Wednesday, August 8, 2012

Abby Abadi Yang Dulu Ku Minat dan Kini Ku Mual

RBF bukannya seorang peminat televisyen, melainkan untuk menonton berita sahaja. Bukan sahaja tidak meminati televisyen , saya juga tidak meminati apa-apa cerita. Ada masanya ketika melepak dengan kawan-kawan bila melihat kawan-kawan terutamanya Gomo dan Parpukari berbual tentang sesebuah cerita atau wayang, RBF hanya mampu ternganga mendengarnya kerana tidak tahu apa-apa. 

Sekali-sekala adalah juga menonton wayang kerana memenuhi kehendak anak-anak. Itu pun mungkin 2-3 kali sahaja dalam masa setahun.

Bagaimanapun dulu ada sebuah drama yang cukup-cukup saya minat dan sentiasa mengikutinya setiap minggu di kaca tv. Dramanya adalah drama Gerak Khas dan saya cukup teruja melihat lakonan Inspektor Aliza yang dilakonkan oleh Abby Abadi. 

Bukan sahaja minat melihat lakonan Abby malah saya juga suka melihat pasangan Abby Abadi dan Norman Hakim yang kelihatan cukup bahagia. Masih ingat lagi bagaimana Abby cerita ketika dia hendak bersalin salah seorang anak mereka , suaminya dalam keadaan cemas memandu ke hospital dan kemudiannya tidak sempat sampai di hospital, Abby bersalin dalam kereta.

Kemudian tanpa disangka-sangka rumah tangga mereka retak dan tidak lama selepas itu mereka bercerai kali pertama. Selepas itu rujuk semula....


Kemudian belaku krisis lagi....Norman pula ditangkap kerana berdua-duaan dengan seorang lagi pelakon. Ada seorang kenalan dalam bidang berkenaan menceritakan kepada saya bahawa perangai Abby yang teruk menjadi punca Norman buat hal. Berlaku pula peristiwa Abby serang Norman ketika Norman sedang menjalani rakaman drama Gerak Khas. Sampai menangis Norman di tempat itu....

Diringkaskan cerita, RBF adalah salah seorang peminat Abby Abadi.....

Semenjak Abby mula bergelumang dengan Pas, tidak pernah sekali pun blog ini menulis mengenai dia. 

Kenapa tiba-tiba hari ini RBF hendak menulis tentang Abby masuk Pas?

Semuanya kerana satu video yang ditunjukkan oleh seorang kawan dua hari lepas. Selepas melihat video itu barulah saya sedar bodohnya saya selama ini kerana meminati seorang pelakon yang tak cerdik....

Tapi bodohnya saya tidaklah tak cerdik seperti Abby kerana memilih Pas untuk mendalami islam. 

Tak cerdiknya Abby sampaikan parti dengan agama pun dia tak kenal....

Lihat video dibawah ini dan perhatikan pada minit-minit yang dicatatkan....


Sedikit selingan....Minit 1.06- Lihat bagaimana Husam Musa tidak menghormati Nik Aziz selaku MB. Ketika Nik Aziz masih lagi berdiri dia telah pun duduk.....

Minit 2.44- Abby kata dia bimbang pemimpin-pemimpin tertinggi dalam parti tak sempat lihat dia jadi ahli Pas.

Kiranya kini Abby ini adalah ahli emas Pas kerana ramai pemimpin-pemimpin tertinggi tunggu dia masuk Pas. Calon pilihanraya dah tentu sah....

Yang dibawah ini adalah kenyataan yang paling tidak cerdik yang dibuat Abby dan disinilah terserlah ketidakcerdikannya....

Minit 2.55 - Abby kata nanti disana bila disoal dan saya takut nama saya tiada dalam senarai. 

Melihat kepada tutur katanya itu disana itu dirujukkan kepada di akhirat....

Bagaimana dengan sahabat-sahabat Rasullullah SAW yang dah meninggal dan tak sempat isi borang Pas ?
Bila dah tua baru nak belajar asas agama. Dulu waktu sekolah sibuk nak jadi artis. Sebab itu sekarang ini dia senang kena tipu dengan Pas. Sampaikan agama dengan parti pun dah tak kenal.

Minggu lepas juga ada satu isu berkenaan dengan penamatan dia sebagai duta sebuah syarikat penjual tudung.
Syarikat berkenaan belum lagi menamatkan secara rasmi tugasnya sebagai duta tudung.....tapi dia dah canang di twitter dia ditamatkan tugas kerana masuk Pas. 

