Friday, December 7, 2012

Anak Anwar Menggelupur Nak Tutup Isu Kebebasan Beragama


Oleh:Beruang Biru

Kecoh seketika kem penyokong PKR apabila Ahli Parlimen Lembah Pantai merangkap Naib Presiden PKR, Nurul Izzah menimbulkan isu kononnya Masjid Ar-Rahman di Universiti Malaya (UM) telah dipaksa tutup oleh Kerajaan Pusat atas sebab politik.

Melihat gaya propaganda PKR berhubung isu ini nampak jalan ceritanya seolah-olah Masjid Ar-Rahman akan ditutup untuk selama-lamanya. Fitnah sebegini semacam dah jadi darah daging anak beranak Anwar Ibrahim agaknya.

Untuk sensasikan lagi cerita maka dicanangkan kepada umum konon arahan penutupan masjid itu datangnya dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), dengan demikian dapatlah diburukkan imej Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin.

Walhal kisah sebenarnya, Masjid Ar-Rahman di UM ini hanya akan ditutup sementara sahaja bagi membolehkan kerja-kerja baik pulih dilaksanakan.

Notis penutupan sementara itu pula datangnya dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) bertujuan untuk melicinkan proses membaiki kebocoran bumbung, kerosakan pendawaian dan kerosakan paip air yang berlaku di masjid tersebut.

Disamping itu dalam tempoh penutupan sementara ini, tumpuan turut diberikan untuk menyelsaikan masalah limpahan air di sekitar kawasan masjid tatkala hujan lebat. Semua langkah ini jelas bermaksud untuk menjamin keselesaan para jemaah di masa akan datang.

Arahan rasmi dari JAWI itu telahpun dikeluarkan pada 20 November 2012 dan berkuatkuasa pada 1 Disember 2012 sehinggalah jangkaan semua proses baik pulih ini akan selesai sekitar akhir Jun 2013.

Sementara menantikan semua kerja-kerja baik pulih diselesaikan, pihak JAWI menyarankan semua ahli kariah dan jemaah menunaikan solat di masjid-masjid berhampiran.

Misalnya di Masjid Tun Rahah Bangsar Village, Masjid Ikhlasiah Kg. Kerinchi, Masjid Saidina Abu Bakar As-Siddiq Jalan Ara Bangsar, Masjid Negara, Surau Jumaat Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya dan Surau Jumaat Muhammadi Angkasapuri.

Pendek kata, tiada masalah sebenarnya, sebaliknya anak perempuan kepada Ketua Umum PKR itu sahaja menimbulkan polemik untuk kepentingan politik songsang parti anak beranak yang diwakilinya.

Lebih-lebih lagi selama ini imej Nurul Izzah hanya dekat dengan gereja sahaja, termasuklah yang terbaru menyertai forum dalam Gereja Full Gospel Tabernacle, USJ, Selangor yang baru-baru ini kecoh dengan perakuan Naib Presiden PKR itu yang mahu kebebasan agama turut merangkumi orang Melayu Islam.

Mahu tak mahu, untuk naikkan semula saham politiknya dikalangan orang Melayu Islam maka terpaksalah mempolemikkan isu masjid pula, hatta walau terpaksa melakukan fitnah sekalipun demi kepentingan politik peribadi.

Akhirnya jadilah ibarat tolong 'meruntuhkan' masjid apabila sengaja mencetuskan kesangsian dikalangan orang ramai dengan memesongkan fakta konon Masjid Ar-Rahman akan ditutup selamanya oleh Kerajaan Pusat.

67 comments:

Anonymous said...

Nurul Izzah bukan ada tokoh atau kebolehan pun dalam politik, apalagi menjadi pemimpin. Hanya kerana pengaruh daripada Anwar dan Azizah beliau dipilih dan dilantik. Akibatnya selalu dilihat beliau melakukan tindakan kurang matang tanpa usul periksa dan cakap tak guna akal.

Daddy Cool said...

aku pelik...org PR ckp UMNO ni byk kroni..tp PKR emak,bapak ngan anak sama naik jer..itu bkn kroni??DAP plak ad ank ngan bapak jgk dalam parti diorng.,,PAS kelantan pn sama jgk,klau xslp aku mnantu or ank nik aziz yg keje PMBK...sdgkan Najib hnya spupu dia jer,itu pn sama2 trlibat politik ngan najib sjak dulu lagi..

bab Nurul Izzah ni plak aku mls nak ckp byk..kalau dh bapak busuk,anak pn busuk jgk..ke mna tmpahnya kuah kalau x ke nasi..sdh la izzah kau ni mmg xde apa2,dari segi politik@karisma,org2 PR snjung kau sbab diorng 2 anjing bapak kau...

Anonymous said...

Mereka sekarang terdesak sangat sangat nak CARI ISU. Apa sahajalah..

Anonymous said...

Norule neh...kalo dia bkn anak ANUwar ntah2 dia skrg kerje kat pasaraya jadi sale girl..tp krn dia warisan Al Puaka Al Juburi maka martabat dia diangkat lbh tinggi sikit dari wanita2 yg sebaya dia..

