Tuesday, November 13, 2012

Video:Orang Pas Dedahkan Satu Perjanjian Telah Ditandatangani Untuk Menafikan Hudud


Hi....hi....hi....pimpinan Pas memang cukup fobia kalau dengar nama Cikgu Non.

Cikgu Non adalah antara pejuang Pas yang jenis sanggup syahid dalam perjuangan. Orang seperti ini sanggup berhabis atau berkorban apa sahaja demi parti. Dia juga adalah pejuang Pas sejak zaman Ibrahim Libya lagi.

Cikgu Non tinggal di Kampung Memali, berdekatan dengan sekolah yang diasaskan oleh Ibrahim Libya.

Sebab apa pimpinan Pas cukup fobia dengan Cikgu Non ?

Cikgu Non adalah antara penggerak utama untuk ibu-ibu tunggal yang suami mereka meninggal dalam kejadian Memali mencari pendapatan bagi meneruskan hidup.

Cikgu Non tahu bagaimana Pas mengutip duit dari orang ramai atas nama Tabung Memali yang mencecah juta-jutaan. Walaupun kutip juta-juta tetapi wang yang sampai kepada ibu-ibu tunggal dan anak-anak yatim tidak seperti sepatutnya.

Setelah melihat wujudnya unsur-unsur penyelewengan dalam menguruskan isu derma itu, Cikgu Non mula bersuara. Mula-mula dia bersuara secara baik atau mengikut saluran parti. Tetapi suaranya tidak dipedulikan. Selepas itu beliau mula lantang bersuara tentang isu berkenaan. Kerana kelantangannya itu akhirnya dia dipecat sebagai ahli Pas seumur hidup.


Selepas dipecat Cikgu Non mula menulis sebuah buku yang menceritakan tentang kisah penyelewengan tabung Memali.

Pas cukup takut dengan buku itu......pernah dalam satu majlis ceramah di Memali petugas-petugas Pas memeriksa satu persatu gerai-gerai di tempat ceramah untuk memastikan buku berkenaan tidak di jual.

Seorang kawan pernah berjumpa dengan Cikgu Non dan dia berkata walaupun telah dipecat oleh Pas namun beliau tetap orang Pas.

Di bawah ini adalah video ucapan Cikgu Non di majlis Wacana mengembalikan Pas kepada perjuangan asal.

Cikgu Non mendedahkan bagaimana Pas telah menandatangani satu perjanjian dengan PKR dan DAP untuk tidak menyentuh hudud dan negara islam jika mereka berjaya menawan negara. Perhatikan pada minit 5.15.

36 comments:

Anonymous said...

Terang lagi bersuluh... ikhlas kah hamPAS untuk melaksanakan HUDUD di negara ini?? Isu HUDUD hanya untuk meraih undi Islam untuk ke Putrajaya sahaja. Lepas bentuk kerajaan, HUDUD ntah ke mana, ISLAM pun ntah kemana.... yang pasti ada adalah negera SEKULAR dambaan DAPig. Penganut hamPAS memang senang ditipu sejak dulu, kini dan selama2nya....

Anonymous said...

TERNYATA...KEPIMPINAN PAS SKRG TERAMAT KEJI.....

SGP BERBOHONG SEMATA2 KRN HADAPKN KUASA ..sama mcm ANUwar..

TERGAMAK MMPRGUNAKN ISLAM DEMI MERAIH SOKONGAN SEMATA2 MEMENUHI NAFSU KE PUTRAJAYA....

N AJIS DAN AJI ADI...HINANYA PAS DI TANGAN MU...

Anonymous said...

alhamdullilah berkat doa nik aziz agar Allah menurunkan tentera Ahzab untuk memusnahkan kebatilan ... maka kini tentera Ahzab menyerang puak yang batil itu ... semoga Allah mempercepatkan kemusnahan puak yang batil itu ... er aku juga berharap doa orang yang teraniaya (Saiful) dipercepatkan dikabulkan Allah dan orang yang menzaliminya dengan meliwatnya dihukum dengan hukuman yang maha berat ... dan orang yang menyokong peliwat tersebut dengan mengeluarkan fatwa bahawa orang yang kononnya menfitnah peliwat itu perlu menjilat kaki peliwat tersebut serta puak yang menggunakan masjid sebagai tempat mempertahankan peliwat tersebut dengan kutbah dan ceramah mempertahankan peliwat tersebut juga dimasukan ke dalam golongan orang yang menganiayai mangsa liwat (saiful) dan menerima hukuman yang sama dengan peliwat tersebut dan pada hari berabngkit nanti dimasukan ke dalam kumpulan yang sama dengan peliwat agung itu ... Amin Ya Allah

Anonymous said...

ni lagi 3 ekoq pencacai bangang..bodoh piang....itu celita bole spin ma...itu pun lu olang pecaya ke...

