Friday, June 22, 2012

Rafizi Insaf-Baru Nak Belajar Puasa dan Beribadat ?


Ada dua perkara yang saya nak perkatakan tentang lelaki yang bermulut betina ini...

Rafizi Ramli diwar-warkan sebagai seorang yang terpelajar dan bakal menjadi pemimpin besar PKR. Nak jadi pemimpin besar, tapi otak, mulut dan perangai seperti orang yang tak cerdik.

Semalam ketika berbalas tweet dengan Papa Gomo , Rafizi yang dikatakan seorang yang berpelajaran mengeluarkan ayat berbunyi,

Dia ada fantasy tengok saya bogel, nak sangat 

Untuk mengetahui apa yang dibalas oleh gomo anda boleh rujuk di sini

Adakah orang seperti itu layak diangkat sebagai pemimpin ?


Perkara kedua....

Rafizi dalam kenyataan semalam berhubung perletakan jawatannya mengatakan seperti berikut,

"Penat  Ramadan juga sudah berhampiran, (saya mahu) memberi tumpuan kepada ibadat"

Nak masuk bulan puasa dia kena berhenti kerja...

Rafizi bekerja di Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor sejak dua tahun lepas. Maknanya sudah dua kali Ramadan dia di pejabat berkenaan.

Tiba-tiba menjelang bulan Ramadan tahun ini dia letak jawatan kerana puasa dan nak tumpu kepada ibadat.

Adakah sepanjang dua tahun dan dua kali bulan puasa dia di pejabat berkenaan dia tidak pernah puasa dan tidak beribadat ?

Mungkin tahun ini dia dah insaf  dan nak belajar puasa serta buat ibadat. .

Buruh yang buat rumah batu pun tidak letak jawatan kerana nak puasa. Tetapi Rafizi terpaksa letak jawatan kerana puasa.

Puasa elok-elok ya Rafizi.Jangan pula curi-curi makan lolipop....

Kalau tak tahan puasa separuh hari sebagai permulaan....

21 comments:

Anonymous said...

Maaf kan lah dia....Bulan Puasa ni dia nak belajar berhenti berbohong...

Anonymous said...

tu yg sebelah gambar tu bila pulak nak belajar taubat & insaf???

Anonymous said...

Maha kuasa Allah, ditakdirkan satu hari hatinya diterbalikkan dan keluar dari PKR.....kita semua tuntut dia DISUNAT kasi habis didepan saksi2.

Anonymous said...

"Kau ingat orang kaya semua senag ka? orang kaya pun kadang2 sesak de..!"
"kau ingat semua orang mengaji tu pandai ka? orang mengaji pun kadang2 bodoh de.!!". Biar lah dia merawat hatinya yang luka.

Anonymous said...

Dia ni memang tak cerdik!!Sapa kata dia cerdik..

Digunakan untuk SPIN all issue jer..pasal tu saya kata dia tak cerdik..

Sapa sapa yang ikut anwar,kalau baru baru join,memang kena kelentong dengan anwar habis2an..

Dah langgar dinding la tu..hahhahaha...

Elok la keluar dari PKR terus..

Masuk PAS bro...keluar mulut harimau,masuk mulut buaya..sebab tak cerdik..

Anonymous said...

Kita tengok jelah apa akan jadi kepada saudara rafizi nanti
kot2 dia akan mengikut jejak langkah sahabat2 saudara Anwar

Anonymous said...

memang betoilah.orang cerdik dan terpelajar mempunyai mulut yang mengeluarkan kata2 secara berhemah.mungkin saudara rafizi ni tak sempat nak kursus kat BTN dulu.Kecian dia.sama2lah kita tolong saudra kita yang seagama, sebangsa dengan kita.

Anonymous said...

Wahai saudaraku rafizi!Penoreh getah, peladang, petani, penternak , nelayan, pekebun, malah kakitangan awam tak pernahkata nak bercuti atau berhanti kerja kerana nak sambut bulan yang Mulia.Bagi saudara Rafizi yang dikelilingi oleh pemimpin2 senang je nak berhenti kerja kerana nak beramal ibadat di Bulan Ramadhan.Banyaklah pahala Rafizi.Kalau boleh bahagi kan sama rata ramai orang nak.

