Friday, November 2, 2012

Menjawab Isu Model IFF Memakai Baju Tanpa Lengan


Sehari dua yang lepas kecoh di blog-blog pro pembangkang menghentam isteri PM berhubung gambar seorang model yang memakai baju tanpa lengan di majlis sidang akhbar Festival Fesyen Islam (IFF).

Mengikut Pengasas dan Pengerusi Festival Fesyen Islam (IFF), Datuk Raja Rezza Shah, wanita di dalam gambar yang disebarkan itu yang memakai baju tanpa lengan bukan model beliau.

"Mengenai gambar itu, hanya seorang saja yang memakai busana tidak berlengan dan mereka (pembangkang) seharusnya bertanya kepada saya terlebih dahulu.
 
Andaikan, wanita itu adalah model saya, dan saya jadikan sebagai konsep untuk menunjukkan perubahan daripada individu yang memakai pakaian terdedah kepada yang menutup aurat. Tetapi malangnya, dia bukan model saya," katanya.
 
Raja Rezza turut berkata bahawa wanita itu bukanlah tetamu undangannya pada sidang media tersebut tetapi dia datang bersama Persatuan Bencana Negeri Kedah untuk memperagakan selendang pada hari persembahan nanti.
 
"Pada sidang media tersebut, terdapat beberapa badan bukan kerajaan (NGO) yang hadir bagi memperjelaskan mengenai kutipan amal yang akan mereka lakukan melalui IFF, dan wanita tersebut hadir bersama salah satu NGO itu. Saya memang tidak tahu menahu mengenai kehadirannya," ujarnya.
Sumber: KL Pos


Fuhhhhhh.....bila bab Rosmah bukan main prihatin dan pantasnya blogger-blogger pro pembangkang menjadi pejuang-pejuang agama dan pencinta islam nombor wahid. 

Tapi mereka lupa pula ya tentang pemimpin mereka.....

Apa cerita apabila seorang pemimpin yang meliwat dan melanggan pelacur diangkat ke dalam masjid untuk menyampaikan kuliah ? 

LIWAT
BERSAMA PELACUR
Kemudian bagi kuliah dalam masjid.....

Itu tidak menghina islam kah ? 

Kenapa kamu semua tak berkokok ? 

Kalau nak bandingkan antara seorang perempuan yang memakai baju tanpa lengan dengan seorang pemimpin yang meliwat, mana lebih teruk ? 

30 comments:

MegaBidaman said...

Bagi menjawab perbuatan liwat dan baju nampaka ketiak, perbuatan liwat adalah sesuatu yang paling dikeji...orang yang meliwat akan dikenali sebagai peliwat, orang yg pakai baju nampak ketiak... takde apa2 gelaran pun, paling2 pun seksi . Lagi satu ini lah kebodohan portal2 dan blog-blog Pakatan . Perumpamaannya, orang lain yang berak tak 'flush' , CEO Indah Water pulak yang disalahkan.. duhhh . wanita yang tak menutup aurat tu bukan model IFF pun , celaka punya tabloid dan blog2 Pakatan , main petikkkk je ... kalau terlalu excited nak buat fitnah pun , pi tanya lah dulu dengan Datuk Raja Rezza

wira kenyalang said...

Inilah kerja-kerja beruk Pakatan. Kata nak tunjuk terror tapi bodoh. Lain kali kalau nak spin pun, lihat kiri kanan. Jangan dok main belakang je ikut Ketua Pembangkang. Bila ada Rosmah bukan main sedap puak2 Pakatan ni spin, tapi bila Ketua dan pemimpin sendiri dikatakan halal. Lebih bodoh lagi buat diam je... Huhuh agak2 puak2 ni sekolah tak habis kot!!!

BOB MALAYA said...

inilah pembangkang bila jer tiba isu rosmah mereka bagai melalak mcm anjing kelaparan untuk memfitnah dan menghemtan rosmah tanpa bukti dan kebenaran..sebaliknya mereka lebih suka memutar belit fakta yang sebenar untuk memperbodohkan rakyat tapi rakyat lebih bijak dari termakan cerita murahan pembangkang..bila jer tiba masa hal anuwar al juburi meliwat.melanggan pelacur adakah ini tidak menghina islam??sebalik pencacai pembangkang diam..adakah mereka pejuang islam atau pun syaitan bertopengkan manusia??cukuplah dengan maianan politik bodoh dan jelik..

bro yul said...

lebih baik pakai baju x de lenggang la dr pada jd peliwat dan pelayan tegar cina dol...x tahu ujung pangkal cerita terus hetam, asal ada rosmah jer blogger2 pencacai pakatan harami nie aku tengok bukan main laju lg hetam sebelum hetam tu selidik la dulu wahai blogger2 murahan....jagan sibuk nk jaga tepi kain orng,jaga la tepi kain sendiri,kain sendiri yg dh terselak x sedar sibuk duk perhati kain orng...


