Tuesday, November 27, 2012

Kah...Kah...Kah...Kah...Kah...Ramalanku Hampir Menepati Sasaran


Baru tengahari tadi saya menulis tentang berapa lama Pas boleh bertahan dengan desakan DAP berhubung isu undang-undang kedai rambut wanita di Kelantan. 

Hanya beberapa jam sahaja setelah tulisan itu disiarkan, petang ini dah keluar kenyataan yang menunjukkan tanda-tanda Pas hendak tunduk kepada desakan DAP. 

KUALA LUMPUR - Kerajaan Negeri Kelantan bersedia untuk mempertimbangkan cadangan semua pihak daripada kalangan bukan Islam dan mencari jalan penyelesaian berhubung pertikaian isu salun Kelantan.

Pendirian ini dinyatakan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebentar tadi.


"Pas Pusat telah pun dimaklumkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan bahawa mereka bersedia menimbangkan cadangan semua pihak dari kumpulan bukan Islam bagi membincangkan dan mencari jalan terbaik bagi menyelesaikan isu ini ini mengikut konsep hak kebebasan anutan orang-orang bukan Islam," kata Hadi dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.


Katanya, Pas memandang serius kebimbangan masyarakat bukan Islam tentang pertikaian isu ini di Kelantan.


"Pas percaya Kerajaan Kelantan tidak bermaksud untuk meluaskan pelaksanaan apa-apa peruntukan berkaitan perundangan moral Islam ke atas orang bukan Islam," katanya.


Kata Hadi, Pas percaya Kerajaan Kelantan tidak bermaksud untuk meluaskan pelaksanaan apa-apa peruntukan berkaitan perundangan moral Islam ke atas orang bukan Islam.

Beliau berkata, ini dibuktikan dengan penggubalan Enakmen Jenayah Syariah (II)) Kelantan 1993 yang tidak terpakai ke atas orang bukan Islam.

"Dalam masa yang sama, kerajaan Kelantan juga perlu melaksanakan tanggungjawabnya atas mandat yang diberikan rakyat bagi memastikan kemurnian akhlak rakyat beragama Islam terus terpelihara.

"Sehubungan itu, bagi isu kedai gunting rambut ini Pas percaya bahawa maksud utama peraturan kecil ini adalah bagi tujuan tersebut (kemurnian akhlak rakyat beragama Islam)," katanya.

Sinar Harian Online

Kah....kah....kah...kah.....kah....kah....kah....kah....kah.....ramalan ku dah hampir-hampir menepati sasaran nampaknya.....

Hari ini Pas kata sedia bincang.....

Esok lusa Pas kata sedia batalkan undang-undang itu.....

Minggu depan Pas gugurkan undang-undang itu......

Akhirnya DAP menang lagi......Wa....kah....kah....kah....kah.....kah....kah....kah.....

25 comments:

Anonymous said...

Celaka punya orang melayu yg ikut telunjuk kafir harbi!

Tak de maruah!

Anonymous said...

Ana sudahbilang, tinggal kan pok nik dan piimpinan pas sekarang demi Islam di malaysia.

Anonymous said...

Kapal kata .."doggy...sit" dan anjeng bernama PAS pon duduk diam...

Kapal kata lagi " doggy ..roll " dan anjeng bernama PAS pon bergolek2 la menurut tuannya...

Kapal kata " gud boi" dan anjeng bernama PAS pon terjelir lidah kesukaan di puji tuannya...

muahahahhahahahahhahaah

Pakcu Rantau Panjang said...

Pakcu bukan nak ramal apa-apa sebab Pakcu bukan Tok Nujum tapi apa yang nak Pakcu kata bahawa hari ini kedua-dua Parti Melayu dah kena jual kat Cina...kerana mengharapkan undi kasih dari mereka sedang mereka bersatu untuk tibai PAS dan UMNO...maaflah kalau ada yang terasa...

Anonymous said...

nampaknya hudud semakin jauhlah untuk dilaksanakan.selepas ni cai-cai pas berani lagi kah sebut hukum hudud?kalau masih ada yg berani buat malu aja!lupakanlah!

Jokiden said...

Kah...kah..kah..kah..kah..kah..kih..kih..kih..kih.. mano Takiyuddin yang handal sangat siang tadi.. kih..kih.. Jokiden selalu cakap bilo OKU bersuara makno ea.. Hj Hadi dan Nik Aziz jadi terkulai layu..

Ada ke patut Hj Hadi kata tak terlibat dalam hal-hal moral orang bukan Islam..

Moral untuk semua oiii, yang bukan Islam pun kono bermoral.. kih..kih..kih..

Anonymous said...

macam kerajaan KARTUN gamaknye........ he heh he...


pengundi PR13 ourhight

Anonymous said...

betul...3

Tukang Komen said...

PERTEMBUNGAN ANTARA GERGASI TOK GURUS DUNIA ISLE PAS.

NIK AZIZ NIK MAT vs HADI AWANG
(mursyidul am) (presiden pas)

YANG MENANG = TOK GURU KARPAL SINGH.

Anonymous said...

Baru kes potong rambut dah gelabah. Belum lagi potong tangan.

Anonymous said...

Khaak Ptuiii.

Anonymous said...

