Monday, September 24, 2012

Jet Eksekutif : Sebelum Berkuasa Mereka Amalkan Rasuah, Bila Berkuasa ???

Sejak seminggu lepas banyak diperkatakan di blog-blog tentang Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya menggunakan sebuah jet eksekutif untuk ke Wilayah Persekutuan Labuan, Sabah serta Sarawak untuk majlis ceramah pak-khatan rakyat pertengahan September. 

Perkara itu bukan cerita kosong kerana banyak gambar-gambar tersebar dalam internet yang mana sumber asal gambar tersebut dimuat naik oleh Tian Chua melalui akaun twitter. 

Tujuan Tian Chua memuat naik gambar itu tidak lain tidak bukan adalah untuk menunjuk rasa bangganya kerana dapat terbang dengan jet eksekutif. Tidak ubah seperti beruk yang mendapat bunga.

Hari ini akhbar melaporkan kenyataan Tian Chua yang berkata pesawat tersebut adalah sebuah pesawat yang disewa.

Manakala menurut sebuah blog yang penulisnya adalah orang yang agak rapat dengan Anwar Ibrahim, melalui tulisannya pada 18 September 2012 menyatakan pesawat tersebut dibekalkan oleh seseorang. 

Berikut adalah apa yang ditulis oleh Sayuti Omar melalui blog mso melayu,
Khabarnya Anwar Ibrahim ketika turun ke Sabah dan Sarawak kemudian balik ke Kuala Lumpur dua hari lepas menggunakan jet peribadi. Jet itu dibekalkan oleh seseorang untuknya bagi memudah dan meringkaskan perjalanan beliau untuk menghadiri beberapa majlis parti di Sabah dan Sarawak.

Tidak mungkin untuk Anwar menyewa sendiri jet berkenaan? Sudah pasti ada individu atau tokoh korporat yang menyediakan jet itu untuk Anwar. Siapa?

Najib sebagai PM mendapat kemudahan itu dan ini menjadikan pergerakannya cepat. Apa yang mungkin berlaku penyediaan jet kepada Anwar itu oleh mereka yang simpati dengan perjuangan Anwar. Mereka tidak tergamak untuk melihat Anwar naik turun AirAsia atau kapal terbang Mas yang meletihkan.

Mereka juga pastilah orang yang menyokong dan mengharapkan Anwar akan jadi PM.   

Dari sudut lain kemurahan hati mereka yang menyediakan jet berkenaan mungkin kerana dia sudah merasai bahawa selepas ini Anwar akan jadi PM. Dengan perkembangan di Sabah dan Sarawak boleh meruntuhkan UBN dan kerajaan akan datang dari Pakatan Rakyat.
Sayuti Omar menulis perkara tersebut pada 18 September, kira-kira 2 hari selepas Anwar menggunakan jet eksekutif tersebut, dan ketika perkara itu belum menjadi isu dalam dunia cyber. Setelah menjadi isu Tian Chua mula memusingkan cerita dengan mengatakan pesawat itu disewa. 

Dalam hal ini saya yakin Sayuti juga telah terlepas tulis perkara berkenaan. Atau mungkin Sayuti sengaja menulisnya kerana dia kecewa tidak dapat turut serta dalam rombongan Anwar untuk menaiki jet berkenaan.

Tidak tahu berapa lama lagi tulisan tersebut akan bertahan di blog MSO Melayu. Mungkin akan dibuang selepas ini kerana bimbang akan mencetuskan isu yang lebih besar. Sama-sama kita tunggu dan lihat....

Jika membaca apa yang ditulis Sayuti seperti yang saya gunakan tulisan tebal dan gariskan diatas, terang-terangan terbukti Anwar Ibrahim telah menerima rasuah lebih awal sebelum dia menjadi PM.

Jika sebelum menjadi PM dan sebelum berkuasa dia telah menerima rasuah, cuba anda bayangkan jika dia menjadi PM kelak dengan memiliki segala kuasa penuh di tangannya, tidakkah lebih teruk rasuah yang akan dilakukannya ?

Terbang ke Sabah dan Sarawak berceramah untuk mengeji BN melakukan rasuah , penyelewengan dan bla...bla...bla...bla....Apa lagi mahu cerita jika diri sendiri pun dibawa ke Sabah dan Sarawak dengan penerbangan rasuah.

