Wednesday, November 14, 2012

Pernah Anda Lihat Rosmah Berada Belakang Najib Dalam Dewan Rakyat ?

Beberapa hari lepas kecoh isu berhubung tempat duduk yang disediakan kepada isteri PM di majlis resepsi  ke dua perkahwinan Lee Chong Wei. 

Gila beb.....punyalah nak serang Rosmah punya pasal sampaikan tempat duduk pun dijadikan isu. 

Saya tidak berhajat nak jelaskan panjang lebar isu berkenaan kerana segalanya telah dijawab dengan baik oleh MyKMU.net. Sila klik di sini....

Rosmah yang duduk di tempat yang memang dikhususkan untuknya serta mengikut tatacara protokol di majlis yang tidak melibatkan kepentingan, kedaulatan, keselamatan atau dasar negara dan negeri dijadikan isu besar. Bagaimana pula dengan yang di bawah ini ?


Fungsi sesebuah Dewan Undangan Negeri adalah untuk menggubal perundangan dan dasar negeri. Dun juga mempunyai tahap keselamatan yang tinggi. Bukan semua orang boleh memasuki Dun sesuka hati. Sesiapa yang nak masuk perlu ikut segala prosedur yang telah ditetapkan. 

Dalam gambar diatas terang-terang ditunjukkan isteri tokong Pulau Pinang telah duduk di kerusi yang dikhususkan kepada pegawai-pegawai kerajaan yang bertugas semasa Dun bersidang dan betul-betul di belakang suaminya. 

Pernah anda lihat Rosmah duduk di belakang Najib semasa suaminya menjawab soalan atau berucap di Dewan Rakyat ? 




ABCD - Asal Bukan Cina DAP

51 comments:

Anonymous said...

Selamanya ABCD!

Anonymous said...

sebagai pembangkang diperingkat pusat. semua boleh. yang tak boleh adalah kerajaan. even naik kapalterbang peribadi pun tidak salah. tapi kerajaan tidak boleh. kalau perlu PM kena naik kereta lembu pergi appointment

Anonymous said...

tak pernah

Kawe~

Anonymous said...

Halal untuk pembangkang, haram untuk BN, he he he

Anonymous said...

CAMNI NAK SURUH RAKYAT UBAH?

CAMNI NAK KATA PR LEBIH BAIK DARI BN?

BELUM APA2 LAGI DAH NAMPAK CELAKANYA PUAK2 PR TU...

Anonymous said...

Aku nak ingat kan saja.

Ni hangpa orang2 melayu yang duk berkira2 nak pangkah DAP dalam PRU 13 nanti kerana menerima wahyu daripada Tokguru Nik Aziz, banyak2 lah beristighfar dan istikharah.

La ni DAP baru berkuasa di Penang, macam2 benda pelik depa dah buat, orang melayu depa halau keluar dari pulau dengan pembangunan dan undang2 PBT.

Kalau depa pegang Malaysia, jawabnya mampuih la orang melayu, jabatan kerajaan penuh dengan orang depa, polis dan tentera orang depa.

Kalau DAP memerintah, orang melayu masih ada dalam jabatan kerajaan, tapi setakat jadi ofis boy atau cleaner saja.

Kalau DAP memerintah, orang melayu masih ada dalam polis, tapi setakat pangkat constable saja.

Kalau DAP memerintah, orang melayu masih ada dalam tentera, tapi setakat jadi privet saja.

Fikir lah cek oooiiii sebelum nak sokong depa. Wahyu Nik Aziz bukan dari tuhan yang nama Allah, tapi dari tuhan yang nama Dollah.

Ustaz Rock.

abg nuar said...

Kalau masih org melayu x nampak pasal ni aku x tau lah..kalau pembangkang buat ape semua ok kalau bn buat benda btl pun diaorg kutuk...pelik sunguh cuba rosmah yg ddk mcm tu dh kecoh satu malaysia konon rosmah gila kuasa..pembangkang bodoh

kakbedah said...

Btl klu tempat tu kak mah yg ddk mesti dah kecoh besar dah... Emm

Kelly eng said...

Tu lah semua senyap je...bila tang org lain.. Cuba klu rosmah yg ddk mcm tu mesti pembangkang kata dia gila kuasa lah mcm2 lah... Tp bila mcm ni diam plak awat pembangkang dah buta ke?

kakbedah said...

