Wednesday, November 21, 2012

Kerajaan Perlu Tegas:Jangan Biarkan Puak-Puak Minoriti Kuasai Majoriti

Beberapa kerat kucing kurap peliharaan pembangkang sekarang sedang berjalan kaki dari Kuantan ke Kuala Lumpur. 

Kumpulan berkenaan akan sampai di Dataran Merdeka Ahad ini dan mereka merancang untuk berkampung di Dataran Merdeka.
Penganjur perarakan jalan kaki anti-Lynas berkata, mereka akan berkhemah di Dataran Merdeka sebaik menamatkan perjalanan 14 hari dari Kuantan dan bukannya berarak ke bangunan Parlimen.
Pengerusi Himpunan Hijau Wong Tack berkata, aktivis berkenaan akan berkhemah di situ pada Ahad sementara menunggu kunjungan perdana menteri dan ahli parlimen pada keesokan harinya.

Wong mengumumkan perkara itu di Bentong, Pahang lewat malam tadi.

Ketika dihubungi selepas itu, Wong berkata perubahan itu bagi memudahkan wakil rakyat bertemu aktivis berkenaan di Dataran Merdeka.

Malaysiakini

Sampai bila kita harus membiarkan kumpulan-kumpulan minoriti seperti ini terus membuat kacau ?

Mereka dah bawa ke mahkamah dan mahkamah telah membuat keputusan. Kita tidak boleh lagi tunduk kepada mereka atas alasan demokrasi.

Kerajaan perlu ambil tindakan tegas. Jangan biarkan mereka terus bermaharajalela untuk buat apa sahaja yang mereka suka. Kita tidak boleh biarkan pihak minoriti untuk menguasai majoriti. 

Beberapa kerat puak-puak yang mahu kerajaan tunduk kepada desakan mereka
Mereka-mereka yang periuk nasi terganggu selama ini hasil gangguan puak-puak yang tidak berapa kerat itu

24 comments:

Anonymous said...

saya setuju..sudah sampai masanya Pihak berkuasa yg terbabit perlu tegas dan pantas dlm menangani setiap isu yg berbangkit,apatah lagi Pihak Mahkamah telah pun mengeluarkan keputusannya maka rasanya tidak perlu memberi muka sgt kpd puak2 minoriti yg terang-terangan mempolitikkan setiap isu yg sengaja ditimbulkan.

Anonymous said...

Sy pon dah bosan dgn semua ini..puak2 yg xreti bersyukur di beri peluang mndapat kerakyatan di negara kite semakin besar kepala...

Dari hal sekecil2 pon mrk xnak mengalah ...mrk brperangai seolah2 mrk dah menguasai kuasa pemerintahan negara...ini semua krn biaDAPig ..

wlpon mrk cume berapa kerat dr jutaan rakyat Malaysia tapi mrk bersatu dlm menuntut hak yg bukan hak mrk...dan yg sedihnya mrk brani memijak kepala kite krn ada MELAYU BAGHAL lagi BAHALOL yg sgp mati mmmprtahankn tindakan mrk....

Kepada MELAYU2 BAGHAL ...prjuangan yg berasaskn dendam kesumat dan hasad dengki adalah prjuangan syaitan...

Kpd kjaan...tolongla...jgn trlalu mengalah lagi...ketegasan Ayahanda Tun menangani makhlok2 perosak spt itu harus di contohi ...

kpd menteri amaran...smp bila nak tersengeh shj???

Anonymous said...

Tuan- sila lawat web:http://www.mineralprices.com

dan faham kenapa puak-puak ni pertahan bagai nak mati supaya Lynas tidak beroperasi di bumi Melayu ini.

Jgn. termakan dengan hasad dengki tak bertepi puak minoriti yang menjadi agen monopoli industri nadir bumi dunia.

Orang yang rasional akur akan kedudukan sebenar seperti:

http://www.malaysiandigest.com/news/36-local2/158131-prominent-kuantan-doctor-rubbishes-concerns-over-lynas-radioactivity.html

Jangan jadi penyokog tegar hamPAS yang membuta tuli menyondol apa saja isu selagi ianya dicetus oleh pemerintah. Semua tak betul..duit royalti itu ini..Apa?!negeri lain maju takde royalti minyak pun! Perancangan takde, kepakaran takde, strategi takde, coporate approach takde, engineering know how tadke, marketing takde, publisiti takde. Yang ada ialah hasad dan dengki sesama umat..

kakbedah said...

ingatlah musuh kita didalam negara ini sebenar nya adalah mereka yang berada didalam parti DAP dan PKR.

