Sunday, August 12, 2012

VIDEO: Husam Potong Giliran Anwar Bercakap Begitu Ja.....

Baru beberapa hari lepas saya tunjukkan video bagaimana sikap tidak hormat Husam Musa kepada Nik Aziz dalam satu majlis ceramah Pas.

Videonya boleh dilihat di sini dan perhatikan pada minit ke 1.06

Tiba-tiba muncul pula satu klip video lagi yang menunjukkan sikap tidak beradat Husam.

Wartawan bertanyakan soalan kepada Anwar dan Anwar yang patut menjawab.....tapi tiba-tiba sahaja Husam potong begitu ja untuk dia bercakap. Lihat video di bawah pada minit ke 1.36


Itu perangai yang baik atau perangai kurang ajar ?

Tak sabar nak jadi pengerusi pak-khatan rakyat ?

Nak tunjuk hebat ?

Bodoh sombong ?

Kurang ajar ?

Yang lebih melucukan pula dalam penjelasannya yang tidak diundang itu tiba-tiba pula dia kata ada dua tema. Peringkat pusat tema lain dan peringkat negeri tema lain....Apa ke jadahnya Husam oiiiii ?

Kau orang dok kutuk BN pasal tema merdeka tapi kau orang pun tak boleh selaraskan tema sampai jadi caca marba hinggakan negeri-negeri pun ada tema sendiri pula.

Sebangsa , senegara dan sejiwa apa ke jadahnya lagi kalau tema negeri-negeri pun tak sama. Itu bukan lagi sejiwa. Itu namanya sakit jiwa....

Apa-apa pun aku suka pada tema SEBANGSA , SENEGARA , SEJIWA.

Ini kerana tema itu selaras dengan konsep Gagasan 1MALAYSIA yang diguna pakai oleh Kerajaan BN.

Dulu bukan main mereka takut dan pertikai kepada konsep 1MALAYSIA yang diperkenalkan oleh Datuk Najib.

Sekarang mereka dah sokong pula.....

Terima kasih kerana menyokong Gagasan  1Malaysia.....

46 comments:

Anonymous said...

PAS sebangsa & sejiwa dgn DAP.

Anonymous said...

baru nak cakap ... apa beza tema tu dgn 1MALAYSIA yang kerajaan pakai tu? nak mengaku tapi malu .... ubah la ayat sket ....

firdauz ben said...

Nak ubah da x boleh..spin jer yg boleh...

Papagege said...

Muka serupa dgn pelakon senaman sakit belakang dgn china doll kehkeh

Anonymous said...

Muka semua macam BADUT ..

Anonymous said...

hahaha pr nampak takut sampai buat pc hal kecik. padan muka kena main dgn pak semak. lagi lama pm umum pru13, lagi banyak pekuk pr terdedah. ambik ko.

Anonymous said...

Menyampah tengok muka cina pencetus 13 mei 1969. Kalau korang nak tahu itu lah muka cina yang nak halau orang melayu di KL dalam peristiwa berdarah tu dulu. Si bangsat tu lah yang sangat disanjung oleh puak2 lebai hijau terutamanya si Nik Aziz.

Anonymous said...

PAS itu Anjing DAP !

House PK said...

Bodohnya kau Husam

Anonymous said...

ni la muka pemimpin badut yang berangan nk perintah negara....

Anonymous said...

Kenapa tak ada 1 muka pun yg aku suka??? Semua aku benci...malah geli gelaman.

Lebai Malang said...

Tema Hari Kemerdekaan PR : SEBANGSA..SENEGARA SEJIWA..SEJENIS.......

Anonymous said...

Entah apa akan jadi dengan ulama hari ini. Membuat fatwa sesuka hati tanpa menilai sejauh mana kebenaran fakta yang membuatkan mereka sanggup membuat keputusan Haram sokong DAP dan halal sokong MCA dan MIC.

Fatwa dibuat berdasarkan dalil dan bukti apa? Hanya berpandukan kata-kata daripada seorang dua ahli politik seseorang ulama telah boleh menjatuhkan hukum haram... memang hebat kebodohannya.

“Kalau hendak cari makan dengan Umno sekali pun janganlah pula mengeluarkan kenyataan sehingga boleh diketawakan orang kampung,” itulah sindiran oleh Ustaz Abdul Rahman Yunus yang juga Timbalan Yang Dipertua PAS Kubang Kerian

DAP memang menolak hudud. Begitu juga MCA dan MIC. MCA pernah mengugut UMNO untuk keluar daraipada BN jika UMNO menyokong hudud.

