Wednesday, October 31, 2012

MB Selangor Kena Halau dan Dimaki Hamun Di Dun Sendiri


Seperti biasa....

Skrip biasa....

Esok lusa keluarlah bunyi-bunyi , itu semua Umno punya kerja....

53 comments:

Anonymous said...

tak pernah lagi aku dengar seorang MB dilayan sebegitu teruk oleh penduduk di DUN sendiri...memalukan!

Anonymous said...

perangai gangster x abis2...

baling batu,baling botol,lontar cat merah,halau org cara kurang ajar dgn parang dll..

Org Masjid sambut elok jer MB.tp puak mana la yg slalu amal budaya samseng.

tu la fenomena pembangkang di selangor(UMNO/BN pembangkang di selangor)...

-Warga Shah Alam-

RBF Online said...

Belum sampai esok, dah ada orang yang selalu mengaku dia ahli Umno menuduh Umno punya kerja.

Mesyuarat parti mana yang baling kerusi, baling meja, baling besi ?

Anonymous said...

korban itu ibadah..banyak hikmah

kalo time mcmni pun ada yg nk tunjuk gangster,x boleh beza hal2 politik..mmg akal dah xde.

dlm gambar tu elok je org kampung&surau sambut.

kalo ada gamba muka2 pegang parang tu lagi best.boleh tgk PKR cabang mana..tp risau gak la,buatnye gamba ahli umno plak,x ke naya RBF?

P/S:teringat ada geng2 cakap SEDEKAH LEMBU KORBAN pun kes seleweng..Masya ALLAH.


-Warga Shah Alam-

mohd said...

Bro.. stop la bg anon comment. Sedap sket kalau ada nama

Sham said...

begitula nasib Mb paling celaka di Selangor , jadi hamba dan pencacai DAP , bila dah takde maruah dan melacurkan agama dan juga bila nak pilihanraya baru nak tunjuk muka sebelum ni habis semua dicaci dan maki ... tentangan rakyat berpunca dari kezaliman si MB sendiri , rakyat selabgor kini sudah bangkit !

Anonymous said...

warga shah alam marah nmpk...ko bole caye plak cite2 kt paper mcm nie...hihihi...selidik la dl bro...emosi plak mamat shah alam nie..

Anonymous said...

mana x marah,time program ibadah pun ada yg nk tunjuk hero,samseng...
puak mana la tuh...

kalo anda x marah,mmg ada something yg x kena la tu...

dah selidik..
lebih ramai yg support program2 melibatkan MB,berbanding yg melantun2 kata rakyat selangor makin ditindas??

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

kt klantan ade lembu di letakkan bendera r ko xnk komen ke warga shah alam...khutbah kt klantan pn ade khutbah politik ko xnk komen ke???bile kene batang idung sdri pandai lak ko marah...

Anonymous said...

wooi setan warga shah alam

dengar nie warga kg sg drah nak cakap...nasib baik MB tak kene baling dengan telor busuk ari tu..kami warga kampung marahkannya sebab dia tidak mempertahankan agama islam dari orang kafir dikalangan exco nyeer..... lainlah warga shah alam memang pencacai DAp dan PKR yang menyokong usaha merosakkan agama islam...

sally said...

mana x kena halau kalau perangai mcm haram...kalau nk jd mb kena belajar mcm mana nk jaga selangor bkn menhancurkn ...demi kuasa n duit sangup meyusah kan rakyat selangor...cukup2lah khalid gagap tungu masa jelah

Anonymous said...

shah alam tu bandaraya.. semuanya kaki jilat telur MB.. last2 PKNS kena lelong baru pencacai ni nampak sikit.. tp still x nampak la tu.. biasa la.. dah bute...

CIFUT said...

Mmg benar korban itu ibadah. Tp klu waktu korban camni baru nak turun kws DUN sndri mmg patut kena maki.
Apa tuan MB ingat ibadah korban ni kempen pilihanraya ke?

Anonymous said...

org shah alam mana tahu apa yg berlaku kat kampung2. org kampung macam kami je tahu.

tokgaru said...

