Friday, August 3, 2012

MB Tidak Tahu Rakyat Sedang Menghadapi Masalah Air


Kerajaan kebajikan ???

Wa....kah....kah....kah.....kah.....kah....kah....kah....kah....kah.....

Penduduk daerah Pasir Mas dah berhari-hari terputus bekalan air....

Dah kecoh seantro dunia melalui surat khabar, tv dan internet....

Boleh dilihat di sini

Apabila ditanya kepada Nik Aziz maka jawapannya seperti biasa.....

Nak tahu apa jawapannya sila klik di sini

Tok guru oh tok guru.....bagaimana nak urus duit royalti minyak berbilion-bilion kalau rakyat tak dapat air pun tok guru tak tahu.....

22 comments:

Anonymous said...

ambo tak tahu, dah sebulan ambo tak balik kelate, gi ceramah seluruh malaysia!

Anonymous said...

Ambo tengah tunggu derma dari ore ramai. Tu sebab nak ceramoh banyak negeri ni. Nanti dah cukup derma, ambo antar la air bersih ke Pasir Mas tu... sabo la...

bro yul said...

apa yg nik ajis tahu?dia tahu g ceramah kutip duit utk parti dia jer...pasal rakyat dia x pernah ambik kisah pon....yg penting kantung ceramah dia penuh..nik ajis2 klu aku duk tmpat ko dh lama dh aku letak jawatan...tp ko x tahu bila la nk letak jawatan pegang kelantan hampir 20 tahun satu pembagunan pon x de apa la bleh d banggakan dngn pemerintahn nik ajis d kelantan nie???....yg dia tahu dekat pilihan raya mula pecah tanah sini pecah tanah sana konon2 nk bt projek lpas pilihan raya haram x der.....itu lan nik ajis dan exco2 nyer....

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Daddy Cool said...

apa yg ambo tahu skrg ni ambo kna tipu rakyat dulu byk2,nak bagi menang PRU ni,ambo kna tlong DAP hncurkan bgsa melayu nga islam dulu skrg ni,,,masalh air rkyat ni bnda kcik jer pada ambo...crmoh byk ambo kna pegi,klau xpegi crmoh xdok duit la ambo...

rakyat kelantan xperlukan highway prepaid,rakyat kelantan prlukan bekalan air..xde highway rakyat blh hidup,xde air rkyat blh mati..bila dh mati pun ssh sabab nk mndikan myat xde air...apa lagi...TUKAR!!

Anonymous said...

ambo mano ado maso nak ambik tau pasal air ni wehh... ambo sibuk gi ceramoh siang malam kutib dermo..mu pandai2 lah nak idup..tak kan tu pong ambo nak keno ambik tau..

anis wana said...

cmni ke cara MB kelantan??xambk tahu ape yg berlaku kpd rkyt..kalau berkaitan dgn DUIT cpt pula..tntng isu air senang jwb"AMBO XTAHU"..
msalah air yg kecik cmni xdpt nk diatasi....

Anonymous said...

kat pekan pon xde air..........npe perkasa diam?????

Anonymous said...

Anonymous said...
kat pekan pon xde air..........npe perkasa diam?????

August 4, 2012 2:35 AM

--------------------------------------

Spekulasi.... untuk timbulkan persepsi. Penduduk pekan tak bising pun. Ape bukti???

Anonymous said...

mu jangan buat ambo pening kepala la

Anonymous said...

PAS ini hanya parti yg ditubuhkan oleh hawa nafsu dan berfahaman sesat. dlm PAS dipenuhi dgn fahaman sesat SYIAH ! sperti saudara mereka kaum majusi di iran mempergunakan 'SAIDINA ALI' dan 'AHLUL BAIT' untuk memecahbelahkan perpaduan sesama umat ISLAM di dunia begitu jugalah halnya dgn PAS. ini yg mereka sedang lakukan di Malaysia dan mereka akan terus GAGAL kerana UMNO. DAPIG sebuah parti rasis laknatullah tp tapak kakinya dijilat2 oleh org2 PAS. kwujudan PAS hanya akan melemahkan umat ISLAM di Malaysia kerana fahaman sesat yg dibawa oleh mereka. pemimpin agung PAS poknik sanggup bergantung pd SYAITAN laknatullah demi nafsu. UMNO pula akan sentiasa berserah dan bergantung pada ALLAH SWT dari dulu kini SELAMANYA

Anonymous said...

