Thursday, August 30, 2012

Video Pemain Import Kelantan Pukul Pelanggan Pasaraya


PENGURUS pasukan Kelantan, Azman Ibrahim menyerahkan kepada polis menjalankan siasatan berkenan dengan insiden pergaduhan melibatkan pemain importnya, Obinna Nwaneri di Shah Alam, kelmarin.

Katanya, oleh kerana perkara berkenaan disiasat polis, ia wajar diserahkan kepada pihak berkuasa.

"Perkara ini sudah dilaporkan ke pihak polis, dan masih dalam siasatan, jadi kita tunggu keputusan selanjutnya," kata Azman ketika dihubungi Sinar Harian Online hari ini.

Laporan media menyebut Nwaneri dipanggil polis kelmarin untuk memberi keterangan polis berhubung insiden pergaduhan dengan pengurus syarikat sebuah pasar raya di Plaza Masalam di sini.

Dia dikatakan berang sebelum bertindak kasar terhadap pengurus pasar raya berkenaan.

Pemain itu menyumbangkan  gol penyamaan kepada Kelantan ketika menentang ATM di Stadium Majlis Perbandaran Selayang (MPS) malam tadi.

Kedua-dua pasukan mengakhiri perlawanan dengan keputusan seri 1-1.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten  Komisioner Zahedi Ayob berkata, mangsa dan pemain bola sepak sudah dipanggil untuk diambil keterangan bagi melengkapkan siasatan.

Sumber : Sinar Online


Punca kepada pergaduhan dikatakan masalah potong barisan ketika membuat pembayaran di kaunter pasaraya. Ada yang kata pemain import itu cuba potong Q. 

Ada yang kata pelanggan yang dipukul potong Q. 

Kalau mengikut saya pula seperti berikut, 

Pemain import itu telah berada dalam barisan bersama rakannya. (Tiada dalaman rakaman video). 

Sementara menunggu rakannya membuat pembayaran beliau keluar dari barisan sekejap untuk mengambil barang lain berhampiran kaunter pembayaran. 

Ketika itu datang lelaki yang membawa bakul dan mengambil tempat yang ditinggalkannya. 

Kemudian apabila dia datang balik dan dia memberitahu lelaki yang bawa bakul bahawa itu giliran dia membuat pembayaran. 

Dan mungkin lelaki itu mempertikaikan dakwaan pemain import tersebut dan besar kemungkinan juga ada bahasa atau perkataan yang tidak baik, atau ayat-ayat yang pedih yang digunakan oleh lelaki yang membawa bakul. 

Mungkin itulah yang membuatkan pemain import itu berang. 

Itu teori saya. Jangan ada yang pakai ini bulat-bulat atau menjadikan apa yang saya katakan ini sebagai benda yang benar. Saya hanya menyatakan pendapat berdasar kepada rakaman video diatas. 

14 comments:

Anonymous said...

bangsat punya negro....

BOB MALAYA said...

hahahaha gua rasa mesti ada yang kena...tp terbaik la pemain kelantan hahhaha..tumbukan di tukar dgn jaring gol masa lwn ATM

Anonymous said...

xkisahla sapa betol sapa salah yg penting jgnla silap sikit nak PUKUL org...

Hadoiii..macamla dok dlm utan guna undang2 rimba pulak...

hishhh....bosan tgk golongan yg BARAN nih....agaknya trkena VIRUS org2 neg Pork Nick koottttt.....silap sikit ngamok,,,bako stadium, bako keter..
......

Anonymous said...

babi punye negro.. sial punye player kelate.. same bengong mcm puak pas

Anonymous said...

nik ajis yang ajar dia....

mmr said...

harap polis ambil tindakan yg tegas dan jika di dapati mat itam tu bersalah....saya rasa pengurus kelantan kena juga ambil tindakan yg sewajarnya....contoh.....masa tiada perlawanan kurung dia dlm kandang dan keluarkan apabila ada perlawanan...hihihi....tu contoh... jgn mare ye Pok Nick.....

Anonymous said...

rasanya tak perlu defend org yg salah, semata2 kerana dia player negeri anda...artikel yg mengecewakan

sharifah said...

Kalau dah keluar barisan tu kira keluar Q lah. Ingat ada nama dia ke letak dalam Q tu. Saya tak suka melihat orang menuding2 jari macam Afrika tu buat. Takda cara halus ke nak minta laluan? Tak boleh tunggu ke giliran? Ish! Ish! Deport aje lah!

Anonymous said...

Wa rs dua2 ekor pun slh. Yg negro tu kuar line kejap, tadahal la. Tp lu mmg patut beratur blk pun. Yg mamat botak ni mmg patut bengang. Betul la tu lu tegur negro tu tp wa rs lu buat remark kurang ajar. Mgkin racist pnya remark, betul x bro botak? So mulut sudah bangsat, lu rasa la penumbuk negro tu. Lu plak negro, hadap la undang2 Msia.

Tp wa musykil la bro botak tu, wa tgk lu sikit pnya besar, kepala dh ganas, masa sound nnpk mcm hebat tp x melawan pun? Xkn gaya je lbh bro haha..

Pakcu Rantau Panjang said...

Pakcu ingatkan kena beratur panjang berjam-jam barulah patut bertumbuk bila potong Q....ni sekadar hisap rokok sebatang pun tak habis..dah bertumbuk ...tak profesional langsung
buat malu ko budak-budak...macam ni Lagu Siti Norhaliza lagi bagus.....

Anonymous said...

Inilah ajaran samseng Pok Nick sampai negro yang dok di Kelantan pun jadi samseng. Negro ni patut di ajar sebab datang negara orang buat macam negara bapak dia punya. Dah la geng2 dia yang lain kat sini dok buat kacau dan menipu orang.

Anonymous said...

punca sebenar pergaduhan adalah disebabkan ketidak perihatinan cashier tu. tak kan tak tahu siapa next utk buat bayaran. sebab cashier tak jalankan tugas dengan baik pelanggan bergaduh. pasaraya tu kena beri latihan cashier2 lagi.

Anonymous said...

Agak-agaknya kalu yg potong Q tu minah saleh yg comel lote...si abang botak baju biru tu bagi jalan ke? tapi dalam kes ni yg potong Q awang hitam... tu yg abang botak ngeriii dan menyampah. Abang botak ..tak bole bertolak ansur. si awang hitam ni...pun satu, cepat naik tangan, panas baran bila di cabar. Kedua dua nya EGO tinggi dan ber EQ rendah.

Anonymous said...

Pengurus botak tu ckp kat negro tu "fucking ass hole"...tu yg dia marah sgt...cashier tu pun satu hal...