Tok sah duk halau dan duk maki dia. Islam tak suroh buat lagu tu. Kalu dah tak mahu dekat dia, biaq lah dia menghabiskan sisa2 jawatannya sebagai MB dengan aman. PRU 13 nanti gantikan dia dengan orang lain pula dari parti yang 55 tahun dah duk berusaha nak jaga melayu dan jaga islam .. banyak dah orang melayu senang lenang kerana jasa parti itu.

Tok sah sebut lah parti mana sebab cucu aku yang duk mengaji kat Tadika Kemas pun tahu sebut nama parti itu. Masyallah ....

Anonymous said...

dah selidik..
lebih ramai yg support program2 melibatkan MB,berbanding yg melantun2 kata rakyat selangor makin ditindas??
___________________________________
mne ade program mb xde sambutan...dr zaman bn lagi kalo program mb turun padang mang ade sambutan...tp undi blm tntu dpt kt die coz bkn mb yg bertanding kt kawasan tu...ape la bodo nye warga shah alam nie...

Anonymous said...

hehe..

mcm2,ikut la nafsu masing..

cakap nak parang,x parang pun..cakap nk baling telur kt MB,x baling pun..kalo dah rasa tindakan tu betul,buat jer

cukup2 la nk jd hero melayu..

dok kata MB turun time korban??puak2 mana la dulu time nk pilihanraya baru nk jenguk surau2?siap bawak kain pelekat,kain batik..jemu dah la.

ada yg bukak pasal PKNS plak?hehehe..hero mcm pengusaha udang,Noh Omar,tahniah!!!

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

warga shah alam poyo..perasan bagus...mcm la ko tu sll turun kg kt selangor nie..

Anonymous said...

anon 5.29pm..

point terhebat dari commentator penyokong umno.

penuh isi,padat,penuh maksud tersirat.

pasti ramai seperti anda dlm UMNO.

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

MB selangor yang haprak kena maki?? patutnya kena penampar sekali , tapi nasib baik hari raya takdelah kena camtu , dasar penindas rakyat selangor .. sekali dah kena maki dengan rakyat selangor baru nak ingat agama dan time ni jugaklaa kau nak turun lawat kawasan , selama ni muka rakyat kat dun kau pun tak pandang .

Anonymous said...

warga shah alam xyah la nk cri salah org len....ape ko ingat puak2 ko tu sempurna sgt...ni la masalah org2 mcm warga sa nie...perasan bagus...bile xdpt nk jwb tukar n spin cerita len...aku dh follow byk kali dh mamat nie...byk yg die xdpt jwb soklan aku n pastu open topik len...

Anonymous said...

Seperti biasa....Warga SA tak nampak point yang RBF utarakan.

Tak kiralah dari parti mana makcik/pakcik tu semua. Yang pasti mereka berada dikampung mereka. Mereka melahirkan rasa kemarahan dihalaman rumah mereka dan bukannya menunjuk perasaan dijalan raya dan menganggu orang lain.

Secara logiknya orang kampung yg berbudi bahasa tak akan tergamak berbuat begitu kepada tetamu mereka melainkan tetamu tersebut adalah....pencuri, penjenayah, banduan lari, perogol, orang gila dan yang sewaktu dengannya.

So Warga SA....fikir2kanlah, tetamu kesayangan anda mesti mempunyai salah satu karaktor diatas. (Jangan balas - buang masa aku baca penafian ko)

Anonymous said...

Hihi.. warga shah alam kecewa sbb khalid gereja ntah dia buat ape kat shah alam pun tak tau.. kene dok kat gereja bagi risalah..hahahaha ape2 pun MB Selangor berani.. org kat situ marah pasal muncul sekali dua jer.. janji bulan dan bintang.. dah dpt kuasa haprak...

org ijok

Anonymous said...

Saya ni sebagai salah seorang penyewa lot pkns sangat terasa dengan kadar kenaikan sewa yang dikenakan. Masa umno memerintah dulu, tak delah terasa seperit ini. Saya rindu umno di selangor.

Anonymous said...

Korg tau x anwar tu imam mahadi. Tuan guru nik aziz pun xmenafikannya. Siapa yg mnurut mereka itu juga adalah benar



-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Aku pun tak suka MB ni tapi tak patut la buat kt dia cam tu. Kita kena hormat org yg di pilih oleh rakyat.

Faith Ajar said...

