Wednesday, June 20, 2012

Pemimpin Pas Protes Sekolah Agama dan Adun BN Halau Rakyat ?

Seperti yang saya selalu katakan di blog ini, Pas sanggup lakukan apa sahaja demi politik dan demi untuk mendapatkan undi, termasuklah menjadikan isteri sebagai taruhan politik.  

Minggu lepas saya telah tulis di blog ini bagaimana Pas arahkan ahli-ahli mereka yang terlibat dalam urusan pilihanraya agar menangguhkan ibadat haji mereka tahun ini bagi memberi tumpuan kepada pilihanraya. 

Sebelum-sebelum ini kita semua tahu bagaimana Pas sanggup gadaikan kalimah Allah demi untuk mendapat sokongan orang-orang bukan islam. 

Pas juga mempertahankan tindakan pemimpin-pemimpin berketurunan komunis DAP menggunakan ayat-ayat Quran di pentas ceramah. Semuanya kerana politik....

Minggu ini pula saya nak berkongsi dengan anda satu kisah yang terjadi di Perak melibatkan seorang lagi pemimpin Pas juga.


Seperti yang kita tahu kejayaan DAP, PKR dan Pas di Perak pada PRU 12 dan kekuatan mereka kini adalah hasil sokongan pengundi-pengundi cina. Sokongan pengundi melayu kepada mereka tidaklah sehebat pengundi cina. 

Kerana undi cina Pas sempat menjadi MB selama 11 bulan. Kerana undi cina jugalah orang-orang Pas yang sebelum tahun 2008 lantang melaungkan UMNO rasuah siang dan malam menjadi kaya raya dalam tempoh 11 bulan pemerintahan Pas di Perak. Kerana undi cina jugalah bekas pesuruhjaya Pas Perak yang dulunya seorang yang muflis sehingga tidak layak bertanding dalam PRU 12 , bebas dari muflis dalam tempoh 11 bulan seorang ahli Pas menjadi MB.

Oleh sebab yang diatas itulah Pas yang dulunya mengkafirkan UMNO kerana menjalinkan hubungan dengan MCA tiba-tiba berubah 360 darjah menjadi lebih kafir dari UMNO. Lebih malang lagi sanggup menggugurkan apa yang menjadi teras perjuangan mereka sebelum ini, iaitu penubuhan negara islam.

Sekafir-kafir UMNO yang dituduh Pas kerana menjalinkan hubungan dengan MCA, dan telah lebih dari 50 tahun, tidak pernah sesekali pun UMNO menggugurkan matlamatkan perjuangan mereka untuk Islam dan bumiputra.

Pas tahu hanya pengundi cina sahaja yang mampu merealisasikan impian mereka untuk menjadi wakil rakyat, exco dan menteri besar atau apa-apa sahaja jawatan termasuk ahli majlis sekali pun. Oleh yang demikian demi mencapai matlamat tersebut Pas sanggup lakukan apa sahaja demi mandapat undi orang-orang cina hatta bergelumang dengan daging babi di pasar menjual babi sekali pun. Itulah yang terjadi di Mersing dan Selangor....

Berbalik kepada apa yang terjadi di Perak....


Sehari dua ini beberapa blog pro pembangkang mencanangkan cerita kononnya Adun BN Sungai Rapat, YB Datuk Hamidah Osman menghalau rakyat dari majlis perjumpaannya dengan penduduk-penduduk Taman Desa Aman dan taman-taman sekitarnya.

Punca kepada semua kekalutan itu adalah kerana sebuah Sekolah Agama Rakyat (SAR) di Taman Desa Aman. Satu masa dulu terdapat sebuah sekolah agama rakyat yang menumpang dibahagian bawah sebuah surau papan dua tingkat. 

Lima tahun lepas surau berkenaan dirobohkan bagi dibina surau baru di tapak sama , yang lebih selesa dan mesra warga emas (setingkat), tanpa perlu memanjat tangga ke bahagian atas lagi untuk beribadah .

SAR berkenaan dipindahkan sementara (menumpang) di Dewan Orang Ramai Taman Pegoh. Setelah beberapa tahun ibu bapa dan pihak sekolah meminta agar sebuah SAR baru dan lebih selesa dibina.Hasil kerjasama penduduk sekitar dan YB Hamidah tapak telah dikenalpasti dan dibawa kepada perhatian kerajaan negeri bagi tujuan pembinaan tersebut.