Itulah ilmu pertama yang dia dapat agaknya apabila dia secara rasmi masuk Pas. Ilmu berbohong dan memfitnah ???

Boleh lihat penjelasan syarikat berkenaan di sini

Dalam dia sedang syok nak mengajar islam ala Pas kepada orang ramai, tiba-tiba dia sendiri yang buka aibnya minggu lepas apabila dia merelakan dirinya dipeluk oleh bekas suaminya dan gambar itu tersebar. Dia beri alasan dipeluk secara spontan dan dalam keadaan berlapik (pakai kain sembahyang) . 


Habis tu Papa Gomo pun boleh peluk kau hari ini disaat kau pakai baju dan dia pakai baju, kerana ianya berlapik. 

Bagaimana pula dengan orang yang bukan muhrim melakukan hubungan seks dengan memakai kondom ? Bukankah itu pun berlapik ? Boleh ? 

Nasihat aku kepada Abby, kalau dah insaf lakukanlah sebanyak mungkin ibadat yang sepatutnya bagi menebus dosa silam. Bukannya dengan masuk Pas segala dosa silam akan gugur dengan sendirinya. Perbetulkan dulu bacaan Fatihah kamu sebelum nak mengajar orang ramai.

Kini baru ku faham mengapa Norman Hakim cari lain......

73 comments:

aloya said...

baru ku tau kenapa Zul Ariffin pun cabot

Anonymous said...

Abby Abadi? Tak kenal.
Abby Abadi Kuat Meroyan? Ohh...baru ku kenal.
~Stranger

Anonymous said...

umno -parti utk org yang tak bermaruah & yang tak beriman

RBF Online said...

Anon 1.55...

Bagaimana pula dengan Pas ? Orang yang ditangkap khalwat dengan bini orang diangkat sebagai Timbalan Presiden.Bermaruah ? Beriman ?

Bersekongkol dengan kaum nabi luth. Bermaruah ? Beriman ?

Gadai kalimah Allah untuk dapat undi kristian... Beriman ?

Jadikan isteri sebagai taruhan politik. Bermaruah ?

Gugurkan perjuangan negara islam kerana takutkan DAP. Bermaruah ? Beriman ?

Hi...hi..hi...itu baru sebahagian tu....

Anonymous said...

anon 1:55
PASesat lebih tak bermaruah dan langsung tak ada iman = ajaran alArqam atau Ayah Pin

Anonymous said...

nonymous said...
umno -parti utk org yang tak bermaruah & yang tak beriman

August 8, 2012 1:55 PM

PAS - parti utk PEMBOHONG (ch Tongtaik) PEMFITNAH, PENZINA, PENGEBAS BINI ORG n UTK BAGHAL yg xreti mnggunakn akal, anggok n jilat saje apa yg di katakn/fatwakn oleh pmimpin ..

Dulu kata UMNO kafir , bkrjasama dgn MCA/MIC tapi lanih angpa pulak yg bercomolot dgn DAP..sapa KAFIR la nih???

Kesimpulan ..PAS - parti utk si BODDDDDOOOOO

Anonymous said...

kenapa bila sebut je pasal pas, mesti tgk segelintir ahli pas yg buat hal..come on, we are human...even org pas pun, dyorg ada nafsu gak..manusia biasa..xperfect..lagi byk dugaan jika seseorg tu alim...knp tak tgk ahli umno yg nisbah nya lagi byk buat maksiat daripada segelintir ahli pas yg buat jahat...come on people...cuba bg satu contoh pemimpin pas yg minum arak? hukum hudud adalah terkndung dlm Al-Quran..pemimpin yg menolak hukum hudud ajaran Al-Quran, sama la mcm xberamal dgn Al-Quran..so u decide..nk memilih pemimpin yg memperjuangkn agama Allah, atau sebaliknye..tepuk dada, tanya iman..NOT MANUSIA PERFECT EVEN ORG PAS PUN

Anonymous said...

kah..kah...kesian aku tengok puak-puak yg dok kutuk Abby...apasal luorang mcm cacing kepanasan je bila Abby dah jumpa jalan kebaikan??? Tu belum masuk lubang kubur lagi dah menggeliat semacam je...Apa nak heran...konco-konco syaitan memang dah perangai mcm tu...kesian..kesian..bengap punya spesis..

