Wednesday, October 24, 2012

Isu Chua Soi Lek:Menggelupur Kawan-Kawan Syaitan Minta Pendirian Orang Umno


Beberapa hari ini puak-puak Pas a.k.a parti kawan syaitan (pengakuan Nik Aziz mereka berkawan dengan syaitan tahun 1999) kecoh berhubung kenyataan Chua Soi Lek yang dikatanya menghina hukum hudud.

Melalak-lalak lah kawan-kawan syaitan meminta pemimpin-pemimpin Umno menyatakan pendirian mereka berhubung kenyataan Soi Lek.

Semalam juga ada pembaca tanya saya apa pendirian saya berhubung kenyataan Chua Soi Lek ?

Jawapan saya mudah....

Apa nak dihairankan dengan kenyataan Chua Soi Lek kalau Karpal Singh yang keluar kenyataan lebih teruk daripada Soi Lek pun pemimpin Pas boleh puja dan julang beliau. Siap ada pemimpin Pas kata sesiapa yang nak ambil Karpal Singh langkah mayatnya dulu......


Itu pemimpin  Pas yang kata beb.....pemimpin Pas......

Hari ini ada anda dengar pemimpin Umno kata langkah mayat mereka dulu kalau sesiapa nak usik Chua Soi Lek ?

Ada ?

Bila nak hentam Chua Soi Lek pandai pula Pas cari Umno untuk buka mulut dan nyatakan pendirian. Bila Umno berjuang mempertahankan kalimah Allah, ada Pas datang tolong Umno ?

Bila Umno mempertahankan kesucian masjid dan surau daripada dicemari oleh golongan yang tidak mandi hadas, ada Pas tolong Umno ?

Sebaliknya Umno pula yang dituduh macam-macam oleh Pas kononnya jahil, tak pandai agama dan sebagainya. Hingga mufti pun mereka turut balun.

Minggu lepas kan Husam Musa dah kata DAP lebih baik dari Umno , pergilah minta bantuan DAP untuk membalun Soi Lek sampai lunyai, apa pula nak minta tolong Umno.

Sebelum tanya pendirian Umno Pas perlu pergi tanya dulu pendirian DAP samada mereka dah terima hudud atau tidak ?

Pas tak usahlah lagi nak bercakap pasal hudud.....hudud dah tiada dalam kamus Pas. Hudud adalah sebahagian dari elemen negara islam yang diperjuangkan oleh Pas sejak zaman-berzaman hingga berbelas orang mati di Memali. Kini Pas dah gugurkan perjuangan negara islam kerana takutkan DAP, apa ke jadahnya lagi nak bercakap pasal hudud ?

Berhentilah membohongi orang-orang islam wehhhhhh.....

Orang Pas sendiri pun tinggal tak berapa kerat saja lagi yang masih memperjuangkan negara islam dan hudud. Semenjak berkawan dengan syaitan kebanyakkan orang Pas semuanya dah diresapi fahaman PKR dan DAP.

Semalam dua berita yang dikeluarkan laman rasmi penyambung lidah syaitan mengerah ahli Pas turun berhimpun depan Wisma MCA hari ini bagi membantah tindakan Soi Lek....


Ahli PAS, rakyat diseru demo bantah MCA

Hari ini apa jadi ? 

Orang Pas sendiri pun hanya 200 orang yang turun.....

Malu lah wehhhhhh.....

200 demo bantah Chua Soi Lek di depan Wisma MCA

Kalau dengar kepada Pas punya gempak boleh runtuh Wisma MCA hari ini, tapi 200 orang sahaja pejuang-pejuang cicak mengkarung Pas yang turun membantah Soi Lek. Wa....kah....kah.....kah......kah......

Kerana Ambiga orang Pas boleh turun berbondong-bondong.....

Kerana nak pertahankan peliwat yang Nabi tak mengaku umat orang Pas boleh turun berduyun-duyun.....