Namun semua itu xdpt menolong mengekalkn martabat dia sbb kebangangan dia di dlm politik..jadi taraf Norule dlm politik skrg sama jer dgn ostazah segera janda Puaka Ebi..

Sorng pakar tweet n retweet trpantas..sahih ke x berita belakang kira asalkn GLAMOUR..
Sorg lagi pakar curi kredit..kerje malas tapi hasil kerja org len,dia dgn muke tampal kulit babi selamba jer ngaku hasil usaha dia...

Yg sama ialah ke2 nya pakar statement BAGHAL....dan kedua2nya bermulut PUAKA...

Anonymous said...

RBF dan kawan2 lain pernah ke masjid ini?

aura dari masjid ini membuatkan ramai org2 UMNO kecut perut.

cara terbaik,redakan dulu gelombang dan semangat ukhwah yg dtg dari masjid ini.

terima kasih pada ustaz2,alim ulama dan cendekiawan yg sering memberi kuliah di masjid ini,termasuk dari JAKIM.

masjid ini adalah antara masjid yg sangat aktif dgn program dakwahnya.tahniah!!!


-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

warga shah alam,

what do u know abt lembah pantai. take care of ur own backyard first. our so called mp is a bimbo, period, or should i say a bimbo with a period every time she opens her mouth.

Anonymous said...

warga shah alam.... masjid tu orang PAS ke yang bina????

Anonymous said...

anon 3:57pm...

apa nk dibanggakan dgn lembah pantai?makin lama makin terhakis...

harap kedai nasi ayam pak akob jer akan kekal legend di situ :)

tgk kawasan melayu yg makin kecik kat situ...sejak bila?

3 tahun lepas??ke 55 tahun lepas??

kawasan melayu dikelilingi dgn projek2 mega,projek2 mewah...org melayu sendiri tersepit kat situ..

opss,lupa pulak..ada ahli MCA yg marah pasal bunyi azan subuh kat situ...

-Warga Shah Alam-

Otak geliga said...

Warga shah alam

tak perlu nak rasa TAKJUB pada diri sendiri yg jelas menunjukkan "masuk bakul angkat sendiri" sbb kononnya rajin ke masjid tu

lagi satu, sejak bila la pulak UMNO kecut perut nak masuk masjid yg kononnya ada aura....setahu aku aura yg ditakuti org UMNO adalh aura PEMECAH BELAH/pengkafir dr dakwah songsang PAS.

utk solat berjemaah NO PROBLEM....tapi utk mendgr suatu "DAKWAH" atau lebih molek dipanggil dakyah kehancuran itu merupakan masalah org UMNO....harap faham....

kita dtg masjid selain solat kalau ada kuliah agama bermutu kami tak da masalah....tapi kalau ada dakyah caci maki, hamun, mencarut, mengkafir....we say sorry la awal2...dtg program maksiat, sapa nak kecuali penggemarnya sahaja.

jika diteliti, kekurangan jemaah di masjid/surau adalah disebabkan dakyah sesat yg mengeluarkan aura kesesatan yg mengakibatkan umat Islam normal rasa semakin ditindas....sesungguhnya menolak dakyah sesat PAS itu WAJIB bg umat Islam.

Anonymous said...

anon 4.00pm..

kalau mentaliti seperti anda,dok menjaja kita bina masjid sana sini...

tp program?pengisian?hancur mcm mana?

sampaikan ada masjid di felcra changkat lada,perak nampak gah...kerajaan BN yg bina,tp sayang smpaikan pernah jadi waktu isyak pintu masjid terkunci...xde imam@bilal yg bertugas dpt hadir.

begitu jugak surau seksyen 8,shah alam yang dikunci oleh kerajaan UMNO/BN satu ketika dulu..

kini,surau tersebut adalah antara surau paling aktif dgn program.

Tahniah buat ahli kariah...

-Warga Shah Alam-


Otak geliga said...

To WSA

Ahli MCA tu dahpun minta maaf....seperti kata NA org kapir tak heranlah kalau kritik Islam....ke biaDAPigs ja ada kebenaran....MCA tak ble ka?

nampak sgt assobiyah sesat menguasai PAS & sekutu2nya

Otak geliga said...

mmg la kena jaja siapa yg bina masjid itu ini....sebenarnya PAS tak ble nak jaja bina masjid sbb BERHALA yg byk dibina

kalau tak....alamatnya org UMNO langsung tak ble jejak masjid PAS

Anonymous said...

Otak Geliga..

rakyat perlukan program ibadah,pengisian yang berterusan.

kalo ada bukti caci maki,masjid tersebut patutnya awal2 lagik dah kena banned.

tp disebabkan politik,ada 'pihak2' yg risau..

salah ke berdakwah?kalo benar kata ada politik membenci di masjid ,buat laporan..amik tindakan.

pelik bila ada hati2 yg 'panas' bila org ramai mengimarahkan masjid.

ada hati yg 'panas',bila beribu2 org mendengar kuliah..

-Warga Shah Alam-

Otak geliga said...

heboh pasal masjid tutup la apa....aku pernah nak semayang Isyak kat KB...tapi masjid tutup....last2 pi semayang kat stesen minyak

yg dgn aku pulak kapiaq....dia tanya aku kenapa tutup....buat malu aku ja...kata bandaraya Islam, tapi masjid tutup awal

masjid/surau lain bwh seliaan pro-UMNO berlambak lagi dgn program....x perlu kecohpun

Otak geliga said...