59 comments:

Jokiden said...

Bila berkuasa mereka akan jadi pelahap dan bapak segala rasuah..

Anonymous said...

kalau macam ni, situasi sabah dan sarawak mungkin agak kritikal.

jika anwar mampu untuk terbang dengan pesawat peribadi seperti ini, seolah-olah ada keyakinan bahawa dua negeri "fix-deposit BN" ini akan jatuh kepada PR?

hanizam said...

ape nak heran, penulis tu pun jiwa kacau tengok apek gigit tangan tu tersengeh-sengeh dapat naik jet tu...

tu semua hanyalah strategi anuar je..lepas terkeluar cerita macam ni, macam biasalah BN/UMNO yang akan disalahkan...

tengok je pasal bas mewah kena siram cat merah, dah plan awal-awal untuk tarik simpati rakyat, UMNO/BN gak yang kena...

video besi yang tersebar pun BN/UMNO gak salah...

lepas tu tabiat lain yang disukai nuar, penafian demi penafian...tapi bukti tak jugak tunjuk...

dia ingat, rakyat bodoh macam dia & kuncu-kuncunya, tapi kuasa Allah...

kalau niat dah tak betul, sendiri mau ingatlah...

Anonymous said...

DISEWA atau DIBEKALKAN??? Kita tengok diaorang punye spin lepas isu ni keluar Utusan hari ini.

Spin yang sama berlaku dalam kes Mat Syabu jatuh motor masa BERSHIT 2.0 di KL tahun lepas, dimana Meloyakini keluar kenyataan kononnya dia dilanggar landrover polis, pencacai mereka pula kata kereta waja polis yang yang langgar dia, tapi bukti video nampak Mat Syabu dan rakannya jatuh tergolek anjing ketika lari dari polis.

Kes yang ini walaupun masih baru tapi dah ada 2 kenyataan yang berbeza, tunggu je la maca-macai mereka nak spin macam mana pulak....

Yang pasti dengan gaji Punaisihat Ekonomi Selangor dan Ketua Pembangkang, belum tentu mampu nak sewa perkhidmatan jet berkenaan apatah lagi dapat memilikinya....

Anonymous said...

ORANG memberi adake yg xminta balasan..yg aq tau dalam dunia ini hanya ibu bapa saje yg mmberi dan memelihara anak2 tanpa mngharap balasan..semua di lakukan krn kasih dan sayang thd zuriat mrk...

Sedangkn bende melibatkn WANG HENGGET yg brjuta2 pasti yg memberi itu mengharapkan BALASAN YG LEBIH DR JUTAAN pulangbalik padanya nanti..

Ntah2 silap ari bulan kalo ANUwar jadi PM mau Malaysia neh pon di gadaikan asalkn dia jadi PM...

Sukusakat serta kaum kerabat pasti dapat menjilat gak titisan limpahan kemewahan itu krn tanpa sokongan BARUA2 bgmana nak melaksanakn sgl KEMUNGKARAN nnt...

Agenda mmburokkn kepimpinan dah trlaksana dgn jayanya dgn dokongan BARUA2 ANUwar..sentimen mmbenci dan meragui thdp kjaan kini mula mmbakar , mslhnya tindakan utk mmbendong api itu agak lembap di pihak kjaan krn Makhlok yg di tugaskn agak trlalu selesa duduk kat kerusi agaknya...

Kalo kemewahan itu brlaku di pihak kjaan, menyalak puak pembangan menuduh rasuah dan sgl mala kejahatan...SPRM sebelom suboh dah mngetuk pintu rumah penyokong kjaan nak lakukn siasatan penyelewengan..tapi bila kene tang pembangang...SEMUANYA SENYAP......

Anonymous said...

Ni semua kerja UMNO / Bn...ahahahahhaha bodoh goblok punya pakatan haram terutama ahli2 yg menyokong. Anwar dah sebati main duit sejak berdekad-dekad masa dlm umno dulu, kalau setakat 15 tahun dlm pkr konon nak tunjuk baik tak rasuah, tak liwat, tak layan pelacur, ahahah bisa bisa alah biasa tu tak da antidot dah buat anwar, tak pe laa biar lah dia orang nak merasa apa yang mereka nak rasa, kita tengok aje lah, yg pasti Anwar tak tidur sebulan kalau jadi PM gamaknya, habis satu pejabat PM dia berguling guling mcm anjing dpt tulang babi ..punya syok tak terkata.

