Wednesday, November 7, 2012

Isu Nurul Izzah:Pendapat Seseorang Yang Mengaku Dirinya Ahli Pas


Berikut adalah komen yang dihantar oleh seorang pembaca yang mengaku dirinya ahli Pas sejak tahun 1956, di artikel saya di sini >>>

Nurul Izzah betul bila dia berkata tiada paksaan dalam beragama. Kenapa puak-puak Umno ni melatah tak tentu pasal. Memang tak dinafikan orang melayu di negara ini di paksa dan di tekan supaya kekal dengan islam. Undang-undang dijadikan senjata untuk menakut-nakutkan orang melayu supaya jangan meninggalkan islam. Lebih dahsyat lagi perlembagaan penjajah yang dikekalkan oleh Umno(BN) itu sendiri seolah-olah mengugut orang melayu, " jika kau keluar dari islam kau bukan lagi orang melayu dan kau akan hilang segala hak istimewa sebagai orang melayu ". Itu bukan paksaan kah namanya ?

Sedangkan bangsa lain seperti cina dan india mereka tidak dipaksa kekal dalam agama mereka. Sebab itu ada cina yang masuk islam, ada cina yang masuk kristian. Sama juga dengan orang bangsa india. Tapi kenapa bila kena pada orang melayu nak dipaksa, " ohhhh no no no .. you cannot leave islam ".

Kalau seorang melayu itu dah tak minat lagi nak jadi islam tapi kita paksa dia supaya terus berada dalam islam maka dia akan buat perkara-perkara yang menjatuh maruah agama islam. Mungkin kah kemungkaran dan kemaksiatan yang banyak melibatkan orang melayu yang berlaku kebelakangan ini dilakukan oleh orang melayu yang dah hilang minat nak jadi islam tapi dipaksa oleh undang-undang supaya kekal jadi islam walau pun hanya nampak islam pada nama dan pakaian saja. Nama masih Siti Fatimah, pakai seluar jean dan baju T yang ketat sendat sehingga menampakkan bentuk tubuh badan, masih mengenakan tudung kepala mengikut feshen terkini .. kerja jadi GRO, kerja jadi social escort, kerja jadi pelacur.

Orang seperti ini lah yang menjadi bualan dikalangan penganut agama lain, " islam tapi kerja GRO, kerja social escort, kerja rumah urut, kerja pelacur " .. mencemarkan nama baik dan kesucian agama islam itu sendiri.

Saya rasa orang seperti ini, " it is better to let them go rather than to keep them ". Saya fikir Nurul Izzah berniat baik iaitu beliau mahu menjaga maruah agama islam supaya tidak dicemari oleh orang melayu yang dah tak berminat lagi dengan islam. Tapi amat malang bila niat suci Nurul Izzah itu telah diputar belit oleh musuh politik bapaknya iaitu Anwar Ibrahim.

Umno mengkritik Nik Aziz, Hadi Awang dan Pas amnya kerana membisu terhadap kenyataan yang dibuat oleh Nurul Izzah. Sebenarnya Pas juga sependapat dengan Nurul Izzah, " kalau orang itu dah tak minat nak jadi islam lagi, biarkan lah dia pergi, jangan guna perlembagaan untuk memaksa dia kekal ". Sebab itu Pas berulang kali menegaskan Hudud yang ingin dilaksanakan oleh kami sama sekali tidak melibatkan orang bukan islam. Orang melayu pun kalau dia bukan islam lagi maka Hudud tidak ada kena mengena lagi dengannya.

Ahli Pas 1956

RBF: Apa pula pendapat anda ?  Bahas.....bahas....bahas......

Update@2.17pm....harap rakan-rakan pembaca jangan menghantar komen terlalu mengikut emosi. Jangan sembarangan menuduh seseorang murtad walaupun mereka tidak sealiran dengan kita. Jangan terlalu mudah kita jatuhkan hukum kerana kita bukan pakar. Maaf kerana saya terpaksa memadamkan beberapa komen. 

63 comments:

Anonymous said...

maknanya..kalau orang Islam tak suka pada islam, biarlah dia murtad.. bukannya kita sebagai cerdik pandai bersepakat mentarbiahkannya.

Sama juga macam pas kata, isu murtad ini kecil, yang serius ialah isu pengundi hantu..

nik aziz senyap sebab dia pernah kata, dia sanggup terima pertolongan syaitan untuk jatuhkan umno.

haji hadi? dia awal2 lagi senyap sebab dia tidak ada di gereja tersebut..semuanya besi dan tak boleh jadi saksi.

punah islam kerana orang islam sendiri.

mungkin satu hari nanti, seorang padri akan kata.."saya tidak akan berdakwah kepada orang Islam, saya akan berdakwah kepada orang Melayu aja".

Anonymous said...

Habis tu kenapa ada hukuman rejam sampai mati kepada org islam yang meninggalkan agamanya iaitu Islam? Yang penganut PAS ni...kalau anak bini dia yang nak keluar ISLAM...dia tahan ke atau dia galakkan? bodoh punya pendapat....boleh keluar islam...pegi check balik akidah tu...takut dah lari

Anonymous said...