Anonymous said...

PAS gunakan Islam?

Umno pula ditunjangi Islam...

so,soalannya?siapa yg berhak mendaulatkan Islam...

jawapannya,bukan PAS,bukan UMNO.tp tanya dlm diri masing2..

masing2 sibuk beretorik.timbul isu skit,mula nk jadi jaguh.tp masih takut nak ambil tindakan.

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

anon 11:37

nk kate org pencacai bangang..lu pandai sangat ke???xperlu lah mngatakan org bodoh ke bangang ke...lu sapa nk kate org bodh...crita sblh pembangkang pn bleh spin kan???bleh pla percaya 100% pa yg pemimpin PR clita...org len clita smua spin..pmimpin PR clita smua betul..lu fikir lah lu pandai ke sblum nak kate org bodh piang...suka hati n mulut lu nak kate org..sian..silap2 org yg lu kate bdoh lg baik and bijak dari lu..n berjaya dunia akhirat dari lu..pa pn mudah2an smua kita dari dua pihak yg berlainan ttp tujuan yg satu nak islam berjaya akan tercapai tanpa perlu berpecah bela sesama kita dan di ambil kesempatan musuh islam yg terus memerhati utk mengambil kesempatan dari kelemahan kita...

Anonymous said...

video ni kalau sebar dalam fesbuk ada harapan BN menang..kikiki

Anonymous said...

anon 12.09..mmg gua sudah pandai la..lu aje yg bodoh still kat takuk lama..menjadi pencacai umngok...sendiri duduk..pikir..yg mana btul..yg mana salah..lu xmau perubahan lu punya psl...gua mau ISLAM SEJATI...membantu sesama islam.

Anonymous said...

anon 1.13, pelik jugak kata nak ISLAM SEJATI, tapi tang mana yg ISLAM SEJATI yg diperjuangkan tu sampaikan PERJUANGAN untuk Negara Islam ditukar ke negara kebajikan? kenapa tak dipertahankan perjuangan negara islam tersebut? Ni ke namanya perjuangan ISLAM SEJATI? lawak...

Anonymous said...

anon 12.09...tun madey kata..bnyk cerdik pandai dah masuk PAS..yg tinggal xbrp nk cerdik je yg masuk umnuuuuuu...bkn aku cakap..tun madey ckp tau...kahkahkah..

Anonymous said...

apsal lak amik apa kata tun mader.dia kan orang umno.nampak sangat orang pas hampagas

tapi yang paling aku pelik,apasal orang bn semua jadi bengong je tak reti serang.tau nak harapkan blogger blogger dan orang atas pagar je bawak isu

Anonymous said...

hanya orang bodo piang sokong pemaksiat yang didedahkan dlm video..

hanya orang bodo piang yang menganggap kafir harbi sbg khalifah..

hanya orang bodo piang yang menentang usaha kerajaan spt putrajaya, jambatan p.pinang dll...yg terbaru lynas..

hanya orang bodo piang yang tak habis2 kenan kencing pasal hudud...rupa2nya hudud hanya 0.001% dlm Islam..sape kata tu ye?

hehehe

Anonymous said...

Cikgu Non kena faham dalam politik yang tersurat tak semestinya sama dengan yang tersirat. Ini lah strategi kita sebagai parti yang berjuang mahu tegakkan islam dinegara ini. Pas kena bijak dalam perkara ini.

Parti kita nak kan bantuan daripada DAP untuk membawa Pas ke mercu kuasa di Putrajaya. Bila kita tak menyebut Negara Islam dan Hudud jangan lah menyangka Pas telah mengenepikan perkara ini, tidak sama sekali cikgu non ooiii. Ini merupakan sebahagian daripada strategi parti kita. Pastikan kita Pas tawan Putrajaya dulu kemudian baru kita sembang bab negara islam dan hudud. Relax lah cikgu jangan lah duk ghabra tak tentu fasal.