Berapa banyak duit negara yang dilebur oleh menteri MCA? PKFZ dan PERWAJA Steel adalah contoh terbaik- berbilion duit negara hasil kutipan cukai daripada rakyat dibalun.

Pernahkah DAP makan satu sen pun duit rakyat?

DAP menolak perlembagaan negara? Bila pulak DAP mengeluarkan kenyataan demikian. Bukankah DAP dan mana-mana parti politik masih akan tertakluk kepada perlembagaan jika memerintah. Raja pun kena ikut perlembagaan inikan pula hanya parti politik.

Belajaq kat mana? Mungkin diorang ni memang cerdik pandai dalam bidang agama tapi kalau setakat nak memburukkan nama baik Islam lebih baik diam-diam saja. Sebab fatwa haram mengundi DAP Tetapi Halal Mengundi MCA dan MIC ini hanya akan memalukan Islam kerana akan dilihat sebagai pilih kasih, tidak adil dan memihak satu kumpulan.. Bangganggggggggggggggggg!

Apa baiknya MCA dan MIC? Keburukan kedua-dua parti politik itu terserlah dengan nyata namun itulah yang harus diundi? Gila apa wei!

Ulama Politik ? kalau macam tu gua pun boleh bro, Banyak dalil wa boleh kasi untuk mengharamkan mengundi UMNO, BN , MCA dan MIC.

Apa macam mau ka?

Meh sini para ulama, gua kasi ajar sama lu. Adalah haram memilih mereka yang bukan Islam sebagai pemimpin selagi ada orang Islam yang layak memimpin. Adalah haram memilih mereka yang zalim sebagai pemimpin walau pun mereka mengaku beragama Islam.

Kalu lu orangg nak berpolitik , lu orang boleh saja berpolitik tapi jangan mainkan dan perlekehkan agama gua. Lu orang memang lebih hina daripada babi, Terus terangg saja, bagi gua babi itu lebih mulia daripada lu orang yang memalukan agama gua. Babi itu tidak pernah memalukan Islam. Lu orang memang sial.

Anonymous said...

1Malaysia adalah nak menunjukkan sense of belonging to Malaysia.. Malaysia hanya ada satu(1) sahaja...Malaysia/Negara adalah priority kemudian baru negeri..that meant tiada semangat negeri/kenegerian..1 Malaysia 1 kewarganegaraan.. setia pada Malaysia..bukan setia kpd negara luar...inilah 1Malaysia..BUKANNYA SEBANGSA!!!!! ni SEBANGSA ni agenda Malaysian Malaysia DAP..doktrin yahudi zionist gunapakai kat negara2 barat utk legalize kan minoriti dia org...

Jgn terpedaya dgn SEBANGSA...nanti jadi SEBANGSAT!!!!

~buana~

Anonymous said...

Anon 9.04 AM.

DAP terang-terangan -- langkah mayat dia dulu--konsisten tentang Islam/Huded. ada video, ada surat khabar.

Tolong buktikan bila MCA/MIC ada tentang Islam/Hudud. Yang aku tahu MCA sentiasa menjaga agama mereka begitu juga MIC. Mereka tidak pernah sentuh Islam.

Ko pandai reka cerita buat fitnah nak menegaKkan benang basah dan menjilat Jubor DAP.

Aku sokong sesiapa yang menyokong PR samalah menyokong DAP yang menentang Islam/Hudud.

Isu ini terang lagi bersuluh ko tak perlu putar bbelit.

Anonymous said...

Cakap saja SEBANGSA-SEJIWA-SEJENIS tetapi golongan inilah yang memecahbelahkan keharmonian antara kaum di Malaysia. Pantat hangpa lah.

JOURNEYMAN said...

Assalamualaikum..

Paparan blog yang sgt menarik.

Mohon jasa baik pihak Tuan untuk linkkan blog Journeyman dalam senarai blog pilihan anda.

JOURNEYMAN

http://journeyisman.blogspot.com/

Anonymous said...

Korang perasan x..
sapa mereka ni suka suka nak buat tema hari merdeka?
Negara ni dorang dah perintah ke?
Aku rasa bukan sahaja muka muka cibai ni x tau malu, tapi tak reti bahasa..

Anon 9:04 .. ko carilah cerita lain... cerita yg lebih sensasi, kalau tidak pun ko cipta satu lagi fitnah baru, sebab memang itu pun kepakarn pencacai bangsat PKR macam lu ..
Aq rasa tidak ada bangsa dalam dunia lebih bangsat daripada spesis lu anon 9:04

Lu pikirsi Kaki burit tu pikir sangat ke masalah ko tu
Ko pikir si Muka Chibai babi LKS tu peduli sangat ke bangsa ko
Ko ingat Husam haramjadah tu pedulikan ko yg sengkek tu ke..

