Wednesday, November 21, 2012

Pelakon Mengaku Murtad:Semuanya Gara-Gara Mulut Nik Aziz

Murtad satu benda yang tidak boleh dibuat main-main atau dijadikan bahan gurauan, bahan pancing undi dan sebagainya.....silap hari bulan boleh tergelincir. 

Kita faham apa yang dimaksudkan oleh pelakon Azhar Sulaiman seperti diatas . Semuanya gara-gara kenyataan Nik Aziz beberapa hari lepas. Kalau tidak kerana mulut Nik Aziz perkara diatas tidak akan berlaku. 

Ayat Azhar Sulaiman "saya ni sebenarnya sudah murtad" pada saya mempunyai implikasi yang sungguh besar. Lainlah kalau dia berkata "saya ni sebenarnya sudah murtad ke ?"

Ada pendapat kata sesuatu yang kita lafaz bergantung kepada niat kita......tapi dalam hal murtad-murtad ini saya tak berapa berani nak komen sebab ia isu berat. 

Nasihat saya, adalah lebih baik Azhar Sulaiman berjumpa dengan para-para mufti atau majlis fatwa untuk mendapatkan pandangan mereka.

Didoakan yang terbaik buat Azhar....

17 comments:

Anonymous said...

masyallah.. disebabkan mulut badan binasa akibat dariapada cantiknya bahasa Tuan Guru Nik Aziz.

Inilah.. mungkin jawapan TGNA ialah "masuklah sebagai ahli PAS seumur hidup, berjuanglah dalam parti PAS untuk pilihanraya ke-13"..

Anonymous said...

pUNCA NYE MULUT LONGKANG NIK AZIZ.. MCM SIAL CUBA LAH DATANG SARAWAK KALAU BERANI.. NYANYUK

r0 said...

pada saya, takde masalah lihat ayat tadi. 110% saya pasti, apa yg dimaksudkan adalah utk jadi bahan sarkastik. So sama ada ayatnya betul atau tak... rasanya itu bukan jadi persoalan.

yg jadi persoalan, adakah nik aziz akan paham apa yg dia ckpkan? Dia kata, memimpin tak guna otak, tak perlu badan sihat. tapi... ni otak pun tak tak sihat... camne?

Anonymous said...

Sbbkn kenyataan bengong org tua zaman batu neh..kecoh rakyat Malaysia dibuatnya...

senang2 nak jatoh hukum murtad pada org Islam len...bukan sorang tapi berjuta....

Tu la..n ajis dinosaur neh...cakap mmg xpernah nak guna kewarasan akal fikiran...main bohhh jer...agaknya semua penganut PAS gitu ye...

Ape pon cara yg trbaek seeloknya Azhar Sulaiman (bkn Azhar Natang ye) rujukla pada yg lebih arif iaitu alim ulamak yg sebenar ..bkn alim ularmak...

Anonymous said...

Semuanya berpunca dari Nik Aziz....so..dengar saja apa yg dia kata tapi jadikannya seperti air lalu di daun keladi...tapi kelentong UAI memang tak leh challenge lawak lain....memang lawak giler !

Anonymous said...

RBF...

Leh sebarkan bukti video tak tuduhan poknik tu? Sekarang ni poknik kata dia tak cakap umno murtad. Dia kata utusan fitnah dia. Dalam hal azhar sulaiman pun sama, pakatan kata sebab dia baca utusan.

Tuna Man said...

perh brader,senang je nik ajiz cakap org umno ni semuanye murtad.....PAS tu semuanye ahli syurga la,ahli ahli PAS semuanye hebat lah.....agama mana nik aziz bawak ni,doakan kemusnahan UMNO pastu kata UMNO murtad.....celaka haramjadah betul PAS ni

Anonymous said...

nak rujuk apemende nya pada alim ulama. perkara macam ni, baharuilah ucapan kalimah. selesai masalah. tak yah buang masa. apa pun soalan dan kenyataan dari azhar ni adalah cukup memerangkap nik aziz. tu la, selama ni, ahli pas boleh la dikelentong sana sini, kena ngan arkitek ni, nik aziz akan kata ' ni semua umno punya pasal la'.

Anonymous said...

Nik aziz..saya ahli umno ..adakah saya dan kelaurga saya kini sudah murtad? Minta penjelasan dari nik aziz...kalau dikatakan saya murtad..orang tua naynyok..apa kelayan kamu memurtadkan umat ISLAM? inilah DAJJAL LAKNAT TUA KUTUK akhir zaman...

Anonymous said...

AZHAR SULAIMAN BERKIAS TU..

JANGAN SALAH TAFSIR RBF

Anonymous said...

Salam ustak natang, ambe ahli PAS seumur hidup, tapi undi UMNO. kire murtak gok ke ustak natang?

Anonymous said...

Biar murtad dari AGAMA PAS, jangan murtad dari AGAMA ISLAM. Sekian....

Anonymous said...

yg melayu murtad betul2 di selangor tiada pula bro nik aziz bising2..

Anonymous said...

N ajis neh ulamak ke najis mughallazah?

Org nak meramaikn umat Islam di donia neh..tapi dia sebok mengkafirkan umat Islam di Malaysia yg xsehaluan pemikiran dgn dia ...bukan sorng dua tapi neh berjuta!!!!!...

Tu la..Allah Maha Kaya..br smlm berdoa hancurkn UMNO, alih2 n ajis PAS yg mnghancorkn kepercayaan org ramai thdp kewibaan dia ....terlajak keter bole reverse..terlajak kata2 PAS'burst'

Daddy Cool said...

sekrang ni korang nampk x krn mulut longkang nik aziz sekor habis semua fahaman org tetntang islam bercelaru...selagi ada nya manusia sprti nik aziz ni kat muka bumi selagi tu lah semua org akn disesatkn olehnya..kerajaan prlu buat sesuatu,mhon JAKIM siasat nik aziz krb knyataan nya itu blh mnybbkan islam berpecah belah dan fahaman org lain terhadap islam akn terpesong..

Anonymous said...

Tinggalkan nik aziz. Dia dah nyanyuk. Jangan kerana mulut dan kerenahnya kita sesama Islam di malaysia bersengketa. Yang pasti nik aziz orang poliTik yg gilakan kuasa dan bukan ulamak.

Anonymous said...

Saya yakin 'pengakuan murtad' oleh Azhar Sulaiman adalah kata-kata perli yang ditujukan kepada Nik Aziz Nik Mat. Jelas hari ini semakin ramai yang meletakan Nik Aziz dalam kategori nyanyok dan boleh menjadi bahan jenaka. Saya tidak pernah keliru atau dikeliruka dengan kenyataan2 Nik Aziz dari dahulu hingga hari ini dan Insya-Allah selama2nya kerana saya melihat Nik Aziz sebagai ulamak politik yang menjual Islam (Isle) untuk kuasa kuasa tidak lebih dari itu. Saya fikir itu lah juga pendirian Azhar Sulaiman dalam isu ini. Wallahualam.