Tapi kerana nak bantah kenyataan Soi Lek, 200 orang saja yang turun ? Muah...ha....ha....ha....ha.....

Sebab itu saya kata dah tiada perjuangan islam dalam Pas kerana majoriti pemimpin dan orang-orang mereka telah dirasuk syaitan berkat kata-kata dari mulut tok guru mereka 12-13 tahun dulu.  




U/P: Minta maaflah jika ada yang tak setuju saya banyak menggunakan perkataan syaitan untuk merujuk kepada Pas. Saya dapat idea ini pun hasil belajar dengan mereka. Akhir-akhir ini mereka kerap merujuk kepada Umno sebagai syaitan yang dikenali. Jadi apa salahnya jika saya merujuk kepada mereka sebagai kawan syaitan. Sebab Nik Aziz sendiri mengaku mereka berkawan dengan syaitan.

28 comments:

Joeyhady hady ismail said...

sejak kebelakang ini, aku suka baca blog RBF online.

kupasan dan menjawab isu cukup menarik.

aku kena baca banyak blog RBF kerana nak jadi macam blog RBF.

tahniah..terus kan usaha untuk menghentam pembangkang.

sudilah kiranya link kan blog saya. thanks admin RBF online

mustaqim said...

terbaik bro......kalau suh depa turun demo perjuang hudud pun aku rasa x seramai wali pasambiga nye demo.....

org islam nie ramai yg bodo dari pandai sbbnya mudah......syaitaan..hhaaa.......kawan laa lagi ngn syaitan dap tue....

(kesimpulannya aku bukan robot)

usin said...

nk carik political mileage mula meraban cari umno. pasal soi lek sibuk demo depan pejabat mca. masa karpal hentam hudud, apa pasal tak buat demo depan opis karpal ke, opis dap ke. apasal tak buat? bikin hancing betul la lu org. pendirian aku pulak yg bukan ahli umno sebab tak bayar yuran ahli ni, org mcm karpal ke, soi lek ke, yg sanggah agama aku, aku bantah, aku kutuk, aku lawan balik. bukan ikut2 kerana takut hilang kawan mcm pas tu... sengal betul la.

Anonymous said...

eh PAS nih mmg Parti Ajaran SYAITAN. tgk la wali selipar yg x sedar diri tuh. nk mampus pun gila kuasa lagi haha

Anonymous said...

ngeh ko ham hina umat islam buat demo anti filem 'innosen of muslim' dengan kata buat masa dan tenaga, aku tak dengar pon penganot pas berani bersuara bantah komunis old town coffe tuh..

gen2felda

Dok perhati tindak tanduk Pas said...

Selagi nik aziz n hardy boy tak buka mulut .. Islam penganut Pas hanya dari mulut pemimpin mereka sahaja.. Patuh pada ketua .. BeiiiGongg

Anonymous said...

Ini baru betul rbf..hujah yg pakai akal...espescially pasal jumlah penyokong pas yg turun berbanding masa bershit dulu...

Anonymous said...

Hudud ni kat Malaysia dah macam jadi modal perniagaan pilihraya jer dibuat oleh parti2 politik. Tengok PAS, nak undi melayu kena heboh nak laksana hudud. Tengok DAP dengan MCA, nak undi Cina sampai berebut2 bagi komen pasal tak nak kan hudud kat Malaysia ni. Yang bestnyer, PAS boleh capur dgn DAP. UMNO bole campur dgn MCA. Bagi aku UMNO campur PAS, Bila Melayu/Islam dah kuat, pi bolayan la sama MCA ngan DAP kalau diaorang tak nak ikut kita. Cuma penyatuan PAS dgn UMNO jer yang bole menguatkan Melayu/Islam......itu jer.

bebo said...

ni semua salah nik aziz

kak bedah said...

eleh bab dap nik ajis buat bodoh je..bila mca ckp ckit pas buat propa lbh2 kan emm

Anonymous said...

pas pis pus masuk angin keluar asap cakap tak serba bikin buat demo memang pandai dari dulu smpai skrg itu aje yang mereka pandai..apo nak jadi den pun x tahu pas, pas

Anonymous said...