BOB MALAYA said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

wow!!!!! RBF peminat abby abadi tidak ku sangka...memang gua tabik la bro..tp abby dulu dan sekarang dah lain sgt..sudah teruk gaya pemikiran dan perangai npk kolot jer mcm org bodoh jer terpegaruh dgn parti ajaran sesat(PAS) sehingga diri sendiri sesat..

Anonymous said...

"Berlaku pula peristiwa Abby serang Norman ketika Norman sedang menjalani rakaman drama Gerak Khas. Sampai menangis Lokman di tempat itu...."kenapa Lokman pulak yang menangis? hehehe...

Anonymous said...

nak peluk, nak peluk jgk abby, sedap jer nampak norman peluk best tak?mcm nie ker ahli PAS yang berubah..kalu mcm nie alamak hancur lah dan sesatlah islam..boleh plak bukan muhrim peluk,mungkin abby masih teringat adegan romantik atas katil kot masa zaman silam...kenapa tak peluk jer nik ajis pun nak rasa jgk ...sudah2 lah abby semua dah tau keburukan kamu..

Anonymous said...

TU la knp LOKMAN pulak menangis....hehehehehehe....abby abady kn dah berubah..dah baik pun..dulu dy mmg garang, tp skrg bgus la dy nk berubah..norman pun heppy je skrg...korang pulak yg kecoh hahahaha...norman ok je...hahaha

Anonymous said...

biarlah ABBY masuk PAS dia kan nak masuk syurga...kita tengok je sejauh pegangan beliau terhadap islam..tp sekarang npk meleset je..kita tggu dan lihat..

Anonymous said...

tiada bezanya PAS dgn ajaran sesat ayah pin atau SYIAH! jauhi la pmimpin PAS yg mahu mnyesatkan umat ISLAM

Anonymous said...

ditakdirkan PAS dibatalkan pendaftarannya. bagaimana pulak iman dan keislaman penganut PAS. adakah tebatal juga kah?

Anonymous said...

"knp tak tgk ahli umno yg nisbah nya lagi byk buat maksiat daripada segelintir ahli pas yg buat jahat"-mana ko tau ahli umno lg byk buat maksiat?tu dh fitnah, bg la bukti skali, yg dengan video pun kiteorg terima.."cuba bg satu contoh pemimpin pas yg minum arak?"-cuba bg satu contoh dengan bukti pemimpin umno minum arak.. "hukum hudud adalah terkndung dlm Al-Quran..pemimpin yg menolak hukum hudud ajaran Al-Quran, sama la mcm xberamal dgn Al-Quran..so u decide..nk memilih pemimpin yg memperjuangkn agama Allah, atau sebaliknye..tepuk dada, tanya iman..NOT MANUSIA PERFECT EVEN ORG PAS PUN" - masalahnya PAS x tegak kan hukum hudud pun..cakap gebang je lebih..janji ditaburi kan..cakap nak laksanakan hudu..bila dah berkuasa, ade je alasan..nie sbb dah geng DAP, negara Islam dan hudud dah tolak tepi, negara kebajikan plak jd slogan..tp rakyat la kene derma untuk kebajikan pemimpin PAS..kalau mcm tu baik aku undi BN sbb BN mmg bantu kebajikan rakyat. tu baru kerajaan yg betul..bukan retorik je..igt org2 melayu Islam nie x nak ke undang2 Islam ditegakkan..tp kalau negeri kelantan tu dijadikan contoh, baik lg BN..undang2 Islam bukak berkisar hudud je..byk lg..pentadbiran..hudud tu salah satu cabang sistem pemerintahan Islam..baik PAS canang n praktkkan kn kelantan tu cara2 pimpinan kerajaan Islam sebenar-benar..sediakan yg terbaik untuk rakyat kelantan.

Anonymous said...

jangan tengok kesalahan orang je :) tengok jugak keadaan sekeliling. pas ke umno ke , semuanya diparti oleh manusia je kan? hidup dalam satu negara. tak payah bergaduh. jangan bila ada masalah, semua duk tunding pas je salah. pas sesat la apa la. well. ALLAH TU MAHA ADIL. tak perlu nak buruk-2an orang bila seseorang tuh sedang berubah ke arah yang lebih baik :) mungkin awak boleh bahagia sekarang tapi awak tak mungkin bahagia di akhirat kelak. jumpa di hadapan Allah ya :)

CIFUT said...

