Monday, November 19, 2012

Ustaz Natang Kantoi.....


Dipetik dari blog keris putera



Azhar Idrus kata, ambe (saya) tak makan di McD tapi bersebelahan dengan McD.....tetapi kerusi dan meja itu sudah cukup untuk kita kenal kalau tidak milik McD dah tentu milik KFC.

Kawan dari JB yang belikan ais krim untuk anak......

Gelas air kopi itu diisi dengan air nescafe yang dibeli rakan dari kedai sebelah.....Logikkah seseorang membeli air nescafe dari kedai lain kemudian pergi ambil gelas dari McD atau KFC untuk isi air nescafe ? Apakah kedai bersebelahan jual air nescafe dengan di isi di atas tapak tangan ? Kah...kah....kah.....kah....

Dulang diatas meja itu sudah cukup untuk membuktikan segala-galanya. Semua orang kenal itu adalah dulang milik McD.Kalau tidak McD itu dulang KFC.  Apakah ais krim yang dibeli oleh kawannya untuk anaknya itu dihidangkan dalam dulang ?

Dalam dulang tersebut terdapat resit.....apakah kawannya membelikan ais krim untuk anak Azhar kemudian diberikan dengan resit bersama ?

Yang paling lawak dan paling tak masuk akal sekali adalah isi air nescafe yang dibeli dari kedai sebelah kemudian di isi dalam gelas McD. 

Saya berada bersebelahan McD, kemudian saya beli pula air nescafe dari kedai bersebelahan dari tempat yang saya duduk dan ambil gelas kosong di McD untuk isi air nescafe yang saya beli. Logik ? Kalah wayang hindustan beb......Kah....kah....kah....kah.......

Gelas kopi McD. Bekas nugget KFC....dulang tu pula kalau ada alas kertas promosi dalam dulang nampaknya macam dulang McD .

Deme pakat-pakat bahas lah ya. Ambe nak tidor......

Sebagai menghormati Azhar Idrus kalau boleh setiap komen jangan lupa dimulakan dengan ayat lazim dia....NATANG.

122 comments:

Matkilau penang said...

terbaik bro,,,

Kantoi sudah ustad natang nie haaaa

Anonymous said...

K.O Natang ni... bagitau le kat Johor tu shopping complex mane, pasti tak mampu nak dijawabnye.... ingat ni zaman Mat Sentul ke, masuk kedai lain, keluar kedai lain.... BODO...!!!

bro yul said...

natang sungohh...ustaz apa mcm nie ckp tipu.....x rok cetong mu azhar wey dlm ceramah bkn main lg hetam yahudi alih2 mu yg tlg yahudi....natng beruk sunggohhh mu....muahahaha...

Anonymous said...

satu lagi bro, nescafe tu produk nestle, kan ke salah satu produk yg perlu diboikot mengikut uai selain mcD, natangggggg....

Daddy Cool said...

NATANG ni aku tang jatuh dalang lokang lama kang..mu ajor orrang benda laeng,mu wak plok laeng..bnda mu nih??

apa ni UAI,knp mmbhong sgt ni,ko xpyh nak tpu la dulang tu mmg dulang mcD,ustaz mcm kau ni pun penipu jgk,lps tu kau ajar org nak buat baik mcm mna kalau kau pun menipu,,,dulu aku suka gak dgr cramah dia ni sbab dia mmpu trik glongan muda tp bila aku stat dgr dia ad ckp NATANG,lps tu kaitkn pmimpin politik dlm cramah dia aku dah stat xka dia..yelah hak kau,kau nk skong parti mna pun tp jgn babitkan politik dalam agama...kalau da kantoi tu mngaku jelah then mntak maaf xpyh nak berdolak-dalih lagi..

RBF Online said...

Contoh komen,

NATANG....

Paling lawak yang membuatkan aku masih ketawa terbahak-bahak hingga kini adalah beli air nescafe dari kedai sebelah isi dalam bekas kopi Mcd.

Anonymous said...

wase bodo natang ustad ni, dok rok cetong. kemah keming ustaz babi ni nok nipu kite,,, wase babi punya ustad,,, ustad babi ustaz babi baghal badigol, bini dia tu ntah ntah orang puang lain ,,dok pun tine jalang mane dia ambik sebab tu tutup sume muke die,,,, wase ustaz sex,,,

Anonymous said...

Alah dia pun manusia ada khilaf dn kelemahan. X usah lah d hebohan sgt. Yg penting ambil ilmu yg dia ajar....klu semua ustaz kita nak perfect x kan jumpanya....

Anonymous said...

ilmu ape.... ilmu nnipuu...

Anonymous said...

berat 66 mung zahar ....

Anonymous said...

Orang kalau suka cakap tinggi dan sombong, macam tulah. Sekejap je terbalik pada diri sendiri.

Kalau dah mentekedarah tu, ngaku ajelah. Orang akan faham sebab ko pun manusia jugak. Ini tak, menipu lagi....alim tahi kucing.

Anonymous said...

wne ? xdok keje lain dh nk wk ? suke ngt rr tu boleh post mnda gini ? yg duk sangka buruk kt ustaz tu bkpe ? mcm mg duk tgk ustaz wk npe time tu.. kalu mg tgk ngn mata mg xpe gok nok kbo gtu.. mmg parop.. berat 66 weii gini..

r-k-b said...

memang natang laa natang ni !!

usin said...

ckp betul je la ustat, dok payah menipu. kalau memang makan kt mcD, ckp je la makan kt mcD. yg penting bayar makanan tu, bukan merembat atau mencuri. cumanya kurang moral la sbb sokong produk israel tp makanannya halal. dh kurang tempat makan ke ustat? lain kali masa ceramah mulut kena hati2 sikit sbb zaman ni nk kantoi on the spot je...

Anonymous said...

anon 11:23 PM

kalau ye pun marah tak payah la guna ayat camtu sekali. buruk sgt bunyinya. kita tak suka ayat dia tapi ayat kita pun lbh kurang dia maka kita pun x dak beza dgn dia..

pasal gambar tu...susah nak percaya ustaz tak makan kat mcD la ustaz. sunday anak ustaz tu beli kedai lain jugak ka?

Anonymous said...

jgn bersangka buruk.. :D

MIRA EDORA said...

NATANG SUNGGUH USTAZ INI KAN, KATA BOIKOT TAPI DIA YG PERGI MAKAN LAGI TU YG TAK MASUK AKAL MANA ADA MCD BAGI GELAS KOSONG KAT CUSTOMER LAGI2 NAK ISI NESCAFE LANGSUNG TAK LOGIK ALASNNYA. TULAH LAIN JGN SUKA DOK CKP ORG BOIKOT TAPI DIRI SENDIRI DOK BELI LAGI KAN DAH KANTOI......

Anonymous said...

ustaz ni lebih hina dari babi.. tak reti apa yg dia cakap... mulut gedebe

jinjai said...

tak sangka ustaz azhar ni penipu orgnya, natang sungguh dis ini suruh org boikot sendiri satu keluarga mkn dgn enaknya, tak de pulak org nak melalak kat dia.

kelly eng said...

mana ada mcd or kfc bagi org bawa makanan atau minuman dari luar mmg natang ustaz ini nak tipu pun tak payahlah duduk kat mcd tu kan dah kantoi menipu,ini yg kita nampak yg tak nampak mcm mana pulak ye.....

adik 80 said...

natang sungguh ustaz ni mana blh bawa nescafe dari kedai sebelah n minta gelas mcd kosong utk letak nescafe, apa natang ustaz azhar ini ingat mcd bapak dia punya ke, ikut suka2 aje nak bawa minuman dari luar.mmg lawak gila ustaz ini tipu terang2 pulak tu......

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

Lagi satu cuma nak tanya...Ustaz ajar ugama macam Ustaz terlalu perfect orang lain nampak salah belaka...Ustaz kopiah nampaknya tak pernah tanggal di kepala...Isteri tutup habis hanya nampak mata...tapi anaktu tak ajarke sekurang2nya pakai TUDUNG tak payahlah sampai mcm ibunya?

Anonymous said...

KOpi Radix....Mai Secawen !!

Salfian Nawawi said...

Terbaik Bro..aku paling suke part beli nescafe pakai tapak tangan..nama je ostad tapi species natang penipi gak!! HAHAHAHA!!

Anonymous said...