Anonymous said...

PornKR + DAPigs + HamPAS = Pakatan Yahudi.
Hidup UMNO...Hidup UMNO...Hidup UMNO...

Anonymous said...

Bapak peliwat dah keluar kenyataan hari ni... dia kata.. dia kata.. dia kata rakan dia kasi pinjam sebab takde penerbangan komersial... boleh percaya ke auta peliwat ni..??

Jadi amenoworld, anda boleh pergi mampus dengan alsan itu peswat MAS atau Ais Asia anda tu....

Lagi satu.... walaupun bapak peliwat ada banyak staf pun, semua tak boleh di harap untuk tempah awal tiket penerbangan bapak peliwat dan rombongan ke Labuan, Sabah dan Sarawak tu. Semua makan gaji buta dari derma rakyat untuk parti PGayR.... alahai bodohnya sape yang derma kat diaorang ni...

Jijan Mali said...

Juak-juak PR ni sama saja dari spesis poliTIKUS. Belum apa-apa dah terima rasuah. Mana ada istilah 'PINJAM' dalam politik. Adat meminjam kena bayaq....jadi dia orang nak bayaq dengan apa?? Habis Malaysia yang tercinta ni kalau juak-juak tu memerintah....

Anonymous said...

pergh...pencacai2 PR dah mula spin daaaaahhh..

dibekalkan seseorang? ok ..skrg kita masuk pulak pasal CAT...bukan kucing..alaaaa yang transparensi apekebende yang puak PR heboh tu..

apsal tak cerita yang sebenar? siapa seseorang itu? apsal dia bekalkan? takkan nak bekal free je kot? bukan adik beradik sepupu sepapat puuuuuun...

nak kencing kat tandas awam pun kena bayarla ooooi...inikan pulak nak kencing dlm jet mewah...keh keh keh

Anonymous said...

KESIMPULANNYA AMENOWORLD KANTOI...AIR ASIA KONON...KAH KAH KAH

Anonymous said...

UMNO - melayu - politik = Ajaran sesat..

Anonymous said...

Gua rasa nuar sewa,
sape nak bagi pinjam,
sebab lepas ni nuar nk jadi pensyarah di Unisex,

nuar sendiri pun tahu dia akan kalah.

SMK TELUK KUMBAR 2 said...

Orang UMNO/BN jangan dekatkan diri anda dengan jet eksekutif itu. Kalau boleh tengok pun jangan. Takut apa? Jika jet itu jatuh terhempas di Laut China Selatan nanti anwar dakwa jet eksekutif itu disabotaj oleh org UMNO/BN. Oleh itu jauhlah kita dari jet eksekutif itu. Hanya Anwar shj dlm dunia ini seorang ketua pembangkang mampu menggunakan jet mewah spt itu. Belum jadi PM lagi tuhhhh! Siapa pula yg menaja jet itu ya!

usin said...

jom kita pura2 percaya ckp anwar nak. letih dh dia berbohong, pencacai dia berbohong, sekali sekala percaya apa salahnya. lagipun kita pura2 jer!!!hahahaha

Anonymous said...

Penganut PR sudah lupa asal kejadian manusia .. Ada NAFSU ..

Anonymous said...

Ya kita kena percaya ckp al jaburi ni..takan ari2 dia nak menipu..letih...kalau kena tipu lg mkain gelap la muka dia. tak ada nur..jadi jgn bagi muka dia hitam legam..korang percayalah

Anonymous said...

Ya..sy percaya..percaya teramat sangat..

Sy percaya ANUwar ialah PEMBOHONG TERSOHOR di donia politik....harap2 akan masuk dlm guiness world book of record ....

Anonymous said...

Umno ni semua pencacai yg bodoh...

Anwar x bersalah dlm hal ini..
Ini semua salah umno krn gagal mendidik rakyat utk menggunakan penerbangan awam krn najib pon naik pesawat khas jgk...
Jd ape salah anwar naik jet?
Umno jg telah mengkhianati perjuangan melayu dgn membiarkn pemimpin2 umno naik jet mhl2 sedangkm rakyat x mampu naik bas..kecuali adela sorg yg mampu ade treler persendirian & bas 2 tingkat lg tinggi dr bas kerajaan najib...

