Monday, September 17, 2012

Lawak Hari Malaysia : PAS Nak Jaga Melayu....


Individu diatas adalah AJK Pas Pusat yang dilantik setelah tewas dalam pemilihan Pas yang lepas. Pemilihan yang dulu pun dia kalah juga kemudian dilantik sebagai Ketua Penerangan Pas Pusat.

Bukan setakat kalah dalam pemilihan Pas, bertanding dalam pilihan raya juga dia tidak pernah menang. Asal dari Perak tapi bertanding merata-rata sampai ke Kedah tapi sekali pun tak pernah menang. Jangan kata negeri sendiri yang tolak dia, orang tempatnya di Bukit Gantang pun tolak dia. Dalam PRK Bukit Gantang tahun 2009 sepatutnya dia yang dicalonkan oleh Pas. Tapi kena tolak lagi dan akhirnya Nizar yang dari Tapah diletakkan sebagai calon.

Kesian dia.....orang kampung tolak, orang Pas tolak, pengundi pun tolak.....

Sebab apa dia ditolak ?

Sebab dia tidak berapa cerdik......

Opsssss.....sebelum terlupa. Masih ingatkah anda kepada khatib di sebuah masjid di Pulau Pinang yang mendoakan kepada Lim Guan Eng dalam khutbah Jumaat beberapa tahun lepas ?

Kalau anda nak tahu itu adalah abang dia.

Nama khatib itu Zakaria Ahmad.

Nama dia pula Idris Ahmad.

Jadi tak peliklah kalau abangnya berperangai sedemikian kerana adiknya pun tak berapa cerdik.

Semalam melalui kenyataan di harakahdaily, Idris Ahmad membuat kenyataan seperti berikut,
Biar PAS jaga Melayu jika Umno kalah
KUALA LUMPUR: “PAS jaga Melayu jika Umno kalah di dalam PRU13, inilah jawapan untuk Datuk Seri Najib,” kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Katanya, Najib selaku Presiden Umno jangan duduk perasan Umno sahaja boleh menjaga Melayu.

“Sudah 55 tahun Umno diberi peluang bukan satu masa yang pendek tetapi terbukti Umno gagal menjaga Melayu. Melayu bukan diangkat martabat, sebaliknya bertambah merempat,” ujarnya dalam satu kenyataan.


Saya tidak perlu berhujah panjang lebar untuk nak jawab kenyataan dia. Tak perlu saya nak perincikan satu persatu tentang tanah-tanah melayu di Kota Bharu yang jatuh ke tangan orang asing. Tidak perlu saya nak perincikan satu persatu bagaimana Pas memberi kawasan balak secara besar-besaran kepada tauke Singapura pada tahun 60an. 

Jawapan saya senang sahaja....

Bagaimana Pas nak jaga orang-orang melayu kalau dasar perjuangan partinya sendiri sejak puluhan tahun lalu iaitu membangunkan negara islam, pun Pas sanggup buang ? 

Kalau nak jaga dasar parti sendiri pun tak mampu, adakah anda percaya mereka mampu jaga kita  ? 

Bagaimana Pas nak jaga bangsa melayu kalau kalimah Allah pun Pas tak mampu bangkit untuk pertahankan daripada digunakan oleh agama lain ?

Bukan setakat tak berani bangkit, malah Pas memperlekehkan pula tindakan orang-orang Umno yang mempertahankannya.....

Hari ini Pas kata biar mereka jaga melayu.....kua....kua....kua....kua....kua....kua.....

Lawak.....lawak....lawak Hari Malaysia...... 

26 comments:

Anonymous said...

PAS BUKAN BOLEH JAGA KEPENTINGAN MELAYU....DALAM PAKATAN PUN PAS HANYA JADI "JAGA"...SECURITY GUARD APA ORANG KATA PAK ANGGOK DAN PAK PACAK.

Anonymous said...

Lagi 1 lawak PAS mnjelang PRU 13...sebut nama Melayu pon dah kata ASSOBIYAH..so mcmana nak jaga Melayu?

Org Melayu dan kakitangan awam kene tindas ngan DAP di ngr pakatan esp PP PAS sokong tindakan DAP tu...mcmana PAS nak jaga Melayu?

Kalimah Allah pon sgp di gadaikn semata2 nak meraih undi bkn Islam, mmana nak PAS jaga Melayu/Islam?

Selama ini yg buat keja kotor dan bodoh cam merusuh , baring atas jalan (JADI PENCACAI DAP) ialah PAS jadi MACAMANA PAS NAK JAGA MELAYU?

muaahahahhahahahahah

RBF Online said...

Kalau betul Pas nak ganti Umno untuk jaga melayu, tolong umumkan hari ini bahawa jika pak-khatan rakyat menang PRU yang akan jadi PM adalah pemimpin Pas.

Berani ke mereka buat ?

Anonymous said...

pas akan dikhatankan oleh pak khatan rakyat!

Anonymous said...

