Monday, July 23, 2012

Farid Ismeth Emer Dibayar Untuk Buat Pengakuan ?

Terasa malas nak menulis di bulan puasa ini, tetapi apabila melihat video pengakuan Farith Ismeth Emir yang dimainkan oleh beberapa blog hari ini, terasa nak ikut sama juga.

Seperti yang pernah saya katakan sebelum ini, menjelang PRU 13 Rosmah akan dijadikan modal utama pembangkang untuk menimbulkan sentimen kebencian orang ramai terhadap PM dan BN.

Mereka akan buat, akan reka dan akan karang apa sahaja cerita pasal Rosmah untuk dijadikan modal politik mereka.

Apabila isteri Guan Eng kena soal sikit saja bukan main lagi melenting-lenting puak-puak mereka marahkan Adun MCA yang bertanya soalan itu. Sampaikan Wan Azizah panggil sidang media khusus pertahankan Betty Chew.

Tapi mereka tak pernah terfikir pula apa yang mereka pernah buat kepada orang lain. Bagaimana Guan Eng kerjakan Rahim Thamby Chik satu masa dulu. Bagaimana Anwar gunakan penyiasat persendirian suruh buat kenyataan Najib ada hubungan dengan Al Tantuya. Dan bagaimana Rosmah difitnah dengan pelbagai tuduhan tentang kehidupan beliau berumahtangga. 

Tapi bila Betty Chew kena tanya soalan sikit ja.......fuh......terus melompat beb....Kononnya mereka ada keluarga. Habis itu orang lain tiada keluarga ke ?

Isu tentang Rosmah pernah menjadi isteri kepada Farid Ismeth Emer bukannya perkara baru. Tetapi benda ini sering diulang-ulang oleh blog-blog pembangkang termasuklah blogger yang dipelihara oleh Rafizi ramli. 

Akhirnya hari ini Farid muncul menafikan semua dakwaan itu. Tetapi adakah anda rasa mereka akan senyap apabila melihat dan mendengar apa yang dikatakan Farid ?  Klik di sini

Tidak.....mereka tidak akan senyap atau terima apa yang dikatakan Farid. Percayalah cakap saya perkara itu tidak akan senyap. Mereka akan pusing cerita pula kononnya Farid Ismeth Emer telah dibayar oleh Rosmah untuk membuat pengakuan itu.

Bab macamana nak buat fitnah supaya nampak benar memang pembangkang cekap. Seperti yang dikatakan oleh blogger GAP di sini. Mereka bijak putar dan mereka bijak pusing tapi macamana pun satu hari nanti semuanya akan terbelit leher sendiri.

30 comments:

Anonymous said...

serius cakap bro, dh bertahun2 aku pecaya cerita ni, siap cerita kat org lagi, adusss.... bedosanya aku... dibulan yg mulia ini, aku nak mintak maaf kepada meraka yg terlibat, dan aku akan carik balik org2 yg pernah dgr cerita ini dari aku, aku nak perbetulkan semula cerita, amin...

Anonymous said...

sebenarnya apa masalahnya kahwin dgn janda orang? kawin janda, bukannya bawak lari anak dara org pun..

yang penyokong2 PR dok heboh pasal najib kahwin dgn janda kepada farit ke sape2 ke apehal? nak buktikan second hand wife? saja je nak malukan najib?

jangan buat isu...tu abby abadi tu janda jugak..jika ditakdirkan jodoh dia dengan penyokong pas atau dap sekalipun...tak malu ke wahai penyokong2 PR?

Anonymous said...

AKU HENSEM

THIRD
SAPE NK KAWIN DGN AKU?

hanizam said...

biasalah...bab fitnah memfitnah ni memang dah jadi darah daging Juak Pakatan ni...

tak kiralah masa ape pun, dalam bulan yang mulia ni juga mereka redah, janji niat nak kenakan orang lain tercapai...

cuma mereka tak sedar, segala amalan yang dibuat dalam bulan ramadhan ni, adakah diterima @ sebaliknya???

yang pasti, pemimpin pakatan terutamanya pemimpin PAS yang mengagung-agungkan selama ni merekalah islamik, akan dapat sahamnya juga sebagaimana penulis blog yang memfitnah PM sekeluarga...

Sepatutnya pemimpin PAS perlu menegur penulis blog ni, betul @ sebaliknya ape yang ditulis...ni seperti pesta, hanya menyokong dalam diam...

bila kena pihak sendiri, mulalah keluar dalil @ tafsiran sesat untuk mempertahankan diri...

takda ape nak dibanggakan sangat, kononnya slogan ISLAMIK, tapi lebih teruk dari perangai orag kafir...