Rosmah merupakan penaung kepada IFF, namun beliau tidak tahu mengenai aktiviti yang dilakukan oleh saya sebagai pengasas dan pengerusi IFF.

Beliau hanya penaung..tetapi bukan dia yang tetapkan A to Z...dia tidak tahu apa yang saya buat dan bukan semua 'function' yang diadakan dia hadir..jelas dan nyata..jd kpd blogger2 pakatan harami aku nasihat kan x pygh la nk sibuk2 ambik tahu pasal rosmah jaga jijah omega korang tu elok2 sudah la...

Anonymous said...

makin derang fitnah DSR semakin ramai yg akan buke mate melihat kebenaran...

Doa insan teraniaya insyaAllah ..makbul..dan gitula jadinya..

dulu aq pon xbrape sukekn DSR tapi stlh begitu byk tohmahan n cacian thdp beliau..akhirnya tanpa ada 1 pon balasan yg beliau lontarkn utk pengeji n pemfitnah beliau,..terserlah keluhuran hati DSR ..

cer kalo yg hok gini kene kat nek Jijah ..sat lagi kuarla adegan AIRMATA yg dia teraniaya..nampak sgt lakonan meraih simpati..

Apapon semoga DSR tabah n insyaAllah dibukakn ati utk brpenampilan muslimat sejati....

Kesimpulannya apa saja yg related dgn DSR akan tetap dijadikn bahan kejian, cacian n fitnah utk puak paKATAKan HaramJADAH...

Cili Padi said...

Buat lawak pula pembangkang ni, Orang baju tak berlengan dia sibuk kecoh, Tapi pemimpin dia meliwat tak kecoh pula ya? Pemimpin dia bantai china doll awat taknak kecoh? Ohhh itu tak nampak ya? Bukan main sibuk lagi pencacai pencacai murahan pembangkang buat fitnah kat orang. Kalau diri sendiri dah bagus takpa lah, Ni diri sendiri lagi teruk sibuk nak cari kesalahan orang... Dah tak jumpa kesalahan orang, Menfitnah tak tentu pasal... Puihhh!

Anonymous said...

Wanita pakai baju tanpa lengan tu dari Persatuan Bencana Negeri Kedah??? Memang negeri PR ni suka bawak bencana tul la....

Kah kah kah kah kah kah

Afiq KLtown said...

Aik.. Ini pun nak di kaitkan dengan rosmah??? Awat dangkal sangat pembngkang ni wei.. Apasala nak kaitan dengan rosmah lak.. Korang tau ke apa yg terjadi sebenarnya?? Jangan la terdesak sangat membuat isu tu bro.. Nak divertkan isu2 pembangkanh yang tengah hot ke?? Anwar punya masalah moral kenapa tak berani sentuh?? Lepas beromen, meliwat, bagi ceramah lak tu.. Hadoiii.. Parah beb parah

Afiq KLtown said...

Kalau nak bandingkan antara seorang perempuan yang memakai baju tanpa lengan dengan seorang pemimpin yang meliwat, mana lebih teruk ?  JAWAPANNYA PEMIPIN YANG MELIWAT LEBIH TERUK !!

Anonymous said...

Entah kenapa setiap kali blogger pembangkang nak fitnahkan DS Rosmah, asyik kantoi je...Bagi yg selalu berprasangka buruk dgn DS Rosmah tu cubalah bermuhasabah diri..ingat balik dosa fitnah yg dah terlalu banyak dibuat kepada DS Rosmah.

Anonymous said...

program2 fesyen islamic begini perlu ada guideline,perlu rujuk pada org yg lebih arif.

bila kita bawak festival2 sebegini dgn gaya busana seksi dan menampakkan bentuk tubuh badan,ianya dah tersasar dan memberi gambaran salah terhadap bukan islam.

beberapa tahun lepas,isu model yg memakai pakaian yg mempunyai corak seperti ayat2 AlQuran dan tidak memakai tudung..

jalan terbaik,perlu berhati2 selepas ini.cuba berbalik apa pengertian aurat,dan siapakah yg perlu yg menjaga aurat.

