Thursday, November 22, 2012

Habis Burukkan Negara Di Eropah Kini Anwar Burukkan Malaysia Di Australia Pula


Dari : Sinar Harian Online

Menteri Luar Australia Senator Bob Carr berkata Australia tidak boleh dan tidak akan mempengaruhi cara pilihan raya umum patut dilaksanakan di Malaysia walaupun menerima rayuan berhubung perkara itu daripada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.
  
Anwar dilaporkan menulis kepada Carr untuk meminta Australia membantu dalam memastikan pilihan raya umum akan datang di Malaysia, yang berkemungkinan diadakan awal tahun depan, bebas daripada penipuan dan rasuah.
  
Anwar juga dilaporkan memberitahu Carr bahawa beliau menemui bukti tentang penipuan dalam pendaftaran pemilih dan anomali lain dalam menghadapi pilihan raya itu.
  
Beliau turut mempertikai kebebasan Suruhanjaya Pilihan Raya dan mendakwa pembangkang diketepikan oleh media.
  
Bagaimanapun, Carr berkata pilihan raya di Malaysia merupakan urusan rakyat Malaysia sendiri.

"Amat sukar bagi Australia berbuat sesuatu tentang cara ia dilaksanakan, sama sukarnya bagi Malaysia atau kerajaan lain untuk menganjurkan bagaimana pilihan raya di Australia perlu diadakan.
  
"Kami bukan pihak berkuasa pilihan raya bagi Malaysia," katanya kepada ABC Radio.
  
Carr bagaimanapun berkata Australia ingin melihat pilihan raya diadakan secara bebas dan adil di semua negara.
  
Kata Carr Anwar secara peribadi menimbulkan kebimbangan itu dalam pertemuan mereka ketika beliau melawat Malaysia baru-baru ini.
  
Carr juga menolak andaian bahawa Australia akan menghantar pemantau pilihan raya ke Malaysia dan menegaskan perkara itu perlu dipohon oleh Malaysia.

Beliau turut menangkis andaian bahawa Canberra enggan bertindak kerana ingin memelihara hubungan baik dengan kerajaan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, yang pihaknya sedang mengadakan rundingan berkaitan perjanjian pertukaran pencari suaka.
  
Dalam temu bual dengan ABC Radio pada Rabu, Anwar berkata beliau bimbang, pilihan raya umum, yang perlu diadakan menjelang Jun tahun depan, akan melibatkan penipuan dan ramai rakyat yang layak mengundi, tidak akan dibenar berbuat demikian.
  
Katanya nama mereka yang terlalu muda untuk mengundi, berusia antara dua dan 12 tahun, terdapat dalam senarai pemilih.
  
Anwar juga mendakwa pembangkang dinafikan akses kepada media arus perdana.
  
Anwar berbincang tentang kebimbangannya itu dengan bekas perdana menteri Australia, Kevin Rudd, dan menghantar satu nota kepada Carr untuk mendapatkan bantuan Australia dengan menyatakan bahawa Australia menyokong pilihan raya bebas dan adil di Iraq, Afghanistan dan Myanmar, tetapi membisu tentang Malaysia. 



RBF: Pilihan raya di Malaysia menipu, sebab itu dia, bini dia dan anak dia tak pernah menang bertanding.

27 comments:

Anonymous said...

Kat kelantan hanya DUN Chempaka je yang menang, lain2 DUN semua disapu BN bersih, wakil PAS semua hilang wang pertaruhan.

Anonymous said...

Anwaar n PR selalu perasan yg rakyat sokong mereka,itu yg rasa kerajaan x telus,pada hal kebanyakan rakyat sokong/BN,rakyat yg pilih kerajaan, Anwar jgnlah buat fitnah pulak mengatakan kerajaan tipu,ingatlah Allah sentiasa bersama org2 yg benar

Anonymous said...

klau cam tu kt negeri yang dia menang mereka lah penipunya sampai bn kalah

Anonymous said...

ANUwar Si Kitol moden ...tapi oleh krn dia pon jenis xtau malu sbb 1 donia pon dah nampak kontol/anu dia elok la di panggil SI Kontol...

Anonymous said...

Apa lagi yg BABI ni nak ek? Nak telus macamana? Nak bersih macamana lagi. SPR dah buat banyak perubahan. Tuntutan pembangkang sudah ditunaikan nak apa lagi? Betullah BABI ni pengkhianat bangsa!!!!!!Sayangnya masih banyak pencacai bodoh dan bahlul jilat jubor manusia bangsat ni.

Anonymous said...

walau apa2 pun alasan Anwar/PR aku tetap sokong BN tak terkesan sedikit pun dihati aku utk menyokong pr.semoga Allah pelihara bumi Malaysia yg bertuah ini dr ancaman penjahat dr pr

Anonymous said...

pegi mampus la kepada PR! menyesal kami undi korang dulu!

Anonymous said...

Dia tak sabar nak jadi pensyarah tu bro...

