Thursday, June 28, 2012

AMK Johor Anjur Majlis Hidangan Babi Bersama Anwar


Angkatan Muda Keadilan Johor akan menganjurkan satu majlis makan malam bersama Anwar Ibrahim pada 7 Julai 2012. Anjuran majlis makan malam perkara biasa, yang luar biasanya penganjur yang majoritinya orang-orang melayu PKR turut menyediakan hidangan yang tidak halal. 

Mengikut laman yang menyiarkan cerita asal, sel13.com, hidangan yang tidak halal di sesebuah restoran cina sudah tentulah ianya meliputi babi, katak atau ular. Lihat di sini....

Selain dari Pak Sheikh Anwar, antara yang lain yang bakal turut serta dalam majlis hidangan daging babi tersebut adalah Ketua Pemuda Pas Johor. Bagus Pas.....

Esok lusa Pas akan keluar fatwa, tiada larangan yang babi itu haram dalam Quran sepertimana Haji Hadi kata tiada negara islam dalam Quran sewaktu dia menggugurkan perjuangan negara islam dan menggantikan dengan negara kebajikan.

Harga meja untuk makanan tidak halal RM 500 dan harga meja untuk makanan halal RM 300. Tempat makan di restoran yang sama, Restoran Guo Tai Sdn Bhd. Hanya melayu PKR dan Pas yang sanggup makan dalam majlis yang sebegitu.

Apa lagi nak dikata kerana demi undi PKR dan Pas sanggup lakukan apa sahaja.....

12 comments:

hanizam said...

begitulah PAS pada hari ini...Semuanya bagi mereka demi undi semata-mata...

tak mustahil juga, bila berita di keluar dalam lama blog, PAS akan kata tu adalah fitnah lawan...

adalah mustahil bagi pihak restoran untuk menyediakan & masak makanan halal secara berasingan...

pada orang kafir, mereka akan kata, kami masak guna kuali yang bersih, sudah basuh...tapi ape yang mereka tahu pasal "BERSIH & SUCI"??

pada umat islam dalam PKR & PAS yang dah tau benda ni, eloklah tak pergi ke majlis tu...kelak kalau dah tau tapi makan jugak, 40 hari ibadah tak diterima...

sebagai umat islam, tak kiralah ape jua pahaman politik kita, kita wajib menolong saudara kita ni di sana...

kalau mereka menolak juga, peranan kita sebagai saudara seagama dah terlaksana sebab kita dah tegur & ingatkan...

maklumlah kita ni manusia biasa, bukan maksum pun dari semua perkara..

Wassalam...

Anonymous said...

benda syubhah pun pas setuju ke? kononnya iman tebal sangat..tapi tak reti bezakan benda2 syubhah ke? tunggu le lepas nih, bila blogger2 pro kerajaan dah heboh psl isu ni, ada le tuh alasan dan fatwa keluar drpd pihak dorang..
paling cikai pun dorang akan kata makanan2 yang halal tuh dorang order dari restoran lain..tak guna sudu atau pinggan mangkuk, kitorang tapau je guna daun pisang dan makan guna tangan..kalau guna pinggan pun, pinggan kertas supaya boleh hirup kuah mcm Tuan Guru Nik Aziz..kah kah kah..jadi semua tu rm300? berbaloi ke? kah kah kah

Anonymous said...

Kalau satu hari nanti orang pas nak bela babi sebagai binatang kesayangan pun kita tak boleh nak cakap apa. Kita boleh tengok je.

Anonymous said...

Makanan haram restoran berkenaan yang sediakan. Makanan halal disedikan melalui catering yang dikendalikan oleh orang Islam. Itu kita boleh kompromi dan menerimanya.

Anwar Ibrahim dan PKR tentunya tidak mempunyai sebarang masaalah. Bagi Anwar Ibrahim tidak ada bezanya antara makanan haram dan cina doll.

Soalnya PAS sama-sama menghadiri jamuan makan malam tersebut. Saya hanya ingin mendengar 'fatwa' dari ulamak tersohor yang mendabik dada menyatakan bahawa taraf 'ilmunya' sama dengan ulamak2 dunia dari Al-Azhar.

mtk

Anonymous said...

RM500 tu mesti ada anak babi panggang terduduk siap dlm pinggang, geli gelemang nak makan bersama.

Anonymous said...

The Kingdom of Saudi Arabia will soon ban the entry of “gay and tomboy students” from its government schools and universities, according to local media reports, in an apparent response to websites that promote gay rights and homosexuality.

The Commission for the Promotion of Virtue and Prevention of Vice, considered the country’s most-feared law enforcement authority, will be tasked with enforcing the new orders, Sharq Arabic-language newspaper reported earlier this week.

“Instructions have been issued to all public schools and universities to ban the entry of gays and tom boys and to intensify their efforts to fight this phenomenon, which has been promoted by some websites,” the newspaper reported.

It is unclear as to where the orders were issued from, however the newspaper stated that it came from a “high level” in an attempt to combat “unacceptable behaviour” in public places.

The report suggests gay students will be allowed to resume their studies if they can prove that they have "corrected" their ways.

Most children of guest workers and other foreigners in Saudi Arabia go to international private schools which will not be covered by the ban.

The Saudi government follows Shari’ah law, which strictly prohibits the open display of homosexual behaviour and is punishable by the death penalty. Other penalties include fines, imprisonment and whipping.

In 2010, the Saudi government banned the recruitment of all LGBT foreign workers after sending a memo to recruitment agencies in countries where many guest workers originate from, such as the Philippines and India, calling on them to be stricter in their screening processes.

“Officials of recruitment agencies who are responsible in conducting interviews of job applicants to Saudi Arabia are strongly advised to screen them thoroughly so that those belonging to the third sex are excluded,” the memo read.

Anonymous said...

Baca bismillah lelap mata dah lapar.hahahah

Anonymous said...

bapak ah

jijik sial dengar

Anonymous said...

Kata org yg tak blh makan daging babi,jd kalau ada daging babi dlm meehon, buang daging babi je, meehon dan kuahnya boleh makan pa...Cukuplah tu, makin geligeleman dgn Pas ari ni. Komen kwn saya, kalau tak buat gitu, mcmana Pas nak tawan Johor. Sebab tu jgbn hairan la kalau pemimpin Pas kat Ipoh ikut DAP, demontrasi bantah sekolah agama rakyat. Bukan mrk tak tahu hukum, bukannya tak ada maruah...tapi apa agaknya................>

Anonymous said...

Carlsberg pun ada.. todi pun ada.. tarian gelek pun ada... mari mari makan..

Anonymous said...

Yam seng!!!!. Tibai je, haram halal belakang kira. Itulah dunia PR sekarang.

Anonymous said...

xdak plak komen2 dari puak2 pakatan laknat ni psl isu ni....