Wakakakaka...!!
Sakit perut aku gelak bila ada penganut2 hamPAS kata 'kita menggeliat mcm cacing kepanasan tgk abby berubah'.

Kitorang sbnrnya cuma kesian pd abby yg hidup2 dikencing PAS.
Kitorang pun kesian pd PAS yg membuang Hasan Ali kemudian diganti dgn Abby, Leman n Hairie. Dah takde ostat lain ke?
Ahaks!!

Anonymous said...

bro, mak kepada norman hakim ni ketua wanita umno cawangan taman guru, kuantan, phg.

memang mak mertua dia ni tak berkenan dgn abby, jadi, kebanyakan penduduk kat sini menyimpulkan bahawasanya abby masuk pas sebab menyampah dgn bekas mak mertua dia.

gitu la lebih kurang.

Anonymous said...

click sini ye tuk pemimpin umno minum arak..and if u google, mmg byk lagi huhu

http://syukran.wordpress.com/2010/04/21/gambar-4-pemimpin-utama-umno-yang-minum-arak/

mcm mana pas nk buat hudud, menang pon xlagi..lagi satu, pas xde duit nk buat prasarana pape lagi..penyokong pas yg byk derma untuk pas untuk menaikkn pas n kempen...

Tp BN UMNO bg duit lagi kat ahli dyorg untuk join perhimpunan belia atau pape..siap bg duit n bas free..

PAS mane ade duit..quite achievement pengikut pas ramai..

TRY stay kat kelantan dulu..sy dah duk sana lama...lagi membangun daripada terengganu yg diterajui umno..n lagi membangun dari some of other state..

PAPA GOMO said...

kenapa nama aku pulak yang dikaitkan peluk Abby tu? adoiiii ni emua GOSIP GOSIP..hahaha..

Apa pun Abby Abadi meroyan gila ..... Gila apa? Sendiri ingat le

Anonymous said...

RBF GAY!!

Anonymous said...

Anon 2:16 - Pigie dah! Bila kutukan tepat kat muka PAS, cerita pasal Al Quran. Memang PAS parti yg Allah akan LAKNAT di dunia ini lagi.

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

TAKEBEER!!!!!!!!!

Al quran dan hadis Nabi hanya untuk org yg ingin menuntut syurga milik Allah!!!

PAS dan Nik Aziz adalah untuk org yg mahu menuntut syurga Nik aziz!!!

syurga mana pilihan anda???

Abby sudah memilih syurga nik aziz!!!

campak aku kedalam bara api pun TETAP memilih syurga Allah!!!!

Allahuakhbar!!!

DON MELAYU said...

wow!!mantap artikel ini..!!tahniah bro RBF,kau da buat beruk2 pakatan naik angin gila babi bro..ak tertarik ngan komen

anon 2.16
kau cakap PAS perjuangkan hukum ALLAH..ak pun mula2 percaya gak bro,ak ingat PAS ni betul perjuangkan islam..tapi bila PAS berjabat tngan ngan DAP,ak mula ragu pada PAS..

Bila PAS gadai kalimah ALLAH utk dpatkn undi kristian,ak mula tak percaya pada PAS.

Bila PAS diam mcm org dayus bila Karpal Singh kata dia tak setuju nak laksanakan hudud jika PR menang,knp PAS tak tetap pendirian??knp takut kpd Karpal Singh lebig dri tkutkan ALLAH..??sejak hari tu,ak mula MENYAMPAH dgn PAS!!PAS BACUL!!

kau nak tahu apa beza PAS ngan UMNO x??UMNO mnggunakan islam sebagai panduan untuk berpolitik,tapi PAS lacurkan islam demi poltik..!!

Anonymous said...

Tepat rbf.. Teruskan perjuangan!

Anonymous said...

@August 8, 2012 5:32 PM

Tak payah lah bangga berjaya tunjuk link pemimpin Umno minum arak. Kalau 'benar' sekali pun itu dosa dia dgn Tuhan dia. Perlu ke kita tunjuk link2 pemimpin2 PAS main bini member sampai bercerai berai rumahtangga member tu? Bagaimana link pemimpin2 PAS songlap tabung derma Memali, Kohilal, Jamnapari, rampas tanah orang asli jual kat kafir? Adakah mereka hanya berdosa kepada Tuhan mereka? Ini sudah melibat ramai orang.