Semua salah umno!

Anonymous said...

minta la jet tu meletup...biaq ziraidah mak lampir terkoyak poennya..muahahahaha

Anonymous said...

DIA TU BAPAK PELIWAT KE "PELIWAT NEGARA."
KITA KAN ADA " SASTERWAN NEGARA"

little napolean said...

rasanya mantan CEO Petronas yg sponsor tuuuu

kak bedah said...

jet tu hasil duit yg yahudi bagi utk menjatuhkan umat islam di malaysia nie........

timun said...

laaa.....apa nak pelik, gambar2 tu hanya lakonan sahaja. suka2 nak bergambar dalam jet peribadi tak kan tak boleh...apahal pulak nak merapu meraban bagai...wakakaka... lakonan terbaikkkkkkkkkk..

Anonymous said...

bukan Sastrawan Negara tapi SASAUWAN NEGARA ASS

Anonymous said...

apa kita nak namakan jet ni? uncle sam dengan air force one..bang non?

Anonymous said...

Feliwat NO.1 paling sessuaii

Anonymous said...

Diorang tu bergambar je....kauorang yg meraban dan menggelupur pasal apa??????

Anonymous said...

namakan aje flight bang non ni "Oh mygay fuck one" hahha

Anonymous said...

Orang utara kata ' ada pi, ada mai '..

pemerhati said...

"Diorang tu bergambar je....kauorang yg meraban dan menggelupur pasal apa??????"

woi bebal, tak dek isu nak bergambar sakan. isu nya adalah sapa yang taja? komfem2 la kawan2 zionis dia tu. mesti ko akan jawab apa masalahnya kalau betul pun kan?

masalahnya ada ke benda free dalam dunia ni? apa yg nak ditukarnya dgn segala bentuk sokongan melimpah ruah tu? mesti lah setan2 tu nakkan negara kita.

Isu nya adalah jgn negara kita ni terjajah sekali lagi disebabkan si kitul nak jadi perdana menteri. boleh pergi jahanam!

dol.mat said...

duit saluran haram bolehlah beli jet...lepas ni bolehlah bina rumah atas awan.

Anonymous said...

pirahhhh bro nuar.. Mana hang punya masyarakat madani..tembarang punya orang... Dah keamruk la tu..dulu orang nombor dua negara p i mana pun orang ikut...hang jangan nak tembarang la nuar...aku dok ikut hang punya pacific dialog tu pun dah nampak hang punya kiblat kat siapa...dulu masa muda hang pakai topeng abim...hang auta kak wan.. Lepaih tu hang masuk umno...hang kelentong habis semua orang dengan janggut hang...lepaih tu hang kena terajang keluaq hag dok dendam kat najib...apa punya manusia hang ni...nafsu serakah hang cukup ganas...kawan kawan senator amerika tu yang dulu orang kuat bill clinton dah kena tendang oleh rakyat dia sendiri...azmin ali jangan dok belagak nak bela rakyat..perangai hang dulu pun aku dah nampak dari dulu....egoist...

Anonymous said...

belum perintah dah bergaya. kalau jadi kerajaan, habis dijualnya apa yg ada. singapore tu tengah aim je nak lahap apa yg ada. pap dan dap kan babi. dengan fucktan bangsat semua akan mereka kebas. duit yahudi ke duit haram ke apa mereka peduli. mintak-mintak berbalik kapal terbang tu kena puting beliung

Anonymous said...

pakai spek hitam sial...

Anonymous said...

Sapelah nk bg saje2 jet percuma mcm ni jika tidak kerana:

1- Hal kecemasan, jika tknaik pesawat itu boleh bawa maut dsbgnya

2- Tujuan melobi, jika Anuwar menang dan jd PM, RASUAH sudah mula disuapkan lebih awal.. mcm deposit lah. So berbillion sedang menanti utk peminjam jet ini

3- Propaganda untk meyakinkan org Borneo bahawa Anugay ini sgtlah kaya raya, belum jd Pii Emm pun sudah hebat, sudh jd Pii Emm nnt boleh kasi rakyat naik jet juga??