Ustaz..ustaz..bercakap benar sjalah.. lagi satu..tak suka gaya kopiah ustaz.
Dulu masa sy skolah kat smka ustaz2 cikgu2 sy akan denda budak2 pakai songkok or kopiah cara ustaz(nampak jambul sikit) sebab menyerupai cara yahudi pakai kopiah

Anonymous said...

NATANG..

jika bercakap benar dan mengaku dari awal..kan senang. ni dok spin spin..last2 alasan paling lawak dia bagi.. kah kah kah

Anonymous said...

Bro....ko orang komen guna sebijik bahasa ustad ni masa dia bagi ceramah... Masa ceramah meme sedap belasah org kata natang sokmo...bila dia kantul ayat natang meme selayak untuk dia....

Anonymous said...

aku dah tak tahu nok ckap ape lg.....

NATANG sunggoh lah ostad ni.....

cetong dia ni ...... yahudi rupa nye natang ni.....BODO...

Anonymous said...

NATANG.

Apabila cakap tak serupa bikin maka binatang pun dilihat lebih mulia kerana binatang tidak pernah berbohong. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Fakta menarik. macam mana orang yahudi pakai kopiah ya?.... serupa tapi tak sama. Sedikit buncit kannnnnnnnnnnnn.

Anonymous said...

ostad NATANG.....

mu kalau nak kencing org pun agok2 lah.....

sedap gelorkan org sana natang....sini natang....situ natang ......
rupanye ustad ni yang natang.....
cetong la mu ni....

NATANG SUNGGUH BINATANG NI....

Anonymous said...

ni menatang penipu namanya kaya melahap duit dengan membohong

BOB MALAYA said...

NATANG...mu cakap nipu ustaz..ini ustaz jenis apa???sempat lagi dia putar belit manusia bukan bodoh mcm mu NATANG mudah di tipu-tipu..dalam ceramah siap suh boikop mcD tapi mu pulak pergi bg sumbangan ko yahudi..memang NATANG

Anonymous said...

kahkah...kantoi...natang bodo...haram, haram, haram tgk dia sendiri pegi bawok anok bini pg kedai yahudi.

Anonymous said...

apa pun jgnlah korang mengutuk ostad keterlaluan. dah macam org kafir je korang nih...

bayan said...

Kalau dipandang rawak muka ustad ni dgn Pok Nik,muka nya bersih sejuk dipandang berbedza dgn Pok Nik.Pok Nik mukanya macam Madelin Obright.Faham22 ajelah .

Malangnya ustad ni dah naik riaknya,kerana dah ramai pengikut.Ceramahnya biasa aje sama je dlm kitab.Yg menariknya ustad ni boleh buat orang mendengar ketawa didlm masjid.Tapi didlm masjid bukan tempat ketawa.Sia2 aje ceramah agama utk sedap telinga mendengar.

Ingat2 sikit ustad drp air muka ada nur jangan sampai jadi Madline Obright.Nanti kena keluar 40 hari utk hendak cuci muka tu.Kalau boleh jauhkan berpolitik dgn puak2 nafsu besar tu.

Dunia tak kemana,semuanya dah ketentuan ALLAH,lebih baik habiskan masa kejalan ALLAH.Sama2 kita renungkan......PAS parti politik bukan parti Islam.Agama rasmi Malaysia dibawah pemerintahan BN adalah Agama Islam.

Parti yg menjatuhkan kesucian islam adalah Parti PAS.Ustad Azhar fikir fikir lah ke jalan yg direstui ALLAH.ALLAH MAHA MENGETAHUI!!!!!

Anonymous said...

natang..UAI
aku respek mung kalu mung ngaku ..
tp payah la belit2..
biasala kite manusia biasa...tk dpt lari dr kesilapan..nak nipu pun..biar logik!!

Anonymous said...

Aloh ape mu seme sibuk jaga tepi kaing aku plak.Aku sebenor nye tok berahi nok lepak kt MacD tu tapi sebab tokey dia minak kat aku..itu pasal dia benarkang aku duduk dang order air nescafe kt kedai cina sebeloh tu.Aiskring tu aku beli kt Mat Bangla luor saner. Hok dulang tu memang dulang MacD. Dok dang pekeje kemas...aku dah dudok. Sebab tu lah jadi isu negara nih. Sedak gok duduk dalang Restoreng jenama Yahudi nih. Mu seme jangang kabor ker Pok Nik neh. Abih aku tok dapak cari makang lagi lepah ni.

Anonymous said...

ampa tau pslpa ostad natang nih slumber je menipu ?? sb ada org2 B.O.D.O.H yg mnjadi makananya.

Anonymous said...

NATANG

hahahahaaaaa .... belasah je la! yang halal jangan diharamkan, yang haram ... haram dihalalkan ... sesekali layan je la selera anak apa salahnya ...

hahahahaaaaa ....!!!!

Anonymous said...

salam semua....

Aku dari dulu memang tak caya jenis ustaz ustaz mcm ni...megah bila beri ceramah..soombong dan ego bila di tegur tentang kesalahan yg di lakukan..Lagipun dunia ni memang menuju ke akhir zaman..salah satu tanda tandanya akan wujud manusia manusia seperti ini..lagipun emamng dah ada ustaz ustaz seperti ini yang berkeliaran di Malaysia yg mencari publisiti.Entahlah....sehingga kini aku dan rakan rakan aku kalau nak dgr syarahan agama ataupun nak belajar mendalam tentang agama,aku akan selidik dulu latar belakangnya serta aku nak tgk kecenderungannya ke arah mana dalam syarahan agama,samada benar benar syarahan demi agama atau sebaliknya..kalau sebaliknya aku dan kawan kawan aku akan angkat kaki..!..Elok aku dan kawan kawan bersyarah di warung kopi..!

Anonymous said...

apa yang susah sangat nak tahu kebenaran. minta dia tolong perkenalkan kawan dia yg tolong belikan. klu dia berani kenalkan kawan dia yg tolong beli, kita ambil positif yg dia bercakap benar.

klu kata simpan jam omega kat rumah tapi bila wartawan minta tolong tunjukkan, dia tak mahu. korang faham la sendiri.

Anonymous said...

UAI cuma tumpang duduk kejap jah kat meja McD tu.Yang atas mejatu bekas makanan org lain.Dalam gambar mana nak nampak semua.Kan UIA Kan..... kan...kannn.

Anonymous said...

NAPOKK.MUNG PAHANG KO DOK NATANG.HAHAHHAHA..

Anonymous said...

Kan betul...

mmg ramai ahli umno anti betul dgn UAI....

org yg mampu mengajak beribu2 jemaah turun ke masjid,di kutuk habis-habisan oleh anda semua...

program kemah keming beliau di astro oasis pun berjaya membukak mata jutaan org...

tp ahli umno??carik point utk hentam dia puas2....

tahniah :)

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Ye la aku pun risau jugak sbb kebanyakkan org kat Malaysia ni dh angkat Natang ni macam Nabi. Sikit2 UAI. Naik menyampah aku. Kalau si Natang ni ckp apa pon suma dianggap panduan dan wajib dibuat. Ramai yg dh terpedaya. Aku respek kat korang sbb korang pon sebahagian kecil haters UAI mcm aku. Ada sehari aku pegi Pasar Tani. Aku terdengar ceramah dia di mainkan dan ceramah dia ada unsur2 lucah. Dah la kat Pasar Tani ramai budak2. Tak guna punya Natang.

Anonymous said...

Ye la kalau ada yg silap kena lah betulkan. X semestinya dia ckp apa2 je suma kene buat. Dia ingat dia Nabi ke? Tolonglah kepada sesiapa yang masih terpedaya dengan Azhar Idrus ni berhentilah. Sapa yg bg dia gelaran Ustaz tu. Dh la ceramah lucah.

Anonymous said...

mana bukti yg org sanjung dia mcm nabi.

org ramai cuma tertarik dgn pendekatan beliau..

persoalan2 mengenai pemahaman islam dijelaskan dgn secara mudah utk difahami..

kalau nk lebih details,sama2 la kita merujuk nas2 dan dalil2..


UAI bukan maksum.trpulang pada anda nk menilai...tp nak kutuk2@hina,cermin diri dulu.
sejauh mana diri anda tu pernah menganjurkan masjlis ilmu?pernah meyelesaikan permasalahan ttg agama,mengajak org ramai berjemaah menunaikan solat??

kalau solat pun stakat suam2 kuku,stakat jumaat skali seminggu,x perlu la anda menggelar org lain dgn kata2 hina.

