Monday, September 10, 2012

Sikap Ditaktor : SPR Diarah Umum Anwar Menang Jam 3 Petang


Dua hari lepas di Melaka kita dikejutkan dengan tindakan ganas pengawal peribadi Anwar Ibrahim yang mengacukan pistol kepada orang ramai yang tidak bersenjata.

Semalam di Ampang Anwar Ibrahim pula mengumumkan tindakan samseng yang akan beliau lakukan pada hari pembuangan undi PRU 13 kelak.

Dipetik dari antarapos.com
AMPANG: Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim terus menaburkan janji-janji 'bulan dan bintang' semasa ceramah beliau di Ampang malam tadi, suatu tindakan yang boleh dilihat sebagai membuai mimpi kepada rakyat di negara ini.

Beliau yang berucap dalam ceramah ketika menjadi tetamu jemputan sambutan Aidilfitri Parlimen Ampang di Taman Kosas hari ini masih mengulangi janji kepada rakyat mengenai penurunan harga minyak, kebebasan media serta pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

"(Setelah) 24 jam ambil alih, kita akan lakukan, harga minyak seluruh negara diturunkan. Media bebas untuk tanya kepada sesiapa, (lebih-lebih lagi) Ketua Pembangkang (ketika itu) Datuk Seri Najib.

"Kita akan mansuhkan PTPTN.. Bagi pendidikan percuma kepada semua dari sekolah rendah sampai kepada universiti."

Selain daripada itu beliau turut membayangkan dirinya sebagai bakal Perdana Menteri negara turut berimaginasi untuk menggunakan kuasa diktator untuk mengarahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) agar mengumumkan 'kejayaan' beliau menawan Putrajaya dalam pilihan raya umum ke-13.

"Jam 2.30 petang, saya akan hubungi Tan Sri SPR, (dan berkata) Tan Sri, saya dah dapat keputusan. Saya bagi peluang setengah jam, umum cara teratur dan telus. Kalau tidak, kita ambil tindakan serta-merta kepada seluruh pihak SPR," tambahnya.

Bagaimanapun beliau enggan mengulas ketika diaju pemberita mengenai isu tidak mengangkat tangan ketika bacaan Rukun Negara pada malam ambang kemerdekaan anjuran negeri Selangor baru-baru ini.
Belum berkuasa lagi dia dah tunjuk ciri-ciri seorang diktator, bayangkan jika dia berkuasa kelak ?

53 comments:

Anonymous said...

Proses pengundian hanya tamat pada pukul 5ptg, tapi pukul 3 dah nak umum keputusan? Undang-udang mana yang Anwar Ibrahim gunakan?

Megat Alam Gempita said...

Insya Allah, semoga Allah s.w.t tidak mengizinkan beliau menjadi Perdana Menteri atau Presiden Malaysia.

Orang jahat lagi musibat Allah tak akan tolong.

RBF Online said...

Anon....itulah Anwar Ibrahim.Sikap ditaktor menebal dalam dirinya.Kalau ditakdirkan dia jadi PM jangan haraplah BN dapat menang p.raya termasuklah p.raya kecil, p.raya negeri atau p.raya umum.

Dia akan gunakan segala kuasanya untuk sekat musuh-musuhnya. Demokrasi tak akan wujud lagi di Malaysia.

Anonymous said...

Dia sendiri tak yakin pakatan boleh menang putrajaya..

kalau tak, takkan la dia ada cita2 nk jadi pendidik.. kahkkhakhakakahka..

berjuang pun untuk diri sendiri, camna rakyat nk bagi dia menang.

ajai62 said...

Assalam Bro

Dah macam hero tamil dalam filem... Dia ingat negara ni bapak dia yang punya... Siap ugut bagi setengah jam... pundiklah

ajai62 said...

Assalam Bro

Dah macam hero tamil dalam filem... Dia ingat negara ni bapak dia yang punya... Siap ugut bagi setengah jam... pundiklah

fadzly said...

mak aih..
belum pape sudah ada sikap takbur...

Anonymous said...

Bukan dia saiko ka? nampaknya malaysia akan dapat PM saiko, peliwat dan penzina.

Anonymous said...

Ya Allah ya Tuhan Kami....,

Kami mohon perlindungan Mu dari pemerintahan manusia yang jahat seperti Anwar Ibrahim....

Amin.. Amiin Ya Rabbal alamin...

