Tuesday, September 25, 2012

Terbongkar Sudah Kisah Khalid Ibrahim Sewakan Bas Kepada Khalid Ibrahim


Kenyataan Menteri Besar Selangor merangkap Exco yang menjaga portfolio Agama Islam Selangor pada 30 Ogos 2012 bagi menjawab khabar angin yang tersebar mengatakan Bas VVIP milik PKR dibeli menggunakan wang Kerajaan Negeri Selangor.
Saya ingin menegaskan bahawa kos sewaan bas dua tingkat yang akan digunakan Pakatan Rakyat sepanjang kempen Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 tidak menggunakan wang Kerajaan Negeri Selangor.

Bas berkenaan yang disewa untuk tempoh enam bulan dibiayai sepenuhnya oleh saya tanpa melibatkan satu sen pun wang rakyat dan wang kerajaan negeri.

Semua kos melibatkan bayaran kepada pemandu dan bantuan teknikal dimasukkan dalam kos sewaan itu tanpa melibatkan seorang pun kakitangan kerajaan negeri.

Justeru, saya menasihatkan pihak-pihak tidak bertanggungjawab menghentikan fitnah dan tohmahan jahat yang menuduh bas berkenaan disewa menggunakan wang Kerajaan Selangor dan wang rakyat.

Bas dua tingkat ini yang telah diubahsuai dengan dilengkapi platform untuk berceramah dan sistem bunyi akan memulakan siri jelajah ke Kelantan, Pahang, Kedah, Perak dan Perlis bermula esok sehingga 2 September diketuai Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

TAN SRI ABDUL KHALID IBRAHIM
DATO’ MENTERI BESAR SELANGOR  


Dipetik dari : Blog Anwar Ibrahim 
  

Tak sampai sebulan dan hari ini semuanya telah terbongkar.....

Mengikut maklumat dalaman PKR bas tersebut bukannya disewa oleh Tan Sri Khalid, sebaliknya bas tersebut adalah miliknya.

Didapati bas tersebut telah didaftarkan seperti berikut.
  • No Pendaftaran : BLU 8779
  • No Enjin : M61HA800001
  • Pembuat : Dong Feng
  • Tarikh Daftar : 03 September 2012
  • Kegunaan : Persendirian
  • Pemilik : Abdul Khalid Bin Ibrahim
Dipetik dari : Sel13
Kah...kah...kah...kantoi beb.....kantoi.....MB yang selama ini dijulang sebagai bersih dan suci dah kantoiiiiiiiiii.......

Exco Agama Islam pun bohong juga ke ???

Khalid Ibrahim sewakan bas kepada Khalid Ibrahim.....Kah....kah....kah....kah.....kah....kah....

Samalah macam kisah jet....

Tian Chua kata disewa.....

Anwar kata dipinjamkan.....

Jadi kisah sewa dan pinjam akan terus menghantui PKR selepas ini.....

29 comments:

Anonymous said...

OOOO maknanya Khalid Ibrahim menyewakn bas 2 tingkat tuh pada Khalid Fred Flinstone ...duit sewa tuh di bayar oleh Khalid Gagap sbg 'kawan' kpd Khalid Fred Flinstone ..

ekekekekekekekkekek

Anonymous said...

Oooo maksudnya bini khalid bini anwar juga, bini azmin bini anwar juga, azizah boleh di pepek oleh sesape pun, nurul izah bini tian chua juga

Anonymous said...

mahal ke bas PKR ni?

sama dengan harga cincin rm 24 juta milik rosma jib pm tu jgak ke?

Anonymous said...

pemimpin2 PR yg bergerak ramai2 pakai bas ni atau carpooling concept ni .. kira ok la... menjimatkan, selaras dgn dasar teknologi hijau kurang pakai kereta, kurang CO2 emission, kurang masalah kesesakan trafik, kurang masalah parkir, dll...

ada masalah rbf ooiii..kira OK la tu....