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

ore shah ale komen dah tu,

kaorang perlu ilmu yang tinggi baru boleh kutuk orang atau natangkan orang.

kalau setakat iman sikit suam suam kuku, baik tak payah kutuk2.

hahahahs

Anonymous said...

Natang UAI,

Bodoh sungguh warga Shah Alam nie, Allah dah berfirman jangan ikut golongan penyesat ajaran Islam macam nie. Puak-puak macam UAI nie hanya mencari makan dgn buat ceramah bodoh je. Allah beri amaran orang macam UAI nie hanya memakan harta manusia dengan cara menipu. Itu yang boleh pakai Ferrari.

Hanya dengan bermodalkan janggut panjang, kopiah di kepala, gaun putih dan sekadar mengulang kandungan kitab-kitab agama, sesiapa pun boleh berlakonlah. Penjenayah, perompak, perogol mahupun sesiapa sahaja boleh melakonkan imej guru-guru agama utk mencari duit. Sekali ceramah dapat RM300-400 kalau sebulan kumpul mau beratus-ratus ribu.

Yahudi belajar teknologi nak cipta Iron Dome, UAI natang bodoh nie ajar hukum-hukum najis. Bodoh nak mampos. Macamlah hukum najis yg UAI tu boleh bawak perang lawan Israel.

Baca Al-Quran surah At-Taubah ayat 34.

-Orang KL-

Anonymous said...

maksud warga Shah Alam Selangor ialah:

ANDA PERLU ILMU YANG TINGGI BARU BOLEH HINA ORANG,

KALAU SETAKAT UGAMA DAN IBADAT SUAM-SUAM KUKU, BAIK TAK PAYAH HINA ORANG.

Anonymous said...

Aku pun tak faham dengan perangai blogger Umno ni. Dah puas serang Pas, tak pasal2 korang serang Ustad Azhar pulak. Dia nak makan apa lantak dia la beb. Apa masalahnya. Yang korang sebut semuanya benda halal yang dia makan tak ada satu pun yang haram.

Aku nampak masalah sebenar adalah kerana dia tak sokong Umno. Itu punca masalah sebenarnya.

Ahli Pas 1956.

Anonymous said...

Natang UAI,

Ilmu apebendanya? Hukum najis, hukum anak kucing menyusu mak anjing, hukum masuk tandas, hukum jampi air, hukum kahwin banyak dan blah....blah....blah.... Itu bukan ilmu tapi kebodohan yang menunjukkan orientasi pemikiran UAI. Lu semua bodoh sebab tertipu dengan imej agama yang dilakonkan oleg UAI natang nie.

Sesiapa pun boleh cakap dia lagi banyak ilmu. Tapi yang membezakan manusia bijak dan bodoh ialah bagaimana dia memperkembangkan sesuatu ilmu itu untuk membawa manfaat kepada masyarakat. Ko bagi aku satu contoh apabenda yg ustaz nie ajar dah bagi manfaat kepada pendengar.

-Orang KL-

Anonymous said...

pakcik liPAS 1956 nak bersuara pulak. Grass root hamPAS kata UAI tu bagus sangat ke??? NATANG sokmo mangkok tu....

Anonymous said...

UAI x payah masok UMNO laaa....

UMNO dah ramai ustaz yg handal2 yg lulus al azhar dan madinah...

stakat UAI yg pelawok ni masok PAS lagi elokk....

minum air nescafe pakai straw...wakakakakakka

otai
subang

Anonymous said...

"(Allah) Mengajarkannnya (kepada manusia) pandai menerangkan (berbicara)" - Surah ar Rahman:4

Dari Abu Hurairah R.A, sesungguhnya Rasulullah S.A.W telah bersabda, "Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah ia berkata baik atau diam, barang siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah ia memuliakan tetangga dan barang siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah ia memuliakan tetamunya". [Sahih Bukhari]

Kalimah, "...Barang siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat", maksudnya adalah sesiapa beriman dengan keimanan yang sempurna, yang (keimanannya itu) menyelamatkannya dari azab Allah dan membawanya mendapatkan redha Allah, "...Maka hendaklah ia berkata baik atau diam" kerana orang yang beriman kepada Allah dengan sebenar-benarnya tentu takut kepada ancamanNya, mengharapkan pahalaNya, bersungguh-sungguh melaksanakan perintah dan meninggalkan laranganNya. Dan yang terpenting dari semuanya itu ialah mengendalikan gerak-geri seluruh anggota badannya kerana kelak dia akan dipertanggungjawabkan atas perbuatan semua anggota badannya, sebagaimana tersebut pada firman Allah :

"Dan janganlah kamu menurut sesuatu yang tiada dalam pengetahuan (ilmu). Sesungguhnya pendengaran, penglihatan, dan hati semuanya kelak pasti akan dimintai tanggung jawabnya" - Surah al Isra':36

Dan firmanNya lagi :

"Apapun kata yang terucap pasti disaksikan oleh Raqib dan ‘Atid". Surah Qaff:18

Bahaya lisan itu sangat banyak. Rasulullah S.A.W bersabda, "Bukankah manusia terjerumus ke dalam neraka karena tidak dapat mengendalikan lidahnya" [Sunan Abi Daud].

Anonymous said...

Anonymous said...
UAI x payah masok UMNO laaa....

UMNO dah ramai ustaz yg handal2 yg lulus al azhar dan madinah...

stakat UAI yg pelawok ni masok PAS lagi elokk....

minum air nescafe pakai straw...wakakakakakka

otai
subang
November 20, 2012 2:18 PM

---------------------------------------

Ulama dalam hamPAS hanya lulusan SRP je... tapi boleh cakap soal agama, ekonomi, IT, dunia.... dengar je, fakta ulama SRP tu belum tentu betul pun...

Kah kah kah kah kah kah.... nak cuci dosa secara mudah, boleh sertai hamPAS, mengaku depan Nabi N.Ajis, esok dosa jadi 0-0....

Anonymous said...

NATANG pelawok ni... BODO...!!!!

Anonymous said...

Orang KL..

yg x tau najis mughallazah tu najib,smpai terkedu x bole jawab.

kita ni Islam,boleh berfikir..mana yg elok,kita ikut..mana yg kurang elok kita polish kasi elok,mana yg haram,kita jauhkan..

kalo smpai sesat UAI,knapa smpai dibawak masuk ke TV.
kalo benar sesat,knape x tangkap?knape tiada tindakan jabatan agama?

dia sesat sbb pro PAS?

ingat la,kita ni hidup bukan berkisar pada politik je.

UAI mampu tarik puluhan ribu,malah jutaan org utk ikut dia di ceramah2,di TV.ini org yg anda kata sesat??

sbb tu saya pelik,UIA bukan maksum..ada kesilapan,tp kita boleh tegur.

yg saya tekankan disini,dia boleh membawak jemaah2,terutamanya remaja utk ke musolla,masjid...anda boleh???

di masjid,pengisian ilmu itu bermula.tidakkah ini satu kejayaan???

dah lama sgt kita terabai..jgn jadi "islam sejati" bila ada isu sahaja.

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Hehehehehe.....

Dah terbukti kebangangan penyokong UAI nie. Najis ape pun jenisnya, guna common sense lah. Tak perlu ajar macam itu satu perkara yg rumit. Aku tak nafikan benda-benda fardhu ain nie tapi tak perlu ajar macam seolah-olah Islam nie hanya mengajar hukum najis sahaja. Islam lagi besar dr ape yg lu pikir. Memberi perkhidmatan air paip bersih seperti air mineral adalah ajaran Islam tapi di Kelantan?

Walapun najib tak tahu najis mughalazah ke, mutawasittah ke atau mukhafafah ke - ape susah guna common sense lah nak basuh guna air sabun. Orang kapir di benua eropah pun lagi pembersih sebab guna otak tapi pengikut UAI nie bangang seolah-olah Islam nie hanya mengajar benda-benda remeh macam nie.

Sokongan ramai pade UAI adalah kerana taksub beb. Tuhan dah kata, jika kamu mengikut kebanyakan manusia di atas bumi ini pasti mereka akan menyesatkan kamu. Surah at-taubah ayat 34 dah cukup utk kita ambil perhatian, org macam UAI nie hanya nak buat duit je. Nabi-nabi pun tak minta upah nak sampaikan ajaran Tuhan. Ini pulak manusia biasa.

Sama macam lebai PAS buat ceramah maki hamun org pasal nak kutip duit derma je. Tapi disebabkan buta hati, org macam ko nie kata PAS telah berjaya menarik ribuan rakyat ke ceramah mereka.