Anonymous said...

Yang paling saya risau ada jg penyokongnya yg masih buta mata & hati.

Anonymous said...

Masih siuman lagi kah dia..statementnya seakan2 orang yang tidak waras lagi. Wallahuaklamm...

Anonymous said...

musibat punya org!

Anonymous said...

Ya Allah Ya Tuhanku. aku juga tidak rela jika anuar yang mnjadi pemimpin negara ku, kerana dialah negara ku yang dulunya aman dan tenteram,tiada perkara2 biadap berlaku kini terjadi kerana perilaku anuar yang begitu...menjadikan segelintir rakyat negara ini berperilaku seperti hantu...

Daddy Cool said...

belum apa2 lagi dah byk prancngan bang nuar ni..panjang btul2 angan2 dia..ahahahahaha..bdoh pnya nuar..kalau kail panjang sejengkal,lautan dalam jngan diduga bang nuar oii...

Bomo Siam said...

RBF 12:05 PM

Ya..! Aku nasihatkan Anwar jugak mengawal bas rakyatnya sebegini...

http://www.youtube.com/watch?v=nFUcrPGgPiI

Anonymous said...

mak ai si juburi aliliwati al BABI sekor ni ingat Malaysia ni mak apak dia yang punya nak menyondol macam babi gila jer. undi sr=tart pukul 8 sampai kul 5. tapi jam 12.30 nak umum kemenangan dia. si BABI yang patut diABAI ni memang sampai mampos PUN dia tetap berigiminasi yang dia menjadi PM.Ya Allah jauhkan malaysia dari orang seperti ini.

Anonymous said...

Kuat berangan nak jadi PM.PM Malaysia x pyh mimpila.Malaysia dah sangat aman damai dibawah BN.Cari la negara lain negara PASir berdengun ke.Lantik Nik Aziz jadi menteri nikah kahwin.hahahaha.kesian diaa.

Anonymous said...

sembang mcm orang gila..tu la anwar..kuat sgt seks bebas..otak pun dh xbetul..lps PRU13..msuk tg rambutan la sbb gagal jd PM

Anonymous said...

ni berita betul ke berita bohong ni abg faisal...sukar nak percaya cerita ni, setahu saya Anwar Ibrahim ni tak la pandai mana malah bodoh lagi bebal...ni lagi bodoh dan bebal melantun-lantun jadinya...tak pernah lagi dibuat dek orang waktu pilihanraya ketetapan sampai pukul 5 petang....sebelum sempat kira jumlah undi dah umum dia yang menang....ni kalau cerita betul memang yang percaya kata2 anwar ibrahim ni sama2 bebal bodoh melantun-lantun

Anonymous said...

Wlpon dah pelbagai kemungkaran ANUWAR trdedah tapi masih lagi yg TAKSUB gaban pada dia...yg pelik penganut PAS..dulu kemain maki hamun ANUWAR ms dia brsama UMNO , smpkn Pok Nik pernah menitis air mata di gelar ULAMA TEROMPAH oleh ANUWAR ...tapi la nih...depa lak yg paling rajin mnjilat BONTOT ANUWAR...

Haish...masih ke ada AKAL ke penganot TAKSUB pakatan Haram ini?


Bomo Siam said...

Maap cakap la! Klu nak banding dgn Najib, Anwar lebih layak jadik PM!

Malah, jika dgn Mahathir sekalipun, dlm keadaan skrg...Mahathir akan tewas...! Insyaallah.

Servant of God said...

bomo nizar siam..

ya, kamu memang patut mintak maap bila bercakap, sebab kamu tu tokak, cakap pun persis spisis haram wal gampangan. Pi mampus laa sama lu, wahai manusia kutuk.

Bomo Siam said...

SoG 3:33 PM

Aikk! Aku bagi pendapatan aku pun...salah ka?

Anonymous said...

NOK NOK

Lo orang jangan bikin panas ar, t wa sound Brother Anwar Bin Ibrahim (B.A.B.I) soh kuarkan pestol dia baru lo orang ketaq lutut, aritu baru bodyguard kuar pestrol lo orang da kecoh , kalo sampai brother wa yg kuarkan pestol bengkok dia..abes lo orang semua tau kena tembak ngan juice dia...ahaksss...

Anonymous said...

NOK NOK
Bomoh Siam, lo bley simpang lo nyer pendapat untuk tua kutok penjubor tu eeh...