Tapak untuk pembinaan sekolah tersebut adalah sebuah kawasan padang yang berkeluasan 4.0 ekar dan keluasan yang digunakan untuk pembinaan sekolah adalah 0.8 ekar sahaja. Dibina di bahagian hujung padang dan bukan di kawasan tumpuan kanak-kanak bermain.


Pembinaan tersebut telah mencetuskan bantahan oleh 27 orang penduduk sekitar. Jumlah keseluruhan penduduk pula lebih kurang 1000 orang. Daripada 27 orang penduduk yang membantah pembinaan SAR tersebut, 25 orang berbangsa cina dan 2 orang berbangsa india.

Ahli Parlimen PKR Gopeng, Lee Bon Chye yang mengetuai bantahan 27 orang penduduk tersebut. Lebih malang dan sungguh mengejutkan apabila penyelia Pas kawasan berkenaan yang juga calon yang diimport dari Kedah dan tersungkur di kaki YB Hamidah pada PRU 2008 , Radzi Zainon turut bersama-sama dengan Ahli Parlimen PKR Gopeng dan 27 orang penduduk membantah pembinaan SAR berkenaan. 

Inilah yang saya katakan diatas, demi undi Pas sanggup buat apa sahaja. Minta jauhlah dari orang-orang seperti ini dari diangkat sebagai pemimpin. Lihat contoh apa yang terjadi di Perak selama 11 bulan. Selama tempoh itu sahaja sudah ada tanah yang tergadai 999 tahun. Belum lagi dihitung benda-benda lain. Jika mereka-mereka yang dari kaum Pas ini diangkat sebagai pemimpin negara tidak mustahil kita (rakyat) boleh dilelong 3 orang  RM 10 oleh mereka. 


 

Pada hari Sabtu lepas (16.06.2012) YB Hamidah telah mengambil insiatif untuk berjumpa dengan penduduk Taman Desa Aman dan penduduk taman-taman sekitarnya bagi membincangkan isu pembinaan SAR yang diperbesar-besarkan oleh PKR dan Pas.

Ahli Parlimen Gopeng dan Penyelia Pas import untuk Dun berkenaan telah membawa sekumpulan penyokong-penyokong mereka dari kawasan lain ke majlis berkenaan atas nama rakyat hendak berdialog YB Hamidah. 

Sekilas ikan di air kita tahu jantan betina....

Mereka boleh berselindung atas nama rakyat dan atas nama dialog, tetapi YB Hamidah lebih cekap menghidu apa niat mereka yang sebenar.

Kerana ingin memberi tumpuan kepada penduduk setempat bagi membincangkan masalah yang dihadapi dan juga sebelum timbul perkara-perkara yang tidak diingini YB Hamidah membuat pengumuman meminta supaya Ahli Parlimen PKR Gopeng dan Penyelia Pas yang diimport dari Kedah agar meninggalkan majlis tersebut. Sekiranya mereka tidak meninggalkan majlis program tidak akan dimulakan.


Akhirnya dalam keadaan tersipu-sipu mereka dan penyokong-penyokong mereka dari luar yang tidak ada kena mengena dengan masalah penduduk disitu bangun meninggalkan majlis sambil melaung-laungkan reformasi. Mereka ingat mereka bijak, rupanya ada orang lain yang lebih bijak menghidu niat mereka.

Apabila apa yang dirancang tidak menjadi, mereka pusing cerita pula mengatakan YB Hamidah menghalau rakyat dari berjumpa dengannya. Nampaknya rancangan PKR dan Pas gagal. Sila cuba lagi di lain kali.....

Itu yang mampu saya jelaskan kepada anda semua disebalik tohmahan pembangkang kononnya YB Hamidah menghalau rakyat.

Ingat beza Pas dan UMNO....

PAS berjuang menggunakan agama dan bangsa untuk kepentingan politik....

Umno berjuang menggunakan politik untuk kepentingan agama dan bangsa....