Sai baba di India pun ada jutaan pengikut, boleh kau cakap Sai Baba membawa ajaran sebenar dari Tuhan? Bodoh sungguh, ketaksuban kepada imej2 agama membawa kepada kesesatan.

-Orang KL-

Anonymous said...

Teori Big Bang pn UAI tolak dgn hanya hujah lawak bodo buat eksperimen letup lubang idung...haha. Seeloknya relate la dgn dgn ayat Quran bhw ia selari dgn surah Al-Anbiya’ : 30, dan baru skg sains mengesahkannya. Kalo tak tahu jgn jawab terus, mintak masa utk kaji.

”Dan apakah orang-orang yang kafir tidak mengetahui bahwasanya langit dan bumi itu keduanya dahulu adalah suatu yang padu, kemudian Kami pisahkan antara keduanya. Dan dari air Kami jadikan segala sesuatu yang hidup. Maka mengapakah mereka tiada juga beriman?” (Al-Anbiya’ : 30)

Anonymous said...

Orang KL..

mana anda sokongan org ramai itu taksub?bukti yg jelas ada?apa takrifan anda yg hadir itu taksub?

sebahagian besar dtg utk ilmu..xkan taksub kepada ilmu pun salah?

jika benar sesat,sprti yg saya katakan knapa tiada tindakan dari jabatan agama?Orang KL x report pada JAIS?JAWI?JAIP?MAIP?sbb hampir semua negeri UAI beri kuliah..tp tiada pulak istilah sesat itu dtg dr jabatan2 agama.

x perlu kita kaitkan politik dlm ius UAI nih.cuba jenguk astro oasis,dan cuba cari mana kaitan politik dgn program kuliah beliau.

jgn la Orang KL sibuk menembak,tapi mata tertutup rapat.tembak melulu.

mcm saya sebutkan,kita ni manusia yg mampu berfikir.mana yang baik,kita ikut...yg salah,kita tinggalkan.

ayah pin yg terang2 sesat tu pun masih bebas...dgr2 ada org backup.sbb pernah pakai baju logo dacing kot :)

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

bila kena batang idung sendiri dan dan la cakap itu la ini la.. punya nak menangkan sampai sangup dibodohkan dengan jawapan yang mmg nampak SANGAT TAK LOGIK...

lainlah kalau botol air mineral.. mmgla logik beli kat kdai lain minum kat situ...

kite x ckp ape pon lau betol UIA nk minum org makan kat MCD sbb makanan tu halal dan pekerja2 mcd kat malaysia ni semua rata-rata ORANG ISLAM , ANAK MUDA MELAYU...

Tapi yang jadi pelik bila nampak MCM PELIK DAN TAK LOGIK.. lau betol pon mengaku je la..

Tapi wallahualam, kalau UIA dah nafikan, biar je la dia menjawab dengan Allah kalau dia bg jawapan yg x betol..

Tapi yang pelik lau puak2 diaorg ni buat salah sikit, bukan main bekap mengalahkan penjaga gol no. 1 malaysia sekarang....

tapi kalau puak satu lagi buat salah atau salah ckp, bukan main hantam mcm buat dosa 7 keturunan...

x nk komen banyak.. lihatlah ketaksuban pada puak sendiri bila isu mendoakan umno musnah dan bn hancur dipertahankan sampai cakap UMNO itu sudah murtad...

tapi BILA KENA ISU IZZAH ANAK ANUGERAH TUHAN TU... boleh cakap "itu isu kecil"...

sakit kepala aku dgn orang2 yg taksub politik smpai guna agama..

Bapak aku org umno... mmg org kuat UMNO.. tiap2 MAGHRIB DIA PERGI SURAU JEMAAH SAMBUNG ISYAK..

sape yg sokong kenyataan Tok Guru tersohor tu... mmg korang pemfitnah no. 1 dalam dunia...

Ingat sikit...

DOSA DENGAN ALLAH KAU BOLEH BERTAUBAT DENGAN ALLAH S.W.T

TAPI DOSA DENGAN MANUSIA.. KAU KENA CARI BALIK MANUSIA-MANUSIA YG DAH KAU SAKITI DAN FITNAH UNTUK MINTAK MAAF....

Sehina hina Rosmah yg korang cakap tu.. sejahil-jahil Najib yg korang cerca tu.. aku rasa diaorg ni x da buat dosa kat korang penyokong2 taksub kan..... jadi yg korang dah fitnah, maki hamun , cerca tu.. pandai2 la korang menjawab nnt kat akhirat...

okey aku x mo ckp byk.. mmg selama ni aku dok perati je ketaksuban puak bulan dgn bulan sabit ni..

YANG PELIK BILA ADA YG KENA BUANG 'KERJA', BUKAN MAIN KORANG BOIKOT SAMPAI MENGHARAMKAN KETURUNAN SENDIRI JEJAK DAN GUNA PRODUK PIHAK TU.. TAPI BILA UMAT ISLAM KAT PALESTIN KENA MACAM2... ISLAM ROHINGYA KENA TINDAS... TAKDE PLAK KORANG NK BOIKOT MCM ORG GILA..


DASAR PENYOKONG DAYUS..!!!!!!

AKU MENGUCAP DUA KHALIMAH SYAHADAH
AKU MENUNAIKAN SOLAT
AKU SEMPURNAKAN PUASA
AKU BAYAR ZAKAT
CUMA AKU X BERKESEMPATAN NAIK HAJI...

DAN AKU AHLI UMNO..

SYURGA AKU BUKAN PEMBERIAN NIK AZIZ ATAU PAS..

SYURGA AKU ADALAH SYURGA ALLAH S.W.T

NERAKA AKU BUKAN DITENTUKAN PUAK BULAN, TETAPI DITIMBANG DARI AMALAN AKU DI DUNIA INI...

YA ALLAH, KAU BUKAKANLAH PINTU HATI SAUDARA-SAUDARA AKU YANG TELAH HANYUT DAN SEMAKIN TERSASAR... KAU SATUKANLAH KAMI HAMBA-HAMBAMU... KAU JAUHKAN AGAMA MU INI DARI ANASIR-ANASIR JAHAT...

SESUNGGUHNYA SYAITAN SEDANG MELAKUKAN KERJANYA......

Anonymous said...

Apala korang ni, Ustaz ni tak sempat nak cari kedai makan, tu yang makan cara tergesa-gesa tu.. Apa pun kene ingat, kalau nak cari salah atau kekurangan tak kira kepada sesiapa apatah lagi kepada kerajaan memanglah serupa begini.. Sedangkan Ustaz lagi kantoi, inikan pula kerajaan yang banyak orang dok cari salah... Tambahan pula dalam kerajaan ada kaki bangkang yang dok pecah rahsia kelemahan gomennya.. Kata dulang paku serpih jua akhirnya.. Begitu juga kalu cari kesalahan politikus pembangkang kita akan ketemui banyak sangat keburukannya.. Maklumlah nak cari dunia dan kemewahan...

Anonymous said...

natang!!!

mung caghi saloh oghang...mmg la mudoh...dok?

ho ni oghang jupe doh saloh mu ni eehh....guane pulop?

ho buleh pulok dok nggaku..

boddo!!! mung ingak oghang seme bodo macang pengikukmu ke eehh???

Anonymous said...

Natang tol hok lagu neh...

Anon 3:49 PM...cantek point...

tula puak sana tuh...kalo kene puak mrk bekap tahap dewa smpkn bole kuarkn fatwa nak mnyokong kenyataan yg dah terlanjur oleh puak mrk..

Ch ..nak sokong kenyataan norule, smp ada yg kata tu cume kenyataan BUDAK2..budak2 yg berbulu atas bawah adalah....

nak sokong kenyataan sesat anuwar pasal sokong yahudi..pok adi kata org Islam di bolehkn berniaga dgn Yahudi...mmg dari dulu pon org Islam dah brniaga/brurusan dgn Yahudi dlm perniagaan baik secara langsong atau x...

Pasal ostat natang neh...tula ..asik dok kutok org len semua NATANG, semua salah , dia dan puok dia jer yg betol..hah bila dah kantoi, apa salahnya mengaku...

manusia mmgla wat silap..tapi mcmanana pemimpin mrk yg XKAN mengaku wlpon dah melakukn kesilapan/kesalahan , gitula pengikutnya....

Moral of the story...lenkali kgn suke NATANGkan org len..akhirnya diri sendiri yg jadi NATANG...

bodddow....

Anonymous said...

Natang mung..cakap tak serupa bikin

Anonymous said...

