Wednesday, October 17, 2012

Khalid Ibrahim Terus Menerus Dengan Amalan Bohongnya


Dua bulan lepas selepas Datuk Noh bangkitkan isu kerugian UNISEL Khalid cuba berdolak-dalik untuk menafikan perkara itu.

Antara kata-katanya dalam usaha untuk nak menafikan dakwaan Datuk Noh,
Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata hari ini laporan audit kewangan Universiti Selangor (Unisel) yang menunjukkan kerugian selepas cukai kira-kira RM54.8 juta tidak diselaraskan sepenuhnya.

Abdul Khalid berkata pihaknya memerlukan masa untuk membentang laporan kewangan universiti itu sebab perlu melalui beberapa proses seperti dibawa ke peringkat Mesyuarat Agung Tahunan dan audit bebas untuk mendapatkan kelulusan.

Laporan audit memakan masa untuk dibentangkan kerana Kerajaan negeri sedang dalam proses mengambilalih hutang yang ditanggung Universiti Selangor bagi membebaskan beban kewangannya.


Hari ini apabila Laporan Ketua Audit Negara dikeluarkan dan sudah tidak ada ruang lagi untuk Khalid menafikannya, tiba-tiba dia buat kona baring dan menggunakan jawapan lazim pemimpin-pemimpin pak-khatan rakyat yang berlidah syaitan.

Katanya....
Masalah pentadbiran yang ditinggalkan oleh kerajaan BN dalam pengurusan syarikat negeri Pendidikan Industri YS Sdn Bhd (PIYSB) yang menguruskan Universiti Selangor (Unisel) telah diperbetul, kata menteri besar Selangor. 


Tidak pernah nak mengaku kesalahan sendiri....

Rela berbohong untuk menipu orang ramai....

Kerugian UNISEL dia letak diatas bahu BN....

Peningkatan simpanan kepada RM 1.9 bilion dia mengaku itu kerjanya. Langsung tidak disebutnya bahawa RM 1.4 bilion adalah hasil yang ditinggalkan oleh Khir Toyo pada tahun 2008. 

Untuk pengetahuan rakan-rakan pembaca sekalian. Sewaktu Khir Toyo menyerahkan kuasa kepada Khalid pada tahun 2008 , beliau meninggalkan wang simpanan sebanyak RM 1.4 bilion.

Begitu juga dengan UNISEL, semenjak mula beroperasi dari tahun 2000-2008 UNISEL tidak pernah rugi...

Kini bila rugi di zaman dia tiba-tiba kesalahan diatas bahu BN pula.....

Betul-betul amalan syaitan yang dia amalkan.....

Kalau tak bohong bukan Khalid Ibrahim namanya....

76 comments:

Cili Padi said...

Memang haramjadah khalid gagap ni... dah bodoh sendiri tak nak mengaku pula dia... duit dah kebas pastu nak salahkan umno... apa yang dia buat selama 4 tahum? Duduk menghabiskan duit ke? Benda kecik pun tak boleh settle ada hati mau jadi MB sepenggal lagi ka? Kahkahkah!

xXx said...

bodoh melantun-lantun lah khalid ni. dia ingat rakyat bodoh ke taktahu yang dia ni tak boleh pakai punya orang. Barua kesayangan anwar dia ni, sanggup beli bas pakai nama dia pastu letak gambar anugerah tuhan besar-besar hahahaha.

Anonymous said...

klu dh org korporat tak menipu tak sah!

Anonymous said...

Memalukan. Knp PR lantik dia ni jd MB? Ini je ke produk PR yg trbaik?

mawar hitam said...

si khalid gagap nie mmg ak layak lgsg lah jadi MB!!!
nak buat mcm mne kn klu dh org2 PR tu camnie lh perangainye...
semuanya dasar mata duitan dn gila kuasa!!

Anonymous said...

MB Sgor ..tambah hasil Perbendaharaan Negari ... kira OK. la...

bandingkan masa MB UMNO Sgor dulu....

Ada yg larikan jutaan wang tunai ke Australia.....@ MB Mat tayson...

Ada yg contra-beli rumah istana baru .... 1tahun penjara ..@ MB Mat kirtoyol ..

HAPUSKAN "NYAMOK2 UMNOPORNO" - TIADA "PENYAMUN2 TARBUS" -- > Kerajaan bersih, rakyat sihat, ekonomi makmur---> Insya allah Selangor Maju, Selamat & Sejastera!

Anonymous said...

Khalid Ibrahim sedang menghitung hari2 terakhirnya sebagai MB Selangor. Pembohongan Khalid Ibrahim sudah tidak terhitung lagi. Dia akan terus berbohong selagi hayatnya masih ada.

Pembohongan dan pengkhianatan Khalid Ibrahim dan Kerajaannya keatas majoriti rakyat Selangor akan menjadi punca utama berkuburnya PR amnya dan PKR khususnya di Selangor dan seluruh negara Insya-Allah. Wallahualam.

mtk

hanizam said...

percaya @ sebaliknya, pendaftaran pelajar baru ni, hanya 85 orang je yang mendaftar...

sumber:WARGA UNISEL BESTARI JAYA...

Abang Iman said...

khlaid khalid....gagap, membisu, spin, menipu, macam macam ada dalam PR....

Anonymous said...

again and again...

anda menyerang isu unisel.hope RBF x taksub sgt dgn hal unisel.

kami sebahagian penduduk shah alam mendapati kemampuan PBT semakin meningkat dlm menguruskan hal2 rakyat.

kemudahan asas ditambah baik.ruang pejalan kaki,tandas awam,food court di sec.11,sec.2,dan lain tempat di pantau kebersihan,dan di bulan puasa-surau sementara juga disediakan di bazar ramadan,pasar malam di padang jawa ditutup sementara pada waktu magrib bagi menghormati solat,kuliah2 dari ulama2 besar semakin meriah di masjid negeri dan surau2(termasuk surau sec.8 yang dikunci oleh umno dulu),program wakaf alquran semakin meluas di masjid2,kemudahan riadah ditambah baik dan kemas kini.

rakyat melihat dan merasa perubahan.