Dasar Anak Haram bodoh lu ...

Anonymous said...

9:04 AM
Syohh...syohh!
Tak yah la nak menyalak2 keluar tajuk kt sini. Ruang komentar ni bukan utk org yg TAKUT/GERUN/TERTEKAN pada tema Janji Ditepati.
Syohhhh!!

Anonymous said...

janji ditepati.knp PM baru sekarang bagi bntuan rakyat 500 sebulan, baucer buku, n bg teksi driver tayar la..knp baru skrg?????????!!!!!!!!!!!!!!knp tak sebelum ni????!! knp bila nk pilihanraya baru nk bagi????? hah???!!! jwb la pencacai umno!!!!!!!!!!! PTPTN pon knp baru skrg la nk kurang bunga, nk convert biasiswa la kalo first class..knp baru skrggg????!!!!! bila PR jnji nk mansuh baru buat sume ni...alahaiiii bengong tolll

Anonymous said...

Anon 9.04 dn 2.24, Aku rase kau 2 makhluk yg sama...sama bangang sama bodoh...BN masih kekal dikuasai oleh UMNO dn terbukti sudah 55 thn...MIC & MCA dll tk bole naik kepala UMNO.
Kau bole jamin ke kalu PR menang PAS bole jd ketua mengatasi DAP & PKR ???
Maner letak kepala otak kau ??
Sekarang pun PAS jd pak turut, terbaru DAP suruh diam pasal isu hudud, Nik Ajis dh suruh org2 PAS jgn cakap lg isu hudud. Ini cara nak kalahkan DAP & PKR...Ahaktuiiiihhh.
Pemberian sebelum p/raya biasalah weiii...,samalah gak Nuar Berahim janjikan macam2 sebelum PRU. Harga kete separuhlah, PTPTN dihapuskan dll.....
Apalah punyer banggang mahkluk sekor ni, tuler kecik2 dulu tk nak mampus ni cuba nk menyusahkan org..
Kalu cerita betul ok gak...ni cerita guna kepala lutut...Idup2 Nuar Berahim dh tipu pak2 lebai engkau....Samalah bodonya engkau dgn pak lebai kau tuuu...

Anonymous said...

pemberian sebelum pilihanraya buat ape..abes je PRU, terus xde bntuan........oit brader, kate rakyat didahulukn..didahulukn sebelum pilihan raya je buat per ???????????????!!!!!!!!!!!!!! Cube tgk PKR, jnji tu untuk jgka masa pnjg..

Anonymous said...

janji ditepati kah kah kah..janji lembu nfc boleh lah kah kah kah....jnji cincin 24 juta kah kah kah...jnji scorpene....jnji felda kah kah kah....

Daddy Cool said...

kepada anon 9.04

sungguh panjang ulasan saudara,tapi tahukah saudara ulasan saudara itu menunjukkan kebodohan saudara sendiri dan kesilapan parti saudara sendiri..saudara kena tahu yang...PAS tidak ada kaitan dengan Islam kerana PAS bukan Islam dan Islam bukan PAS..PAS hanya parti politik sahaja,tidak lebih drpd itu..kerana dalam Al-Quran ALLAH telah menggariskan bahawa sifat2 pari islam yang sebenar ialah HIZBULLAH,iaitu parti ALLH..

firman ALLAH S.W.T"Engkau tidak akan dapati sesuatu kaum itu yang benar-benar beriman kepada ALLAH dan Hari Akhirat,tergamak BERKASIH SAYANG dengan orang yang MENENTANG ALLAH dan Rasul-Nya,sekalipun orang(yang menentang ALLAH)itu terdiri daripada bapa-bapa mereka atau anak-anak mereka atau saudara-saudara mereka atau keluarga mereka.Mereka(golongan yang benar-benar beriman itu)telah ditetapkan iman di dalam hati mereka dan ALLAH telah menguatkan mereka dengan cara menanamkan semangat di dalam hati mereka.ALLAH akan memasukkan mereka ke dalam syurga yang dibawahnya mengalir sungai-sungai dan mereka akan kekal di dalamnya.Allah redha kepada mereka dan demikian juga mereka redha kepada ALLAH serta bersyukur dengan nikamt pemberian ALLAH.Mereka itulah anggota-anggota Parti ALLAH.sesungguhnya pendokong Parti ALLAH ialah orang yang mendapat kemenangan(di dunia dan di akhirat)."(surah al-Mujadalah ayat 22)ayat-ayat dia atas secara langsung menerang kan ciri2 Pari Allah

1.benar2 beriman kpd Allah dan Rasul-Nya,menjadikan kedua-duanya sbgai pemimpin dan tempat rujuk serta tempat meminta pertolongan.