Kesimpulannya.. Borneo akandijadikan deposit penting.. jika laluan itu menang. Maka kekayaan Borneo itulah yg digadaikan semula.

Anonymous said...

cat merah x de..?

Anonymous said...

BLOGGER PENCACAI PR KATA IA DISEWA..

MAMAT TU SENDIRI KATA IA DISPONSOR. EXPECT NOTHING IN RETURN..

KESIMPULANNYA..DUA2 PENIPU!!!

Anonymous said...

Bila doh kaki BELIT .. Jawapan nya Misti BERBELIt BELIT .. Utk penganut PR .. Umpama KAMBING Bolih TERBANG

Anonymous said...

kempen kt smenajung guna bas mewah
kempen pegi borneo guna jet mewah
hebat sungguh nuar,,nafsu tinggi sgt
klu dah jadi pm dlm jet siap ada chinadoll,,,,

hebat ler nuar,,,tabik sama luh
rich and famous lifestyle,,,wowwww

Anonymous said...

satu persatu penipuan dan tembelang pecah untuk membuktikan kebenaran....Allah maha kaya dan mahu mengetahui segalanya....Fikirkan...

Anonymous said...

kwn2 dh la kite cite isu jet nie...kesian aku tgk puak2 pencacai pr nie nk defend ketua umum derang nie...mcm2 alasan aku tgk...nk tergelak je....

Tulang Besi said...

Mamat RBF ni lari lintang pukang mcm babi nak kena sembelih bila lawyer Husam datang nak bagi saman kat dia.

Buleh ke percaya maklumat dari mamat bacul ni?

Anyways, pemilik blog RBFONLINE nama nya adalah Mohd Faisal Mohd Rohban Ahmad

Lepas kes saman husam masuk Mahkamah Rayuan, mamat RBF ni inshaalah akan muflis.

HAHAHAHAHAHAHA

Tulang Besi said...

Sumpah aku bila ko nak jawab, ha Mohd Faisal Mohd Rohban Ahmad?

Sumpah Laknat Tulang Besi Semanjak 4Dec2010 Ke Atas Blogger2 UMNO Belum Berjawab Lagi

Sumpah yang telah diungkapkan pada 4 December 2010 itu berbunyi:

"Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Sesungguhnya KESEMUA tuduhan yang diungkapkan dalam artikel bertajuk "Zaini Hassan Bikin Tulang Besi Sasau" adalah FITNAH YANG SANGAT JAHAT. Semoga Allah SWT menurunkan bala ke atas mereka-mereka ini sama seperti bala yang Allah SWT turunkan ke atas kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Saleh. AMINN!!!"


Ko bachul ke, Mohd Faisal Mohd Rohban Ahmad?





Anonymous said...

Kenapa Tak Persoal Zahid Hamidi pergi Mekah Tahun lepas naik Jet Peribadi?

Anonymous said...

Kenapa Tak Persoal Zahid Hamidi pergi Mekah Tahun lepas naik Jet Peribadi?
______________________________
zahid nie pemimpin umno...bkn ke korg ckp pemimpin umno mang mcm tu...hidup bermewah2...pemimpin pr korg tu zuhud...tp bile dh kantoi nape ko nk kait kn pemimpin2 umno lak...

tokgaru said...

Mungkin korang boleh fikir ada logik ke tidak ramalan aku nih. Baca dibawah .....

PRU 13. Katakan lah PR menang. Maka Anwar pun di angkat lah menjadi Perdana Menteri. Korang agak berapa penggal si Anwar tu boleh duduk di kerusi Perdana Menteri ?

Paling lama setakat satu penggal jer. Lepas tu dia akan di paksa kosongkan kerusi tu untuk beri laluan kepada ... Kepada siapa agaknya ... Hadi Awang ? Lim Kit Siang ? Korang cuba lah jawab sendiri.

Habis Anwar tak kan nak di buang macam tu saja. Tiidaaak ... rakan2 Anwar dalam Pakatan Rakyat tak semudah itu nak lupa jasa Anwar. Sebagai mengenang jasa beliau Anwar akan di angkat menduduki kerusi Presiden (masa tu Malaysia dah jadi republik). Anwar akan menjadi Presiden of Malaysia sepanjang hayat beliau.