Media Shah Alam said...

Kah kah kah--kehebatan yang di cipta oleh pkr untuk Rafizi akhirnya terkubur didubur Anwar Ibrahim..

Anonymous said...

yang itulah yang aku terfikir..kenapa puasa dan ibadat dijadikan alasan? kenapa baru skrg nak tumpu ibadat puasa? selama ni tak puasa ke? kalau alasan letak jawatan pun nak berbohong, tolong jangan jadikan puasa dan ibadat sbg alasan boleh tak? org lain kerja lagi teruk, takde aircond pun..kerja jugak..puasa jugak..

Anonymous said...

singgah sekejap... apalah korang semua..dia letak jawatan pun kau andai macam2..biarlah...jika dia tak letak jawatan lagi banyak skandal UMNGOK terlondeh!!!! ha!ha!ha!khekthuiiih

Anonymous said...

Rafizi tidak jujur apabila memberi alasan berhenti kerja untuk beribadat ( puasa ramadhan). Kerja juga adalah satu cabang ibadat jika nawaitunya kerana Allah. Soalnya adakah Rafizi meletakan jawatan CEO itu degan niat kerana Allah atau sebab2 lain? Sesungguhnya Allah Maha Mengetahwi.

mtk

Anonymous said...

YE KE ANON 23 JUN 10:06AM?

takkan anugerah tuhan tak pujuk dia kot? kan anugerah tuhan nak sangat jauhkan umno? so apsal biarkan letak jawatan? rugila anugerah tuhan kalau camtu...kah kah kah...haaaaaaakthuiiiii!

Anonymous said...

Syabas....menuju ke arah perpaduan umat. Ikut Dr Hasan Ali le brader

Anonymous said...

singgah sekejap....ya anon June 23, 2012 11:20 AM ..kerajaan lain...parti lain. sdr rafizi letak jawatan dlm kerajaan je. dlm parti ok.. jadi tunggulah wahai ubn... sdr rafizi akan bongkar segala skandal ubn..tunggulah HA!HA!HA!HA! ekhoiek thuiiiih!!!!!

Anonymous said...

SO APSAL TAK LETAK JAWATAN DALAM PARTI JUGAK? BUKAN KE ALASAN NAK BERIBADAH? TU LAAA...TAK HABIS2 NAK TIPU, SAMPAI LETAK JAWATAN PUN TAK SEDAR2 DAH MENIPU.. KAH KAH KAH...PAP PAP PIIIIIIRAAAAA.....MMMUAHAHAHAHA

Anonymous said...

rafizi letak jawatan sbb nak niaga kt pasar ramadan lah. Ramai je buat camtu. kawan aku yg ambik cuti sebulan pun ada sbb nk niaga pasar ramadhan. Kan Rafizi ada sebut dlm twitter dia yg dia nk bisness sendri. Niaga kt pasar ramadhan la tu...

Anonymous said...

Adooii...otak cerdik pun macam ni ke?

Anonymous said...

Kalau puak pr ni cakap nak dedahkan itu dan ini kau orang jangan percaya sebab yang enam kotak dulu pun dah bertahun-tahun belum terdedah ek eleh..nak dedah yang terbaru konon..ke tengah nak cipta skrip pembohongan terbaru. Woi kalau nak bohong pun agak-agak la..bukan semua orang otak belacan macam puak pr.

rafizi penhianat bangsa said...

rafizi memang sekarang tidak bolih tidur nenyak sebab banyak sangat kes yang beliau akan kena. 1. bafia olih bank negara, 2. pembohongan tentang nfc terutama sekali ecocity: ini banyak kes hingga lepas pilihan raya, 3. rafizi jual hartatanah kdeb tapi bukan untok syarikat. untok pkr, poket sendiri dan tauke china talam corporation. this is to come out soon. yang ni rafizi tak bolih lari. 4. dia proxi azmin ali..... so many problems. baru nak bertaubat. bila kau fitnah your lady boss at kdeb dan dipetronas, tak ingat kepada Allah? fitnah keatas shahrizat? Allah sangatlah adil dan maha mengtahui.

Anonymous said...

mmg hebat la sindiran RBF ni..hehe..puak2 pencacai ALjuburi ni jer yg sewel memanjang..