Tuesday, July 31, 2012

Penang Port:Kebangsatan dan Kejahatan Lim Guan Eng Terserlah


Sebelum ini saya pernah tulis mengenai tindakan DAP yang mempertikaikan rancangan Syed Mokhtar untuk membeli Pelabuhan Pulau Pinang. Sini

Sekarang kerja dia cucuk sentimen rakyat Pulau Pinang agar menolak langkah kerajaan menjual Penang Port kepada Syed Mokhtar. Isu ini dah cuba dijadikan isu politik menjelang PRU. 

Dia pergi canang cerita kononnya Syed Mokhtar akan jadikan Penang Port hanya sebagai 'feeder port'  kerana Syed Mokhtar akan lebih menjaga dua pelabuhan utamanya di Johor. Sedangkan Syed Mokhtar tidak pernah bercadang untuk menjadikan pelabuhan itu sebagai 'feeder port'.

Malah syarikat Syed Mokhtar akan mengorek laluan kapal dalam usaha untuk mendalamkan lagi laluan kapal mengikut keperluan pelabuhan itu. Sini

Tidak cukup dengan itu tiba-tiba sahaja beberapa hari lepas Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang membentuk sebuah konsortium untuk berlawan dengan Syed Mokhtar bagi merebut Pelabuhan Pulau Pinang.

Kenapa sebelum ini mereka tidak berusaha untuk dapatkan pelabuhan itu ?

Tetapi apabila dapat kepada Syed Mokhtar tiba-tiba pula mereka juga turut berminat untuk mendapatkannya....

Siapa disebalik Dewan Peniagaan Cina Pulau Pinang ?

Siapa Ketua Menteri Pulau Pinang ?

Guan Eng ni memang jahat beb.....cina ni memang celaka besar. Tapi masih ada lagi melayu-melayu bodoh yang nak julang cina tu.

Mulut dia memang manis, lakonan dia memang cukup hebat. Tapi jahatnya juga cukup hebat....

28 comments:

Anonymous said...

Inilah petanda biaDAP memang bersifat cina chauvinist.

Orang PAS harus melihat isu ini dengan hati terbuka demi hak Melayu dan bumiputera.

Jangan sampai nasi menjadi bubur saperti di singapore.

Tepikan permainan politik dan tumpukan tenaga pada perpaduan umat Islam dan Melayu bumiputera.

Anonymous said...

lancau betut ini...

Anonymous said...

Cina mana senang kalau melayu lebih sikit dari mereka, ada saja pihak tertentu nak buat isu. Melayu pun sokong dgn cina dap laknat cakap bagus bagus bagus, dia org sendiri pun terpaksa bungkus kain cari rumah luar pulau.

Anonymous said...

DAH KATA BANYAK KALI DAH..JANGAN PERCAYA SEDIKITPUN HATTA WALAU SEBESAR HAMA PUN TERHADAP KAFIR2 DAP TU.. SYED MOKHTAR DAH MENANG BIDAAN. SO, BOLEH LAWAN BALIK MAAAA..

Anonymous said...

PAS PULAU PINANG MENYOKONG SEPENUHNY ACADANGAN LIM GUAN ENG...BIARKAN CINA MENDAPAT PELABUHAN.KAMI PAS MENYOKONG. Melayu pulau pinang menyokong sepenuhnya.

To Live Again said...

Salam RBF,

Di bulan yg mulia ini marilah kita berdoa supaya Allah menambahkan lagi rezeki Tan Sri ni dn terus menguatkan iman beliau supaya terus membantu agama Islam dn bangsa Melayu di Malaysia ini.

Cerita bab konsortium ni teringat dulu masa beliau hendak beli DRB-HICOM berlwn dgn SM Nasimuddin.Sanggup si Nasimudin 2 tubuhkan konsortium ntah dari mana2 semata2 nk halang Tan Sri Syed.Nmpk gaya cara sama digunakan oleh cina babi yg sememangnya dengki melihat kejayaan Tan Sri Syed.

Anonymous said...

setahu sy, peneng port telah dibeli oleh MMC...

from Boyesen...

Anonymous said...

Sekadar pandangan….

Sudah sah bahawa orang melayu wajib bermusuh dengan DAP serta penyokongnya kerana dari banyak aspek mereka ini ingin memusnahkan Melayu dari segi ekonomi dan politik. Walau sebaik mana sekali pun, mereka tetap dengan agenda halusnya. Bagi saya dan keluarga saya, DAP dan penyokongnya adalah ibarat YAHUDI di Malaysia. Saya harap Allah memberikan petunjuk dan hidayah kepada rakyat Malaysia khasnya orang Melayu menginsafi kesilapan bersengkokol dan memilih mereka semasa PRU yang lalu.

TS Syed Mokhtar membida untuk mendapatkan Pelabuhan Pulau Pinang dan ianya adalah selaras dengan CAT yang kononnya menjadi amalan Lim Guan Eng sijahaman ini.