Anonymous said...

Ingat semua jangan lupa kata-serta janji janji manis Anwar Peliwat Pembohong ni.

Kalau dalam tempoh 24 jam dia tak tunai janji janji dia korang semua siap meriam buluh ka, pistol air ke, pistol betul pun tak pa, kalau dia tak tunai janji dia dalam tempoh yg ditetapkan, lepas dia ditabalkan Presiden Malaysia,

Rakyat rakyat ku sekelian jangan jadi bodoh dungu mcm keldai, dia cakap mmg senang dan mudah, tapi proses undang undang dan keputusan bersama dari semua parti dan jemaah menteri mesti diperolehi dulu, kalau mcm ni la cara Anwar dlm tempoh 24jam ahahaha alamat bangrap negara, rasa saya setiap rakyat msia ni dia suruh cabut bulu dan gadai ...duit dalam poket dia pun berkira nak mampus asyik hulur bantuan dari luar je dia tau, kalau negara jatuh bankrap korang semua carilah sampai lubang cacing spesis Anwar ni ..nangis air mata darah pun tak berguna. Kalau nak jadi bodoh dan dungu pun rakyat Malaysia guna lah akal sikit fikir ke depan. Kita cari orang orang yg sokong dunia akhirat Anwar ni pai jumpa kemudia kita sebat punggung 10x biar dia lihat parut sampai mati.

Anonymous said...

Bomoh Siam nie jenis pengemar jubor gak, tu yang merata defend idola dia penjubor tua tu.

Anonymous said...

Maap cakap la kan. kalo di bandingkan lubang jubor Bomoh Siam ngan puki bini dia, elok lagi ar puki bini dia , sebab da serabai jubor Bomoh Siam di tala dek pestol bengkok..hihihi...

RBF Online said...

Maaf cakap...

Jika ada pembaca yang merasakan tidak mampu untuk menjawab hujah pihak lawan adalah lebih baik anda tidak menjawab apa2.

Tak guna mencarut atau maki hamun keran ianya menyerlahkan ketidakmampuan kita untuk menjawab dgn akal yang waras.

Jangan kita berjangkit dengan budaya tukang2 komen seperti di malaysiakini.

Bomo Siam said...

Akta Kampung Baru batal jika Pakatan tawan Putrajaya – Anwar.

Inilah yg dikatakan wibawa seorang bakal PM!

Sound direct...!!!

Lihat lagi akan kata2..."Hari ni kita menang, 12:01 mlm ni, harga minyak TURUN!"

...butui tu DSAI, apasal minyak takleh turun? Naik, buleh plak!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

RBF 3:54 PM

Hi hi...tuan RBF, udah minum ka? Mai la R&R G.Semanggoi. Gua sponsor u everything! Mmuuaahhahaha...!!!

BOB MALAYA said...

anuwar-anuwar...tak habis berangan dan buat bodoh...nak tergelak dengar angan-angan mat jenin manusia bernama anuwar nie...rakyat bukan bodoh lg untuk termakan janji sial...banyak lg janji aljuburi belum tertunai..kaki tipu kaki betina cukup-cukup lah...sebelum nak jd PM cermin diri sendiri dahulu wahai anuwar al juburi

Anonymous said...

Tak sabar rasanya nak merasa semua yang dijanjikan Anwar Ibrahim. Kami maukannya secepat mungkin, pendidikan percuma, media bebas, turunkan atau hapuskan cukai, harga kereta rendah (dah lama saya impikan kereta furtuner), harga minyak RM1.

Bangun pagi besok lepas PRU13, hidup ku tidak lagi diselubungi mimpi ngeri setiap hari. Janji Anwar Ibrahim janji dicepati.

kak bedah said...

Oit pukimak punya bomoh siam ko ckp baik2 ckit ye... Hak tui lah anwar lbh baik dr ds najib n tun mahathir... Anwar bodoh mcm babi apa benda pun tak tau yg tau gila kuasa nk jadi pm sbb senang nk liwat mamaat2 jambu nnt... Anwar ni ibarat sampah dkt chowkit ki jgn nk samakan dgn org yg jauh lbh baik dr dia ok.... Kang aq jentik telur bapak ko

Pas dajjal said...