WSA

jika benar hang kata ada unsur2 politik...senang kata KERJA JAHAT, kenapa hang sendiri tak buat laporan polis?

kalau takpun suruh la Nurul Izzah yg buat....kalau kes lain laju je nak jd kes polis apasal bab mempolitikkan penutupan masjid ni sgt perlahan langkah menyaman?

Anonymous said...

hehe..

jaja nama bina masjid...nauzuibillah.
bina masjid itu tanggungjawab pemerintah.x perlu nk bangga2 diri.

Kerajaan PR Penang beri peruntukan 300% lebih tinggi untuk agama ISLAM berbanding Gerakan di Penang.
MCA marah sangat nampaknya.tp x masuk paper Utusan.

Warga Shah Alam

Otak geliga said...

WSA

kerajaan UMNO/BN tak kan buat kerja gila saja2 nak tutup masjid ikut sukahati seperti mana di Kedah....besar impaknya pada jemaah Islam

kalau benar2 kuliah/dakwah nak dihalang aku mmg BANGKANG.....tapi kalau dakyah berselindung disebalik dakwah nak dihalang aku dgn berbesar hati menyokong

nak membangunkan balik penyatuan ummah bukan semudah menghancurkannya melalui dakyah politik kotor

samada beribu atau berjutapun yg mendengar, tetapi kalau benda buruk TETAP buruk.

Otak geliga said...

WSA

terpaksa jaja...sbb pro pembangkang kata UMNO/BN tak membantu dlm pengembangan Islam...tak da buat apa2 utk Islam.

salah ke UMNO nak jaja pembinaan masjid sebagaimana NA kata perempuan UMNO bertudung kerana jasa PAS???...ke bab PAS tak dipanggil jaja?...sepertimana beri duit pada org asli oleh NA yg tak dikatakan rasuah tetapi BR1M itu rasuah?

Anonymous said...

"samada beribu atau berjutapun yg mendengar, tetapi kalau benda buruk TETAP buruk."

fenomena beribu2 jemaah membanjiri kuliah di selangor adalah satu rekod yg patut dipuji.tahniah jugak pada ustaz2,profesor2,doktor2,alim ulama yg terus aktif memberi ilmu.

beribu2 dengar kuliah,masa yg sama jugak beribu2 solat waktu berjeamaah.
masa yang sama =beribu2 doakan kerahmatan umat islam.

harap benda mcm ini akan sentiasa berterusan.

-Warga Shah Alam-

Otak geliga said...

berbalik kepada peningkatan 300% peruntukan utk Islam di penang oleh biaDAPigs & dihentam pulak oleh GERAKAN

1)Org Melayu/Islam kena teliti dgn permainan biaDAPigs ni....adakah tingkah laku biaDAPigs ini selari dgn apa yg sedang berlaku di penang?...ramai yg buta dgn duit, lagi2 selepuk...boleh pulak nak diJAJA...hehehe

2)Org Melayu/Islam jgn lupa permainan SONGKOK TINGGI LKY di Singapura sehingga warga Islam Singapura tertipu dgn PAPigs (bapa biaDAPigs)....dulu main pakaian, kini main ayat Al-Quran, hadis & duit peruntukan.

3)tak da sapa boleh cerita/teringin nak jaja peruntukan yg UMNO/BN beri utk pemantapan Islam di Malaysia...kerana UMNO/BN dah lakukan yg TERBAIK & boleh dilihat pada diri kita sendiri.

Otak geliga said...

berbalik kepada pembinaan Masjid adalah TANGGUNGJAWAB PEMERINTAH

jawapnnya BETUL & UMNO telahpun membinanya tanpa dijaja sejak dahulu lagi....tapi disebabkan sstgh drpd manusia yg x sengaja mencacatkan pancaindera, penjajaan terpaksa dilakukan....bukan oleh kerajaan, tetapi oleh org yg SEDAR akan kebaikan kerajaan UMNO/BN

persoalannya....apa pula TANGGUNGJAWAB pemerintah PAS di Kelantan yg hanya berjaya membina SATU masjid bercirikan CINA (walaupun benci politik perkauman)?....jika itulah menifestasi tanggungjawab...makanya PAS telah GAGAL TOTAL sbg pemerintah

Anonymous said...


kesian guru KAFA kt penang satu masa dulu.

kita anta anak2,blaja ilmu agama.
tp guru KAFA tersepit.RM750-RM800 sebulan?Masya Allah

antara negeri terawal bela guru KAFA ni negeri mana tah??Alhamdulillah dah cecah ribu jugak la skang ni...

last2,baru kerajaan pusat buka mata.

peruntukan program PERMATA punya la besar,sampai terlupa pulak program2 KAFA nih.mujur masih ada yg nk bela.

syukur Alhamdulillah...


(konar jauh sgt,marah plak blogger,forumer lain)..

-Warga Shah Alam-

Otak geliga said...