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

RBF juga skali lagi mengungkit simpanan yg ditinggalkan oleh MB khir..

1.4 billion?dari segi perbelanjaan utk kemudahan rakyat ketika itu,sejauh mana khir 'pulangkan'semula untuk rakyat??

banyak mana pula yg kroni2 raih ketika itu??kalo bukan kroni,knape terdapat usahawan2 umno yg ditarik kereta selepas PRU12 sbb x dpt projek??jgn andaikan kami xtau apa yg terjadi selepas peristiwa hitam PRU12 buat UMNO..

Walaupun sebahagian besar ahli2 umno berkata selangor akan bankrap di bawah PR kerana isu air percuma,tp anda sendiri lihat.

rizab 1.4 billion itu berjaya dikekalkan dan ditambah walaupun semakin banyak perbelanjaan dikeluarkan utk rakyat.

Ingat dan fahamilah..konsep wakaf yg semakin hari semakin banyak diterapkan oleh pentadbiran kerajaan negeri sekarang adalah salah satu cara terbaik utk membimbing rohani.

semakin banyak kita berbakti dan menghulur,nescaya Allah akan membalas dgn pelbagai cara.

ini yg kita tidak lihat sepanjang 50 tahun pentadbiran umno/bn di selangor..

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

ini yg kita tidak lihat sepanjang 50 tahun pentadbiran umno/bn di selangor..
__________________________
org buta hati mcm ko je yg xnmpk ape pembangunan yg umno bn wat di selangor...shah alam yg ko duduk pn byk pembangunan yg dibuat...jgn la buta hati sgt binatang woi...

Anonymous said...


rizab 1.4 billion itu berjaya dikekalkan dan ditambah walaupun semakin banyak perbelanjaan dikeluarkan utk rakyat.
__________________________________
mang la byk sbb xdigunekn utk pembangunan n selenggara infra...jgn bodo kn rakyat dengan angka ko tu la sial...ko duk shah alam segala-gala dh ade...bole la ko ckp mcm2...meh sini turun kt kg2 ade kerajaan pr peduli...jalan n parit2 xberjage ade ko tau...bodo la ko nie warga shah alam...

Anonymous said...

warga shah alam punye spin kalo org xtau mesti percaye konon bagus la kerajaan pr selangor nie...woi byk lg rakyat selangor yg xdpt lagi air percuma la...ko tnye lak brape byk kroni2 mb yg dpt projek2 kt selangor nie,....

Anonymous said...

hehe..
jgn la melenting saudara.

saya melihat,pembangunan perlu seiring dengan pembinaan rohani.

ini yg sangat membezakan antara umno selangor dan PR kini..

walau pelbagai tuduhan,tp program agama di shah alam adalah yang terbaik sepanjang 13 tahun di sini.

dan amatlah pelik bila saya melihat ahli umno mengatakan ustaz azhar idrus itu sesat,walhal dia telah berjaya membawa ribuan anak muda ke masjid2,ke dataran s.alam..

ingat,kemajuan dunia xde erti apa2 pun kalau hal2 agama jauh ditinggalkan,contohnya sehingga lupa apa itu najis mughallazah..

teruskan dengan program dakwah di selangor..itu yg terbaik utk melayu kita kini...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

isu air percuma??

lebih 5 juta pengguna dpt manfaat.

pihak JMB perlu memainkan peranan lebih penting dlm mendapatkan meter individu buat penduduk.kerajaan negeri juga dah banyak bukak saluran bagi penduduk2 rumah pangsa/flat/pangsapuri utk mendapatkan air percuma.

tp sayang,ada pihak JMB yg tidak membuat kerja dan sibuk berpolitik dlm isu air ni.mereka ditugaskan menghantar permohonan mendapatkan meter individu,tp sibuk dgn hal2 saman kerajaan negeri.

so,renung2kan dan sama2 cari jalan penyelesaian terbaik

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

eh iye ke? jadi semakin bercambahnya rumah2 urut, kelab malam dan yang seumpamanya tu nak letak mana? masyukkkkkk tuuuuu..hehehe

Anonymous said...

dan semakin berleluasanya penjualan minuman keras secara terbuka nak letak mana?

Anonymous said...

rumah urut,pusat maksiat,arak..masalah ni xkan abis sampai bila2 slagi ada permintaan.

walaupun kerajaan negeri tidak lagi mengeluarkan lagi lesen2 utk rumah urut,pengusaha still degil.

bukan di selangor jer masalah ni,malah hampir setiap negeri.

kalau anda x nmpak inisiatif memperbanyakkan program ibadah seperi kuliah,seminar,kursus dan sebagainya adalah jalan terbaik,mmg anda jenis buta hati.

janganlah biarkan kejahilan itu menguasai diri kita.. lawanlah walaupun dengan sekecil-kecil usaha..

dan jangan sekali2 kita memperkecilkan org yg mengindahkan rumah Allah,kerna jika ada musibah dtg melanda,mereka lah benteng yg akan selamatkan kita.Insya Allah :)

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

jadi adakah terbukti tidak sekuat mana iman mereka2 yang memperjuangkan agama Allah dengan hanya berdiam diri sedemikian rupa?

kononnya iman setebal Thariq? tahu pula pengusaha berdegil mengapa tiada bertindak? mengapa pula berkumpul di jalan raya sanggup? manakala isu ini ditutup sebelah mata itu?

jadi terbuktilah kerajaan negeri selangor yang mencanangkan mereka lebih hebat tapi tiada beza juga dengan yang dikeji?