2.Meletakkan orang yang benar2 beriman sbgai pemimpin.

3.Beriman dengan Hari Akhirat.

4.Mendirikan sembahyang

5.Mengeluarka zakat.

6.Benar-benar patuh kpd pemerintah dan hukum Allah.

7.MEREKA SEKALI-KALI TIDAK BERKASIH SAYANG DAN BERKERJASAMA DENGAN ORANG YANG MENENTANG AGAMA(ingkar hukum)ALLAH.

8.tidak bersikap asobiah qaumiah,yakni tidak bertolak ansur dengan ibu-bapa,anak2,saudara-mara,kerabat dan keluarga sendiri,sekiranya mereka anti-ISLAM atau melakukan MAKSIAT dan kemungkaran.

9.PARTI ALLH TIDAK PERNAH KALAH DAN SENTIASA MENANG.

sifat no 7 dan no 9 langsung tidak ada pada PAS..PAS merelakan DAP menentang islam..PAS tidak pernah dapat menguasai Malaysia sejak hari pertama parti tersebut ditubuhkan..

kepada anon 2.24 pula..
berkenaan dgn bantuan dan voucher tu hak kerajaan nak bagi bila,itu tak perlu dipertikaikan..cuba saudar fkir,knp Pakatan Rakyat baru janji sekarang nak bagi pendidikan percuma??knp tak laksanakn di UNISEL yang diperintah oleh PR??knp nak tnggu PRU??klau setakat UNISEL pun kerajaan PR xthu nak tadbir,mcm mna nak bagi pendidikan percuma..???

kesimpulannya..apa yang telah diucapkan oleh PR mahupun apa yang telah dijanjikan tidak lebih dari kata2 retorik semata2 bagi mndpatkn undi rakyat..!!byk lagi janji2 yang tidak dpat dilaksanakn oleh PR di negeri2 yang diperintah oleh mereka..

Anonymous said...

KEPADA daddy cool

HAHA bodoh jugak saudara ni..beriman kpd aq quran bermaksud beramal dgn isi al quran. Dah jelas2 Al Quran dah tulis pasal laksana undang2 islam yakni hukum hudud, tp kenapa UMNO aka BN tak laksana hukum hudud kat malaysia, in fact duk claim malaysia negara islam..masalah pelbagai kaum bukn alasan xleh buat hudud..

Hoi bangang, dlm al quran dah state suruh sokong parti ALLAH, tp UMNO tu parti Allah ke..wat hukum hudud pon tak....sewel r ko ni...ko sendiri keluarkn ayat quran, cube la terjemah betol2 isi kndungan al quran..sila khatam balik al quran ye, jgn amik certain verse jer..

Pasal kat UNISEL, ko tak ingat ke kalid nordin aniaya mahasiswa unisel dgn x bagi duit pinjaman PTPTN kat student, konon nk suruh kerajaan selangor prove pendidikn percuma kat unisel dulu....then bila MB selangor dah berjaya kumpul 3 juta untuk salur bntuan kat student ni nk bg pendidikn percuma, then khalid nordin tiba2 tarik balik pembekuan PTPTN ke atas pelajar tersebut, kerana takut malu n risau negeri di bwh BN menuntut pendidikn percuma jugak....n dgn selambanye cakap tarik balik pembekuan sebab kesian kat pelajar...hahaha kelakar kn...ko xtau ke..sume org tau kot pasal ni termasuk menteri kt parlimen..hahahahahahaa dasar budoh r kaooo wahai daddy cool...sila khatam balik al quran ye daddy cool

Anonymous said...

pas makan duit memali
duit kohilal pun lebur tapi pernah diselesaikan ker?

sebelum tuduh orang bersihkan juga taik tu

Anonymous said...

hudud is not priority : secretary general pas

ape barang bawak pasal undang hudud plak ni.anjing pas buat la dulu kat kedah,kelantan,penang,selangor.

ops yang paling basic sebelum buat hudud tu,bila nak tutup kilang arak?

Anonymous said...

sejak bila pas jadi parti Allah?

nik ajiz dulu kata nak letak jawatan lepas mahathir letak jawatan

ni kenapa tak letak lagi ni.nak jadi munafik ker janji tak ditepati?

anak beranak,kroni...berhala buddha...ni yg mengaku nak pejuangkan Islam?