WSA

kalau beribu2 yg solat berjemaah minta kerahmatan umat Islam Alhamdulillah

cuma dibimbangi akan menjadi seperti mana doa K.O yg mana beribu2 solat hajat & mendoakan KEHANCURAN berjuta2 umat Islam di Malaysia

yg BAIK kita sokong, yg BURUK kita pancung!...hehe

Anonymous said...

warga shah alam, permata bawah program federal...tolong la faham kafa tu bawah negeri...jgn la kait kn program federal ngan negeri....kot ye pn nk kait kn satu2 perkara bio la kene pade cerita nye...

Otak geliga said...

WSA

blogger & forumer tak marah kot....dah biasa...hehe

Alhamdulillah guru KAFA gaji ribu riban....tapi jlnkah tanggungjawab mengajar bukannya brainwash budak2 tu utk benci kerajaan spt mana aku & rakan2 dahulu

& sekolah2 agama kerajaan UMNO/BN dah lama buat....syabas kerajaan!

jgn dilupa juga guru PASTI...kesian mereka

Anonymous said...

org2 yg beli tanah RM1 sekaki,then jual berlipat kali ganda?teruk bukan..bila rakyat teraniaya,berdoalah..semoga ada balasan utk mereka2 ini.

katanya untuk projek rakyat...tp hakikatnya,hmmmmm...

berdegar2 mintak bukti..bila dah ada bukti,tuding org lain.

mana la melayu x hancur,bila ada org melayu sendiri buat bisnes atas angin...

Sapu Tanah 1Malaysia-SAT1M...

tahniah lagi skali...

Anonymous said...

warga shah alam, kt kg aku dr dl lagi (dr zaman bn) masjid2 n surau2 byk gak wat program....ko xyah la nk kecoh ckp program agama byk kt masjid sejak pr ambil alih selangor...

Otak geliga said...

berbalik kepada bab gaji RM750-RM800...had kemiskinan di Mas RM763 seisi rumah

maka diJAJAlah Pembangkang akan memastikan pendapatan minima satu isi rumah RM1100

tup...tup, di penang, rupa2nya cuma RM770 je...apa kes ni?....kata kepimpinan KHALIFAH?...hehe

Anonymous said...

org2 yg beli tanah RM1 sekaki,then jual berlipat kali ganda?teruk bukan..bila rakyat teraniaya,berdoalah..semoga ada balasan utk mereka2 ini.

___________________________________
ko yg bodo...sape suruh jual...len kali fikir2 byk2 kali br jual...nie bile nmpk duit depan mate terus lupe...bile dh rugi ckp kene tipu teraniaya...yg betul nye diri tu yg bodo...nk kaye cepat...

Anonymous said...

Otak Geliga..

zaman BN RM300 sebulan..wow!!

anon 5.17pm:

siapa yg jual??
kerajaan dulu yg meluluskan pembelian tanah RM1 utk kaum kerabat UMNO.

katanya utk pembangunan rakyat.
rupa2nya buat kondo...

hehehe..untung jadi org politik.bisnes atas angin.

patut la parti tu kaya raya..

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

warga shah alam, xyah la ko nk tembak umno je...org politik mang mcm tu..kt klantan pn byk gak tanah di jual kt tokey cine singapore...same je untung atas angin...

Anonymous said...

Saudara WSA,

Hang ni ibarat dah dibagi sepinggan nasi oleh kerajaan tapi masih nak salahkan kerajaan kerana tidak menyuapkan nasi tu kemulut hang.
Tanggungjawab kerajaan adalah membina tempat beribadah dan memudahkan rakyat beribadah dgn melantik kariah untuk menguruskan masjid dan sebagainya.
Tanggungjawab kita termasuk saudara WSA adalah mengimarahkan masjid2 atau surau2 tu, sekurang2nya berjemaah 5 waktu. Jangan hanya nak tunggu ada program atau aktiviti tertentu baru datang ramai2 ke masjid.
Bila masjid kosong je terus nak kata salah kerajaan, macam lah kerajaan ada melarang kita ke masjid.
Kalau masjid tu aktif yg dipuji adalah kariah dan penduduk setempat. Kalau masjid kosong je terus nak salahkan kerajaan.

Otak geliga said...

WSA

gaji guru2 PASTI tak mau cerita ke?...apasal sampai masuk muktamar PAS baru2 ni?

http://malaysiaberih.blogspot.com/2012/11/gaji-guru-pasti-jadi-isu-di-muktamar.html

dan ada pulak yg kata RM400...ada yg kata RM200.
http://pastikedah.blogspot.com/2011/06/untuk-renungan-bersama.html

tapi apa yg pasti kalau dah masuk muktamar...itu kes berat la....ye tak?...hehehe

Otak geliga said...

berkenaan isu tanah....aku dah pernah masuk & tengok sendiri keadaan tanah yg dijarah PAS di Gua Musang....& aku dahpun berbual dgn tok2 batin org asli di sana

bukan setakat tanah je dirampas...tapi kubur juga digali....last2 jumpa NA dia kata apa?...tak tau ada org Asli kat sana & org2 asli org luar Kelantan.....baik punya spin....hehe

bukan setakat RM1 habukpun tarak!...ladang rakyat??...jgn buat kelako...kihkihkih