Anonymous said...

lawanlah walaupun sekecil2 usaha..

cukup indah ayat itu. tapi sangat contradict dengan perenggan ayat yang di atasnya. walaupun lesen tidak dikeluarkan, pengusaha tetap degil..

jadi maknanya memang TIADA pun sekecil2 usaha untuk membanteras percambahan tempat maksiat? bukan sahaja bertentangan dengan Islam, malah anda sendiri mengakui ia melanggar undang2.. jadi di mana hebatnya kerajaan negeri yang ada skrg berbanding sebelum ini.

mengimarahkan masjid juga berlaku di mana2..tetapi pertamabahan tempat maksiat tidak beitu menonjol berbanding negeri anda..tambahan pula di kawasan majoriti melayu islam pun ada..di situ kah hebatnya kerajaan negeri skrg?

Anonymous said...

tiada tindakan?mohon anon 3:33 pm rujuk suratkhabar sebelum2 ini,berita2,rancangan 999.

tempat maksiat sering digempur di lembah klang ini.tp mereka2 ini tetap berdegil.mungkin penglibatan org dalam adalah punca mereka2 ini sentiasa kebal..

lawanlah dgn sekecil2 usaha >>doa adalah senjata yg sentiasa dkt dgn kita..itulah sekecil2 usaha yg mampu setiap insan usahakan.ini perkara asas :)

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

benar..tetapi tindakan2 hanya untuk ditayangkan kepada umum semata2 tidak bermakna..sebab itulah pengusaha tetap degil..

jadi di mana kuasa kerajaan negeri? orang dalam bukankah bermakna orang yang ada kuasa dalam negeri tersebut? lagi sekali contradict kenyataan anda.

doa? ya..kita berdoa. doa tanpa usaha juga tidak bermakna. sekecil2 usaha berdoa itu, tetap ada juga yang menggunakan doa untuk menghancurkan dan membuncitperutkan saudara seagamanya..hmmmm...pelik bukan? ajarana asas dalam agama pun dipermainkan?

pokok pangkalnya adalah berani dan benar. kerajaan negeri skrg mencanangkan mereka lebih baik, mengapa tiada apa yang boleh dibanggakan berbanding kerajaan lalu? penipuan demi penipuan pula berjaya didedahkan oleh pihak lawan beserta dengan bukti dan fakta..

jadi bagaimana pengundi muda seperti saya boleh menjadikan kerajaan negeri skrg sbg alternatif terbaik sedangkan isu yang saya perkatakan tadi, anda sendiri mengeluarkan hujah yang bercanggah?

Anonymous said...

jadi jangan salahkan orang awam spt saya jika saya ada persepsi bahawa

'rasuah' di kalangan 'orang dalam' dalam 'kerajaan negeri' skrg ini telah menyebabkan 'pengusaha still degil' walaupun 'tempat maksiat sering digempur'..maka, rakyat terpaksalah menggunakan 'sekecil2 usaha iaitu doa' semoga tidak bertambah lagi tempat maksiat..

hmmmmmm...

Anonymous said...

beserta bukti dan fakta?
bukti dari mana?utusan?banyak mana utusan diperintah mahkamah membayar saman...

sampaikan kes sedekah lembu korban pun dicanang sebagai salah??

dan ahli parlimen mana,adun mana,ahli parti mana yg lebih banyak disaman,didapati bersalah salahguna kuasa??rasuah??

dan buat pengetahuan anda,pegawai yg ada di badan2 kerajaan seperti selangor bukanlah freshie2 yg diambil pakatan.mereka sudah berkhidmat berpuluh tahun.kejujuran dan integriti mereka hanya mereka sendiri yang maklum.adalah mustahil pimpinan PR utk menghalang gunting dalam lipatan yg sering mendapat rezeki dari hasil yg tidak baik.

dlm konteks menyebarkan agama Allah,pergilah di mana2 sekitar s.alam...Alhamdulillah pengisian jauh lebih cantik.bukti yg mudah,silalah ke surau seksyen 8.sama2 dalami kuliah di sana.xperlu la timbul2kan isu ceramah politik..

seperti tazkirah ramadan yg dicanang2 ahli umno,tazkirah politik..adakah ahli2 umno yg sibuk menentang tazkirah tersebut ada mendengar??

itu yg menyedihkan bila masih ada lagik hati2 yg panas melihat org meramaikan rumah Allah..sudah jauh menyimpang....

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

walaupun kerajaan negeri tidak lagi mengeluarkan lagi lesen2 utk rumah urut,pengusaha still degil.
________________________________
kerajaan negeri melalui pbt masih kuar kn lg lesen rumah urut la...aku keje pbt ko xyah nk menipu la warga shah alam oi...

Anonymous said...

buat pengetahuan anda,pegawai yg ada di badan2 kerajaan seperti selangor bukanlah freshie2 yg diambil pakatan.mereka sudah berkhidmat berpuluh tahun.kejujuran dan integriti mereka hanya mereka sendiri yang maklum.adalah mustahil pimpinan PR utk menghalang gunting dalam lipatan yg sering mendapat rezeki dari hasil yg tidak baik.
__________________________________
kt dalam kerajaan pusat pn byk gak gunting dalam lip[atan...xyah la nk hina integriti org lain...ko jgn perasan ko sorg je yg baik..

Anonymous said...

bukti dan fakta dari mana2 sumber..seperti dalam artikel ini, mengapa anda tidak ulas? mengapa bangkitkan hanya unisel lah? spin pula pasal imarahkan masjid? bukankah artikel rbf ini lebih menumpukan ke arah unisel? bayangkan kerajaan lalu boleh memberi untung dan memajukan unisel, kerajaan skrg mengapa merosakkan? jika lebih hebat, sepatutnya lebih maju bukan?

integriti dan kredibiliti kakitangan dalam kerajaan negeri? orang lama? gunting dalam lipatan? eh? bukankah dalam kerajaan persekutuan pun ada anasir2 seperti itu? jadi samalah ye? mengapa mereka2 itu tiada dijadikan alasan pula? hmmmm...