Anonymous said...

apa pun yg di tulis, aku adalah penyokong PAS.(asal dr Besut, aku & keluarga penyokong tegar PAS). Utk PRU13 ni, aku masih penyokong PAS, tp x akan menundi PAS. x akan turun mengundi. Kami(akarumbi PAS), mcm di telan mati mak, di luah mati ayah. Ingat ketika zaman Allahyarham UST Fadzil, kalah atau menang kami terima dgn redha. Betul apa yg dibentangkan dlm Wacana Kembalikan PAS kepada landasan asal.

Anonymous said...

Anon 11:30 AM

Sy juga dari keluarga PAS tegar...dan sy juga merupakn penyokong dan peminat ANUwar DULU...

Bila ANUwar di pecat dr jwtn TPM dan UMNO menitis airmata sy krn memikirkn akan 'kezaliman dan kekejaman' Tun M...

Ttp apabila PAS yg dulu mnjadikn kes salahlaku ANUwar sbg modal roadtour meraih sokongan mmbuat U TURN menyokong ANUwar stlh pemecatan dia dr kabinet ,mnyedarkn sy akan realiti..

Malah Karpal yg dulu makhlok yg beria2 mngatakn ada BUKTI salahlaku ANUwar dan mnghebohkn di Parliment dan mmbuat PC tntang kes slhlaku itu kini menjadi PEGUAM ANUwar...

WHAT DA HECK????? ...disitu sy mengambil keputusan bhw prjuangan PAS bkn brlandaskn Islam semat2 tapi mngejar KUASA dan wang hengget...

DAP xperlu lagi di prkatakn krn kafir HARBI mana ada halal haram...yg penting mrk nak menguasai Malaysia...

UMNO/BN mmg xsempurna tapi skrg2nya masih ada usaha menuju kearah kebaikan utk agama dan bangsa esp org Melayu...

Sy bkn ahli UMNO/Bn tapi sy menyokong apa yg mrk buat krn sy sayangkn negara,agama dan bangsa..sy xnampak PAS bole mmprtahankn semua itu..

ANUwar...hny makhlok yg sgp mmprgunakn apasaja waima agama asalkn matlamatnya utk jadi PM berjaya...

ANUwar pengkhianat agama , bangsa & negara...

Anonymous said...

Pru 12 aku mengundi pas/pr tapi kali ini aku tak akan undi pr lagi. Aku nak bagi bn pulak.sbb aku tengok bila pas dah berkawan dengan dap dah lain hala tuju nya . Pkr lagi terok hanya cari salah orang aje

Anonymous said...

aku nampak yang ikhlas dok tolong rakyat D.S Najib jer, Nuar yang banyak menipu rakyat..sekarang buat-buat soleh pulak kata pilihanraya Malaysia menipu..bodoh la BN kalau nak menipu pi bagi Selangor dengan Penang kat PR, dua negeri yang income kuat pada kerajaan pusat..Kelantan 20 tahun PAS pegang kira pilihanraya tipu la tu..Nuar ni kalau untung kat dia, dia akan kata 'Rakyat memberi mandat dan kepercayaan kepada PR'..kalau dia kalah, dia claim BN tipu..rakyat dah tau la tektik hang mat nuat..cepat skit buat pilihanraya, kami seketurunan tekad vote BN..PRU12 seluruh keturunan tak mengundi, Pak Lah buat keja failed..

Anonymous said...

Insyaallah BN akan berjaya dgn majoriti 2/3,semoga selepas ni DS Najib dpt memajukan negara Malaysia ni dgn lebih jaya lg dr segi agama,ekonomi,akhlak dan yg sewaktu dgnnya

Anonymous said...

pondan laa kau nuwa

Anonymous said...

media arus perdana.. ????macamana HAramkah, keadilan, malaysiakini bebas mengeluarkan berita Se malaysia

kejora malam said...

si juburi nie nak harapkan apa..diri sendiri xbetul pun xhairanlah die nak perburukan negarakita kat luar silap2 xmustahil die akan jual negara

Anonymous said...

makin lama makin meroyan org tua ni...menyampah gila aku..

x-pkr said...

anwar ni penipu. orang pkr yang sokong anwar ni pun sebab hati penuh perasaan dengki sampai dah tutup akal pemikiran.

korang fikir logik la. anwar ni menganggur dah dekat 4 tahun tapi boleh beli kereta bentley harga juta-juta. rumah kat damansara ngan harga dekat 5 juta. cuba pikir dari mana datang duit tu?

nurul izzah tu pun mengganggur tapi keliling malaysia bawak bmw ngan merc. siap ada saham berjuta-juta lagi.

orang pkr tolong la bukak mata sikit. jangan jadi pak angguk!

Anonymous said...

x heran dah si nuar ni

Anonymous said...

Perbuatan beliau menyerlahkan sifat si Kitol beliau. Orang kafir (Australia) gelak dalam hati sebab Malaysia ada seorang yang bercita-cita mahu menjadi PM, tapi sanggup melutut depan mereka minta mereka menjaga urusan negara kita.

