Sunday, November 18, 2012

Tiada Tajuk Yang Mampu Ku Letakkan, Anda Lihatlah Sendiri

Dalam usaha mempertahankan adiknya yang mendoakan agar Umno/BN dihancurkan,  hari ini Nik Aziz menggelarkan Umno sebagai murtad, dan berkata PAS bertindak betul dengan mengadakan sembahyang hajat, mendoakan bala Allah untuk menghancurkan parti pemerintah itu. 
Kota Bharu: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat hari ini menggelarkan Umno sebagai murtad dan berkata PAS bertindak betul dengan mengadakan sembahyang hajat, mendoakan bala Allah untuk menghancurkan parti pemerintah itu. 
 
“Bila Umno buang Islam, maka Umno agama apa? Saya ulang lagi sekali, bila Umno tolak Islam dalam dasar hidup dia, maka agama apa yang Umno pakai? Bila Umno tolak Islam dalam dasar parti dia, maka Umno sama ada Kristian kah, Buddha kah atau tidak ada agama?.
 
“Timbul masalah murtad...orang Melayu murtad ini kerana orang Melayu sendiri memperlekeh Islam...Umno menolak Islam, maka nampak dia memperlekehkan Islam,” kata Nik Aziz pada sidang media selepas muktamar PAS.
 
“(Jadi) tak salah lah,” kata beliau apabila ditanya sama ada bersetuju dengan sembahyang hajat yang dipimpin oleh adiknya, Nik Razi Nik Mat memohon bala Allah bagi menghancurkan Umno dan Barisan Nasional. 
 
Nik Aziz mendakwa Umno menolak Islam dan justeru PAS berhak untuk mengadakan sembahyang hajat sedemikian.
 
“Bila Umno tolak Islam, tak kan nak biar?,” kata beliau.
Sumber: Antara Pos
Masyallah.....Masyallah.....Masyallah.....

Ana ahli Umno, selama ini dan sampai hari ini ana masih lagi berpegang kepada rukun islam yang lima....
  • Mengucap dua kalimah syahadah.
  • Menunaikan solat fardu lima waktu
  • Berpuasa pada bulan Ramadan
  • Membayar zakat
  • Mengerjakan ibadat haji
Selain berpegang kepada rukun islam ana juga percaya kepada enam rukun iman....
  • Percaya kepada Allah 
  • Percaya kepada Nabi dan Rasul
  • Percaya kepada Malaikat
  • Percaya kepada Kitab
  • Percaya kepada Hari Akhirat 
  • Percaya kepada Qada dan Qadar 
Yang ana tidak pegang dan tidak percaya kepada Parti Islam Semalaysia kerana ianya tidak ada dalam rukun islam dan rukun iman. Dan ia hanyalah sebuah parti atau organisasi yang dibuat oleh manusia, bukannya wahyu yang diturunkan oleh Allah. 

Adakah kerana ana tidak memilih organisasi itu dan memilih Umno sebagai wadah perjuangan maka ana sudah murtad ? 

Adakah islam yang diturunkan oleh Allah dan diajar Nabi kita begitu mudah membuang umatnya dan sezalim itu ? 

Ana menyertai Umno sejak usia 19 tahun dan sepanjang penglibatan anda sehingga ke hari ini tidak pernah sekali pun Umno menghalang ana dari mengucap, sembahyang, berpuasa , bayar zakat dan kerjakan haji. 

Umno juga tidak pernah keluarkan fatwa meminta ahli-ahlinya tinggalkan rukun iman dan hanya percaya kepada Presiden Umno atau pelembagaan Umno sahaja. 

Terima kasih Nik Aziz kerana memurtadkan Umno....muktamar terakhir sebelum menjelang pilihan raya yang sepatutnya digunakan untuk menunjukkan kehebatan dan kebolehan mereka nampaknya telah bertukar menjadi muktamar untuk menyembelih diri mereka dalam pilihan raya kelak.

Hari ini seluruh dunia dapat menyaksikan sekeping hati Pas yang busuk dan hitam di sebalik bau-bauan minyak atar yang dipakai serta ketayap dan jubah mereka yang putih. 

87 comments:

Anonymous said...

Memang sah orang tua ni dah nyanyuk dan jauh tersesat..nauzubillah...

Anonymous said...

Tok guru aku pernah berkata, org islam yg menuduh org islam lain samada kafir/ murtad/ seast maka pasti kafir salah seorg drpdnya samada org yg dituduh or yg menuduh..

baniADAM said...

Memang x layak pun diletakan tajuk....yg keluar pun dari manusia yg berkawan dgn syaitan...kenapa n.ajis ni x tanya kat anwar perkara yg sama....kenapa anwar sampai hari ni x masuk Pas...hudud pun anwar tolak....so x layak lah n.jis ni dok tuding jari kat UMNO kerana bukan dlm PR....berdoa pun x lebih bagai pencacai Dapigs...Allah Maha Mengetahui...Allahuakbar!!!!

Anonymous said...

Bala sedang menghanpiri pemimpin dan punyokong pas kerana melantik peliwat dan penzina sebagai ketua.-mok

Anonymous said...

haihhhh org tua kutuk nih mmg da sesat. PAS nih cuma membawa SIAL pd ISLAM dari dulu smpai la skrg. golongan manusia yg BODOH dan BANGANG sahaja yg sanggup mnyokong perjuangan sesat Parti Ajaran Syaitan

Anonymous said...

si tua ni inat dia saja islam, dunia ada lebih 1 billion org islam. islam di malaysia munkin 7 juta saja.sebab tak sokong dia dia kata orang lain tak islam. fikir lah islam bukan untuk sinyanyok ni sorang, bukan untuk kuncu kuncu dia. akau dapat ajaran baru dari peristiwa ini, akau doakan sinyanyok ni mampos, sebab mendoa untuk jatuh kan orang lain dibolehkan oleh puak puak ni, aku ulang aku doa kan geng si tua ni mampos.

AntiHipokrit said...

Sah dah GILA... Kiranya semua ahli UMNO murtad. Satu tuduhan yg amat berat. Wahai NIK AZIZ, BERTAUBATLAH kerana MURTAD atau KAFIR itu akan kembali kpd mu.

Anonymous said...

Saya tidak faham macam mana nik azizi kata umno menolak Islam. Adakah
1. umno tidak melaksanakan hukum hudud?
2. umno tidak melaksanakan Islam seperti yang dianjurkan oleh Quran dan Sunnah?
3. umno tiada perkataan Islam dalam namanya, tidak seperti PAS?

atau adakah kerana umno tidak memberikan royalti minyak kepada kelantan?

Syabas PAS, parti anda semakin jauh dari hati saya.

Anonymous said...

Kesian org tua neh....idop penoh dgn dendam dan hasad dengki sehingga menutup kewarasan pemikiran dia....

Bkn 1 - 2 org yg dia tuduh murtad tapi berjuta org weh!!!!!..dulu tuduh org UMNO kapir pon xminta maaf lagi....berat nanang weh...

kalo tuduhan mu xbetol org tua...takot nnt time sakratul maut sesat mu .....itu sume kuasa Allah...taubat la org tua sblm trlambat...jgn mabok donia sehingga lupe akhirat....

