Friday, August 17, 2012

Tanda Putera:Mari Nak Tunjuk Sifat Kebinatangan Lim Kit Siang

Dibawah ini adalah apa yang ditulis bapak rasis negara, Lim kit siang di http://m.malaysiakini.com/news/206570 sebagai mengulas isu filem Tanda Putera yang sedang digeruni DAP.


" Kata Shuhaimi, babak kontroversial rusuhan 13 Mei hanyalah 10 minit sahaja daripada tempoh 115 minit filem itu, tetapi beliau harus sedar bahawa mana-mana babak yang menggambarkan rusuhan 13 Mei dalam 10 minit ini, bukan sahaja mampu mengeruhkan baki 105 minit filem tersebut, tetapi daripada menyatukan rakyat Malaysia, ianya akan menyumbang kepada pemecahbelahan antara masyarakat.

Adakah kita mahu memberi ruang untuk dibelenggu roh 13 Mei untuk terus menghantui kita serta menyumbang kepada masyarakat yang dipecah-belahkan atau adakah kita mahu bergerak kehadapan sebagai satu suara rakyat yang bersatu padu untuk membina satu negara yang lebih makmur dan lebih harmoni dengan mendapat pengajaran daripada insiden 13 Mei? "

Komen saya mudah sahaja....

Apabila melayu buat filem yang memaparkan sejarah yang betul dan benar bagi pengetahuan generasi baru, DAP melompat bagaikan kera kena belacan....

Dimana komen si haram jadah lim kit siang dan barua-barua DAP apabila si bangsat Namewee buat klip-klip video hina Malaysia dan hina melayu ???

Tapi bila melayu buat filem sejarah tiba-tiba dia bercakap pasal pecah belah dan keharmonian....

Khaikkkkkkk ptuihhhhhhh......
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

28 comments:

Anonymous said...

Betul bro
Khaikkk Ptuiiihhhh

Anonymous said...

IBU KEPADA FAHAMAN PERKAUMAN JIKA TIDAK DIPERINGKAT ANTARABANGSA SEKURANG-KURANGNYA DIPERINGKAT NASIONAL. MEREKA YANG MENGALAMI PERISTIWA 13 (TERDIRI MEREKA YANG LAHIR SEBELUM 1969) TIDAK AKAN LUPA PERANAN DAP. SEJARAH TIDAK PERNAH BERBOHONG. CUMA MANUSIA SAHAJA YANG BUAT-BUAT LUPA !

Anonymous said...

Masa 13 mei 1969 aku berumur 10thn... darjah 4 di sekolah kebangsaan... bapak aku masa tu seingat aku dok asyik ASAH PARANG kat rumah dan suruh adik2 aku jangan keluar merayau.....

RashidAli said...

orang melayu x bp;eh undur dan mengalah lagi. tiada perkataab 'tak-pa' harus diungkap lagi sedang kepala diinjak2 oleh bangsa bangsat. cukup cukup la sudah! bravo dp suhaimi baba. cuma saya x tau camna nk ludah dengan kahak hijau paling pekat dlm dunia....

Anonymous said...

Khaikkkk Ptuihhhh...muka lim Kit Siang....

Anonymous said...

Ketika itu aku baru berumur 12 tahun.
Perintah berkurung di kuatkuasa. Aku menyusup ke dalam belukar belakang rumah . Aku tebang buluh buat buloh runcing. Semangat memuncak walau pun masih kerdil ketika itu! Aku masih BERSEMANGAT!!

Anonymous said...

puihh pirahhh...rbf i love u

Anonymous said...

Lg byk konflik n kontroversi pasal filem TANDA PUTERA ini, lagi kuat prasaan sy utk menonton filem ini....

Tahniah pada mrk yg trlibat dgn filem ini krn brani memaparkn kejadian sbnr...

Org Melayu yg dah trleka perlu di bangunkn dari TIDUR sblm negara trlepas ketangan pengkhianat...

Anak Polis.

Anonymous said...

Harap kementerian Pak Rais jangan masuk campur pada tayangan nanti. Tiada pemotongan adegan, walaupun seinci.

Saya tak pernah tengok filem Melayu kat panggung wayang. Dlam TV ada la. Kali ni aku nak pi tengok Tanda Putera, bawa anak-anak.

Celaka pun Kit Siang racist. Dia yang mencetuskan 13Mei 1969. Pasal tu dia takut. Dengar cerita dia kencing pada tiang bendera kat rumah Datuk Harun pada 12 Mei 1969. Dengan orang macam ni PAS boleh berkawan.
Khaikk Tuiih... kat muka LKS racist.

RD

Anonymous said...

Lim kit sial anak beranak adalah bapa segala racist di Malaysia . Nak menipu konon dia takde kat KL masa 13 Mei , weiii bodoh punya racist anjing , weii lim kit sial bapak racist!!! gambar kau ada dalam galeri 13 mei

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Anonymous said...

Aku tak tahu nak cakaplah masa lepas terjadi 13 Mei 1969. Masa tu dalam Tingkatan 5. Kalau aku ingat-ingatkan rasa macam nak tanam saja guru kelas aku mas tu!

Sekolah aku jauh nun diselatan Perak, guru darjah berasal dari Kuala Lumpur berbangsa cina. Kami tak tau pun apa yg sebenarnya terjadi di Kuala Lumpur.