-Warga Shah Alam-

Malaysia Post said...

apa saja isu yang boleh dikaitkan akan diterjah oleh blogger2 pembangkang..maklum lah keadaan terdesak untuk pakatan haram ni nak memerintah asalkan mereka berkuasa lepas tu suruh rakyat berpuasa dan sengsara mereka..mereka dan mereka dapat samarata sama rasa..

xXx said...

ada sahaja yang pakatan haram nak cari kesalahan rosmah. benda takda apa apa pun mereka cuba besar-besarkan. Nampak sangat yang pakatan haram terdesak. pemimpin sendiri meliwat dan melacur, tak bermoral mereka tak cakap? Muahaha terserlah kebodohan pakatan.

Afiq KLtown said...

Pakatan dah terdesak nampaknya ni.. masalah moral anwar tak terjaga nak fitnah orang dengan masalah moral orang lain pulak.. Peliwat, kaki zina di angkat jadi pemimoin.. Hancur bro!!

Anonymous said...

kenapa pembangkang selalu memainkan isu aurat, tapi diam dalam soal bersentuhan bukan muhrim??

sbb wan azizah tutup aurat, tapi bersalam dgn bukan muhrim

DON MELAYU said...

kalau kes mcm ni sibuk lak pembgkang nak spin,selagi boleh spin selagi tu lah mereka spin utk mmprbsrkan isu ni..yg aku heran nya klau bab isu ad nama rosmah jer trus puak2 pmbgkang jadikan isu besar..kalau bab peliwat diorng kongkek china doll xde pula diorng bsr2 kan..euwww..low class u all ny..meraka trsu mfftnah secara mmbabi buta tnpa meneliti dahulu fakta2 yg hndak mereka utarakan..apa ke bdoh sgt korang ni??kalau ye pun nak naikkan ranking blog korang cuba la cari isu yg munasabah skit..

Rosmah merupakan penaung kepada IFF, namun beliau tidak tahu mengenai aktiviti yang dilakukan oleh saya sebagai pengasas dan pengerusi IFF.

adkah statement ni blum mmberi apa2 makna lagi kpd mereka??hnya di Malaysia shj trjadi di mana pmbgkang mnyrang isteri PM sbab nak mnag PRU,apa ke bodoh la diorng ni..prnh kau tgk blogger2 pmbgkang memainkn isu ekonomi,pmbangunan dia malaysia ni dgn serius??xde kan..sebab mereka sndri pun ggal utk mmbgnkan negeri di bawah pmerintahan mereka..goblok!!

MIRA EDORA said...

KALAU DIKIRA DOAALAH ORG TU BARU PAKAIBAJU TAKDE LENGAN MANA TAU SATU HARI NANTI DAPAT HIDAYAH MUNGKIN DIATUTP AURAT DAN TAUBAT BKNNYA MCM KETUA PAKATAN YG SI PELIWAT DGN RASA TAK BERSALAH MASUK MASJID BAGI KULIAH DAN YG AKU TAK FAHAM MASUH ADA ORG LAGI NAK SOKONG SI PENZINA TU.

SOLOMON KING said...

macam nie la pembngkang...ape sje yg mereka nmpk seperti peluang utk mnyerang kerajaan wlpun skcil kuman akan dibesarkan smpi jadi isu dunia....smpi bila lagi rkyat malaysia nie nk dtpu oleh pembngkang---sdrlah

Pikachu said...

bpe juta kali pembngkng nie nk spin crita bodoh mcm nie...mkin hri mkin xmsuk akl...isu yg tiade kaitn mrk nk kaitkn dgn politik...asl xpergi siasat btol2 dlu sblom serang...nmpk sgt pmbngkng tiade education

Anonymous said...

Yg xde lengan tu pun dari negeri Pembangang jugak.. Persatuan Bencana Kedah!! Ostad Jijan tu punya geng kut!!Apesal ROSMAH yg kena lagi??

kakbedah said...

pembangkang nie dah habis org ke yg nak suh bagi ceramah kat dlm masjid samapikan sanggup suruh peliwat buat ceramah politik..... apa dah jadi dgn dunia skang nie??? org2 mcm anwar diangkat sebagai pemimpin padahal.......

kelly engku said...

Satu ketika dulu aku pernah terbaca berita Anwar hampir mampus akibat di racun.
Bila aku tengok video ceramah dia kat you tube lambat lagi nak mampos rupanya celaka nie sebab boleh joget dan terjerit2 bila bagi ceramah.

maria lando said...