Anonymous said...

nik najis sepatutnys dah lama bertaubat, tp disebabkan mulutnya yang celupar tu maka ramailah keldai2 yg jadi pengikut si tua nyanyuk ni. Allah masih bagi peluang utk nik najis bertaubat dan kita doakan semoga nik najis sedar tentang keceluparan dia terhadap islam dan kembali bertaubat

Anonymous said...

mengucap banyak2..Allah S.W.T turunkan Nabi Muhammad S.A.W untuk kita umatnya ikut segala apa yang nabi lakukan..nabi tak pernah berdoa macam tu wahai saudara ku Nik Aziz..saya berpendapat Allah S.W.T sedang membuka aib PAS untuk di nilai setiap umat Islam di Malaysia kursusnya..sesungguhnya tidak ada seorang pun mengetahui nasibnya suatu hari kelak apabila berhadapan Allah S.W.T..jadi jangan sewenangnya memurtadkan seseorang Muslim itu selagi ia berpegang kepada 5 Rukun Islam & 6 Rukun Iman..

Anonymous said...

PARTI AJARAN SESAT kata umno tolak islam?

1) adakah menolak islam bila umno bina masjid melebihi 860 buah sepanjang 2009-2011 sehingga mendapat bantahan lim kit sial di parliment?
2) adakah umno menolak islam bila membina ribuan sekolah agama dan membantu SAR dengan membayar gaji dan elaun para guru ?
3) adakah umno tolak islam bila menghantar ribuan pelajar ke peringkat pengajian tinggi agama seperti Universiti Al-Azahar dan sebagainya?
4) adakah umno tolak islam bila dunia iktiraf Malaysia sebagai perintis perbankan islam dimana malaysia adalah pengeluar Sukuk terbesar dunia?
5) adakah dipertuan agong,panglima tentera, PM kita dari kalangan kafir?
6) adakah rakyat tidak dibenar mempraktik nilai dan cara hidup islam dan matapelajaran islam tidak ada dalam sistem pendidikan kebangsaan?

TUDUHAN YG.TIDAK BENAR AKAN BERBALIK PADA DIRI SENDIRI. LIHATLAH DI KELANTAN...MAKSIAT,ROGOL,ZINA,BUANG BAYI,SURI RUMAH TERAMAI PENGHIDAP HIV DLL adakah itu pencapaian Islam yg.sebenar dari pAs?

gen2felda

Anonymous said...

Rumah kata pergi pergi pergi, kubur kata mari mari mari...masih nak tambah dosa dan cari musuh sesama Islam.

Waiyazubillahminzalik.........

Anonymous said...

Umno murtad....aku org umno walaupun aku belajar agama tak tinggi aku tetap memaaf kan nik Aziz.....sedang kan nabi pun memaafkan umat inikan pulak kita manusia yg hina...mudahan Allah memberi petunjuk Dan hidayah pd nik Aziz Dan sekutunya. ...amin. ..

Anonymous said...

Ternyata pemimpin tertinggi PAS gagal berhujah dengan baik mengikut sunnah Nabi Muhammad SAW. Sikap suka melabel pihak UMNO sebagai murtad adalah tindakan desperado ala zaman jahiliyah puak-puak PAS yang seolah-olah sudah tenggelam punca bagi meraih undi sebelum PRU13 nanti.

melayuangkat said...

Kesian budak budak tak berdosa madrasah tahfiz kelolaan mereka..dari kecil Islam yang ditarbiah adalah Islam ala PAS...takut memikirkan APA yang PAS ajar mereka..

Anonymous said...

Bila syaitan ni mampos nanti,eloklah dicampakkan najis atas kuburnya.

Anonymous said...

Allah sedang menurunkkan kaffarahnya.

Anonymous said...

Nabi ke, BABI Nik Aziz ne?

Anonymous said...

Alaa..apa nak kita herankan dgn doa depa dlm Pas tu??sbb skrg ni akhir zaman.ALLAH bagi'cash' pd yg buat jahat sesama manusia. Cuma kasihan saya kat puak2 Pas ni..entah sempat bertaubat ke idak..ya ALLAH lindungilah hamba MU yg lemah ini dari mengkafir dan memurtad sesama Islam...jauhkan kami dari saling mendoakan keburukan ke atas orang lain....'sesungguhnya 'PEKONG'dan kudis Pas dah tersingkap..maka bertepuk tanganlah si syaitan...'yeaaa..aku dah ramai kawan..!!'

Anonymous said...

Oii n ajis gila.. apa ukuran islam kau. Setakat sembahyang Fardu ain lebih ramai bilangan org umno yang lebih alim berbanding kau dan org2 kau . Ilmu? lebih ramai orang UMNO menuntut ilmu islam yang lebih tinggi berbanding kau dan org2 kau. Sumbangan terhadap jemaah dan ummah , tak ada sebesar biji sawi pun yg kau sumbang berbanding UMNO. kalau sekadar ceramah.. alamat org islam melarat dan mintah sedekah macam kau. Kalau kau ada telinga pernahkah kau dengar org UMNO tolak islam.. Bezanya org umno lebih tinggi ilmu islamnya. mereka berpolitik dengan penuh hikmah tapi kau berpolitik mendewa=dewakan diri sendiri secara tidak langsung ugut semua org supaya menyembah kau.

Berbanding kau . Alhamdulillah Allah memberi kebijaksanaan kepada umat malaysia untuk menilai siapa kau. Kau tidak sedar, Sebenarnya Ilmu kau terlalu dengkel berbanding ilmuan dalam umno. Kau tidak layak tapi kau gila kuasa. inilah jadinya bila kau syok sendiri. Selepas PRU 13. Muhasabahlah diri kau.. kembalilah kepangkal jalan.

Anonymous said...

Bila nik aziz mampos nanti, kita pakat ramai ramai pergi kencing atas kubur nik aziz ni, rdiatedo87biar dia rasa mcm mana hancingnya . Ulama = usia lamamencari amal

Anonymous said...

Umno tolakk Islam kata si tua nyanyuk ni,tapi mengapa Umno bena masjid,tubuh bank Islam,tubuh Uni.Islam,ada mahkamah syariah, ada sekolah ugama ,ada perlembagaan yg meletakan Islam sebagai ugama persekutuan,meletakan syarat Melayu misti Islam.

Pas pejuang Islam tapi tua nyanyuk ni sendiri mengaku tak ada bena mesjid,berkawan dengan DAP penentang Islam tegar,menjadikan Anwar sebaga ketua sedangkan Anwar menganggap Islam sama dengan ugama lain(Pluralisma ugama).

Mejoriti ahli Pas sekarang yg mrasa mereka lebih Islamik bukanlah dari sekolah pondok yg di urus oleh Pas,tapi terdidik di bawah sistem pelajaran yg di asas oleh Umno.Jadi kalau Umno tolak Islam,mengapa pula mmereka boleh jadi Islamik selepas menerima pendidikan melalui sistem yg dirangka oleh Umno?Bodoh punya orang tua.

