Sunday, July 29, 2012

Sebagaimana Hantu Takut Kepada Ayat Qursi Begitulah Takutnya Pembangkang Kepada Perkataan Janji Ditepati



Sejak kebelakangan ini kita semua dapat lihat bagaimana takutnya puak-puak pembangkang dengan slogan hari kemerdekaan negara, JANJI DITEPATI.

Sebagaimana hantu dan iblis takut kepada Ayat Qursi, begitulah takutnya mereka kepada perkataan JANJI DITEPATI.

Sebab apa mereka takut ?

Sebab mereka semua kaum munafik....

Yang banyak berbohong, kelentong, menipu, tidak mengotakan janji dan lain-lain yang sewaktu dengannya adalah puak-puak mereka.

Sebab itulah mereka fobia dengan perkataan JANJI DITEPATI.....

Hanya puak-puak munafik yang takut kepada perkataan itu. 

Puak-puak yang menepati janji tidak takut atau gentar dengan perkataan itu.

20 comments:

BOB MALAYA said...

nampaknya PEMBANGKANG sudah tidak senag duduk dengan slogan JANJI DITEPATI seperti takut pada ALLAH..mereka terperangkap dengan permainan mereka sendiri yang jelik sehingga tema kemerdekaan negara di pertikai..manusia jenis haprak apalah PEMBANGKANG nie

Anonymous said...

bangang dan bahlul sungguh pencacai2 umno ni...dah xleh nk membezakan maksud kemerdekaan....sepatutnya pilihlah slogan yg berpatriotik yg melambangkan kemerdekaan negara...dulu hangpa kata negara ni x pernah dijajah?

RBF Online said...

Anon 1.16 contoh munafik yang takutkan janji ditepati.

Satu spesis dengan hantu

Anonymous said...

Ko buktikan apa janji yg ditepati...ko la munafik haram jadah..

RBF Online said...

16 September kita akan bentuk kerajaan....

Wa...kah....kah....kah....kah....kah....

RBF Online said...

31 MP BN akan keluar parti....

Agung sedang menunggu di Istana Negara...

Tentera sudah ready.....

Semua janji2 Anwar telah ditepati.....itulah yang membuatkan penyokong2 nya makin hari makin bahlol

Anonymous said...

ok aku mengaku kalah kalau itu alasan yang kau bagi.anwar ni memang bala besar pd pakatan.

RBF Online said...

Pulakkkkk.....baru itu ja aku bagi kau dah mengaku kalah ?

Mental kau tak kuatlah....

norazam md.akhir said...

PR MAHU TUKAR JANJI DITEPATI KEPADA DEPAN BELAKANG JANJI GELI.....HA...HA..HA

Archienos said...

Salam rbf..saya selalu mengikuti tulisan rbf dan kebanyakan daripada tulisan saudara saya bersetuju dengan pendapat saudara..tetapi dalam entry kali ini saya rasa tema janji ditepati terlalu berbaur politik.seperti menggunakan jentera kerajaan atas kepentingan parti.saya bukanlah penyokong mana2 pihak.tetapi saya rasa lebih bijak jika kerajaan menggunakan tema yang lebih neutral dalam menarik pengundi atas pagar.apa pendapat saudara jika dap memerintah kerajaan dan mereka menggunakan tema hari kebangsaan "malaysia for malaysian" atau pas memerintah dengan tema hari kebangsaan "kebajikan untuk rakyat"? Kadangkala rakyat muak dengan politik yang berlebihan.ingat, pengundi atas pagar besar pengaruhnya untuk parti..

DON MELAYU said...

PR mahi tukar Janji Ditepati kpd Janji Dimungkiri..dulu,kini dan selama2 nya sifat munafik pmbgkang xkn hilang..

nonbal said...

archienos.. memang sah puak pr akan gunakan sepenuhnya keuntungan politik dlm tema hari kemerdekaan, bahkan semua bentuk hari yg bertema, mcm hari guru, hari buruh, hari ibu hari bapa dsb. Mereka adalah puak yg tak makan saman, tak lut dek komplen dari rakyat dan bahkan arahan polis dan mahkamah pun boleh dibelakangkan.
janganlah cakap rakyat dah muak dgn politik BN, macammana pula dgn politik PAS dan PR? mereka berkempen, berceramah dan berpolitik sejak tamat PRU 12 2008 24 jam, 7 hari seminggu, 30 hari sebulan dan 365 hari setahun... rakyat tak muak ke?. awak nak jadi sesumpah jugak ke? cakap atas pagar?

Gempita said...

aduu...berpeluh jgk penyokong BN nk pertahankan logo ni. Aku terpaksa diam kali ni dri pertahankan logo ni. Sbb aku sndri xsuka....tema tu jga xsesuai utk hari merdeka. Utk kempen BN mmg cantik sgt, tp utk kemerdekaan, amat tidak sesuai.

Archienos said...

Nonbal..memang dari dulu lagi corak politik pembangkang begitu..ketika zaman tun mahathir lagi..kerajaan haruslah memikirkan cara menangani politik pembangkang dengan cara nya sendiri..tunjukkan yang kerajaan lebih baik dari pembangkang..bukan mengikut rentak pembangkang..caci di balas caci..fitnah dibalas fitnah..akhirnya rakyat yang melihat jadi bosan kerana peel kerajaan dan pembangkang sama sahaja..sekadar pandangan peribadi..

Cikgu Di said...

Pakcu nak tumpang sekaki mencelah. Berbagai tema telah dipilih setiap kali datangnya musim kemerdekaan. Berbagai bentuk acara dibuat agar semua rakyat cintakan negara dan bersatu hati.

Maka Pakcu nak tanya sejauh mana ianya dihayati selepa itu....???.Kalau kita kata rakyat perlu bersatu dan hidup aman harmoni dalam sebuah negara maka ada satu golongan kata negara yang ada sekarang diperintah secara zalim dan tak Islamik.

Berbagai tema dan logo dicipta wal hasilnya bagi yang mencari keburukan tetap sama...tiada beza. Yang jelas semuanya tak kena.Penghayatannya terlalu jauh.

Kerana antara pembina tak akan sama dengan peruntuh......sampai bila-bila pun tetap bercanggah..walahualam

Aliffnajmi said...

Buat lah tema atau logo apa pun... pembangkang bangang ni tetap akan bangkang.

whiteorange said...

Apa kata tukar sahaja Tema hari kebangsaan kepada "Depan Belakang Sama Sahaja, Sama Rata, Sama rasa....." baru adil ..

Gempita said...

Ok..setelah berfikir dan cuba memahami, baru aku dpt terima slogan "janji ditepati". Slogan tu bersifat universal sebenarnya. Pembangkang juga boleh guna pakai slogan tu tanpa sebarang masalah sekiranya mereka juga menepati janji. So secara am nya slogan itu bersifat universal dan boleh diguna pakai oleh sesiapa saja dlm konteks memakmurkan negara kita. Aku dah boleh trima slogan ini. Cuma logo tu kena tukar..dan alhamdulillah logo tu bakal ditukar :)

Anonymous said...

bro, bukannya takut. tapi, aku sendiri pun rasa tak patut.

janji ditepati? WE ARE NOT CELEBRATING BARISAN NASIONAL'S DAY LAH WEI !

kemerdekaan adalah hak milik semua tak kira bangsa, kaum dan fahaman politik.

tlg la phm !

Anonymous said...

janji ditepati tak melambangkan apa2 melainkan pilihan raya dah dekat semata2.

ckp jelah nak berkempen. aku pun tak tau nak explain apa kat kwn2 aku yg pembangkang ni.