PAS akan ditalqin selepas kalah teruk dlm PRU13 ini. Golongan ulama dlm PAS mulai meluat dgn pemimpin PAS yg diketuai oleh Mat Sapu.

Anonymous said...

nak jaga macam mana? selama ini nak sebut melayu pun fobia? sampai melayu digelar bangsa Islam?

Anonymous said...

pas bodo

Anonymous said...

tak payah ler nak jaga melayu kami orang melayu hanya berserah pada Allah, Pati PAS pilah jaga DAP dan PKR jadi anjing sampai mampus.

Anonymous said...

PAS patut jaga bomo siam

Anonymous said...

mase br pas pru dl bkn men lg pas smpi malu mengaku jd melayu....nie bile dh nk pru13 nie konon nk jd hero melayu lak ...dah2 la pas woi....4 tahun ko jage selangor nie ade ko kisah kn ati perasan org melayu...takat bagi duit jom shoping n beg sekolah xmampu nk ilang kn sakit ati kami org melayu selangor...janji nk membangun bersama islam,ari nie menang sok kite tutup kilang arak...smpi skrg org2 melyu xkn lupe kate2 tu...

Anonymous said...

Kalu datang tumpat, pergi ke pantai sri 7, tanah laut pantai sri 7 memanjang ke tumpat sampai muara, nik aziz dah jual 1000 ekar dari darat sampai laut. harga rm 1000/ekar.

bila kita tanya MDT, kenapa tak sapu sampah atau bersihkan sampah di pesisir laut di pantai 7, mereka kata, 'itu tanah orang'.

kalau syarikat yg beli pantai tu bina pagar, kat mana nk bermain air laut lagi?

kat kemumin, nik aziz dalam proses jual tanah tempat pelupusan sampah.

tanah dah xde bro kt sini.. yg ada tanah milik persekutuan. MARA,ATM, dan lain2 institusi.

Anonymous said...

anon September 17, 2012 3:55 PM
kalo kite ckp konpom puak2 pas nie xcaye punye...nik aziz tu dh jadi mcm tuhan bg puak2 mereka...

Anonymous said...

berbekalkan sarban dan secebis ilmu kurnian Allah ostad2 PAS berjaya memperbodohkan pengikut2 dungu yg dahagakan ilmu...kesian

BOB MALAYA said...

nak tergelak pun ada main dengan PAS nie..nak jaga orang melayu konon..diri sendiri pun dah tak betul..kalu nak jaga org melayu knp jadi anjing DAP kafir..ikut je jer apa yang DAP arah bodoh betul PAS..tgk jer pada isu air dikelantan kalau nak jaga mesti selesaikan isu air tp hampeh apa pun xder pandai bercakap dan janji manis bodoh jer akjirnya rakyat merana...sudahlah rakyat bosan dengan PAS sesat dan PEMIMPIN mereka yang bodoh...

Anonymous said...

baru2 ni Pas kata.. ada apa dengan melayu, bangsa tak penting, lepas tu sampai nak mengaku berbangsa melayu pun malu seolah2 bangsa melayu ini hina, malah kesal dilahirkan melayu pun ada....yg diampu dan dijunjung, dipuji bangsa cina Dap siang malam

tapi sekarang Pas bercakap pasal bangsa melayu plak...

ini menunjukan Pas parti sesumpah
parti macam ini ke nak diharapkan bantu bangsa melayu yg dulu pernah dihina dan dikesali..

alamatnya bangsa melayu akan dijual oleh Pas.. banyangkan kalau agama pun Pas sanggup gadaikan dan jual kepada bangsa cina Dap apatah lagi bangsa sendiri iaitu bangsa melayu

Pas perosak agama islam dan bangsa melayu

Anonymous said...

PULAK...PAS TELAH MENG'ASSOBIYAH'KAN DIRI MEREKA SECARA TIBA2?

Anonymous said...

Berangan nak pimpin dan jaga kepentingan melayu?baru kena herdik dengan DAP pun terus kecut!Sudah lah tu PAS...toksah nak berangan besar...

Anonymous said...

pembentulan nizar from water black labu,kampar.Org ghumahnya di Tapah.

Anonymous said...

Mat Jenin dah mati jatuh pokok kelapa bang...!!! Jangan mati beragan sudah...!!

Anonymous said...

ustaz idris ahmad ni adalah jejaka perasan yg dilahirkan oleh parti perasan, pas. ada hati nak jaga melayu, jaga diri sendiri pun tak betul, ni jaga keseluruhan melayu malaysia ni. pas jadi jaga cina dap bolehlah! ptuih!!!

Anonymous said...

cukup cukup la mat yieh .. nik aziz kata dia tak bangga dengan bangsa MELAYU .. mung pulok nak jaga melayu ..balik kuang habis

Anonymous said...