Ahli Pas 1956

Anonymous said...

ah lipas 1956

keh keh keh..

nanti pas bertanding berapa kerusi yop?

222? then mimpi hang bolehlah diambilkira..

kalau kurang? mimpi basah je laaaa..

keh keh keh

Anonymous said...

Yang benar tetap benar kerana Allah sentiasa berpihak kepada yang benar. Itu sebabnya Islam meletakan yang HAQ diatas yang BATHIL. Cepat atau lambatnya sesuatu kebathilan itu terbongkar adalah diatas izin Allah SWT. Yang membezakan manusia dengan haiwan ialah, manusia telah difitrahkan boleh berfikir sedangkan haiwan adalah sebaliknya. Begitu pun tahap berfikir manusia tetap terbatas. Kecerdasan berfikir manusia juga berbeda antara satu sama lain. Yang jelas manusia itu bersifat lemah.

Saya percaya Cikgu Non @ C.N. AL-AFGHANI ada sebab kukuh dan bertanggung jawab untuk membuat pendedahan mengenai 'Perjuanjian Telah Ditandatangani Untuk Menafikan Hudud' antara Pemimpin Tertinggi PAS dengan rakan2 sekutunya, DAP dan PKR. Begitu juga pendedahan mengenai penyelewengan Tabung Memali. Jika tidak pasti PAS telah lama mengambil tindakan saman keatas beliau selepas tersebar luasnya buku 'MOHD SABU AIR MATA DIBUMI..Memali'. Larangan julan buku terbut dikalangan ahli2 PAS juga bukti kebenaran fakta yang dimuatkan dalam buku tersebut. Kenapa PAS tidak menyaman Cikgu Non dan Mengapa PAS melarang jualan buku berkenaan? Jawapannya PAS takut kepada KEBENARAN.

Sesungguhnya Allah SWT sentiada berada dipihak yang benar. Justeru jika diturunkan bala kelak janganlah menggangapnya sebagai 'UJIAN'. Terimalah ianya sebagai peringatan Allah SWT untuk kembali kejalan yang benar. Ingatlah memakan harta anak yatim itu adalah perbuatan zalim dan berdosa. Ingatlah juga doa orang2 yang dizalimi tidak ada hijab disisi Allah SWT. Penting juga kita ingat 'ALLAH TIDAK MEMUNGKIRI JANJI'. Wallahualam.

mtk

abe ja said...

semua kesalahan akan masuk sapu bawah tikar.atas alasan "nak menjaga perpaduan jamaah".selit technical terms macam tahallua bahallul..walak ular-mak..terus penyokong totok mengalir airmata,takebeer dan delete penyelewengan dari memori.

ah lipas 1956,

politik tersirat?amende tu?nama baru untuk "politik terdesak"?nama baru untuk politik "matlamat menghalalkan cara"?politik pas ni politik perjudian."takpe kita kautim semua benda.lepas menang pru baru kita cerita".

lipas..cuba ko ceritakan sikit.give us enlightenment.apa strategi ular-ularmak pas nak mengislamkan lks dan kaki liwat bernama nuar berahim?

Anonymous said...

POLITIK TERSIRAT PARTI ANJING MANA BOLEH PERCAYA BEB..HEHE

Anonymous said...

kalau kita ke kedai nak beli baju kurung umpamanya.. Ada tulisan 'murah!! baju kurung rm50'. Tapi sebgi pembeli kita tak boleh tgk bju kurung tu sebelum bayar.. Mahukah kita membelinya??
Begitu juga dengan hudud.. Kalau pas benar2 iklas, bukukan hudud dan jual di pasaran, rakyat dah boleh membaca, insyaallah kalau boleh memberi keadilan, rakyat akan bangun mendesak supaya di ganti kan undang yg sedia ada. Jangan hanya berkokok untuk menyalahkan sesiapa. Jika tidak rakyak akan terus menganggap pas hanya jual hudud untuk undi..
Joetbatu

hanizam said...