Mereka pula adalah di dorong dan di hasut oleh puak puak Kristian yang begitu aktif menyebar kan agama Jesus.

jika dulu tanah melayu ini di telah di rosak kan oleh bangsa Eropah, bangsa Siam kemudian pendatang dari India dan Cina ini pula melaku kan nya dengan lebih canggih.

Dari Kongsi Gelap Ghee Hin, Hai San Penentangan Kominis hinggalah kepada zaman ini dimana Peniaga `pendatang' ini akan membersihkan wang dari kegiatan haram seperti menyeludup, menipu, merompak, Ah Long dsb nya `dibersihkan' melalui cara; menjadi pemaju perumahan dan peranginan, buka Bank, Kilang Kedai
dan institusi haram ini menjadi halal

Satu lagi cara penipuan untuk `membersihkan' kegiatan mereka yang amat berkesan pada masa ini adalah;

Ahli Perniagaan kaya raya `kaum pendatang' ini akan menyimpan wang mereka di Bank-Bank Singapura dan Hong Kong. kenapa mereka menyimpan wang haram dan dibersihkan di singapura dan hong kong? kerana warna kulit yang sama dan adakah mereka akan percaya pada kaum bumi negara ini?

Kini modus operandi mereka telah berubah;

Cara penyebaran Kristian yang mereka lakukan amat halus, berjuta-juta ringgit ditaburkan dan bukti nya beratus ribu kaum bumiputra melayu, kadazan, iban telah berjaya di Kristian kan.

Tidak gunalah kita menyalahkan PAS ataupun UMNO, apa yang penting kita perlu bersatu demi agama kita yang makin hari terancam.

Kuasa Politik di tangan kita dan kaum Kristian, Puak Komunis amat menyedari nya...

Maka PAS dan PKR di kuda dan di Keldaikan demi menjadikan negara ini negara Sekular dan Islam di tumbangkan.

saudara-Saudari ku,

Kamu semua mungkin memandang ringan, ketawa dan tersenyum akan kenyataan ini tetapi lihat di sekeliling dan Dunia, kamu
perhatikan dan fahami lah....

Jangan lah kita berpecah-belah apabila tiba waktu mengundi nanti kerana Kaum Kristian dan Puak Komunis memerhatikan siapakah yang kita pilih untuk Berkuasa nanti

Dan janganlah kita menyesal apabila kita TERSALAH UNDI. tidak ada guna nya apabila negara kita menjadi porak peranda kacau bilau seperti apa yang terjadi di Libya, Syria dan Palestin.

Negara Jiran akan bertepuk tangan dan bersorak manakala KAMPONG KITA terbakar.

Bersatulah demi Agama Allah S.W.T, bersatulah demi Bangsa Kamu dan Bersatulah demi Negara kamu.

Anonymous said...

masih ada lg pencacai2 umngok yg x berapa cerdik ni...kah kah kah..depa nk jalan biar la..depa gak yg sihat..kah kah kah..ABU.

Anonymous said...

Haha abu abu jd pelacur cina2 bongok tu..... ssedarlah cina2 tu bkn org situ ......haha bila kalah kt mahkamah mcm2 anak abU2 ni buat..... mmg kaki pelacur dap

Anonymous said...

kalau kes mahkamah x berpihak kt diorg,cmni lak perangai...ntah pape2 ntah pkr ni...bangang!!

Moo Booh said...

Yang dok berjalan kaki menuju padang Merdeka tu semuanya lembu-lembu pet-projek Fauziah Kuantan sana, sebab tak cukup rumput dekat padang MPKuantan dan tak ada kerja. Dia sebenarnya jelez sama Rafizi Lembu kerana Rafizi mendapat anugerah penyembelih lembu NFL Melayu 2012.

Lembu mana tahu menghormati undang-undang,keputusan mahkamah dan Perlembagaan Malaysia. Mereka anggap mahkamah tu macam kandang lembu,dan keputusan mahkamah tu keputusan lembu. mereka hanya dengar Fauziah gembala mereka sahaja.

Aku pun heran kenapa ramai sangat Lawyer yang jadi wakil rakyat pembangkang di Malaysia sekarang ni?? Pening rakyat diputar belit oleh mereka. Bercakap, merapu, bertekak, bangkang bangkang bangkang dan loyar buruk.. yang dasyatnya anggap rakyat biasa bodoh macam lembu.