Kawan aku dari Pas kata, " Okay apa. Masa malaysia tak jadi republik Yang Dipertuan Agong nya orang melayu. Dah jadi republik melayu juga yang jadi Presiden. So melayu masih jadi ketua negara, nothing to bother what ". Betul kah OK ?

Maka akhirnya sampai lah masa untuk Anwar pergi meninggalkan dunia. Korang boleh agak tak orang apa yang akan ganti Anwar jadi Presiden of Malaysia ... Melayu ? Cina ? India ?.

Kalau korang tak dapat nak jawab. Tak apa. Aku minta tolong baca sejarah Singapore selepas Umno kalah dan dapat kepada PAP ... apa yang berlaku.

Betul tak ? Di Singapore, bila Umno kalah kepada PAP. Lee Kuan Yew (cina) jadi Prime Minister dan Yusof Ishak (melayu) jadi President of Singapore. Lepas Yusof Ishak mati sorang india diangkat jadi Presiden of Singapore (nama dia aku dah lupa). Lepas india tu mati (aku pun tak pasti sama ada dia mati atau setakat tamat tempoh jadi Presiden) ... siapa jadi Presiden of Singapore ... Melayu ? Cina ? India ?.

Prime Minister pulak. Lee Kuan Yew turun, Goh Chok Tong ganti. Goh Chock Tong turun, Lee Sien Loong naik. Agaknya bila lah melayu nak dapat peluang jadi Prime Minister.

Ini lah yang akan berlaku di Malaysia jika Pakatan Rakyat menang. Agaknya bila lah giliran Hadi Awang nak sampai untuk nak jadi Perdana Menteri.

Lu orang2 Pas mesti boleh jawab punya ....

Anonymous said...

Kan nak buat negara berkebajikan..so sabenarnya PR ni nak minta supaya rakyat buat kebajikan kepada mereka..sebab tu laa nak bina lebuh raya disuruh rakyat menderma..penasihat ekonomi pulak gaji cuma singgi so untuk keperluan lain rakyat kena derma laa..cuba tengok majlis makan malam dan ceramah mereka..uncang duit akan berjalan..

tokgaru said...

This means that if Pakatan Rakyat wins the 13th General Election and forms the Federal Government in Putrajaya, for the next five years from 2012/2013 to 2017/8, the implementation of hudud will not be part of the Pakatan Rakyat Federal Government policy or programme unless all the three PR parties can reach a consensus on it. This position is very clear, simple and straightforward.

Firstly, the number of Muslim MPs, as it stands, still falls short of the two-thirds majority required to amend the constitution.

After the 2008 GE, for Peninsular Malayhsia, there were 107 Muslim MPs, i.e. 65 MPs from BN and 42 MPs – a far cry from the two-thirds majority of 148 MPs required to amend the constitution.
(petikan dari blog Lim Kit Siang @ 20.9.2012)

Pertanyaan saya. Adakah orang2 Pas ada baca posting ini. Mungkin ada baca tapi tak faham kerana dalam bahasa orang putih.

Saya nak bagi tahu kepada orang Pas. Lim Kit Siang bukan tak sokong nak laksana Hudud tapi dia kata MP islam tak cukup 2/3 macam mana nak buat Hudud.

Saya nak tambah lagi. Lim Kit Siang secara simbolik nak bagi tahu kepada orang Pas, dia tak dapat nak undi sokong Hudud kerana dia belum jadi islam lagi. Maksud dia kalau nak buat juga Hudud kena lah tunggu dia masuk islam dulu. Faham ....

Cakap nak buat Hudud jangan lah ikut sedap mulut saja. Tak habis2 duk bohong orang2 melayu kampong kata, " Umno tolak Hudud, Umno tolak hukum Allah ". Puak2 melayu kampong yang tak berapa cerdik perlembagaan pun percaya habis, pastu mereka pula duk jaja rata surau dan mesjid kata, " kita wajib tolak Umno kerana Umno menolak hukum Allah ".

Dah faham kut.

Anonymous said...

Alhamdulillah, jika benar zahid pegi mekah naik jet peribadi. Semoga beliau dapat pahala kerana mengunjungi ke tanah suci. Cuma, saya tertanya2, bila pulak nuar nak nak singgah ke baitullah ngan jet peribadinya.