Kelantan maju BUKAN kerana usaha PAS. Nak harapkan PAS ndak uruskan keperluan asas rakyat- bekalan air bersih pun tak mampu.

Saya jd rakyat Teganu lebih 18 tahun & duduk Klate dah lebih 20 tahun. Bezanya kerajaan Teganu cakna pembangunan prasarana rakyat. Manakala rakyat Kelate cakna kemudahan & kemewahan YB YB PAS melalui derma masuk tin milo.

zam said...

sekali sekala kena gosip dgn artis apasalah nye bro heee........ kena pelok tu bro mau naik nafsu.

Bro Yusri said...

ini baru namanya GERAK Khas ..versi Abby Abady ...habis satu Malaya kecoh ...

Anonymous said...

abby gatal puki

Anonymous said...

fuhh banyak betul tiket sorga pas ni ek..layan jangan terambil tiket palsu udah..

Anonymous said...

Untung kwn dpt peluk dia lagi steady o mcm mana dgn pelukkan dia ada tebal tak

Anonymous said...

Tau tak Wakil Majlis Fatwa dari Masjidilharam, dia bukan sebarangan orang, jauh bezanya dengan Ahli Majlis Fatwa PAS, atau Ulamak PAS.
Sheikh Sulaiman Saloomi, menyifatkan sesaorang yang berilmu mengunakan agama sebagai propaganda politik adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan.

MZ said...

oi abby...ko igt bila dah join pas, tros msuk syurga lah?? pastu dosa ko selama ni otomatik terhapus?? len kali ckp guna otak...budak kecik pon pandai pikir wei....

Anonymous said...

Abby ingat dengan adanya nama dia dalam senarai tu, dah di jamin masuk syurga ke. Perrrgh........
Nak tanya.... sape yang bagi jaminan tu.

Archienos said...

Ingat lah sahabat2 ku skalian..kita di dalam bulan ramadhan bulan yang penuh keberkatan..usahlah kita menabur benih dosa kerana kita seharusnya menuai pahala di bulan yang mulia..sama2 kita rapatkan ukhwah kerana kita seagama..musuh kita bukan sesama kita tetapi yang berselindung diluar sana..

Anonymous said...

kesian abby tak habis2 meroyan dia..hanya abg mat sabu je yg boleh bg settle tu

Anonymous said...

Tau takpa.




Abg zul ariffin

Anonymous said...

Aku sokong lu punya ayat boh,kalu kelate pun pas x leh nok jago n buat hudud lagu mano pas nk buat hudud d malaysia.stakat gebang jah lebih.taik pun x dok.loni ore mudo klate x se doh ko pas.tra tgk rakyat negeri mano hok rama merantau ke negeri lain cari rezeki.kalu bkn klate negeri mano lagi.nk wak rano klate ni pintu rezeki byk utk toke 2 balok cino nga toke biji besi.kalu x cayo buleh mari klate tgk sdiri hakikat sebenar negeri klate bowoh pemerintahan pas.aku tobat x ngundi doh pas tahun ni.cukup doh 20 thun lbih printah.gapo hok ado.tanah rezab sunga pun kutip jual.puiiii taik mnate pas pok nik aziz lalat ija.x pehe mari aku translate smula

Anonymous said...

Abby tgh grsang tu. Anak2 ikan dia dah tmberang sama dia. Suma main kayu tiga. Jadi dia gi la kaunseling jam 3 pagi. Pas tu kena klentong lak dgn ostd. Jatuh hati lak kat ostd pnipu yg ada 3 bini. Maka masuklah Abby dlm PAS.

Anonymous said...

Yuran jadi ahli RM100. Itu yanh yang nampak berketip pada borang Abby. Tak tahu la kalau berlapis beberapa keping lagi. Yuran UMNO baru RM2.

Saya syorkan Kementerian Kewangan keluarkan larangan kepada orang ramai, menegah atau jatuh kesalahan jika gunakan stapler untuk ketip matawang kertas. Wang kertas mesti di jaga dengan rapi.

RD

Anonymous said...