Terus usaha mendapatkan Pelabuhan Pulau Pinang dan sedikit sebanyak langsung dan tidak langsung ia membawa kejayaan kepada umat Islam dan Melayu.

Ikhlas dari
nasirwise

Anonymous said...

RBF

Ada hikmah juga bila Guan Eng pertikai Syed Mokhtar dapat penswastaan Penang Port. Kalau selama ni puak2 Pas duk kata Guan Eng tu baguih, tak anti melayu, tak anti islam ... nah hari ni Allah nak tunjuk dekat depa wajah sebenar Lim Guan Eng dan DAP.

Orang melayu yang boleh makan sepinggan dan minum sekoleh dengan Guan Eng, Kit Siang dan Karpal Singh ... tak ramai cuma ada 3 ekoq saja ... tapi yang 3 ekoq ni dengan imej serban dan jubah depa mampu menarik beratus ribu melayu untuk mengundi calon DAP pada PRU 13 nanti ... silap haribulan melayu akan hancus politik kerana pengaruh 3 ekoq melayu ni lah.

Sapa dia 3 ekoq melayu tu ... hangpa cari lah sendiri.

Hj Mansuh.

BOB MALAYA said...

memang tgk jer gua eng memang celaka besar dalam malaysia..sifat perkauman gua eng rainbow terhadap org melayu semakin terselah..PAS dan PKR plak terus menyanjungi gua eng bodoh!!!melutut plak pada DAP memang sesat sudah PAS tak ada maruah untuk kepentingan politik haram jadah mereka....gua eng lu ingat lu langsi gua htr cinadoll blik tanah besar

Anonymous said...

Apek lenbo brani mnyalak sbb MANGKOK JAMBAN PAS brsusun2 mnyokong n sedia mnjilat jubur dia...

PAS sudah smp kepringkat BODDDO tahap jamban yg kronik krn sgp buat apasaja utk mmuaskn hati khalifah HARBI mrk wlpon mmbunoh dan mnghapuskn saudara sebangsa dan seagama dgn mrk...

Semoga dgn izin Allah S.W.T TSSMAB berjaya mndptkn pelabuhan PP ...

Anonymous said...

org2 melayu pakatan haram sila kutip balik maruah sebagai umat ISLAM yg dicampak ke dlm longkang semata2 kerana mahu mnjilat kaki si kafir harbi. buat jauh2 sifat hasad dengki, buduk hati dan pentingkan diri. jauhila ajaran sesat PAS.

Pas dajjal said...

Ni lah cina haramjadah yg mehamba kan org melayu... Melayu plak bodoh jilat sgt dgn cina babi ni semua cuba klu melayu bersatu menegak kan bangsa sendiri dan juga agama comfirm cina tak blh nak bodoh2 kan org melayu

Kak bedah said...

Cina pukimak mmg suka pijak kepala melayu yg melayu haramjadah ni pun satu g jilat puki cina tu sapa suruh aku mmg bengang dgn. Elatu pembangkang ni semua bodoh mcm babi

kak bedah said...

mmg pukimak la cina dasar bangsat gila babi ni..... mmg x leh tgk melayu naik langsung.. perasaan hasad dengki tu byk sangat.....

sotong sempoi said...

melayu p.pinang mmg gampang pas semua gila kuasa je bkn drg kisah pasal hak org melayu pun sapa yg sokong pas puala pinang pun mmg gampang sbb drg ni semua penyokongcina2 kafir ni semua elok2 mmelayu blh maju drg tak nak drg nak gak cina mmg dasar babi

Paseghia said...

memang bodoh la orang-orang melayu yang sokong dan tergila-gilakan DAP tu... banyak bukti yang keluar mengatakan DAP adalah parti politik perkauman...

TS Syed Mokhtar tidak bersalah dalam hal ini dan PCCC sepatutnya pon tidak ditubuhkan...

orang Pulau Pinang patut pikiak la siket... hangpa xmau ka TS Syed Mokhtar bagi maju Penang Port tuh? Silap-silap Pualau Pianang boleh lawan Wilayah Persekututan dari segi kekayaan kalau TS Syed Mokhtar dapat Penang Port tu... dala syed mokhtar tuh ada Seaport, dah memang terang lagi bersuluh maju gila nak mampuih! xkan orang penang xmau jadi kaya kot? apa bodoh sangnat ni?

kak bedah said...

dap mmg pukimak haram jadah... partti kepala babi ni mmg sial... kesian aq tgk anak2 melayu yg kerja kat penang tu.. dah jd mcm mamat indon plak diorang ni bt itupun kat negara sendiri... woi pakatan ko x rasa malu ke kita ni merempat kat negeri sendir?????????

Daddy Cool said...

celaka pnya LGE!!sblm ni knp kau xnk brebut ah??bila dh dpat kat TS Syed Mokhtar,seorng usahawan melayu kau nak klut???cuba klau dpat kat bgsa cina bukit kau,msti kau xkn meroyan mcm org gila mcm ni kan??ko ni mmg dsr rasis!!hnya PAS jer yg bdoh ikut DAP ni,yg dah terang2 nak hncurkan bangsa melayu dan islam!!xpyh nk brselndung di balik serban kau la PAS,org smua dh thu prngai setan kau!!