Saudara RBF ulasan anda amat menarik. Jangan lupa semasa penduduk Islam Seksyen 19 hadapi masalah gangguan kuil Hindu tidak ada tindakan selepas banyak aduan dibuat kepada pemimpin PR. Padahal masalah penduduk berlaku kerana sikap pemimpin PR yang membatalkan pemindahan kuil yang diluluskan BN pada Disember 2007. Akibatnya penduduk berhadapan situasi yang sukar akibat gangguan yang semakin menjadi2.. Kenapa pemimpin PR tidak membela penduduk Islam pada April - Disember 2008?. Bila keadaan sudah kronik penduduk minta bantuan pihak luar. Tapi NGO Islam yang membantu penduduk diserang pemimpin PAS pada 08/01/2009 konon provokasi UMNO kepada kuil Hindu. Artikel Persoalan kuil Sek 19 tersebar luas dalam blog2 PR pada Januari 2009. Pelbagai tuduhan dibuat kepada penduduk dan UMNO. Lebih pelik ada blog PR yang mendakwa UMNO nak rampas Selangor. Semasa NGO dirikan gelanggang untuk mengurangkan gangguan orang luar mereka hantar begitu ramai penguat kuasa MBSA berkawal dikawasan penduduk seolah2 NGO Islam lebih berbahaya daripada pihak yang buat provokasi kepada penduduk Islam. NGO hantar memorandum minta kuil segera pindah. Pada Julai 2009 laporan sulit MTES tersebar ada surat perjanjian antara wakil rakyat PR dan pihak kuil iaitu tapak satu ekar untuk kuil baru akan dipindahkan berhampiran kawasan majoriti Islam Seksyen 23. Bantahan penduduk tidak dipedulikan malah tapak kuil dipagar, MB berkeras hendak bina kuil disitu walaupun penduduk buat bantahan. Pada 28/08/2009 penduduk dari beberapa seksyen bergabung dengan NGO Islam bawa kepala lembu membantah kuil bermasalah dipindah kekawasan majoriti Islam. Kenapa media dan pemimpin Islam PR tuduh UMNO dalang kepala lembu? Kenapa pemimpin Islam PR dan media PR membela pengunjung kuil haram yang buat provokasi kepada penduduk Islam Seksyen 19?. Salahkan penduduk pertahankan kawasan mereka daripada gangguan gangster dan pelbagai masalah oleh pengunjung kuil haram ditapak milik PKNS yang amat menganggau ketenteraman awam dikawasan majoriti Islam?.. Pemimpin Islam PR akan lebih dihargai jika membela sesama Islam. Penduduk terpaksa minta campur tangan pihak luar kerana pemimpin PR tidak menjaga sensisitiviti masyarakat Islam. Pemimpin DAP lebih banyak mengguriskan hati umat Islam patut diberi perhatian. Jangan hanya nampak kuman diseberang sedangkan gajah depan mata lebih bahaya.

Anonymous said...