ANAK DIA TUE LELAKI LAH!!! TAKKAN NAK PAKAI TUDUNGGG ???

Anonymous said...

yg bekas kfc cheezy wedges dengan plastik kfc 2 hangpa xnak kata apa2 ka?nuat kemaih boleh..kalau dia teruk pun apa ka...x payah nak kata dia babi apa..sebelum hg dok kata org lain babi..pikiaq dulu skit..hg ada ka bc buku2 ilmu Islam..setakat bc buku pendidikan Islam form 5 utk spm pun belum tentu habis x payah buat kemaih la..kalau bettul dia makan kfc n mcd biaq p la dia..kita nak ilmu dia..bukan nak tengok dia makan apa..lagi1 mcd kfc bukan haram rakyat Malaysia oii..org ajak boikot jaa...adusss...x paham aku national culture kite nie...irg korea makin lama makin maju kita dok pening cara nak capai wawasan 2020..hutang negara makin byk kita pulak makin bodoh...singapura pula makin maju kita org pandang macam lembu..macam mane nak maju kalau tau conteng dekat org punya baju..belajar lah bangsa2 ku dan saudaraku.. rajin2 kan lah dirimu..kita la ni number 10 rakyat paling malas..x caya bleh cari kat internet...2 belum masuk corruption rate pa suma lg..hadus...x paham..aku x paham..stress aku...

Anonymous said...

Ceramah ustaz Azhar macam Mahamega Lawak la...ramai pengikutnya turun sebab ceramahnya kelakar...ada ke patut dalam program kemah keming di astro tu dia bagi contoh imam yang telanjang dlm masjid...semua jawapan yg dia bagi tu ikut logik akal dia saja...sangat kurang nas2 dan hadis2 yg dijadikan dalil....lebih baik Ustaz Don Daniel jauh jjelakkk...tapi pengikutnya yg sukakan bahan jenaka...memang ketawa terbahak-bahak bila dengar jawapan dia...NATANG ( salin ayat dia ni...)

Anonymous said...

Sorang ustaz takkan mengutuk ustaz2 lain. Tu pun dah jelas ustaz jenis apa uai ni...

Anonymous said...

salam akhirat azhar...

Anonymous said...

memang puak islam ni bangsa tak sedar diri. duk rasa diri hebat. duk rasa diri kuat. duk rasa diri pandai. duk rasa diri kaya.

padan dengan muka korang, orang agama lain duk buat korang macam lembu belaga sama lembu saja .. di malaysia, sekoq lembu warna hijau putih dan yang sekoq lagi lembu warna merah putih .. duk belaga lebih setengah abad dah .. lembu mana yang mampuih maka terlepas lah dia dari seksa dunia .. tapi lembu yang hidup pun belum tentu lagi selamat sebab serigala dah lama dah duk tunggu di tepi kandang.

habis satu dunia orang islam duk jadi lembu belaga oleh orang agama lain.

raya haji dah habis dah. musim lembu terkorban dah habis dah. maka boleh lah puak2 lembu tidur lena dan nyenyak.

tapi di pelastin puak yahudi sedang sibuk menunaikan ibadah korban. lembu2 di pelastin boleh tidur lena, tapi orang2 pelastin di sana di pilih oleh yahudi untuk dijadikan korban.

sama2 kita doa yang terbaik kat tuhan untuk rakyat pelastin yang terpilih untuk dikorbankan oleh puak yahudi dalam menunaikan ibadah korban mereka.

Ustaz Rock

Anonymous said...

bukan nak marah uztaz ni makan mc d. marah sebab x mengaku.. lagi satu tempat ni bukan kat johor.. kat mahkota parade. depan tu kedai jam famosa time ngan poh kong. tipu lagi..

Anonymous said...

tul kan anon 5.01pm...bukan nak marah dia makan kat McD. Org lain pn mkn sbb dah disahkan halal oleh Jakim. Tapi masalahnya dlm satu ceramahnya ckp kalo tak silap KFC, McD hok kat T'ganu saje halal, hok di KL atau lain2 nun tok tahu la katanya. Maksudnya dia dah was-was. Skg kalo betui gambar ni kat Mahkota Parade, maknanya cakap tak serupa bikin la.

Natang bodoww

Anonymous said...

Pening-pening ambo melihatkan ketegangan urat leher warga Shah Alam dan Orang KL. Masing-masing dengan hujah yang nak memenangkan pihak masing2, jadi ambo sebagai pemerhati ingin memberi markah kemenangan buat Orang KL sebab hujah yang sederhana tapi ada dibackupkan dengan nas dan dalil yang berkaitan, tidak seperti pihak penyokong UAI yang penuh emosi melampau dek kerana ketaksuban untuk meraih laba politik yang sementara hingga sanggup menggadai iman di dada kepada iblis dan syaitan yang bertopengkan manusia.. Moga Allah akan segera memperturunkan limpahan rahmat hidayah buat kita semua untuk menampal layar keimanan yang makin robek bahana hasutan besar iblis yang mendiami tubuh badan manusia bernama Anwar Ibrahim.

Orang KB

Anonymous said...

Kita minta UAI mengesahkan sekali lagi betul ke dia berkata demikian, manalah tau kalau ada yg cuba menyamar.Kalulah betul memang tak patutlah, berbohong tu namanya atau pung lebong atau cakak nawok...ke guane?

Anonymous said...

WARGA SHAH ALAM KENA FAHAM KAMI HENTAM UAI BUKAN KERANA DIA AHLI PAS TETAPI KERANA DIA SENDIRI KATA UNTUK BOIKOT MCD DAN APABILA KANTOI GAMBAR NI DIA PUSING CERITA.MACAM NI KER USTAZ TERSOHOR?USTAZ KENA JUJUR DAN TAK MENIPU KERANA DIA MESTI LEBIH TAHU HUKUMNYA...CERAMAH DIA RAMAI KERANA DIA MAMPU BUAT ORANG GELAK TETAPI PERSOALANNYA APAKAH BEKALAN HADIRIN APABILA BALIK DARI CERAMAH DIA?ADA ULAMA BERKATA ILMU AGAMA MESTI DISAMPAIKAN DENGAN TERTIB .BANYAK GELAK HATI BOLAH JADI BUTA..USTAZ KAZIM ELIAS PUN KELAKAR TETAPI BERPADA2 DAN ILMU YG DISAMPAIKAN JELAS.

Dunia Baru said...

http://omakkau.blogspot.com/2012/11/penjelasan-ustaz-azhar-idrus-mengenai.html?showComment=1353407668235#c8196884077736426791

komen2 lucu psl isu ni..hehehe...lucu betul...

Anonymous said...

suka hati dia la nak makan apa asal halal..itu kita faham..

cuma yg ramai pertikaikan adalah kredibiliti dia..kononnya boikot la, benci la..tup tup dia sendiri kantoi. pastu beri alasan, alahai geli ketiak baca..dah label ustaz, dah jadi ikutan orang, tup tup kantoi menipu camtu..kredibel ke tak?

rakyat macam aku ni, tak kisah la kalau dia mengaku dan memohon maaf. malah kitorng akan lebih respect. mcm isu UFB kena solek bukan muhrim tempoh hari..cepat je UFB memohon maaf dan mengaku khilaf dan In Sya Allah takkan buat lagi..itu baru kita respect..

dlm isu ini? dahla kantoi, menipu pulak??? korang fikirlah sendiri..

Anonymous said...

hukum makan KFC oleh UAI

http://www.youtube.com/watch?v=4zwWhZFjDOU

Anonymous said...

banyak ketawa hati akan mati. melawak keterlaluan pun tidak digalakkan.

Anonymous said...

Dimana kekuatan Ostat azhar Idrus??? Di NAMA nya kah?? Di NATANG nya kah??? Di BODDOW nya kah??? Atau di KENCING nya kah???

Aku rasa jawapannya ada di sini.....

http://goo.gl/wTbVS

Anonymous said...

BOLEH KAH DI BERI SOKONGAN ATAU UNDI KEPADA ORANG YANG SENTIASA BERCAKAP TENTANG HUKUM HUDUD DAN HUKUM ISLAM TETAPI SELALU BERBOHONG, MENCACI,MENGHINA..... MALAH BERSIKAP TIDAK KE ARAH KEISLAMAN, TIDAK MEMBELA ISLAM.....

mawar hitam said...

klu iye pon ngaku jelah.. yg dok menipu tu apasal!!
apa pny jenis ustaz lah dia nie.. ckp tipu bkn main lg!!
dah terkantoi mulalah nak ubah2 cerita...