Bayangkan, apa lagi yang beliau tak sanggup jual kalau maruah negara sendiri pun beliau sanggup gadaikan demi nak jadi PM. Orang sedemikian tiada integriti, tiada maruah dan tidak layak memimpin apa-apa pun.

Anonymous said...

Anwar dan seluruh pemimpin FUCKATAN sedang mempergiatkan fitnah dan macam cerita memburukan UMNO/BN.

Kepala bapak dialah, kalau SPR penipu cam na FUCKATAN boleh menang di 5 negeri pada PRU12 kemudian hilang satu.

Si Anwar ni memang penipu besar, puak-puak khawarij membesarkan cerita FUCKATAN akan menang PRU13 macam cerita 16 Sptember dulu lah gempar lagi laju dari kebenaran. Ingat senang kah BN nak jatuh. kalau ikut ahli UMNO ada3.2 juta campur setiap ahli bawa dua pengundi dikalangan keluarga sudah jadi 9.6 juta . jumlah ahli FUCKATAN PAS/1juta , PKR/400ribu, DAP katalah 1 juta. Jumlah keseluruhan pengundi mereka dapat keluarkan 7.2juta. Yang atas pagar majority senang dengan cara Kerajaan membantu rakyat. Sebahagian besar kaum India sudah kembali kpd MIC begitu juga MCA. Melayu yang beri undi protes kpd FUCKATAN dlm PREU12 kerana PAK Lah tidak akan mengundi FUCKATAN..

MACAM MANA ..ini anggaran kasar saja, satu jalan saja yang FUCKATAN ada gempak lebih-lebih.

Anonymous said...

Dalam temu bual dengan ABC Radio pada Rabu, Anwar berkata beliau bimbang, pilihan raya umum, yang perlu diadakan menjelang Jun tahun depan, akan melibatkan penipuan dan ramai rakyat yang layak mengundi, tidak akan dibenar berbuat demikian.

Katanya (Anwar), nama mereka yang terlalu muda untuk mengundi, berusia antara dua dan 12 tahun, terdapat dalam senarai pemilih.

-------------------------------------

Kalau suruh tunjuk bukti, akan keluar la pelbagai alasan... err... SPR ape pula tindakan anda?? Nak dok diam je ke???

Anonymous said...

Ini belum PR perintah Malaysia...kalo lah apa yg diimpikan oleh kumpalan PR utk takluk Putrajaya...tak tahulah apa lagi yg akan dijajakan cerita oleh Fuckatan kepada dunia...satu hari esok kemungkinan kita akan dijajah semula...mungkin dari segi ekonomi...mungkin zaman tu kita yang ada ni dh tua...anak cucu kita yang akan tanggung bahana kesan dari kesilapan kita sekarang...fikir2kan lah wahai warga Malaysia yang budiman...

Anonymous said...

Anwar 'the Mangkuk Hayun'...sanggup tadah mangkuk simpati sampai ke Australia...ish..ish..kesian...

Anonymous said...

dia dah habis ke? Belum lagi tu. Sat gi nak pi jelajah Israel plak.

(Anwar jalang dan pengkhianat rakyat!)

Anonymous said...

"Rayuan" Anwar Ibrahim kepada Australia untuk campur tangan dalam urusan Pilihanraya Malaysia adalah tindakan yang memalukan dirinya sendiri. Orang yang dalam keadaan tertekan seperti Anwar Ibrahim akan melakukan apa sahaja untuk menunjukan bahawa dia masih popular. Malangnya penolakan total Kerajaan Australia keatas 'rayuannua' telah memalukan dan menjatuhkan kredibiliti Anwar Ibrahim sendiri.

Anwar Ibrahim mengguna pakai alasan SPR tidak demokratik didalam proses pilihan raya Malaysia sedangkan partinya, PKR tidak mengamalkan demokrasi didalam pilihan raya parti tersebut pada tahun 2010.

Anwar Ibrahim sendiri tidak pernah mengambil tindakan undang2 keatas SPR dalam mencari keadilan jika benar SPR melakukan apa juga bentuk kesalahan. Apa yang Anwar selalu kata ialah 'saya ada bukti' tetapi tidak pernah dibuktikan. Saya yakin jika Anwar Ibrahim ada bukti PASTI dia menjadi orang pertama yang akan mendedahkan bukti. Ingat isu V.K. Linggam? Ingat Bagimana Anwar Ibrahim memainkan isu tersebut?

Mungkin sudah sampai masanya SPR mengambil tindakan undang2 keatas Anwar Ibrahim dan konco2 dalam pakatannya untuk sekurang2nya mengurangkan keraguan rakyat yang telah dikelirukan oleh Anwar Ibrahim selama ini. Wallahualam.

mtl

Anonymous said...

Ala, Al-Juburit ni hanya pandai buat dakwaan je. Isu 6 kotak penyelewengan pemimpin UMNO yang pernah digembar-gemburkan sebelum ini pun tak pernah dibongkarkan.... nak bongkar camner, fail dalam kotak pun takde, KY Jelly buat sapu buntot mangsa dia ade la....