Tuesday, September 11, 2012

Tanah Bumiputera Selangor:Tauke Cina Kata Tak Apa Dia Boleh Uruskan

Gambar hiasan
Di Shah Alam dulu, anak saya ada tanah. Shah Alam tak boleh jual kepada orang bukan Melayu. Tapi ada Cina telefon saya kata nak beli tanah, tak boleh saya kata. Dia kata tak apa dia boleh uruskan. Maknanya sudah berlakulah benda-benda begini yang orang bimbang,”

Selanjutnya sila klik di sini

15 comments:

Bomo Siam said...

Tanah milik melayu takleh juai pd cina? Statement apekebende ni...?

Dah banyak dah aku tulun org melayu juai tanah...! Takde apa masaalah pun!

Malay reserved?

Kuah kuaah kuaaah...! Dah berkurun dah, seluruh negara, ok je!

But pada yg masih bangang camna nak juai, just call me ok!

Gua Bukan Along, Gua Tolong...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Jual la ramai-ramai besok kita melayu pakat2 duduk kat rezab sungai je.......bagi la pakatan perintah lagi cepat kita ramai-ramai duduk rezab sungai.....tak gitu bomo....

Ala apa ade heran nak beli konsesi tanah kat kelate pun tauke cino boleh beli apa....pakatan kan memang nak jual Malaysia ni.....kalau dapat perintah dah kira nak lelong la ...puok2 depa ni....seronok kan

Anonymous said...

siapa kata tak boleh, tak boleh kat pejabat tanah je, tapi kat pejabat loyer banyak dah orang jual, kat mana2 pun sama.

kat Kelantan pun sama tanah balak kebanyakan dah kena kebas, funder dari perak wow.

Anonymous said...

bomo siam ko jage la tanah siam...xyah nk sibuk jage tanah melayu...sial la...

Bomo Siam said...

11:56 AM

Ini bukan ada kena mengena dgn mana2 parti. Ianya atas diri org melayu sendiri....!

Dah punya tanah...! Apasal nak juai???

Tanah bukan macam keta...! Tanah tu 'maruah diri'!

Nanti klu abis suma tanah2 melayu, nak tanam mayat tang mana???

Tapi klu nak juai gak...just call me ok! Mmuuaahhahahaha...!

Anonymous said...

abg bomo siam tip top....kalo korg perasan bomo siam nie sume benda die bole ulas....aku ajak korg calon kn bomo nie jd calon pru...kalo menang kite calon kn jd pm lak...bomo nie sume bende die pakar tau...sll komen kt blog gap...

Anonymous said...

ya hal ini men8urut teman saya di propinsi selangor udah banyuak dijual tanah suku melayu oleh perampok ato maling ya dari partai umno itu juga ya. Buanyak Tanah suku melayu digade ato dijual kerna petinggi partai umno itu sendir yang jadi setannya. Kasian ya folower nya umno hanya tinggal di bawah pokok ya ketimbang petinggi umno buanyak banglow mewah ya ato punya buanyak perempuan reserve ya , itu ternyata bener.

Anonymous said...

Apa benda dia nih tulis aku tak faham sepatah haram..
Sejak bila kita ada rakyat bangsa ni dalam Malaysia?
Persoalannya bangsa apa dia nih?
Ke dia nih sama ngan bomo sia tuh?

Bomo Siam said...

Tanah ni, maruah diri. Namun, nak jaga maruah ni bukan kerja mudah...!

Nak tanya sikit, berapa ekoq org melayu yg masih ada 'maruah diri' la ni...?

Macam tempat aku ni, harga biasa tanah sawah, 30k/acre. Bila masuk je projek arowana, melambung hingga 300k/acre.

Hasil sawah, bersih RM400/acre sebulan (itu pun klu takde malapetaka).

Bayangkan, RM300k buat fd kat agro bank dpt l/k RM746 sebulan, takyah kerja teruk2 dok tgh bendang!

Ada yg kata, maruah adalah kemajuan diri...bukan tanah! Butui ka?

Jawapan aku...ianya tetap TANAH...!!!

Anonymous said...

bomo sial anak gampang memang pon sial! bomo sial ni serba tau! anwar main lubang jubor pon dia kata tak, anwar tak main la sbb dia alim..blh baca khutbah, blh jd imam!! muahahahaha!!!piiiraah!

Servant of God said...

Hoi bomo nizar sundal..

Ko takde hak nak cakap pasal maruah diri.

Ko memang takde maruah laa gampang, cakap ikut sedap tekak tokak kau tuh jek. Dasar manusia tak guna.

Bomo Siam said...

SoG 12:59 PM

Apabila Dr Mahathir sendiri berkata, UMNU itu parti racist!

Adakah beliau punya maruah...???

Anonymous said...

MEMANG LA ADA MARUAH SEBAB UMNO MEMANG PARTI BERASASKAN BANGSA MELAYU. BELIAU BERKATA BENAR. BUKAN MACAM PAS YANG SERBA SERBI TERSERLAH KEBAHLOLANNYA.. MELAYU KONONNYA ASSOBIYAH..BAHLOL SUNGGUH!

Anonymous said...

Salam semua pembaca.

Kalau diperhatikan semenjak 2 menjak ni komen bomo siam saya fikir adalah "neutral". Jgn salh anggap kepada saya. Sy adalah ahli Umno & always Umno InsyaAllah.

Kita kaji komen dia ada betulnya (jual tanah pada China), yang merepek tu buang ketepi. Semoga Malaysia dilimpahi rahmat dan sejahtera selalu.

Saya amat menginginkan UMNO transform kepada yang lebih baik. Sesuai dgn transformasi yang DS Najib selalu war-warkan.

Anonymous said...

Betul..3x