Ayat Warga Shah Alam & Ahli PAS tu nak cover malu je...malu sebab tembelang dah pecah...

malu sebab segala yang tak betul, ahli sindiri yang bongkarkan...

lepas tu masih nak cover PAS tu masih bagus...

kalau bertanding banyak kerusi, takpe juga...ni bertanding suku pun tak sampai...

kalau dapat lebih pun, ada kerusi tertentu, bila PKR & DAP tak mau, baru dapat...

tak payah nak tegakkan benang yang basah...PAS dulu tak seperti PAS sekarang...

kalau bagus sangat, keluar PAKATAN, bertandinglah semua kerusi...lepas tu barulah nak kata PAS ni parti yang unggul @ sebagainya...

seronok tengok doa Nik Ajis termakbul dengan keluarnya segala yang buruk pasal PAS sendiri...

Anonymous said...

Hanizam:

apa yg cover malu??

anda Islam bukan?xde rugi apa2 kalau kita letak Islam sbg tunjang.

ahli umno sendiri ada yg berminat.perati kan la keadaan Malaysia hari ni,agama entah ke mana.
perkara asas pun dibuat endah x endah..

anda x rasa sedih ke?

point2 saya sblom ni pun bukan berlegar mengenai politik sahaja.bila saya membela dr.Hassan Ali dulu di atas pendekatan dakwah beliau,anda semua mencemuh saya...tp kini anda semua memuji hassan Ali.

jgn melihat semua benda dlm skop politik kepartian sahaja.kita ni islam,ada ruang utk bersuara.mana yg x kena,kita luahkan dan beri pendapat.


-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Saudara2 sekalian

Anda yang pro Umno tersalah jangka. Kami ahli Pas juga seperti kalian. Kalau pemimpin kami tak dapat jadi PM, kami juga tak rela mengangkat si Anwar yang terpalit dengan perlbagai isu moral menjadi PM, jauh sekali merelakan Lim Kit Siang jadi PM.

Kami ahli Pas peringkat grass root jika terpaksa lebih merelakan jawatan PM di sandang oleh orang melayu juga. Najib walau pun dikaitkan dengan skandal kapal selam scorpium, tapi beliau lebih bermoral daripada Anwar jika Tuan Guru Hadi tak berpeluang jadi PM.

Ini lah perjuangan ahli Pas peringkat grass root yang tersirat yang saya maksudkan sebelum ini.

Dengan itu tak perlu lah anda yang pro Umno nak berkonfrantasi dengan kami kerana kita sama-sama melayu sama-sama islam.

Kalau anda takut jawatan PM dapat kepada DAP, kami juga tak rela.

Ahli Pas 1956

Anonymous said...

Najib walau pun dikaitkan dengan skandal kapal selam scorpium

oleh orang tua hamPAS..

-------------------------------------

Ada bukti ke pakcik??? Sepina dari Perancis bila nak sampai??? Dah hampir 6 bulan sepina tu kene perap, busuk macam bangkai hamPAS je... nape tak bagi-bagi lagi sepina tu...???

Anonymous said...

bila hati dah biasa menipu... pakatan sendiri pon nak tipu.. diorang ingt LKS Kapal Singh bengap mcam pengikot2 taksub diorang tu...
btw ini cikgu non rupanya....

Anonymous said...

hehehe... tetiba dia tuka tune ek...

Anonymous said...

Najib walau pun dikaitkan dengan skandal kapal selam scorpium (anon 251)

ko faham betul2 ayat pok cik ni nak ooiiii. pihak lain yang " kaitkan " Najib. betul ke tidak, belum tahu lagi. itu tanggung jawab pihak yan menuduh lah kena buktikan.

kalau tak boleh buktikan, itu pembohong namanya, fitnah. orang Pas tak gitu, tapi orang PKR biasa lah pada mereka.

Ahli Pas 1956

Anonymous said...

jika tak rela, jadi awat yang hang grass root pas dok berpeluk dengan kafir harbi dap dan pkr penipu tuuuuu? tarbiyah dah gagal.dok asyik2 bela asyik2 mengalah sampai video dikatakan besi? nak tersirat ape lagi? baik blah je.
rakyat lagi respect la dgn pas jika pas berdiri sendiri dan ada pegangan sendiri. tak jadi anjing lagi. konsisten dengan perjuangan mcm dulu-dulu.

bekas penyokong pas

Anonymous said...

pakcik lipas 1956, tak nampak pun ayat pakcik tu menyatakan "pihak lain" yang "kaitkan" Najib dengan skandal Scorpene. Yang nampak, pakcik sendiri tulis " NAJIB WALAU PUN DIKAITKAN DENGAN SKANDAL SCORPENE.....", takkan la kami ni tak paham maksud pakcik tu pulak. Penganut hamPAS ni memang pandai spin bila dah kantoi. Kalau pakcik sendiri pun ragu-ragu, lain kali jangan tulis semberono. Lebih baik duduk rumah jaga cucu cicit, itu lebih baik....