Patut dikorbankan sekali lembu gagap tu..semelih aje ramai2 kat kg tu.boleh gak mb gagap tu terus masuk surga..

Anonymous said...

Apa yang berlaku pada Khalid Ibrahim dikawasannya sendiri adalah petunjuk jelas bahawa dia tidak lagi diterima sebagai wakil rakyat dan MB Selangor. Justeru Khalid Ibrahim sepatutnya sedar bahawa rakyat Selangor sudah bosan, muak dan mual dengan tindak tanduknya. Kredibiliti Khalid hancur dimata kawasan yang diwakilinya. Rasa hormat rakyat kepada beliau bertukar menjadi benci. Apa lagi yang ada pada Khalid Ibrahim hari ini?

Secara peribadi saya yakin Khalid Ibrahim akan dihukum oleh rakyat Selangor dalam PRU13 kelak. Insya-Allah. Wallahualam.

mtk

hanizam said...

SUDAHLAH WARGA SHAH ALAM..TAK PAYAH TUNJUK DIRI TU BAGUS SANGAT WALAUPUN ANDA AKAN MANAFIKAN KELAK...

MEMANG PATUT MB & ROMBONGANNYA KENA MACAM TU...TUNJUK MUKA BILA ADA MAJLIS MACAM TU...

KALAU BAGUS SANGAT, REDAH JE...BOLEH ROUND TENGOK DUN SENDIRI BILA MASA BIASA...BILA LAWATAN SECARA MENGEJUT, BARULAH RAKYAT AKAN MENILAI...

TU BELUM LAGI DENGAN MP KUALA SELANGOR...NAK NAMPAK MUKA, BOLEH DIBILANG...BUKAN SIBUK APE PUN, MP JE...SETAKAT NAK CERAMAH ISU SEMASA, TU JELAH KO TAU...

AKU SEBAGAI ANAK KARIAH KAWASAN BESTARI JAYA KALAU ADA MASA TU, AKU PUN AKAN BUAT BENDA YANG SAMA...

LANTAK KOLAH KHALID OOIII...MEMANG AKAN JADI SEJARAH MB PALING MALANG...

MB DULU, KALAU ORANG KAMPUNG MARAH PUN, TAKDALAH SAMPAI KENA HALAU...KENA MAKI...

WARGA SHAH ALAM, KO TURUNLAH TENGOK SENDIRI KAWASAN KHALID TU...APE BENDA DIA BUAT...JANGAN NAK DENGAR DARI SEBELAH PIHAK JE...

SETAKAT GAMBAR, AKU PUN AKAN SHOOT SIDE YANG ELOK...KALAU SGOOT GAMBAR KENA PARANG, MALU PULAK KO NANTI TENGOK MB PUJAAN KO KENA...

Anonymous said...

marahnya alahai kawan2 umno sekalian..

siap ada yg guna -Warga Shah Alam-..

biarlah MB ni buat keja dia,ada yg puas hati..ada yg panas hati.

sebahagian yg panas hati tu,majoriti dari geng umno bahagian yg 4 tahun kering projek.

kemudian xde keje,buat demo..kutuk MB,kutuk kerajaan PR.bila wartawan shoot gamba,masing2 sorok muka blakang banner,blakang manila kad.

macam2 tuduhan,kerja kena teruskan jugak...

Hanizam...MB paling malang??
khir toyo adalah MB selangor paling malang dlm sejarah.begitu juga mad taib dan abu hassan.ketiga2 terpalit dgn isu moral dan seleweng.kena ingat sejarah sedara,hehehe...

-Warga Shah Alam-

CIFUT said...

Malang Khir Toyo sbb dia beli banglo dgn harga murah selepas 8 thn jadi MB.
Malang Khalid gagap sbb dia jual aset2 Selangor selepas baru 4 thn jadi MB.
Belum cerita pasal air, bas mewah, lori sampah, cukai pintu dll.
Cer bayangkan klu sibangsat ni memerintah selama 8 thn? Mau tergadai habis selangor ni.