Pembangkang ni selagi najib x jatuh selagi itulah diorang takkan stop nak cari mcm2 isu utk dijadikan modal hentam rosmah padahal klu kita thk benda nie mmg org biasa buat selalu tp x pernah pun disebut mcm diorang bt skang nie....

kakbedah said...

Berapa lama sangat la fuckatan nak buat isu mcm nie... Dlm 2 ke 3 hari org mulalah lupa.. Cth mcm isu2 yg diorang hentam rosmah yg lepas2 tu... Kejap je kecoh... Bukannnya mcm anwar bontot tu... Isu dia main bontot tu sampai skang org x lupa

bro yul said...

x pernah pulak aku tengok rosmah berada d belakang najib dalam dewan rakyat....ini lah dia pakatan harami apa yg dia buat smua nyer betul..klu rosmah la yg duduk mcm tu aku rasa x cukup tanah pemimpin-pemimpin pakatan harami kerja kan...tp bila dia orng yg buat smua nyer ok..x jd masalah..sungguh tidak beradab bg aku apa yg d lakukan oleh isteri ketua menteri pulau pinang ini....

Kak semah said...

Fuckatan nie klu nak keluarkan isu mcm isu kanak2 sekolah bergaduh je akak tgk... X matang langsung

nazatul shima said...

Aku pun pelik lah napa ye pembangkan nie mcm haram je bila part diaorg semua blh tp bila part bn habis kena hentam cukup2..yg lg pelik tu ade melayu yg buta blh lak sokong cina dn kutuk rosmah mcm2 tp bila bini pembangkang buat semua halal kan

kejora malam said...

tahu takpe cuba kalau tempat tu DSR lama dah macam2 isu keluar dan dipersoalkan..
pakatan nie semua gajah depan mata tak nampak kuman seberang laut tudia terang-terang nampak..

dol mat said...

Pembangkan bodoh mcm lembu kan bila rosmah ddk kt tengah masa wedding tu korg terbakar tp bila bini pembangkang tu ddk kt dewan dun mcm sial je pembangkang diam kn

tempoyak basi said...

seperti biasalh ayat dorang semua..semua salah umno..dorang semua buat apa pun takpe xsalah dan dipersoalakan..cina dan mmg gampang yg melayu penyokong si juburi pun sama gampang

Zara Morgana said...

itu jer kerja pembangkang bila hal rosmah mereka mcm anjing kelaparan bersedia untuk memfitnah rosmah tapi dijawab oleh dengan bukti yang kukuh dengan segala tuduhan yang dilemparkan semua palsu...jika terkena batang hidung sendiri pencacai pembangkang.mereka diam membisu..dan mmemutar belit isu..kenapa bodoh sangt pemikiran mereka???

Waris Amp said...

Aku tak pernah sekali pun nampak rosmah duduk belakang najib dalam dewan. Betul gak kata rbf, apesal arr majlis kawin yang xdak protokol dijadikan isu sedangkan mesyuarat dun boleh pulak mangkaq ni bawak masuk chew duduk kat kerusi yang dikahskan utk peg kerajaan? Dia pgg jawatan apa sial? Eh.. Kalau dah jadi ketua menteri boleh buat ikut suka bapak kao ke haram jadah? Macam sial punya perangai.

Anonymous said...

Biasalah tuh kalu dah dasar cha ya
kominis bukit pulak tuh ada melayu2
liberal X ASSobiyah dok sokong mrk..
bertambah naik minyak BABI lah puak2
tuh!

Dhanyaraam said...

