Friday, July 27, 2012

Gara-Gara Nak Bersahur Punya Pasal


Sekali tengok memang lawak gila....

Dua kali tengok menunjukkan bagaimana bersungguh-sungguhnya individu tersebut untuk memastikan dia sedar bersahur dan seterusnya berpuasa.

Semoga puasa dan kehidupan anda dirahmati Allah....Amin.....

12 comments:

Anonymous said...

Adess ...adik nih....xpa la sekurang2nya dia brsemangat nak posa.....

Ilang ngantok tgk gambar adik nih...

Anonymous said...

kreatif melampau2..hehe

abang said...

Ada kawan kawan pedajai kottt???

Anonymous said...

kalu macam ni tak sdar juga..bolih bawa maut dek....

BOB MALAYA said...

haha memang terbaik...semangat puasa

Anonymous said...

3 kali tengok boleh pekak kekal. Pendengaran tidak boleh di baiki.

Sekali rosak ia rosak terus.

TOKGURU86 said...

Selepas sebulan puasa, pekak plak budak ni.

Anonymous said...

bro RBF,ko xbuat mcm ni ker??hahaha...

Anonymous said...

gelagat anak2 di bulan ramadan adakalanya menghiburkan

House PK said...

Ada jugak orang macam ni ek?

Anonymous said...

malam ni balik dari tarawikh aku tak renti2 tengok video berkenaan kekejaman yang menimpa sedara seagama kita di myanmar iaitu etnik rohingya.

rumah mereka dibakar, pasukan keselamatan dan penduduk etnik rakhine (buddhist) tunggu di luar, bila ada rohingya yang lari keluar dari rumah yang sedang terbakar, rohingya ini akan ditembak atau dibunuh macam kita membakar semak samun untuk memburu tikus dan ular.

itulah nasib yang menimpa mereka. tak ada siapa pun dari mana2 negara islam yang sudi membantu mereka. sedangkan etnik rohingya dibunuh oleh etnik rakine seperti kita membunuh tikus sahaja lakunya.

menitis air mata aku bila melihat pengawal pantai negara bangladesh berpelukan dengan pelarian rohingya kerana terpaksa menghalau pelarian balik ke negara asal mereka kerana kerajaan bangladesh tidak dapat menerima pelarian rohingya.

bertambah menyampah aku bila melihat video umat islam di beberapa negara islam setakat mampu berdemo saja membantah pembunuhan etnik rohingya oleh etnik rakhine.

dalam hati aku berkata, " betapa lemahnya umat islam, betapa tak boleh diharapnya umat islam untuk melindungi sedara seagama ". " sehina2 anjing dia menyalak, menerkam dan menggigit. berpuluh kali lebih hina lagi umat islam kerana mereka hanya setakat boleh menyalak2 sahaja "

dalam hati ini timbul pertanyaan, " apakah agama islam ini hanya hebat pada slogannya sahaja, sedangkan pada hakikatnya habuk pun tak ada "

Hj Mansuh

Anonymous said...

Saya setuju dgn pendapat hj mansuh. Mmg sakit hati dan menangis sampai saya susah nak tido asyik tringat peristiwa ini.

Apa kata kalo kita halau or anta balik pekerja2 myanmar yg ada kat malaysia sbgai tindak balas.

Saya baru je 5 staff partime myanmar saya. Saya bgtau diorg bisnes x bagus so company xder duit nak byr.

Halau myanmar2 kat malaysia.

Zul