IBLIS pun menangis tengok perangai juak PAKATAN yang lebih gemar menyebarkan fitnah...

baik tak payah puasa kalau perangai macam ni...buat penat je...

anis wana said...

mmg sial je aku tngk PAKATAN harami ni...xhbs2 kerja nk mmfitnah org!!!!!
sampaikan isu yg xbnr pn kornag blh reka..dh2la mmbuat cerita dongeng...

anwar rafizi said...

bermula dengan kes pakatan menipu kata DS Rosmah vs al tantuya samapai sekarang ada lagi attrition terhadap DS?

asal pembangkang takut sangat dengan dia ni ye? sampai terpaksa keluarkan cerita-cerita yang memfitnah rakyat dan menyusahkan hidup orang lain?

Anonymous said...

Allah bersama2 dgn org yg benar,wpun pembangkang buat mcmana pun tetapi Allah tetap pelihara org yg kena fitnah seperti ds najib n ds rosmah,sb terang n nyata skrg ni kejatuhan pas bukan disebabkn umno tetapi adalah disebabkn hukum karma,Allah Maha melihat n Maha mengetahui akn segala perbuatan makhlukNYA.saya sbgai rakyat malaysia yg sukakan keamanan yg sedang dikecapi tetap akan menyokong umno/bn wpun pembangkang cuba memutarbelitkan fakta.

Cili Padi said...

biasalah tu ada je cara untuk nak jatuhkan Najib. tak dapat attack Najib mulalah nak cari masalah dengan Rosmah. Dorang ni memang dah takda modal nak buat apa dah tu yang dok sebar fitnah merata-merata . tapi nak buat lagu mana kalau orang melayu masih mempercayai anuwar al juburi yang terang-terang mempunyai video!

Anonymous said...

Iblis tak dapat 'serang Adam a.s, mereka 'serang' isteri baginda iaitu Hawa a.s hingga terkeluarnya mereka berdua dari syurga.

BOB MALAYA said...

pakatan-pakatan haram jadah...tak habis-habis dengan fitnah bodoh engkau...org siap bersumpah guna nama ALLAH lg masih nak buat fitnah farid dibayar untuk buat kenyataan mcm sepit je pemikiran otak-otak batu pembangkang nie..juak je aku tgk pembangkang

Daddy Cool said...

btul bro..ak ykin bnda ni xkn brhnti stakat ni jer..selagi keinginan diorng xtrcpai,selagi nafsu setan diorng xdpnuhi slagi tu lah mreka akn trus melakukan ftnah..biarkn mreka dgn prjuangan MURAHAN mreka..PRJUANGAN BRLNDASKAN FITNAH DAN PEMBOHONGAN tidak akn ke mana2..

Anonymous said...

Apa masalahnya? janda ke anak dara ke ... tua ke muda ke ... asal suka sama suka ... bahagia ... dapat keberkatan dari ALLAH SWT dunia dan akhirat cukup lah .... Kalau x silap saya Siti Khadijah r.a pun semasa menikah dengan Nabi Muhammad s.a.w. juga janda ... alhamdulillah ... bahagia je!

Anonymous said...

Mcm dah teruk sgt pembangkang nie..lepas bt fitnah bodoh skrg bt fitnah lg juak..datang dri mana entah balaci sial..farid siap bsumpah skrg dikata dibyar memang otak udang..pembangkang songsang,

Anonymous said...

“Caricature assassination” adalah satu senjata ampuh dalam politik. Strategi ini sangat berjaya untuk beberapa tahun yang lalu untuk pihak pembangkang kerana pada waktu itu kurang media baru dari pihak kerajaan menangkis serangan.

Namun sekarang dengan adanya media baru yang begitu banyak yang pro kerajaan semua maklumat itu boleh ditangkis dengan pantas dan berkesan.

Serangan ini tidak lagi berkesan jika ianya satu rekacipta kecuali lah benar

Anonymous said...

Lepas nih puak PR putar cerita pulak bukan Farid Ismeth tapi Ismeth Ulam Raja yang pernah kahwin dengan Datin Rosmah....ha...ha...ha

Anonymous said...

mmg betul pun farid di byr..nk tuntut salah laku DS rosmah konon,ptuihhhh...

Anonymous said...

mememyyyyyyyyyyyyyy ar farid di bayar pun...kalau x,xkan keluar cite mcm ni..hahahaha
kaya la farid kali ni..kuikuikui

Anonymous said...

blog pakatan sudah2 lah tabur fitnah di bulan ramadhan ni.

tengku nora said...

pembangkang ketandusan isu untk mmburukkan DS najib sehingga isterinya DS rosmah menjadi mangsa fitnah....
pembangkang mmg sengaja nak menjatuhkan karier politik DS najib...
pembangkang mmg sial...