Anonymous said...

Nik Aziz ni sami agama apa sebenarnya, hah?

Anonymous said...

aku sebagai salah seorg anak kelantan,,kesal dn sedih dgn apa yg dikatakan oleh nik ajis nih,,mcm dh nak bermula balik dlm mengkafirkan UMNO!!!cuma isu je yg berbeza!!dulu ktnya..umno berkawan dgn mca n mic adalah kafir,,tp skrg kerna mereka jga telah berkawan dgn DAP..tk kafir bgnya,,,dn isu lain plk dikafirkan umno!!nauzubillah...........

Anonymous said...

Siapa yg masih menyokong Nik aziz ni sama lah juga dengan mereka yg masih membela al Jubori penjenayah seks,mendapat dosa kering,satu kerana tuduh orang lain tak ada ugama,yg satu lagi menzalimi mangsa yg di zalimi dengan tuduhan fitnah.

Anonymous said...

Mendoakan kehancuran umat Islam yang lain yakni umat yang bersembahyang serta tidak menyekutui Allah adalah amalan bida’ah yang dilarang oleh Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW.
Tidak ada di dalam ajaran para rasul-rasul terdahulu tentang amalan berdoa sebegini. Hanya Nik Aziz dan sekutu-kutunya dalam parti PAS berani dan tidak takut kepada Allah dengan mencipta doa sebegini bagi mengaburi mata penyokong fanatiknya bahawa Islam hanyalah untuk PAS.
Peliknya hanya parti politik Islam UMNO sahaja yang menjadi sasaran doa kehancuran daripada PAS dan tidak kepada parti-parti politik lain seperti parti DAP dan PKR . Kerana apa,
1. Kerana kuasa politik dunia yang mereka kejar daripada UMNO.
2. Kerana undi yang mereka tagihkan bagi mengalahkan UMNO.
3. Kerana jawatan dalam kerajaan baru Pakatan Rakyat daripada kerajaan UMNO.
4. Kerana perjanjian syaitan dengan DAP dan PKR seperti kata YB Zulkifli Noordin
5. Kerana perjanjian talak tiga kepada para-para Isteri serta wala’ tak bertempat ke atas pemimpin-pemimpin mereka.
6.Kerana Nik Aziz Nik Mat yang sorang tu.
Adakah mereka betul-betul ikhlas berdoa kepada Allah untuk diberinya petunjuk kepada mukminin UMNO yang lain?
Jawapannya TIDAK…mereka masih lagi mahu semua orang tahu bahawa mereka benci yang teramat sangat kepada Islam UMNO. Jadi sebab itulah mereka berterusan dan dengan megahnya menunjukkan kenyataan dan iklan besar doa-doa mereka agar menjadi ikutan umat Islam yang lain.
Adakah ini amalan dalam Islam? Tanyalah orang yang paling arif dalam Islam yang berdekatan dengan anda kecuali puak-puak PAS bagi mendapat jawapannya.
Semoga Allah memberi ketenangan dan pertunjuk kepada mereka-mereka yang kurang faham dalam PAS tapi masih berdoa untuk kehancuran umat Islam yang lain.

Anonymous said...

diri sendiri pun sembahyang guna Masjid yg umno buat lg nak ckp umno murtad xberagama...bodoh sombong betulborg tua ni...baru semalam wan azizah ckp tiada hudud dlm perjanjian PR maknanya ikut fahaman nik aziz ni wan azizah pun murtad la...sudah la nik aziz ko dah nyanyuk dah...takat buat 1 masjid sepanjang 20 tahun perintah ko nak ckp ko islam..buat berhala lg byk dr masjid ko nak ckp ko islam...sudah la...cepat lg ko mampos lg bagus la...

Anonymous said...

Macam tu lah rupa orang yang jadikan syaitan sahabatnya, sedangkan Al-Quran berkali2 mengatakan Syaitan adalah musuh ketat manusia.

Anonymous said...

Heran aku..macam ni sial punya orang pun ramai yang sembah macam tokong.

blogenstarz said...

Tok Guru Jangut jambu Gajus dia ni....

Sebab tu pengikutnya kurang ajar

Anonymous said...

Mulai sekarang mari kita ramai-ramai panggil.. Tok Sami Nik Ajis.. stuju?

Anonymous said...

Pas dan Ahli Sihir tiada bezanya..
Ahli sihir guna ilmu hitam utk jahanamkan org lain.
Pas guna doa utk jahanamkan org lain..

Pas dan Ahli Sihir tiada beza,keduanya sesat..

Anonymous said...

Sudah sampai masanya rakyat Malaysia beragama Islam bersatu dengan menunjukkan tentangan terhadap Nik Aziz. Beliau terlalu mudah meletakkan hukum kafir terhadap orang lain yg tidak sehaluan. Bukan UMNO saja di Sabah dan Sarawak ramai orang Islam tidak menyertai UMNO dan PAS. Adakah mereka tergolong KAFIR???Saya fikir PAS akan lebih baik dan nampak perjuangan Islamnya tanpa Nik Aziz dan Hj Hadi. Mereka ini sudah menjadi punca untuk lebih banyak kesesatan dan kejahilan. Buktikan dengan jelas di mana UMNO itu menolak ISLAM. Jika benar UMNO menolak Islam takkan tak ada seorang pun ulama berkecuali yang memberi teguran. Selama ini dunia mengiktiraf kemajuan Islam di Malaysia yang diperintah oleh UMNO dan BN.

Anonymous said...

Kita perlu jadi umat yang selalu bersyukur ke atas nikmat dan rezeki yang telah Allah berikan. Malah kita diajar dan difahamkan bahawa Allah akan menambahkan lagi kenikmatan dan rezeki kita kalau kita berterusan bersyukur kepadanya.
Patutlah negeri Kelantan dari dulu lagi susah berbanding dengan negeri-negeri lain kerana pemimpin-pemimpinnya tidak pernah bersyukur di atas nikmat yang telah Allah berikan kepada mereka.
Doa-doa harian mereka mungkin tidak ada langsung perkataan kesyukuran di atas kemakmuran hidup aman damai yang telah Allah berikan. Sebaliknya, kita sendiri secara terang-terang disajikan oleh mereka dengan doa kemusnahan dan kehancuran sesama umat Islam.
Itulah parti PAS yang katanya boleh memimpin umat Islam ke jalan yang benar.

Anonymous said...

Tok Guru dulu doa buncitkan perut Ds Najib.Akhirnya dia yana keluar masuk hospital pun guna hospital yang umno buat.

Anonymous said...

Orang Islam dituntut berdakwah dengan bijaksana..tapi benda ni tak nampak pada puak-puak PAS..apatah lagi nak berdakwah dengan orang bukan Islam malah sesama Islam pun bermusuhan dengan alasan tolak Islam,pada hal dah lebih 50 tahun Pas tak menyumbang apa-apa untuk umat Islam Malaysia.PKR pemimpin tertinggi dan majoriti juga orang Islam menolak hudud Pas tapi boleh pulak jadi kawan..Inilah dia ulamak akhir zaman yg menggunakan agama atas kepentingan sendiri denga fatwa berpilih...