Kesian pulak tengok PAS dan Hj Hadi ni..asyik kena buli je dgn Karpal Singh. Kalau dgn sesama umat Islam bukan main lagi bengisnya. Siap boleh minta doa nak hancurkan sesama Islam.

Anonymous said...

kah kah kah kah .... buang je la serban yang duk pung pang ping kononya menegakkan undang2 islam ... si OKU berdehem terus kecut serban .. puiuuuiiiiiiii la penjuang islam konon .... kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

WoI PAS sial. ....apasal nak takut dgn DAP....takut ke org kafir tk undi PAS.....jahanam punya PAS....sepatutnya utamakan hukum Allah ..sapa Allah Dan sapa manusia ...sepatutnya ALLah la yg patut kita utamakan sbb dia yg mencipta manusia.....Allah yg kita sembah. ....maha suci Allah tiada tuhan yg sebenar2nya melainkan Allah...

Ore kale gaji said...

Bila ore kata Hudud PAS .. banyak Penganut PAS marah sampai berguling guling atas jalan raya .. dasar kluk klek ..

Anonymous said...

Mana-mana parti pun tak usahlah berangan nak laksanakan Islam selagi mengamalkan sistem demokrasi.Kalau mana-mana pihak benar-benar nak laksankan Islam,perhebatkanlah dakwah,perbaiki akhlak sendiri,pertingkatkan Ilmu dan jangan lupa juga utk perkuatkan ekonomi,supaya Islam di hurmati.Kemudian,barulah boleh cakap itu dan ini utk melaksanakan Islam,kalau tak cakap pun tak apa,kerana Islam akan di ikuti dgn sendirinya.Islam tertegak dengan dakwah bukan retorik politik.

Anonymous said...

anon 11:41
saya secara logik ,setuju juga dgn pandangan saudara.andai Pas ada kesilapan dan kekurangan maka di pihak yg satu lg harap dpt tunjukkan contoh terbaik.jika dua2 pihak tolak ke tepi ego masing2..sure Islam tertegak dgn hebatnya.Bukankah baik dibuat rundingan meja bulat antara pemimpin2 Pas dgn UMNO.Masing2 tak nak 'MUHASABAH' dan masing2 rasa puak mereka yg bagus..akhirnya ahli dlm UMNO yg nak kan Islam..pun terabai..ahli2 Pas dan UMNO jd keliru.

Anonymous said...

setakat Parti Anjing Suruhan..what do you all expect? once big brother berdehem, terus goyang2 ekor mintak kesian. otherwise nanti tak dapat tulang untuk makan beb..dasar anjing..

Anonymous said...

kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas kas (aku copy paste je ni)..

kas kas kas (gelak fesyen baru)

Anonymous said...

dulu puak PAS kata DAP akan faham dan akan mendekati ISLAM,hinggakan bangga apabila dlam ceramah DAP membaca ayat2 ALLAH,kononnya menghampiri ISLE..agaknya dah berapa ramai PAS memuslimkan puak2 DAPig ni.sekarang ni kes salum rambut pun dh menggelabah,pegi mampus lh Parti PAS dgn pemimpin2 yg bodoh

Anonymous said...

Ini semua wayang PAS nak buktikan PAS akan menerima apa saja komen berkenaan tindakannya supaya org cina percaya yang PAS tidak akan bertindak kejam suruh orang cina bersunat atau dikenakan tindakan ikut hukum Islam. Boleh bincang segala tak puas. nanti semua undang2 akan ditarik balik...lembu kalau dah dicucuk hidung tak boleh buat apa dahhh.. piiiiiiiraaaah..

Anonymous said...

Bukti PAS berjaya mentarbiah DAP, tapi skrip tarbiah yang PAS baca kepada DAP tu karpal sing yang tulis..



Muahahhaaha akuah kuah kuah kuah

Anonymous said...

Pemimpin2 PAS dengan bangganya mendabik dada kononnya mereka telah berjaya mentarbiyah DAP sehingga DAP hari ini telah mengenali dan menerima Islam. Hakikat sebenarnya ialah DAP yang telah berjaya mendakyah PAS sehingga PAS rela menjadi kuda tunggangan DAP. Isu saloon di Kelantan bukan isu pertama yang menjadikan PAS tikus dan terpaksa tunduk kepada DAP, banyak lagi isu2 sebelum ini termasuk isu yang membabitkan aqidah dan siri penghinaan DAP keatas Islam tidak berani disanggah oleh PAS.

Kesediaan Hadi Awang 'menelan ubat luput tempuh' telah menjadikan Hadi Awang sebagai presiden PAS paling lemah dalam sejarah PAS. PAStinya ramai ahli2 PAS yang malu dengan tindak tanduk pemimpin2 PAS hari ini. Insya-Allah mereka akan menterjemaahkan kemarahan mereka pada PRU13 kelak. Pemimpin2 PAS hari ini bukan sahja berjaya didakyah oleh DAP tetapi lebih dahsyat mereka berjaya dibanggangkan oleh DAP.Wallahualam.


mtk

Anonymous said...

dua orang lebai malang diatas terpaksa tunduk apabila didatangi oleh Karpal Pusing. begitu sekali tinggi darjat KAPAL poosink.

Anonymous said...

Saya macam bersetuju dengan Pakcu