Anonymous said...

IKRAR RAKYAT..demi rakyat bukan individu khianat!

aku memang tak setuju mana2 pemimpin yg boros & mewah!

dengan apa alasan sekalipun, anwar,pkr & pr telah menunjukkan contoh yg tidak baik! aku bangkang 200%!!!!!!!!!!!!! Anwar + pemimpin PR yg redha dgn amalan ini perlu minta MAAF SECARA TERBUKA kpd semua ahli parti2 PR dan seluruh rakyat.. tanpa syarat. Kamu2 telah tersasar dari prinsip perjuangan. Jika kamu semua pemimpin berjiwa besar & negarawan .. kamu perlu minta maaf terbuka! rakyat tuntut amanah, ketelusan dan keadilan!

Jangan jadi macam gaya hidup bongkak, boros & mewah dari hak negara oleh para pemimpin UMNO/BN.. Jangan jadi seperti ketua2 UMNO/BN yg angkuh menutup kesalahan dan kekang suara rakyat melalui jentera kerajaan!

kami tetap bersama PR...kami tolak BN!
tapi jika kamu Anwar & lain2 khianati prinsip perjuangan... kami akan tolak kamu dan kami masih miliki ramai tokoh2 yg lebih baik dalam PR!

Anonymous said...

Sdr RBF
1. Anuar sebenarnya adalah seorang PENAGIH..penagih rasuah, penagih seks, penagih spin, penagih kelentong, penagih kuasa, penagih bini orang
2. Sdr Tok Garu .. ada dua kemungkinan a. semua pemimpin dan teman teman dalam pakatan yang rasa jadi ancaman kepadanya akan ditamatkan x kiralah sama ada karier politik mahupun nyawa.. kan Nuar memang pakar khianat dan fitnah dan gila kuasa
3. Nuar akan jadi diktator yang sangat ganas, kerana dibelakangnya ada rejim ganas, bagi yahudi dan Amerika, asal menguntungkan mereka , peduli apa kalau Nuar ganas.. sejarah dah membuktikannya..
4. Lim Kit Siang, Hj Hadi dll jangan mimpilah.. korang tengok perangai dia sekarang pun korang tahu ...
5. Penyokong PAS memang tak ada masalah jika Nuar jadi PM mahupun Presiden kerana a. PAS memang keturunan lembu memang suka kalau hidungnya terus dicucuk dan ditarik, waima jadi babi pun mereka sanggup b. Sejak azali PAS memang tak hormat raja sebab Islamnya juga tak jelas, jadi macamana dia nak patuh pada ajaran Islam sebenar.

Anonymous said...

anon 11:48
Pastikan saudara tolak UMNO/BN kuat kuat sampai masuk longkang ...... Minta tambahan dana dari Yahudi dan mereka mereka yang memang mahu lihat UMNO/BN jahanam

Minta pakar subversif Yahudi, pakar manipulasi, pakar spin, pakar fitnah dari seluruh dunia yang bencikan Malaysia..

Musnahkan reputasi Polis dan tentera sehabis habisnya kerana pasukan ini merupakan benteng kuat mempertahankan UMNO / BN.

Kalau perlu ulang perbuatan komunis sewaktu jepun menyerah kalah, bunuh semua yang menentang PKR.. ambil contoh Libya..

Akhirnya, tanamkan dalam jiwa saudara kebencian kepada UMNO/BN setebal tebalnya, sedalam dalamnya, kerana jika tidak dilakukan begitu, dikhuatari saudara akan jadi macam lalang, atau cacing kepanasan, atau jadi katak si katak lompat sana lompat sini..
Selamat berjuang

Anonymous said...

Dulu dalam umno ramai tokoh bangsa n rakyat...era pre merdeka...n awal merdeka.... Rakyat sokong!


Tapi umno sekarang dipenuhi oleh para penyamun n lanun yg manipulasi hak rakyat secara penipuan n korupsi ..... Bongkak n tamak.... Ingin kaya cepat, penting diri sendiri... Khianati amanah bangsa...... rakyat mangsa n tertindas....... Rakyat benci n lawan....

Umno hari ini tak lagi sama umno dahulu...... Usah cemuh perubahan sokongan rakyat..... Salahkan diri sendiri.....

anti bohmau said...