Anonymous said...

kena la ada setter..

skang ni,majoriti org melayu islam dah jauh menyimpang.

sampai anak bini tah ke mana..sibuk hal2 dunia..nyanyi,menari2,enjoy jer hidup..

sekurang2nya,JAIS dah byk ubah program mereka.

menggerakkan institusi masjid sebagai medium berdakwah secara total.masa yg sama,mengubah pandangan yg masjid adalah tempat utk solat sahaja.

jgn la dok pikir,org ramai pi masjid dengar ceramah politik.itu yg masih dok berlegar dlm kepala org politik mcm umno.

sampai tazkirah ramadan yg elok dan cantik tu pun ada yg bangkang..

cuba duduk dan dengar.baru kita tau manfaat dia :)

Warga Shah Alam

Otak geliga said...

Benda baik mmg sgt BAGUS....membawa ke arah kebaikan sgtlah BAGUS

tetapi...apabila diselang selikan dgn cacian, makian, terhadap sedara seIslam, akhirnya umat Islam sendiri jadi tawar hati

maka bermulalah episod pecah belah...& hanya kump tertentu yg diJAJA mengimarahkan masjid/surau....& org yg mengimarahkan masjid ini jugalah yg akan melabel diri sendiri lebih Islam dr yg lain

kalau nak berdakwah buat cara yg BETUL....kalau betul2 nak memperjuangkan Islam ikut cara Islam betul2.....bukan amik sekerat2

kalaupun NIAT dihati nak berdakwah, tapi cara berdakwah menjengkelkan maka jadilah seperti sekarang....berdakwah hanya pd ahli sendiri.


Betul niat, betul cara, insyaAllah baiklah yg menanti....tapi kalau hanya niat, perlembagaan, pakaian, slogan & nama BAIK tetapi pendekatan BURUK...maka pecah belahlah yg menanti umat Islam

Anonymous said...

Warga Shah Alam nie memang bodoh. Segala isu akan dinilai berdasarkan sentimen politik kepartian. Kalau macam nie, apa sahaja yg kerajaan buat akan dicari kesalahannya, tapi kalau pembangkang buat semua OK.

Janganlah bodoh sangat. Isu sekarang ialah pembangkang akan putar-belitkan apa sahaja isu untuk mengelirukan rakyat termasuk penyokong taksub bodoh macam kau nie. Masjid tu ditutup kerana kerja-kerja penyelenggaraan. Masjid tu imarah ke tak imarah ke, apa kau ingat nie zaman nabi muhammad ke?

Zaman dulu masjid dijadikan sebagai pusat pemerintahan, tapi zaman sekarang Malaysia ada banyak wang untuk bina bangunan-bangunan kerajaan. Jika dulu org Islam bertumpu ke masjid sahaja utk pelbagai urusan, sekarang tidak lagi melainkan utk beribadat sahaja

Sebelum nak tunjuk kau tu yg paling beriman, pergi belajar dulu sosiologi abad ke-21. Surau kat rumah aku pun penuh time malam je sebab siang org bekerja, tapi malam ok. walaupun tak penuh tapi masih meriah dgn aktiviti ceramah agama dan budak-budak mengaji.

-Orang KL-

Warga kota bharu said...

Melayu sama melayu dok balah ... cina n india yang Untung...

Anonymous said...

wsa..
apa yg anda bela sgt DAP tu?
-abcd-

Anonymous said...

pada aku warga shah alam yg paling bodoh tak guna akal yg allah beri..sedih tengok melayu macam kau yg tak reti bersyukur...

Anonymous said...

warga shah alam ni bengong,

kerajaan dah wat masjid jadi tanggong jawab kariah setempatlah untuk mengimarahkan.bodohlah engkau WSA. Atau ko sendiri yg berdakwah suroh diorang gi masjid

Anonymous said...

Tak de sebab Umno nak kecut Perut..yang termasuk telur sekarang nie adalah PAS. .ditelan mati DAP diluah mati PKR..so jilat lah ape yang boleh..InsyaAllah Kezaliman PAS akan kami bongkarkann.. Tungguuuu..

Anonymous said...

Ahli PKR, MCA dan DAP juga tak suka azan kat situ

Anonymous said...

wS Alam.. Kapiir masuk masjid dan surau pakai kasut dan tak tutup aurat..UMNO yanh suruh keer..kau nie bengooonng..srupa dengan nicky ajis al nyanyokii..

Anonymous said...

Really agreed with Orang KL
The commenter WSA seem to have only one track mind - defend PR what ever it takes in what ever topic.
His stupidity does shows when he kept harking on same ideas over and over again..without any tangible evidence nor advance knowledge.
And worst,he does not realize that he is stupid.
FYI WSA- all your comments are soooo boring and emotional.Havent seen any intellectual reply from you yet on any issues in this blog.