Anonymous said...

Kilang Arak di Selangor,
Orang PAS buat dono.


Daddy Cool said...

anon 8.47
adkah saya ada nyatkan di situ yang UMNO itu Parti ALLAH??saudara ni pandai membaca ke tdak??dan satu lagi,kalau saudara bijak pandai apa yang saya cuba ketengahkan ialah sifat no 7 dan no 9,saya tak cakap hukum Hudud itu salah,saya tak cakap saya menentang hukum Hudud..saya rasa sebelum saya qhatam al-quran,lebih elok saudara dulu cuba belajar membaca dan memahami apa yang dibaca..cuba saudara fikir,mcm mna kita nak laksanakn hudud kalau islam itu berpecah??kalau betul PAS nak laksanakan hudud dia kena pastikan islam bersatu,dgn kata lain PAS dan UMNO bergabung,baru melayu kuat,kita blh jlankan hukum Hudud dgn lancar tanpa apa2 bantahan dari pihak lain..PAS nak laksana hudud,tapi Karpal Singh ckp langkah mayat dia dulu,PAS terus diam..di manakah pendirian PAS??knp harus takutkan DAP lebih dari takutkan ALLAH??fikir2 kan wahai saudara seagamaku...

ok,bab masalh kaum..saya bagi saudara satu situasi..katakanlah seorang melayu islam dan seorang cina ditangkap mencuri,yang islam kita kna ptong tgn,itu kita terima,yang cina kta nak ptong tgn jgk ka??tak ke mengamuk DAP nnti??ataupun yang cina kita hukum dgn bkn berdasarkan hukum hudud,wah,makin bebas la org bkn islam nak buat jahat..sebab tu saya ckp islam itu perlu bersatu baru hukum ALLAH dpt ditegakkan dgn setegak-tegaknya..jika nak hudud,biar hudud saja yang dipakai di negara Malaysia ni..pernah tak sejenak pemikiran saudara yang cetek itu berfikir begini??tidak pernah kan,sebab tu saudara hanya tahu komen jer,saudara tak cuba meneliti sedalam-dalamnya..bkn kita tak nak tegakkan hudud,tapi umat islam di malaysia sendiri pun gagal bersatu,bagaimana nak tegakkan hukum ALLAH??PAS lebih rela menjadi balaci DAP berbanding bersatu dgn UMNO,PAS lebih rela buang saudara seagama sendiri demi kepentngan politik sempit mreka..

berkaitan dgn UNISEL,ouw....selangor ada duit 3 juta ya saudara,mana satu betul ni,3 juta ke 3 billion??kalau 3 juta,apa saudara fikir itu ckup nak tampung semua pelajar kat UNISEL??apa saudara ingat pelajar kat UNISEL tu 100-300 ja ka??saudara tahu x berapa kos utk segulung diploma??bagi IPTS ianya mencecah 60 ribu saudara,apa saudara ingat 3 juta tu ckup??adkah saudara tahu UNISEL gagal membayar hutang asrama yang bernilai Rm 15 juta??15 juta saudara..!!apa yang penasihat ekonomi kerajaan selangor iaitu Anwar Ibrahim buat??tak buat kerja ka??lagi saudara fikir besar sgt 3 juta saudara tu??kalau betul pun ad 3 juta,selesaikanlah dulu masalah air di selangor tu,dh parah bnr dah..

saya rasa saudara harus byk lagi belajar tentang ilmu agama dan luaskan pengatahuan..jgn hanya dengar ceramah pemimpin2 PAS yang ntah betul ke tdak saja..sebab saudara berhujah bkn berdsarkn fakta tapi berdsarkan nafsu dan kebodohan saudara semata2..sorry to say la bro,u are full of shit!!keep it up!!

Anonymous said...

Daddy cool, kau ni bodoh ke ape....sah2 la budus...RM 3 juta tu hanya untuk jumlah pembekuan ptptn satu sem tersebut, bukn keseluruhan sem...untuk keseluruhan sem, MB selangor mmg nak bg pndidikan percuma selepas setel isu pembekuan untuk satu sem tersebut..tapi oleh kerana takut PR berjaya buktikn pendidikn percuma mampu dibuat, cepat2 khalid nordin tarik balik pembekuan PTPTN.haha..ko pon sama budusss jer daddy cool...

