Sunday, August 5, 2012

Najib,Anwar,Rosmah,Azizah Penjual Ubat Kaki Lima dan Penjual Ubat Di Farmasi

Wan Azizah sering digambarkan sebagai seorang wanita yang waruk dan baik kerana bertudung, pakai sarung tangan untuk bersalam dan kadangkala ada tasbih di tangan.

Manakala Rosmah Mansur pula sering dilemparkan dengan tuduhan yang buruk-buruk kerana dia tidak bertudung, tidak pegang tasbih di pentas ceramah dan bersalam tidak berlapik.

Di Malaysia sudah menjadi lumrah bagi rakyatnya menilai sesuatu berdasarkan kulit. Isi di dalam kemudian cerita...

Pakai jubah , ada tanda hitam sikit di dahi terus dikatakan orang alim dan baik. Pakai jeans dan t shirt pula tidak alim. 

Kalau mulut pandai pula berkata-kata dengan surah, sirah , hadis dan sebagainya lagilah ramai yang percaya kepada orang itu.

Lihat contoh bagaimana Mawi dulu menjadi pujaan ramai kerana dia dikatakan alim. 

Falsafah saya senang sahaja.... saya sesekali tidak pernah percaya orang terlebih-lebih alim seperti membawa tasbih, Quran kecil dan sebagainya depan khalayak ramai. Begitu juga dengan orang yang pandai bercakap bersulam ayat Quran dan hadis depan khalayak ramai.

Orang yang seperti itu adalah orang yang nak menunjuk-nunjuk depan orang ramai untuk mencari publisiti atau keuntungan. Melainkan ustaz-ustaz yang tidak berparti yang mengajar di Masjid dan surau. Tetapi tidak kepada ustaz cap ayam seperti Azhar Derus.

Orang yang pandai bercakap adalah orang yang kuat bohong sepertimana penjual ubat di kaki lima. Orang ramai mudah percaya kepada penjual ubat kaki lima apabila mendengar tutur katanya yang memukau, dan berduyun-duyun pakat membeli ubat yang dijualnya. Apabila dimakan ubat itu kesan apa pun tiada kemudian semua pakat maki.

Orang yang jual ubat dalam farmasi tidak pandai bercakap dan kata-katanya tidak akan memukau kita. Tetapi kesan ubatnya bagus. 

Begitulah bezanya antara Datuk Najib dengan Anwar Ibrahim dan antara Rosmah dengan Wan Azizah. Anwar dan Wan Azizah tidak tumpah seperti penjual ubat di kaki lima apabila mereka bercakap atau lagak mereka depan khalayak ramai. 

Orang jual ubat di kaki lima atau tok bomoh sering memperlekeh atau mengutuk ubat yang dijual di farmasi dan rawatan yang dilakukan doktor. Tetapi penjual ubat di farmasi tidak pernah mengutuk penjual ubat di kaki lima dan doktor yang tidak pernah mengutuk tok bomoh. 

Begitulah Najib dan Rosmah....walaupun mereka dikeji, dihina dan dicerca tetapi mereka tidak pernah melenting nak kutuk atau keji orang yang menghina mereka. 

Dua artikel AAKJ di sini dan di sini lah yang membuatkan saya nak tulis apa yang tuliskan diatas. 

Selamat membaca di blog AAKJ....

58 comments:

devvenkumar said...

interesting title!!

Anonymous said...

hebat betul perbandingan yang anda buat rbf ...bravo

Cili Padi said...

itulah Anwar hanya pandai berkata-kata demi publisiti murahan sampai masa nak buat mana dia? hilang ke luar negara? Azhar Idrus tu dah memang sesat guitar yang haram pun dia kata halal ikut suka hati mak bapak dia...

Anonymous said...

Anwar..pi main Chinadoll la..ada stok baru sampai tu..hahah...daripada nak buat fitnah tak tentu arah..

Chan Fong said...

Anwar Ibrahim together with his wife Azizah is no one compared to Datin Seri Rosmah. Damn it Anwar!

bro yul said...

saper x kenal anuwar beb kaki kencing kat malaysia nie...bab2 fitnah orng bg kat anuar la...tp bila dia kena x senang duduk beb....anuar la manusia yg paling pandai berlakon dan penuh dngn tipu helah...sama la ngan si jijah warak hanya dr segi pakai jer tp hati busuk jugak...jauh la nk beza kan ds najib ngan ds rosmah....walaupon orng kutuk mcm2 depa berdua nie ttp cool.....