Iman said...

Susah nak mati orang tua ni. . nak masuk syurga pun orang tarik kaki dia & persoal kenapa dia ni patut pijak syurga. .

Anonymous said...

Tambah lagi beb
1.subsidi berpuluh ribu jemaah haji pergi tunaikan haji setiap tahun
2.Kalimah Allah muhammad pada lambang tentera dan polis.agaknya kalau pr memenrintah mahu dibuangnya.alasan tak sesuai askar iban nak pakai.selama lambang nilah pegawai bukan islam pakai kat dada mereka.menunjukkan betapa tingginya islam diletakkan oleh umno.

Anonymous said...

RBF....

Aku minta sangat orang ramai semua buat laporan polis dan aduan ke jabatan ugama. Mana boleh tuduh orang lain murtad tanpa sebarang bukti! Sukahati dia je jatuh hukum pada orang islam lain. Kali ni minta semua NGO dan Umno sumbatkan pembawa ajaran sesat ni ke penjara.

Aku takkan maafkan ko, orang tua keparat nak mampos.

Anonymous said...

Aku tak pernah kagum pada Nik Aziz,kerana dari dulu pun aku dapati apa yg dia cakap semuanya dolak dalih saja,aku tak pernah pandang tinggi pada dia,sekadarkan aku tak juga pandang hina dan maki hamun dia.Sekarang aku dah banyak maki hamun org tua ni baik di mana saja bagi melepaskan geram,dan aku juga sekarang cukup benci pada Nik Aziz ni.Benci sebencinya setaraf kebencian aku pada al Jubori,pengkhianat bangsa dan ugama terulung itu.

Anonymous said...

mari gak kito pakak rama rama doa supaya nik aziz ni mapuh cepat

Anonymous said...

Nak tanya TGNA, Kerjaan Saudi yg selalu puji dan rapat dgn Kerajaan Malaysia tu sama-sama MURTAD ke sebab Kerajaan Malaysia dipimpin oleh PM (org UMNO) ?

Anonymous said...

Kira-kira aku....

60% orang Islam dari 27 juta rakyat Malaysia = 16 juta 200 ribu.

16 juta 200 ribu tolak 40 ribu yang doakan kehancuran Umno = 16 juta 160 ribu.

Takpelah kira tolak tepi yang 160 ribu tu....

Sekarang ni Nik Aziz kata 16 juta orang Islam ni semua MURTAD!

Ya Allah....Kau pindahkah pahala Nik Aziz pada 16 juta islam yang dihina sebagai MURTAD dan Kau peliharalah kami semua....Amin.

hanizam said...

iman...

kita ni umat akhir zaman...kalau yang mengaku ilmu agama tinggi, takan berbuat sedemikian...

spesis macam ni, walaupun berlori-lori kitab yang dibaca, tak semestinya tahap dirinya mulia dari nabi...

dia ni dengan hadi awang sama je...amanat bodohnya dahulu, sampai sekarang, dia buat ak tau je...

walhal,sebab amanat dialah, kat memali ada yang mati katak...sampai sekarang ni, umat islam terutamanya penganut parti sesat ni, masih amalkan solT 2 IMAM, sembelihan pihak ni haram...

kalaulah Karpal @ Lim anak beranak yang sembelih, tak terkejut kalau mereka akan kata sembelihan tu HALAL...

Anonymous said...

ALLAH MAHA BESAR......
ALLAH telah menampakkan kpd kita sapa sebenarnya musuh-musuhNYA.

Kpd n.ajis semoga bertaubat sblm ALLAH memberi peringatan kpd beliau dan sekutu n.ajis. SAkrg nie semaki jauh pas dari landasan ISLAM.

Skrg nie pas sokong org islam murtad, sokong pularisme, tak berani sanggah kenyataan kapal sink. Semua krn politik, politik mcm nie ALLAH tak akan IZIN. Amin.

Starkiller said...

Salam,

Saya mengajak semua orang Melayu Islam di Malaysia membaca Al-Quran dan cuba telitikan satu persatu ayat-ayatnya untuk mencari apakah sebenarnya sifat-sifat semua nabi-nabi yang diceritakan kepada kita.

Nabi yang paling banyak diceritakan dalam Al-Quran ialah Musa. Musa diperintahkan oleh Tuhan untuk menyampaikan mesejNya kepada Firaun. Walaupun Firaun itu sangat zalim, sangat kejam, tidak berperikemanusian, membunuh bayi-bayi Bani Israel, memecah-belahkan rakyatnya, banyak melakukan kerosakan, mengaku sungai Nil mengalir di bawah kekuasaanya, sangat kaya dan berkuasa sehingga mampu membina piramid yang masih berdiri teguh pada hari ini - TETAPI Tuhan memerintahkan Musa agar memberi peringatan kepada Firaun dengan cara baik dan lemah lembut.

Ini adalah sifat para nabi iaitu tidak berdendam, pemaaf dan memberi nasihat dengan cara lemah lembut. Sama ada sesuatu kaum itu mahu mendengar atau tidak, itu soal lain. Saya mahu buktikan bahawa Nik Aziz bukanlah ulama' pewaris nabi seperti yang dipercayai oleh sesetengah pihak.

Keperibadian Nik Aziz ialah dendam, ego, riak, takbur dan sebagainya. Ini bukan sifat para nabi. Walaupun kerajaan UMNO tidak sempurna 100%, tetapi saya tidak nampak apakah kezaliman yang dibuat oleh UMNO sama taraf dengan kezaliman Firaun.

Di Malaysia bumi bertuah ini, hanya orang yang tidak bersyukur, malas dan suka menyalahkan orang sahaja yang hidup susah. Banyak peluang pekerjaan dan perniagaan ada di Malaysia jika seseorang itu berusaha dengan bersungguh-sungguh.


Tetapi apabila hati telah dikuasai oleh syaitan, maka semua pihak yang menghalang cita-cita politik kepartiannya akan dianggap sebagai musuh. Orang seperti ini akan menggunakan apa sahaja kejahatan untuk mencapai cita-cita politiknya walaupun sehingga memecah-belahkan masyarakat pada tahap maksimum.

Nik Aziz bukan pewaris nabi tetapi Syaitan bertopengkan manusia.

Anonymous said...

Bagi saya tak ada gunanya kita kutuk Pas.sebab Pas ni walau dalam keadaan bagaimana pun masih tetap mendapat sokongan puluhan ribu penyokongnya.Program mereka sentiasa dipenuhi orang ramai,stadium temppat mereka berkumpul juga dipenuhi oleh penyokong Pas.Ternyata Pas masih popular walaupun perjuangannya boleh dipertikaikan.Jadi saya menyerah kalah tentang ini.Cakap banyak2 pun,penyokong mereka menganggap Pas adalah maksum dan serba serbi benar.Jadi kita kena terima hakikat ini.

belang said...

pkr tak perjuang islam pon siap ceramah pluralisme lagi takde plak org tua ni kata murtad. DAP kata no hudud, takde plak org tua ni nak kata murtad pd ahli dap yg islam..