Anonymous said...

tau pasal khir toyo beli rumah murah jek?

lain2 dia masa jd MB?xtau??
x payah la kita nk crita sgt..

staf2 SUK dulu masih igt betapa megahnya khir dgn jawatan dia dulu :)

macam2 serangan..jual aset,air,sampah,bas mewah,(SEDEKAH LEMBU KORBAN PUN ADA YG TUDUH SELEWENG,)...tp blom kena dakwa pun smpai skang...hmmmmm

last2 yg didapati bersalah Datuk Abdul Rahman Bakri-MP UMNO sabak bernam..seleweng seleweng seleweng.

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Mb khalid takde isu moral? Hehehe belek2 sejarah balik brader WSA


Pun warga shah alam gak

Anonymous said...

just share..

kita diskus cara matang...
bukan serang semberono mcm sebahagian commentator...

tulis jual aset,tulis bas mewah,tulis seleweng lembu korban.tp fakta xdak..

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Cybertrooper PKR sudah mari utk memeriahkan blog ni....

mohd said...

Jual aset pkns xdak fakta? Bas mewah xdak fakta? Compacter xdak fakta?
Warga shah alam bgn la tdo. Pekena roti prata skali

p/s: hutang bank islam ada fakta tak ek? kekeke

Anonymous said...

mana bukti aset pkns dah jual?
bas mewah?compactor pun nak?kalau fakta dah ada,bukti dah ada..dakwa je lah.

sbb mulut noh omar,utusan yg kena menjawab...kesian2

mcm2 tuduhan..yg naik mahkamah org umno jugak.yg kena bayar saman,utusan jugak..



p/s:kes bank islam tu siapa menang?ada baca fakta kes masa perbicaraan dan keputusan dia?


-Warga Shah Alam-

tokgaru said...

Niat sama cuma cara saja berbeza.

Kerajaan DAP di Penang nak sekat atau patahkan semangat melayu nak berniaga dengan cara ambil tindakan ke atas mereka atas kesalahan melanggar undang2 PBT .. niaga tak ada lesen, niaga ditempat larangan, niaga menghalang lalu lintas dan macam2 cas yang mereka kenakan ketas peniaga2 melayu.

Kerajaan PKR di Selangor nak sekat atau patahkan semangat melayu nak niaga dengan cara menaikkan kadar sewa ruang niaga khasnya di premis milik PKNS .. ramai lah melayu menjadi keloh kesah. Nak sewa ruang niaga pihak lain lagi lah mahal. Kerajaan UMNO ujudkan PKNS untuk nak bantu melayu. Kerajaan PKR naikkan sewa ruang niaga PKNS nak bantu siapa agaknya ?

Analisa kejadian : Di Penang kerajaan nya DAP (cina). Secara terang2 dia guna undang2 untuk melemahkan semangat niaga orang melayu. Di Selangor kerajaannya PKR (melayu). Dia tak aply undang2 tapi dia naikkan sewa premis untuk melemahkan semangat niaga orang melayu.

Akibat kejadian : Di Penang bila orang melayu dah tinggalkan tapak niaga mereka maka dapat lah tapak itu kepada peniaga bangsa lain yang berniaga siap dengan lesen dan kebenaran dari PBT di sana. Di Selangor bila peniaga melayu dah tak mampu nak bayar sewa ruang niaga yang mahal kepada PKNS maka mereka juga terpaksa belah pergi carai tempat lain. Tak kan PKNS nak biarkan ruang niaga dia kosong selama2nya bila melayu dah belah. PKNS juga nak berniaga. Jadi akhirnya dibukalah ruang niaga itu kepada peniaga bukan melayu yang mampu bayar sewa tinggi yang dikenakan oleh PKNS. Dan akhirnya seluruh kompleks ruang niaga PKNS itu dipenuhi oleh peniaga bukan melayu.

Aku rasa tindakan menaikkan sewa ruang niaga PKNS tu bukan idea PKNS atau pun Khalid .. tapi adalah idea daripada DAP. Kenapa ... para di atas ada jawapannya.

Bijak memang bijak DAP nih. PKR tu kira boleh tahan juga lah sebab Anwar tu bukan calang2 orang .. tapi pun DAP boleh makan juga. Tambah dengan Pas di bawah pimpinan Nik Aziz .. ala macam kacang saja kepada DAP .. nothing lah sebab tu Karpal Singh berani cabar LANGKAH MAYAT.