-Warga Ampang-

Anonymous said...

lagik skali timbulkan isu ceramah caci maki...

ingat isu tazkirah yg umno kecohkan ramadan lepas?

sampai skarang tiada bukti.katanya tazkirah politik,tp xde pulak bukti..sbb apa?sbb x dgr pun tazkirah tersebut..


isu masjid ini,sama seperti surau shah alam seksyen 8,shah alam.

sampai dikunci surau tersebut semasa UMNO perintah..takut benar sbb ramai org dtg mengimarahkan surau tersebut..

cuba la selesaikan cara baik soal masjid ar-rahman ini.siapa yg slalu ke masjid ar-rahman ni,lokasinya mmg amat strategik.mmg agak ramai jemaah di sini.

mungkin proses naik taraf nih boleh dijalankan secara berperingkat,seperti yg dilakukan semasa menaiktaraf bahagian wudhu' yg dibuat sedikit masa dulu.

kariah,pelajar2 UM dan org awam yg bekerja di sekitar kawasan ini mungkin akan merindui suasana kuliah sblom solat fardu jumaat yg mantap dari penceramah2 hebat.

-Warga Shah Alam-



Anonymous said...

Semalam, saya pulang ke rumah mertua di Kelantan. Kebetulan, selepas maghrib ada kuliah yg dikatakan akan disampaikan oleh 'ustaz budak'( mengikut bapa mertua yg akan ke masjid ). Rumah ibu mertua sangat hampir dgn masjid jadi kami dapat mengikuti ceramah itu dengan jelas. Daripada apa yg saya dengar, ustaz itu menyampaikan kuliahnya dengan nada yang sungguh lantang, keras dan bersungguh-sungguh kepada kariah yg terdiri daripada orang kampung khususnya golongan tua. Namun apa yang disampaikan ialah pembelaan dan sokongan terhadap doa PAS terhadap UMNO baru2 ni...dan saya sungguh kesal...
( pd pendapat saya, PAS telah berjaya mentarbiah jurucakap2 mereka dari kalangan mereka yg belajar agama dipondok2 serata Kelantan seterusnya mereka inilah yang akan terus memperkatakan dan mendokong isu yg dicetuskan oleh pemimpin mereka kepada masyarakat dalam gaya ceramah yang mempesonakan dengan diselang-seli dengan bacaan ayat2 Quran, hadis nabi dan cerita-cerita zaman Rasulullah...)Orang kampung sudah semestinya terpesona dengan hujah2 sedemikian...kerana pada mereka...ustaz itu sudah tentu memiliki kelebihan ilmu berbanding mereka...hmmm inilah realiti yang sedang berlaku dimasjid negeri Cik Siti Wan Kembang....( tapi on the way balik ke rumah malam tu...saya nampak ramai juga minah2 Kelantan yg bawa motor dan berbaju sendat serta free hair bersiar-siar sekitar bandar KB...Tok Guru...apa kes ni...? )

Anonymous said...

jgn dimarah warga shah alam ni dia dok sebok pasai tempat lain tp tempat dia ada apa pun dia tak tau betui ka duk shah alam biar aku bagi hint - pengembaraan

Anonymous said...

org melayu tersepit di lembah pantai hahaha kelakau. Sebelum tahun 70an brp ramai org melayu kat sini. anda tau tak bekas presiden singapura pernah menjadi ahli parlimen lembah pantai dulu2 nama bangsar. kalo xde majoriti pengundi melayu jgn harapla si nurul tu jd ahlip kat sini. itupun dia asyik berlenggang dgn geng2 bukan melayu aje. opis dia pun penuh bendera bn tepi2 jalan hahaha. ops brp kali ye dia ada kat situ maklumlah sibuk kirim twiter aje. p la tgk blog apa kecoh2

Anonymous said...

Ni isu tutup masjid ke isu nak mempergunakan masjid utk tujuan2 dakwah kepartian ni. Mana satu ni. Bagi aku xde isu, ade yg cuba nak samakan dgn surau kt shah alam. Mak oi jauh tu politik kepartian dia tu. Dasar asobiyah betul. Citer pasai lembah pantai ni meh la tgk blog...

http://beritalembahpantai.blogspot.com/

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

pointnya satu sahaja..

Masjid Ar-rahman sgt aktif.mmg pengaruh PAS agak kuat di masjid ini,termasuk dgn plajar2 UM yg sering hadir di sini..

bab2 dakwah Alhamdulillah berjalan lancar,kerana saya sendiri sering berada di kawasan ini.

tp terfikir jugak,knapa proses naik taraf diadakan hampir2 dan sewaktu pilihanraya??

so,siapa yg cuba memulakan perkara politik di sini?

disebabkan jemaah yg kuat disitu,jalan terbaik..tutup sementara..habis cerita..senang utk UMNO/BN...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

warga shah alam,

ko nie dah biol, bengong, bodoh, bengap, pandir, bangang typical pembangkang ko jer yg betul.

Anonymous said...

Woi warga shah alam.
Kau ni byk bunyi la.klu kau kaki masjid pegi la ke masjid jgn 24 jam hadap blog je.

Aku pun org shah alam jgk.klu mcm ni la perangai kau yg bikin malu,mau aku pindah ke kelantan

Anonymous said...

wakaka...bina masjid tanggungjawab pemerintah?? Kelantan pemerintah spe ehk??

Anonymous said...