Anonymous said...

aku takut kalau orang tu ni mampos tukar jadi babi. sanggup dia kata orang yg membina sekolah tahfis, masjid, meletakkan islam yg terbaik di antara lain negara sebagai kafir dan murtad? Subahanallah. apa sudah jadi dengan orang pas? kamu masih islam atau sudah terkeluar dari islam? apakah kamu boleh menjadi malaysia 100% islamik dengan kafir DAP dan "Puki" R? gila, gila danm gila punya manusia

Anonymous said...

PAS PERASAN...RAMAI

Anonymous said...

Mintak malam ni juga nyawa tua kutuk tu direntap oleh malaikat maut.

Dosa tak terampun, ambik ko!

Anonymous said...

Kalau PAS minta doa hancurkan UMNO, aku lak berdoa agar rakyat MALAYSIA akan diberikan hidayah untuk PRU yg akan datang ini...amin

Anonymous said...

Ana doakan supaya nik aziz segera bertaubat dan kembali kejalan benar.

Anonymous said...

ini ke yg dipanggil TG dari parti isle..?? yg sanggup kata org islam lain(umno) tak ada agama/murtad...?? semata2 tak sama parti..

tak tau lah apa nak jadi dgn Pas ni.. semakin banyak perangai dan sifat2 yg buruk ditonjolkan oleh Allah swt keatas ulamak2 yg kononya parti isle Pas..

jawap lah nanti diakhirat wahai TG...

Anonymous said...

Dalil2 pegangan PAS bukan lagi drp sumber Al Quran dan Sunnah, tapi sekor Benggali yg pernah berkata "over my dead body", dan yg tu tak kira murtad, apa jenis bodoh manusia yg bernama Nik Aziz Nik Mat, dan kebodohan Nik Aziz dizuriatkan kpd Nik Abduh.

Anonymous said...

MCM MANA DGN SYIAH DAN SYRIA?KNP UMNO JUGA KATA SESAT DAN MURTAD?

Anonymous said...

Menate Kelate

Anonymous said...

Nampak gaya isu terbaru 'doa mensialkan' ni bakal beri kelebihan pada UMNO dan BN. Makin ramai yg fed-up dgn prangai PAS. Pecah tembelang. Doa 'sial' jd rahmat. Alhamdulillah.

Smoga Allah memberikan kesihatan yg baik pada Nik Aziz dan ularmak dlm PAS utk melihat kejatuhan PAS. Ularmak ria'u wa takabbur. Nanti depa blh ber'bangga'lah sbb depa sendiri yg musnahkan PAS.

Anonymous said...

Masih tak faham mengapa Hadi dan Nik Aziz boleh menuduh kerajaan zalim,padahal ramai anak-anak Kelantan berhijrqah ke negeri-negeri lain untuk mencari pekerjaan. Tidakkah pemerintah di Kelantan zalim kerana kurang mengwujudkan peluang-peluang pekerjaan untuk rakyaatnya. Kenapa Nik Azik mudah sangat menuduh orang UMNO murtad pada hal kerajaan Barisan yang banyak membina masjid-masjid yang selesa untuk rakyat mengerjakan ibadah dengan selesa. Semoga orang yang menuduh orang lain zalim dan orang yang memurtadkan orang Islam lain dicelekna mata dan hati agar bertaubat.

Anonymous said...

terus terang aku cakap memang n.ajis dah nanyuk tahap vavi.....mengarut tak tentu pasal......minta dijauhkan bala bencana dari Allah kepada kita disebabkan tindakan manusia mcm ni......yg memang giler2 nak berkuasa.....

tokgaru said...

Wahai kalian.

Jika anda adalah insan yang menyokong Umno dan perjuangannya, janganlah anda turut berperangai seperti pemimpin Pas dan para pengikutnya. Jika mereka sesat kerana mendengar dan mengikut bisikan setan, jangan lah kita pun terikut2 dengan rentak sesat mereka itu.

Sebagai insan yang waras tanpa dipengaruhi oleh setan, mari lah kita mendoakan kesejahteraan kepada pemimpin Pas dan para pengikutnya agar mereka menyertai kita untuk bersama2 berjuang mempertahankan Agama Allah dan Bangsa Melayu.

" Ya Allah kami mohon Kau berilah kesihatan yang sempurna dan aqal yang sempurna kepada Nik Aziz dan Hadi Awang. Ya Allah Kau dekatkan lah Nik Aziz dan Hadi Awang kepada Umno agar mereka berdua dapat menggerakkan seluruh pengikut Pas untuk bersama2 dengan perjuangan Najib dan Muhyidin mempertahankan Agama Islam, Bangsa Melayu dan Malaysia daripada musuh2 islam "

" Ya Allah akhir sekali kami mendoakan kesejahteraan dan keberkatan mu keatas saudara2 kami yang berada dalam Pas sebagaimana kau mensejahterakan kami penyokong Umno dari segi mental dan fizikal "

Tolong jangan memaki hamun mereka. Terima lah hakikat bahawa di saat mereka mendoakan kehancuran kepada Umno, mereka sebenarnya telah dirasuk SETAN yang mungkin menjelma dalam pakaian berjubah dan berserban.

Terima kasih kepada Ahli Pas 1956 atas doa anda. Anda patut bersyukur kerana setan gagal mempengaruhi anda. Saya setuju dengan anda. Perjangan kita serupa walau pun berbeza platform.

Anonymous said...

SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA TIDAK BERPARTI.. SAYA SEDIKIT PUN TIDAK PERNAH MERASAKAN DIZALIMI OLEH KERAJAAN YANG MEMERINTAH. DARI SAYA KECIL SAMPAI DEWASA. ALHAMDULILLAH..

KERAJAAN BAGI SAYA TIDAK ZALIM. CUMA MEREKA2 YANG BUAT JAHAT DI BELAKANG TABIR, MEREKA2 YANG MAKAN RASUAH, MEREKA2 YANG MAKAN HARTA HARAM..ITU SEMUA SEBAB INDIVIDU YANG TIDK INGAT HARI AKHIRAT. SAYA SERAHKAN KEPAD ALLAH AZZA WAJALLA UTK MEMBALASNYA. TAPI MENUDUH KERAJAAN ZALIM TANPA MEMPERINCIKAN DI MANA ZALIMNYA ITU ADALAH AMAT TIDK WAJAR. SAYA PERCAYA MAJORITI RAKYAT MALAYSIA JUGA SEPENDAPAT DGN SAYA BAHAWA KERAJAAN YANG MEMERINTAH SKRG MEMANG TIDAK ZALIM. JADI TUDUHAN ITU PERLU DITARIK BALIK. SEKIAN

Anonymous said...

