perkara ini yang perlu diubah..bukannya salahkan UMNO..Zamhuri pun masuk UMNO amik kesempatan melobi nak dapat projek..tu bukan setia namanya..kroni..

Apa kata die tu betul pasal Pejabat Tanah, tapi bukan UMNO..sekian

Anonymous said...

dia x tau beza agaknya pejabat tanah tu dgn pejabat parti.x semua kakitangan awam ni ahli UMNO.x ada pun apply masuk kerja dgn kerajaan ni ditanya jadi ahli UMNO baru boleh masuk kerja.mslhnya dr sikap penjawat awam tu sendiri buat kerja mcm mana.xkan gara2 projek bermslh nak kluar parti.dgr2 dia ni penjawat awam professional.penjawat awam boleh jd kontraktor ke?

Anonymous said...

mamat zamhuri ni sudah tamak haloba sampai jadi penipu macam nizar kapior. Apa pun kebanyakkan pegawai-pegawai kerajaan terutama nya pegawai daerah memang celaka besak berlagak macam Raja nak jumpa pun susah. Bila berjumpa seolah mereka lah berkuasa penuh dengan segala macam undang-undang dipakai bagai mengelat sana sini. Tapi bagi orang yang ada nama depa tunduk ketar macam nak berak pun sembelit. Bagus juga zamhuri mengamok pasal tak dapat habuan lagi besak celaka....

Anonymous said...

elokla tu dia cakap siang-siang,jgn jadi Lim Kit Siang..

Anonymous said...

heee malu aku dgn gelagat rakyat perak nih....

biasala tuh..mesti ada habuan tuh..

Anonymous said...

Hanya satu dalam kepala otak aku

APAHAL MAMAT NI SERUPA PONDAN?

terjerit2 macam pondan

Anonymous said...

yang keje kat pejabat tanah pun geng2 PR jugak....tp itu lerr semua slh UMNO...

Anonymous said...

saya setuju dgn pandangan anon 12.55 oleh itu pejabat2 kerajaan di perbaiki lagi sistem kerjanya

Anonymous said...

saya dah berjuang dgn UMNO 40 tahun..x penah dpt satu projek pun tp x bising...dan smpai la ni msih pegang jwtn dlm umno bhg lg... mungkin dianggap bodoh oleh setngh org..bagi saya bukan rezki saya..

May 21, 2012 12:19 PM
-----------------------------------
saya sokong dgn cara anda,berjuang tidak mengharapkan balasan dr manusia tp ingin mendapat keredhaan Allah,rezeki itu Allah yg punya,DIA blh bg kpd sesiapa yg DIA suka,Allah x bg bukn kerana DIA x suka kita, tetapi DIA takut kita akn lupa DIA,sb bila manusia dh dpt apa yg dia minta dia akn lalai utk mengingati Allah.teruskan perjuangan anda demi agama,bangsa dan negara,kita dlm kapal yg sama.

Anonymous said...

utk pengetahuan semua,bukn semua kakitangan kerajaan menyokong BN,ramai yg menyokong PR,diaorg nilah yg nk menjatuhkan BN,jd rakyat semua jgn lah terpengaruh dgn hasutan mamat ni,ntah ke dia ni spt gunting dlm lipatan,atau pun talam 2 muka ,dua2 tmpat dia nk sebat,org mcm ni x guna nk dijadikan kawan

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA



Freemalaysiakini2

Anonymous said...

Bagus lah dia keluar. Kuranglah nanah-nanah yang membusukkan nama umno. Kalau ada nanah-nanah yang macam ni lagi silakan keluar. Bersihkan umno dari orang-orang macam ni. Dia ingat dia macam Tun Dr Mahathir ke, nak kena pujuk-pujuk. Dia tak de pun laaaaagi bagus.

Anonymous said...

Orang macam ni lah perosak melayu. Tengok muka macam orang kaki sambar projek, bolot peruntukan parti, kalau ada peruntukan dari parti dia nak semua dia punya...nyah dia dari umno.

Anonymous said...

ntah macam sial pun ada mangkuk punya melayu perak tu .. aku duduk dalam UMNO 66 tahun tak pernah kisah pun dapat katak projek hahahahahah tapi biasalaaa orang PERAK kan GEDEBE lebihhhhhh ..... angkuh dan sombong pun sama hahahaha

Anonymous said...

Aku heran la, siapa la yg pilih dia ni jadi naib pemuda, dah macam bapok tua aku tgk, dah la tua kaki melatah pulak, sesuai join group nizar lambai dan juga ulamak trompah tua tu. Takbirrrrr

Anonymous said...

Terbuka jgk parasit UMNO nie yg merosakkan parti...berjuang dlm UMNO nak dpt prjct...padan muka pondan boroi nie...kasi buang sblm pilihanraya...dia ingat ramai UMNO sokong dia...org UMNO dah suka perangai mcm ko la mangkuk

Anonymous said...

ngapa cho...ngamok2nii nak semba gi ambik kat lombong tuu mun 3,4 guni abih ceta,ah tong ngan pundek tuu nyebok pase ape lantak le deme,cam baguh kik kik kik tak dapat projek nyelap yob mike pangge aje mamat wat pelem lakuni lakunan mike pun baguh...hampehnya mamat gi mampos lagi baik ingat nak berjuang utk rakyat ghopa nak ponuh kantong sendiri....pergiiii dah.

poyo said...

baguih la tu.umno dah jadi parti mamak...kah..kah..

boboi said...

umno 66 tahun? bukan 24 tahun ker? yen na dei...

Anonymous said...

mulut busuk bau petai!

Anonymous said...

aku baru baca reason die kenape die boleh mengamuk gile hari tu.nk tegelak pun ade die kate igt MB kol tu.korang tgk la dlm peraktoday.lagi satu aku rase x fair langsung la bagi die je cakap.kenapa wartawan x interview pejabat tanah batu gajah sndri?tanya cerite derang pulak?ni tanye seblah pihak je..tanye plak kt bapak penipu tu..udah ludah jilat balik..yeeeekkkkkkkkkkkkkk