WSA..
Tahniahlah kerana anda berusaha keras mempertahankan apa yang anda percaya...
Kerajaan UMNO / BN membina mesjid bukan semata mata tanggungjawab pemerintah, tetapi kerana pemerintah rasa bertanggung jawab..
begitu juga pemerintahan PAS di kelantan, tanggung jawab pemerintah PAS kelantan juga membina masjid , tetapi pemerintahan PAS kelantan tidak rasa bertanggung jawab .. itu beza antara orang yang tahu buat kerja dengan orang yang tahu hanya bercakap...

Ade rasa bangga masjid / surau dipenuhi jemaah sejak pemerintahan pembangkang? .. aku sebenarnya juga turut berbangga kerana pemerintah telah berjaya membina banyak surau dan masjid untuk diimarahkan, tapi aku tak bangga bilamana surau dan masjid penuh hanya untuk mendengar syarahan syarahan untuk menyalahkan si anu dan si anu ..

Apa ap pun , aku rasa bersyukur, kerana kerana kerajaan sangat bertanggung jawab sehingga terbinanya lebuh raya sehingga tiada alasan nak ponteng solat..

Akhir sekali aku nak tanya WSA..
Kalau masjid atau surau kosong itu salah kerajaan juga ke?

Anonymous said...

Hairan betol aku...

Umno kunci surau punyerla kecoh...
Tah2 sb xnak bg org mcm warga shah alam salah guna masjid utk tujuan politik...

Sedangkan...

PAS YG SUDAH MEMERINTAH 22 THN X BINA2 PON MASJID...APA CER?

Anonymous said...

Apa guna nya jika masjid digunakan hanya penoh dgn caci maki dll...
X report polis?
Sebab org melayu ni byk toleransi nya..
Warga shah alam ni pentingkn sgt cerita surau shah alam nya...sedangkn aktiviti maksiat pelacoran x jauh pon dr rumah nik aziz...salah umno?knp x report polis?

Anonymous said...

Teruknya mentaliti org ISLAM macam warga shah alam ni...
Buat renovate salah...
X buat renovate pon salah...
Kalau terbakar mesjid salah umno jgk kn?

Hairan bin ajaib...jika masjid ini direnovate & siap sebelum pilihanraya...
Agaknya adekah warga shah alam akn menyesal & bertaubat & berjumpa dgn tokoh2 umno & meminta maaf secara terbuka krn memfitnah...
Atau..buat bodoh dgn kata2 masjidnya penoh dgn aktiviti benci membenci..fitnah...kuat org pas yg x malu alah...

& warga s.alam ni dgn bangga akan berkata..masjid ini penuh dgn akvti...hahaha

Anonymous said...

kaji balik isu masjid ar-rahman ni dari awal..dan juga masjid2 surau yg lain.

kita sgt sedih,bila sesuatu masjid atau surau yg aktif dgn jemaah,tiba2 didatangi oleh org2 politik..nak ambik alih segalanya.dari segi nazir,pentadbiran dan segala2nya...

x salah nk amik alih,tp muka pun jarang2 jumpa di surau,bila ada function besar baru nk muncul.

dan yg paling teruk..kenapa nazir baru masjid ar-rahman skarang gagal lunaskan bil elektrik selama 3 bulan berturut2???sesuatu yg jarang2 berlaku semasa seliaan nazir lama..

selesaikan isu ini cara baik.jgn sampai salah langkah.isu ini semakin besar..

rasanya nong chik da makin pening :)

-Warga Shah Alam-

To Live Again said...

Kpd warga shah alam,

Apa yg ko melalut pasal PENUTUPAN SEMENTARA msjd ni.Kan notis dh keluar penutupan cuma sementara sbb nk menaik taraf msjd UM 2.Aku sndiri pon selau ke sana dh daif sikit keadaan msjd 2.Apa salahnya kita improve facilities.Kalau dibiar lantai pecah dn bertakung air,paip pecah,karpet burk dll dikatanya UMNO TAK PEDULI PASAL ISLAM.SIBUK INVEST DUIT DLM HAL DUNIA TAPI LUPA AKHIRAT.

Tapi bila umno nk BUAT KERJA utk Islam dgn penambah baik msjd ni dikata pulak UMNO DH TAKUT DGN AURA?Aura apa?Aura student dn ustaz2 politik yg dtg berceramah di situ siang mlm?Bnda yg simple mcm ni pon ko nk politikkan.Tutup sekejap lepas ni buka balik!

Apa yg ko melalut pasal tanggungjawb pemertintah bina msjd la,pemerintah tak imarahkan msjd smpai melalut bab KAFA dn segala bagai.

To Live Again said...

Ni yg aku malas sgt nk debat dgn pembangkang.Masalh pencacai pembangkang mcm WSA ni dia tak boleh BERHUJAH MENGIKUT TAJUK.Dia akan meroyan merapu dlm bab2 lain mcm si anugerah tuhan 2 buat lepas 2 dia akan kata org lain TAK JAWAB SOALAN DIA?

Tajuk RBF simple sgt.Dia cuma warning Nurul Izzah jgn nk politikkan semua isu.Msjd berkenaan hanya ditutup SEMENTARA!Bukan diroboh!Lepas segala pembaikan siap ko dgn puak ko sambung la AURA yg korang dh pancarkan selama ini.

