Saturday, September 1, 2012

Syawal Belum Berlalu Pembangkang Sudah Pamer Sifat Kebinatangan

Syawal belum pun berlalu, Aidilfitri masih lagi segar, semangat persaudaraan dan bermaaf-maafan terus terasa dan semakin kuat dengan diikuti sambutan Hari Merdeka.

Namun, suasana dan semangat yang sama ternyata tiada dalam puak-puak penyokong dan pemimpin Pakatan Rakyat. Jika itu belum cukup jahat lagi, mereka cuba pula mengganggu dan menghalang rakyat Malaysia yang lain dari menikmati suasana dan semangat yang murni itu.

Di kala rakyat menyambut Aidilfitri dan Merdeka dengan penuh keinsafan, keikhlasan dan kesyukuran, PR pula mempertontonkan kepada dunia sambutan Merdeka yang penuh dengan dendam kesumat, dengki khianat dan kebencian yang meruap-ruap.

Menggunakan nama 'Janji Demokrasi' mereka menghina potret Perdana Menteri dan mengkhianati bendera negara, sekali gus menunjukkan bukan sahaja mereka tidak punya sifat patriotik, tetapi juga tidak beradab dan tidak bermaruah.

Nampaknya demokrasi bagi PR ialah kebebasan membuat aksi tidak senonoh sesuka hati di khalayak ramai, contohnya seorang anak muda, dipercayai dari golongan LGBT membuka separuh seluarnya dan membuat aksi 'membuang' ke atas gambar Perdana Menteri.

Demokrasi bagi mereka juga ialah menolak segala-galanya yang membentuk identiti negara ini, termasuk benderanya.
Dari rakaman gambar dan video yang bertebaran di internet, peserta-peserta Janji Demokrasi ini tampak begitu teruja dan seronok tidak terhingga kerana dapat mendemonstrasikan tahap kebodohan mereka yang maksima.
Mana tidaknya, dalam percubaan mereka menghina Jalur Gemilang dan Perdana Menteri, langsung mereka tidak sedar bahawa yang hinanya adalah mereka sendiri.
Hanya orang yang paling bodoh sahaja yang megah mempertontonkan kepada dunia sikap tidak tahu malu dan tidak punya maruah sebagai manusia ataupun sebagai warganegara sebuah negara berdaulat.

Apapun, kita tidak hairan melihat jenis manusia yang menyokong Pakatan Rakyat ini kerana mereka pastinya meniru sikap pemimpin mereka.

Kita telah sedia maklum bahawa kurang ajar, biadab, angkuh, bongkak, tidak senonoh, penuh kebencian, khianat dan marah atau dendam tanpa sebab yang munasabah, adalah identiti rasmi Pakatan Rakyat.

Di mana-mana saja mereka berada, tidak kira di Parlimen, di dalam majlis rasmi seperti Pertabalan YDP Agong apatah lagi di jalanan, malah di dalam pemilihan parti mereka sendiri, mereka pasti berusaha untuk mengganggu dan menggugat ketenangan dan keharmoniannya.

Keadaan yang aman ternyata menggusarkan mereka.
Kerosakan dan kemusnahan adalah matlamat perjuangan mereka. Kerana itu, mereka amat teruja dengan pemberontakan dan keganasan di negara-negara lain serta bercita-cita ingin mencetus keadaan yang sama di Malaysia.

Tindakan membawa bendera yang bukan bendera Malaysia perlu dilihat dalam konteks yang lebih jauh dan mendalam dari segi agenda PR yang sebenar. Bendera yang menyamai gabungan bendera Republik Indonesia dan Singapura itu boleh diterjemahkan sebagai cita-cita PR untuk menjadikan negara ini negara Republik yakni, menghapuskan Institusi Raja-raja. Dan sesungguhnya, ini bukan lagi rahsia malah mereka telah pun mengambil langkah ke arah itu dengan membelakangkan Sultan dalam sambutan Hari Kemerdekaan peringkat negeri Selangor.

Ia juga boleh dibaca sebagai cerminan cita-cita DAP yang mendokong impian Lee Kwan Yew/Singapura yang tidak pernah padam untuk menakluk Malaysia.
Selain itu, ia menonjolkan kecenderungan ke arah landskap politik Indonesia yang memberi ruang kepada golongan pluralis dan juga LGBT untuk menyatakan kehadiran mereka secara rasmi di dalam negara.