Sahabat Syaitan dah bersuara,...betullah apa yang dikatakan oleh Ahli Pas tersebut..ini kerana Hudud pun tidak ada disebut dalam Al-Quran..apatah lagi murtad..mereka lebih nampak Putrajaya.,Pengundi hantu dan segala macam Himpunan samaada Oren, Hijau, dan macam2 warna yang sebenarnya memenuhkan tabung kutipan ceramah mereka..Teruskan RBF ..usaha murni anda berblog akan dirahmati Allah..InsyaAllah..kami rakyat menyokong segala usaha baik anda..RAKYAT SHAH ALAM

Anonymous said...

habis dulu puak PAS juga yang melalak-lalak bila ada orang Melayu murtad (bagi saya dinegara ini unik tiap orang Melayu semestinya Islam,malahan bangsa Arab pun tidak seperti kita yang begitu takut kalau seseoarng Melayu buakn beragam Islam,taniah bangsa ku...itu rahsianya kenapa Malaysia berada dalam peliharaan Allah swt,segala rahmat dan nimat diberi olehNYA).

Tapi semenjak cium mulut dengan DAP dan poket PAS penuh dengan duit haram Anwar Ibrahim nada mereka berbeza...sekarang semuanya boleh...yang halal sudanh menjadi haram yang haram pula sudah menjadi halal itu PAS sekarang..

Malas nak ulas panjang dengan PAS nie lidah mereka samanya kuat belit..doa saya semoga ALLAH memberi petunjuk kepada tipa pengundi tak yang islam atau tidak mana yang lebih baik...sama seperti 2008 ALLAH mengizinkan mereka menang beberap kerusi dan negari...tidak mustahil semuanya itu akan ALLAh rentap kemablai bila soal akidah kamu buat barang permaian...pintu taubat masih dibuka

Anonymous said...

sbb itu tugas hassan ali majlis agama n jabatan agama bertnggujwb untuk memulihkan akidah diorg yg murtad ni...tp bile ade gerakan pulih kan akidah ni oleh hassan di pecat pulak..adoi hai pening...islam itu mudah jgn kusutkan demi politik!

Anonymous said...

habis dulu puak PAS juga yang melalak-lalak bila ada orang Melayu murtad (bagi saya dinegara ini unik tiap orang Melayu semestinya Islam,malahan bangsa Arab pun tidak seperti kita yang begitu takut kalau seseoarng Melayu buakn beragam Islam,taniah bangsa ku...itu rahsianya kenapa Malaysia berada dalam peliharaan Allah swt,segala rahmat dan nimat diberi olehNYA).

Tapi semenjak cium mulut dengan DAP dan poket PAS penuh dengan duit haram Anwar Ibrahim nada mereka berbeza...sekarang semuanya boleh...yang halal sudanh menjadi haram yang haram pula sudah menjadi halal itu PAS sekarang..

Malas nak ulas panjang dengan PAS nie lidah mereka samanya kuat belit..doa saya semoga ALLAH memberi petunjuk kepada tipa pengundi tak yang islam atau tidak mana yang lebih baik...sama seperti 2008 ALLAH mengizinkan mereka menang beberapa kerusi dan negeri...tidak mustahil semuanya itu akan ALLAh rentap kembali bila soal akidah kamu buat barang permainan...pintu taubat masih dibuka

Anonymous said...

habis dulu puak PAS juga yang melalak-lalak bila ada orang Melayu murtad (bagi saya dinegara ini unik tiap orang Melayu semestinya Islam,malahan bangsa Arab pun tidak seperti kita yang begitu takut kalau seseoarng Melayu buakn beragam Islam,taniah bangsa ku...itu rahsianya kenapa Malaysia berada dalam peliharaan Allah swt,segala rahmat dan nimat diberi olehNYA).

Tapi semenjak cium mulut dengan DAP dan poket PAS penuh dengan duit haram Anwar Ibrahim nada mereka berbeza...sekarang semuanya boleh...yang halal sudanh menjadi haram yang haram pula sudah menjadi halal itu PAS sekarang..

Malas nak ulas panjang dengan PAS nie lidah mereka samanya kuat belit..doa saya semoga ALLAH memberi petunjuk kepada tipa pengundi tak yang islam atau tidak mana yang lebih baik...sama seperti 2008 ALLAH mengizinkan mereka menang beberapa kerusi dan negeri...tidak mustahil semuanya itu akan ALLAh rentap kembali bila soal akidah kamu buat barang permainan...pintu taubat masih dibuka

Anonymous said...

kenyataan dari org dangkal agama! sebagai org Islam, adakah kita hanya berdiam diri sahaja apabila melihat saudara kita mahu murtad. di mana tanggungjawab kita sesama agama? kalau PAS sendiri dh sokong murtad dan kesamarataan agama, sila buang perkataan Islam pada PAS!!! letakkan MURTAD di situ, setuju?

Cencaluk said...

Satu komen yang tidak bertanggungjawab, Inikah dinamakan memperjuangkan ISLAM oleh PAS. Nampaknya Orang Melayu tidak boleh lagi berpegang kepada PAS untuk membela dan memperjuangkan PAS segala yang bertentangan menjadi amalan dan ikutan PAS sedangkan yang diwajarkan diketepikan dan dipandang remeh.

Ahli PAS yang mengaku ISLAM ini lebih hina dari binatang.

Binatang pun tahu akan malam dan siang, jantan dan betina.

Tapi bagi AHLI PAS ini malam dan siang sama sahaja tiada bezanya itu yang menyebabkan mereka lebih gemar menterbiah bini orang di bilik hotel pukul 3 pagi sebab bagi mereka siang dan malam sama sahaja asalkan mereka AHLI PAS semuanya HALAL bagi mereka.

PAS sememangnya sudah tonggang terbalik dari kepala hinggalah kaki dan jari kakinya semuanya dah rosak dan musnah, sampaikan syaitan pun nak diajak berkawan.

Jika kita perhatikan sejak 4 tahun kebelakangan ini PAS sudah menjadi DAP dan DAP sudah menjadi PAS.