Ko berckp seolah2 UMNO NAK ROBOH MSJD UM.Pdahal nk tutup sementara untuk pembaikan sbb agak uzur.Tak ada kaitan lgsg dgn aura ke lara ker.

Esok bila msjd 2 dh siap semua tak kira umno ker pas ker blh guna dgn sempurna.Itu saja?Apa mslh sgt?

To Live Again said...

WSA,

Ni ada lg 1 MSJD YG UMNO NAK BROBOH.Ko tau masjid apa?MASJID JAMEK,KL.Msjd 2 ROBOH UNTUK PENAMBAH BAIKAN.

Mesti ko ckp UMNO NK ROBOH MSJD 2 SEBAB TAKUT DGN 'AURA' YG MEMNACAR DARI MSJD 2.Maklum la msjd 2 kan jd port korang setiap kali nk merusuh mcm monyet dn kera.

Tak syak lagi msjd 2 akan DI ROBOH oleh umno kerana takut pd AURA PR.Puuii!

To Live Again said...

Woi WSA,

Ko kata PENAMBAH BAIKAN INI DILAKUKAN HAMPIR DGN P/RAYA..Ada masalah ker?

Ko tak tanya pulak naper Nurul terhegeh2 pasal msjd ni BILA HAMPIR PILIHAN RAYA?Ohh mgkn sblm ini dia terlmpau sibuk MENZIARAH GEREJA.

Aku tak nmpk pon komen ko bila RBF timbulkan isu Khaldi Samad cuma meraih laba politik dlm isu kematian budak 14 tahun yg bawak keta si Amnulrasyid 2?

Ko tak nak plak tnya dia apehal plak dia terpacak masa PC mak budak 2?Kan tak nak plak ckp dia buat semua ni sbb DAH DEKAT PRU!

Oooo kalau org lain bagi sumbangan jadi RASUAH.Puuak ko bagi JADI SEDEKAH!.Org lain smpai cerita salah ko ckp FITNAH.Ko sebar bnda salah ko ckp SALAH FAHAM@PUTAR BELIT MEDIA UMNO.

Anonymous said...

kariah di sini marah sbb keadaan semakin bercelaru sejak jawatan pengerusi dpt kepada org umno bukan secara adil..tp lantikan JAWI.

sejak dari itu,mcm2 x kena..

to Live Again,kaji balik kronologi.
nk amik alih pun,biar lah muka2 yg rajin jejak surau.byk sgt kontroversi.apa2pun,jelaskan tunggakan bil letrik masjid ar-rahman yg dah tertunggak tuh.padahal,kutipan derma di masjid ini amat bagus..

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

abis tu ada ke ko dgn juak2 ko nak beterimakasih kat pemerintah..brp byk kjaan ngeri kelantan bina masjid?..lagi satu...kalo betul lah nko dan juak2 nko yg mengimarahkan masjid tu perlu ke nko nak bebangga diri critr dgn org..tu ibadat yop..kalo xikhlas takyah nak dabik dada..bkn juak2 nko aje yg tau beribadat..yg lain xde nak bekokok mcm nko..simpan jrlah dlm poket kalo beribadat nak berbangga diri...sepqtutnye kita ajak org mengimarahkan rumah Allah cara baik..bkn kasi org marah...fikirkanlah..bkn kita saja org yg iman dan beribadah...

To Live Again said...

kariah di sini marah sbb keadaan semakin bercelaru sejak jawatan pengerusi dpt kepada org umno bukan secara adil..tp lantikan JAWI.

sejak dari itu,mcm2 x kena..

------------------------------------

Hbs 2 yg di Selangor ni lepas PR amik alih berapa byk msjd di seluruh Selangor yg digantikan AJK dgn org PAS?Tak sama ker apa yg berlaku?Ko cuba g tgk Msjd Ubudiah dn Msjd Al-Azim Pandan Indah DUN Cempaka dlm Parlimen Ampang,sejak AJK PAS amik alih dh jd mcm MARKAS PAS.Org mcm Hadi awang,Tuan Ubrahim dll BERULANG-ALIK ceramah di situ.ADIL ker 2? Setakat nk tuduh mmg senang!..

Ko ckp berkenaan KONTROVESI?Kontrovesi aper WSA oiii..Subjektif sgt maksudnya 2..

Bagiu korang APA SAJA HAJAT korang yg tak dipenuhi semuanya KONTROVESI..Korang minta nk demo tp polis tak bagi pon korang ckp KONTROVESI..Org dedahkan pasal keburukan korang pon KONTROVESI..Semua pon bagi korang kontrovesi..Tak pyh buat tuduhan melulu dengan pukul rata ikut definasi ko jer..

Ni maslah utama suka buat tuduhan pukul rata dn sgt subjektif..

Anonymous said...

hehe..tuduhan pukul rata?

kan aku dah cakap,kaji kronologi kes masjid ar-rahman nih.

sampaikan kira duit derma masjid pun dibuat di rumah???

tgk balik bro Live Again...

jenguk kariah2 masjid sana kalo nk tau cite sebenar.

-Warga Shah Alam-