Anonymous said...

isu PKNS,refer disini...

http://www.selangorku.com/?p=17325

anda sendiri boleh jenguk keadaan kompleks pkns di s.alam..

banyak perubahan dah direncana..tandas dinaiktaraf,lantai diganti tiles baru,lobi yg dinaik taraf dgn lebih kemas.

soal jual aset pada pihak swasta x timbul.noh omar terlebih cepat,mayb dah terbayang jawatan MB.all da best!

-Warga Shah Alam-


Anonymous said...

tok garu:

isu naikkan sewa diruangniaga PKNS lebih kepada win win situation.tp sentiasa ada hasutan pihak2 tertentu.projek2 penambahbaikan rancak diadakan.peniaga juga yg lebih untung bila kemudahan asas ditambah baik.

cuba bandingkan dgn anggerik mall(mara) di belakang SACC Mall.berpuluh2 peniaga melayu ditipu dan dikenakan cas melampau.tp pusat perniagaan ini smpai skarang tidak mampu menarik pelanggan.

ingat lagi syarikat ini-Inno Elegal???milik salah seorang ahli puteri umno.ada beliau bela peniaga melayu di anggerik mall??hampir SEMUA PEMILIK/PENIAGA AWAL DI ANGGERIK MALL INI telah cabut dan tidak berniaga lagi di anggerik mall.

-Warga Shah Alam-


Anonymous said...

Saya nak tanya gak. WSA kenal tak ngan Bomo Siam? Sebab apa yang saya perasan, bila Bomo Siam ada, WSA pulak takde. Begitulah sebaliknya, bila Bomo Siam takde, WSA pulak ada.

Saya juga nak tau kenapa WSA begitu beriya-iya benar nak bertempur ngan penyokong UMNO/BN kat blog RBF ni 24 jam? Apa faedah yang WSA dapat di sini?

SERBAN HIJAU said...

KHALID ADALAH SHAH ALAM DI RIMBA.

PECACAINYA ADALAH MANUSIA DUA ALAM.

SAMA JUGA DENGAN PENASIHATNYA MAKHLUK JUBURALAM.

Anonymous said...

Bomo Siam??
saya tetap saya...corak penulisan pun berbeza.

x seronok la berdiskusi tanpa ada pro dan kontra.dkt mana2 forum politik pun,sure ada percanggahan pendapat.

kalo x boleh berkomentar tukar pendapat@idea@point,nnti jadik blog
syok sendiri..lagi bahaya.

PRU2008 dah ajar UMNO/BN.jgn cepat yakin dan syok sendiri.

-Warga Shah Alam-

Faith Ajar said...

Kalau dilihat kronologi2 politik diselangor lebih byk memperlihatkan keeemahan pemimpin2 umno negeri yg nampak sambil lewa dan lembap untuk menekan kerajaan negeri.
Sekali lagi menampakkan pemimpin2 umno ni asyik dengan anganan yg kerna najib depa baaal menguasai selangor kembali atau lebih malang depa mmg tak ada kemahuan untuk mengembalikan selangor ke barisan nasional..asik2 noh omar malah khir toyo yg perou membangkitkan isu2 melibatkan pimipinan pr sekrg.
Yang lain lena diulit mimpi..itu sebab pr boleh bermaharajalela sesuka hati...

Leftenan Caine said...

lagi elok klau rkyat selangor korbankan khalid gagap time ni..ahahahahahahaha...

Afiq KLtown said...

Terbukti rakyat selangor sudah tolak pakatan.. Rakyat dah sedar mereka telah di perbodohkan oleh kerajaan pakatan di bawah kepimpinan khalid gagap.. Tahniah rakyat selangor !

Faith Ajar said...

Kalau dilihat kronologi2 politik diselangor lebih byk memperlihatkan keeemahan pemimpin2 umno negeri yg nampak sambil lewa dan lembap untuk menekan kerajaan negeri.
Sekali lagi menampakkan pemimpin2 umno ni asyik dengan anganan yg kerna najib depa baaal menguasai selangor kembali atau lebih malang depa mmg tak ada kemahuan untuk mengembalikan selangor ke barisan nasional..asik2 noh omar malah khir toyo yg perou membangkitkan isu2 melibatkan pimipinan pr sekrg.
Yang lain lena diulit mimpi..itu sebab pr boleh bermaharajalela sesuka hati...