tazkirah politik? hmmmm..minta maaf, saya sudah pergi mendengar kedua2 pihak, saya berpendapat tazkirah berbau politik lebih menonjol di kalangan penyokong pas..malah lebih mengecewakan sebab boleh pula mem booo ustaz atau panel yang berhujah..kesian sungguh

adun atau wakil rakyat disaman? dijatuhi hukuman? itu lebih baik. rakyat memang mahu sesiapa yg bersalah dihukum sewajarnya. bukannya menyokong membuta tuli atau memfitnah sesuka hati. bayangkan jika menang kes hanya secara teknikal sedangkan hakikatnya berdasarkan fakta kes, pertuduhan memang ada cuma bukti tidak mencukupi.
lagipun yang dikenakan hukuman itu sudah memerintah cukup lama, takkanlah baru berjaya didedahkan oleh pihak lawan? bayangkan pula baru 4 tahun memerintah sudah terdedah tembelang sini sana? jadi terbuktilah kerajaan skrg jauh lebih teruk keadaaannya. sebab begitu mudah dikantoikan oleh pihak lawan.
bayangkan pula wakil rakyat yg diragui moralnya boleh dibela sedemikian rupa hingga saksi dan bukti diperlekeh? paling sedih jika gag order terhadap tuduhan2 yang dilemparkan, bukannya mengadili dengan seadil2nya..hebatkah begitu?

saya hanya mahu bukti bahawa kerajaan PR adalah alternatif yang lebih baik. tetapi apa yang saya lihat hingga ke hari ini tiada beza malah lebih teruk daripada kerajaan lalu. hujah anda pun langsung tidak membuktikan di mana hebatnya kerajaan negeri selangor skrg..itu sahaja..

Anonymous said...

dimana perkataan yg saya hina tuh?

tolong jelaskan...

sbb kes2 melibatkan org dlm kerajaan x kira PBT,kastam,imigresen dan lain mmg sukar dibanteras...

isu melibatkan mereka2 yg tidak bertanggungjawab ini mmg x akan habis sampai bila2...

siapa yg rugi?kerajaan sendiri..integriti siapa yg terjejas?kerajaan juga...

so,ini isu utk semua...


berbalik pada lesen masih dikeluarkan itu,anda dah bukti yg cukup.knapa masih berdiam diri?gunakan medium yg ada..blog rbf ni pun anda boleh gunakan utk dedahkan lesen2 terbaru rumah urut ini..

tunjukkan konsisten anda utk menentang maksiat.kalo boleh attachkan skali utk tatapan bloggers semua...tq..

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

berbalik pada lesen masih dikeluarkan itu,anda dah bukti yg cukup.knapa masih berdiam diri?gunakan medium yg ada..blog rbf ni pun anda boleh gunakan utk dedahkan lesen2 terbaru rumah urut ini..
_______________________________
bukti????ko pegi tanye ahli majlis kawasan ko...bape dh lesen rumah urut n pusat hiburan yg dikeluarkan setiap bulan...ahli majlis ko tiap2 bulan datang pbt utk majlis penuh...sume ade dalam minit mesyuarat ye bro...aku xbole bg bukti sbb aku tertakluk pada OSA...ko kn br ckp pasal integriti...byk2 mtk maaf ye kawan...

Anonymous said...

buat pengetahuan anda,pegawai yg ada di badan2 kerajaan seperti selangor bukanlah freshie2 yg diambil pakatan
__________________________________
satu lagi pembohongan warga shah alam...aku nk tanye ko nie keje kerajaan ke????kt opis aku byk dh pegawai2 freshie yg diambil zaman kerajaan pr nie...pengambilan pegawai bergantung kepada keperluan la...kalo dh beban tugas makin bertambah so kene la amik pekerja...xkire la zaman bn ke pr ke??

Anonymous said...

tp sayang,ada pihak JMB yg tidak membuat kerja dan sibuk berpolitik dlm isu air ni.mereka ditugaskan menghantar permohonan mendapatkan meter individu,tp sibuk dgn hal2 saman kerajaan negeri.
__________________________________
sibuk berpolitik????sape yg sibuk berpolitik pasal isu air nie???bkn mb ke yg sibuk kacau syabas...pasal saman kerajaan negeri...br skrg penduduk kemukakan saman sbb menanti lbh 4 tahun tp xde ape2 pn...mereka tuntut hak mereka je...

Anonymous said...

anon 4:38..

saya hanya mengatakan,adalah kurang bijak utk RBF berulang2 menggunakan isu Unisel utk umno/bn berkuasa semula di selangor..

sbg contoh,pengedaran suratkhabar Selangorkini adalah medium yg sgt merisaukan di pihak UMNO..

segala data2,fakta2,perbelanjaan urus tadbir dijelaskan di dlm akhbar tersebut dan rakyat selangor dpt maklumat terus menerus.

ditambah pula dgn ulasan positif dari ketua audit negara ttg urustadbir selangor dan penang (dua negeri yg menjadi idaman BN)..

selama ini pun,saya tidak menerima 100% apa yg dibawa oleh PR,begitu juga kerajaan sebelum ini,BN..

Tetapi sbg rakyat,bukan saya dan anda jer yg menilai.beribu2 antara kita melihat siapa yg bekerja,ada pihak yg bekerja hanya beberapa minggu sebelum parlimen dibubarkan.sejarah di selangor menunjukkan pekara ini.

PRU10,PRU11-banyak mata menjadi saksi,sebelum parlimen dibubar baru la sibuk 'tar' jalan,cat flet,pasang lampu jalan..

PRU12,taktik sama digunakan..tp BN tumbang di selangor.di shah alam sendiri,BN dikhianati ahli2 sendiri sbb tidak berpuashati dgn calon.

rakyat dah x berminat dgn politik mee segera BN.kerajaan PR ada menunjukkan perubahan.(seperti2 point2 saya sebelum ini)..

amat syg BN mengsia2kan pentadbiran 50 tahun apabila mempunyai pemimpin yg sering berhadapan dgn isu salah guna kuasa...Muhammad Taib,Hassan Omar,Khir Toyo..semuanya terpalit dgn salah guna kuasa...