DAP sanggup berjuang untuk agama dan bangsa mereka dari dirosakkan oleh anasir luar jadi digunakan duit untuk mengukukah lagi kedudukan mereka. Tapi PAS pula dilihat lebih bertuhankan Wang dan KUASA untuk kelihatan lebih ISLAM dari Islam yang lain di mata mereka.

RBF cuba perhatikan selama ini apakah ada agama lain mempermainkan agama mereka semata-mata untuk berpolitik demi kUASA dan WANG jawapannya tidak.

Tapi PAS mempergunakan AGAMA, pakaian jubah, serban, janggut sejemput, dahi hitam dan tasbih untuk menggambarkan mereka warak dan mempergunakan Hadith, Al-Quran dan Fatwah untuk menutup kesalahan dan kemungkaran mereka.

CUMA PAS SAHAJA DI DUNIA INI YANG MEMPERGUNAKAN AGAMA DEMI MENCAPAI CITA-CITA POLITIK MEREKA.

APA YANG PASTI MEREKA-MEREKA INI PASTINYA AKAN MENERIMA AZAB YANG TERUK KELAK HARINYA, KERANA MEMPERMAINKAN AGAMA TAK KIRA TUA DAN MUDA MEMPERSENDAKAN ALLAH, NABI MUHAMMAD DAN HALAL HARAM.

Memesongkan akidah umat Islam di Malaysia apakah hukumnya dan apakah azab yang bakal mereka terima di alam kubur, itu belum lagi di hari kiamat kelak.

Sedangklan sahabat nabi pun ada yang menerima azab semasa didunia lagi kerna dosa mereka inikan pula Orang yang banyak memesongkan akidah dan merosakkan Orang Islam.

Saya bukannya pandai dalam AGAMA tapi sedangkan saya yang kurang Arif pun boleh membezakan yang mana betul yang mana salah apatah lagi TGNA yang tinggi pengetahuannya tapi membiarkan sahaja segala kemungkaran berlaku didepan matanya.




kakbedah said...

PAS dah terlampau sesat sampaikan agama Islam yg diorang pertahankan selama nie dah jadi suatu mainan bagi diorang.. apa sahaja yg keluar dari mulut ahli PKR akan diiyakan semua menandakan diorang bersetuju termasuklAH kenyataan yg dikeluarkan nurul izzah kebelakangan nie.... patut ke se mua tu terjadi?? zaman Nabi kita dulu tue mmg x larang nak beragama tetapi sekali seseorang tu dah memeluk Islam, itu menandakan ketaatan kepada Allah... jadi disebabkan itulah hukum bunuh kepada seseorang yg murtad......tp zaman skang nie bleh mcm tu je klua islam... apa nak jadi??? PAS, mana pndirian korang semua???

kelly engku said...

Saya pernah memboikot UM dan BH selama sepuluh tahun kerana percaya Anwar Ibrahim di fitnah,dan akhbar tersebut menjadi jurucakapnya.Tapi akhirnya sekarang saya sudah tahu bahawa apa yg di tulis oleh akhbar berkaitan adalah betul dan yg memfitnah adalah Anwar Ibarahim,jadi saya cukup percaya dgn apa yg di tulis mengenai Nurul Izzah dalam issu ini.Hanya mereka yg tidak mendapat petunjuk akan terus menutup mata dan telinga akan kebenaran yg sudah cukup nyata.

Baca baik-baik penghakiman satu dan dua ,teliti dengan fikiran terbuka mengenai video seks Anwar dan pembohongan ist3rinya mengenai jam Omega,baru kita tahu siapa kah kaki fitnah dan kaki bohong.

anuar aziz said...

Celaka si betina Nurul ni.. pakai Tudung je sbg 'kosmetik' Islam tp ckp mcm org kufur..

Asalkan org tu bertudung je apa shj ckp dibolehkan?

Maka PAS Laknatullah akan setuju dgn Nurul Puaka ni?

Agama Islam agama suci tertinggi.. sejak di Alam RUH lagi semua ruh2 telah BERIMAN dgn ALLAH..

Bila lahir mereka WAJIB beriman kepada Allah.. tiada konsep boleh 'bebas' beragama.

Cuma golongan kafir yg Allah tarik Hidayah tidak dipaksa atau dibunuh jika tidak memeluk Islam wpun hakikatnya Allah tidak iktiraf agama lain dan mereka kekal dlm NERAKA jika mati dgn agama selain dr Islam

'LESEN' kelonggaran yg Allah bg itu bukan utk digunapakai utk Melayu yg sudah azali sbg Islam supaya boleh jd 'tidak dipaksa' atau buang Islam! Itu satu seruan bentuk MURTAD!!

Sepatutnya kita bersyukur sgt keran Allah tetapkan kit alahir sbg MELAYU yg 'WAJIB' agamanya ialah Islam.. itu satu kelebihan dan pengiktirafan di sisi Allah

Anonymous said...

anak kite wat salah pn kite marah n ajar kpd kebaikan...tp org nie pelik tol la...ade ke melayu nk murtad dibiar kn n boleh cakap " it is better to let them go rather than to keep them ",...patut nye kite bagi nasihat tentang hukum kuar islam...mcm nie punye org pn ade...nasib la bile dh jadi liberal n plural...

kak semah said...

Apakah puteri kesayangan Anwar Ibrahim ini sudah semakin condong ke arah pegangan akidah seperti bapanya?

Adakah Pluralisme kini menjadi pegangan akidah baru ahli Parlimen Lembah Pantai ini. Semua agama dianggap sama dan tiada beza Tuhan yang dianuti?