53 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

FIRST!!!!!!!

anti anon gay said...

wooi anon kao mmg gay!!!!

headbomb said...

dah berebut orang nak komen kat blog rbf ni keh keh.. siap 1st haha.. erm so semua nampak tak spender pas yang sebenar.. hal ini mereka senyap...

Anonymous said...

Matlamat tidak sama sekali boleh menghalalkan cara. Tetapi bagi PAS apa cara sekalipun akan dihalalkan untuk mencapai matlamat mereka. Ternyata PAS sembrono didalam tindakan mereka kerana apa yang berlaku diPerak hanya melengkapkan perlakuan songsang mereka dalam berpolitik sehingga PAS sendiri menanggung akibat buruk dari tindakan bodoh mereka sendiri.

Pembinaan Sekolah Agama Rakyat (SAR) pun mereka sanggup tentang hanya untuk mendapat undi Cina? PAS nampaknya sudah jauh sesatnya sehingga tuntutan duniawi menjadi lebih penting dari tuntutan ukhrawi.

mtk.

Anonymous said...

banner tanda ...majlis mesra rakyat & dialog ..tapi tak mesra tak dailog pun!?

Anonymous said...

PAS x akan menang satu kerusi pun lepas ni.....Melayu ISLAM tulen dah sedar...kecuali yg ALLAH butakan mati hati nya dari melihat kebenaran....

Anonymous said...

saya sayang Islam.Kenapa org Islam PAS buat mcm nie...menyebarkan syiar islam di bumi Allah adalah berjuang di jalan Allah. membina sekolah agama rakyat adalah fisabilillah. mari kita berjihat mempertahankan sekolah agama rakyat....hidup Islam...hidup UMNO

Anonymous said...

Mereka dah hilang punca.... Sampai tak tahu apa yg patut diperjuangk an Dan apa yg patut ditentang...mereka telah dikelirukan oleh kafir Harbi DAP....

Anonymous said...

ada tak penduduk setempat yg betul2 tahu cerita sebenar? boleh tolong ulas?

tapi pd pandangan saya, nampak sangat pas betul2 telah menjadi anjing tunggangan dap. itu saja.

Anonymous said...

Di sebabkan PAS menghalang pembinaan SAR. Saya ahli pas bukit gantang keluar dari pas. Selamat tinggal pas walaupun perjuangan pas demi tuhan namun sifat pentingkan politik agama ditindas. Allahuakbar.

Anonymous said...

PAS SELAMANYA SESAT

Anonymous said...

YANG BAIK DARI ALLAH....YANG BURUK DAN SESAT SUDAH PASTI DARI PAS

Anonymous said...

YANG BAIK DARI ALLAH......YANG BURUK DAN SONGSANG SUDAH PASTI DARI PKR

Anonymous said...

Tanah mana lagi di Taman Desa Aman nak dibina SAR kalau bukan di tapak sekarang? Takkan nak bina kat hulu banat dekat sempadan Siam sana?

Orang Sg Rapat

Anonymous said...

Yg membantah tu takut anak2 deme jadi tak keruan bila terdengar suara budak2 mengaji dari SAR tu agaknya!

Aku x undi PAS untuk jadi pembodek Cina...aku undi PAS supaya PAS jadi pembela Islam sebenar jika berkuasa tapi tengoklah, baru kalah tipis dah jadi camni apalagi kalau menang!

Anonymous said...

tahniah atas keberanian yb hamidah.yb telah bertindak bijak sebelum berlaku kekecohan & pergaduhan.

teruskan perjuangan

SUNGAI RAPAT ONLINE said...

Salam semua,

Isu Sekolah Agama Rakyat di Taman Desa Aman/Pegoh Aman sudah berlarutan hampir sebulan yang lepas.

Isunya PAS bersama PKR telah membantah sehingga membuat demonstrasi untuk menghalang pembinaan sekolah Agama Rakyat ini.