Nik Aziz 'malu' dilahirkan sabagai orang Melayu. Di Pulau Pinang peniaga2 kecil Melayu ditindas oleh DAP, Pas tidak berani bersuara. Di Pulau Pinang juga DAP membina rumah2 mahal dan tidak mampu dibeli oleh orang Melayu, sekali lagi Pas jadi tikus. Di Kelantan sendiri terlalu ramai orang2 Melayu yang berhijrah kenegeri lain kerana desakan ekonomi.
Tiba2 sahaja Idris Ahmad keluarkan kenyataan "PAS sanggup menjaga orang2 Melayu". Sama ada Idris Ahmad kurang cerdik, gila, tertekan atau terdesak yang pasti PAS akan dihukum olih ahli2nya sendiri pada PRU13 yang akan datang kerana Pas telah membuktikan bahawa mereka tidak ada kredibiliti dan lemah. Wallahualam.

mtk

Brahim Nyior said...

Memang lawak. PAS hanya jadi alat kepada regim DAP Penang.

Hari ini PAS menyatakan kesediaannya menjaga nasib Melayu.

Kami ada Allah untuk jaga diri kami, tapi siapa akan jaga PAS daripada dipergunakan Anwar dan sekutunya?

PAS, baliklah ke pangkal jalan.

Dulu sokong, tapi sekarang tidak lagi.

Anonymous said...

lawak! lawak!, pandai jugak ustaz deris ahmad ni buat lawak. nanti tahun depan bolehlah masuk pertandingan raja lawak. kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah.kah kah.kah.kah!

tokgaru said...

Siapa yang sebenarnya tak mahu umat islam bersatu. Adakah DAP atau Pas ?

Umno jelas tak ketepikan Pas bila ajak Pas sama2 buat demo kerana Muhamad itu adalah nabi kepada orang Umno dan pada masa yang sama nabi juga kepada orang Pas. Bila nabi Muhamad di hina, orang Umno tak boleh terima. Kita tahu orang Pas juga tak boleh terima.

Umno nak tunjuk kepada orang bukan islam. Jika nabi kami dihina atau agama kami dihina kami Umno dan Pas akan bersatu tanpa mengira perbezaan politik kami. Tapi sayang sekali niat Umno itu tak kesampaian kerana Pas takut nak bersama Umno. Pas bimbang dituduh belot kepada PR oleh DAP.

DAP memang tak mahu ada komunikasi langsung diantara pemimpin Pemuda Umno dan Pemuda Pas. Bayaha. Bahaya kepada kestabilan PR.

Nasrudin Tantawi sepatah pun tak jawqab pelawaan Khairy Jamaludin. Masyallah, kenapa sampai macam tu sekali. Tak berani nak jawab " yes ". Tak berani juga nak jawab " no ". Nasrudin Tantawi takut kpd siapa sebenarnya ... takut Allah murka atau takut syaitan murka atau takut DAP murka ????

Harun Taib Ketua Dewan Ulamak Pas sekurang2nya berani menunjukkan belangnya bila dia kata, " tak payah lah nak buat demo bersama2, Umno buat demo sendiri2, Pas pun akan buat demo sendiri2 ".

Seolah2 bila ulama Umno kata kepada Pas, " oleh kerana kita berada dalam mesjid yang sama, meh kita sembahyang secara berjemaah, kalau awak tak mahu saya jadi imam, tak apa, saya tak kisah kalau awak nak jadi imam ". Pas pun jawab, " tak payah lah, kita sembahyang sendiri2 sudah lah, sembahyang sendiri pun tuhan terima juga ".

Ini lah dia belang yang Harun Taib nak tunjukkan kepada kita. Harun Taib nak beritahu kepada kita, " walau atas apa alasan sekali pun, sama ada kerana melayu, sama ada kerana islam, dunia akhirat kami tak akan bersama dengan Umno ".

Kepada Ngeh Koo Ham si anjing DAP tu hendaknya dengan response Harun Taib tadi tu, lu tak perlu lagi la nak menyalak panjang, lu sudah boleh tidur lena sebab lu sudah nampak bahawa Pas tak akan bersama dengan Umno walau pun atas sebab islam sekali pun.

Kepada Khairy dan Umno, buat lah demo sebagai tanda kita membantah penghinaan ke atas nabi junjungan besar kita Muhamad. Kalau Pas nak ikut, dia ikut lah. Kalau Pas tak mahu ikut, Allah tetap akan beri ganjaran kepada anda dan Umno atas ikhtiar mempertahankan rasul pilihannya.

Saya sebenarnya amat keciwa dengan sikap para pemimpin Pas. Saya rasa akar umbi Pas juga senada dengan saya. Sebenarnya demo Innosence of Muslim ini bakal menjadi isyarat keras kepada non muslim bahawa " kami Umno dan Pas tetap akan bersatu jika agama kami dan nabi kami di hina ". Tapi apa nak buat Allah tak mengizinkan ianya terjadi ...

Wallahulam

Anonymous said...

Pas parti yg akan membinasakan melayu dan islam melalui pakatan dgn PKR dan DAP.