Benarkah ini satu fitnah terbesar dari blogger pro kerajaan ... atau sememangnya Anwar dan puterinya kini semakin galak untuk mendapatkan undi dari pihak dan golongan gereja sehingga sanggup menjual maruah Islam?

Benarkah ini suatu fitnah terhadap Nurul Izzah ...


Rakyat Tidak Harus Dipaksa Menganut Satu Agama Dan Ini Juga Terpakai Kepada Orang Melayu.

Jika anda bertanya kepada saya, tidak ada paksaan dalam agama, bagaimana kamu boleh minta maaf, (kebebasan beragama) ini hanya terpakai kepada bukan Melayu, ia perlu terpakai secara sama rata.

pas dajjal said...

Cuba kita tgk stail politik anjing pencacai PR, asalkan apa shj yg dimuntahkan oleh pemimpin dajjal PR mereka mesti sokong dan 'haluskan' maksud.

Sehingga bab Aqidah dan Murtad yg dulunya isu2 begini amat DIGILAI PAS lahanat tp skrg tgk apa jd? Mereka boleh berubah hati hanya krn mahukan PUTRAJAYA?

Chua Soi Lek yg bukan Islam pun sudah betulkan maksudnya soal HUDUD suatu yg menggambarkan UMNO relevan dgn Islam rakan2nya menghormati tp malang amat sgt bg Pakatan Haram@Syaitan - PAS-DAP-PKR yg tunggang langgang dgn mcm2 isu..sesudah isu berjaya dibongkar cpt2 mereka memaki hamun UM dan BH, tidk pulak HARAMKAH, MELACORkini.com atau Keadilandajjal..

Uncle Saya said...

PAS, PKR asyik isu Islam je.....DAP senyap je....tak tau nak cakap apa kah...masuk lah...spin lagi....biar orang luar pandang serong Islam dan penganutnya...DAP suka lar macam itu...

Anonymous said...

walaupun saya sering tidak setuju dengan umno tapi dengan pas terus tidak bersetuju.pas akan mencari apa jua jawapan,helah bila pada pendapatnya boleh menguntungkanya.tetapi akan menolaknya bila datang dari umno walaupun baik,dulu bila umno bergabung dengan mac dan mic adakah mereka menyokongnya.apa katanya?tak perlulah nak cakap banyak sebab semua orang dah tau.tetiba je mereka bergabung dengan dap dan pkr macamana dia pusing 360',apakah hukum yg telah dikeluarkan kepada BN dulu terpakai seperti dalam amanat hj hadi

Anonymous said...

Ahli PAS Sejak Tahun 1956 ni mempunyai KEBODOHAN MENGENAI ISLAM TAHAP MELAMPAU. Orang murtad WAJAR DIPERANGI mcm khalifah Abu Bkr As-Siddiq. Bukan demi nak jaga kesucian islam, mereka dibiarkan murtad. Islam tak pernah ajar tu semua bhai...

Ni telah menguatkan sangkaan saye bahawa AHLI PAS ni anut SYIAH, sebab tak ambil tahu sejarah Khulafa Ar-Rasyidin yang bermati-matian menjaga kesucian Islam setelah kewafatan Rasulullah termasuklah memerangi murtad & nabi palsu. Syiah kan melaknat Abu Bakr, Umar & Uthman, mmg la tak tahu menahu ttg sejarah depa.

Alhil Sunnah Wal Jamaah, sejak lahir.

Anonymous said...

Tiga orang Paderi dari Amerika sudah kata bencana yang berlaku di New York dan beberapa tempat adalah pembalasan tuhan kerana Governor atau datuk Bandar dan Obama mempersetujui LGBT jadi tuhan turunkan balak, bolehkah NIK AZIZ, HJ HADI kata begitu, memang tak boleh sebab takutkan Anwar, Karpal dan Lim Kit Sial.

Anonymous said...

Mengucap panjang aku dengan kenyataan sebegitu oleh ahli PAS.. kalaulah nanti hudud dilaksanakan, pasti ada yang memilih untuk murtad untuk mengelak hukuman hudud... sesat dah tampak jalan dah orang PAS ni...

Anonymous said...

Mcm ni rupanya hudud PAS...mmg x sama dgn hudud Islam

Anonymous said...

artikel ni sgt tidak betul bg saya...akidah itu lebih pnting dari segala-galanya...sekiranya seseorang itu bermaksiat, dirinya masih lagi Islam dan insyaallah dgn rahmat Allah pd akhirnya dia akn masuk syurga tetapi jika dirinya keluar dr agama Islam, maka sudah pasti tempatnya neraka...nauzubillah...

Anonymous said...

Inilah jadinya apabila berbicara bab agama menggunakan hujah diruang sempitlogik akal. Menangani masalah ini bukannya seperti senario didalam kelas dimana budak-budak nakal dan malas belajar akan di hantar kekelas lain. Harap-harap janganlah memberi pandangan ikut suka hatikita dalam hal agama lebih-lebih lagi bab-bab akidah bertanyalah kepada ustaz dan alim ulamak yang tidak memesong kepada politik.

Anonymous said...

Komen Ahli Pas 1956 mencerminkn begitula tahap pemikiran penganot PAS ....

Kalo begitu pengertian (org Melayu bebas memilih agama) hudud PAS hny utk org Islam...maka akan ramai penjenayah/pelaku kesalahan akan mengaku bukan Islam/murtad bila akan di kenekn hukuman...

SubhanAllah ...nape begitu JAUH SESAT ahliPAS ini?