Anonymous said...

ANON 1O:07 PM DAN ANON 10:29 PM

MEMANG BETUL?? ITU PERKATAAN YANG MENGESAHKAN BAAWA ADA BERLAKU PEMBAYARAN.
PERSOALANNYA..KAMU ADA BUKTI? KALAU TAKDE, BANYAK SANGAT PAHALA DAH KE SUKA2 FITNAH CAMTU? KALAU IYE PUN TUNJUKLAH BUKTI..

tengku faiz mansor said...

apa masalah pembangkang haram jadah sebenarnya???tak habis dengan fitnah..sekarang cakap farid dibayar untuk buat kenyataan, apa sal pembangkang bodoh sangat otak batu yang 2 pun xboleh nak fikir...patut lah ahlinya lurus mcm katak dibawah tempurung tak berkembang langsung dalam balaci pembangkang bodoh!!!

hanizam said...

ha..ha..ha...

pemilik IP ni akan dicari oleh pihak berkuasa dalam masa terdekat...

IP 115.134.32.194

dalam blog Zam Zarina (pembaca berita TV1 tu..) ada didedahkan pemilik IP tersebut telah mengubah fakta dalam Wikepedia banyak kali dalam masa 24 jam pasal isu ni...

mana mau lari haaa.....walaupun guna nama pelbagai, yang penting alamat IP dah dapat...

tak berayalah ko kelak....

Anonymous said...

sebenarnya mereka yang menulis fitnah telah dibayar oleh anwar aljuburi..untuk membalas dendam kerana cerita songsang 69 antara anwar/azmin/azizah/shamsidar.tidak dapat dijawab.

inshaallah DSN dan Rosmah dipelihara oleh allah.

Anonymous said...

semua fitnah yang dilemparkan oleh fuckatan adalah ciptaan anwar aljuburi dan disebar oleh pencacainya yang mendapat upah seperti rafizi/mak lampir/saifuddin/ tian chua .ramai lagi. manusia ini tidak kenal dosa pahala.

Anonymous said...

jentera2 fitnah PR akan menggiatkan usaha memfitnah datin Seri rosmah dan pemimpin2 BN..kegiatan ini semakin rancak terutama bila PRU13 semakin dekat..mereka ini serupa Syaitan dan Iblis...tak takut dosa sebab mereka ni mana ada agama..Pluralisme, LGBT jd tunjang..Ya Allah, jauhkanlah negara Malaysia dari dipimpin oleh orang seperti ini...


-pengundi atas pagar

Anonymous said...

Persoalan skrg ni.. knp masih ade lagi org bodoh yg nyokong pakatan? Tu yg aku pening memikurkan. Ckp xserupa bikin. Bodoh berbakul. Fitnah berbukit.

mekkelate darul naim said...

kalau xfitnah bkn pembangkang namanya,dan pemimpinnye pn kaki pembohong....
golongan yg BODOH n CELAKA aje yg percaya ckp fitnah pembangkang ni...termasuklah PAS yg pakai KUPIAH,JANGGUT pura2 alim...
semuanya SIAL...

DON MELAYU said...

pada suat hari ad seorng shabat brtnya kpd nabi Muhamad S.A.W tntg ftnah di akhir zaman, nabi Muhamad S.A.W prnh berkata 'ak melihat fitnah jatuh ke ats bmbung rimah kamu sprti mna hujan jtuh ke bumi'...dan dpat kita lihat sbgaimna ftnah2 yg dlimparkn oleh pmbgkang pd akhir ini sgt lah byk,pmbgkang yg dianggotai PAS yg mnanggp mreka pari mmprjuangkan islam akn tetapi ftnah yg mreka lmprkan amatlh kejam dan tidak berasas...mereka fkir ftnag mreka ad lah JASA mreka kpd rkyat..ALLAH sntiasa bersma dgn org yg benar,bkn dgn org yg munafik mcm pmbgkang...

Mak Cik Glamer said...

sikit2 bayar... sikit2 bayar.. lakonan anwar dalam video tu dibayar ke? buat malu je la tembelang korang satu persatu pecah..

Razman Hasnan said...

apa fitnah najib kepada pembangkang.. satu pun tak de.. ini menjunjukan setiap apa yang dilakukan oleh pembangkang adalah berniat jahat untuk menjatuhkan kepimpinan yang ada sekarang ini..