Ana nak komen sikit je pasal adab berdoa. Ade ke patut dalam doa itu diherdik, dijerit dijerkah sekuat hati seolah-olah memerintah Allah, memaksa Allah untuk tunaikan hajat keduniaan kamu yang Allah tahu nstijahnya semakin busukkah kamu atau semakin baik kamu. Nampak sangat kamu kemaruk hendakkan pangkat dan dunia. Allah dah jelaskan siapa yang hendakkan dunia dia tak dapat akhirat tetapi siapa yang kejar akhirat dunia akan melutut padanya. Aku malu oooo perangai puak parti lebel Islam nihh.

Anonymous said...

Aku rasa lebih sesuai mereka mendoakan kemusnahan Yahudi Zionis Israel dan menyelamatkan saudara kita di Palestin daripada doa yang dipohon oleh Imam malam tu. Marilah kita semua mendoakan keselamatan Islam di Palewstin dan mohon Allah mensukarkan Israel menyerang Gaza.

Anonymous said...

tua kutuk ni yng sesat sebenarnya

Anonymous said...

Kenyataan orang tua nyanyuk bernama Nik Aziz: Apa bukti saya kafirkan orang UMNO?


KOTA BHARU 17 Feb. - "Apa bukti saya mengkafirkan orang UMNO?" tanya Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika mengulas dakwaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad terhadap dirinya seperti disiarkan oleh akhbar hari ini.
Menteri Besar Kelantan itu berkata, kewajipan beliau sebagai seorang Islam ialah untuk memberi tazkirah iaitu mengingatkan mereka tentang masa depan dan tindakan tersebut tidak boleh dianggap sebagai angkuh.
Menurutnya, Nabi Muhammad SAW sendiri pernah ditegur oleh malaikat kerana menegur seorang makmum menggunakan kayu sugi ketika memintanya membetulkan saf dalam solat.
"Nabi Muhammad kena tegur dek malaikat, inikan manusia biasa. Macam Mahathir ini apa kelebihan dianya, tak boleh tegur melenting selalu," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di pejabatnya di sini hari ini.
Beliau diminta mengulas kenyataan bekas Perdana Menteri itu yang menyatakan tujuan hidup Mursyidul Am Pas itu hanya untuk memenangi pilihan raya dan kemudian menjadi pemerintah bersama DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Dr. Mahathir berkata, Nik Abdul Aziz secara terbuka sanggup mengkafirkan orang Islam UMNO, dalam masa sama bersedia bekerjasama dengan syaitan menjayakan perjuangannya.
Mengulas lanjut, Mursyidul Am Pas itu berkata, orang yang angkuh ialah mereka yang melawan Islam sebagaimana disebut dalam al-Quran.
Ditanya kemungkinan kenyataan bekas Perdana Menteri itu turut merujuk kenyataannya semasa pilihan raya kecil Tenang baru-baru ini, Nik Abdul Aziz menegaskan:
"Sokong Pas ertinya sokong Islam. Dia dua episod, pertama, sebelum Nabi Muhammad mari, itu kita panggil jahiliah.
"Yang kedua, selepas Nabi Muhammad mari. Bila Nabi Muhammad mari, pakat tak sokong juga, jadi serupa jahiliah.
"(Maksudnya, tidak menyokong perjuangan Islam itu) jahiliah. Ertinya tak berganjak. Nabi Muhammad datang ke dunia ini bawa era baru, kita panggil era Islam. Haram judi, rasuah, zina dan sebagainya. Sampai keluar lesen judi haram tu tak jahiliah lagi. Sebut jahiliah kena marah, hakikatnya jahiliah."
Menurut Nik Abdul Aziz, kenyataan Dr. Mahathir itu hanya menunjukkan beliau seorang yang tidak boleh ditegur dan akan melenting apabila ditegur.
Ditanya adakah semua kenyataan bekas Perdana Menteri itu mengenai dirinya tidak betul, Nik Abdul Aziz berkata: " Tak. Dia sebut saya angkuh, saya mana angkuh, angkuh ini makna sombong, tak terima hok orang lain."
Mengenai kenyataan Dr. Mahathir beliau menggunakan agama untuk politik, Nik Abdul Aziz sebaliknya berkata, Nabi Muhammad turut menggunakan agama.
"Nabi Muhammad guna apa kalau tak guna agama. Apa yang dia marah saya, marah Nabi Muhammad lah. Nabi Muhammad guna agama.
"Boleh jadi dia marah ini kerana dia fikir agama ini sembahyang, puasa, nikah kahwin, tengok anak bulan, itu je yang agamanya, sedangkan agama ni menyeluruh, sempurna. Tolak agama ambil nasionalis, apa nama kerja ni," katanya.

Durio Ziberthinus said...

Ana cadangkan Nik Aziz bersama-sama penyokong PAS berkumpul ditebing Sungai Golok. Lagi bagus ada 12 barisan mengikut DUN atau Parlimen yg dikuasai mereka seperti pengikut Nabi Musa yg dikejar Firaun hingga ke Laut Merah.Lepas tu minta kerajaan BN yang zalim (kononnya)hambat mereka dengan bala tentera UMNO (katanya murtad). Kemudian Nik Aziz dgn penuh perasaan memohon pertolongan kepada Allah dan pukul tongkatnya ke Sungai Golok. Ada tak Sungai Golok terbelah kepada 12 lorong memberi laluan kepada Nik Aziz dan pengikutnya menyelamatkan diri.Kalau betul kerajaan BN sekarang zalim macam Firaun tentu Sungai Golok akan terbelah. Cer cuba..cer cuba

Anonymous said...

Muktamar PAS ke58 merupakan muktamar terakhir sebelum PRU13. Kelemahan pemimpin2 PAS terserlah kerana tidak menggunakan sepenuh kesempatan untuk meyakinkan ahli2 PAS sendiri bahawa PAS masih berwibawa. Sebaliknya PAS telah mempertontonkan bukan sahaja kepada ahli2nya tetapi kepada rakyat Malaysia amnya dan orang Melayu khasnya betapa gelojihnya mereka untuk berkuasa sehingga lupa kepada tuntutan Islam itu sendiri.

Bermula dari isu kenyataan Nurul Izzah yang dianggap tidak penting oleh Dewan Ulamak PAS jika dibandingkan dengan Puterajaya. Diikuti pula oleh desakan perwakilan yang mahukan Hadi Awang menjadi Perdana Menteri. Ditambah dengan solat hajat dan doa politik PAS yang bertentangan dengan kehendak Islam sendiri. Dan ditutup dengan kenyataan Nik Aziz yang menuduh UMNO murtad.

Apa yang disebutkan diatas adalah antara perkara2 yang mencerminkan siapa PAS sebenarnya. Kesan dari perbuatan mereka sebenarnya amat merugikan mereka sendiri dari berbagai sudut. Semakin ramai ahli2 PAS yang sangsi dengan hala tuju perjuangan PAS hari ini. Malah ketika muktamar PAS sedang berlangsung seramai 50 orang ahli PAS telah keluar parti dan menyertai UMNO. Mungkin 50 orang dianggap kecil oleh pemimpin2 PAS. Tetapi harus diingat sekecil mana pun ia tetapi memberi kesan ketika PRU13 semakin hampir.