Anom 5:32

YEKER TGANU mementingkn prasarana..kawe penah duk ganu n kelantan....ganu ape ade?? kos idup tgi mengalahkn KL..makanan mahal nk mampos..

public transport x memuaskn..paya bunga mall smpai skrg xbuka2...masjid kristal, monson cup merugikan, perabih duit...malu la org tganu duk penuh kat mydin mall, darat hulu..

kat kelantan, ade la jugok kb mall, tesco, pakson, n bndar die lagi best...aku xrasa mundur pon duk kelantan...public transport bas baru cityliner....

kat ganu just spbumi, intan unggul..kat negeri lain pon contoh melaka, public transport so season..bas buruk giler duk angkut penumpang ke mahkota parade..malu la kat kelantan yg dikatekn negeri miskin..

Anonymous said...

Anon August 8, 2012 5:32 PM

Saya harap semua gambar2 itu bukan fitnah.

Setakat gambar 'still' tengah pegang glass atau tin beer, mana boleh percaya zaman photoshop ni.

Gambar movie Anwar sedang henjut China Doll pun, orang tak pecaya, inikan pula gambar PM sedang toss gelas. Manalah tahu, gelas itu berisi dengan miniman tanpa akhohol.

RD

Anonymous said...

anon 10:16 PM, uuuuuu best & kayanya penduduk kelantan, tu yg berkoyan2 memenuhi kl jb, melaka, dll... uuuuu....

tak pernah dgr lagi berkoyan2 penduduk melaka memenuhi kb? ada? kahkahkahkah,.....

Anonymous said...

sila cek public transport kat melaka k..hahahahahaha...uuuuuuuu..kui3....

mcm la rakyat kelantan saje pegi KL...rakyat melaka, jb, pahang pon rmai je duk kijo kat KL....tempat kawe kijo, kawe sore jah ore kelantan..yg lain melaka, n9...huhuuhu....


rakyat negeri lain yg berhijrah ke KL kurang nampak sebab dyorg pndaai cakap bahasa KL..kelantan mudah la nmpak sbb dyorg kekal pelat kelantan susah ubah..huhuhu


huhuu

Anonymous said...

sokong anon 11.11

tambah2, org lelaki kelantan ramai handsome2 n cute, yg perempuan rmai comei2 n manis2...go kelantan..kelantan rmai comell

Anonymous said...

haha betol la fakta u...orang2 kelantan yg pegi KL ni ramai jd rebutan orang...sbb hensem2 n comel2...org kelantan jugak yg korang berkenan kn

bro yul said...

bertapa bodoh nyer pemikiran abby nie ye..nie la pertama kali aku dngr orng ckp masuk pas dah ada tiket dia ke akihrat.....sudah2 la abby wey bg aku ko dan bob lokman sama2 bodoh jer pencacai pas..parti yg x bermaruah agama pon sanggup d perjudi kan....

Anonymous said...

wow pas takde duit?

memang la takde duit bisnes kohilal pun melingkup

kambing jamnapari...dinar kelantan..yang paling best,letak gambar nik ajih makan nasi bungkus

Anonymous said...

kemajuan kelantan diukur dengan hanya ada tesco...........................

kemajuan pertambahan berhala buddha tak dikira ker

berapa lama nik ajih jd mb tak dikira sebagai kemajuan gak ke?nak pegang jawatan smpai mati...

Ali said...

Aku bangga dgn TESCO, PARKSON, KB MALL x ku bangga dgn MYDIN, yang ku cari mana KOHILAL?

Anonymous said...

yela ali, korang cakap kelantan xde pembangunan n prasarana kn..bila org dah bg bukti contoh prasarana, komplen pulak..hahaha lawak..nk kohilal?? mane kelab malam n disco???

Anonymous said...

Meme x dok, hok banyok dikir barat: Memperkenalkan dikir barat mengikut syarit:http://medan-info-kita.blogspot.com/2011/11/disco-dut-di-kelantan-saksikan-video.html
Main rebano:https://www.youtube.com/watch?v=PUHVoX-eCcA .Ado seko anok tupa blowjob dale jambeeee. Buka seluar tunjuk kote, suruh ore gotee. Adooo seko lagi buat dekot hotee, bilo ore tanyo dio dio kato buke. Suruh gi sumpahh, dio x sir buat,hinggo sapa loni x sir tunjuk je (jam).

Anonymous said...

hahaa yg lawaknye orang yg dikir barat tu orang UMNO BN yg duk kelantan hahahaa orang BN tu,,hahaa..memalukan negeri kelantan..