Berbalik kpd soalan mcm ni:

Saya hairan mengapa Nik Aziz tidak mau melaksanakan hukum HUDUD di Kelantan setelah lebih 20 thn memerentah Kelantan,
Apakah beliau takut kepada BN lebih TAKUK KEPADA ALLAH atau
takut ISA lebih dp taku kpd Neraka ALLAH atau
takut hilang penundi bukan Melayu???

Jawapn:

mmG BODO TAHAP HARAMJADAH KO NIE...ko x tau ker,pada zaman mahder kutik dia telah menolak hudud dijalankan di kelantan..pasal kerajaan persekutuan di bawah UMPORNO haramjadan dulu kini dan selamanya.....

Samada engko bodoh atau buat-buat bodoh. Kalau nak provokpun, buat la kat blog UMNOBN. Orang lain semua dah tau taktik aaharam jadah UMNO kat Kelantan. Pasai tu hudud tak leh nak jalan. Yang kat Terengganu, naper lak ko tak tanya Md Said, pasai apa tak laksanakan hudud. Aku tulon jawab skali, pasai korang UMNO. Ngaku je Islam, tapi bukan nak laksanakan hukum Islam......

PAS telah bentangkan hududnya namun UMNO menyalak mengatakan itu hudud PAS. Namun sampai sekarang UMNO masih belum lagi membentangkan Hudud yg bukan hudud PAS dan bukan juga hudud UMNO. Malahan UMNO terus menerus menyerang dan memburukan hukum2 Allah dan sanggup bersama-sama org2 kafir di pentas yg sama memburukkan hukum2 Allah. Walau kita sebagai umat Islam yg ngaku Islam sebagai ADDIN cuma ada satu kitab, iaitu Al Quran. Segala kemuskilan dan perbezaan pendapat ada jalan penyelesaiannya dlm AL Quran. Jika Al Quran di ketepikan demi ego maka sampai kiamat kita takan jumpa titik penyel;esaiannya
Janji Allah itu benar.

Menjelang Pilihanraya Umum, muncul lagi isu muzakarah Umno-PAS. Sebelum kita jawab samada perlu atau tidak kepada muzakarah dengan Umno, patut juga kita tanya mereka sudahkah tuntutan royalti minyak untuk Kelantan dan Terengganu ditunaikan? Sudahkah wang rakyat yang digunakan untuk `membeli lembu kondo' berjumlah RM250 Juta itu dikembalikan? Sudahkah pemimpin Umno yang menggelar PAS parti ajaran sesat itu memohon maaf?

Sehubungan itu, Umno tidak perlu untuk bermuzakarah dengan PAS yang mereka anggap sesat dan menyokong Komunis itu. Umno lebih baik bermuzakarah dengan para-para Mufti dan bertanyakan hukum jika seseorang menggunakan wang zakat untuk membayar peguam menentang kes Qazaf, yakni hukum dan perundangan yang termaktub di dalam Al-Quran.

Anonymous said...

penyokong pas tapi komen x de ciri ciri islam
langsung, mcm ni ke cara nak tarik penyokong?

Anonymous said...

anon 9.00, lu kelakar la bro, lu kata nak provoke buat kat blog umnobn, blog rbf ni blog umnobn la, lu yg menyemak sini provoke kejadahnye. kelakar kelakar kahkahkah

Anonymous said...

wahai anon 9:32

sebelom mengata, tgk dulu ape org UMNO kate, tgk dulu ayat2 korang mcm mane..lagi dasyat..lagi teruk...owh jadi kalo jadi org UMNO, xpe la guna bahasa2 kesat eh??? sbb UMNO bukn parti islam ek?? mane slogan bdi bahasa budaya kita yg selalu kerajaan promo kat TV tu..mane??? tgk dulu ayat korang lagi teruk..even pemimpin kutuk org felda guna ayat haramjadah..cam mane la aku nk tertarik dgn UMNO...org mcm kau ni xpatut dilayan...sebelum nk mengajar aku guna bahasa yg betul berciri islam, korg guna r dulu..even aku dah guna bahasa lembut korg dah mengutuk x abes2 serang..so terpaksa guna cara kasar la..ikut rentak korang la...

mane budi bahasa buday kite yg korang praktik tu?? PM sendiri pon dah kuar ayat haramjadah..

budus ko ni...terpulang kat ko la..pndai sindir ayat aku xberciri isla..abes parti ko tu berciri islam ke...hukum al quran xbuat

Daddy Cool said...

anon 9.00
lagi sekali saudara menunjukkan kebodohan dan kebebalan saudara...dlm komen sebelum ni saudara tak ckp pun 3 juta itu utk satu sem??bila saya ckp kos utk diploma,saudara terus spin utk satu sem..bodohnya,nak menipu pun agak2 lah..org PAS yg sama bodoh dgn saudara blh lah saudara nak spin..