Anonymous said...

gambar uai adalah di mcdonalds mahkota parade melaka. sebelah kiri ada kfc. sebelah kanan ada star bucks. depan ia ada kiosk baskin robin. selari dengan baskin robin ada each a cup dan u.e confectionary & cafe.

depan mc donalds memang ada kedai jam famosa time dan kedai emas poh kong jeweller seperti dalam gambar.

penjelasan uai dari laman twitter beliau..

"Ini di Johor bukan Kota Baru, ambe xmakan di mcD tp bersebelahan dengan mcD, kawan dari JB yang belikan aiskrim tu untuk anak. Gelas air kopi tu diisi dengan air nescafe yg dibeli olih rakan dr kedai sebelah. Isteri xmakan apa2 pun."

kenapa tidak berterus terang, x rugi pun jika bersikap jujur..

ya Allah, jauhikanlah kami daripada sifat2 munafik..

Anonymous said...

Aku tak faham kenapa nak begaduh pasal benda ni. Kau nak pecaya UAI, pecayalah. yang taknak pecaya tu tak payahla sampai nak menghina, menyamakan orang (tak kesahla orang jahat ke baik) dengan babi. Dlm kes ni dia seorang guru. Kalau dia bukan guru korang hormatlah guru orang lain. Dia tak pernah ajak buat maksiat pun selama ni. Dan macamana korang tau dia menipu. Satu gambar boleh buat sejuta fitnah. Penjelasan macamana lagi korang nak. Kalau hati dah benci sampai bila2 pun kata yang tak elok je. Berubahlah orang2 Melayu Islam! Jgn nak dengki je

kejora malam said...

Aku tak kisah sape nak cakap apa dan siapa tipu...
Ustad idrus memang penipu dan sesat...
Asal orang pas je sama sume sesat...
Aku tahu halal aku makan aku takde fikir subahat atau sebagainya...

Anonymous said...

kita pakat2 tanya kat uai...lokasinya kat mane??
lpas tu cuba comparekan...sama ke tidak

Anonymous said...

Natang ni spesis pedukang juga ni, semua sapu, selipar jepung pon makang he he....

Anonymous said...

tang lokasi pun dah terang2 tipunyer..

WokYoh Samad said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

salam...menipu dah satu dosa..mengutuk pun satu dosa..memfitnah pun satu dosa...bercerita yg kita x tau sumber mane yang betul pun satu dosa..jadi nya...ermmm....astagfirullah...

BeritaKini said...

Nak kata makan McD tu isu politik BN/PAS, taklah sangat. Bab makan je pun. biasalah manusia ada salah silapnya. Mengaku je la kan senang. Ni tidak boleh pulak bagi alasan sebegitu. Kan x pasal-pasal terjatuh air muka....

Bab sekecil macam ni pun xnak mengaku...

Cerdik betul korang kan, betul2 membuka saya. haha

Abang Iman said...

hahahahaha kantoi!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Seperkara yg makin jelas..sesiapa juga pemimpin PR yg galak nak mendedahkan salahlaku yg kononnya berlaku kat pemimpin BN, sebenarnya adalah pemimpin yg byk menyalahgunakan kuasa. Contoh jelas Husam Musa, Saifudin Nasution, Lim Guan Eng, Khalid Ibrahim dan yg ini Zuraida kamarudin.cari kesalahan orang lain supaya orang tak nampak kecurangan yg mereka sendiri lakukan.

Anonymous said...

ini lah ASSOBIYYAH. lu pikir la sendiri.
WalHaram mu, WalHalal ku.....

Hamba Bertaqwa said...

Apakah cukup dgn sekadar brdoa buat saudara Islam kita di bumi Palestin sana?

Seorang ulama besar Pakistan, Syaikh Maulana Tariq Jamil mnyampaikan pengalaman dakwahnya ketika pergi dakwah di Jordan. Ketika di Jordan beliau pergi ke daerah perbatasan Jordan-Israel. Sampai di daerah perbatasan, ketika rombongan tabligh Syaikh Maulana Tariq Jamil selesai menunaikan solat subuh di salah satu masjid di dekat perbatasan, tiba-tiba seorang tentara Israel dari luar melihat ke arah dalam masjid. Setelah melihat sebentar lalu tentara Israel itu langsung pergi. Maka Syaikh Maulana Tariq Jamil menghampiri tentera Israel itu dan bertanya apa yg dia lakukan tadi. “Saya hanya ingin melihat berapa jumlah orang Islam yg hadir solat subuh di masjid,” kata tentera Israel itu. Syaikh Maulana Tariq Jamil sambil kehairanan bertanya “Kenapa?” Dia pun menjawab “Di dalam kitab kami ada tertulis “Jika diseluruh dunia jumlah orang Islam yg hadir untuk solat subuh berjemaah di masjid sama banyak dgn jumlah jemaah solat jumaat, maka saat itu Israel akan hancur.” Tetapi ketika tadi saya lihat di masjid jumlah orang Islam yg datang untuk solat subuh berjemaah masih sedikit, maka hati saya tenang, kerana umat Islam pasti tidak boleh kalahkan kami.”
#tanya diri kita,jujur dengan diri kita,cukup ke dengan cuma berdoa di fb dapat hancurkan israel?kalau berdoa di fb dalam masa yang sama tidak tinggalkan cara berdoa di luar fb seperti yang ditunjukkan rasulullah dan jaga solat 5 waktu berjemaah di masjid(bg lelaki) maka itu terkecuali,tapi jujurlah berapa banyak yang hanya 'sedih' dan 'doa' di fb tanpa melakukan perkara yang sepatutnya?israel tidak dapat dihancurkan dengan boikot,maki-makian dalam fb,derma dan status-status sedih dalam fb,perkara itu mungkin nampak baik tapi hakikatnya tidak membantu kerana bantuan sebenar ialah daripada allah..bila kita doa kpd allah dgn cara yang betul spti yang nabi ajar dan jaga amalan2 soleh kita,israel akan hancur dgn sendirinya..lihat sendiri bagaimana allah hancurkan musyrikin dlm perang badar?bukan duit derma yang hancurkan mereka,bukan senjata yang hancurkan mereka,bukan tentera sahabat yang hancurkan mereka..tapi allah sendiri hantar tentera malaikat hancurkan mereka melalui berkat kesabaran dan DOA YANG SAHIH dari nabi dan sahabat serta menjaga amal2 yang soleh......saya faham perangai manusia yang suka perjuangan dalam kemewahan akan mencela sy kononnya sy mengkritik usaha mengutip derma utk palestin,memboikot produk yahudi,berdoa dan status sedih2 dlm fb ttg palestin..tidak,tidak,tidak..teruskan usaha itu,yang saya ingin nyatakan ialah JANGAN TINGGALKAN USAHA YANG PALING BAIK YANG DIAJAR RASULULLAH......hari ni kita solat di masjid pun tak,solat duha tak jaga,solat tahajud tak jaga,jauh sekali nak baca quran,tapi kita share gambar palestin,tulis status2 jihad,status2 ttg palestin dan merasa diri telah 'melakukan sesuatu'?celaan kepada golongan itu yang saya maksudkan..

Abu Bakar said...

"di amerika kalau seekor anjing mati dibakar,seluruh dunia kecoh anggap ia zalim,sedangkan di palestin baby muslim,saudara saudari muslim,ibu muslim,ayah muslim dibunuh sewenang2nya tidak ada yang hiraukan?"
-As-Syeikh al-Mufti al-Qari Maulana Salleh damat barakatuhu,guru fiqh mazhab syafi'e ku-

Note: satu masa dulu,darah muslim adalah semahal-mahal darah,maruah muslim adalah semahal-mahal maruah,jiwa muslim adalah semahal-mahal jiwa,tapi kini,muslim lebih murah nilainya daripada seekor anjing di amerika.......apa beza muslim dulu dengan muslim sekarang?apa beza allah dulu dengan allah sekarang?kenapa umat dulu diberi 'izzah(kemuliaan) dan tidak pada umat hari ini?jawapannya cukup cukup cukup mudah....kerana muslim di zaman dulu mereka MENJAGA AGAMA MEREKA,MEREKA PENUHKAN MASJID 5 WAKTU,MEREKA BERTEBARAN KE SELURUH DUNIA UNTUK SEBARKAN AGAMA,MEREKA MENJAGA BATAS PERGAULAN,MEREKA MENJAGA AURAT DENGAN TELITI,MEREKA MEWAJIBKAN DIRI MEREKA AMALAN-AMALAN SUNAT,MEREKA MENINGGALKAN YANG MAKRUH JAUH SEKALI YANG HARAM,MEREKA MENJADI KEKASIH ALLAH,DAN APABILA MEREKA MENJADI KEKASIH ALLAH,MAKA SELURUH LANGIT,BUMI,HAIWAN,PLANET,MATAHARI TELAH TUNDUK PADA MEREKA....