Maka jelaslah bahawa puak-puak Janji Demokrasi ini langsung tidak menghargai kemerdekaan. Sebaliknya, mereka amat mendambakan penjajahan dari segi minda dan juga fizikal iaitu dari Indonesia dan Singapura.

Mereka menolak jati diri dan identiti Malaysia secara total dan menawarkan diri serta negara untuk diubah dan dibentuk berkiblatkan kedua negara tersebut.

Benar, himpunan mereka semalam tidak boleh disifatkan sebagai mengancam keselamatan secara fizikal. Namun, ia membayangkan ancaman yang jauh lebih besar iaitu terhadap iman dan minda generasi kita di masa depan.

Justeru, kepada peserta Janji Demokrasi yang tiada maruah sekalian, jika anda terlalu amat bencikan Malaysia, Malaysia juga sepuluh kali ganda membenci anda. Dan sedarlah bahawa anda hanya mewakili segelintir iaitu tidak sampai 1% dari 28 juta rakyat Malaysia. Ini boleh dibuktikan dari jumlah yang menyertai perhimpunan BERSIH sebelum ini, atau jumlah yang hadir dalam himpunan Janji Demokrasi semalam, berbanding jumlah rakyat yang mengikuti sambutan kemerdekaan pagi tadi.

Anda seharusnya tahu bahawa mengikut undang-undang demokrasi, pihak majoriti mempunyai hak menentukan hala tuju, identiti dan bentuk negara ini manakala pihak minoriti wajib menerima keputusan majoriti. Mungkin anda terlupa bahawa majoriti rakyat telah memilih BN dan bukannya PR dalam PRU yang lepas.

Justeru, jika benar anda semua mendokong demokrasi seperti yang dilaungkan, maka anda seharusnya menerima Malaysia sebagaimana ia wujud hari ini di bawah pemerintahan BN. Jika tidak, anda tidak ada hak untuk memberontak atau mengganggu keamanan negara tetapi anda disaran menggunakan hak anda untuk melepaskan kewarganegaraan anda dan berhijrah ke Indonesia atau Singapura dengan seberapa segera.  

Tulisan sumbangan Beruang Biru
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

14 comments:

BOB MALAYA said...

teruk-teruk tak habis nak buat perangai binatang sial pada mlm merdeka..org kafir nie mula menunjukkan besar kepala pada negara malaysia...mana org melayu..PAS dan PKR yang mempunyai ramai org melayu plak melalak mcm org bodoh dan anjing bila kafir menhina pemimpin melayu kita..kenapa bodoh sangat ????DAP menjadikan PAS dan PKR sebagai anjing peliharaan..bodoh punya pemimpin PAS dan PKR...hancur melayu kalu mcm nie..

bro yul said...

orng2 mcm nie x layak memegang status warganegara malaysia....inilah yg pakatan harami kat malaysia ajar kepada pencacai2 dia...mcm mana pemimpin2 dia mcm tu jugak la pencacai2 dia...melayu pas dan pkr hanya bersorak gembira apabila bangsa sendiri di hina.....pas dan pkr hanyalah keldai tunggangan dap..

abdhakim said...

Tak kesah lah bro rbf..korang semua nak kata apapun katalah aku tetap sokong dap,walaupun dah banyak kali aku kena tipu dengan tokey bengkel cina masa repair kereta,tapi aku tak kesah.Aku tetap beli barang runcit kat kedai Ah kaw walaupun kat kedai Rosli harganya tak jauh beza,pasal Ah kaw pandai amik hati aku, selalu senyum kat aku ,bagi aku hutang walaupun kekadang bila aku chek kat buku 35 hampeh ..mahalnya.Tapi aku tak kesah..Anak buah Ah Kaw pun baik dengan aku,bila balik kampung selalu belanja aku minum teh tarik walaupun aku tahu dia bisnes DVD lucah,pelacur dan ada rumah urut kat puchong..aku tetap tak kesah.Dia selalu tepuk bahu aku sambil berkata"Din.. skalang kita kena ubah kelajaan pasai diaorang banyak zalim sama kita,makan rasuah banyak,lu apa dapat",sambil menghulurkan sekotak rokok Dunhill 20 kepadaku.."tak pa gua blanja" katanya sambil terus mnghidupkan enjin BMW X5 dan berlalu pergi.Aku tersengih memandang anak buah Ah Kaw yang baik hati tu.