berbalik kpd hudud plak,saya tak pernah bangkitkan plak knp Nik Ajis tak laksanakan hudud di kelantan,ada saya tulis pasal ISA kat situ??cuba lah balas komen saya itu,knp nak lari tajuk plak..

haish..saudara2...sesungguhnya org seperti saudara ini tidak layak utk berpolitik kerana sgt cetek pengetahuan saudara..saya dh ckp,jgn hanya dgr ceramah PAS jer,sampai ke mati pun saudara tetap akn jadi BODOH dan sangat bebal..lain org ckp,lain plak yang saudara jwab..saudara dgn pemimpin2 PR saudara sama saja..sama2 pandai spin dan pandai memebohong..

Anonymous said...

wahai daddy cool...

aku bukn bodoh...aku membaca kesemua fakta2 n blog2 xkira dari PR or UMNO,,n aku dgr ceramah from both sides jugak..n aku kaji2 jugak kesahihan fakta tersebut..pasal 3 juta tu mmg betol..sila make a research k.

Xpe la daddy cool, terpulang kat ko la daddy ye..semoga perjuangan ko menang k....semoga malaysia terus maju di bwh pimpinan BN yg korupsi, byk mkn duit rakyat, mmbebankn rakyat, n jalankn hukum ALLAH...if BN menang, hope jalankn la jnji2 n paling pnting, jaga agama, n sila berlandaskn hukum islam ye...

sungguh aku kecewa dgn org mcm kau daddy cool, bukn main siap letak ayat AL_quran, tetiba cakap kalo hukum hudud hanya untuk org islam, kira x adil la..org bukn islam leh lepas dgn hukuman civil..

sesungguhnye hukum ALLAH adil and sempurna, and ko boleh lagi sgkal x adil kalo org agama lain xikut..its simple kn, kalo org islam takut kena potong tgn ke ape, dari awl dy xkn mecuri..n xkn timbul isu x adil rakyat bgsa lain xkena hukum hudud jugak...

Aku pon mls nk lyn kebodohan engko ni..siap bg bukti no 9 and no 7..reflect kat UMNO jugak untuk no 7 and no 9 tu ye..kiranya UMNO yg berjaya memerintah malaysia tu menang tu parti Allah la ek...

padahal sejak zaman para anbiya lagi, perjuangan nabi mengambil masa untuk mcapai kemenangan..penah buat perjnjian dgn org kafir jugak semasa pembukaan kota mekah..so kiranye nabi ni buat perjnjian dgn org kafir quraih hukumnye haram la ek???

Kiranye nabi terus menang la pada awal2 perjuangan ek??

tepuk dada tanye iman daddy cool...n pls jgn sangkal hukum ALLAH....HUKUM ALLAH ADIL.. :)

BYE DADDY COOL..nanti bertambah bodoh kalo aku lyn ko ni....sebodoh2 aku ni berjaya jugak jd jurutera....bye bye.....mummy cool oopss daddy cool.. :)

Anonymous said...

sejak bila perjuangan PR sama dgn perjuangan Nabi..?

kroni anak beranak dalam parti....

Daddy Cool said...

anon 10.47

ingin saya tegaskan di sini saudara,saya tidak menetnag hukum Hudud,dan saya xkata huku hudud tdak adil utk bgsa lain..apa yg saya katakn ialah klau nak buat hudud,pastikan hanya hudud shj yg digunapakai di malaysia ni,mknanya klau cina or india ditgkap mencuri mereka pun akn dihukum brdsrkan hukum ALLAH,tp blh ke DAP trima smua tu?bila PAS ckp nak buat hukum Hudud DAP terus meroyan,sebab itu saya ckp kalau nak Hudud,kita sesama islam ni mesti bersatu saudara,baru kita dapat tegakkn hukum ALLAH...

nabi buat perjanjian dgn org kafir,tapi org kafir masa tu patuh pada perjanjian dia dgn Nabi..ingat x semasa Nabi Muhammad S.A.W memerintah,org kafir yg tnggal di mekah termaktub dgn hukum Hudud,mereka akan dihukum mengikut hukum hudud..saudara belajar sirah nabi habis ke tak ni??