Penganut2 PAS..PAS bkn agama tapi hny parti yg mnggunakn nama Islam shj tanpa pengisian Islam dlm perjuangan parti...kalo betul ada pengisian Islam..ahliPAS ini xakan menulis komen yg seBAHALOL begini...

Anonymous said...

dlm islam, murtad hukumnye bunuh..
nmpk sgt walaupon jd ahli sejak 1956 pd parti yg memperjuangkan islam dan hudud tidak faham tentang undang2 islam.
tiada paksaan dalam beragama adalah manusia boleh menganuti apa2 agama dan tidak dibenarkan umat islam mengganggu urusan agama mereka selagi tidak mengancam dan memusuhi islam.... tp yg di iktiraf disisi allah adalah islam, bagi mereka yg kafir dan kemudian masuk islam mereka sewajarnye telah memahami dan mendalami kebenaran dan kesucian islam itu sendiri sebagai agama yg benar di sisi allah.
jd setelah mereka memahaminya kemudian berpaling, maka mereka adalah membuat salah yg besar disisi allah dan allah menetapkan hukuman mati keatas org2 yg murtad itu.begitu jugalah bg org yg dilahir dari keturunan yg beragama islam, mereka sewajarnye da memahami kebenaran dan kesucian islam itu sendiri.
kelebihan kite di malaysia, perlembagaan negara berkenaan isu murtad ini adalah selari dgn tuntutan islam yakni seorg yg telah islam tidak boleh menukar agama islamnye. manakala penganut agama lain boleh menukar agama asal mereka kpd agama islam atau agama yg mereka suka.dan istimewanye org islam boleh berdakwah kpd bkn islam, manakala bkn islam tidak boleh menyebarkan agama mereka kpd org islam.
soal cara hidup yg tidak selari dgn islam yg di jdkan alasan utk membenarkan murtad adalah salah dan tidak benar sama sekali.. adalah menjadi tanggungjawap saudara seugama utk saling igt mengingati antara 1 sama lain.
masih memegang syahadah walaupon hidup bertentangan dgn ajaran islam dianggap berdosa dan lalai dan akn diazab di dlm neraka allah utk 1 tempoh yg ditentukan allah, manakala terus menjadi kafir.. tiada lg perhitungan amalnye dan terus dicampak kedlm neraka allah dan kekal selama-lamanye..
jd masih ade ruang dan jurang yg sgt besar antara menjadi kafir dgn org islam yg berdosa dan lalai....

Anonymous said...

Astaqfirullah hal azim...

Apa nak buat, nasib kita umat akhir zaman. bukan setakat fitnah dajjal kita kena tempuh tapi orang islam yang siangnya islam, malamnya kafir pun kita kena tempuh jugak...ulama pula tinggal yang akan dihisab sebelum penyembah berhala saja yang tinggal...kasihan ahli PAS 1956 ni...

Anonymous said...

Murtad - hukunya bunuh kerana ianya terang terangan menghina kesucian Islam. Tapi sebelum menjalankan hukum, perlu kita tarbiahkan dulu dan ianya berkali-kali.. jika dia tetap juga dan berkeras mahu bertukar ke ugama lain atau murtad, hukumnya akan di laksanakan.

Bersyukurlah, kita dilahirkan Melayu yang berugama Islam.

Pernah dengar tak kisah seorang islam yang banyak dosanya, anggota badannya menjadi saksi yang dia memang banyak buat dosa2..tetapi dia diampunkan kerana sehelai bulu mata.

Ketika dia nazak, mengalirlah setitis air mata keinsafan kerana dosa-dosa yang dia lakukan yang teramat banyak. Air mata tersebut mengena sehelai bulu mata.

cerita penuh, boleh google..

mama carrie said...

Mama hanye ade soalan ini saje untuk penulis "Ahli PAS sejak 1956" ni.

Kalau anak2 atau cucu2 dia dah "fed-up" dengan Islam dan nak bertukar angin dan nak cube anut agama lain, atau kalau isteri dia nak murtad sbb itulah jln yg paling senang utk beliau menceraikan sipenulis. Adekah penulis akan bersikap seperti Luncai dan hanya berkata BIARKAN-BIARKAN?

Tolong saudara RBF unjurkan soalan saya ini pade penulis dan insist that dia memberi jawapan yang jujur dan telus. Bukan berunsur politik, tapi berunsurkan pegangan akidah beliau yg sebenar. Terima Kasih.

Saya berharap saudara RBF tidak menghampakan saya dan juga pembaca2 forum saudara yang lain... Kami menuggu....

Anonymous said...

sangat sedih perasaanku hingga ingin mengalir air mata mengenangkan hinanya pas kerana demi undi kafir mereka sanggup membisu dan memilih bulu apabila hendak menyatakan kebenaran.

Umur 52 tahun said...

Yang bertanggung jawab hal ini iah nik aziz , hadi awang ... Mereka ni kelak akan menanggung semuanya .. Janji Allah tetap Benar .. Tengok dan fikir .. Apa yang Pemimpin Pas kata kpd Umno .. Sudah terkena batang hidung sendiri .. Demi undi sanggup menhalal kan cara .. Kulit katak Puru tak akan jadi licin .. Nafsu besar .. Ujian Allah taala kepada Pemimpin Pas .. Perjuangan Pas dahulu ..IKHLAS .. Tetapi SEKARANG .. UJUB , RIAK ..

Anonymous said...

senang2 jer perompak2 islam tukar agama kalau taknak kene hudud... phuiii...

Anonymous said...

Saya setuju dengan pendapat ahli pas 1956

Ps: saya ahli Umno

mama carrie said...