Anonymous said...

Nanti menjelajah keseluruh pelusuk negeri sambil saksikan persembahan daripada ustazah abby dan tarian bogel daripada ratu bogel PKR kut si eli

Anak Lenggong said...

Biasa laa guna duit rakyat untuk perkayakan diri sendiri beli bas kemudian disewakan kepada diri sendiri so..yang masyuk adalah diri sendiri juga.

Anak Lenggong said...

Biasa laa guna duit rakyat untuk perkayakan diri sendiri beli bas kemudian disewakan kepada diri sendiri so..yang masyuk adalah diri sendiri juga.

RBF Online said...

Anon 11.32 dan 11.41 pencacai yang meroyan setelah tak boleh jawab isu yang timbul.

Dah terkena atas batang hidung...

Anonymous said...

mak oi bas pun dia ada...makan keliling sungguh ni...

Anonymous said...

harga bus double decker dalam RM700k, tak masuk kos ubah suai. Perlu ker wang sebanyak tu dibelanjankan, banyak lagi orang yang memerlukan. semua rakyat Kelantan, Pahang, Kedah, Perak dan Perlis dapat naik bus tu ker? patutnya PKR buat jelajah naik kereta kancil jer, tak pun motor honda ex5 jer.. barulah dapat menyelami masalah rakyat.. tak bergitu penyokong2 PKR?

Anonymous said...

Kira khalid ni pandai gler la letak nama bas atas nama dia..bayangkan klu letak nama kjaan negeri,di wt nye diorg ni kalah pru 13 ni,abis la bas tu kene amik..ape2 pun,sapu dulu ape yg patut.. yg rakyat ni bg diorg, 'pandai2 la korg nk idup'....haha

Anonymous said...

Yela anon 2.29
Mesti org lain x terpikir nape ltk bas tu atas nama dia. Ada btul gak tu..klu khalid kata bas sewa,mcm tipu je..nk sewa mewah2 lak tu..pkai bas biasa pun bleh kot,kita org biasa ni nganga jelaaaaa..

Anonymous said...

Boss letak iklan lama2 dapat bayar lebih ke?

el halim said...

Kan ke Khalid ada masalah dengan Bank? Bleh buat pinjaman jugak ek walaupun tak bayar kat bank berjuta-juta..ni baik punya kautim dengan pegawai bank..huh..

Anonymous said...

Anon 26, 2012 4:15 AM,

betul lah, mesti mahal iklan bosss besar gedabak tu. masyuk ooo khalid ooo..

BOB MALAYA said...

aik!! khalid ada ada kembar ke??tak tau plak dia ada kembar..kayanya khalid siap ada bas sendiri untuk disewakan pada khalid klon...tapikan dari mana dia dapat duit untuk beli bas 2??boleh tak SPRM tolong siasat..sebab dulu dia bagi tau pada rakyat dia sewa bas tu selama 6 bulan tp sekarang terbukti bas itu milik dia...kaki tipu bodoh rupanya khalid gagap nie..sudah la makan rasuah..sudah-sudah la khalid rakyat sudah muak dengan permaianan politik murahan mcm pelacur cukup-cukup lah..

Anonymous said...

Khalid Ibrahim sedang merancang masa depan selepas PRU13 kot. Dia tahu selepas PRU13 dia akan kehilangan jawatan dan kerjaya politiknya akan tamat. Membeli bas double decker adalah salah satu usaha kearah itu. Hari ini bas tersebut digunakan untuk tujuan kempen PRU13. Selepas PRU13, Khalid Ibrahim akan menjadi pemandu bas pula.

Mungkin Khalid Ibrahim menerima nasihat dari pakar punahsihat ekonomi Selangor, Anwar Ibrahim untuk membeli bas tersebut.

Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Khalid Ibrahim sedang merancang masa depan selepas PRU13 kot. Dia tahu selepas PRU13 dia akan kehilangan jawatan dan kerjaya politiknya akan tamat. Membeli bas double decker adalah salah satu usaha kearah itu. Hari ini bas tersebut digunakan untuk tujuan kempen PRU13. Selepas PRU13, Khalid Ibrahim akan menjadi pemandu bas pula.

Mungkin Khalid Ibrahim menerima nasihat dari pakar punahsihat ekonomi Selangor, Anwar Ibrahim untuk membeli bas tersebut.

Wallahualam.

mtk

Anak Lenggong said...

Anom 11:32 bangang punya budak..kes cincin tu dah terbukti cuma mainan puak ko saja..sedangkan perkara tu tak ujud..kalau betul bagi la bukti dan buat laporan kepada polis..

Anak Lenggong said...

Anom 11:32 bangang punya budak..kes cincin tu dah terbukti cuma mainan puak ko saja..sedangkan perkara tu tak ujud..kalau betul bagi la bukti dan buat laporan kepada polis..

Anonymous said...

Bagaimana dengan bil electric n bil air di rum ah pm n tpm yg ratusan ribu setahun tu .... Ok ke berbanding bas yg menjimatkan kos perjalanan rasmi pemimpin2 PR tuu?

Think positive, say yes to the truth, take the better leaders, then let us change!

Anonymous said...

Kos Mercun bunga api sambutan tahun baru masihi oleh kerajaan bn lagi mahal dari bas PKR......

Sou Yuen said...

Stick to the issue la PR mules haha,we are discussing about uncle Khalid G and his twin bus,no connection with ring,bills or fireworks haha. Spread the thinking please or otherwise accept the things.

Anonymous said...

Kos Mercun bunga api sambutan tahun baru masihi oleh kerajaan bn lagi mahal dari bas PKR...
__________________________________
mcm la kalo pr perintah xde sambutan tahun baru ngan bunga api skali...udah2 la nk spin cite woi...bunga api tu pun utk show kt rakyat gak balik...ape bodo nye bdk nie...

Anonymous said...

Bagaimana dengan bil electric n bil air di rum ah pm n tpm yg ratusan ribu setahun tu .... Ok ke berbanding bas yg menjimatkan kos perjalanan rasmi pemimpin2 PR tuu?
_________________________________
kt umah tu bkn laki bini pm n tpm je yg duduk...mcm2 program n staf2 lain yg ade kt ctu..dh tntu la byk kos nye...xkn ko xleh pikir...ko tnye lak bape bil utk umah mb selangor, penang, kelantan n kedah...xkn ko bodo sgt...

Anonymous said...

KAH KAH KAH..

KOMEN2 PENCACAI TAIK PR KAT ATS NI AMAT BODOH LAAAA...DAHLA LARI TAJUK...TRY PULAK SPIN ISU LAIN..

DAH KANTOI TU..TERIMALAH HAKIKAT BAHAWA PEMIMPIN YG KORANG PILIH TU PENIPU BESAR!!!

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Persoalan sekarang bukan lah bas tersebut tetapi spin dan twist oleh MB Selangor. Kalau PR nak beli private jet sekalipun takde orang kisah tapi tetap kami akan jadikan isu buat sembang2 kat blog.

Berdasarkan kepada pujian melangit yang diberikan oleh penyokong PR kepada pemimpinnya, kita seolah2 merasakan yang mereka ini zuhud dan suci serta bebas dari sebarang dosa. Tapi apakan daya kantoi juga dengan isu bas. Kejap kata sewa, bila check balik rupa2nya dah dibeli atas nama persendirian.

Kepada cai2 PR, terimalah hakikat yang MB pujaan anda itu hanyalah manusia biasa, bukannya "malaikat" dan tidak lepas dari melakukan kesilapan. Pathetic.

anakbochek.

sylvia_ez said...
This comment has been removed by the author.
mizzlina said...
This comment has been removed by the author.