Sepekara lagi yang harus dilihat ialah semakin ramai ilmuan Islam yang secara terbuka tampil mempertikai tindak tanduk PAS yang dilihat sebagai tersasar jauh dari tuntutan Islam.

Mungkin kita boleh membuat rumusan bahawa PAS dalam keadaan 'tenat', tertekan dan desparate sehingga sanggup mengenetepikan Islam semata2 untuk memenuhi tuntutan nafsu untuk berkuasa. Wallahualam.


Anonymous said...

bahaya parti PAS nie...yg mencari ilmu agama berhati-hatilah jgn sampai berguru dgn ostad2 yg berfahaman PAS...baik cari guru agama yg tidak berfahaman kepartian kerana mereka lebih fokus pada ajaran Islam yg sebenar...

Anonymous said...

kalau aku pengikut pas, tentu aku dalam keadaan keliru melampau pada masa ni, masakan tidak. Kata PAS perjuangkan agama islam tapi:
1. issu kecil bilamana anak anuar bercerita pasal kebebasan agama dan LGBT.
2. Kata KS bukan Islam bilamana kata over my dead boday pasal perlaksanaan hudud. Tapi bersorak sakan bila CSL buka mulut pasal hudud. Bila pulak CSL masuk islam? Tapi bila CSL dah diberi penjelasaan pasal hudud dan bersedia menerima hudud jika itu kehendak majoriti...PAS tak pula bersungguh2 letak hudud kat manifesto.
3. Apa kata mantan MB Perak, Si Nizar pasal negara Islam?
4. Apa kata pemimpin pas yang kata hudud hanya0.001%?
5. Apa hukum melayu islam yang berada kat PKR dan DAP. murtadkah mereka?
6. Shamsul KP PKR pun pernah komen senada dgn KS pasal hudud. apa hukumnya?

Itu baru contoh nyata...

tokgaru said...

Umno akan mengadakan Perhimpunan Agong tak lama lagi. Saya harap para perwakilan Umno dapat menunjukkan kematangan semasa berhujah. Jangan terikut2 dengan rentak perwakilan dalam Muktamar Pas.

Ucapan " Umno murtad ", " Umno tolak islam ", " Umno zalim " .. biasa bagi para ulamak yang memimpin Pas.

Pertanyaan dari Tokgaru : Adakah kita yang menjadi ahli dan yang menyokong Umno merasakan betul dakwaan itu. Kalau kita rasa tak betul maka usah dilayan .. anggap lah mereka2 itu membuat kenyataan tak kala mereka berada dibawah pengaruh dadah atau pengaruh alkohol atau pengaruh setan.

Mengadakan sembahyang hajat dan mendoakan " Allah swt menghancurkan Umno dan para pengikutnya " .. juga biasa bagi para ulamak yang memimpis Pas.

Pertanyaan dari Tokgaru : Sudah berpuluh kali para ulamak Pas memimpin puluhan ribu jemaah orang2 mereka bersembahyang hajat minta Allah swt turunkan bala keatas Umno, keatas pemimpin Umno dan pengikut Umno. Mereka berdoa minta Allah swt berikan kejayaan kepada perjuangan mereka. Hancur kah Umno berkat doa mereka itu ? .. bukan kata nak hancur, malah tak tercalar sedikit pun batang tubuh Umno dan pengikut2nya. Berjayakan Pas mencapai matlamat perjuangannya ? .. jangan kan makin hampir dengan kajayaan malah semakin jauh dari matlamat perjuangan ada lah.

Tokgaru nak cadangkan kepada Umno.

Dalam perhimpunan nanti buat juga sembahyang hajat dan doa. Tetapi hajat kita kepada Allah adalah supaya Umno terus utuh, Pas juga terus utuh. Mohon kepada Allah supaya Allah satukan hati para pengikut Umno dengan Pas untuk sama2 mempertahankan agama islam dan hak2 bangsa melayu. Mohon kepada Allah supaya diberikan kesejahteraan kesihatan kepada Nik Aziz dan adiknya Nik Razi serta seluruh pimpinan Pas agar dapat bersama2 dengan Umno berjuang untuk islam, bangsa melayu dan negara malaysia.

Insyallah. Doa yang semacam ini lebih mendapat perhatian Allah swt daripada berdoa mengancurkan musuh yang sebenarnya bukan musuh oleh Nik Razi yang mengetuai sembayang hajat di KB baru2 ini.

tokgaru said...

Nik Aziz nak kata Umno murtad .. lantak dia lah. Mulut dia. Lagi pun masa dia buat statement tu he is mentally disorder kerana berada dibawah pengaruh dadah, alkohol dan setan (3 serangkai).

Siapa Nik Aziz nak hukum orang murtad ? Tuhan kah dia ? Allah swt kah dia ? Orang kanan Allah kah dia ?

Tukang Karut said...

Apa yg diucapkan oleh Nik Aziz tu adalah hasil dari bisikan ketelinga oleh sahabat karibnya yg sangat diharapkannya utk membantu dia dlm mengejar keinginan nafsu serakahnya duduk goyang kote kat Putrajaya.

Dia tau buat kerja utk rakyat? Jauh panggang dari api, tengok apa kemajuan di Kelantan? Masalah air paip pun sampai skrg tak selesai, yg 'selesai' hanya wang peruntukan pusat bagi pembaikpulihan sistem rawatan air. Mana perginya, kalau tak masuk dlm poket jubah?

Siapa dia utk menjatuhkan hukum pada UMNO? Apa perlakuan PAS sekarang ni mengikut lunas2 Islam? Org tua sekor ni mmg sebenar-benarnya sudah tersesat dan menyesatkan. Kesian penyokong2 bingung PAS dapat pemimpin mcm ni, digelar 'ulamak' pulak tu ...

Sorry lah kalau nak dapat undi dari aku sekeluarga ...

Anonymous said...

Bro,
Lauk lauk lauk sampai tiada tajuk mampu diletakkan. Letak lama sikit lauk ni sebelum posting lauk baru.
TQ

DON MELAYU said...

menurut Ahli Sunnah Wal Jamaah(ASWJ) ssorang yang silam itu tdak boleh mengkafirkan org lain..dgn kata lain sbgai org silam kita tdak blh mngatakan org lain sbagai kafir...xkn sorng tok guru sprti nik aziz ni xthu bnda mcm ni kot??ni bnda asas dlam islam..aku ni bkn lah nk ckp aku ni alim,aku pun jahil gak bab2 agama ni tp bnda ni aku bljr masa aku kat sekolah dulu...

ok,berbalik kpd isu PAS..PAS kata UMNO kafir atas sebab apa??siapa yg tolak islam??pmimpin mna yg ckap"i support all the effort to protect state of israel",sapa yg skong LGBT??siapa yg skong kebebasan beragama patut dibhagi sama rata trmasuk org MELAYU yg sememangnya islam atau dgn kata lain mnyokong murtad..semua kata2 ini tdak lain dan tdak bikan keluar dari Anwar dan anaknya sendiri...