Saudara RBF ulasan anda amat menarik. Jangan lupa semasa penduduk Islam Seksyen 19 hadapi masalah gangguan kuil Hindu tidak ada tindakan selepas banyak aduan dibuat kepada pemimpin PR. Padahal masalah penduduk berlaku kerana sikap pemimpin PR yang membatalkan pemindahan kuil yang diluluskan BN pada Disember 2007. Akibatnya penduduk berhadapan situasi yang sukar akibat gangguan yang semakin menjadi2.. Kenapa pemimpin PR tidak membela penduduk Islam pada April - Disember 2008?. Bila keadaan sudah kronik penduduk minta bantuan pihak luar. Tapi NGO Islam yang membantu penduduk diserang pemimpin PAS pada 08/01/2009 konon provokasi UMNO kepada kuil Hindu. Artikel Persoalan kuil Sek 19 tersebar luas dalam blog2 PR pada Januari 2009. Pelbagai tuduhan dibuat kepada penduduk dan UMNO. Lebih pelik ada blog PR yang mendakwa UMNO nak rampas Selangor. Semasa NGO dirikan gelanggang untuk mengurangkan gangguan orang luar mereka hantar begitu ramai penguat kuasa MBSA berkawal dikawasan penduduk seolah2 NGO Islam lebih berbahaya daripada pihak yang buat provokasi kepada penduduk Islam. NGO hantar memorandum minta kuil segera pindah. Pada Julai 2009 laporan sulit MTES tersebar ada surat perjanjian antara wakil rakyat PR dan pihak kuil iaitu tapak satu ekar untuk kuil baru akan dipindahkan berhampiran kawasan majoriti Islam Seksyen 23. Bantahan penduduk tidak dipedulikan malah tapak kuil dipagar, MB berkeras hendak bina kuil disitu walaupun penduduk buat bantahan. Pada 28/08/2009 penduduk dari beberapa seksyen bergabung dengan NGO Islam bawa kepala lembu membantah kuil bermasalah dipindah kekawasan majoriti Islam. Kenapa media dan pemimpin Islam PR tuduh UMNO dalang kepala lembu? Kenapa pemimpin Islam PR dan media PR membela pengunjung kuil haram yang buat provokasi kepada penduduk Islam Seksyen 19?. Salahkan penduduk pertahankan kawasan mereka daripada gangguan gangster dan pelbagai masalah oleh pengunjung kuil haram ditapak milik PKNS yang amat menganggau ketenteraman awam dikawasan majoriti Islam?.. Pemimpin Islam PR akan lebih dihargai jika membela sesama Islam. Penduduk terpaksa minta campur tangan pihak luar kerana pemimpin PR tidak menjaga sensisitiviti masyarakat Islam. Pemimpin DAP lebih banyak mengguriskan hati umat Islam patut diberi perhatian. Jangan hanya nampak kuman diseberang sedangkan gajah depan mata lebih bahaya.

Anonymous said...

Saudara RBF ulasan anda amat menarik. Jangan lupa semasa penduduk Islam Seksyen 19 hadapi masalah gangguan kuil Hindu tidak ada tindakan selepas banyak aduan dibuat kepada pemimpin PR. Padahal masalah penduduk berlaku kerana sikap pemimpin PR yang membatalkan pemindahan kuil yang diluluskan BN pada Disember 2007. Akibatnya penduduk berhadapan situasi yang sukar akibat gangguan yang semakin menjadi2.. Kenapa pemimpin PR tidak membela penduduk Islam pada April - Disember 2008?. Bila keadaan sudah kronik penduduk minta bantuan pihak luar. Tapi NGO Islam yang membantu penduduk diserang pemimpin PAS pada 08/01/2009 konon provokasi UMNO kepada kuil Hindu. Artikel Persoalan kuil Sek 19 tersebar luas dalam blog2 PR pada Januari 2009. Pelbagai tuduhan dibuat kepada penduduk dan UMNO. Lebih pelik ada blog PR yang mendakwa UMNO nak rampas Selangor. Semasa NGO dirikan gelanggang untuk mengurangkan gangguan orang luar mereka hantar begitu ramai penguat kuasa MBSA berkawal dikawasan penduduk seolah2 NGO Islam lebih berbahaya daripada pihak yang buat provokasi kepada penduduk Islam. NGO hantar memorandum minta kuil segera pindah. Pada Julai 2009 laporan sulit MTES tersebar ada surat perjanjian antara wakil rakyat PR dan pihak kuil iaitu tapak satu ekar untuk kuil baru akan dipindahkan berhampiran kawasan majoriti Islam Seksyen 23. Bantahan penduduk tidak dipedulikan malah tapak kuil dipagar, MB berkeras hendak bina kuil disitu walaupun penduduk buat bantahan. Pada 28/08/2009 penduduk dari beberapa seksyen bergabung dengan NGO Islam bawa kepala lembu membantah kuil bermasalah dipindah kekawasan majoriti Islam. Kenapa media dan pemimpin Islam PR tuduh UMNO dalang kepala lembu? Kenapa pemimpin Islam PR dan media PR membela pengunjung kuil haram yang buat provokasi kepada penduduk Islam Seksyen 19?. Salahkan penduduk pertahankan kawasan mereka daripada gangguan gangster dan pelbagai masalah oleh pengunjung kuil haram ditapak milik PKNS yang amat menganggau ketenteraman awam dikawasan majoriti Islam?.. Pemimpin Islam PR akan lebih dihargai jika membela sesama Islam. Penduduk terpaksa minta campur tangan pihak luar kerana pemimpin PR tidak menjaga sensisitiviti masyarakat Islam. Pemimpin DAP lebih banyak mengguriskan hati umat Islam patut diberi perhatian. Jangan hanya nampak kuman diseberang sedangkan gajah depan mata lebih bahaya.