Anonymous said...

tolong paparkan muka topek ini dengan jelas aku nak ludah-ludah mula haramjadah ini

Anonymous said...

cina dok buat keja lucah, kurang ajaq dan biadap kat pemimpin melayu... budak melayu pulak menyalak nyalak di keliling..... macam anjing....

Anonymous said...

cina dok buat keja lucah, kurang ajaq dan biadap kat pemimpin melayu... budak melayu pulak menyalak nyalak di keliling..... macam anjing....

Anonymous said...

Saya bkn malay tp tgk prangai dia org ni mmg jenis /spesis kurang ajar dan mmg x lyk jd rkyat Malaysia!

RashidAli said...

huuuuu....simply unbelievable. aku pun tak tahu apa yg depa pandai tukar tapi x merosakkan prinsip sediaada. first n foremost, bendera; sekali imbas cam singapore, dua kali imbas cam turki! aku rasa cam ada sesuatu tentang dua2 negara tu. dulu satu ketika si BABI tu lari ke kedutaan turki. lately ada source kasi tau money floodgates dibuka melalui 2 negara ini...KDN/KDRM/BNM x boleh siasat ke or simply those trespassers ada green-lane di setiap organisasi...mudah2an segala kebatilan kan musnah seberapa segera.

@rashidai

Daddy Cool said...

kpd KDN tlong lah ambil tndakan kpd cina2 bngsat ni,jgn smpai mereka mnjejaskan keharmonian negara ni,jgn smpai tragedi hitam berulang kembali..!!yg jadi bdoh dlm hal ni plak ialah org melayu PAS,mereka blh gelak dan mnyalak mcm anjing bila tgk bgsa lain hina pemimpin melayu dan lbih pntg lagi saudara sesama islam mreka..bdoh!!

tp xksh la sbab sifat binatang dtang dari parti yg brnfsu setan sprti PR!!

Anonymous said...

tscreatnTerang lagi jelas
Inilah Bangsat Malingsia
dengan bendera
Malingsia
Aku tunggui rtespon dari Indonesia..

Anonymous said...

Gambar je. Bukan Ada apa-apa pun.

Tak percaya pi Tanya Koh Tsu Khoon, LGE, Ambiga, A Samad dll.

Ngapa emosi sangat?

Lagi pun budak-budak remaja. Bukan ya yang dah tua keladi atau veteran.

Anonymous said...

dengar rbf kena belasah, aku tetap sokong kau rbf walau apa pun terjadi, jangan give up, hancurkan DAP!

wtf said...

en abdhakim..
mgkin anda tidak prnah berurusan dgn ah kaw..ada pun mungkin status anda sbgai pelanggan..so mmg tanggungjwb ah kaw utk amik hati anda.jgn trtipu..sy seorang pniaga yg mana majoritinya prniaggan ini dimonolopi oleh ah kaw..ingin sy mklumkan pd anda sy trpaksa bgelut dlm bisness ni disbbkan sifat racist ah kaw..si ah kaw ni akn buat apa sj pd anda skiranya anda sgt brkepntingan pdnya..skiranya anda mperkenalkan org yg lbih pnting dr anda..nescaya anda akn ditinggalkan..no.2 tanya la mana2 ah kaw di malaysia ni acc no..dh tntu 1st choicenya public bank..bila anda berbisness prniaggan yg dimonopoli ak kaw..ah kaw ni akn ckp lps. demand. buat kerja mcm taik..sbb dia xheran dgn
khilangan anda dn dia suka klu anda tu tutup kedai..so jgn la mudah lmbut hati. pecaya sgt dgn si ah kaw ni..ah kaw ni sanggup buat apa saja yg mana berkpentingan pdnya dn juga kaum kebaratnya..sekian

Anonymous said...

Ape le punya perasan puak pencacai penagngkang ni seolah-olah macam rakyat majoriti menyokong mereka. Malu lah sikit, hampa tu minoriti yang tak sedarkan diri. Majoriti rakyat amat menyampah dengan gelagat kurang ajar kalian. Kalau tak puas hati tinggal di Malaysia ni., boleh belah mohon kewarganegaraan di negara jiran. Malaysia bertambah bahagia dengan ketioaadaan kalian. kalian berjuang untuk diri sendiri atau sesuatu puak sahaja bukan untuk keseluruhan rakyat Malaysia.