Monday, July 9, 2012

Kenapa Isteri Guan Eng Takut Untuk Jawab Dalam Dewan Undangan Negeri ?


Heboh diperkatakan tentang kisah Lim Guan Eng berplaster di dahi. Bukan niat saya untuk menuduh bahawa benar LGE ada hubungan sulit dengan bekas stafnya. Namun gelagat dan tingkah laku LGE serta isterinya menimbulkan kecurigaan kepada kita.

Seperti yang kita tahu, salah seorang Adun BN dari parti MCA di Melaka bertanya kepada isteri LGE samada dia mengenali atau tidak seorang perempuan cina bernama Ng Phaik Kheng yang diperkatakan dalam internet kononnya isteri LGE memukulnya.

Persoalannya kenapa isteri LGE enggan menjawabnya di dalam DUN dan membawa isu tersebut meleret-leret ke luar sampai sekarang ?

Kalau dia tak kenal, berita-berita di internet tidak betul dan Betty Chew tidak pernah memukul perempuan tersebut , sepatutya masa itu juga dia jawab. Dalam dewan adalah tempat yang terbaik untuk menjawabnya bagi meyakinkan orang ramai kerana dalam dewan tidak boleh berbohong. Tidak perlulah nak keluar dewan, kemudian nak protes sana-sini nak bawa banner sampai dalam dewan dan sebagainya. 

Kenapa takut sangat nak jawab dalam dewan ? 

Adakah kerana dalam dewan tidak boleh berbohong dan takut kantoi kemudian hari ? 

Tahun 1997 Karpal Singh pernah tuduh Anwar Ibrahim sebagai seorang peliwat dalam Parlimen.

Karpal Singh menuduh, Adun MCA hanya bertanya. Mana yang lebih teruk ?

Lebuh meragukan masyarakat apabila bekas staf LGE, Ng Phaik Kheng enggan mengulas perkara berkenaan apabila ditanya oleh wartawan. Jika benda yang tidak benar sepatutnya dia terus menjawab perkara tersebut tidak benar. Lihat di sini

Soalan ditanya kepada isteri LGE pada hari isnin. LGE hanya memberi kenyataan balas pada hari Rabu. Dua hari mengambil masa untuk menjawabnya. Kemudian muncul bersama isteri pada hari Sabtu untuk sidang media. Lima hari selepas soalan ditanya. Masa yang diambil terlalu panjang untuk membuat penafian.

Untuk menunjukkan dia tidak bersalah dan bagi meyakinkan masyarakat sepatutnya LGE dan isteri membawa bersama wanita yang berkenaan semasa sidang media tersebut. 

Uh...uh...uh....kasihan dia.......kita kena ingat, mereka laki bini adalah orang politik.....
Melihat gambar LGE dan isteri sepertimana yang disiarkan di muka depan Mingguan Malaysia semalam, teringat pula lakonan Anwar dengan isterinya serta Badrul Amin dengan isteri di depan para wartawan. Boleh dilihat di sini

Melalui laporan malaysiakini pada hari Sabtu isteri LGE 'merayu' kepada Presiden MCA agar jangan kejam.

Adun MCA hanya bertanya soalan telah dituduh kejam. Bagaimana pula tuduhan terhadap Datuk Najib dengan Altantuya ?

Najib dituduh mempunyai hubungan sulit dengan Altantuya dan Rosmah dituduh terlibat membunuh Altantuya. Apakah mereka tidak ada keluarga ? Jangan ingat hanya kamu yang ada keluarga.

Apabila kena giliran kamu, janganlah kejam, kami pun ada keluarga. Waktu puak-puak kamu buat pada orang lain, kamu semua tak fikir keluarga orang. 

Karpal Singh menjadi orang pertama yang menuduh Anwar Ibrahim peliwat dan diikuti dengan Mat Sabu yang memberi gelaran al juburi kepada Anwar dan gelaran tersebut melekat sehingga ke hari ini , apakah pemimpin-pemimpin DAP dan Pas itu tidak fikir terhadap keluarga Anwar pada masa itu ? 

Kepada Lim Guan Eng dan Betty Chew, sayalah tidaklah mempercayai 100 % apa yang dilaporkan di internet. Tetapi cara dan gelagat kamu gagal meyakinkan orang ramai 100 %. Sila cuba lagi di lain kali....

Teringat pula bagaimana seronoknya dua minggu lepas Guan Eng memutar belit apa yang diperkatakan oleh Ahli Parlimen Sri Gading dalam Dewan Rakyat berhubung isu gantung Ambiga. Tiba-tiba minggu lepas isterinya pula terbelit dalam DUN Melaka.

20 comments:

Anonymous said...

Itulah cara pembangkang berpolitik. Cakap tak serupa bikin. Kalau memfitnah orang lain mereka kata halal tetapi apabila fitnah tersebut dikembalikan kepada mereka maka melompat2lah mereka tak tentu hala macam kera kena belacan.