Itulah...asyik nak jaga tepi kain org...kang dah kena sendiri... Apek tu bawa isteri masuk dewan undangan negeri...masa tu semua diam plak? Cilaka punya pembangkang...

firefly said...

rosmah-rosmah kenapa asyik menjadi sasaran pencacai pr yang busuk hati..jika rosmah melakukan sesuatu mereka cuba mencaci rosmah dan fitnah..cuba lihat hal melibatkan betty dan gua eng kenapa diam mcm org bodoh..ternyata pencacai pakatan bodoh

BOB MALAYA said...

betul 2 rbf..selama najib memimpin negara rosmah tidak pernah berada dibelakang najib.rosmah menghadiri majlis kahwin pun hendak dijadikan isu.tapi siapa betty sehingga layak berada di belakang gua eng??? sedangkan tempat itu dikhaskan untuk pegawai kerajaan.kenapa pencacai pr diam.inilah realiti politik pembangkang yang suka mencari kesalahan orang lain sedangkan kesalahan diri sendiri tidak betul..paku dulang paku serpih mengata orang dia yang lebih itulah pembangkang

mawar hitam said...

mmg btl pun...tak pernah pun nmpk Rosmah duduk belakang Najib.. itulah dia pembangkang bodoh.. klu depa buat semuanya blh tp cuba klu Rosmah yg mcm tu,huh mulalah mcm2 ceritya,mcm2 fitnah yg keluar! tp bila tang depa senyap pulak ye semua..

Alas pink said...

mcm ni lh rupa pembangkang! pasal tmpt duduk Rosmah kat mjlis perkahwinan blh pulak diorg pertikaikan tp yg ni knp diorg snyp pulak??? mmg dasar pakatan haram btl lh diorg ni!!

sonu nigam said...

aq belum prnh tengok lg la rosmah duduk kat belakang najib,rosmah x pernah campur tangan dalam pe yg PM buat.
rosmah duduk diantara LCW dgn bini dia pakatan sial boleh buat isu walaupun kedudukan rosmah mengikuti protocol,pakatan sial nampak saja rosmah mereka terus membuat fitnah tanpa bukti,
kenapa tang betty sial ni semua pakatan diam,pe hak dia nk duk belakang laki dia.
terserlah kesialan pakatan,mereka mmg mempunyai mentaliti low class punya,
dasar parti sial yg lahanat,parti yahudi yg hipokrit

Anonymous said...

Betty takut Rainbow ada kat dalam dewan, sebab tu dia duduk dekat dgn laki dia. Bangang punya Cina DAP, mana pernah dibuat dek org. Belum apa2 lagi bini dh jd queen control.

Anakbochek.

Anonymous said...

ABCD

Anonymous said...

Puak pembangang nieh semua mst dah kene tampal gambar 'tokong' kat dahi sbb tuh depa TERKEDU xbersuara langsong pasai ENTITI luar biasa dok dlm Dewan Rakyat tuh...

Tapi kalo kene tang Rosmah mende betoi pon jadi xbetoi kat depa....mmg puak pembangang nieh NAJIS MUGHALLAH betoi...

sokong ABCD...

HIDUP MELAYU

Cili Padi said...

Betul tu, Ada ke rosmah duduk belakang najib dalam dewan rakyat? Rosmah duduk antara lee chong wei dengan bini dia pun dorang nak kecoh... Bukan rosmah ysng minta unutk duduk kat situ pun... segalanya dah ditetapkan... Kesian beb kat pakatan... sampai macam tu sekali kebodohan dorang.. kahkahkahkah

Asal Bukan Cina DAP!

Anonymous said...

Insyaallah org yg selalu difitnah dan dicaci oleh manusia akan sentiasa dilindungi Allah,Allah bersama2 org yg sabar,ds rosmah ni memang sabar orgnya ,x pernah beliau balas balik tang apa yg dibuat oleh pihak lawan

DON MELAYU said...

ok..sperti biasa pencacai2 pakatan akan diam dan buat tak tahu jer isu mcm ni..cuba klau rosmah,smpaikn pegi majlis kawin pn pencacai gegar satu dnia,bila kna time diorng mula la buat xthu mcm org bdoh..yg aku herannya nya apa si betty tu buat smpai mcm tu sekali dia nak dkat ngan laki dia erk??takut itu cina kleuar sama lembo lagi ka betty??

Afiq KLtown said...

Cuba bayangkan pula jika rosmah berada di belakang najib di dalam dewan rakyat?? aku rasa sudah cukup kuat mereka menjadikan bahan hentaman kepada najib rzak.. Malah semestinya mereka akan buat ceramah mengelilingi malaysia utk meracuni pemikiran rakyat

Afiq KLtown said...

Takde ke pencacai pakatan yang nak komen tentang isteri tokong pulau pinang ni?? memang takde lah jawapannya..