Anwar ni mmg bahaya lah dia ni mmg virus yg plg pukimak kat malaysia ni.. Klu aku jadi pm aku dah buang dia jauh2 dr malaysia sbb ada nye dia lah malaysia ni jd kaco skrg ni... Klu dia xde kita semua aman damai je... Anwar ni dajjal pukimak

Bomo Siam said...

4:08 PM

Astaqfirullah Kak Bedah....! Bawak mengucap! Kita ni org melayu, ada adab berbahase.

Lagi pun kan, org pompuan, tak elok kuntau camtu...!

Dah memang DSAI tu hebat! Lihat saja bagaimana beliau pacu PR hingga mampu nafikan 2/3 UMNU!

Ini satu kejayaan...!!!

"Boss! 5 negeri UMNU tergadai!"

Anonymous said...

tak lama lagi anwar ni gila meroyan

Anonymous said...

anwaq berahim memang hebat.tu pasai boleh hidup lagi walaupun disuntik racun arsenik dan virus HIV.

sakit tulang belakang pun otomatik jadi sembuh

Bomo Siam said...

Mengikut kaedah2 hari pilihanraya yg lepas2....memang butui!

Jam 3 ptg dah bule agak, sapa yg mampu bentuk kerajaan...!!!

Maklumat era kini, melebihi kepantasan Jin...!

"Hai boss! perli nampakk...!"

Anonymous said...

gambar kat atas macam ketua samseng jer! dengan spek hitamnya. ptuihh!!!

el halim said...

Bomo Siam

Hang sokong Anwar membuta tuli, Mahathir tak pernah menyokong Yahudi dan pembentukan negara Israel, berbeza dengan Anwar yang menyokong terang-terangan agenda Yahudi dan keselamatan negara Israel. Malah sentiasa bersahabat baik dengan golongan yang dilaknat Allah ini, menyertai pertubuhan yang menentang Islam, menyamakan semua agama adalah sama..maka apa justifikasi hang kata Anwar lebih baik?

Anonymous said...

Dalam psikatrik kita panggil org mcm ni 'GRANDIOUS'. Mmg ada ciri2 penyakot mental dia nie.

Anonymous said...

Bro RBF! Sept 10, 2012 3.54 PM. ikut jejak bro GAP!. Jgn beri ruang pada BOMO SIAL ni. Anjing upahan ini ditugaskan hanya untok mengelirukan pemikiran pembaca blok anda. Itulah strategi PR. Kita tidak mahu org yg mengeluarkan komen2 mengarut, dalam masa sama memperbodohkan orang lain. Kita berjuang demi menegakan kebenaran bukan untok "diperbodohkan" oleh manusia anjing upahan PR bernama BOMO SIAM ni????? Selamatkan bangsa, agama dan negara kita drpd kerakusan syaitan bertopengkan manusia bernama BABI.

Bomo Siam said...

el Halim 3:48 AM

Agama yg sebenar hanyalah Islam yg diturunkan melalui junjungan besar Nabi Muhammad saw.

Yg lain2 tu sekedar fahaman tanpa hidayah!

Mustahil seorang Islam mengatakan suma agama adalah sama, sebab bagi muslim, agama hanyalah SATU!!!

Anonymous said...

haha balasan Allah pada anwar...dh merepek berpanjangan...bomo pon mcm menuju tahap yg sama...belom ade pemimpin sebaik Dr Mahathir lgi....DS Najib akan berjaya...insyaAllah

Anonymous said...

Belum berubah perangai kawan ni nampaknya. Saya ada menonton video dulu semasa bahang reformasi tengaj memuncak. Di rumahnya, dia bertanyakan kepoada pengikutnya siapa yang nak jadi menteri sekian sekian sila angkat tangan. Adalah beberapa kerat pengikut yang angkat tangan dan begitulah sehingga beberapa kementerian diumumkan. Ini seolah-olah Tun M pada masa itu(thn 98) dah hilang kuasa PM. Saya rasa nak tergelak dengan perlakuan dia ini yang seperti budak-budak tadika main angkat tangan untuk jadi menteri. Saya rasa video ini ramai yang menontonnya tetapi sayangnya video ini dah tak boleh dimainkan dah. Jika tidak saya nak bagi copy suruh tayang kat blog-blog semua bagi lihat mentaliti dia ni. Agaknya banyak sense dah hilang dek kerana kemaruk kuasa dia ni...

Anonymous said...