Rendahnya cara pembangkang berpolitik. Sama ada mereka dari golongan cuvanis (DAP), liberal (PKR) dan taksub tak bertempat (PAS), nampaknya pendekatan mereka sama - MATLAMAT MENGHALALKAN CARA.

mtk

tengku faiz mansor said...

cantik dahi MB .mesti dibelai oleh isteri tersayang.manja btul isteri MB hahaha.takut bini jgk rupanya.dah xder modal ker nak pertahan si suami tersayang ker, sampai takut nak jwb perkara sebenar .sudah2 lah membohongi rakyat

Anonymous said...

Memang tak lojik cara Betty tu. Kalau orang tak bersalah, spontan je boleh jawab. Contoh macam DS Rosmah yg dituduh berada ditempat kejadian semasa Altantuya dibunuh. Sekejap je dah keluar bukti dia rasmikan majlis anak yatim pada malam kejadian. Terlopong pembangkang, tak boleh nak pusing lagi.

Abg Is said...

dahi tu, luka digaru pakai kuali ka?

Raja Kumbang said...

Kah...kah...kah...kah...kah... LGE kata dahinya bertampal sebab digaru. Takde angin tak kan pokok bergoyang

BOB MALAYA said...

mcm dicucuk duri sembilu betty dengan perangai KM.kemudian dicucuk garpu diatas kepala KM mcm pinang dibelah dua diorang nie sama padan hahahaha.jgn berdolak-dalik rakyat lebih bijak dari anda.mainan politik sudah berada di hujung tanduk sudah dan muak!! dengan KM

Anonymous said...

tuduh orang sekeluarga sampai tuduhan membunuh boleh..

depa hanya kes cinta tiga segi tak sanggup pulak terima tuduhan sedemikian..

maaaaanyak cilakak punya olang la lu olang!

Anonymous said...

Soalan daripada Datuk Seri Chor Chee Heung, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, ditujukan kepada Guan Eng, beliau turut mengakui berlaku “ketirisan” RM26 bilion, menyebabkan Guan Eng memberi reaksi: “Inilah kali pertama saya mendengar seorang menteri mengakui bahawa korupsi dalam kerajaan telah mengakibatkan kerugian RM26 bilion!”

Akhirnya seorang pemimpin yang bertaraf menteri dari BN mengakui diatas pentas awam bahawa memang berlaku kegiatan rasuah dalam kerajaan yang melibatkan ketirisan RM26b .. humang aih .. 26 ribu juta tu .. duit tu milik rakyat .. bukan milik pemimpin.. isk isk isk .. makin banyak le peluh Najib menitik diluar kawalan .. chai ameno tolong jawab weyh.

Anonymous said...

ambil isu remeh,

jawab dulu tentang ketirisan 26 B


tak pandai letak keutamaan ke penyokong Umno ni?

Anonymous said...

nie cerite ape nie...skrg rbf bukak cite pasal lge bkn cerite pasal rm26 bilion da....xyah la laro tajuk lak...

DON MELAYU said...

guang eng dibelai oleh isteri dia dgan periuk,xpun kuali kat rmh dia...sdh2 la,rkyat skrg bkn bdoh lagi,smua org dh blh pham glagat si pmbgkang ni...btul la bro RBF ckp,msa diorng tduh DS Najib ngan altantuya dlu xpkir plak tntg kluarga diorng,bla dh kna ats dahi diorng sndri,diorng meroyan...siap berplaster lagi dahi...

bob hamid said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

KETIRISAN 26BILLION? MASA SAPE TU YE? NAK SPIN NAMPAK? KALAU KOMEN PUN TAK RETI NAK IKUT TAJUK, CAMNI NAK DEBAT? KEH KEH KEH..

Anonymous said...

Cerempet betul la korang ni....cuba la sporting sikit. Cerrr pikir...Pak Eng punya bebird aka kelicap tu boleh terbang lagi tau. Dia pun teringin jugak nak rasa ikan fresh...takkan hali-hali mau makan ikan pekasam.

Cerrr pikir bebaik...maafkanlah Pak Eng. Kasi la bebird die tukar selera sikit...hari-hari makan pekasam...cirit la dia. kekekekeke.

Kesiannnnn Pak Eng.

Anonymous said...

Dalam kamus pemimpin Fucakatan takde istilah 'YA' atau 'TIDAK'.... yang ada cuma 'KONSPIRASI'.... last-last kuali hinggap kat dahi...

Kah kah kah kah kah kah

Unknown said...

aku ingat nik ajis elok pi tarbiyah isteri LGE tak baik melawan laki nti tak cium bau syurga...

Unknown said...

aku ingat nik ajis elok pi tarbiyah isteri LGE tak baik melawan laki nti tak cium bau syurga...

DevvenKumar said...

hi blogger kalian...please add my blog to ur link..tq
http://devvenkumar.blogspot.com/2012/07/soal-jawab-pasal-anwar.html

anis wana said...

kalu xslh bkpo tkt nk jwb nye bety?msh nk bela suami konon...

mekkelate darul naim said...

guan en keno senduk emas ko tu?ha..ha..
bo2 la nk bohong rkyat,rkyt skrng xbodo mcm si pembangkang skrng.....