Anonymous said...

Hooo dikir tu x beto tu bohhh. Lagu ni hok beto! Ado seko anok tupa blowjob dale jambeeee. Buka seluar tunjuk kote, suruh tino gotee. Adooo seko lagi buat dekot hotee, bilo ore tanyoo, dio dio kato bukee. Suruh gii sumpahh, banyok tipu heloh, suroh tunjuk jam tadok sapa sudah.

Anonymous said...

Biar je la artis2 ni nak join parti mana pun.. tu pilihan masing2.. rasanya tak perlu nak kecoh sgt pun. diorang ni pun manusia biasa gak. Takde apa istimewa pun. Bagi aku rasanya lebih byk artis yg sokong BN dari artis yg sokong PR. So lantak depa la..

Anonymous said...

baru aku faham..rupanya NOVEL..'SHIT'..karya SHANON AHMAD bukan utk UMNO..tapi utk PR..khususnya PAS..kikikiki

SAMURAI

basic_2009 said...

kepada semua penyokong PAS celako .....

ape, kau ingat kentut NikAjis tu wangi sangat ke??

porahhhhhhh ....
pirahluuuuuuu ....

celako kau NikAjis !
sial kau NikAjis !
jahanam kau NikAjis !


NikAjis bukan ulamak tapi bekas guru tadika ...
dapat mengajar sebab bapak dia kesian dia menganggur, takde kerja ...



sekarang, banyak sarang pelacuran kat Kota Bharu + perjudian + ...
ape tua kutuk NikAjis ni buat ?????





PAS + PKR + DAP = bodoh + bangang + celako + jahanammmmmmm !!!!!!!

Anonymous said...

yela guru tadika hehehe tp byk ilmu, pndai berbagai bahasa..english, malay, hindi, arabic...low profile...

yela negeri kelantan je ade maksiat, negeri lain suci bersih sume..xde lgsg maksiat.terutama johor baru, huhuhu..pahang pon ok suci bersih xde perjudian n pelacuran..

sume negeri kelantan je ade kn...btw yg buat perjudian tu org pas kn?? huhu tepuk dada tanye selera k

Anonymous said...

UMNOgok parti pencacai.RBF kaki kipas bontot najib.sama mcm papa gomo.aku ade gmbr dorg cium bontot najib.RBF,klu jmpa ko tepi jln aku nk ko cium bontot aku plak.nti aku bg ko duit.ok?pape pn,tolong jgn delete comment aku ni.aku merayu~ngeh3

Anonymous said...

RBF, Abby tu cantik lagilah, rugi Norman lepaskan dia. Kalau aku jumpa dia nak gak kenyit2 mata. Mana tau boleh lekat kat akau. Tapi akju paling geram kat Nurul Izzah. Sayang masih bini orang lak....hahaha

Anonymous said...

Komen penyokong Pas kat sini nampak sangat macam komen orang dari parti yg dah semput,tak ada nilai pun hujah mereka,tengok je komen anon 12:28 tu,macam budak-budak,tak dapat nak jawab tulisan RBF yg mantap ni.Kesian.

Anonymous said...

yeker xde nilai..huhu cube tgk komen pemimpin minum arark..xde nilai..arak hukumnya haram even sentuh kih3..ade gmbar nik aziz sentuh arak????ade ke gmbar haji hadi sentuh arak?? hehe we talk about pas, not PKR

pok ngah nik ajis said...

Pemimpin UMNO minum arak ko postkan. .memang tak da foto nik ajis minum arak. . Tapi menipu tu bukan sebahagian daripada hukum islam. . Minum arak munafik. .Pembohong jugak munafik. . Apa beza dua dua ni.!!!!

warkahpenafikir said...

Layari blog ini pula :
http://warkahpenafikir.blogspot.com/2012/08/artis-malaysia-kita.html
***Jadilah macam artis2 seperti Al Mawlid..meruntun hati...tak mana2 politik.

Budak Hensem said...

Anon August 9, 2012 1:32 PM dah start spin dah ..memang la tak cakap pasal PKR, tapi PAS tu dalam PR ..ketua umum PKR tu berangan nak jadi PM ..PAS macam terima je jadi parti no 3 dalam PR

Anonymous said...

PAS menggunakan Agama untuk memperkuatkan parti

UMNO mempergunakan parti untuk memperkuatkan AGAMA

Papagege said...