Tengok dlm komentar ni pun sudah cukup untuk buktikan penyokong Bang Nuat kita hanya beberapa kerat yang dah sizen. untuk mAKLUMAN DEPA , YANG KALAH DULU TU SEBAB PROTES KAT PIMPINAN MASA TU YG SUKA-SUKA HATI TUKAR CALON. BANYAK PENYOKONG UMNO SENDIRI BOIKOT. TAPI SEKARANG RASANYA DAH TAK MACAMTU LAGI. CUMA AKU RISAU PUAK PR NI TAK BOLEH TERIMA KENYATAAN SEPERTI ADA SEORANG TU YANG RASA DIA BANYAK PENYOKONG TAPI RUPANYA DALAM KOMEN2 NI PUN HANYA SORANG PENYOKONG TEGAR DIA.. KAK KAHK KAH

el halim said...

Bomo siam..

Tiada siapa yang menidakkan kebenaran agama Islam, dan tentulah kufur jika menyamakan agama Islam dan Allah adalah tuhan yang sama dengan tuhan-tuhan agama lain. Penegasan ini terdapat di dalam surah Al Ikhlas dan surah Al Kafirun..Dan, idola saudara adalah insan yang memperakukan penggunaan nama Allah oleh orang kristian dan menyamakan semua agama adalah sama di sisi Allah. Maka, tegasnya..dimana justifikasi yang insan bernama Anwar Ibrahim adalah insan benar dan layak diperakukan sebagai PM jika pegangan akidah tersasar?

Anonymous said...

salah info tu.. DS Anwar kata pukul 9.30 malam kalau tak umum sampai 2.30 pagi esoknya.. dengar betul2.. SPR selalu umum lewat kalau BN kalah, kat mana2 DUN dan parlimen pun..

Anonymous said...

Insya Allah kita pakat2 doa supaya Allah Ta'ala tidak izinkan manusia jahat bernama Anwar Ibrahim ini jadi PM atau Pakatan Haram menang PRU13. AMINN. Sama2lah kita buat Solat Hajat 7 hari sebelum PRU13 doakan semoga UMNO BN menang besar dan keamanan dan agama Islam terpelihara.AMINN!

Anonymous said...

Ish2.. gila BOMO SIAL ni.. merata blog UMNO die masuk sambil gedik2 ekornya (anjing kurap)... setelah kena moderated di tempat cari makan asalnye (Blog GAP), dia kebuluran lapar duit haram..utk jolok masuk lubang anak bini die.. demi survival dia terpaksa mengemis ke Blog2 UMNO.. kasihan2.. anjing kurap yg kelaparan..menjilat2 lendir2 di jalanan<<-BOMO SIAM

Anonymous said...

Org UMNO xkisah dh kalau ditakdirkan UMNO BN kalah, mgkin ada hikmah supaya rakyat sedar. Selagi x lalui selagi tu ckp UMNO tipu, propaganda UMNO.. rakyat belum kenal siapa Anwar, siapa Pakatan Haram. Jika itu takdir Allah. tunggulah kita akan riuhkan KL setiap minggu dgn himpunan HARAM mcm mana anjing2 PR buat! Kita BAYAR balik apa yg mereka buat selama ini..! PR Laknat!

anti bohmau said...

Tuan RBF,

Tuan2, Puan2 semua,

ambo tak hairan dgn BAKAL PM PALING LAMA dlm sejarah negara kita ni.
marilah kita berdoa memohon kpd Allah SWT supaya dia kekal jd BAKAL PM DULU, KINI & SELAMANYA jua...
sesuai dgn sikapnya yg suka kpd kepelikan...
memang dia suruh spr umumkan segera mlm tu & jgn sampai lepas 2.30pg esoknya supaya dia buleh 'release his tension' jd PMgila segera jua!!!

Ya Allah, Engkau jauhilah manusia iseng mcm ni nak jd PM negara kami! Jauhilah juga penyokong2nya dari merusuh gila jika mrk tidak berjaya memenangi pru13 kelak!!Jauhilah pergerakan kafiruun yg semakin kuat mencengkam melayu Islam di negara kami. Kekalkanlah keamanan yg sedia ada ini krn kami nak teruskan hidup yg damai, makmur & Alhamdulillah, tiada kacau bilau apapun sebenarnya di bawah pemerintahan UMNO/BN yg sedia ada. Peliharakanlah umat Islam dlm negara kami. Perkenankanlah Ya Allah...Ameen Ya Rabbal Aa'lameen...