Thursday, August 9, 2012

Majlis Makan Malam Dana Akhirat

Dari blog Gomo

8 comments:

bro yul said...

pas2 x hbs2 perjudikan agama demi politik songsang nyer....hadis mana ckp mkn mlm bleh buat dana akhirat....???sudah2 la menyesatkan rakyat pas oi...

BOB MALAYA said...

sesat,sesat pas memang sesat dari akidah islam...sanggup menyesat rakyat dengan nama islam...ada ker patut makan malam untuk dana akhirat tidak kah bodoh namanya?sebodoh-rakyat tidaklah sebodoh-bodoh pemimpin PAS sesat

Anonymous said...

No komen tapi yang pasti NO FOLLOW juga!

:) Alahaiiiiii

Anonymous said...

Tolak Parti Ajaran Syaitan (PAS) secara total..


-Rakyat Malaysia benci Pakatan Syaitan

Anonymous said...

Ya! sama-sama kita benteras dan rebahkan pakatan kian rebah.

Anonymous said...

fuyooo.. senangnya buat dana utk akhirat hanya makan malam je..

takebeerr Pas.. banyak ajaran2 yg menyongsangkan dibuat oleh Pas

yg penting dana utk penceramah dan pemfitnah masyukkk.......

Anonymous said...

Dana Akhirat = Modal Akhirat

Maknanya buat modal untuk nak hidup di akhirat nanti kut. Ia lah di akhir nanti kalau tak ada dana macam mana nak mulakan bisness atau nak memulakan kehidupan. Jadi kalau ada modal, yang nak bercucuk tanam boleh lah beli atau sewa satu dua ekar tanah, kalau yang jadi nelayan boleh lah buat beli boat dan enjin boat, kalau yang nak buka kedai runcit boleh lah buat modal nak isi barang2 dalam kedai.

Itu lah yang aku faham bila Pas nak buat Majlis Makan Malam Untuk Dana Akhirat. Tak apa buat lah sebab aku pun setuju, di sana nanti nak kena hidup cara di sana pulak, tak kan nak pi setakat bawa kain kapan saja kut.

Cuma yang aku nak tahu, segala pemberian (saving) tu nak di simpan di bank mana, rasa2 maybank atau bank islam atau bank ar-raji pun tak buka lagi cawangan di akhirat. So ini pun satu poblem juga, kita beri sumbangan (saving) berterusan tapi bank statement tak ada, buku akaun tak ada, no akaun tak ada .. so macam mana kita nak dapatkan cash di sana nanti.

Tak kan tak cukup2 lagi hangpa para pemimpin Pas nak perbodoh macam lembu hangpa punya pengikut, dana akhirat la, sedekah akhirat la, wakaf akhirat la, kohilal akhirat la .. cakap saja lah hangpa sebenaqnya tak dak duit nak urus tadbir parti, tak cukup duit nak masuk pilihanraya .. aku rasa kalau hangpa habaq terus terang macam tu .. bukan setakat harta benda dan wang ringgit yang pengikut Pas sanggup korbankan malah bini depa pun depa sanggup korbankan jika boleh mendatang dana untuk Pas .. bini mesti lah yang masih ada market lagi la bro .. aku yakin pengikut Pas sanggup buat itu semua kerana mengejar ganjaran syurga seperti yang dijanjikan oleh Nik Aziz.

So tolong stop lah nak tipu melayu2 Pas kononnya Dana Akhirat sebab kami melayu yang bukan Pas ni tau di sana nanti duit kupang dah tak berguna lagi dah .. betul dak ustad Bob Lokman.

Hj Mansuh.

Anonymous said...

Kalau orang melayu ada masa nak pikiaq .. pikiaq lah.

Aku setuju Umno tu parti kapiaq yang wajib di tentang .. kerana dia berpakat dengan MCA, MIC dan Gerakan .. kata para ambia dalam Pas satu ketika dulu .. dan kerana itu Hadi Awang telah menghalalkan darah orang Umno ditumpahkan .. Hadi Awang sebenarnya adalah sekoq raja setan yang bertopengkan Serban dan Dahi Hitam.

Hujah para ambia Pas .. kalau MCA, MIC dan Gerakan tu golongan kafir yang baik yang tidak menentang islam, kenapa sampai hari ini mereka tidak menerima islam .. betul juga kata para ambia putar alam tu.

Hari ini Pas melalui Nik Aziz dan Hadi Awang, hemoi nak minta bantuan DAP untuk menjatuh Umno yang kapiaq tu. Mungkin ramai yang tak tau, dulu memang DAP tu parti kapiaq tapi hari ni DAP dah jadi parti islam bawah sikit saja daripada Pas .. ramai yang tak tau Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng secara diam2 telah memeluk islam sekoq dengan Nik Aziz dan sekoq lagi dengan Hadi Awang.

Diberitakan yang duk angau siang malam nak peluk islam adalah Karpal Singh, tapi tuhan dah butakan mata hatinya tak dapat nak mengucap shadah dengan lancar gara2 dia bersumpah "langkah mayat aku".

Atas alasan itu lah maka para ambia Pas berfatwa mereka meminta bantuan DAP untuk menjatuhkan kerjaan Umno yang kafir kerana DAP kini bukan lah kafir yang jahat tapi adalah kafir yang sudah dapat menerima kebaikan yang terdapat dalam ajaran islam.

Kalau kafir ada "kafir harbi" dan "kafir qulbi". Tak salah juga kalau islam pun ada "islam harbi" dan "islam qulbi".

Di Malaysia ada dua puak islam .. harbi ada qulbi pun ada .. siapa puak islam harbi dan siapa pula puak islam qulbi .. anda sendiri la yang nilaikan berdasarkan sumbangannya kepada negara malaysia, bangsa melayu dan agama islam.

Hj Mansuh.