Tuesday, October 23, 2012

Audit:Patutlah Mereka Kurang Berkokok, Rupanya Ada Udang Di Sebalik Batu

Saban tahun setiap kali Laporan Ketua Audit Negara keluar maka akan bersorak sakan puak-puak Pas , PKR dan DAP kerana mereka mendapat bekalan peluru yang cukup banyak melalui laporan audit berkenaan untuk menembak kerajaan.

Tahun lepas adalah tahun yang paling gemilang bagi mereka hingga menyebabkan seorang menteri kabinet terpaksa meletak jawatan walaupun beliau tidak ada kena mengena.

Jika anda perhatikan pula tahun ini mereka kelihatan agak kurang ghairah untuk menembak BN menggunakan Laporan Ketua Audit Negara.

Kenapa ???

Saya pun pelik juga....

Siasat punya siasat dan setelah menelaah satu persatu Laporan Ketua Audit Negara 2011 secara online, rupa-rupanya ada benda yang tak kena dengan puak-puak mereka. Patutlah mereka tak berkokok banyak sangat.

Carian saya setakat ini mendapati laporan audit bagi negeri Kelantan yang paling teruk. Kalau kena cara ada pemimpin Pas Kelantan yang boleh hilang jawatan atau diheret SPRM.


Memang banyak perkara yang tak betul dalam laporan berkenaan. Terutamanya sekali yang melibatkan Projek Pembangunan Dan Pengindahan Tebing Sungai Kelantan.

Insyallah kita akan dedahkan satu persatu secara terperinci.....bagi saya selesaikan isu AES terlebih dahulu.....

Untuk permulaan ambillah sikit-sikit dulu dibawah ini untuk buat geli-geli....atau pun anda boleh lihat sendiri di sini.


Kerajaan islam  yang jujur dan amanah..... Takbir !

12 comments:

AcamBOY a.k.a AKjr Kepayang Mari said...

Salam perjuangan juga kp saudara,sy telah pautkan blog saudara.. dan mohon juga dipautkan blog sy ini aktiviskepayangjr.blogspot.com kdlm blog saudara tq.

Tahu lamo doh ore pas tak leh cays said...

Masalahnya rakyat banyak Percaya pada Serban dan Kopiah Tossei .. Selagi manusia dinamakan manusia .. Keinginan sama .. Nak tipu @ tidak ..

Akupuntakfaham said...

Jika baca keseluruhan laporan memang nampak banyak yang buruk dari yang baik

Anonymous said...

Kesimpulannya..

Perwatakan luaran xmnggambarkn kepribadian dalaman seseorang yg brnama manusia....

Selagi ia brnama manusia, sikit atau byk godaan nafsu dan wang HENGGET akan ttp mengusik naluri ....

Jadi kpd makhlok yg KALUT menuduh org len dgn pelbagai kemungkaran se eloknya cerminla diri dan puak kamu...

Jgn trlalu taksub dgn parti smp kemungkaran yg berlaku di dpn mata pon sengaja wat xnampak....

PERINGATAN WAT ahliPAS....

Anonymous said...

gomen kelantan nak di kohilalkan, ha ha ha.

DON MELAYU said...

podah cait!!aku ingat pkai serban bagai xbhong rpnya bhong tu sama tebal jer ngan lilitan serban...!!ni nak buat highway ni entah apa lak yg digdainya...ayuh rakyat kelantan,TUKAR!!acu test sepenggal...

Anonymous said...

Puak2 tuh senang cite akan salahkan Umno/BN kerana memerdekakan & menubuhkan Mesia nih.

Kalu tiada Umno/BN, tiadalah Mesia & tiadalah masalah.

Anonymous said...

''Untuk permulaan ambillah sikit-sikit dulu dibawah ini untuk buat geli-geli....'' .... hahahahaaaa ... x leh tahan dengan ayat ni!!

MIRA EDORA said...

TAK TAULAH NAK KATA APA YG PAKAI SERBAN KAN ALIM MESTI KENA DGR CKP MANA BLH MEREKA NAK LAWAN. SAMPAI MATILAH KRG HIDUP MCM TU AJELAH LANGSUNG TAKDE PERUBAHAN.

dol mat said...

tulah dah byksgt fitnah kat org umno sampai perangai sendiri pun dah tak blh nak kawal. kata pas perjuangkan agama tapi mana perginya kata2 itu.

Anonymous said...

apa komen pencacai umno psl CSL hina hudud? kenapa senyap semua pencacai pencacai umno bodoh?

Anonymous said...

Tu pun nak juga tuntut royalti. Tak cukup kenyang lagi kot?