Anonymous said...

Maaf RBF terhantar 3 kali tolong padam yang dua tu. TK

Anonymous said...

bongok betul pencacai umno ni...mudah sgt kena spin..

Anonymous said...

Saya menantikan ulasan dari Warga Shah Alam

Anonymous said...

Canggih Bro RBF........

Aku dah tak larat tengok kebanggangan Pas. Sebab merekalah orang Islam dilihat mundur. Kalau tidak kerana Umno, dah lama kita jadi macam orang Islam di Selatan Thai dan Bangsa Moro di Philipina atau Islam Burma di Rakhine.

Syukur alhamdulillah, celik mata je persekitaran Islam semua sudah tersedia dibumi bertuah ini. Kita bernafas dan beribadah dalam negara yang aman.

Anonymous said...

Aku benar2 setuju dgn ko RBF. Hentam saja Parti Anak Syaitan ni sampai lunyai. Itu saja yang selayaknya untok mereka. Bila Karpal Singh tentang Islam tentang HUDUD mereka tidak pulak bersuara. Mengapa tidak buat demo depan rumah Karpal Singh, rumah Ambiga? atau gereja yang terang2 mahu ambilalih agama resmi negara ini? Mengapa tidak mahu lakukan? Takut? Bodoh punya PAS.

tokgaru said...

Tak salah kalau anda kata pemimpin Pas bersahabat dengan syaitan. Ulamak besar mereka Nik Aziz memang telah menaruh harapan yang tinggi kepada syaitan untuk merealisasikan perjuangan islam Pas. Syaitan juga macam jin. Ada jin islam ada jin kafir. Syaitan ada yang islam dan ada syaitan yang kafir.

Untuk pengetahuan RBF, syaitan yang Nik Aziz buat kawan itu adalah syaitan islam. Tak kan lah syaitan kafir nak tolong Pas jika dia tahu Pas nak menegakkan negara islam dan melaksanakan hudud. Hanya syaitan kafir yang lalok saja yang sudi bersahabat dengan Nik Aziz atau orang2 yang kuat pegangan islam nya.

Okay tak ?

tokgaru said...

Umno tak usah layan tuntutan Pas tu. Bior lah dia nak menyalak macam anjing gila.

Kita cadangkan Pas ajak kekawan dalam DAP dan PKR turun buat demo bantah kenyataan Chua Soo Lek. Kalau masa Bersih dulu Ambiga jadi ketua, Nik Aziz dan Hadi Awang jadi pengikut.

Kali ini kita nak Nik Aziz pulak jadi ketua, bior lah Ambiga dan Karpal Singh jadi pengikut pulak.

Gua gerenti bilangan yang turun lebih ramai lagi daripada Bersih .. ahli Pas 100% turun, ahli PKR 100% turun dan ahli DAP 100% turun. Kerana mereka adalah kumpulan yang mahu undang2 Hudud dilaksanakan di negara ini.