Noh Omar??hmmmmm,anda semua nilaikan sendiri....


-Warga Shah Alam-


Anonymous said...

segala data2,fakta2,perbelanjaan urus tadbir dijelaskan di dlm akhbar tersebut dan rakyat selangor dpt maklumat terus menerus.
___________________________________
data yg auta dlm selangorkini...org2 yg tau fakta sebenar je tau byk fakta yg bohong dlm akbar nie..bace tp xtau nilai kn sdri...

Anonymous said...

Anon 5.02pm
takutkan OSA lebih takut dari Allah..hehe..

kan ada medium seperti GAPS,RBF,Papagomo..gunakanlah.anda dah ada peluang,tp anda hanya menggunakan alasan remeh.

kerajaan selangor sendiri mengatakan mereka tidak lagi mengeluarkan lesen2 rumah urut.anda dengan yakin mengatakan kenyataan itu bercanggah.so,tunggu apa lagik..x kan nak bersubahat???

pegawai2 pun ada banyak level..yg freshie xkan la terus dpt duduk senior level.itu lah logiknya..pengalaman saya di bawah pentadbiran khir toyo dulu pun masih rapi dlm ingatan.


-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

anon 5.25pm..

fakta2 perbelanjaan dan urustadbir di selangorkini adalah dari jabatan audit negara.kemampuan kerajaan negeri selangor boleh dilihat di situ..

jabatan audit negara pun kaki auta???

Anonymous said...

(1)warga shah alam boleh tolong jelaskan maksud MB apabila menyatakan manifesto itu bukan janji?mungkin rakyat memberikan undi pada pakatan kerana inginkan apa yg dikatakan pada manifesto pakatan...bukan kan ini satu penipuan?..(2)isu unisel ini boleh diperdebatkan kerana dizaman pemerintahan BN unisel boleh dikatakan mendapat sambutan dan keuntungan yang memuaskan malah masalah penempatan pelajar x pernah timbul tetapi kenapa dizaman pr memerintah unisel rugi teruk dan hutang tidak dibayar?(3)mentadbir sesebuah negeri dengan modal di tangan sebanyak 1.4 billion tidaklah sesusah mengumpulkan rm 1.4 billion dan berapa banyak pelaburan baru yg berjaya kerajaan selangor dapatkan selama sepenggal pemerintahan di selangor?rumah urut bertambah tetapi lesen tidak...bukankan ini satu fakta yg menakutkan?siapa yg lindungi mereka2 ini?kerajaan negeri?ronnie?Mb????

Anonymous said...

nak tanya sikit..dalam manifesto dulu kerajaan pakatan ada kata ker yang air percuma hanya untuk meter individu?mb selangor kaya raya lah warga shah alam boleh beli bas untuk pakatan rakyat..bole hpercaya ker dia beli guna duit gaji???

Anonymous said...

takutkan OSA lebih takut dari Allah..hehe..
_____________________________
bukan takut kn Allah tp jujur dlm berkhidmat...kalo ko takut kn Allah ko pn kene jujur n mengaku mang pbt ade lulus kn lesen rumah urut di zaman pr nie...harap paham...

Anonymous said...

fakta2 perbelanjaan dan urustadbir di selangorkini adalah dari jabatan audit negara.kemampuan kerajaan negeri selangor boleh dilihat di situ..

jabatan audit negara pun kaki auta???
__________________________________
aku xkate jabatan audit kaki auta tp ade fakta dlm selangor kini mang auta...xmasuk akal xde lansung lesen rumah urut sedang kn kawan2 aku proses utk papan iklan rumah urut bro...mate aku akan jadi saksi di akhirat nnt...aku xtipu bro..mne yg betul tu aku terima la bro..tp yang auta aku xleh terima....jgn la nk spin sume isu bro..

Anonymous said...

pegawai2 pun ada banyak level..yg freshie xkan la terus dpt duduk senior level.itu lah logiknya..pengalaman saya di bawah pentadbiran khir toyo dulu pun masih rapi dlm ingatan.
________________________________
tu kt suk la bro...ko turun la jabatan kt daerah2 nie...mang ade freshie yg duk level tinggi la bro...suk tu byk sgt gred nye..tol la ko nie xtau cite kt bawah...

Anonymous said...

PRU10,PRU11-banyak mata menjadi saksi,sebelum parlimen dibubar baru la sibuk 'tar' jalan,cat flet,pasang lampu jalan..
____________________________________
skrg nie kerajaan pr selangor gune pakai stratregi ni la bro...kt kg2 aku nie sibuk la nk tar jalan lebar kn jalan...dh 4 tahun br nk ingat org kg...program terima kasih rakyat dr mb ape cite???on lagi ke??bile dgr nk pru bln jun ari tu br sibuk nk turun jumpe org kg...kalo xjgn harap la nk nmpk batang idung mb nie...duk shah alam bole la bro...ckp jumpe mb ari2...

Anonymous said...

secara jujurnya,biarlah PRU13 penentu..mmg terbukti,tidak kira di peringkat persekutuan atau negeri punya kelebihan dan kekurangan masing2.

tgk pihak mana menjadi pilihan.selangor sentiasa menjadi rebutan .bukan senang utk kedua2 pihak memberi jaminan mereka mampu mendapat selangor.UMNO dgn keyakinan mereka,tetapi soal selidik terbaru dari UM,PR semakin mendapat keyakinan dari rakyat.


sebagai rakyat Malaysia,pasti ada yg terdetik..knape hutang dijamin kerajaan malaysia telah melebihi 100billion di bawah pemerintahan najib.ketirisan sukar dikawal kerana ada nya manusia2 yg berpaksikan duit dan harta..


kuasa akan diserahkan kembali pada rakyat bila tiba masa...

-Warga Shah Alam-









Anonymous said...

rbf guna unisel sbg contoh yg paling jelas betapa pr adalah penipu tegar..parti kencing rakyat la katakan..takde cf la..untung la..hutang dah byr la..tp nak jual tanah..tak serik-serik ke kena kencing?