ACU BACO...........NGANYI MMOLEK TERR

Ambo cadangkan MTRK memohon untuk mewartakan Negeri Kelantan sebagai TAMAN NEGARA SERAMBI MEKAH diOIC dan UNESCO.Kita pakat balik pada asal usul, minum air sungai atau air kubang,telaga lagi baik. Rakyat Klaten kita anggap sebagai Flora fauna, pandai2 lah nak hidup sendiri, pelihara lembu kambing, kokok etok disungai,makan yg mana tumbuh. Kerajaan negeri
tak perlu fikir untuk mentadbir negeri cuma fikir cara terpantas, terbanyak membawa bijih besi & emas keChina & India melalui Tok Bali tanpa melanggar lembu & kambing. Jangan fikir pasal rakyat kerana rakyat yang cerdikpandai serta yang berfikir dah pindah keluar negeri, yang tinggal dalam negeri adalah taraf mangsa (bodoh,papa kedana, cacat,anak ramai) dan pemangsa (cerdik tapi ganas, YB2,tokey balak & lombong haram). MB dan EXCO cuma tingkatkan produksi cerita2 filem dari SYURGA, keindahan syurga, bidadari dll, saperti filem2 Tamil di India untuk kaum marhaen supaya rakyat dapat layan stim.Rakyat tak perlu pembangunan sebenar di Klaten, cukup sekadar hayal dan stim seolah-olah Putrajaya itu adalah Kota Bharu.MB tingkatkan usaha mengumpul manusia untuk berarak. Rakyat Klaten amat percaya pembangunan melalui perarakan adalah yg paling afdal,tak perlu modal dan usaha gigih.Kerajaan negeri tak perlu buat apa2, cuma makan gaji buta. Klaten jadi natural,semulajadi.Kalau ada masaalah dan wabak penyakit, salahkan UMNO. Ambo rasa kita patut jadi Taman Negara.

Anonymous said...

Gapo? Air? Air-air ni kijo kapir UMNO!! Kito Isle PAS kijo jilat jubo Cino DAP jah!

Anonymous said...

Nasib mung la org Klatang, dulu ambe kabo doh, suruh cerai cerai lah menoPAS tu. Tengok le ni? Kang dah tak dok air nak celup?

BOB MALAYA said...

nie lah pemimpin jenis penting diri sendiri..rakyat tidak dijaga..pemimpin jenis apa mcm nie..meranalah rakyat kelantan.nik aziz nie bila dengar masalah rakyat terus sakit tp bila dengar duit mesti segar..

Anonymous said...

Salam..

Boleh dikatakan separuh rakyat kelantan hidup selesa di negeri luar. Mereka ini adalah dari kumpulan bekerja samada berniaga, makan gaji atau kerja kilang di negeri2 lain, jadi mereka ini hidup selesa.

Bila mengundi mereka balik, jadi mereka ini tidak pernah rasa susah apa yg dirasai oleh rakyat kelantan lain yg menetap di dalam negeri.. inilah sebabnya mereka tetap pangkah pas.

Kalau semua rakyat susah dan merasainya bertahun-tahun, dah lama bungkus pas kelantan.

Itulah sebabnya nik aziz seperti didakwa oleh pengerusi penyokong cina pas yang nik aziz ni tidak mesra pelabur. Kalau dia mesra pelabur, rakyat akan kerja di dalam negeri bila pelabur buka pekerjaan di kelantan.

Bila rakyat balik kerja dalam negeri, rakyat akan rasa susahnya hidup dan sudah tentu mereka akan tolong bungkuskan pas kelantan.

Adalah lebih baik rakyat kerja di luar, senang sedikit kerja nik aziz, biar rakyat berhujan emas di negeri orang, rakyat di dalam negeri sakit kepala dengan masalah yg seperti tiada penghujungnya, balik2 kampung pangkah pas, nik aziz dapat laba..rakyat setempat dapat bala.

Menyokong pas adalah seperti memanjangkan derita rakyat kelantan setempat.

Alasan yg digunapakai ketika ceramah..
"MMekah pun tiada air".
sekarang ni mereka pusing lagi..
"Pekan pun tiada air".

Tim Menteri kata, kerajaan kelantan perlu RM 2 billion untuk sempurnakan air di kelantan. Manakala bos besar AKSB, Mejer (B) pula kata, masalah air di kelantan akan selesai 17 tahun lagi (dalam sidang DUN).

Rakyat kelantan di luar bukan nk tolong kami yang ketiadaan air, tapi tolong panjangkan derita.. sedap la diaorang sebab dok berteduh dinegeri orang yang sentiasa senang lenang.

Kalau saudara RBF nk datang Tumpat, saudara boleh datang ke Neteng, Pak Keral atau sekitar kg Geting, macam mana rakyat buat penapis air sendiri menggunakan 'kerek' telaga (dalam bahasa Melayu tak tau pulak - dinding telaga yang bulat tu dibuat dari simen), air disedut samada dari baruh atau gali perigi tepi baruh yang mana airnya busuk-masam-kelat, kemudian dimasukkan kedalam penapis gergasi tersebut.

Rakyat kelantan dah macam rakyat Palestin yg menjadi kretif kerana penderitaan.

waullahu 'Alam

Nizam Bakar
Tumpat

Anonymous said...

Saye sokg 100% kenyataan tuan!bernas,berterus terang!

Anonymous said...

Saye sokg 100% kenyataan tuan!bernas,berterus terang!

Anonymous said...

Tok guru akan kato..

Mekoh pun takdok air. Pelik gapo nyoh?

Anonymous said...

kat pekan pon xde air..........npe perkasa diam?????

August 4, 2012 2:35 AM
--------------
Lohh... apa kena mengena air dengan perkasa pulak ni?

akuantiPAKATAN.

ReentryCapsule said...

Woooohhh.....Menate Beruk Gapo air air neh wooohhhh...Mu solak Hajat mintak Tuhan kasi turun hujan banyak-banyak la wohhhh..Itu pun kawe nak keno ambik tau.PtuiiiHHH kau Nik Ajis..!!!!

Anonymous said...

Mana dia nak tau, umah dia ari2 ada air. Bt gapo dio nak pedulik kat ore lain

aj