Anwar Al-buriti said...

hahaha... dengar ceramah mereka anwar azizah suami isteri memang betul la sebijik macam jual ubat di kaki lima.. dari awal sampai habis mereka saja yang betul

halim mat said said...

khabarnya ubat di kaki lima pun dah tak laris.. baru nak jual minyak orang dah cabut lari... hahaha.. tahniah rakyat malaysia yang sudah pandai menilai.. setuju dengan RBF imej luaran bukanlah penentu dalaman..

Razman Hasnan said...

tengok muka anwar sekarang ni memang tak ubah seperti si penjual di kaki lima.. ckp2 bohong janji palsu dah memakan diri sendiri

ahmad jany said...

wow terbaikkk !

jenny bedah said...

anwar si gila publisiti,
ahahaha

minah senget said...

I HATE ANWAR !

tengku faiz mansor said...

terbaiklah artikel bro!! tgk org penjual ubat kaki lima dah mcm muka anwar dan azizah..geli gua tgk.mana tak geli terlalu gilakan publisiti murahan, lepas 2 bt fitnah melalui ceramah tp habuk pun xder..tgk jer najib dan rosmah rilex jer walaupun asyik di fitnah tp rilex..mcm nie pemimpin yang hebat.

Anonymous said...

SETUJU!

House PK said...

Nak tambah sikit RBF. Kalau tengok orang berkepiah sikit habis kita percaya semua. Anwar baru guna beberapa kerat hadis, terus orang kata dia ni suci. Kalau nak kenal siapa Anwar kajilah siap tu Dajjal. Maka korang akan tahu siapa Anwar sebenarnya.

Harus dingat Dajjal boleh tunjuk SYurga dan Neraka untuk menyesatkan umat, sama macam Anwar...fikri-fikrikanlah

yee said...

jangan main2 dengan arahan tutp aurat, kalau dedah rambut pastu buat sedekah, kau rasa konfiden ke bikmama tu dapat pahala, tak semua yg tutup aurat tu baik2 belaka tetapi satu daripada suruhan Allah swt telah dituruti. Ni benda mudah pun tak boleh nak buat. zaman nabi saw dulu pun ada maksiat org berzina, minum arak mencuri dsb. jangan sempitkan fikiran la brother. dosa2 itu tidak mengenal kau tu alim ke jahil, tutup aurat ke tidak. kita bukan maksum. nik aziz bukan maksum, hanya BIK MAMA yang MAKSUM. Wanita pilihan ALLAH swt la katakan.

Umngok Celaka Selamanya said...

Ape krg sembang nie? umngok ape ade asyik suke fitnah org, mkn duit rakyat itu jelah kerja org umngok pastu kata umngok baik padahal mkn duit rkyat! Rosmah dgn rmbt die tuh dh leh saloon sruh straightkan rmbt mcm singa dia tuh pstu bru leh pki tdung kot rmbt kembang sgt tudung pon tak leh pkai

Anonymous said...

betul ke rosmah x pernah melenting kuat???? hbis tu cte yg dia arah utk bom org pe benda??? pokok takkan bergoyang klu x de angin.. klu difikirkan balik ada betul gak kan????????

Anonymous said...

kadang2 org yg bercakap kuat mcm azhar idrus ni lg baik dr org yg bt mcm2.. sbbnya mudah je.. dia bt mcm2 utk tutup benda yg kita x namapak. hahahaha.. hidup PR!!!!

Anonymous said...

Rosmah, rosmah, rosmah! Korang semua ni dibayar ke untuk defend Rosmah? Elok le jaga la perempuan puaka tu.

Anonymous said...

Ni semua kaki jilat rosmah rmbt kembang ke? kesian aku tgk kau jilat smpi ke tulang

Cili Padi said...

Apa pukimak korang ni anon anon celaka anak haram sekalian? Puak korang yang suka fitnah cakap orang , tengok diri sendiri dulu der... Bangsa korang memang bangsa yang suka pakai tudung tapi bawa buka kan? Korang dah sesat janganlah nak sesatkan orang... Geli aku tengok bila korang nak kutuk orang sedangkan diri sendiri mcm haram! kahkahkah!