Pas hanya memberi alasan bahawa pembinaan padang hanya mengganggu pandangan beberapa kerat kaum cina tetapi bagaimana dengan hampir 1400 penduduk Islam

Masih terdapat orang Melayu yang masih keliru dengan isu ini kerana isu ini telah diputarbelitkan oleh Pas dan PKR sehingga membawa kepada cubaan PAS dan PKR untuk menggagalkan majlis dialog iYB Dato Hamidah bersama penduduk Taman Desa Aman/Pegoh Aman

Sungai Rapat Online telah membuat entri berkenaan Sekolah Agama ini sejak sebulan yang lepas. Minta tolong baca entri dibawah dan sekejap lagi Sungai Rapat online akan membuat satu lagi entri untuk keseluruhan kejadian

Rentetan kejadian di sini

1.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/05/demi-kemaruk-kuasa-pas-sanggup.html

2.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/05/lee-bon-chye-buat-fitnah-terhadap.html

3.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/05/demonstrasi-mempertahankan-sekolah.html

4.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/05/saya-sanggup-mati-demi-mempertahankan.html

5.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/06/hari-ini-12-masjid-seluruh-dun-sungai.html

6.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/06/memorandum-mempertahankan-sekolah-agama.html

7.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/06/radhi-zainon-dan-lim-boon-chye-cuba.html

8.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/06/umno-fitnah-kami-bukan-bantah-pembinaan.html

9.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/06/diketika-ini-jika-dap-arah-suruh.html

10.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/06/inilah-seorang-bekas-pegawai-stor.html

11.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/06/pembinaan-sekolah-agama-rakyat.html

12.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/06/pas-dan-pkr-cuba-ganggu-majlis-dialog.html

13.http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/06/umat-islam-wajib-jihad-untuk.html

Anonymous said...

Tahniah YB Midah , perjuang memang selalu diuji, teruskan perjuangan di jalan Allah ini. kami tetap bersama mu walau hingga akhir nanti. bukan senang nak menegakkan fisabililah.

Anonymous said...

RBF,1penjelasan yang bagus.
dari semalam lg saya tercari2 jawapan.benda ini kecoh di fb puak2 pembangkang

nagamalaya2011 said...

PAS/PKR/DAP dah tak boleh pakai. Tolak PAS/PKR/DAP mentah-mentah, tak bagus untuk kebaikkan dan kemajuan Agama, Bangsa dan Negara.

Anonymous said...

kalau parti yg memperjuangkan Islam sendiri menghalang penyebaran islam di Malaysia...apa nak jadi. Siapa mereka sebenarnya nie? Adakah Islam sekadar nama atau perjuangan mereka tak Ikhlas. Buktikan...

Anonymous said...

saya memang dah lama curiga dengan parti PAS nie. saya cuma tunggu masa untuk tidak menyokong perjuangan mereka lagi.

Anonymous said...

nasib baik kedah jauh , kalau tak dah lama saya lempang puak PAS yg halang pembinaan sekolah agama rakyat ini

Anonymous said...

Ya Allah ya tuhan ku, macam tak caye je. Tak kan PAS halang sekolah agama rakyat Islam kot. cilakak betul

Anonymous said...

macam mana anak anak kita nak dididik ngan agama kalau pembinaan sekolah agama dihalang ole.

Anonymous said...

Dato Hamidah teruskan perjuangan. kami mengirim doa untuk bersama perjuangan Dato'.

cahaya masa said...

1. Kes hampir sama cuma melibatkan jenis sekolah dan tempat berbeza.

2. Di Shah Alam Seksyen 7, SJK(T) sepatutnya pindah semula ke tapak i-City, tetapi apa yang berlaku sekolah tersebut dibina semula berhampiran sekolah sementara yang lama yang terletak di 1/3 padang.

3. Tak tau nak kata sekolah ke atau bangunan pejabat (punya gah) yg telah dirasmikan oleh MB (Menteri Besar/ Billboard).

4. Oh dia buat boleh - kita buat tak boleh.

5. Begitulah orang PAS hari ini - sepatutnya kamulah paling kehadapan untuk menyokong pembinaannya tetapi sebaliknya yang berlaku.

6. Semoga Malaysia terus aman.

Anonymous said...

Aku dah tinjau tempat tapak untuk dibena sekolah SAR tu....tak ada gangguan kepada padang untuk permainan tu.

Lagipun ramai yang main di padang tu anak2 orang Melayu...padang masih luas dan selesa.

Ustaz yang mengajar di sekolah SAR tu pun aku kenal...amat lah baik orangnya.