Lagi satu pakcik, grassroot hamPAS hampir semuanya sekarang ni dah ade label ABU... ape maksudnya tu??? Maksudnya terima siapa saje kecuali UMNO, kalau orang tu peliwat ke, penipu ke, pembohong besar ke, penyokong murtad ke... terima sahaja, asalkan orang tu bukan UMNO. Pakcik ni grassroot dari mane??? Dari dalam longkang ke???

Anonymous said...

Ahli Pas 1956 : Kalau pemimpin kami tak dapat jadi PM, kami juga tak rela mengangkat si Anwar yang terpalit dengan perlbagai isu moral menjadi PM, jauh sekali merelakan Lim Kit Siang jadi PM.

Apa cerita ni?? Dalam PR, PAS hanya sebuah parti yang tidak dominan..Dahlah calon PRU pun tak cukup, mcm manalah PAS nak halang Anwar atau LKS jadi PM..Sebenarnya PAS tak ada pilihan, sama ada bergabung dgn UMNO atau jangan undi mana-mana calon PR jika tak nak Anwar atau LKS jadi PM.

Anonymous said...

Dah terlalu lama aku menunggu bukti yg betul sahih yg mengaitkan DS Najib dgn Scorpene dan Altantunya...Aku tak perlukan sumpah DS Najib pun untuk tidak mempercayai bahawa semua itu adalah fitnah.
Tolonglah kepada semua yg percaya tuduhan tersebut untuk sama-sama sharekan bukti yg ada...yg betul dan dan bukan rekaan dan spekulasi.

Anonymous said...

Bodoh betul la penganut PAShit ni. Nak menegakkan benang yang basah je depa ni..

Anonymous said...

Ahli PAS 1956..
Aku rasa baik hang jangan tulis apa apalah..
makin hang cuba nak jelaskan isu yang hang nak bawa, makin terserlah kebiulan hang..

Dahlah... aku dah naik geli dan meluat baca tulisan hang .. soalan aku dulu pun x ada respon sampai sekarang..
Once a liar is always a liar ..
once a dungu is always a dungu ..

Anonymous said...

Mane pakcik liPAS 1956 tu??? Dah semput nak menjawab ke??? Atau tengah tidurkan cucu yang tengah meragam tu??? Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

APEDA PAKCIK LIPAS 1956 KAT ATAS NIH..

POLITIK TERSIRAT PAS YE PAKCIK?

PAKCIK FIKIR PARTI PAKCIK JE ADA POLITIK TERSIRAT?

POLITIK TERSIRAT DAP SI KAFIR HARBI DAN PKR SI MUNAFIK, PAKCIK TAK INGAT?

ADOYAI...LAGI BUKTI BETAPA BANGANGNYA GRASS ROOT PAS..

Anonymous said...

Baru tau ke..hehehee..Negara Berkebajikan!!!!..BN dah 55tahun buat NEgara BErkebajikan...tp hamPAS baru terigat nak buat la.ni..dah lambat no...kesian la plak akuuu kat depa2 nih...kluar je dr PR Gabung dgn UMNO lg baikkk....!!!..nt boleh bg2 kerja kann..yg syariah nya bg kat pPAS yg utk pembangunan negara bg je kat UMNO..kan senanggg...asalkan kita sesama ISlam...tolong menolong...kan lebih afdal..ada yg silap kita tegur sama2 laaa..

encikburn said...

assalamualaikum..

neh semua pengajaran islam yang ikhlas or nak memburukan2 antara sesama islam..bila loh owg iklas ckp psal isu islam..x ade politik UMNO BN PAS sama saja....satu pung saya tak caya...baik baca buk2 hal islam sebenar nya dr fatwa nabi kita muhammad dan ahli sunnah bersandarkan hardith n alquran.. lagi betui n di jamin berjuta2% kehalalannya...<<ape saya taip yer mcm berjalid2 gak...

Anonymous said...

Islam for all..not for umno or pas