Bila hujung tahun keluar Report Card, lapuran peribadi hampir semua anak Melayu dapat 'Biasa' dan 'Kurang Baik' dan anak cina dan india hampir semua 'Baik' dan 'Amat Baik'. Kami semua tertanya-tanya, apa kesalahan yg telah kami lakukan? Hampir semua kami tidak pernah melanggar disiplin sekolah, melawan guru atau sebagainya.

Setelah bertahun-tahun berlalu 13 Mei 1969 barulah kami faham mengapa kami didiskriminasikan.

Cina punya sial, anak Melayu jadi kambing hitam. Semua angkara Lim Kit Siang dan DAP sial.

Anonymous said...

Aku harap pm jgn berlembut dlm isu filem ni,jgn cuba2. Nak masuk campur dlm unit wajib tayang filem ni....biarkan ia ditonton oleh bangsa kita

nasirwise said...

Sakadar pandangan...
Yes. Tayang lah segara dan jangan ikut rentak DAPig dan Lim Kit Sial. Kena `kurang ajar sikit' baru orang Melayu mendapat respect.
Maaf. Sikap saya lebih radikal dan memberontak. Saya pernah kata DAPig dan penyokong kononnya hendakkan `kebebasan' bersuara dan `kebebasan maklumat' tetapi apa yang berlaku? Saman sahaja kerja mereka. Laknat DAPig dan penyokong DAPig

nasirwise said...

sekadar pandangan...
Kata negara Malaysia sebuah negara demokrasi. Apabila filem Tanda Putera nak di tayangkan, DAPig dan Lim Kit Sial serta penyokong membantah pulak. Kalau dia organise atau tidak puas hati, kerajaan kena kaji semula lah atau akan ubahlah. Jangan begitu. DAP ini semakin menjadi jadi.
Sesungguhnya saya suka undang undang Singapura dan Negara Cina yang dikatakan zalim itu. Sesuai diapplikasikan kepada keadaan sebegini di Malaysia.

nasirwise.blogspot.com

Anonymous said...

say no to DAP/MCA/Gerakan

Anonymous said...

Sebelum 13 Mei, sudah berlaku satu rusuhan kaum 1965 di Singapura, harap ada sesiapa yang boleh menulis kembali.
Walau pun aku masih kecil masa kejadian Mei 1969, tapi aku sudah faham, malah aku ikut sama belajar jurusan kebathinan Wali Suci yang dikepalai oleh seorang ADO tempat aku ..konon untuk mempertahankan diri dan kampung..
DAP memang sial, kurang ajar,
Tapi yang lagi malang dan lebih Sial adalah PAS..
Ofis aku sebelah pejabat DAP, sekrang ini bendera PAS dipacak sepanjang jalan dihadapan pejabat AP, sedangkan satu pun bendera DAP x ada yang terpasang... apalah punya sial PAS ni.. hati aku semakin membenci PAS ...

Anonymous said...

Jom belajar silat bela diri dan silat politik sekali....

Anonymous said...

Kengkawan mari kita adakan gerakan untuk memperingati saudara Lim Kit Siang sempena hari kematian beliau di masa depan.

Gerakan ini kelak akan berkumpul beramai ramai di jirat saudara Lim Kit Siang dan mengambil bahagian untuk KENCING di atas jirat beliau.

Anak Lenggong said...

Assalamualaiku, semua
Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi, dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa,Dalam kelembutan lidah ada juga ketelanjuran kata, dalam gurau senda tentu ada khilaf dan dosa.

Ya Allah…aku memohon berkat penutup Ramadhan, pembuka tirai syawal ini, kau berkatilah saudaraku yang membaca mesej ini supaya sentiasa menjaga persahabatan,Limpahkan lah rezekimu padanya,Bahagiankan ia bersama keluarganya, Permudahkan urusannya,Tarima lah ibadahnya dan kau ampuni segala dosanya serta kedua kedua ibubapanya.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN.

Anonymous said...

tayang je..tua kutuk lks takan boleh buat apa2..

Anonymous said...

filem namewee 400 kali lebih kurang ajar..

Anonymous said...

Cina sebelah rumah aku nak ucap selamat hari raya dekat famili aku pun susah...

Eloknya paksa mrk puasa tengok tahan tak..?

Anonymous said...

Filem Hong Kong banyak yang berkisah dengan kekejaman tentera Jepun dan kadang ada Jepun yang jadi aktor. Kalau peristiwa yang digambarkan dalam Tanda Putera adalah benar maka ianya patut ditayangkan. Semoga tiada bangsa yang menimbulkan huruhara. BERSIH pula Ambiga yang anjur yang gelenyai berdemo adalah melayu Islam PaS.Negara aman boleh berdKwH tapi nak suruh huruharA supYa susah nak dakwah.

StinGray said...

kalau tak salah kenapa perlu takut & menyalak mcm anjing kurap apek oiii...

Anonymous said...

Patut Tanda Putera tak payah masuk panggung, tapi terus masuk tv astro tayang hari2 & berturut2 kasi semua tgk. "Bukit Kepong" pun buat gitu jugak. Baru ada akai komunis2 lahanat ni. Ptuii

Anonymous said...

Saman malu? Saman fitnah? Geng-geng DAP dia memalukan dan fitnah orang-orang Umno ok pulak.

Anonymous said...

Penyokong-penyokong DAP pernah pergi ke rumah Datuk Harun suruh dia berunduur. Kalau diorang berani pergi ke rumah Datuk Harun, tak mustahil diorang ambil kesempatan untuk kencing di tiang bendera. Baca buku oleh seorang orang putih tentang kejadian 13 Mei ini:

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2011/05/leon-combers-13-may-1969-historical.html