Anonymous said...

ABCD!!!

Leftenan Caine said...

ambik kau..!!apa ni??mna pegi smua pencacai2 PR wei?knp snyp ni,xmeriah la mcm ni beb bila kna kat korang,korang mnyrok mcm xde telur,dayus nak mmpus!

selama ni mcm2 pmbgkang kata kat rosmah,ckp rosmah bahan duit PERMATA la,rosmah pngaruhu kptsan najbla,mmg semua xkena la rosmah ni shnggakan rosmah pegi majlis kawin chong wei pn diaorng nak spin walhal diorng dgki chong wei xpnggl jijah..bab betty chew ni pula,cuba korang bygkan klau rosmah ad kat belkang najib dlam parlimen,mau haru-biru pakatan buat crita,slap2 blh buat BERSHIT 3,4,5,6,7..apa yg beety buat kat dlm tu??sape KM p.pnang ni sbnrnya,betty ke guan eng??come on la anjing2 PR,jawab la,prthankan bos korang ni..nnti kna mrah kat anwar aku xthu..

kalau ALLAH nak tnjuk ni skjap jer,tmpoh hari mreka ftnah rosmah masa mjlis khwin chong wei,xsmpai smnggu ALLAH da balas ftnah mreka..

p/s:aku rsa betty takut LGe beromen ngan rembo kot kat dlam tu,itu yg dia dok blakang tu..

Gempur Wangsa said...

Haaa Kan Dah Kena...Bodoh...ABCD

Maznah Kamsan said...

Kalau Rosmah duduk belakang Najib, Mau Najib kaw2 punya kena hentam...Agak2 lah dlm Dewan Rakyat pun nk ikut suami..Tak nak menderhaka pada suami pun beragaklah...adoiiiii

Pak Dukun power said...

Apa yang dibuat oleh pembangkang semuanya betul..hahahahha...macam pelik je

Slash Madson said...

Rakyat Sekarang tak boleh tertipu dengan propaganda Pembangkang...

Anonymous said...

Lagi sekali DS Rosmah ingin dijadikan isu..kesian sungguh penyokong PR asyik pertikaikan benda yg tak berkepentingan. Sukahati Chong Wei la nak bagi DS Rosmah duduk kat mana. Itukan majlis dia, kalau dia nak suruh DS Rosmah duduk atas meja pun, itu hak dialah. Apa yg masalah sangat bagi penyokong PR tu nak pertikaikan...Bodoh macam Lembu punya PR!!!

Anonymous said...

A B C D !!!!

jenny bedah said...

apa pon xbole laaa,
dasar pembangkang !

Ameena Arweena said...

Kan dah kena, contoh yg rbf bagi tu cukup ken.a., x pernah dgr pula rosmah duduke belakang najib dlm parliament, apa jadahnya bini guan eng menyibuk kat belakang tu? Baru perintah negeri dah angkut anak pinak dlm pentadbiran negeri

Anonymous said...

hahah dulu pak lah, pembangkang sibuk gelar kabinet dapur, sebab libatkan anak menantu jer....tapi sekarang kat penang ada kabinet bilik tidur.....bawak isteri pegi sidang

Anonymous said...

Bini dia masuk DUN pon nanti depa kata UMNO punya pasai...KAHKAHKAHKAHKAH...

el halim said...

Itu maknanya Guan Eng takut bini hahaha..bodoh piang

Anonymous said...

utk pencacai pr,,,,aku kata pukimak korg lahhh!!!

Anonymous said...

HAIYA KHALIFAH...LU MANYAK HAMSAP..THAT'S WHY LU PUNYA BINI IKUT SAMA LU. SAMPAI MASUK DALAM DUN TAKUT LU MAIN HAMSAP..

Anonymous said...

HEHEHE...TAKDE SORANG PUN PENCACAI PR BERANI NAK KOMEN PASAL ISU NI..

BARU BERKUASA KAT PULAU PINANG DAH JADI CAMNI? SO KEPADA PENCACAI2 PR KAT LUAR TU..MASIH NAK JADI BODDOW?

Anonymous said...

Pencacai PR semua tengah "high", banyak kena todi masa celebrate Diwali. Tu pasal diorang semua senyap je. Tunggu diorang sedar dulu.

anakbochek