Anon 3:29.

Mama nak tanye soalan yg same pade anda... ape jawapan anda? Tolong jawab dengan ikhlas..

Anonymous said...

mama carie jgn layan org tu.itu org yg sama kata dia ahli pas 1956.dia dah takde jawapan bila kena balun dia mengaku ahli umno pula.

Anonymous said...

Ahli pas sejak 1956 oi...hang ni nyanyok terok dah ni, pi tobat buang cepat...wasted pnya pas, kedah tunggu time nak lingkop ja bg angpa pegang...tuihh!

Anonymous said...

Mana mungkin anak cucu kita boleh fedup sebab dari nurseri lagi otak nya sudah di cuci .....

Azam Zamani said...

Hukum hudud ada menyatakan hukuman bagi org yg murtad ni adalah mati mandatori. Lg satu hudud bukan untuk org islam sahaja,tetapi untuk semua manusia. Sedara,biar la tak pandai. Tapi jgn memandai2.

Anonymous said...

KOMEN YG GILA AKU RASA. GILA BABI TAHAP TAHI ANWAR IBRAHIM. AKU RASA DIA MMG MINUM AIR KENCING ANUAR SMP OTAK DIA XMAMPU NAK JALAN. UNDANG2 HUDUD HANYA UTK ORG ISLAM? ORG BUKAN ISLAM XPERLU? GILA. PASNIE MAKIN RAMAI LA YG KELUAR ISLAM PASAL XNAK KENE HUDUD. MMG GILA BABI TAHAP TAHI NIK AZIZ MAHA AGUNG. XPELAH, TAHNIAH KEPADA ANUAR DAN NIK AZIZ. KEHADIRAN ANDA DI MALAYSIA INI MENJAYAKAN LIBERALISASI AGAMA DI MALAYSIA.

Anonymous said...

Dalam hudud, bukan hukum murtad tu dihukum mati ker??? Itu pun tak tahu ker?? Mcm mana nak amalkan hudud klu bagi org murtad???

Anonymous said...

NAMPAKNYA SEMAKIN RAMAI YG REDHA JIKA UMAT ISLAM MURTAD DI NEGARA INI..SALAH SATUNYA ADALAH PENGIRIM KOMEN AKA AHLI PAS 1956 ITU..

Anonymous said...

lagi bukti betapa pas memang telah menyimpang jauh dari landasan Islam sebenar..tak sangka betul ahli pas sejak 1956 boleh keluarkan komen sedemikian? bertaubatlah jika benar anda seorang Islam..

Anonymous said...

PAS itu kesesatan yg nyata dari dulu hingga sekarang. org yg undi PAS adalah golongan manusia yg bodoh x kira muda atau tua. mengakulah kebodohan diri masing2. insyaAllah anda akan sedar dan insaf.

anak puaka ini merujuk kepada org melayu. Suami, isteri, mak bapak mahupun anak anda adalah kaum apa? bolehkah mereka atau mana2 ahli keluarga anda murtad mnganut agama lain dan mnyembah patung2? anda hanya akan jawap BOLEH sekiranya anda sendiri sudah tidak percaya pada 2 kalimah syahadah yg anda pernah atau masih ucapkan. jadi tanyalah iman masing2.

walaupun sy bkn insan yg sempurna hamba yg hina dan penuh dgn dosa. TIDAK MUNGKIN DAN TIDAK AKAN SESEKALI SY MNYEMBAH SELAIN DARIPADA ALLAH SWT !!

Anonymous said...

nanti kalau anak orang muslim PR nak murtad lantak pi kat dia la..buat apa nak sekat menangis naik turun mahkamah lagi....

agaknya macam tu la kot suarahati nurani geng PR....

Anonymous said...

Dia bolehlah cakap macam itu kerana dia ahli Pas.Kan Nik Aziz dah bagi passpot masuk syurga?

Anonymous said...

USAH RISAU PAS TIDAK MEWAKILI 1% PUN UMMAH ISLAM NEGARA INI....MANAKALA 99% UMMAH BERAKAL TELAH LAMA MEMERHATI TINGKAH LAKU ,KESONGSANGAN DAN KETOLOLAN PEMIMPIN DAN UMAT SESAT PAS.....CUMA MEREKA BERDIAM DIRI DALAM GERAM.....TUNGGULAH PRU KE 13 NANTI DEMI ALLAH PAS AKAN TEWAS TERUK DAN AKAN DITOLAK OLEH UMMAH YANG BERAKAL......TAK PAYAH HERAN DENGAN PAS KERANA KEWARASAN MEREKA TELAH DIRENTAP ALLAH.......yg ikhlas ABE MUD KOTA BHARU.

MIRA EDORA said...

TAK TAKUT TUHAN KE SI NURUL IZZAH NI DGN JADINYA MURTAD DAN MEMURTADKAN ORG SEMUA, MANA PERGI SEMUA AHLI ULAMA KAT NEGARA KITA TIDUR KE KENAPA TAK AMBIK TINDAKAN DGN PEREMPUAN GILA NI. SUKA2 CKP YG BKN2 TENTANG AGAMA ISLAM KITA. SEHARUSNYA KITA YG ISLAM PATUT SERBU DIA SURUH BAIKDIA BERTAUBAT DGN PERBUTAN KEJI DIA TU.MANA POK NIK KENAPA DIAM SEBAB IZZAH ORG PAS N PKR KAN. CE KALAU ORG TU ORG UMNO DAH TENTU POK NIK TURUN PADANG KAN, SEMUA PILIH BULU PUNYA ORG.

dol mat said...

apa nak jadi zaman ni ikt suka hati org islam jadi murtad, mana perginya ajaran agama islam yg berlandaskan al quran sebagai pedoman hidup dan segala hukum hakam ALLAH SWT tak pernah pun tukar walaupun zaman ni dah maju ke apa ke, agama islam tetap sama jadikan al quran sebagai petunjuk dlm hidup kita bknnya mcm perempuan gila izzah yg suka kata lgbt n tukar agama blh dlm islam mana dia belajar bodoh nak mampos.