Yang LBC dari pkr dan orang2 pas sibuk tu apahal....sepatut untuk kesejahteraan anak2 disitu menimba ilmu agama orang2 pr ni patut UPkan derma - kalau kerajaan BN bagi 100K.... pr bagi 200K baru le penduduk2 Islam kat situ tabik pada pas...konklusinya PRU13 ni hancurle pas di DUN Sg. Rapat ni

Anonymous said...

pas gila

Anonymous said...

apa kena Pas? berani mintak la tandatangan daripada penduduk Islam. kenapa minta tandatangan dari orang cina je?

Anonymous said...

PAS da jd cibai...PKR babi...DAP tah tah apa lg...

Anonymous said...

PAS da jd cibai...PKR babi...DAP tah tah apa lg...

Anonymous said...

Setakat yg membantah 27 org je. Radhi zainon, megat, mejar yaakop pun tak berani sign bantahan. Pi la suruh mak bapak ank yg belajar di SAR tu sign bantahan.

Anonymous said...

27 org tu semua Melayu ke?

Anonymous said...

25 cina kapior 2 india bodoh yg tak dpt projek lagi dari lee boooon caiii

Anonymous said...

JOM BANTAH PASTI SEBAB AJARANNYA TAK IKUT SYARAT KEMENTERIAN. SESAT AJARAN MEREKA. PASTI NI ADA LESEN KE. KALAU MATI ANAK YG BELAJAR KAT SANA MACAMANA YE.?

Anonymous said...

anak belajar di pasti masuk syurga belaka kahk ahak kahhh

Anonymous said...

WOIIII CIBAI LU SIBUK WA PUNYA TEMPAT APA PASAT. LU TAU TIAP2 PAGI SEMUA BODOH PUNYA BUDAK MELAYU KERIAU2 MACAM ORG GILA DEKAT INI SEKOLAH KACAU WAA MAU TITON WOOO. SOHAI PUNYA INI LATOK LAMIDAH.

Anonymous said...

JOM..... SEMUA KITA PERGI BERJIHAD........

Azizul Azli Ahmad said...

Salam Bro,
saya melihat YB Hamidah memiliki semangat kerja yang kuat dan baik. beliau memiliki kekuatan seperti Dato Seri Sharizat dalam mengusahakan sesuatu. sekolah anak saya di Convent dan SYS banyak bantuan yang diperolehi hasil usaha YB Hamidah. Saya tidak melihat siapa ahli politik tetapi saya melihat siapa yang berjasa. golongan ini terlalu banyak bercakap dari bekerja. saatnya untuk bekerja lebih kuat bukannya berkokok menentang semua yang dirancang oleh kerajaan. Bila hati kita buta kita mula melihat apa sahaja yang dilakukan adalah dosa.

Moga YB Hamidah terus bersemangat dan memberikan bantuan kepada penduduk, biar pengundi yang membuktikan siapa yang berbakti.

Metro Pengkalan
Mahasiswa UM

Anonymous said...

Ala...bangsat pas ni...sedangkan madrasah kat alor setar pn diorg nak roboh..apa sgt la kalau nak halang SAR ni..tu yg berhala buddha tak berani lak halang.

Anonymous said...

anon4.38 betul2 kurang ajar dengan statement yg diberikan. Ingatlah bahawa Melayu masih ada Tanah Melayu ko jangan nak kurang ajar ye. Pergi balik China la kalau sudah tak suka utk tinggal di Malaysia. Mohon RBF comment tersebut kerana ia terlalu kurang ajar demi martabat Agama Islam.

Abe Zul said...

salam...
Terbaik mengatasi sesuatu perkara adalah berbincang bersama2 penduduk terlibat.. Sekiranya kawasan tu hendak didirikan to'kong.. mungkin melayu pula yg membantah.. maka itu apa yg diusahaka oleh YB Hamidah.. sangat bijak, terpuji dan paling demokrasi...
Sekiranya keperluan SAR itu benar2 hendak didirikan disitu.. maka keputusan terbaik dan adil adalah dari penduduk majoriti.., walau bgmnpun.. perbincangan tetap diperlukan demi menghormati penduduk minoriti dan sebg tanda demokrasi serta muhibah..
jgnlah politikkan perkara2 yg menyentuh tentang pendidikan, keselamatan dan keharminian...
semoga keputusan terbaik dpt dicapai melalu usaha YB Hamidah... saya doakan..