Anonymous said...

ye..pru13 yg tentukan. jgn lupa takde lg undi protes dr org umno atau atas pagar. dan seandainya bn menang, jgn pula memfitnah kerajaan atau spr atau buat huruhara..takkan tak caye qada dan qadar kot? ingat tu..

Anonymous said...

unisel contoh paling jelas?
kalau bn?contoh paling mudah,20 tahun x setel2 kan isu bukit botak..isu asas untuk rakyat,rumah..rakyat ditolak ke sana sini mcm sampah.

PR setelkan isu ini dlm masa 3 tahun...hmmm

umno xkan ada undi protes lagi??tunggu semasa penamaan calon.isu ini sure akan berulang..teruskan melobi utk jadi calon :)

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

ye laa..dah artikel ni pasal unisel. cerita le pasal unisel. takleh nak spin ke isu nih?

isu bukit botak? hang tak selidik ke puncanye? tak tanya pampasan berape? tak tahu ke pasal perjanjian? tak ingat ke berapa pemilik asal tak setuju? lupa ke penduduk kg berhampiran tak setuju?alpa ke suatu masa dahulu, ketika belum menjadi kerajaan, PR (ketika itu PAS, DAP dan PKR yang bergerak secara individu) menghasut dan membuat tohmahan terhadap Kerajaan BN yang membabitkan perobohan setinggan di Bukit Botak. Pelbagai tohmahan dan fitnah dilakukan.

di shah alam sendiri, walaupun bancian telah dilakukan hampir 3tahun, sehingga hari ini takde maklumbalas mengenai status permohonan lot kediaman..tak tahu ke?

bagaimana pulak projek LATAR? nak kata kerajaan negeri punya ke?

nak aku bagi contoh mudah gak ke? rakan hang kat kelantan nun, isu air dah berapa tahun?

sama je dengan pr..tunggu je penamaan calon. silap2 kerusi meja berterbangan..hihi

Anonymous said...

warga shah alam nie die bace selangor kini je...tgk kt paper tu kuar 2 ke 3 org dpt geran tanah terus ckp masalah dh settle...hakikat nye ramai lg yg blm dpt...ape ko ingat hal tanah leh settle 2 ke 3 bln je....aku pn bace gak selangor kini...dh dpt free kt masjid amik je la...dh bace pastu buang dlm tong sampah...

Anonymous said...

umno xkan ada undi protes lagi??tunggu semasa penamaan calon.isu ini sure akan berulang..teruskan melobi utk jadi calon :)
__________________________________
undi protes dlm kalangan ahli umno maybe ade...tp dlm kalangan rakyat ramai puas ati dgn najib....biase la politik...pas pn mesti ade gak undi protes...jgn konfiden ahli pas sume puas ati ngan pas skrg...faktor hasan ali bole beri kesan gak pada pas selangor...

Anonymous said...

aku lupa pulak cerita pasal isu cineplex dan executive lounge kat SHAH ALAM tu..tak nak ulas ke? hihihi

Anonymous said...

pasal TALAM
pasal PKNS
pasal Selangorku
dan pasal pasir pun best jugak bro..

Anonymous said...

isu rakyat puas hati dgn BN @ PR adalah sgt subjektif.

banyak kajian dari merdeka center,UM,UIA..

ada yg cenderung pada PR,ada pada BN.

tp satu kebaikan yg kita dpt sepanjang penggal yg lepas adalah,rakyat semakin terbela berbanding sebelum ini.

pertama kali BN mendapat saingan yg sengit di peringkat DUN dan Parlimen.PR dan BN masing2 sibuk membantu rakyat.mcm2 skim,dana,bantuan diwujudkan.ini semua terjadi atas keputusan rakyat.

bila sesebuah parti memerintah tanpa pembangkang yg kuat,rakyat sering jadi mangsa.suara rakyat seakan2 x dipandang.tp bila keadaan sebaliknya berlaku,rakyat semakin mendapat pembelaan.

harapan saya,biarlah kerajaan memerintah selepas ini mempunyai pembangkang yg kuat.biar tiada majoriti 2/3..kerana anda semua sudah melihat senario yg berbeza 4 tahun yg lepas,berbanding 50 tahun terdahulu.

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

anon 11.17am.

hiburan sinonim dgn melayu kita hari ini.

saya berada di kem umno bahagian s/alam semasa mlm terakhir kempen PRU12..

di kawasan berdekatan,kem PKR..ketika itu mereka masih bekerja walaupun telah tamat waktu kempen..

kem umno?anda tahu apa yg mereka lakukan???hehehe..kisah lama yg x manis utk diingatkan..

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

tak kisah jika pembangkang berkualiti..
tetapi jika yang mengata lebih teruk dari yang dikata, haru le jadinye..
sebab tu tak habis2 politik..politik..dan politik. buat huru hara buat demo buat malu je..
pemimpin negara nak majukan negara pun susah.
akhirnye sape susah? rakyat jugak.. contohnye unisel rugi. sape susah? pelajar jugak..pelajar tu sape? rakya jugak..

Anonymous said...

jikalau pembangkang x berkualiti,xde la berlari2 ahli parlimen BN masa undian kelulusan bajet tahun 2011 dulu.

hal berkaitan bajet; PALING PENTING UNTUK SESEBUAH KERAJAAN pun dibuat main2 ketika itu.

so,siapa yg tidak berkualiti.

-Warga Shah Alam-

RBF Online said...

Untuk pengetahuan rakan-rakan pembaca sekalian.

Warga Shah Alam dulu adalah penyokong setia Hassan Ali. Kini selepas Hassan Ali dipecat dia telah beralih arah kot ?

Dah tak ikut Hassan Ali. Semangat perjuangan tak kental.

Mungkin bimbang projek lari kot ? Dan dulu dia sokong Hassan Ali mungkin kerana dapat projek sedikit sebanyak.