Anonymous said...

Sipengomen yang mendakwa telah menjadi ahli PAS sejak tahun 1956, hari ini mungkin sudah berusia lebih dari 70 tahun. Tentunya dia masih 'gagah' dan faham setiap sudut tentang Islam.

Soalan: Adakah Islam sendiri membenarkan penganutnya murtad? Jika jawapannya "YA", mengapa hukuman bunuh boleh dilaksanakan kepada orang yang murtad?.

Soalan: Benarkah PAS senada dengan Nurul Izzah yang 'ingin' menyelamatkan Islam dengan membenarkan orang Islam yang sudah tidak berminat dengan Islam untuk menukar agama mereka? Adakah dengan menyalahkan Perlembangan yang 'mengikat' orang Melayu yang beragama Islam merupakan cara mudah PAS menjauhkan diri dari isu Nurul Izzah?

Soalan: Adakah PAS yang mendakwa lebih Islam dari orang lain tidak tahu hukum hakam Islam khasnya dalam isu murtad?

Apa yang berlaku sekarang adalah disebabkan PAS telah jauh tersesat dalam alam duniawi dan melupakan ukhrawi. Putrajaya lebih penting dari mempertahankan aqidah ummah. Haram jadi halal.

Tiada apa lagi yang boleh kita harapkan dari PAS kerana PAS hanyalah sebuah pertubuhan politik lemah dan tidak mampu berdiri sendiri dan sanggup menjadi abdi kepada tuntutan nafsu serakah mereka. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Saudara ku RBF

Terima kasih kerana tuan telah menjadikan kiriman tulisan saya ini sebagai bahan untuk di bahaskan oleh pelawat blog ini yang rata-rata adalah pro Umno dan anti kepada Pas.

Saya tak kisah mereka nak pro Umno tapi saya benar-benar tak faham kenapa mereka sangat anti kepada Pas.

Apa salahnya Pas dan apa dosanya Pas kepada orang melayu. Pas berjuang untuk mengukuhkan islam di negara ini. Dalam konteks malaysia, bila sebut islam ianya sudah tentu berkaitan melayu. Indirectly Pas also is strugling for the malay people, jangan lah ingat Umno saja yang fight untuk melayu. Janganlah fobia dengan Pas hanya kerana Pas membawa perjuangan islam.

Dan jangan lah pandang serong kerjasama Pas dengan DAP. Bagi mereka yang pro Umno, memang mereka nampak kami seolah-olah mengalah kepada DAP. Tidak lah macam tu sebenarnya. Itu sekadar sebahagian daripada strategi parti. Percayalah kami ahli parti yang berbangsa melayu tetap mempunyai perasaan melayu sebagai mana sahabat kami dalam Umno juga.

Hanya pro Umno yang fanatik sahaja yang tak habis-habis duk ulang sebut kenyataan Tokguru Nik Aziz, " ambo buke melayu, ambo isle ", pada hal Tokguru tak sebut pun macam tu. Malah semangat melayu yang ada pada Tokguru rasanya adalah lebih daripada yang ada pada pemimpin tertinggi Umno sendiri.

Ahli Pas 1956

Anonymous said...

Nurul berniat baik. Kenapa orang Umno dan NGO pro Umno mesti melatah.

Saya yakin maksud Nurul adalah jelas. Melayu nak duduk dalam islam jangan lah kerana rasa dipaksa oleh perlembagaan. Ertinya terpaksa jadi islam. Jadi lah islam kerana hati sendiri mengakui dengan penuh keinsafan akan kebaikan yang ada dalam islam.

Nurul juga dah jelaskan walau pun dia bersekolah di sekolah christian missionary, hari-hari terpandang salib gergasi di sekolahnya namun hatinya tak terlintas nak mendekati agama kristian kerana dia yang dilahirkan dalam keluarga islam lebih yakin dengan islam.

Dan ini lah yang Pas mahu, yakin dengan islam. Pas mahu orang melayu kekal dalam islam kerana penghayatan keatas agama itu sendiri kerana dari penghayatan baru lah lahir keimanan dan ketakwaan. Bila keimanan dan ketakwaan sudah menjadi darah daging penganut maka Hudud yang diperjuangkan oleh Pas bukan lagi menjadi sesuatu yang menakutkan seperti mana yang difikirkan oleh sebahagian besar orang melayu yang berada di luar Pas.

Tidak ada Hudud untuk orang Pas, tiada juga Hudud untuk orang Umno. Yang menyebut-nyebut Hudud Pas itu adalah mengarut semata-mata dengan niat yang tidak baik terhadap perundangan islam itu sendiri.

Hudud adalah undang-undang dan hukum Allah keatas hamba-hambanya yang ikhlas menerima atau ikhlas menjadi islam, dan bukan kepada mereka yang dipaksa atau terpaksa menjadi islam.

Ahli Pas 1956

Anonymous said...

AKU HENSEM

Ahli PAS 1956

Spin jangan tk spin

Anonymous said...