Unknown said...

rilek der.. anon 4.38 tu saja jer.. membakar semangat... aku yakin dia melayu... :)

stannero said...

puncanya diorg takut dgn azan je if bukak SAR kat situ...

Anonymous said...

org melayu jgn terlalu bersangka baik....cina memang dah melampau..

Anonymous said...

tentang orang kapior tu buleh le tahan lagi sebab deme tu kapior. takat buat bising je deme tu.. kalau ndak ghase paghang panjang moh le ke parit..teman sunat kan. tetapi ape yg teman sedih bila mane ade oghang islam yg menentang, teman ghase deme takut bebudak yang belajor kat situ nanti mendapat islam yang sebenor lagi pun bila kerajaan yg bantu deme dah takade can mbawak baldi kutip duit. tv3, rtm, utusan, bh. deme larang tonton dan baca kerana konon nya pembohong dan pemfitnah tetapi deme ni sebenornye takut dengan kebenaran, demokrasi yang deme laungkan cuma demokrasi taik kucing. baju kuning yang deme pakai tu anggap je warna kunyit di kilang kunyit.

Bela Islam said...

Itu yg berlaku di Perak. Kat Kedah tpt aku ni lg la teruk.MB seorg ulamak bukan sj nak roboh surau bagi tapak kat cina, dia serah pula tanah wakaf kat tokong hindu depan mahkamah lama Alog Staq. Hampa pakat mai tenguk betapa cantiknya tokong hindu tu bina pagar dan pintu gerbang.Tokong tu lkm sj dari surau yg depa nak roboh. MB yg kata ulamak tu juga pertahan seribu penghuni cina nak buat kuboq komersial untuk cina seluruh dunia.Dlm pemerintahan Pas ni bukan sj cina yg hidup makin selesa, yg mampus pun blh selesa juga. Elok la kalau MB Pas tu kojol, tanam sj di jirat cina tu. MasyaAllah...Pas kembali la ke pangkal jlan.

Bela Islam said...

MB bela 1000 kapiaq cina dgn menafikan hak 16000 penduduk Islam. MB kata,walau tanah tu rezab Melayu, tapi pemilik dia cina. Menatang cina tu beli dlm tahun 1920an dulu. Hampa pecaya ka ni. Sekoq cina mampu beliberatus ekar tanah. Ada ka cina kaya masa tu. Waktu tu cina dok kandaq taik lg woii. Sungguh tak sangka MB ulamak ni cukup pandai putaq belit. Lagi hampa nak tau, sejak MB ulamak ini perentah Kedah, lebih 10 buah sekolah agama rakyat yg seduit pun dia tak bantu. Bila DS Jamil Khir mai bantu,Pas pecat ahli yg panggil DS Jamil Khir. Tu lah yg berlaku dalam kerajaan Kedah Sejahtera la ni.

Anonymous said...

hang tak tau ka? mai chek nak habaq..memang tahun 1920 dulu cina dah beli tanah tu...tapi baru bayar la..eleh cerita buleh reka. silap2 balak tu pula dia kata cina dah bayar tahun 1910 dulu tapi kayu baru ambik la.!!

Anonymous said...

Ha,ha,ha,haaaaaaaa hang memang genius.MB Kedah tu agaknya pupu payang Zizan Raja Lawak kot.Selamat Sejahtera pengikut setia Pas.

Anonymous said...

PAS dah tak pentingkan Islam lagi....sebab PAS dah jadi Parti Artis Sosial.....

Anonymous said...

sesape yg cakap pas parti ajaran sesat, memang dia dah sesat lah tu, orang yg cakap tu memang keturunan anak haramjadah, babi sial barua pukibabi,anjing ,yahudi keturunan sial babi pukimakdia, haramjadah bangsat...x sedor diri memang korang la yg dah sesat haramjadah punya manusia munafik!!!!!yahudi ke kau nak tuduh pas mcm tu? mak bapak kau dr keturun israel la........ mampos kau baca komen aku....kah kah kah...