Anonymous said...

hahaaaa,,ini mesti UMNO punya kerja ni, kompom PKR xbuat mcm ni itu kata org2 PKR...

otai JB said...

Ya aku caya la bro,org UMNO ni memag genster.Itu hari dia tetak org Pas kat nogeri sampai terkoyak baju,tapi langsung tak luka...maklum la kebal katakan.....he..he..he..

Aliffnajmi said...

Tertarik dgn komen WSA tentang 'berbahas dgn fakta'. Jika dilihat dgn mata kasar sekalipun, kita akan nampak bhw ruang komentar ni terlalu terhad utk memuatkan fakta berbukti. Jadi adalah memadai utk kita memberikan beberapa contoh kes bg menguatkan hujah.
Sbg pembaca tetap RBF Online ni, sy yakin WSA sndri boleh merujuk dan pasti akan temui fakta2 dgn bukti2 bergambar serta salinan2 dokumen pd setiap isu yg diketengahkan.

Tidak spt blog2 pro PR yg sy dapati lebih gemar memainkan isu secara prediction atau telahan. Sebagai cth, akhbar rasmi PAS (harakah) telah byk kali dikesan (dikantoikan) menyiarkan gambar2 edited atau lebih tepat menyiarkan gambar dan berita2 palsu.

kelate jati said...

WARGA SHAH ALAM.. MB GAGAP BERSIH TANPA TERPALIT ISU MORAL & RASUAH..??

BRO.. BUKAN TAK ADA.. CUMA BELUM.. JGN BUAT2 LUPA LAK.. MASA MB GAGAP NI MULA2 JADI MB.. DIA KENA SAMAN OLEH BANK KERANA TAK BAYAR HUTANG PERIBADI DGN BANK BERNILAI HAMPIR RM100JUTA.. TAPI.. SELEPAS MB GAGAP LULUSKAN UTK MELANGSAIKAN HUTANG2 TALAM DGN MEMGUNAKAN WANG RAKYAT SELANGOR BERJUMLAH HAMPIR RM1BILLION.. TETIBA AJE, HUTANG2 MB GAGAP DGN BANK JUGA TERUS SENYAP.. MACAM DAH SETTLE AJE.. SIAPA LA AGAKNYA YG TOLONG SETTLEKAN HUTANG MB GAGP TU..??

Anonymous said...

Alifnajmi:

fakta@bukti@ atas kesalahan yg dilakukan..cuba check bape kali utusan didapati bersalah memfitnah tahun ni?harakah pula bagaimana?
knapa utusan sentiasa terburu2 membuka cerita yg keluar dr mulut pemimpin UMNO tanpa usul periksa.
nk lagi best,pegi kedai2 runcit..tgk paper mana yg paling x laku kt pasaran,anda sendiri bole dpt kepastian..

crite pasal fakta,atau bukti yg didedahkan plak,kalo ada stakat tempek kt utusan..kemudian,tiada folo up??knape umno x berani mcm MCA dan MIC di selangor?MCA dan MIC jarang skali berselindung di blakang2 NGO.tp umno??cuba peratikan..tgk komen Faith Ajar,beliau sendiri mengatakan pemimpin umno selangor leka,lewa dan lembap.semuanya NGO pro-umno yg beraksi...hmmm



kelate jati:
baca balik paper lama..dok cita pasal kes bank islam ka?

kes tu dah mula lama dah...keputusan pun dah ada.
kalo begitu senang MB boleh tutup kes jenayah,buat apa cybertrooper umno x putus2 asa bercerita pasal dia...

as i said,kalo kelate jati ada fakta yg best utk dikongsi,coz komen anda agak menarik utk dikupas..teruskan...sama2 berkongsi

Anonymous said...

MB Khalid ni suka buat lawak yg menyakitkan hati orang..kata manifesto pilihanraya tu tak perlu tunaikan tapi untuk pancing undi je, bas parti yg sekejap dia sewa sekejap dia beli, air percuma yg kena bayar, rakyat minta air terawat yg nak dibaginya air mentah kat empangan,..mcm2 lagi la..