Hikmah tk bg tinggal Islam ialah biar mati dlm keadaan suci bersih.
Walaupun orang Islam tu 'dipaksa' berada dlm Islam, mudah-mudahan dia mati dikelilingi saudara Muslim, dlm suci, bersih, dlm keadaan mudah utk mengucap kalimah syahadah, dimandi, dikafan (kalau dah nak mati pun nak kufur lantak kau lah).

Sbb sbnar wallahua'lam. (kalau berani tanyalah Allah apa sebabnya di akhirat nanti)

Anonymous said...

To 'Ahli PAS 1956', perintah jgn murtad dan harus kekal dalam Islam (walaupun ko dah tak ikhlas) tu ada dlm Al-Quran, bukan sbb perlembagaan Malaysia la Dol! Bila Nurul kata orang Islam tak boleh dipaksa kekal dalm Islam, samalah menyanggah perintah/hukum dalam Al-Quran. (tak kisahlah apa niat dia, dah salah ngaku je lah)

Duh...

Anonymous said...

jap, bila aku fikir balik, aku rasa aku tahu kat mana Nurul Izzah ni pening. Kalau anak yg dilahirkan/dibesarkan dlm keluarga Islam, wajar atau tidak dianggap sbg Muslim secara automatik walupun dia tak rela? (mungkin bg Nurul ini mcm tak adil, sbb orang yg lahir sbg bukan Islam ada pilihan)

kalau betul Nurul fikir mcm tu, nasihat aku, Nurul Izzah (dan semua penyokongnya), kena redhalah Allah itu lebih mengetahui (jgn persoal taqdir Allah). Hak individu yg lahir dlm keluarga Islam dah diputuskan oleh Allah Taala. Maknanya dia kena redha dah ditaqdirkan lahir sbg muslim (dn patut bersyukur).

(Kalau ko miskin, patut ke ko persoal kenapa orang lain kaya? usahalah, bukan dengki). jgn stkt ikut logik akal. Blh sesat.

sugeh said...

Ahli PAS 1956..

Hang ni bercakap secara sedar atau tidak?...

sugeh said...

PAS menjadikan Islam sebagai bahan PROPAGANDA semata mata...
aku nak tanya sdr PAD 1956
Siapa yang keluar dari UMNO dahulu..
siapa yang iri hati kepada siap?
siapa yang mengkafirkan siapa?
siapa yang memfatwakan sembelihan orang UMNO tidak halal?
siapa yang mengatakan nikah dengan imam UMNO tidak sah?
siapa yang membuat pelbagai fatwa karut marut dan mencaci cerca dalam ceramah hampir setiap hari dan malam?
Parti mana yang memaksa setiap wakil rakyatnya bersumpah jika lompat parti akan jatuh talak 3?
Sdr PAS 1956 sudah lupa atau buat buat lupa?
Intepritasi dulu ya wahai sdr PAS1956...

Anonymous said...

Walau apa pun hujah kalian. Kepada kami penyokong Pas " Nurul is right "
kerana Pas mahukan hanya mereka2 yang redha dan ikhlas menerima islam. Yang redha dan ikhlas akan berjuang kerana Allah tapi yang tak redha dan tak ikhlas akan berjuang kerana sesuatu kepentingan.

Biar sedikit tapi semuanya berkualiti daripada memiliki banyak tapi sangat sedikit yang berkualiti.

Ahli Pas 1956

Anonymous said...

Ahli PAS 1956? 'kami penyokong PAS'? hahaha dulu aku sokong PAS gak. Tp Nurul (dan ko) memang bangang. Islam tak penah ajar buat hukum ikut suka. Islam berperaturan. Syok sndiri, buat hukum sendiri, tafsir ayat Al-Quran suka hati, tu bukan cara yg diajar dlm Islam. PAS dah bukan parti islami! PAS parti golongan munafik.

Anonymous said...

Ustaz Nasha -
"... Saya menyarankan supaya Nurul Izzah menarik balik kenyataan itu. Dalam Islam, apabila kita melakukan kesalahan dan pabila sedar kita tersilap, kita boleh membetulkannya, bertaubat diatas kesalahan kita dan Allah SWT pasti menerima pengampunan kita.

Nurul Izzah telah mentafsirkan ayat tidak kena pada tempatnya dan tafsiran yang dibuat itu adalah tafsiran yang salah."


http://keris7lok.blogspot.com/2012/11/izzah-lebam-biji-mata-kena-tumbuk.html

Anonymous said...

seperti menghalalkan aktiviti murtad...masya allah!!

Anonymous said...

685 prmhonan mrtad d'trima n 168 d'lluskn..-prlimen
buknkh jls org mrtd d'hkum mati..mhon pnjlasan..

Anonymous said...

assalamualaikum...,
jgn salah tafsir ayat 'tiada paksaan dalam agama(islam)'...ayat ni menyatakan sesuatu kaum itu tak dipaksa nk peluk islam....tetapi setelah memeluk islam individu itu xboleh kluar islam(murtad)kerana tu salah satu dosa besar.....kita perlu ingt agama islam xboleh dipermainkan.....,renung2kanlah...,setip yg berlaku didunia ni allah menghitungnya...tapi allah menjanjikan neraka bg org yg mempermainkan agamaNya...

Anonymous said...

Sudah terang lg bersuluh...mcm mana PAS bela pemimpin2 nya yg buat salah laku, mcm tu jugak dia bela rakan2 pakatan songsangnya...PRU-13 ni kita dah tau nk pangkah parti mana...nk pangkah parti yg menghalalkan murtad atau parti yg mengekalkan pelmbagaan yg melarang org melayu murtad...fikir2 kan la...