KESIAN BETUL ORANG HAMPAS, ALLAH KURNIAKAN MATA TAK DAPAT MELIHAT DENGAN JELAS, ALLAH BAGI TELINGA JADI PEKAK ATAU BUAT2 PEKAK, ALLAH KURNIAKAN OTAK DAN AKAL SENGAJA TAK MAHU DIGUNAKAN MALAH SANGGUP DILETAKKAN DIKEPALA LUTUT DAN BONTOT. INILAH MANUSIA TIDAK BERSYUKUR DAN BERILMU.... KESIAN MEREKA HIDUP SEBAGAI PENCACAI JE

pas dajjal said...

depan cina kutuk melayu , depan india kutuk cina , depan melayu kutuk cina ..depan cina kutuk india , tiada pendirian tapi hanyalah munafikun dan lalang yang terdesak untuk terus berdiri , itulah anwar ibrahim .....

hari ini cakap dosa orang lain , tak sedar diri sendiri malah lebih teruk , depan orang dia berlagak alim mulut fasih baca hadis segala , dibelakang ramai dia berperangai bak syaitan terlepas kandang , itulah anwar ibrahim ...
manusia tak sedar diri , manusia laknat tak ingat apa , apa dikehendaki hanyalah berkuasa dan menjadi PM negara malaysia, dia tak kisah apa dicakap apa dikata pada siapa siapa dan dimana2 , seolah tiada harga diri dan maruah , manusia apakah si anwar ibrahim ini ? adakah dia manusia normal atau manusia gila bodoh !
dan inikah manusia yang kita mahu angkat sebagai pemimpin ?

pas dajjal said...

depan cina kutuk melayu , depan india kutuk cina , depan melayu kutuk cina ..depan cina kutuk india , tiada pendirian tapi hanyalah munafikun dan lalang yang terdesak untuk terus berdiri , itulah anwar ibrahim .....

hari ini cakap dosa orang lain , tak sedar diri sendiri malah lebih teruk , depan orang dia berlagak alim mulut fasih baca hadis segala , dibelakang ramai dia berperangai bak syaitan terlepas kandang , itulah anwar ibrahim ...
manusia tak sedar diri , manusia laknat tak ingat apa , apa dikehendaki hanyalah berkuasa dan menjadi PM negara malaysia, dia tak kisah apa dicakap apa dikata pada siapa siapa dan dimana2 , seolah tiada harga diri dan maruah , manusia apakah si anwar ibrahim ini ? adakah dia manusia normal atau manusia gila bodoh !
dan inikah manusia yang kita mahu angkat sebagai pemimpin ?

kejora malam said...

adoi la orang pakai baju lengan pendek patut kita berdoa la wei supaya allah bagi hidayat pada mereka dan mana tahu suatu hari nanti mungkin mereka boleh jadi lagi baik dari kita...
ini tidak pantang orang lain wat hal DSR juga jadi mangsa...
korang nie sebelum nak menunding jari pada orang lain intai sikit diri sendiri tu..
si anuar tu lagi la video lagi lagi banyak dan bersepah daripada artis prono tau..
yang tu korang tak mau pertikaikan ke????????
tu la orang cakap satu jari tunding pada orang empat lagi pada diri sendir...
fikir-fikirkanlah sendiri wahai pakatan...

anis wana said...

pakatan dh hmpir terdesak skrng ni..ada2 aje kesalahan ds rosmah yg dicari nya..
bg aku lbh baik pakai bju xde lengan la drp dk meliwat sana sini...hehehe

dol.mat said...

kesian betullah kak rosmah kita nilah tak hbs2 kena tembak dengan pembangkang ni, lagi satu bkn kak rosmah yg pakai baju takde lengan so kenapa diajuga yg kena tibai mmgtak adil langsung, tapi si peliwat anwar al-juburi dahlah pendosa besar boleh pulak krg diam nakmampus aje tgk dia bagi kuliah kat masjid kan mmg krg takde akal langsung kan.

adik 80 said...

inilah dikatan kuman di seberang lautbkn main lagi nampak tapi gajah di depan mata tak nampak pulak, samalah mcm pakatan sial ni ketuanya yg peliwat dan penipu besar drg tak nampak tapi kalau isu pasal rosmah cepat2 melenting dan haram kononnya perbuatan tu tapi bila si anwar buat semuanya halal mmg tak masuk akal.

Zek said...

SEDIH, SEDIH, SEDIH! KERANA MEMPERTAHANKAN PEMIMPIN YANG TELAH TERBUKTI SALAHLAKUNYA, KAMU SANGGUP BERGADUH SESAMA SEAGAMA DAN SEBANGSA.

TAKUT NEGARA KITA AKAN DITURUNKAN BALA DISEBABKAN KUFUR NIKMAT.