Berbeza dengan kita hari ini yang solat 5 waktu pun tak jaga,jauh sekali solat sunat,quran pun tak reti baca jauh sekali nak khatamkannya tiap minggu,jantan betina bercampur disana sini bahkan daam majlis agama sekali mereka bercampur seperti kandang binatang,aurat tidak dijaga,mungkin mereka menutup aurat tapi tidak menjaganya dengan menjadi model murahan di fb tanpa apa-apa bayaran,jantan betina dimana-mana berpegangan tangan menempah neraka,zina menjadi biasa,amalan sunnah dianggap adat,golongan agama dicela,maka mereka menjadi MUSUH ALLAH!!!!!maka apabila mereka menjadi musuh allah,maka seluruh langit,bumi,binatang,planet,matahari,malaikat hinakan kita,lalu nilai muslim yang mulanya semulia-mulia makhluk telah menjadi lebih hina daripada anjing.....
Sekarang lihat diri sendiri(termasuk aku) apakah kita sekarang ni menjadi kekasih allah atau musuh allah...
Hari ini kita sedih dengan saudara palestin dibunuh kafirin zionist,tapi hakikatnya zionist menghantar mereka ke syurga,wallahi mat rempit yang mati di tengah jalan sambil dipeluk betina haramnya lebih aku tangisi daripada umat palestin dibunuh kerana umat palestin mati masuk syurga,sedangkan mat rempit tadi masuk neraka.......

"Belum sampaikah masanya kalian menjadikan islam sebagai sebenar-benar agama kalian????????"

Najib said...

Mendapew mu Miera Idora ada akal dok?Mok ayoh dok ajar gitu ah.hahahaha,tubik ko mana bro.Beranok songsang ke?Haha,siang ke mu.Lainkali,nok ngate ngate kat org siasat dulu deh.

Razak said...

Wei setang sekalian .Aku tahu ah mu sek Umno.Mesti natang Najib suruh.Wehhh,mu ni takdok akal belaka.Tuan punya Blog ni pun satu.Mok ayoh dok ajar.Aku rasa mu anok Luar nikoh kot.Dkpelah Mu sabor ye aku kata gitu ke mu.Gane gane pun aku still sokong Ustaz Azhar.Stay Strong Ustaz.Takbir AllahuAkbar!!!

Anonymous said...

dulu minat sngat kt natang ni... semua koleksi caramah kt youtube aku download... tapi semakin hari smakin nmpk kebodohan natang ni... mula2 lansung x masuk bab politik.. ingatkan ustaz asli la sngt... rupanya sorng yg penipu...

Anonymous said...

wowww...kat fb Kami Peminat Ustaz Azhar Idrus ada gbr UAI berjihad di chechnya. Perghhhh cayalah

antara komen

Alley Cats - ini baru contoh pmmpin....ini x...pmmpin yg ada lani...nk p mekah pn guna escort brpuluh org...buat malu je..

wow taksubbb...padahal gambar edit

kikiki

avg5 said...

Adakah makan McD satu kesalahan?Tidak.

Adakah makan di McD satu kesalahan? Tidak

Adakah boikot McD satu kesalahan? Tidak

Jadi apakah isu cerita ini? Isunya ialah seorang ustaz sudah kelentong dan cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

Rase nya org .. Yg tak reti bahasa ... Atau buta hati .. Dah terang2 org ustaz tuh bagitahu .. Lagi dia Yg upload .. Org berani ajer buat cam tuh ... Berani kerana benar ... Kalau hati dah hitam .. Hitam la jadinya ... So moral of the story ... Kalau x reti nak paham kan gi balik belaja agama asik sibuk hal dunia aje ..

Anonymous said...

UAI mungkin makan kat LCCt jadi dia daruratla. Mana ada kedai Melayu kat situ. Jangan harapla. Aku dulu bila travel makan kat MD sebab MD ada fish fillet. Nak wat cam mana. Maafkanlah ustaz..biasanya MD tak benar orang bawa makanan le restoran dia. Kalau darurat sungguh makan babi pun tak apa(sila confirm.dengan tok guru)

jebon said...

Ustaz JKKK dah kantoiiii....natangg..

Zakir said...

Dunia hari ini, apa sahaja dosa yang kita buat sesama manusia akan Allah balas CASH ON DELIVERY di atas dunia lagi. Aku minat UAI sejak dulu lagi sebab ceramahnya ringan dan memudahkan. Tetapi apakan daya, manusia selalu alpa dan terpedaya pada tipu muslihat dunia termasuklah UAI ini apabila ceramah2 nya kini terlalu berbau politik dan condong kepada satu puak sahaja. Bahasanya juga mulai kesat dan disulami dengan maki hamun termasuklah tag name ' NATANG' yang selalu diucapnya. Maka, Allah berikan kmbali ciri2 natang ini kepada si pengucap.

Kepada UAI, kalau ustaz benar2 makan McD tu cakap shaja la. Tiada siapa marah. Ramai akan bertambah marah dan tidak lagi respek kepada ustaz jika ustaz memutar belit alasan termasuk dlm FB ustaz itu dengan alasan yang susah nak terima ( melainkan hanya dengan khusnul dzan). Ramai yang 'memulangkan paku buah keras' kepada ustaz kerana gelagat ustaz juga yg skrg ni banyak dah berubah... Tak macam dulu. Kalaulah ustaz mengekalkan ciri2 dakwah ustaz sama mcm dulu, tentu ramai yg tak sanggup/kasihan nak kutuk2 ustaz mcm ni. jangan salahkan org lain kalau mereka memulangkan tag name 'NATANG' kepada ustaz sebab ustaz sendiri yg memulakan budaya maki hamun kepada puak2 yg tidak sehaluan dengan fikrah politik ustaz. Ingatlah ustaz akhir zaman ini semuanya Allah balas CASH ON DELIVERY. Natang kat orang, natang juga akan kembali kepada ustaz, dan gambar ustaz dengan keluarga makan McD dlm FB adalah contoh terbaik.

lotusafia said...

tu lah tackline bodo natang berok. memang manusia tiada yg sempurna wahai Shah Alam, yg menjadi isunya si empunya bodo natang berok ni cakap kosong aja jgn buat buat ni tapi dia sendiri yg langgar. Haram lelaki merupi p'puan & sebaliknya. tengok semua kata anak dia x pakai tudung so p'puan lah kan tapi budak tu lelaki menyupai p'puan.

Anonymous said...

Bila pemain gitar diangkat jadi ulamak, jadi macam ni lah. Jadilah ustaz macam ni.

Anonymous said...

ade plak cerita darurat...mangkok betol la mamat tu..

POk MaT said...

meme die ustaz.. tu ambe suke ngt tp klu dang msuk politik gakk,, jd kucar hbis.. ngajor tu ngajor tp dlm diam, duk ngate psal org & duk backup org. dok rok cetong..

Anonymous said...

Kalu di Indonesia..
ulama gunakan wang untuk buat pesantren dan bersedekah kepada fakir miskin..
cuba anda bayangkan..
kalaulah duit buat beli ferari, alphard dan superbike itu dibuat madrasah atau surau, atau bersedekah ,, berapa banyak banyak ganjaran yang Allah akan bagi....
Ustaz bukan manusia biasa, seharusnya jadi manusia luar biasa kerana pengaruhnya besar, tapi bukan ustaz luar biasa dengan ferrari, alphard dan superbike ..
pendakwah memberi hartanya kepada orang lain bukan mengumpul harta melalui program ceramah dan lain lain ..
korang nak cakap apa kat aku cakaplah .. tapi aku tetap tak respek ustaz sorang ni...