Itulah tanggapan saya....

Apa pun saya seronok kehadiran dia disini. Itu bukti pengiktirafan dia kepada kita semua.

Bomo Siam dah lama hilang....dah tercekik mangkuk asam limau kot

Anonymous said...

Dan Demi Allah RBF,saya tidak pernah terlibat secara langsung dgn tender2.

saya maafkan anda walaupun ada sedikit pertuduhan tidak berasas anda di situ..anda perlu igt,dosa dgn Allah,itu antara kita dgn Allah.Dosa antara manusia,jika tiada kemaafan,akan dihitung diakhirat...

saya adalah warga shah alam yg satu ketika dulu berdaftar sebagai ahli umno dan masih menerima notis mesyuarat peringkat cawangan ketika ini.

tp semangat UMNO itu dikikiskan dgn sikap2 pemimpin umno shah alam yg rasanya alpa dgn pangkat ketika mereka berkuasa.

opsss..dan pada masa yg sama,RBF juga penentang hassan ali dulu..sekarang??

saya masih tegaskan seperti dulu RBF,konsep dakwah yg dimulakan dr.hassan ali dulu adalah yg terbaik.membawa ulama2 besar memberi kuliah,dan ianya berterusan sehingga kini..Alhamdulillah.(Ulama itu pewaris Nabi)

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

warga shah alam masih belum menjawap banyak persoalan yg di timbulkan dan masih mengulang ayat2 jawapan yg sama.jangan cepat percaya pada kajian semata mata kerana jumlah responder yg ditemubual boleh dipertikaikan...banyak lagi masalah2 besar yg berlaku diselangor melibatkan salah laku ahli2 dewan undangan negeri seperti campur tangan ronnie liu diatas arahan pemulangan bahan rampasan di kelab malam,permohonan pengambilan tanah untuk persatuan cina,perbalahan secara terbuka diantara azmin dan feakah.ini bukan contoh pentadbiran yg baik warga shah alam..macma lah dizaman Bn hal2 agama islam tidak dititik beratkan jangan lah menafikan perkara ini

Anonymous said...

warga shah alam...5 tahun pemerintahan pakatan bebrapa aset kerajaan telah dijual..inikah pentadbiran yg dibangga2 kan oleh warga shah alam???

Anonymous said...

bila sesebuah parti memerintah tanpa pembangkang yg kuat,rakyat sering jadi mangsa.suara rakyat seakan2 x dipandang.tp bila keadaan sebaliknya berlaku,rakyat semakin mendapat pembelaan.
____________________________________
ape nasib rakyat miskin yg tuntut langsai hutang drpd pkns....terbela ke????dpt pembelaan ke???rakyat xjadi mangsa ke???

Anonymous said...

jikalau pembangkang x berkualiti,xde la berlari2 ahli parlimen BN masa undian kelulusan bajet tahun 2011 dulu.
________________________________
jawapan nye...kisah lama yg x manis utk diingatkan..

Anonymous said...

saya masih tegaskan seperti dulu RBF,konsep dakwah yg dimulakan dr.hassan ali dulu adalah yg terbaik.membawa ulama2 besar memberi kuliah,dan ianya berterusan sehingga kini..Alhamdulillah.(Ulama itu pewaris Nabi)
_________________________________-
setuju bro...ulama pewaris nabi tp ulama pas je pewaris dap...

Anonymous said...

anon 2.35pm:

Imam masjid negeri selangor sendiri mengatakan program agama meningkat dgn ketara,dan beliau sendiri terkejut dgn kehadiran org ramai di kuliah hujung minggu yg mencecah ribuan jemaah.ini kejayaan utk agama.kalau ada yg masih tidak sejuk hati,mmg ada yg x kena.

anon 3.07pm:
anda dpt point saya disitu..saya tidak menyentuh ttg ulama PAS atau UMNO,tp kita perlu hormat dan syukur masih ada ruang2 yg sgt besar kerajaan kita sediakan utk berdakwah.

pendekatan yg dibawa JAIS pada hari ini mmg satu kejayaan yg amat cemerlang.sedikit masa dahulu,kuliah2 hanya tertumpu pada satu dua hari,tp hari ini?hampir sepanjang minggu..

penyampaian ilmu agama adalah jalan terbaik utk kita perbaiki kesilapan.

kita x nak satu pihak dengan riak mengatakan mereka pembela agama islam,tp tidak mampu menjaga aurat isteri dan anak2,tidak tahu apa jenis2 najis (perkara2 asas)dan pelbagai lagi.

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Imam masjid negeri selangor sendiri mengatakan program agama meningkat dgn ketara,dan beliau sendiri terkejut dgn kehadiran org ramai di kuliah hujung minggu yg mencecah ribuan jemaah.ini kejayaan utk agama.kalau ada yg masih tidak sejuk hati,mmg ada yg x kena.
___________________________________
sbb ape ko nk tau cecah ribuan org sbb dl mase bn pegang org2 pas nie mne nk dtg masjid dgr ceramah agama....org2 pas nk dgr ceramah dr ulama2 mereka je..skrg br la nk masuk masjid dgr ceramah agama kalox dtg masjid utk solat je...harap warga shah alam paham ye...

Anonymous said...

kita x nak satu pihak dengan riak mengatakan mereka pembela agama islam,tp tidak mampu menjaga aurat isteri dan anak2,tidak tahu apa jenis2 najis (perkara2 asas)dan pelbagai lagi.
__________________________________
kite pn xnk satu pihak yg tau tutup aurat tp xtau nk jage perilaku sbg org islam...pakai jubah tp mulut maki hamun org...ishhh ishhh ishhh

RBF Online said...

Warga Shah Alam...

Apa pula sumpah-sumpah ? Kan Pas dah kata dalam islam takde sumpah.

Kalau Saiful yang bersumpah dalam masjid bermula dengan al fatihah dan disusuli dengan walahi wabilahi dan wataallahi pun tak laku bagi orang Pas.