Anonymous said...

Banyak duit Cina-cina babi ni... dah berapa hari tak keje. Sape tolong sponsor hidup anak bini kat rumah tu??? Al-Juburit aka penjilat Soros ke???

Anonymous said...

Sekarang perdana mentteri dan menteri pondan kdn tu sepatutnya mengarah kan pihak polis tembak je si celaka ni. Suruh je mat gian pergi buat kacau di khemah nanti. Suroh rogol perempuan yang ada di dlm khemah. Klu yang lelaki plak suroh pondan pergi goda,,, selesai la masalahnya,
Depa ni tak dpt kerja dgn lynas, cuba bagi jawatan manager ke, ceo ke diam la depa ni. Mmg babi celaka depa ni

Anonymous said...

ejen singapork nak menghuru-harakan negara nih... takde sape2 ke nak langgar babi kurap nie pakai lori taik?

Anonymous said...

aku tengok no pendaftaran kenderaan yg mengiringi mereka bkn kereta yg didaftarkan di negeri pahang pon, dan semuanye kereta2 mewah.. dan yg penting.. 90% adelah org cina...
amat jarang org cina buat kerja2 camni..
org india memang tiap taun berjln kaki dari batu caves ke maran..
minta kdn siasat la organisasi mane dibelakang mereka nie...

Anonymous said...

cina2 pap dan dap dah xsabar2 nak rampas negara...mereka minoriti tp dpt jadi majority...

patut minta mahkamah injuksi depa berenti permainkan mahkamah

MANA NGO 2 Perkasa pemuda ni..

campak dlm longkang je cina2 tanah besar ni...da tak reti hormat org pribumi

Anonymous said...

keaddan yang sama bila kerajaan tunduk terhadap namewee, sangat bodoh najib razak

Anonymous said...

Semakin banyak kerenah lalat2 ini lakukan semakin mual majoriti rakyat. Kerajaan BN telah memberi isyarat salah kepada rakyat dengan membiarkan lalat2 penghurung najis ini melakukan sesuka hati mereka dan tidak menghormati undang2. Jangan sampai kemualan majoriti diterjemah kepada penentangan terbuka keatas lalat2 penghurung najis ini. Wallahualam

mtk

kakbedah said...

cina2 pukimak nie kita x patut bagi muka sangat....patutnya kita pijak2 kepala diorang tue...cina babi nie bila dah dapat kuasa diorang akan mula pijak melayu mcm diorang bagi babi makan taik tue

Anonymous said...

Kak Bedah...

Sy dah terkesima menyorot komen kak Bedah kat 12:10 AM tuh...cantek bahasa n pengisiannya...

Tapi kat 10:35 AM dah mula mng'matSabu' kembali ayat2 kak Bedah...kurangkn mencarut sbb point kak Bedah BEST..

peminat kak Bedah...

muahhhahahahhahahahah

Anonymous said...

hidup melayu!!!

Anonymous said...

Cina-cina celaka dalam dapig , kalau kamu tak ssuka dengan pemerentahan Malaysia sekarang kamu boleh belah daripada negara ini dan berambus ke negara asal kamu, itu pun kalau kamu berani.....

Anonymous said...

Masalahnya Melayu2 PASPIG sanggup bermatian utk Chinese PIG of DAP ini.. sama mcm bangsa Arab yg berpecah menyokong penjajahan Asing.. Penganut2 PAS HARAM ini sgt suka menjadi penjilat PIGs.. lantaran itu keluarlah mcm2 patwa & doa pelik2..

Anonymous said...

Demi menjaga undi kaum minoriti, kita tgk la apa kata DS Najib dgn bapok KDN..lama benar kaum melayu nie bersabar kn??

Anonymous said...

Ish...kes2 macam ni lah yang buat aku pikiaq 2,3 kali nak pegi beli barang kedai Ah Hong....esok aku nak pegi pasar nak beli daun selom Kak Bedah....

Anonymous said...

INI KES MENGHINA MAHKAMAH. SEPATUTNYA DIKENAKAN TINDAKAN TEGAS!

Anonymous said...

bagaimana kuasa yahudi mendorong hala tuju pentadbiran USA...

di malaysia walau melayu majoriti...ada puak cuba
mengamalkan agenda ala yahudi
amerika terhadap pemimpin melayu PR
sbg proksi mendapat kuasa!!