Anonymous said...

astagfirullah..knp bersangka buruk..ust. dah bg penjelasan..bersih kan hati nurani tu.. jgn cepat melatah... klu ye pun marH sbb ust azhar ni sound tepat je kena kat hidung tu, jaga lah bahasa tu..kesian mak bpak kita nanti org kata kurang di ajar... bersanfka baik kan mudah :)

frankie makan budu said...

mana kau tau dia kumpul duit beli ferrari?mane ferrari nya? dia parking mana? berapa byk dia infakn harta dia ke skolah skolah pondok ko ada tau? berapa byk sumbangan utk madrasah ko ada tau? kita klo kite tgl dunia kejar akhirat. dunia akn sujud kt kita.

dia berenti kerja sbb nk fulltime talaqqi dgn tok tok guru. dr keje ofis dia keje cerap batik utk tmpung pebelanjaan harian. umur 25 time org bru nk betapak utk hidup. tp dia buang dunia dia. 12 tahun belajar agama. ko sanggup?abdul rahman bin auf tu jutawan yg kaya raya zaman nabi. imam abu hanifah saudagar pakaian dan batuan marmar yg sgt kaya raya.

sbb tu Allah bg dia rezeki yg melimpah ruah. Allah bg isteri yg solehah kpdnya. seorg qariah peringkat kbgsaan. Allah bg zuriat yg soleh dan solehah kpdnya. tu rezeki dia. lg satu. bini dia niqab. anak x ajar pakai tudung ?anaknya tu nama rasydan. seorg lelaki. bkn perempuan. mazhab mana rambut lelaki adalah aurat?
isu ni. tau x ni gambar bile? kedai sebelah menyebelah kfc mcd. dpn ada kiosk jual air cafe semua. uai klo outing bkn laki bini anak je. tp lebih 10 org sahabat yg meraikannya. ada masalah dgn sahabatnya yg belikan air utknya?

ni gambar kt melaka. dia travel satu bulan ke seluruh semenanjung. 25 hari sebulan dia bg kuliah. klo pergi ke selatan. dia akn ceramah di johor dan melaka. dia akn igt semua tempat yg gambarnya diambil org? bukan 1,2 tempat dia singah. they are on the move.

dia ustaz fekah. mesti la dia mengajar bab bab fekah lebih dr bab lain. bab halal haram bab najis bab solat puasa semua. klo tanak dgr bab fikah, cr ustaz lain. ilmu kt dada dia ko boleh chalenge ke? jumpa hadis xde baris xleh nk baca. ni ada hati nk burukkn org.

teori big bang uai tolak dgn lawak bodoh? uai jwb semua alam ni Allah yg cipta. bukan terjadi dgn sendiri dgn meletup. sbb letupan x boleh jd cantik sesuatu benda tu. isu ni ustaz ustaz di eropah lama dah bahas.ke ko support yg alam ni terjadi dgn sendiri bkn dicipta Allah? teori tu kajian. sbb alam mengembang. so klo reverse time. alam ni mengecil sehingga jd satu zarah yg halus dan bercantum. so klo tersangat la halus kemudian meletup terpisah. adakah benda tu big bang????. small bang ada la. tu pun x leh nmpk dgn mata bang tu. pastu relate big bang dgn ayat quran. tp knp x bgtau ayat lain ttg penciptaan alam ni. yg Allah ciptakan alam ni dlm 6 masa? segala kejadian alam, Allah yg cipta bkn terjadi sendiri dgn letupan. uai betolkn akidah ko sokong teori yg bukn fakta melainkn ko ada masa big bang tu dan ko tgk dgn mata ko sendiri.

klo dah busuk hati tu. susah nk betolkn.

Anonymous said...

Andai kata ada pertandingan ustaz paling bodo natang...comfirm zahar idrus adalah pemenangnya.

Anonymous said...

Pada yg beragama islam dl blog ni bawa2lah ngucap .kalau uztaz uai ni dah kantoi tegur la sebagai seorang islam menegur saudara islam.knp sampai nak maki anak bini dia.kita semua bukan maksom.jngn politikkan keadaan kesalahan ustaz tu bukannya besar pun..kalaub beliau sesat dah lama jabatan agama islam angkut ......cermin diri dulu ada jerawat batu dak d muka baru cakap pasai orang

ahmad mohammad said...

Apakah maksud sunnah rasul? Secar ringkasnya yang dimaksud dengan sunnah Rasulullah saw, ialah ucapan-ucapannya, perbuatan-perbuatannya dan keputusan-keputusannya. UAI ni cerita pasal sunnah nabi tapi ada satu sunnah yang dia tak ikut. Ni bukan terhad kepada UAI sahaj tetapi termasuk semua yang sewaktu dengannya. Mana ada nabi minta duit bagi ilmu agama. Mana ada nabi jadikan penyampaian ilmu agama sebagai sumber rezeki. Nabi bekerja dan berniaga. Contoh dah jelas dah. Keikhlasan ceramah diorang ni sama nilai dengan duit yang diterima. Lagipun macam mana boleh dinilaikan ilmu allah dengan wang? Orang macam ni yang korang puja dan ikut? heran heran...

Anonymous said...

Aku dengar ceramah ustaz yang betul2 ceramah pasal agama je, takda ceramah mengaitkan politik. Bila mengaitkan politik, kita mesti kena kata kat orang, kan? kan? Haha. Sekarang nie pun dah menuju akhir zaman


Dunia hari ini memperlihatkan para alim ulama ramai yang lebih rela menyembunyikan kebenaran demi ‘periuk nasi’ daripada bercakap benar.

Hal ini begitu jelas dan nyata akhir-akhir ini di mana para ulama ada yang bermuka-muka dalam menyampaikan kebenaran.

Sebagaimana yang diriwayatkan daripada Abdullah bin Amr bin al-Ash r.a:

عَنْ أَنَسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ” يَكُونُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ عُبَّادٌ جُهَّالٌ ، وَعُلَمَاءُ فُسَّاقٌ ” . ابن حبان

Aku pernah mendengar Rasulullah SAW bersabda: Allah tidak akan mengambil kembali ilmu (agama) dengan mengambilnya dari (dalam hati) manusia, tetapi mengambilnya kembali dengan kematian para ulama hingga tidak bersisa, lalu orang ramai akan mengambil orang-orang bodoh sebagai pemimpinnya yang apabila orang-orang itu bertanya kepada mereka, mereka akan memberikan jawapan-jawapan yang tidak didasarkan kepada ilmu.

Maka mereka akan berada dalam kesesatan dan menyesatkan orang lain.


Seterusnya daripada Anas r.a dia berkata, Sabda Rasulullah:

“Akan berlaku pada akhir zaman ahli ibadah yang jahil dan ahli ilmu yang fasik.” (Riwayat ibnu Hibban)

Ciri-ciri Ulama Fasik :

Secara umumnya ulama ini akan selalu menyanggah pandangan dengan apa yang dibawa oleh ulama amilin, apatah lagi suara mereka disokong oleh golongan ramai.


Walaupun secara zahirnya, kita tidak dapat membezakan antara dua golongan ulama ini di sudut pakaian dan percakapan, namun kita dapat menilai mereka melalui tindakan dan kesan daripada tindakannya.

Antara ciri-ciri ulama fasik ialah:

1) Takut untuk menyampaikan kebenaran.

2) Menyembunyikan ajaran sebenar.

3) Perjuangan kerana dunia yang ditawarkan.

4) Cakap berbolak balik dalam sesuatu isu atau tidak berani berterus terang.

5) Hasad dengki dengan yang lain.
Bercakap agama atas kepentingan orang lain.


Hakikatnya, ulama ‘plastik’ ini lebih besar bahayanya kerana dia mampu mempengaruhi pemikiran seseorang secara halus.

Hal ini sangatlah berbahaya kerana boleh merosakkan akidah dan iman seseorang.

Terdapat juga ulama kini terpesong kerana lebih mengejar nama, pengaruh dan kebendaan.

Fikir-fikirkan saudara Islamku...…

Anonymous said...

Kalau dah taksub tue, kebenaran dia tolak jugak.

Kesalahan diiakan saja.

Aku tertarik dengan komen brader atas nie.

Hadis dan dalam Al-Quran pun dah tertulis.

Nak tolak apa lagi bro?



"Secara umumnya ulama ini akan selalu menyanggah pandangan dengan apa yang dibawa oleh ulama amilin, apatah lagi suara mereka disokong oleh golongan ramai".



Ko tue salah sorang penyokongnya, jangan kata orang busuk hati pulak yer?

Kalau dah kebenaran, terima je la kenyataan.

Takkan sebab taksub, ko defend dia macam dia pangkat tinggi giler dalam agama?

Anonymous said...

TERUSKAN BERGADUH MELAYU MELAYU MUSLIM MUSLIM SEMUA...BANYAK BETUL KEBAIKAN UNTUK AGAMA DAN BANGSA KAN