Saturday, November 3, 2012

Tanding Di Pekan:Haji Hadi Hanya Palu Tong Kosong


Bila baca tajuk dan baca perenggan pertama (kotak merah) kira terkejut jugalah dan hati saya berkata, wahhhhh.....beraninya Haji Haji....hebatnya Haji Hadi......

Tapi bila baca perenggan kedua dan ketiga (kotak hitam), podahhhhhhh chitttttttttt.....ketuk tong ja kuat......tapi isi kosong......

Come on lah Haji Hadi, kalau betul-betul berani pergilah lawan. Jangan pula kata bergantung keputusan parti. Kamu presiden...kuasa mutlak di tangan kamu.

Kamu nak tumbangkan Najib kan ? Pergilah perebah Najib kat kawasan dia......jangan nak main wayang hindustan pula....ikut keputusan parti.......wa...kah....kah....kah....kah....kah....ayat nak selamatkan diri. Ayat nak tutup sifat penakut.

9 comments:

Anonymous said...

sudah la hadi boroi! sembang je lebat...kt marang kau berani la!

Anonymous said...

Biasa la Hadi Boroi, sembang kartoon dia berani la cakap.....

'Sudah lama jadi YB', Hadi tawar tak tanding

28 Januari 2012

MARANG - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mungkin tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), yang dijangka akan diadakan dalam waktu terdekat.

Menurutnya, keputusan itu dibuat berdasarkan kepada khidmatnya yang disifatkan sudah terlalu lama menyandang jawatan sebagai Yang Berhormat.


“Sudah lebih 30 tahun saya bergelar Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) iaitu bermula pada 1982 dan sudah berbelas tahun sebagai Ahli Parlimen,” katanya.

Abdul Hadi berkata, sekiranya tidak bertanding mana-mana kerusi, beliau boleh bergerak ke seluruh negara untuk memantapkan parti.

Bagaimanapun, Adun Rhu dan Ahli Parlimen Marang ini menawarkan bertanding satu kerusi sahaja sekiranya dipilih sebagai calon dalam PRU13 nanti.

Beliau berkata demikian kepada Sinar Harian dalam satu temu bual eksklusif ketika ditemui di rumahnya selepas menyampaikan ceramah di Masjid Rusila, Marang, di sini.

“Terpulang kepada parti untuk menilai kerusi mana yang sesuai untuk saya sama ada Dun atau Parlimen,” katanya yang menyerahkan kepada keputusan parti untuk menentukan sama ada beliau bertanding atau sebaliknya.

Beliau menganggap ramai pemimpin pelapis dalam parti itu yang boleh membantu membawa hala tuju parti pada masa depan.

Katanya, pembabitannya dalam politik sezaman dengan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Saya kebetulan mengikuti parti sejak zaman Tun, zaman generasi kedua (Pak Lah) sampailah kini.

“Saya diberi amanah kepimpinan dan kerusi pada usia terlalu muda, saya menjadi Naib Presiden dalam usia 30-an, sudah terlalu lama,” katanya.

Sementara itu, beliau turut menolak desas-desus anaknya Mohammad Khalil Abdul Hadi, 30an, bakal dicalonkan dalam PRU13.

“Biar dia jadi ahli biasa buat masa ini,” katanya.

-----------------------------------------------------------------------

Nampak tak kenyataan KARTOON Hadi Boroi tu??? Serupa dan tetap sama.... mainan politik...

usin said...

kenapalah ulamak dlm pas ni selalu jadi watak katun? tak pernah konsisten. sekejap nk berenti, sekejap nk lawan, sekejap kata itu, sekejap kata ini. ulamak memang kena jadi katun ke? itu pasal org2 mcm ni Allah tak takdirkan jd pemerintah malaysia. sbbnya Allah sayangkan malaysia dpd hancur lebur!!!

Anonymous said...

PR - PerKARTOONkan Rakyat

Anonymous said...

mohon forumer2 jgn la diguna perkataan TakeBeer tuh..

x kira la utk komen politik ke apa.
Takbir tu adalah kalimah agung,besar.

x kisah nk berkias,atau berlawak..tp kena beringat.



Anonymous said...

Tapi kalo ikut fatwa rbf and seluruh rakyat malaysia memang kecut perut najib nanti..maklumlah rakyatkan marahkan AES...abislah najib mcm ni.....jgn main main hj hadi...nanti malu besau najib sbb rbf dan seluruh rakyat malaysia yg bijaksana dh berjanji untuk mengalahkan BN sebab fatwa AES ni....aku rasa pakatan kalo hantar guan eng pun selamba jer menang...silap silap hilang deposit najib...tak gitu rbf...hahaha

Anonymous said...

Haji Hadi nak lawan Najib di Pekan. Gegak gempitalah seluruh alam. Bergegar bumi apabila Presiden PAS itu bersuara bak halilintar yang boleh membuat jantung Najib berhenti seketika.Menggigil seluruh badan Najib dibuatnya. TETAPI..'TERPULANG KEPADA PARTI UNTUK MENILAI KERUSI MANA YANG SESUAI UNTUK SAYA SAMA ADA DUN ATAU PARLIMEN'

Sebagai presiden PAS Haji Hadi mempunyai kuasa untuk memilih mana2 dan siapa yang dia nak lawan. Mengapa 'memulangkan' kepada parti?

Haji Hadi adalah presiden PAS yang paling lemah dalam sejarah PAS itu sendiri. Dizamannya, PAS telah dipesongkan jauh dari matlamat perjuangannya sehingga sanggup menjual maruah PAS dengan menjual dengan harga yang paling murah kepada DAP. PAS menganggakat manusia yang bermoral jelek menjadi ketua mereka. Haji Hadi telah meletakan maruah PAS ditapak kaki DAP. Buktinya Haji Hadi sendiri pernah mengakui bahawa PAS rela menjadi kuda tunggangan DAP. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Tak payah bertanding kat Pekan, tanding kat tempat lain di Terengganu pun dah cukup. Tanding kat Besut ke...ade berani atau kat ksawasan Tok Mat Said MB.

Anonymous said...

Pilihanraya adalah untuk memilih wakil ke parlimen dan juga ke DUN.. Jika pilihanraya dijadikan undian populariti lebih baik Anwar dan Hadi menjadi peserta Maharaja Lawak Mega.. Mat Sabu bolehlah join.. Mereka hanya layak bertanding di pentas Maharaja Lawak Mega..