Namakan himpunan itu sebagai Himpunan Hudud. Gua pun mesti turun punya .. tapi untuk angkat gambar saja lah.

Anonymous said...

isu ini mudah saja..

melibatkan agama islam...

yang disibukkan dgn UMNO atau PAS kenapa...

Islam itu ada dalam diri anda..

kadang2 kecewa dgn org politik ni(pemimpin,blogger,dan ahli2)..

hal ini berkaitan agama islam,politik parti tu letak tepi dulu..

ahli PAS dan UMNO bukan semuanya rigid dgn apa yang dikeluarkan /dinyatakan oleh pemimpin mereka.

slagi islam tu adalah akidah dalam diri anda,tolak tepi dulu politik kepartian anda,x kira PAS atau UMNO.

-Warga Shah Alam-

hangkedee said...

Aik dah terbalik kot pula Big BOSS Dapig hina Islam meyorok bawah kain takut terketar ketar goncang teloq.Biol ke bahlol juak juak hampas ni.Nak bersatu tak nak, nak bergaduh sesama Islam pantang seru berdemo terus.Tuhan beri 5 pacaindera guna lah sebaik mungkin.Fikirkan bagaimana sekiranya anda di bakar hidup hidup oleh kafir harbi sperti sami buddha di Burma.

Anonymous said...

Bro RBF..

Macamnehla yg sy mau...setiap entry bro mmg mmbuat sy teruja nak mmbacanya...

Tapi part tarok video mangkok jamban PAS yg sgp mati mmprtahankn kapal sink tu umpama menyiram perahan limau nipis ke luka....SADIS n MENYAYAT HATI..mmg ahliPAS lupe nak tgk cermin sblm mrk memaki hamun CSL....

Itula jadinya bile kite umat Islam brpecah...makin ramai yg brani mmprtikaikn agama kite...cer PAS n UMNO brsatu..xkn ada suara sumbang yg nyaring menyalak mmprtikaikn lagi apa2 tntang Islam secara terang2an...


Yesza..semoga bro dah semboh dr virus AES...

muahahahahahhahahah

Anonymous said...

vwALI WALI BISU PAS TELAH LAMA TELAN LAMA DIKENCING PUAK DAP BUKAN SAJA ATAS SEJADAH,SERBAN DAN JUBAH MALAHAN DIRECT DIPANCUT KE DALAM MULUT/....MEREKA DAH JADI BACUL DAN TOLOL BERMULA DARI PEMIMPIN TERTINGGI HONGGA LAH HAMBA RAKYAT PAS/////KEBODOHAN DAN KETOLOLAN MEREKA MERUPAKAN SATU HONAAN DARI ALLAH TANPA SEDAR AKIBAT SUKA MEMPERMAINKAN HUKUM ALLAHH////SEMUGA PEMIMPIN PAS DAN PENHANUT NYA TERUS TOLOL DAN TOLOL LAGI///AKU SUKA MELIHAT GELAGAT MEREKA, ANAK AKU SUKA TENGOK KETOLOLAM ,ERAKA ......MASYARAKAT KETAWA MELIHAT GELAGAT TOLOL MEREKA//// SYABAS PAS SEMOGA KALOAN TERUS TOLOL DAN TOLOL LAGI//////AMIN

Anonymous said...

Setuju sangat guna parti kawan syaitan atau lebih tepat parti ajaran sesat kata MB terengganu tapi aku rasa lebih baik guna parti ajaran syaitan, lebih tepat tu.

Anonymous said...

Ambiga punya lah power, sampai ada yang bagi RM500 suruh pergi sokong Ambiga..

PAS = Pengikut Ambiga Sreenevasan

Anonymous said...

Syabas bro RBF, terbaik.
Biar orang ramai nampak perangai sebenar orang2 pas ni.