Semboyan said...

Sah haram jadah anak pelacur yang asyik fitnah orang tak tentu pasal! Ada u nampak dia suruh bom orang? Bini kau pun aku pernah tibai, sedap main. Kau percaya jugakan. Jgn bicara cam u tahu semua.

Anonymous said...

rosmah si perempuan tua tak sedar diri.make-up tebal gila.

afiq kltown said...

Artikel yang terbaik der... hahahahaa

afiq kltown said...

Anwar Ibrahim Adalah Penipu Besar !!

Anonymous said...

rosmah the evil witch!!!

BOB MALAYA said...

nampaknya semua balaci anwar songsang,PAS sesat dan DAP komunis melenting ..dah jilap kaki karpal singh ke dah jual al juburi pada anwar ker sampai buat fitnah terhadap DS rosmah sudahlah fitnah yang dilempar tak masuk akal akhir memakan diri sendiri..anwar dan azizah tetap penjual ubat tepi kaki lima

afiq kltown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

wow....memang pun anwar dan zizah jual ubat kat tepi kaki lima dah la jual ubat untuk tenaga batin untuk aljuburi dan untuk tibai isteri pemimpin PKR yg lain nafsu syaitan..balaci-balacinya pulak mudah diperbodoh ada otak mcm xder otak mcm org sakit mental bodoh!!!

afiq kltown said...

Mereka2 ini masih mengharapkan bayang2 jd orang.., sebijak bijak pemimpin PAS NGOK MASIH DIBODOH2KAN OLEH Anwar Ibrahim. Kebanyakkan pemimpin PAS sebenarnya pengikut Anwar Ibrahim.. bongok !!

Anonymous said...

bukan rosmah ke penjual ubat kaki lima?????

Anonymous said...

rosmah dan najib adalah manusia paling gampang.
menipu rakyat hidup2.
hari2 buat drama kat rakyat.
kononnye baik hati la.
tolong rakyat x kira masa dan bangsa.
x payah la nk belakon serupa keling.
rakyat tau la perangai sebenar ko rosmah dan najib.
ni semua drama nk pancing undi saja.

afiq kltown said...

Bukan takut pasai apaaaa....
Kalau korang nak tau masa PRU12 dulu PAS pakai semua duit Anwar.

100% Anwar tanggung beb, termasuk DAP. La ni PAS dah takleh nak lari. Kan PAS berbai'ah dengan Anwar. Kah Kah Kah

afiq kltown said...

Drama wak lu ! Anwar tu lagi banyak drama dengan china doll, bersiri siri lagi beb !!

Anonymous said...

Straightkan Konek anwar dulu baru kutuk orang konek pun bengkok lagi mau bising hahaha konek bengkok ikut akidah

afiq kltown said...

Bagi Anwar apa pun tak penting, dia sanggup buat apa saja, yang penting niat dia untuk jadi PM tercapai.. Ko nak PM ko kaki Liwat? Pelakon Blue? Ishhh.. Takde class ko maria

afiq kltown said...

Pakatan akan hancur PRU13 nanti !! Tak caya? tungguu.. Kah Kah Kah

afiq kltown said...

Betul ke adik beradik anuar termasuk bapa dia jadi kaya raya kerana dapat saham berjuta semasa anuar dalam umno dan jadi menteri kewangan.

Anwar ni lagi teruk, Perghh.. Masyukkk

Anonymous said...

anwar ni syaitan bertopengkan manusia...sanggup mempdodohkan kan balaci mereka yang bodoh bangsat untuk kepentingan beliau..pengikutnya aku tgk dah mcm nasi kangkang anwar teruk!!!