Anonymous said...

pekung jahat dah terdedah..nampak sangat racist dan anti-Melayu..kalau umat Islam di negara ini tak sedar2 lagi tak tahulah nak kata apa..

Anonymous said...

RBF

Aku pecaya dalam PRU 13 ni, kalau tak difatwakan sunat bagi orang islam memangkah parti DAP oleh 3 ekoq melayu murtad ni ( Nik Aziz, Hadi Awang dan Nasrudin Tantawi), tak akan ada melayu Pas yang teringin nak pangkah DAP.

Aku penuh yakin dalam masa nak PRU 13 nanti, mesti akan ada fatwa " hukumnya adalah sunat kepada orang melayu islam untuk mengundi parti DAP kerana parti DAP dengan jelas menyokong perjuangan Pas untuk membentuk negara islam dan menegakkan undang2 Hudud di negara ini ".

Kalau dah keluar fatwa semacam itu dari mulut Nik Aziz, Hadi Awang dan Nasrudin Tantawi ... berduyun2 kopiah putih dan serban (orang Pas) akan undi parti DAP ... nak cari pahala sunat lah tuuuu.

Kalau dah macam tu ... maka dengan izin dan restu Allah disertai dengan doa para alim ulamak dalam Pas ... ada chan lah Mursidul Am DAP (Lim Kit Siang) naik bagi menggantikan Najib Razak sebagai PM.

Hj Mansuh.

Anonymous said...

say no to chinese

Anonymous said...

Kalau bukan kerana dua parti laknat PAS dan PKR yang mekan taik cina kapiag ni mana mungkin cina laknat dapat memerintah.
Dua parti laknat bangsa melayu penyebabnya dan mudah2an Allah melaknat mereka yang bersubahat dgn cina laknat.

Anonymous said...

selain dari itu, boleh juga kita tengok tindak tanduk busuk DAP ni melalui bebrapa perkara, antaranya;

1) Bazar Ramadan yang dulunya berada di Jalan Penang (berhampiran Pasar Chowrasta)telah dipindahkan ke satu jalan yg bersebelahan IPK Pulau Pinang, mmg berlainan sangat suasana di Jalan Penang tapi pada masa yang sama boleh plak tiap2 malam ada sebuah jalan bersebelahan Jalan Macalister (dekat dgn Hotel Sunway) ditutup pada lalulintas untuk dijadikan medan selera Cina atas jalan..nampak sangat sifat perkauman diorang ni..

2)Kenapakah DAP tak pernah persoal tentang Robert Kuok yg dulunya menguasai indistri gula negara? Vincent Tan yg dulu kuasai IWK xpi bila dah rugi bagi balik pada kerajaan, Ekran yang pada mulanya dapat kontrak Bakun namun xdapat disiapkan (akhirnya SIME yg jadi kambing hitam)

3) Isu TALAM..kenapa diam ja? Tony Pua yg kononnya pakar..mana dia mendiamkan diri?? nampak sangat sifat busuk hati mereka ini..

Anonymous said...

Aku tak heran dengan perangai DAP.. sebab itulah sebenarnya perjuangan DAP..
Yang aku jadi heran ni .. PAS ..
Memang Parti Sial....

Ada pemimpin PAS yang sanggup mati kerana DAP...

Ni lebih teruk dari Mat Indera..

Anonymous said...

...jangan kacau atau hina Lim Guang Eng kerana dia tu bakal khalifah Malaysia dan idola Nik Aziz........

nonbal said...

alahhh sapa lagi kalau bukan Mat Sabu, Hj Hadi dan sorang lagi tak pasti..
Demi sedikit habuan dunia, demi takhta dan harta, pemimpin pas sanggup bersekongkol dgn kafir harbi ini untuk menjahanamkan pemerintahan melayu islam. siapa lagi yang telah termasuk dlm golongan khawarij kalau bukan pas? dan PKR?

Anonymous said...

Setiap hari berbillion ringgit kaum mata sepet ni dok selepet duit rakyat malaysia siapa pun tak pernah marah.

Main harga barang, kalau harga jatuh main sorok barang, semua ni permainan mata sepet utk sapu duit rakyat, takde orang nak marah ke?

Lim Kit Sial pernah berkata, kalau BN memerintah harga barang akan naik, korang nampak tak sebenarnya kaum Kit Sial ini lah yg berkuasa mengawal harga barangan Malaysia, kalau dia kata naik, akan naiklah harga barang2 semua sebab dia orang yg kawal pasaran.

Mengapa kita masih buta dan menyanjung kaum mata sepet ini? Mereka tak akan memberi peluang baik kita UMNO atau kita PAS atau PKR, asal Melayu pasti kita akan kena dengan puak2 ini. Jgn jadi buta lagi sedara2 semua.