TUAN,

ANWAR SENTIASA GAMBARKAN KERAJAAN MENGAMALKAN RASUAH, KRONISM & MAKAN DUIT RAKYAT MEMANJANG. APA JUA KERJA YG BAIK DIGAMBARKAN SEBURUK2NYA SUPAYA RAKYAT PERCAYA. MEMANG RAMAI YG TERMAKAN TP JIKA KITA GUNAKAN AKAL YG ALLAH SWT KURNIAKAN...SIAPALAH ANWAR NI DIKALANGAN ULAMA? BOLEHKAH DIPEGANG CAKAPNYA YG PENUH PENIPUAN? INGAT PM16SEPT? INGAT KG BUAH PALA? INGAT VIDEO SEX NYA? SIAPA DIA DIKALANGAN PEMIMPIN NEGARA & DUNIA? TIDAK LEBIH DARI HANYALAH SEORANG YG MAMPU MENJELMA BERBAGAI WATAK!!!!!!!

anti bohmau said...

anon 11:46 AM & yg setaraF dgnnya!

jika kerajaan BN yg ditunjangi oleh UMNO ini dikatakan oleh anwar sebagai mengamalkan kroni, anwar dulu yg sebenarnya raja pelahap! dulu kroninya tuduh kerajaan BN kroni, sekarang dia jd menteri pertahanan!!!??? lupakash kamu?

jika kerajaan yg ada hari ini digambarkan sebagai amalkan rasuah, jgnkan lebuhraya, sebatang jalanraya yg baik pun susah nak dapat di negara ni!!

jika kerajaan ini dituduh amalkan rasuah hingga rakyat kununnya miskin melarat, satu hospital yg baik & lengkap pun susah nak jumpa seperti mana dinegara miskin lain yg pemimpin2 mrk kuat amalkan rasuah!!

jika kerajaan yg ada hari ini dituduh makan duit rakyat, jgnkan klia, lapangan terbang yg bertaraf koboi pun susah nak dilihat (spt di colombo, kata kawan sy kena turun dari kapal terbang jalan atas padang kerikil ke bangunan terminal yg serba daif!)

BAYANGKANLAH... SEGALA KEMAJUAN KELAS PERTAMA YG KERAJAAN INI SEDIAKAN HASIL DARI DAKWAAN KONONNYA KERAJAAN AMALKAN RASUAH BERPANJANGAN???????

HMM..MANA MAI FITNAH BEGINI JIKA TIDAK DARI PEMBANGKANG TERUTAMANYA ANWAR & DAP SERT PAS YG DENGKI DGN KEBOLEHAN KERAJAAN MENEPATI JANJI MEMBAWA PELBAGAI KEMUDAHAN KPD RAKYAT. BERSYUKURLAH JIKA ANDA MUKMIN SEJATI!

JGN CAKAP NAKKAN ISLAM JIKA ISLAM YG DAH WUJUD DLM DIRI & DIHATI DISIA2KAN DGN MENJADI KUFUR NIKMAT!!

warkahpenafikir said...

Kepada pembangkang yang jadi pembangang...inilah yang dikatakan zuhud oleh TGNA...ble pada BN sape tanggung sape kroni sape kaya...semua dihentam...ble kena pada diri sendiri eh ini pun jadi isu ke...isu nye ini tak jelas tajaan ke sewa ke pinjam..berbelit-belit kenyataan korang.

MR Perfect said...

hai,orang bagi pinjam jet pun jadi isu.dia sewa ke,dia pinjam ke,biarlah.najib pun pergi bercuti pakai duit rakyat.jelajah kempen pilihanraya 1 malaya pakai duit rakyat.duduk putrajaya pakai duit rakyat.duit tol,api,letrik rakyat bayar.rosmah bebelanja sakan pakai duit rakyat.ko semua ni tolol x habis2.yg kenyang ROSNA.ya kehe..

Anonymous said...

Ana setuju dgn Mr Perfect.Tak habis2 isu anwar je korang ni.dah tak de isu lain ker..ramai rakyat lagi yang miskin patut ko utarakan.otak letak kat lututlah hangpa ni.Rasuah dah semakin kronik di kalangan pemimpin umno ni. ABU