MegaBidaman said...

ini lah lumrah orang Malaysia, terutama orang Melayu , persepsi terhadap sarban, tanda hitam didahi, jubah dan sebagainya cukup kuat walhal yang menyokong orang2 yang dikatakan 'warak' ini pun entah cukup sembahyang 5 waktunya. Mungkin juga buat2 'warak' sebab ada liputan media..contoh mudah, sembahyang berjemaah di tengah jalan masa Bersih 3.0

DON MELAYU said...

congratz bro!!penulisan kau da buat pencacai2 PR meroyan thap dewa ak tgk..biasa lah bro,diorng mna blh trima kburukan pmimpin diorng sbb bagi diorng pmimpin2 diorng trutama skali Anuar xprnh buat slah,dgn kata lain maksum..kalau pkai tdung,tapi mlut mcm celaka dok buat fitnah sana-sini pun xde guna gak..DS Rosmah mgkin tdak bertudung,tapi dia xftnah org,dia xprnh ugkit slah org,dia xprnh tduh org tu berdosa,org ni dpat msuk syurga..mulut dia tak lancau mcm jijah!!wlaupun sering dilemparkan dgn kata cacian,maki hamun datin tetap cool dan beliau xprnh ptah semangat utk trus mmbntu rakyat..

tengku nora said...

nuar n jijah mmg layak la jual ubt kaki lima..ubt batin bg nuar kuat meliwat lg...hahaha

Leftenan Caine said...

nuar ngan jijah sama je laki bini..sama2 pembohong..!!

afiq kltown said...

Kesian Kak Jijah dapat laki macam Anwar

Mak Cik Glamer said...

hahahaha... macam mana monyet ungka pr terlepas kat sini.... parti korang memang parti cap kaki lima la .. no class.. tak payah ckap banyak laaa.. asyik nak cari salah orang.. satu kemajuan pun korang tak buat.. dulu berdegar nak hapuskan maksiat.. kalau boleh nak bakar rumah urut atau kelab dangdut.. alih2 suruh mohon lesen pulak.. tak ke bangang punya wawasan parti penipu rakyat korang ni..

Anonymous said...

anwar baru jadi tpm dah songlap wang negara rm 3 billion.. 3 biliion babe bukan 3 puluh sen.. bayangkan kalau dia jadi pm.. memang malaysia ni dia buat hak dia punya.. paling sadis janji buku jingay terpelanting entah ke mana..

intan wawa said...

hehe omongan buku jingga tu macam orang tak pernah pergi sekolah yang buat.. hapuskan itu.. hapuskan ini.. potong itu.. potong ini.. kalau mcm ni janji seorang bapa kepada anak memang tak lama la anak akan bunuh bapa..

intan wawa said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

pencacai2 PR sekelian, jadilah org yg cerdik sikit, cuba korang baca dan amati betul2 janji dalam buku jingex tu.. buat kira2 dari depan hingga ke belakang mmg sah ekonomi negara boleh punah, parti korang ni semuanya pemalas, lebih baik korang tukar slogan parti korang dari berkebajikan kepada 'janji manisku'

Anonymous said...

moral anwar memang taraf kaki lima.. mcm ni ke hangpa nak angkat dia jadi PERDANA MENTERI malaysia???? dah nak mampos pun perangai macam kereta kebal

Anonymous said...

hahaha betul la tu rosmah make up tebal2 kak jijah tak make pun. agaknya sebab tu anwar asyik makan luar sebab kak jijah tak pandai berhias untuk suami, setakat nak harap pakai tudung tapi berserabai laki pun jelak. tak payah nak menipu larr lelaki memang suka perempuan yang hot and sexy. kalau tak masakan hj hadi boleh kawin sorang lagi dgn budak umo 18 tahun.

Anonymous said...

parti pembangkang penuh dengan drama sex.. hahahahahaha

intan wawa said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

sesuke hati kata rosmah dan najib perangai keling.. sekeling rosmah dan najib ada juge sumbangan mereke kepade negare.. anwar dan jijah ade? anwar tu menyumbang untuk menghancurkan ekonomi negare masa kemelesetan ekonomi 1997 dulu... jangan buat-buat lupe derrr.. jangan mudah lupa diri derr... jangan harap duit turun dari langir derrr..

Anonymous said...

ABWAR IBRAHIM DAJJAL

Anonymous said...

gud comparison bravo hehehe.......i like first lady....penjual ubat kaki lima xberbelanja mewah sebab mklum jual ubat kat kaki lima jer, mane nk masyuk..lain la penjual ubat farmasi..leh berlanja mewah2 beli cincin ke

Anonymous said...

Join me now its FREE.. http://prelaunchx.com/x/pokzar80