PAS kata UMNO kafir tp PAS snggp mnjalinkan hbungan dgn DAP yg trang2 mnolak islam,yg agama nya bkn islam malah PAS snggp mnolak UMNO yg mrupakan saudara seagama dgnnya demi nak mndapat skongan politik..siapa yg mnukar matlamat prjuangan mereka dari Negara Islam kpd Negara Berkebajikan dgn mngatakan negara islam tdak trkndung dalam al-Quran??bkn kah ini mmungkiri janji dan org yg mungkir janji ni ialah golongan MUNAFIK!

tahukah anda PAS didftrkan oleh serong pendaftar india yg brkhidmat di bwah kerajaan BRITISH pda masa itu..cuba kita pkir scra logik knp kerajaan yg bkn beragama islam sprti BRITISH mluluskan sbuah parti yg knonnya berjuang utk islam??sbab nya mreka tahu dgn trtbuhnya PAS maka org melayu di dalam Tanah Melayu ini tdak akn prnh bersatu dan akn selamanya brpecah belah,dan amalan ini juga dtruskan oleh PAS shngga hari ini..ingat satu perkara,PAS bkn parti islam,PAS ialah parti POLITIK!!

Sokong PAS tak bererti perjuangkan islam,tidak menyokong PAS tdak brerti anda tdak mnyokong islam..kita perlu memelihara kesucian agama islam,bkn mnggadaikan islam demi kpntingan politi semata2..

Anonymous said...

Pengamatan saya PAS bukan 'setakat terkeluar dari Landasan perjuangan islam' tapi memang dari mula-mula lagi parti ini tidak ada Landasan pun dalam perjuangan islam yang sebenar.

-zaman jepon-

Anonymous said...

kenapa seorang tok gur boleh cakap dengan nada marah-marah...cool la sikit,pemimpin UMNO kalau kena asak pun jawab cool je...takan seorang yang alim jawab macam tu...tak boleh jadi contoh la pak ajis nie

YB Raz said...

nik aziz sesat lagi menyesatkan

bro yul said...

nik ajis nie tuhan ke nk murtad kan orng senang2???...nik ajis nie x sedar diri dah la nyanyuk bodoh pulak tu sedar la diri wahai nik ajis rumah kata pergi kubur kata mari....ko sendiri pun belum tentu masuk syurga la..

Anonymous said...

Inilah masalah bila "bloody foolamak" seperti Nik Aziz / Hadi Awang dan sepertinya dalam PAS jadi pemimpin. Untuk jaga hati kafir DAP, sanggup mengkafirkan orang Islam lain.
"Foolamak-foolamak" seperti ini asalnya adalah budak-budak yang gagal semasa muda. Sekolah inggeris takut nak masuk, sekolah Melayu selalu gagal dan bermasalah. Jadi mak/bapa hantar belajar agama supaya "jadi manusia". Itu pun gagal, jadi bila dah jadi ustaz geng-geng ini melantik sesama mereka sebagai "OOLAMAK" dan kerja mereka BERDAGANG AGAMA UNTUK PERIUK NASI. Mereka sanggup jual maruah untuk dunia yang fana ini. Berjawablah kamu nanti, wahai musuh Allah.

Lebai Malang said...

...biarlah Nik Ajis jawab diakhirat...berapa juta orang UMNO yg dia tuduh murtad itu dia perlu minta maaf. Tak ragk cetton dia...

Anonymous said...

Hebat..walaupun negar ini ini diperintah oleh pemimpin UMNO yang menolak Islam ..mengapa UMNO yang dilabel kafir...membina begitu banyak masjid,surau,madrasah,sekolah agama,sekolah tafiz al quran,university islam,bank islam,al-rahnu dan banyak lagi yang berkait dengan islam....habis tu yang mengaku islam kenapa tak buat satu apa berkaitan dengan islam...namapknay yang dituduh murtad lebih faham kehendak islam...(Ishak Muar)

Anonymous said...

kecian org kelantan dpt MB nyanyuk mcm nie hehe...

yee said...

Islam terbentuk dari semua aspek menjadikan ia solid 100%. Tauhid, Aqidah, Fekah dll. Bila kurang walaupun 0.00000000000000000000001% maka tidak sempurna lah Islam itu. Lu org faham tak apa itu Islam Ad-Din. Sebab tu lah dalam UMNO, gua ulang sekali lagi UMNO, yg kebanyakan pemimpin2 nya kaki ZINA, MABUK, JUDI, RASUAH dan yang seangkatan dengannya amat takut, maka bagi mereka cukuplah amalkan yang rukun2 sahaja. Setakat cerita sembahyang, puasa, pergi haji, zakat (duit zakat pun dibedal jugak), cerita haid dan nifas, tak kemana la lu orang, beruk pun ketawa.....

Anonymous said...

November 20, 2012 11:19 PM Yee Islam terbentuk dari semua aspek menjadikan ia solid 100%. Tauhid, Aqidah, Fekah dll. Bila kurang walaupun 0.00000000000000000000001% maka tidak sempurna lah Islam itu. Lu org faham tak apa itu Islam Ad-Din. Sebab tu lah dalam UMNO, gua ulang sekali lagi UMNO, yg kebanyakan pemimpin2 nya kaki ZINA, MABUK, JUDI, RASUAH dan yang seangkatan dengannya amat takut, maka bagi mereka cukuplah amalkan yang rukun2 sahaja. Setakat cerita sembahyang, puasa, pergi haji, zakat (duit zakat pun dibedal jugak), cerita haid dan nifas, tak kemana la lu orang, beruk pun ketawa.....--------------------------------------------------------------Saya nak tanya kamu yee pernah kah kamu berdakwah kpd org yg kamu kata td,kesian sy kat kamu ni,islam bukan sj mengajar kamu beribadat seperti yg kamu ckp td,kamu x takut ke kamu anggap diri kamu sempurna ttapi kamu x berdakwah kpd sesama islam tarik mereka ni ke jalan yg lebih diredhai Allah,kamu ingat dgn beribadat sj boleh selamatkn kamu dr azab neraka?nti org yg kamu kata ni nti yg akan tarik kamu kedalam neraka,sb semasa didunia kamu asyik nampak kesalahan mereka sj sdgkn kamu x pernah bimbing mereka,jgn takbur dgn apa yg telah kamu lakukn,ingatlah azab Allah itu perit kepada mereka yg syirik dgn Allah,klu kamu percaya kpd tok guru semata2 tanpa melihat kebenaran yg lain kamu tlh menzalimi diri kamu sendiri,ingatlah hanya Allah yg berkuasa,manusia tidak ada kuasa,Allah sj berhak meletakkn sesiapa sj di dlm syurgaNYA,kerana syurga itu milik Allah sepenuhnya,ingat ye yee,syurga itu milik Allah sepenuhnya,muhasabahlah diri kita,sy ckp ni sb sy kesian kat kamu.

Anonymous said...

nik ajis nak UMNO jd mcm PKR!!dn ada org yg mcm anuar berahim n azmin ali!!!!!huhuhu....