Hukum ALLAH bukan shj ADIL,tapi Agama ALLAH ckup sempurna wahai saudara..kalau betul PAS nak lakukan hukum Hudud PAS sepatutnya bertegas dgn pendirian,ni bila kna gertak ngan DAP PAS terus diam..apa cer bro????????

saudara lari sebab mls nak lyn ke,sebab dh xde fakta saudara nak spin??ataupn saudara dh xde fakta nak dihujah??

saudara jadi jurutera apa??jurutera PAS ke??kah..kah..kah..kah..kah..kah..kah..

Anonymous said...

Assalamualaikum daddy cool..

sy tertarik dgn hujah anda tp sy tertarik dgn hujah dari anon tu juga, knp ye kalau hukum islam tu adil, kenapa BN tak laksana hudud di malaysia..knp x beramal dgn isi kndungan al quran..kalo nak cakap pasal bersedia, 50 tahun memerintah xboleh sedia lagi ke nk wat hukum hudud..at least pas ada jugak inisiatif nk buat hudud..bergabung dgn DAP salah satu persediaan untuk jatuhkn kerajaan skrg yg zalim n byk korupsi n mkn duit rakyat dgn kroni2..mane lesapnye duit 100 bilion spnjg pemerintahan BN..

Mane anak mahathir dpt duit berbilion membeli share Exon buat PETRON..Kes NFC...kes Rosmah masuk akhbar luar negara pasal boros n blnja mewah berjuta2..

Kerajaan yg zalim ke kite patut sokong...??

adakah pas patut keluar dari PR, supaya BN boleh terus memerintah??
Motif utama sekarg ialah adalah untuk menjatuhkn kerajaan sekrg terlebih dahulu..kalau x, smpai bila2 la kerajaan bermaharajalela..

Saya lebih rela menukar kerajaan sekali, then kalau dlm tempoh 4 tahun PR tak dapat mentadbir dgn baik n x kotakn janji, then rakyat of course tak akn sokong lagi PR betol tak...

Jadi saya nk tgk PR memerintah dulu mcm mane..knp xcube kn...

knp eh..in fact BN penah jadi pengecut dulu apabila MIC ugut nk keluar parti kalau Bn buat hudud...

Anonymous said...

kau ni bodoh mcm lembu daddy cool...jamil khir pon diam seribu bahasa, mashitah diam seribu bahasa xberani tegur rosmah mansur peluk chong wei, xberani tegur nazri aziz yg menghalalkn valentine n mcm2 lagi la..xbising lak ko....korang pencacai UMNO mcm2 kate kat tok guru nik aziz kata balaci DAP la, jilat kaki DAP la mcm2...

Anonymous said...

woi anon 11.44..

mana pegi duit 600 juta yg kerajaan BN salurkn utk selsaikan msalah air di kelantan??mna duit program KIFAALAH yg dgunakan utk mmbntu warga emas,tp skrg ni dh xde??knp akaun KIFAALAH skrg diguna utk ktip derma lebuh raya prepaid husam uh??mna pegi duit tu???

Anonymous said...

600juta vs 100 billion..wow..interesting

Anonymous said...

boleh bagi bukti x BN salur 600 juta untuk kes air di kelantan?? hope bg bukti

Anonymous said...

mohon jasabaik tuan link ke http://melayuserdang.blogspot.com/

Anonymous said...

Assalamualaikum W.B.T.

Saya mulakan Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani..

Kepada Ainon, Daddy cool, dan sahabat2 yang lain..
tidak lupa juga kepada yang bukan beragama Islam..

Saya memohon kita tidak perlu kutuk mengutuk.. caci mencaci dalam membahaskan fakta2 masing2..
anda semua harus tepuk dada muhasabah diri.. saya tak pandai bercakap.. saya hanya ingin kan kebaikan saudara agar tidak berkelahi.. dan bagi orang cina, india atau sebagainya... anda ada kepercayaan masing2.. kami tidak ada masalah, Islam menghormati agama lain.. kerana tiada paksaan dalam agama Islam kami.. jika mereka memilih baik, baiklah ia.. jika sebaliknya agar berubah ke arah kebaikan. "Islam Itu Baik, tapi tak semua dalam bangsanya belum tentu Islam.. Yang membezakannya hanyalah solat." Jadi Harap Sauadara Cina atau India yang saya hormati tahu menilai dan mengetahui tentang Islam.

Anonymous said...

Saya mohon maaf jika tersalah cakap atau coretan saya ini tidak menyenangkan... Yang Baik itu Daripada Allah S.W.T. sahaja, yg tidak baik itu datangnya diri saya sendiri kerana tak semua hati manusia saya boleh menjaganya..
semoga hidup kita menuju ke arah kebaikan iaitu menuju ke Syurga Allah..
Amin Ya Allah.


-sahabat..