Camna kami nak percaya sumpah anda yang dua patah perkataan tu ?

Anonymous said...

oleh itu,sama2 la cari kebaikan.
yg gagal pimpin ikut sunnah tu,kita doa2 la mereka berubah.

sejuk hati dan mata bila kita dpt lihat pemimpin yg mampu memimpin jemaah solat.itu yg terbaik.

dkt malaysia nih,benda ni diletak no.2..org x pandang ilmu agama.yg penting ketua cawangan,ketua bahagian kena ada duit dan mampu berkaraoke.mereka2 ini akan disanjung.

aku berharap benda ini berubah.kita nk bawak islam dlm pentadbiran,tp dlm masa yg sama masih gagal fahamkan kaum2 lain,walopun kemerdekaan dah cecah 50 tahun.

kita marah org kristian sbb cuba meresap dlm masyarakat islam kita..masa yg sama cuba kita tgk cara hidup kita.

Itu la kesilapan kita selama ini..

mohon ampun dan maaf sbb dah jauh menyimpang.tp bukan atas dasar politik semata2.politik lebih menghancurkan jatidiri islam kita,sebab??masing2 nk jadik juara kaum....

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...



RBF,saya cuma tampilkan point2 saya.

tp anda cuba mengaitkan saya dgn projek2??

dah saya jelaskan,saya pernah berdaftar dgn umno,tidak dgn PAS,tidak dgn PKR.

kalau nk bercerita ttg sokongan saya,saya boleh juga menceritakan bagaimana UMNO telah meminggirkan ayahanda saya selaku bekas askar yg setia dgn kerajaan,yg bekerja keras semasa PRU2004 tp tidak diendahkan selepas menang di shah alam ketika itu.

RBF masih ingat dgn janji saya dahulu??kenapa saya tidak dpt menerima corak umno selepas bersama mereka...

perkara itu masih saya simpan sehingga kini...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

UMNO telah meminggirkan ayahanda saya selaku bekas askar yg setia dgn kerajaan,yg bekerja keras semasa PRU2004 tp tidak diendahkan selepas menang di shah alam ketika itu.
___________________________________
tu zaman sape???skrg zaman sape???byk yg dh berubah...aku dl pn protes gak pd umno tp xde la smpi skrg nk protes2...

Anonymous said...

2004 umno abaikan ayah saya..

2008 saya berada di kem umno bahagian..

saya terus bekerja utk umno,walau ayahanda di layan buruk.

berkempen utk umno,banyak yg saya pelajari...

satu yg agak menyedihkan ketika itu,bab2 rohani agak jauh tertinggal.

sbb tu islam ada mengatakan,solat itu tiang agama.bila mana JAIS dibawah pimpinan PR menyediakan surau2 khas/sementara di bazar ramadan sec.13,di dataran kemerdekaan shah alam(termasuk sesi tazkirah sebelum berbuka),dan juga menyediakan imam2 tahfiz utk solat terawih di SACC Mall,saya fikir kenapa perkara2 seperti ini x dpt dilakukan semasa era UMNO/BN dulu walhal umno secara jelas dikuasai pemimpin melayu islam.


sama2 renungkan :)

-Warga Shah Alam-


Anonymous said...

JAIS dibawah pimpinan PR menyediakan surau2 khas/sementara di bazar ramadan sec.13,di dataran kemerdekaan shah alam(termasuk sesi tazkirah sebelum berbuka),dan juga menyediakan imam2 tahfiz utk solat terawih di SACC Mall
__________________________________
di tmpt lain ade di wat mcm di shah alam ke???tu la aku ckp kt ko smlm ko jgn tgk shah alam je...tu ibu negeri...segala2 nye disediakan ...di kg2 blm tntu disediakan segala mcm yg ko tulis kn tu...ko cerite shah alam bagus jgn ko ingat seluruh selangor dh bagus...

Anonymous said...

saudara,sbb itu saya timbulkan...
tindakan itu telah ada..maknanya masih ada pemimpin beragama islam memandang kewajipan kita sebagai umat islam.

perkara ini mudah.kawasan bazar,dataran,shopping complex dipenuhi ratusan/ribuan org sempena bulan ramadan,dan secara logiknya keperluan utk ruang solat amatlah tinggi.

kalo anda mempertikaikan shah alam itu ibu negeri,zaman BN dulu pun ia masih ibu negeri..tp knape tiada tindakan yg sama??

ingat,program dakwah/dan ilmiah ini lah yg sentiasa membantu kita terhindar dari malapetaka.

cuba perhatikan,program Qiamullail perdana yg dianjurkan JAIS,program ceramah di dataran kemerdekaan shah alam..kehadiran mencecah ribuan org.

anda nampak program sebegini di zaman muhammad taib,abu hassan omar,khir toyo??



-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

lepas ni barisan diketuai khalid. ronnie liu. elizabeth wong. sivarasa. xavier. khalid samad. dan penasihat ekonomi negeri pula akan berhadapan salah guna kuasa...

Anonymous said...

pas dan memang tempat mereka yng gagal dan berdendam... agak dah..bukannya nak islamik sangt..

Anonymous said...

memang la banyk ceramah.... penceramah carik makan dan dibayar denhn duit kutipan masjid... YB Zul Nordin dah kupas muslihat ni...

Anonymous said...

anaon 12.32am...

ceramah dimasjid2 yg menarik ribuan jemaah bukan ceramah politik.

tp dipimpin oleh ulama2 dan ilmuan seperti ustaz haron din,ustaz hashim yahya,ustaz ahmad dasuki,ustaz dr.zulkifli,ustaz azhar idrus dll...

tolong la jgn sempitkan minda dgn politik..

sedih bila ada umat2 islam yg masih mengandaikan ceramah2 di surau2,masjid adalah ceramah politik.kemudian anda andaikan penceramah2 ini kemaruk duit derma@sumbangan..Masya Allah..

gunakan akal,datang,lihat dan dgr sendiri...

-Warga Shah Alam-