Anwar pergunakan china doll utk menyembuhkan sakit tulang belakang

Anonymous said...

Silap tu. PAS sendiri tak mahu laksanakan hudud dan negara islam pun dah tak jadi perjuangan. Macamana tu

Anonymous said...

Entah apa akan jadi dengan ulama hari ini. Membuat fatwa sesuka hati tanpa menilai sejauh mana kebenaran fakta yang membuatkan mereka sanggup membuat keputusan Haram sokong DAP dan halal sokong MCA dan MIC.

Fatwa dibuat berdasarkan dalil dan bukti apa? Hanya berpandukan kata-kata daripada seorang dua ahli politik seseorang ulama telah boleh menjatuhkan hukum haram... memang hebat kebodohannya.

“Kalau hendak cari makan dengan Umno sekali pun janganlah pula mengeluarkan kenyataan sehingga boleh diketawakan orang kampung,” itulah sindiran oleh Ustaz Abdul Rahman Yunus yang juga Timbalan Yang Dipertua PAS Kubang Kerian

DAP memang menolak hudud. Begitu juga MCA dan MIC. MCA pernah mengugut UMNO untuk keluar daraipada BN jika UMNO menyokong hudud.

Berapa banyak duit negara yang dilebur oleh menteri MCA? PKFZ dan PERWAJA Steel adalah contoh terbaik- berbilion duit negara hasil kutipan cukai daripada rakyat dibalun.

Pernahkah DAP makan satu sen pun duit rakyat?

DAP menolak perlembagaan negara? Bila pulak DAP mengeluarkan kenyataan demikian. Bukankah DAP dan mana-mana parti politik masih akan tertakluk kepada perlembagaan jika memerintah. Raja pun kena ikut perlembagaan inikan pula hanya parti politik.

Belajaq kat mana? Mungkin diorang ni memang cerdik pandai dalam bidang agama tapi kalau setakat nak memburukkan nama baik Islam lebih baik diam-diam saja. Sebab fatwa haram mengundi DAP Tetapi Halal Mengundi MCA dan MIC ini hanya akan memalukan Islam kerana akan dilihat sebagai pilih kasih, tidak adil dan memihak satu kumpulan.. Bangganggggggggggggggggg!

Apa baiknya MCA dan MIC? Keburukan kedua-dua parti politik itu terserlah dengan nyata namun itulah yang harus diundi? Gila apa wei!

Ulama Politik ? kalau macam tu gua pun boleh bro, Banyak dalil wa boleh kasi untuk mengharamkan mengundi UMNO, BN , MCA dan MIC.

Apa macam mau ka?

Meh sini para ulama, gua kasi ajar sama lu. Adalah haram memilih mereka yang bukan Islam sebagai pemimpin selagi ada orang Islam yang layak memimpin. Adalah haram memilih mereka yang zalim sebagai pemimpin walau pun mereka mengaku beragama Islam.

Kalu lu orangg nak berpolitik , lu orang boleh saja berpolitik tapi jangan mainkan dan perlekehkan agama gua. Lu orang memang lebih hina daripada babi, Terus terangg saja, bagi gua babi itu lebih mulia daripada lu orang yang memalukan agama gua. Babi itu tidak pernah memalukan Islam. Lu orang memang sial.

Anonymous said...

Anon 9:03 AM

Baguslah anda pendokong dan penyokong DAP. Tahniah kepada orang Melayu macam anda. Semoga anak cucu anda nanti akan terbela oleh DAP

Anonymous said...

sekurang-kurangnya, MIC/MCA tak tentang hudup secara terang2.. DAP dah sah xkan bagi PAS amal hudud.. PAS plak bleh wat apa..? kes murtad dulu pun apa PAS buat? ada la sorang hamba ALLah yg dulunya dalam PAS menentang isu murtad ni, last2 apa jd? dipecatnya plak hamba Allah ni.. camtu ka PAS nak tegakkan ISLAM? kalu betul, sepatutnya PAS lah org pertama yang tentang isu murtad ni masa tu.. ni kes baru karpal sing terang2 tolak hudud. tu pun yg dok lawan skarang ni org lain, bukan PAS... PAS ni antar p pondok2 ja dah la.. kolot sangat pemikiran pemimpinnya.. bodoh sgt mcm pengikutnya..